Εσείς τι θα βάλετε στις εξετάσεις;

Ξεκίνησε από jsari, 25 Απρ 2010, 03:20:48 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

jsari

Ο καιρός των εξετάσεων δεν είναι πολύ μακριά και νομίζω ότι όλοι σκεφτόμαστε τι θέματα θα βάλουμε. Εγώ από την μεριά μου έχω καταλήξει σε ένα format το οποίο ακολουθώ τα τελευταία τρία χρόνια. Βέβαια τα θέματα είναι διαφορετικά κάθε χρονιά αλλά η λογική τους παραμένει η ίδια.

Στο blog που έχω ξεκινήσει πρόσφατα έχω αναρτήσει τα θέματα που έβαλα στις εξετάσεις του 2009 και μπορείτε να τα δείτε πατώντας εδώ
http://pliroforikiatschool.blogspot.com/2010/04/microworlds-pro-2009.html.

Περιμένω και τις δικές σας σκέψεις για τις τελικές εξετάσεις.
Με εκτίμηση,
Σαρημπαλίδης Ιωάννης

dora

Διδάσκω φέτος πρώτη φορά την LOGO ......Απορία! !!!!!!
H ύλη στο Γυμνάσιο είναι, ότι λέει το βιβλίο εκτός της ενότητα 2 που περιλαμβάνει το  Project;


jsari

Για τις τελικές εξετάσεις ισχύουν τα εξής:

ΠαράθεσηΣύμφωνα με το Π.Δ. 409/1994

Άρθρο 3
Παρ. 4. Η εξεταστέα ύλη ορίζεται από το διδάσκοντα, γνωστοποιείται εγγράφως στο διευθυντή του σχολείου, καταχωρίζεται στο βιβλίο ύλης και γνωστοποιείται στους μαθητές. Ως εξεταστέα ύλη κατά μάθημα ορίζονται τα 3/5 της ύλης που διδάχθηκε με την προϋπόθεση ότι αυτά δεν είναι λιγότερα από το μισό της διδακτέας ύλης.

Παρ. 6. Κατά τις γραπτές ανακεφαλαιωτικές εξετάσεις, τα θέματα διατυπώνονται έτσι ώστε να ελέγχεται η απόδοση πληροφοριακών γνωστικών στοιχείων και να διερευνάται η ικανότητα του μαθητή να εφαρμόζει, να συνδυάζει, να συνθέτει, να κρίνει και γενικότερα να επεξεργάζεται δημιουργικά ένα δεδομένο υλικό.

Επίσης αναφέρεται... Γ2/2839/25.5.94 Εγκύκλιος ΥΠΕΠΘ

Όσον αφορά το μάθημα της πληροφορικής οι μαθητές υποχρεούνται να απαντήσουν στις έξι (6) από τις εννέα (9) ερωτήσεις θεωρητικού και εφαρμοσμένου χαρακτήρα. Οι ερωτήσεις εφαρμοσμένου χαρακτήρα δεν μπορούν να είναι περισσότερες από τρεις (3).

Σύμφωνα με το Π.Δ. 429/91, από τα (6) θέματα μη εφαρμοσμένου χαρακτήρα τα τρία (3) το πολύ θα είναι θέματα αναπαραγωγής γνωστικών στοιχείων και τα υπόλοιπα θέματα θα είναι κρίσης. Από τα (3) θέματα εφαρμοσμένου χαρακτήρα το πολύ (1) ή (2) θα είναι θέματα αναπαραγωγής γνωστικών στοιχείων και τα υπόλοιπα κρίσης.

Τα θέματα πρέπει να είναι διατυπωμένα με σαφήνεια, ακρίβεια και λιτότητα και να καλύπτουν όσο το δυνατόν ευρύτερο φάσμα της εξεταστέας ύλης. Πρέπει ακόμα να συμφωνούν με την ορολογία της τελευταίας έκδοσης του διδακτικού βιβλίου «ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ» Γ΄ Γυμνασίου

Ο βαθμός δυσκολίας των θεμάτων πρέπει να είναι ανάλογος των δυνατοτήτων των μαθητών και οι απαντήσεις σ' αυτά να μπορούν να δοθούν με άνεση στο διατιθέμενο χρόνο.

Αυτό που πιστεύω είναι ότι αν η ύλη είναι μόνο η πρώτη ενότητα είμαστε μέσα στο πνεύμα του νόμου.

