ΘΕΜΑ 4 β.

Ξεκίνησε από dozb, 30 Μαΐου 2006, 03:57:29 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

filippos

Λυπάμαι, αλλά με αυτά που ακούγονται θα υπάρξουν μεγάλες αποκλίσεις βαθμολογίας από ΒΚ σε ΒΚ και είναι αδικία για τους μαθητές.

Βλέπω να μη συμφωνούμε ακόμα στον πραγματικό σκοπό του μαθήματος, στη δίκαιη στοχοθεσία της διδασκαλίας και την αντίστοιχα δίκαιη επιλογή κριτηρίων βαθμολόγησης.

Τα θέματα ήταν, η\κατά τη γνώμη μου, αρκετά καλά και ώριμα.  Σε μία χρονιά που υπάρχει η "απειλή" του 10, κριτήρια που ακούγονται πιό πάνω φοβάμαι ότι θα "χαντακώσουν" πολλούς μαθητές ΑΔΙΚΑ

EleniK

Ακριβώς αυτό φοβάμαι και εγώ Φίλιππε. Συμφωνω απόλυτα.
Για το λόγο αυτό λέω ότι κάθε επιστημονικά τεκμηριωμενη λύση είναι αποδεκτή. Ισχύει για τη Φυσική και τα Μαθηματικά γιατί όχι στην Πληροφορική?

Εξάλλου πόσες φορές όταν σχεδιάσαμε ένα πρόγραμμα στη συνέχεια μετά την υλοποίησή του δεν μας άρεσε το κάναμε πιο αποδοτικό, να χρησιμοποιεί λιγότερες θέσεις μνήμης κλπ. Σε ένα μάθημα που διδάσκεται μόνο μία χρονιά τα παιδιά θα πρέπει να κρίνονται αν έχουν φτάσει στον πιο αποδοτικό αλγόριθμο? Μήπως αν αυτές είναι οι απαιτήσεις μας θα πρέπει το μάθημα να μπει και στη Β Λυκείου?
Ελένη Κοκκίνου
Καθηγήτρια Πληροφορικής, ΠΕ19

Vangelis

Ποιό είναι αυτό το Βαθμολογικό συνάδελφε ΠΤ μπας και προλάβουμε τίποτα.

Εξέτάζουμε την ορθότητα και όχι την αποδοτικότητα του αλγορίθμου - είναι σαφές-


arisbasil

ΟΙ ΟΔΗΓΙΕΣ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΕΙΝΑΙ ΣΑΦΕΙΣ:
''ΚΑΘΕ ΛΥΣΗ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΑ ΤΕΚΜΗΡΙΩΜΕΝΗ ΕΙΝΑΙ ΑΠΟΔΕΚΤΗ''
ΜΗΝ ΞΕΧΝΑΤΕ ΟΤΙ ΤΑ ΘΕΜΑΤΑ ΑΠΕΥΘΥΝΟΝΤΑΙ ΣΕ ΜΑΘΗΤΕΣ ΚΑΙ ΟΧΙ ΣΕ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΤΕΣ. ΑΝ ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΗΘΕΛΕ ΒΕΛΤΙΣΤΗ ΛΥΣΗ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΤΟ ΛΕΕΙ ΣΤΗΝ ΕΚΦΩΝΗΣΗ.
ΔΕΝ ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΚΑΤΑΛΑΒΩ ΓΙΑΤΙ ΚΑΠΟΙΟΙ ΔΙΟΡΘΩΤΕΣ ΠΡΟΤΕΙΝΟΥΝ ΤΗΝ ΑΦΑΙΡΕΣΗ ΜΟΝΑΔΩΝ ΣΕ ΛΥΣΕΙΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΒΕΛΤΙΣΤΕΣ ΑΛΛΑ ΕΙΝΑΙ ΟΡΘΕΣ ΚΑΙ ΟΙ ΟΠΟΙΕΣ ΔΕΝ ΠΛΗΣΙΑΖΟΥΝ ΤΗΝ ΚΑΤΑ ΤΑ ΑΛΛΑ ΑΨΟΓΗ ΛΥΣΗ ΤΟΥΣ. ΤΑ ΙΔΙΑ ΙΣΧΥΟΥΝ ΚΑΙ ΣΤΟ ΘΕΜΑ 3 (Π.Χ ΕΛΕΓΧΟΣ ΟΡΘΟΤΗΤΑΣ Ο ΟΠΟΙΟΣ ΔΕΝ ΖΗΤΕΙΤΑΙ).
ΒΑΛΤΕ ΠΑΝΩ ΑΠΟ ΟΛΑ ΤΟ ΜΑΘΗΤΗ ΚΑΙ ΟΧΙ ΤΗΝ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΣΑΣ ΑΥΘΕΝΤΙΑ.

