Θέμα Δ

Ξεκίνησε από evry, 23 Ιουν 2020, 09:24:06 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

ApoAntonis

Παράθεση από: P.Tsiotakis στις 24 Ιουν 2020, 11:04:13 ΠΜ
το δεύτερο κριτηριο ταξινομησης, δεν ειναι υποθεση της ταξινομησης (δηλαδη της Διαδικασίας);

Μα τότε δεν θα έπρεπε να λέει να ταξινομούνται με αλφαβητική σειρά, αντί να χρησιμοποιήσει το εμφανίζονται;

andreas_p

juandojas

Μηδενική.

Δουλεύει και ... θα το καταλάβει !

P.Tsiotakis

Λύση που σκέφτηκα για το Δ2 στην αγρυπνία, πιστεύω ότι παραλλαγή της θα έχει προσεγγιστεί από αρκετούς μαθητές

Για i από 1 μέχρι 20
    γεμίζω <- αληθής
    Για j από 1 μέχρι 100
	 Αν γεμίζω = αληθής τότε
		Διάβασε τιμή
		Αν τιμή = 'τέλος' τότε				
			ΑΠ[i, j] <- 'X'
			γεμίζω <- ψευδής
		Αλλιώς
			ΑΠ[i, j] <- τιμή
		Τέλος_αν
	 Αλλιώς
		ΑΠ[i, j] <- 'X'
	 Τέλος_αν	
    Τέλος_επανάληψης
Τέλος_επανάληψης

pfan

Μόνο σε εμένα μου χτύπησε άσχημα που έβαλαν θέμα που σχετιζόταν με τον COVID19?
Δηλαδή αν υπάρχει παιδί που είχε δικό του άνθρωπο που νόσησε σοβαρά από covid19 θα του άρεσε να διαπραγματεύεται με αυτό το θέμα;;;

Τα θέματα πρέπει να έχουν και κοινωνική ευαισθησία η πανδημία και η καραντίνα δεν από αυτά που θα έπρεπε η επιτροπή να επιλέξει.

Για την περίπτωση που κάποιος θα έκανε πρώτα την ταξινόμηση και μετά θα εμφάνιζε τα μέγιστα μας έτυχε στο βαθμολογικό σήμερα και του δώσαμε όλα τα μόρια εφόσον το είχε σωστό.

Επίσης στο Δ θέμα αν και είναι καλό θα μπορούσε να είχε ουρά ή στοίβα ...

Τέλος για να κατανέμονται σωστά οι μονάδες της βαθμολόγησης στο Γ και Δ θέμα θα πρέπει να ζητήσουμε το κάθε θέμα να βαθμολογείται με 25 μονάδες και όχι το Α να έχει 40.
Η κατανομή βαθμολογίας στα Γ και Δ θέματα είναι προβληματική στα βαθμολογικά δεν μπορεί μια σελίδα κώδικα να πρέπει να της δώσεις 3 μονάδες μόνο ...

Πύρζα Φανή
Καθηγήτρια Πληροφορικής

dpa2006

Παράθεση από: pfan στις 24 Ιουν 2020, 11:28:19 ΜΜ
Μόνο σε εμένα μου χτύπησε άσχημα που έβαλαν θέμα που σχετιζόταν με τον COVID19?
Δηλαδή αν υπάρχει παιδί που είχε δικό του άνθρωπο που νόσησε σοβαρά από covid19 θα του άρεσε να διαπραγματεύεται με αυτό το θέμα;;;

Τα θέματα πρέπει να έχουν και κοινωνική ευαισθησία η πανδημία και η καραντίνα δεν από αυτά που θα έπρεπε η επιτροπή να επιλέξει.

Για την περίπτωση που κάποιος θα έκανε πρώτα την ταξινόμηση και μετά θα εμφάνιζε τα μέγιστα μας έτυχε στο βαθμολογικό σήμερα και του δώσαμε όλα τα μόρια εφόσον το είχε σωστό.

Επίσης στο Δ θέμα αν και είναι καλό θα μπορούσε να είχε ουρά ή στοίβα ...