Εγώ αυτό κάνω αφαιρώντας επίσης και την δομή επιλογής από την ύλη.
Με εκτίμηση,
Σαρημπαλίδης Ιωάννης

poursali

πολυ ωραια θεματα συναδελφε. φετος θα βαλω πρωτη φορα θεματα σε microworlds pro οποτε δεν θελω να τα "καψω" ;-) μετα τις εξετασεις τα ανεβαζω
μετρον αριστον
είμαι τζαμπατζής, χρησιμοποιώ λίνουξ

jsari

Στα θέματα που ανέβασα στην διεύθυνση http://pliroforikiatschool.blogspot.com/2010/04/microworlds-pro-2009.html λέω στην αρχή :

Από τα 9 θέματα πρέπει να απαντήσετε σε 6 θέματα. Από τα θέματα 1 - 6 μπορείτε να επιλέξετε 4 θέματα και από τα θέματα 7 – 9 μπορείτε να επιλέξετε 2 θέματα. Όλα τα θέματα είναι ισοδύναμα.

Για την διατύπωση αυτή μου έγινε ένα σχόλιο και απαντάω τα εξής:

Μετά από ερώτηση που έκανα στην σύμβουλο Πληροφορικής αλλά και τους νόμους που διάβασα πιο προσεκτικά διαπίστωσα ότι ο μαθητής μπορεί να διαλέξει 6 από τα 9 θέματα χωρίς περιορισμούς. Συνεπώς έκανα λάθος και θα φροντίσω να το διορθώσω φέτος.

Βέβαια αυτό σημαίνει ότι ο μαθητής μπορεί να διαλέξει 6 θέματα θεωρίας πράγμα το οποίο δεν με βρίσκει σύμφωνο.
Με εκτίμηση,
Σαρημπαλίδης Ιωάννης

Loukritia

Ωραία τα θεματάκια σου, αλλά τσιμπημένα για το επίπεδο των δικών μου μαθητών. Το θέμα δεν είναι τι βάζουμε στο τελικό, το θέμα είναι τι βγάζουμε από την ύλη, τόση λίγη που έχουμε διδάξει!!!Από το κεφάλαιο 2, ίσα που πρόλαβα λίγη επιλογή, θα βγάλω αυτήν και την ανακοίνωση και το πρόβλημα! Τι άλλα;
Time is a great teacher, but unfortunately it kills all its pupils ... - Louis Hector Berlioz

tom

Παράθεση από: jsari στις 26 Απρ 2010, 10:44:43 ΠΜ
Βέβαια αυτό σημαίνει ότι ο μαθητής μπορεί να διαλέξει 6 θέματα θεωρίας πράγμα το οποίο δεν με βρίσκει σύμφωνο.

Αυτό αντιμετωπίζεται αν σε κάθε ένα από τα εννιά θέματα βάζεις ένα υποερώτημα θεωρίας και ένα άσκηση. Άντε να την αποφύγουν μετά! ;)
Θωμάς Σκυλογιάννης

- Ζήσε σα να' ταν να πεθάνεις αύριο. Μάθε σα να' ταν να ζεις για πάντα.
                                                                                     Μαχάτμα Γκάντι

jsari

Παράθεση από: tom στις 26 Απρ 2010, 06:40:12 ΜΜ
Αυτό αντιμετωπίζεται αν σε κάθε ένα από τα εννιά θέματα βάζεις ένα υποερώτημα θεωρίας και ένα άσκηση. Άντε να την αποφύγουν μετά! ;)

Το ερώτημα μου είναι αν αυτό επιτρέπεται αφού ο νόμος λέει 6 θέματα θεωρίας και 3 ασκήσεις. Δεν είμαι σίγουρος ότι μπορούμε να κάνουμε αυτό που λες.

Ένα άλλο ερώτημα μου, τώρα που με προβλημάτισες, είναι αν μπορούμε σε ένα ερώτημα να έχουμε δύο υποερωτήματα άσχετα μεταξύ μας;
Με εκτίμηση,
Σαρημπαλίδης Ιωάννης

tom

Παράθεση από: jsari στις 26 Απρ 2010, 06:51:02 ΜΜ
Το ερώτημα μου είναι αν αυτό επιτρέπεται αφού ο νόμος λέει 6 θέματα θεωρίας και 3 ασκήσεις. Δεν είμαι σίγουρος ότι μπορούμε να κάνουμε αυτό που λες.
6 θεωρία και 3 ασκήσεις ή μήπως το αντίθετο; Δε θυμάμαι και καλά γιατί έχω δύο χρόνια να κάνω σε γυμνάσιο.
Θωμάς Σκυλογιάννης