solaris

#34
Πάντως εγώ δε μιλώ σαν Διορθωτής - Βαθμολογητής.

Μιλώ ως καθηγητής του οποίου οι μαθητές (όχι βέβαια όλοι) ίδρωσαν για να κατανοήσουν τη διαφορά της Αναζήτησης με ΟΣΟ από εκείνη με ΓΙΑ και τώρα θα βαθμολογηθούν ίσα με εκείνους που δεν έκαναν καμία τέτοια προσπάθεια.

Άσε που και εγώ ο ίδιος έκανα τον Καραγκιόζη με παραδείγματα του τύπου "αν σας πώ ότι μέσα σε μία από τις τσάντες σας έκρυψα 1000 Ευρώ και ξεκινώντας την αναζήτηση τα βρίσκατε στην πρώτη τσάντα, θα συνεχίζατε?" κ.α. παρόμοια..

Αυτή τη στιγμή, μέσα από τις συζητήσεις του Forum, αισθάνομαι τουλάχιστον γραφικός προς εκείνους τους μαθητές που με αγωνία περιμένουν να δουν τη διαφορά στα γραπτά τους, ειδικά μάλιστα μετά τη σφαγή των Μαθηματικών...

Και αν ισχύουν τα όσα λένε οι βαθμολογητές εδώ μέσα, τότε ειλικρινά, του χρόνου τον αλγόριθμο της σειριακής Αναζήτησης θα τον διδάξω μόνο θεωρητικά, να τον μάθουν οι μαθητές "τυφλοσούρτη", και όλες τις ασκήσεις Αναζήτησης θα τις λύνουμε στην τάξη με ΓΙΑ. (Διότι, αν και διαφωνώ με πολλούς σε πολλά για τα φετινά θέματα, θα συμφωνήσω με όλους στο ότι είναι πιο κατανοητή η επεξεργασία πίνακα με ΓΙΑ από έναν μαθητή, παρά με ΟΣΟ)

Φιλικά..

bagelis

1) Έχω ένα μάθημα που διδάσκεται μόνο στη Γ΄ Λυκείου μόνο δύο σχολικές ώρες και μάλιστα χωρίς καμμία προγενέστερη γνώση. Στα πλαίσια αυτού του μαθήματος σύμφωνα με τα λεγόμενα συναδέλφων θα πρέπει στο κομμάτι σειριακή αναζήτηση να διδάξω 4 παραλλαγές: Αναζήτηση κλειδιού σε μη ταξινομημένο πίνακα, Αναζήτηση μη κλειδιού σε μη ταξινομημένο πίνακα, Αναζήτηση κλειδιού σε ταξινομημένο, Αναζήτηση μη κλειδιού σε ταξινομημένο και φυσικά να κάνω ασκήσεις σε αυτά. Γίνεται;
2) Επίσης, έχω ένα ερώτημα στο οποίο υπάρχει λύση με ΓΙΑ και για αρκετούς θα πρέπει να χάνει 1 - 2 μόρια, υπάρχει λύση με πίνακα μονοδιάστατο MAX η οποία μιας και είναι ακόμα λιγότερο αποδοτική θα πρέπει να χάνει ποσα; 3 - 4 μόρια λογικά αν το δούμε αναλογικά. Πόσα μόρια μένουν για να μοιραστούν σε όλα τα άλλα διαφορετικά λάθη που κάνουν οι μαθητές; 5. Είναι λογικό αυτό;
3) Τέλος αισθάνομαι ότι αν σε μαθητή που έδωσε Πανελλήνιες πω ότι εδώ χάνεις δύο μόρια γιατί δεν έχεις βέλτιστη λύση και μου πει: "Μα γιατί; Δεν τρέχει; Σωστό αποτέλεσμα βγάζει!!!" ντρέπομαι! Είναι εκτός σχολικής νοοτροπίας το σκεπτικό βελτιστοποίησης και δεν μπορούμε να πιανόμαστε από δύο, τρεις ξεκάρφωτες γραμμές μες στο σχολικό!!!