Τέλος για να κατανέμονται σωστά οι μονάδες της βαθμολόγησης στο Γ και Δ θέμα θα πρέπει να ζητήσουμε το κάθε θέμα να βαθμολογείται με 25 μονάδες και όχι το Α να έχει 40.
Η κατανομή βαθμολογίας στα Γ και Δ θέματα είναι προβληματική στα βαθμολογικά δεν μπορεί μια σελίδα κώδικα να πρέπει να της δώσεις 3 μονάδες μόνο ...



Έχεις δίκιο...
Computer science (abbreviated CS or CompSci) is the scientific and practical approach to computation and its applications. It is the systematic study of the feasibility, structure, expression, and mechanization of the methodical processes (or algorithms) that underlie the acquisition, representation, processing, storage, communication of, and access to information, whether such information is encoded in bits and bytes in a computer memory or transcribed engines and protein structures in a human cell.source:http://en.wikipedia.org/wiki/Computer_science

taseas

Παράθεση από: juandojas στις 24 Ιουν 2020, 09:30:45 ΜΜ
Μαθητής μου στη διαδικασία, έκανε 2 παράλληλες ταξινομήσεις. Την πρώτη με κριτήριο τα ονόματα σε αύξουσα σειρα και τη δεύτερη με κριτήριο τον κατασκευασμενο πίνακα με τα πλήθη των Θ κάθε περιφέρειας σε φθίνουσα. Πόσο πιθανόν είναι ο διορθωτής να μην καταλάβει ότι η λύση δουλεύει μια χαρά κ να του αφαιρέσει;

Παντελώς απίθανο. Το καλό γραπτό φαίνεται, αν δεν του έχει ξεφύγει κάτι κάπου αλλού δεν θα έχει κανένα θέμα.

Γιαννούλης Γιώργος

Παράθεση από: juandojas στις 24 Ιουν 2020, 09:30:45 ΜΜ
Μαθητής μου στη διαδικασία, έκανε 2 παράλληλες ταξινομήσεις. Την πρώτη με κριτήριο τα ονόματα σε αύξουσα σειρα και τη δεύτερη με κριτήριο τον κατασκευασμενο πίνακα με τα πλήθη των Θ κάθε περιφέρειας σε φθίνουσα. Πόσο πιθανόν είναι ο διορθωτής να μην καταλάβει ότι η λύση δουλεύει μια χαρά κ να του αφαιρέσει;

Καλή απορία, προσωπικά ούτε που θα σκεφτόμουν να κόψω γιατί βγάζει πάντα σωστό αποτέλεσμα. Δεν είναι μέσα στην ύλη όμως ότι ο bubblesort και η ταξινόμηση επιλογής είναι stable, οπότε η μια ταξινόμηση δεν χαλάει την άλλη. Οπότε δεν είναι απίθανο να χάσει κάτι.

gthal

Εντάξει, ο μαθητής που καταλαβαίνει σε βάθος πώς δουλεύει η φυσαλίδα,
προφανώς και καταλαβαίνει ότι τα κελιά με ίσες τιμές τα αφήνει με τη σειρά που βρίσκονταν από πριν!
Θα έπρεπε να το λέει η θεωρία δηλαδή;;;
Δε μπορώ να καταλάβω πώς μπορεί να συζητάμε καν το ενδεχόμενο χάσει μονάδες μια τέτοια λύση!   :o
Να κόβουμε μονάδες από τους μαθητές που το μυαλό τους παράγει περισσότερα από αυτά που τους δίνει το βιβλίο δηλαδή, αυτό λέμε ;
Φιλικά,
Γιώργος Θαλασσινός

gthal

Παράθεση από: pfan στις 24 Ιουν 2020, 11:28:19 ΜΜ
Μόνο σε εμένα μου χτύπησε άσχημα που έβαλαν θέμα που σχετιζόταν με τον COVID19?
Δηλαδή αν υπάρχει παιδί που είχε δικό του άνθρωπο που νόσησε σοβαρά από covid19 θα του άρεσε να διαπραγματεύεται με αυτό το θέμα;;;
Τα θέματα πρέπει να έχουν και κοινωνική ευαισθησία η πανδημία και η καραντίνα δεν από αυτά που θα έπρεπε η επιτροπή να επιλέξει.
έχεις κάποιο δίκιο εδώ...