- Ζήσε σα να' ταν να πεθάνεις αύριο. Μάθε σα να' ταν να ζεις για πάντα.
                                                                                     Μαχάτμα Γκάντι

jsari

Όχι, είναι 6 θεωρία και 3 ασκήσεις. Απλά νομίζω ότι έχουμε την δυνατότητα να βάλουμε θεωρητικές ασκήσεις. Αλλιώς δηλώνω αδυναμία εύρεσης θεμάτων.
Με εκτίμηση,
Σαρημπαλίδης Ιωάννης

fgmarg

Πρώτα απ' όλα συνάδελφε συγχαρητήρια και από εμένα για τη δουλειά σου. Και εγώ πρώτη φορά θα βάλω θέματα σε MicroWorld Pro και προσανατολίζομαι σε 3 θέματα θεωρία, 3 θεωρητικές ασκήσεις και 3 ασκήσεις.

Circle

Θυμηθείτε ότι πρέπει να βάλουμε και ερωτήματα κρίσεως τα οποία μπορούμε να αντλήσουμε από όλη την φετινή ύλη και ειδικότερα από την ενότητα 3 "Ο υπολογιστής στην κοινωνία και τον πολιτισμό". Εκεί μπρορούμε να καλύψουμε θέματα επιπτώσεων των νέων τεχνολογιών, ή πως αντιμετωπίζουμε τις νέες τεχνολογίες.
Επίσης μπορούμε να κινηθούμε σε θέματα χρήσης, συμπεριφοράς και ασφάλειας στο Διαδίκτυο. Αφιερώνω τουλάχιστον 3 μαθήματα για αυτό το τελευταίο με εργασία που φτιάχνουν (εντάσσεται πολύ καλά στην ενότητα 2 δηλ. με ένα σμπάρο δυο τρυγώνια!) αντλώντας υλικό από το βιβλίο, και από safeline.gr, saferinternet.gr. dart.gov.gr και Υποστηρίζω.

Μπορούμε να έχουμε ερωτήσεις Σωστού - Λάθους, Αντιστοίχισης, Συμπλήρωσης κτλ... και όχι απλή αναπαραγωγή.

Εδώ: http://www.pdestereas.gr/allowindex/TRAPEZA_THEMATON/Themata_2008/Gymnasio/G%20Gymnasiou/Pliroforiki/2.pdf  περυσινό θέμα από την τράπεζα θεμάτων της Περιφερειακής Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης  Στ. Ελλάδας. Τα βρήκα καθώς ήξερα γι' αυτήν την τράπεζα, δεν είναι δικά μου.

jsari

Παράθεση από: Circle στις 29 Απρ 2010, 12:08:58 ΠΜ
Θυμηθείτε ότι πρέπει να βάλουμε και ερωτήματα κρίσεως τα οποία μπορούμε να αντλήσουμε από όλη την φετινή ύλη και ειδικότερα από την ενότητα 3 "Ο υπολογιστής στην κοινωνία και τον πολιτισμό".

Νομίζω ότι η ιδέα σου είναι καλή. Απλά το πρόβλημα μου είναι ότι δεν έχω καταφέρει μέχρι σήμερα να φτάσω στην ενότητα 3 αφού τα μαθήματα που χάνω κάθε χρονιά είναι πάρα πολλά. Ενδεικτικά αναφέρω ότι φέτος έχω χάσει για διάφορους λόγους γύρω στα 10 μαθήματα.

Όσο αναφορά τις ερωτήσεις σωστού - λάθους ποτέ δεν ήμουν υπέρμαχος. Πιστεύω ότι είναι χρήσιμες αν χρησιμοποιηθούν ως ερωτήσεις αυτοαξιολόγησης των μαθητών αλλά για τις εξετάσεις μάλλον ευνοούν την αντιγραφή.

Όσο αναφορά τα ερωτήματα κρίσεως συμφωνώ μαζί σου και θα προσπαθήσω στα φετινά θέματα να το αλλάξω.
Με εκτίμηση,
Σαρημπαλίδης Ιωάννης

ipop

Και εγώ κάνω πρώτη φορά το MicroWorld Pro και σκεφτόμουν να βάλω παρόμοια θέματα με τον συνάδελφο. Κάναμε και project σε PowerPoint αλλά δεν πρόλαβα να κάνω την ενότητα 3 για να βάλω ερωτήσεις κρίσεως. Αφού δεν έκανα την ενότητα 3 νομίζω ότι δεν χρειάζεται να αφαιρέσω κάτι από την ύλη έτσι δεν είναι ή κάνω λάθος;

da_perama

Εδώ έγραψα μερικά θέματα για να βοηθήσω τους μαθητές μου να μπουν στο πνεύμα των εξετάσεων. Οι εντολές της  logo είναι από την Kturtle που δίδαξα.