P.Tsiotakis


Βαγγέλη συμφωνώ μαζί σου, άλλωστε τα παιδιά δίνουν και 6 μαθήματα (όχι 1)

Πάντως συμφωνώ με τον solaris οτι πρέπει η σειριακή αναζήτηση να αναδειχθεί περισσότερο στη διδασκαλία μας...

ΠΤ

Αγαπητοί συνάδελφοι οι προβληματισμοί μας δείχνουν το ενδιαφέρον του 'άγνωστου καθηγητή' στον οποίο μνημείο δεν αφιερώθηκε ποτέ και χάρη στη φιλοτιμία και εργατικότητα του οποίου μαθαίνουν τα παιδιά μας γράμματα εδώ και δεκαετίες. Αναδεικνύει επίσης την έλλειψη σχολικών συμβούλων στην ειδικότητά μας με ουσιαστική συνεισφορά στη λήψη αποφάσεων για τα θέματα που συζητάμε. Γιατί ας μην γελιόμαστε, όλες οι απόψεις που παρατέθησαν εδώ είναι σεβαστές και βάσιμες. Άραγε ακούει κάποιος εκεί στο Π.Ι. ? Υπάρχουν υπεύθυνοι και με τι ασχολούνται όταν εδώ και 7 χρόνια δεν έχει έλθει ούτε μια οδηγία στα σχολεία?
Γι'αυτό υπό τις παρούσες συνθήκες τονίζω ότι θα πρέπει να στεκόμαστε με σχολαστικότητα και προσοχή στη διδασκαλία του σχολικού βιβλίου, όπως αυτό παρουσιάζει το κάθε θέμα. Δεν θα πρέπει ποτέ να διδάσκουμε με βάση τις προσωπικές μας απόψεις, ακόμη ούτε και με βάση τις επικρατούσες απόψεις σε forums όπως αυτό. Τα θέματα θα πρέπει να διδάσκονται στους μαθητές μας με τέτοιο τρόπο ώστε να τους καλύπτουν σε κάθε περίπτωση. Προσωπικά στην συγκεκριμένη ενότητα τους παρουσιάζω 4 αλγορίθμους για να είναι καλυμμένοι απέναντι σε οποιαδήποτε εκφώνηση και οποιονδήποτε βαθμολογητή. Λύνω στην τάξη σχεδόν όλες τις ασκήσεις του τετραδίου του μαθητή, το οποίο αν και παραμελημένο από την πλειοψηφία των συναδέλφων, παραθέτει όλα τα είδη θεμάτων που μπορεί να ζητηθούν από τους μαθητές μας στις εξετάσεις (π.χ. ακόμη και την μετατροπή αδόμητου σε δομημένο ή την σύνταξη προγραμμάτων με μενού επιλογής ή αλγορίθμους με κριτήριο λήξης την σύγκλιση σε συγκεκριμένη τιμή-υπολογισμός ημιτόνου κ.λ.π. ή την ταξινόμηση δισδιάστατου με κριτήριο μία ή περισσότερες στήλες του). Όλα αυτά εκτός του ότι επεκτείνουν τις προγραμματιστικές ικανότητες των μαθητών, τους καλύπτουν απέναντι σε κάθε επιτροπή. Οι καλοί μαθητές μπορούν να εμπεδώσουν την ύλη αυτή στα πλαίσια του 2-ωρου μαθήματος με καλή οργάνωση από μέρους μας.