Παράθεση από: pfan στις 24 Ιουν 2020, 11:28:19 ΜΜ
Επίσης στο Δ θέμα αν και είναι καλό θα μπορούσε να είχε ουρά ή στοίβα ...
Σ' αυτό δε συμφωνώ. Η μικρή πείρα με τις ασκήσεις ουράς και στοίβας έδειξε ότι
1) καμία εκφώνηση δεν κατάφερε να είναι αρκετά καλή, με πρώτες του σχολικού βιβλίου. Αλλά και απόπειρες δικές μου και συναδέλφων, όσο λεπτομερείς και να ήταν, δε θυμάμαι καμιά που δεν δημιούργησε προβλήματα ή ερωτηματικά και ασάφειες στο λύτη. Οι εκφωνήσεις ήταν πάντα πολύ μεγάλες και όχι κατανοητές από τα παιδιά. Πολλές δε, παρουσίαζαν πρόβλημα τελικά στην υλοποίηση.
2) πέρα από το μονότονο σενάριο ενός μενού επιλογής, όπου αποφασίζεται αν θα γίνει ώθηση/εισαγωγή ή απώθηση/εξαγωγή (για να κοπιάρουν τον αντίστοιχο παπαγαλισμένο κώδικα), σχεδόν καμία δεν μπόρεσε να προσφέρει μια αξιόλογη πρόκληση (σε σχέση με τα όλο και βελτιούμενα Θέματα Γ και Δ που είχαμε συνηθίσει, εννοώ)
3) έπειτα από 1-2 άντε 3 λύσεις, το πράγμα κατάντησε μονότονο και βαρετό και ένιωθα ότι χάνω πολύτιμο χρόνο (ειδικά στο χρόνο των επαναλήψεων, να λύνω τόσο μεγάλες ασκήσεις - τυφλοσούρτες)
Χαίρομαι που δεν επιλέχθηκε τέτοιο Θέμα Γ ή Δ και σχεδόν το περίμενα, γιατί θα σπαταλιόταν μια ευκαιρία να ζητηθεί κάτι πιο προκλητικό (τώρα, αν ζητήθηκε κάτι πιο προκλητικό, είναι ένα άλλο ζήτημα... :) )

Παράθεση από: pfan στις 24 Ιουν 2020, 11:28:19 ΜΜ
Τέλος για να κατανέμονται σωστά οι μονάδες της βαθμολόγησης στο Γ και Δ θέμα θα πρέπει να ζητήσουμε το κάθε θέμα να βαθμολογείται με 25 μονάδες και όχι το Α να έχει 40.
Η κατανομή βαθμολογίας στα Γ και Δ θέματα είναι προβληματική στα βαθμολογικά δεν μπορεί μια σελίδα κώδικα να πρέπει να της δώσεις 3 μονάδες μόνο ...
Αν και έχω συνηθίσει και αγαπώ την παραδοσιακή βαθμοδότηση, ομολογώ ότι εδώ ίσως έχεις δίκιο και είναι μια ιδέα που μάλλον θα την ψήφιζα. +1
Φιλικά,
Γιώργος Θαλασσινός

Vangelis

Η αρχικοποίηση του πίνακα ΑΠ με Χ οδηγεί στο σωστό αποτέλεσμα αλλά η λύση δεν ακολουθεί τις οδηγίες του θέματος άρα πρέπει ο μαθητής να χάσει κάποια μόρια. Αν ο μαθητής έλυνε σωστά το πρόβλημα με C++ ενώ η εκφώνηση έλεγε ότι πρέπει αν χρησιμοποιηθεί η ΓΛΩΣΣΑ θα έπρεπε να πάρει άριστα?