Chrisp88

#38
Θα ήθελα να ζητήσω πραγματικά συγνώμη για την αναστάτωση που έχω φέρει στο topic με τις ερωτήσεις μου ... Θεωρώ τον εαυτό μου λίγο υπευθηνο σε αυτό, πιστεύω όμως ότι η συζήτηση που άνοιξε δεν πρέπει να σταματήσει εδω ...

Επιθυμώ λοιπόν να τονίσω κάτι σχετικό με το θέμα ... Δεν μπορώ να καταλάβω γιατί θα πρέπει να μην δοθούν όλες οι μονάδες απο το συγκεκριμένο ερώτημα, τι στιγμή που κάνεις (ούτε στο σχολείο, ούτε στο φρο αλλα ούτε και σε βοήθημα) αναφέρεται στην αποδοτικότητα των αλγορίθμων στις ασκήσεις (όλοι παραμένουν στο θεωρητικό επίπεδο) ...

Έχω την εντύπωση πως το μάθημα δεν εχει στόχο την ανάπτυξη του βέλτιστου αλγορίθμου που αφορά ένα ζήτημα, αλλα
<<έχει γενικό σκοπό, οι μαθητές:
*   να αναπτύξουν αναλυτική και συνθετική σκέψη
*   να αποκτήσουν ικανότητες μεθοδολογικού χαρακτήρα
*   να μπορούν να επιλύουν απλά προβλήματα σε προγραμματιστικό περιβάλλον.>>,
όπως αναφέρει το υπουργείο Παιδείας.

Έτσι λοιπόν θα ήθελα να θίξω το γεγονός ότι κάνεις και ποτέ δεν μίλησε σε εμάς του μαθητές για την αποδοση ενός αλγορίθμου σε ένα πραγματικό προγραμματιστικό περιβάλλον, με αποτέλεσμα η απάντηση στην ερώτηση <<ποιά δομή θα επιλέξω>> να είναι μπερδεμένη (και δεν αναφέρομαι σε συμμαθητές μου που αντι για μιά Για χρησιμοποιούν 10 Αν, αναφέρομαι στο συγκεκριμένο ζήτημα) ...

Θεωρώ πως όλη τη χρονία δούλεψα σημαντικά, μεθοδικά και με πείσμα σε όλα τα 6 μαθήματα και δεν δέχομαι από κανένα να μου λέει πως δεν <<ίδρωσα>> επείδη στο ερώτημα χρησιμοποίησα Για αντί για Όσο ...

Ίσως να τα παραλέω ...

Το μεγάλο πάντως θέμα είναι ότι έχω τρομέρό άγχος για την βαθμολογία μου η οποία μπορεί να μην είναι η αναμενομενη λόγω της περίεργης βαθμολόγησης στην Ανάπτυξη Εφαρμογών. Στη ζωή μου έχω μάθει να μην γκρινιάζω, φτάνει όμως κάποια στιγμή που νιώθεις ότι η προσπαθειά σου θα πάει χαμένη εξαιτίας την άδικης (για μένα) βαθμολόγησης σε θέματα που όυτε καν αναφέρθηκαν μέσα στην τάξη ...

Φαντάζομαι ότι αυτή τη στιγμή εκφράζω μεγάλο μερίδιο μαθητών, ακόμη και αριστούχων σαν εμένα, οι οποίοι έχουν τέράστιο άγχος αυτές τις μέρες ...

Τέλος παραθέτω ένα απόσπασμα απο το βιβλίο του καθηγητή για το σκοπό του μαθήματος που νομίζω ότι διευκρινίζει τα πάντα ...
<<Το μάθημα Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον δεν έχει σαν στόχο τη διδαχή και την εκμάθηση κάποιου συγκεκριμένου προγραμματιστικού περιβάλλοντος, ούτε την καλλιέργεια προγραμματιστικών δεξιοτήτων από τη μεριά των μαθητών.  Δεν αποσκοπεί στη λεπτομερειακή εξέταση της δομής, του ρεπερτορίου και των συντακτικών κανόνων κάποιας γλώσσας προγραμματισμού.  Δ ε ν  π ρ ο τ ί θ ε τ α ι  ν α  ε π ι χ ε ι ρ ή σ ε ι  ν α  δ η μ ι ο υ ρ γ ή σ ε ι  π ρ ο γ ρ α μ μ α τ ι σ τ έ ς.  Το μάθημα δεν αφορά την εκμάθηση εξεζητημένων τεχνικών προγραμματισμού, αλλά ως εργαλείο δόμησης της σκέψης πρέπει να εστιάζει στις προσεγγίσεις και στις τεχνικές επίλυσης προβλημάτων>>.

Ευχαριστώ για την προσοχή σας,
Chris

solaris

#39
Έχεις δίκιο σε αυτά που λες Chrsp88 και σου ζητώ συγγνώμη ειλικρινά αν παρέτεινα το άγχος σου με τις θέσεις μου.

Η σωστή έκφραση στο παραπάνω Post μου έπρεπε να είναι "εγώ ίδρωσα να δώσω στους μαθητές να καταλάβουν τη διαφορά και εκείνοι που κατέβαλαν μεγάλη προσπάθεια να την καταλάβουν θεωρώ άδικο να βαθμολογηθούν ίσα με εκείνους που δεν έκαναν αντίστοιχη προσπάθεια."

Όλα αυτά όμως τα κατέρριψες με μια απλή προταση (και μεγάλη αλήθεια που κανένας συνάδελφος δεν ανέφερε):
"... σε θέματα που όυτε καν αναφέρθηκαν μέσα στην τάξη ..."

Εφόσον λοιπόν εμείς οι διδάσκοντες δεν τηρούμε την ίδια στάση απέναντι σε εκείνα που διδάσκουμε, και προφανώς πολλοί από εμάς δεν στέκονται στη λεπτομέρεια, δεν είναι εύκολο να συνεχιστεί η συζήτηση.

Εγώ έχω τις θέσεις που έχω, ίσως γιατί γνωρίζω πολύ καλά τι έκανα (εγώ, ως καθηγητής) όλη τη χρονιά μέσα στην τάξη... Και γνωρίζω αν και κατά πόσο οι μαθητές κατανόησαν τη διαφορά της χρήσης ΟΣΟ / ΓΙΑ στην αναζήτηση.

Σου εύχομαι καλά αποτελέσματα


GEG

GEIA KAI XARA SAS
Το βιβλίο στην σελίδα 65 αναφέρει ότι η χρήση της σειριακής αναζήτησης δικαιολογείται σε περιπτώσεις όπου
- η αναζήτηση στον πίνακα γίνεται σπάνια
- ο πίνακας δεν είναι ταξονομημένος
- ο πίνακας έχει μικρό μέγεθος π.χ. N<=20
Με βάση λοιπόν τα παραπάνω στο θέμα 4β ποιά η πρόσθετη επιβάρυνση στον αλγόριθμο από την χρήση της επαναληπτικής δομής ΓΙΑ στην αναζήτηση της πόλης σε σχέση με την χρήση της ΌΣΟ?
Να παρατηρήσω και κάτι άλλο, στην εκφώνηση αναφέρεται ότι "...αν δεν υπάρχει η πόλη στον πίνακα...', είναι φανερό λοιπόν και στον πλέον αδαή ότι πρέπει να γίνει αναζήτηση της πόλης στον πίνακα. Ένας παπαγάλος σίγουρα θα προτιμήσει την Όσο έστω και αν δεν την καταλαβαίνει ένας όμως που θα χρησιμοποιήσει σωστά την ΓΙΑ επιτρέψτε μου να πω ότι σίγουρα ξέρει τι κάνει...