Ο κορωνοιος και η αντιμετωπισή του  είναι μια  σημαντική σημερινή πραγματικότητα στην Ελλάδα, στο μάθημα μας υποστηρίζουμε ότι τα θέματά μας είναι άμεσα συνδεμένα με τον πραγματικό κόσμο (διαβάστε τα αντίστοιχα θέματα φυσικής να δείτε τι σχέση έχουν με την πραγματικότητα).  Θεωρώ σωστό που οι θεματοδότες έβαλαν κάποιο σχετικό θέμα.

Λαμπράκης Μανώλης

Καλησπέρα σε όλους
τώρα να θέσω και εγώ ένα προβληματισμό ???  λες και δεν μας έφταναν οι υπόλοιποι που είχαμε ...  >:D :angel: :D  στα ερωτήματα Δ3, Δ4 και Δ5, μήπως πρέπει να ελέγξουμε και αν ολόκληρος ο δισδιάστατος πίνακας  έχει τιμή 'Χ' ??? θεωρητικά μπορεί να μην υπάρχει κανένα δείγμα και να εμφανιστούν λάθος αποτελέσματα σε περίπτωση που δεν το ελέγξει κάποιος ... προκύπτει από κάπου πως υπάρχουν τουλάχιστον κάποια δείγματα ??

UPDATE: η να μην υπήρχε κανένα θετικό δείγμα

bagelis

Δεν έχει σημασία και με 0 στο πίνακα πλήθους τρέχουν τα ερωτήματα.... Δεν χτυπάει κάτι...


Λαμπράκης Μανώλης

Καλά ναι δεν τίθεται θέμα "καθοριστικότητας" για παράδειγμα, αλλά αν όλα τα πλήθη είναι 0 πχ θα μπορούσε να εμφανιστεί μήνυμα "δεν υπήρχαν θετικα" πχ η κάτι τέτοιο .. μπορεί το 0 να θεωρηθεί ως "περισσότερα δείγματα" ?? ίσως μία διευκρίνιση ακόμη θα ήταν καλό να γίνει ... τέσπα μην το κουράζουμε πολύ, δεν υπάρχει θέμα, αλλά κάποιοι μαθητές μου το έκαναν

akalest0s

Παράθεση από: gthal στις 25 Ιουν 2020, 02:55:00 ΜΜ
Σ' αυτό δε συμφωνώ. Η μικρή πείρα με τις ασκήσεις ουράς και στοίβας έδειξε ότι
1) καμία εκφώνηση δεν κατάφερε να είναι αρκετά καλή, με πρώτες του σχολικού βιβλίου. Αλλά και απόπειρες δικές μου και συναδέλφων, όσο λεπτομερείς και να ήταν, δε θυμάμαι καμιά που δεν δημιούργησε προβλήματα ή ερωτηματικά και ασάφειες στο λύτη. Οι εκφωνήσεις ήταν πάντα πολύ μεγάλες και όχι κατανοητές από τα παιδιά. Πολλές δε, παρουσίαζαν πρόβλημα τελικά στην υλοποίηση.
2) πέρα από το μονότονο σενάριο ενός μενού επιλογής, όπου αποφασίζεται αν θα γίνει ώθηση/εισαγωγή ή απώθηση/εξαγωγή (για να κοπιάρουν τον αντίστοιχο παπαγαλισμένο κώδικα), σχεδόν καμία δεν μπόρεσε να προσφέρει μια αξιόλογη πρόκληση (σε σχέση με τα όλο και βελτιούμενα Θέματα Γ και Δ που είχαμε συνηθίσει, εννοώ)
3) έπειτα από 1-2 άντε 3 λύσεις, το πράγμα κατάντησε μονότονο και βαρετό και ένιωθα ότι χάνω πολύτιμο χρόνο (ειδικά στο χρόνο των επαναλήψεων, να λύνω τόσο μεγάλες ασκήσεις - τυφλοσούρτες)
Χαίρομαι που δεν επιλέχθηκε τέτοιο Θέμα Γ ή Δ και σχεδόν το περίμενα, γιατί θα σπαταλιόταν μια ευκαιρία να ζητηθεί κάτι πιο προκλητικό (τώρα, αν ζητήθηκε κάτι πιο προκλητικό, είναι ένα άλλο ζήτημα... :) )
Συμφωνώ ως προς το αποτέλεσμα της σκέψης, δηλαδή καλύτερα που δεν μπήκε στοίβα και ουρά σε κώδικα. Ωστόσο δε νομίζω ότι είναι τόσο χάλια η κατάσταση, όσο περιγράφεις. Υπάρχουν θέματα που δεν είναι μεγάλα ούτε υπερβολικά πολύπλοκα και πετυχαίνουν τον σκοπό τους, θεωρώ. Ωστόσο συμφωνώ και στο ότι δύσκολα πετυχαίνεις να μην είναι μονότονη η χρήση των λειτουργιών, και γενικά δεν εμπιστεύομαι ότι θα έμπαινε ένα αρκετά σαφές και καθαρό θέμα για επίπεδο Πανελληνίων.
Πιστεύω ότι σε βάθος χρόνου θα φτιαχτούν καλές εκφωνήσεις, φέτος δε νομίζω ότι κανείς ασχολήθηκε σοβαρά με αυτό.