dimitrios67

Φίλε GEG θα με συγχωρήσεις αλλα δεν νομίζω οτι ειναι ετσι τα πράγματα....Ξαναλέω την άποψή μου, και πιστευω ο ΠΤ θα συμφωνήσει. Η λύση με το ΓΙΑ μπορεί αν ειναι σωστή αλλα ΕΙΝΑΙ ΜΠΑΚΑΛΙΚΗ...Υπαρχει θεμα εαν πρέπει να πάρουν τα παιδια και τις 2 επιπλέον μονάδες αλλα η τελεια λύση ειναι με ΟΣΟ.
Απαντώ και στον Chris88:Φιλε σε καταλαβαίνω, αλλα στις οδηγίες του Υπουργείου για αναλυτική και συνθετική σκέψη, εμπεριέχεται το να μην ανοίξω 1000 τσάντες αφού βρήκα τα λεφτά στην 2η(συμφωνα με το ομορφο παραδειγμα του συναδέλφου). Το οτι το μαθημα ΑΕΠΠ εχει προβλήματα και εσεις σαν μαθητες δεν αναπτυσσετε τις προγραμματιστικες ικανότητες που θα μπορούσατε με διαφορετικές διδακτικές προσεγγίσεις των θεμάτων και με διαφορετικό τρόπο μελέτης ειναι αλήθεια, αλλα να μην κάνουμε και το μαυρο άσπρο!!

GEG

Εώ δεν μίλησα ούτε για 200 τσάντες ούτε για 222200,,,,,μίλησα για Ν<=20 που αναφέρει το σχολικό βιβλίο. Και κατά διαβολική σύμπτωση οι πόλεις ήταν 20........

καλό καλοκαίρι σε όλους!

filippos

Όταν σε άλλα θέματα έχουν ακουστεί απόψεις που περιγράφουν το ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΤΕΡΑΣΤΙΟ άγχος των μαθητών κατά την εξέταση (ίσως να ξεπερνά και αυτό του τερματοφύλακα πριν από το πέναλτυ), όταν ο στόχος του μαθήματος είναι να οικοδομήσει ικανότητες μεθοδολογικού χαρακτήρα, όταν πρόκειται για μάθημα του εγκύκλιου προγράμματος σπουδών και όχι για "εισαγωγή στον προγραμματισμό" πιστεύω ότι είναι ΠΟΛΥ το να χρεώνουμε στο μαθητή ως λάθος την επιλογή του ΓΙΑ για την επίλυση της άσκησης.

Από την άλλη είναι λάθος κάποιοι βαθμολογητές να δικαιολογούν το <30 (αντί του ορθού <=30) στο 4γ.  Εκεί υπάρχει λάθος λογικής.  Αυτό ήταν το ζητούμενο αυτής της ερώτησης.  ΜΗ χρεώνοντάς το ακυρώνουμε την ουσία της ερώτησης.

Όμως το να στερήσεις μονάδες επειδή δεν έκανε σειριακή αναζήτηση με ΟΣΟ πιστεύω είναι φάουλ του βαθμολογητή.

Πολύ φοβάμαι ότι θα έχουμε πολλές αναβαθμολογήσεις φέτος!!

gpapargi

Το αν θα κοπούν πόντοι σε αυτό το θέμα θα καθορίσει σε μεγάλο βαθμό το μέλλον του μαθήματος.

Αν δεν κοπούν βαθμοί τότε θα είναι πλέον ξεκάθαρο (και με τη βούλα) ότι δεν μετράει η ποιότητα του αλγορίθμου και άρα δεν υπάρχει και λόγος να διδάσκεται. Αν του χρόνου ζητηθεί να βρεθεί το μέγιστο στοιχείο ενός πίνακα, ο μαθητής θα δικαιούται πλέον να κάνει πλήρη ταξινόμηση και να εκτυπώσει το πρώτο στοιχείο. Έτσι το μάθημα από επιστημονικό που προσπαθούμε να το κάνουμε θα το μετατρέψουμε σε μπακαλίκι.

Η φράση ''ΚΑΘΕ ΛΥΣΗ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΑ ΤΕΚΜΗΡΙΩΜΕΝΗ ΕΙΝΑΙ ΑΠΟΔΕΚΤΗ'' είναι μια φράση που έχει παρεξηγηθεί πολύ.

Καταρχήν θα πρέπει να ξεκαθαρίσουμε σε ποια επιστήμη αναφερόμαστε. Όλοι συμφωνούμε ότι αναφερόμαστε στην επιστήμη της πληροφορικής.

Η πληροφορική επιτίθεται στα προβλήματα μέσω διαδικασιών πεπερασμένων βημάτων και όχι αλγευρικά όπως κάνουν τα μαθηματικά. Το πλήθος των πεπερασμένων αυτών βημάτων κατέχει κεντρική θέση στην πληροφορική. Οι αλγευρικές διαδικασίες λογικά θεωρούνται ισοδύναμες. Το να βρεις το άθροισμα 10 ή 1000000 όρων μιας αριθμητικής προόδου χρησιμοποιώντας τον τύπο (δηλαδή αλγευρικά) θέλει τον ίδιο αριθμό βημάτων. 5 πάνω 5 κάτω δεν κάνουν τη διαφορά. Οι αλγευρικές λύσεις δεν αυξάνονται με την αύξηση των στοιχείων που επεξεργαζόμαστε. Αντίθετα σε μια ταξινόμηση το πλήθος των βημάτων αυξάνεται δραματικά με το πλήθος των στοιχείων του πίνακα. Εξ αντικειμένου λοιπόν η κατάσταση είναι διαφορετική στην πληροφορική από τις άλλες επιστήμες.
Αλλά ακόμα και στα μαθηματικά, αν στο μάθημα των αριθμητικών προόδων πέσει άσκηση που ζητάει το άθροισμα 1+2+3+4+. .. +100 και κάποιος κάνει τις 99 προσθέσεις και βρει σωστό αποτέλεσμα θα πάρει όλους τους πόντους επειδή έβγαλε σωστό αποτέλεσμα; 
Δεν πρόκειται για διαφορά πληροφορικής-μαθηματικών. Πρόκειται για διαφορά αλγευρικών-επαναληπτικών μεθόδων.

Δεν χρειάζεται να γνωρίζει κανείς τις έννοιες της πολυπλοκότητας και της τάξης του αλγορίθμου ούτε να είναι προγραμματιστής για να καταλάβει στις απλές σχολικές περιπτώσεις ότι γίνονται περιττά βήματα. Και στο πρώτο έτος του πανεπιστημίου ο φοιτητής δεν έχει ιδέα για πολυπλοκότητα και τάξη κι όμως η πλήρης σάρωση του πίνακα για εύρεση στοιχείου χάνει πόντους. Οι παραπάνω έννοιες που αναφέρω είναι για να θεμελιωθούν μαθηματικά κάποια πράγματα και να αξιολογηθούν αλγόριθμοι πολύ δυσκολότεροι από αυτούς του μαθήματος.

Εδώ είναι θέμα κοινής λογικής. Το παράδειγμα του Solaris είναι εξαιρετικά εύστοχο!!!
Αν βρεις στα μισά του ψαξίματος αυτό που ψάχνεις θα συνεχίσεις να ψάχνεις μέχρι το τέλος; Είναι επιστημονικά αποδεκτό αυτό; Ποια είναι η επιστημονική τεκμηρίωση της απόφασης να συνεχίσεις να ψάχνεις ενώ έχεις ήδη βρει αυτό που ζητάς;
Μιλάμε πάντα για χοντρά πράγματα, όχι για κάνα δυο συνθήκες ή επαναλήψεις παραπάνω.

Γι αυτό λοιπόν λέω ότι η φράση «ΚΑΘΕ ΛΥΣΗ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΑ ΤΕΚΜΗΡΙΩΜΕΝΗ ΕΙΝΑΙ ΑΠΟΔΕΚΤΗ» είναι παρεξηγημένη. Σωστή είναι και ισχύει και στην πληροφορική. Το θέμα είναι τι σημαίνει.