Παράθεση από: pfan στις 24 Ιουν 2020, 11:28:19 ΜΜ
Τέλος για να κατανέμονται σωστά οι μονάδες της βαθμολόγησης στο Γ και Δ θέμα θα πρέπει να ζητήσουμε το κάθε θέμα να βαθμολογείται με 25 μονάδες και όχι το Α να έχει 40.
Η κατανομή βαθμολογίας στα Γ και Δ θέματα είναι προβληματική στα βαθμολογικά δεν μπορεί μια σελίδα κώδικα να πρέπει να της δώσεις 3 μονάδες μόνο ...
Το θεωρώ από εκείνα τα αυτονόητα που τελικά δεν γίνονται ποτέ. Συνέχεια αναγκάζομαι να λέω στους μαθητές "μην υποτιμάτε το 1ο θέμα, μπορεί να χάσετε περισσότερες μονάδες από ότι θα πάρετε με τη λύση ενός δύσκολου ερωτήματος στο Δ". Θα έπρεπε να μας προβληματίσει, όντας.. αλγοριθμιστές, αν μας ικανοποιεί αυτή η πραγματικότητα.
Είναι διδακτικά θεμιτό, να προσπαθούμε να δώσουμε βαθμολογική βοήθεια στους αδύναμους μαθητές, όταν αυτό μπορεί να αποβεί εις βάρος μαθητών που έχουν καταλάβει καλύτερα το μάθημα;
Νομίζω αυτό το θέμα έχει συζητηθεί στο παρελθόν εκτεταμένα εδώ μέσα.


Για το θέμα της διαφορετικής σειράς εκτέλεσης των ζητούμενων, εντός ενός ερωτήματος, είναι πολύ ενδιαφέρον να μπορούσαμε να ορίσουμε τι είναι το "επιστημονικά τεκμηριωμένο" στο μάθημά μας, αν μπορεί να γίνει, όπως σωστά είπε ο Ευριπίδης. Από την άλλη πάντως, θεωρώ πολύ άστοχο να κοπούν μονάδες για τη λύση που είπε ο Παναγιώτης. Αν κάτι δεν πρέπει να γίνει, ας το αποτρέπει η άσκηση, είτε έμμεσα είτε ρητά. Μήπως αυτός δεν είναι και ο λόγος που έχουμε χωριστή, ρητή απαίτηση για υποπρόγραμμα;
Και παρεμπιπτόντως, εδώ είναι ένα άλλο πρόβλημα: πάντα ζητάμε υποπρογράμματα ρητά, γιατί ποτέ δεν χρειάζονται πραγματικά στις ασκήσεις.. πολύ αποτυχία το ζήτημα του τμηματικού προγραμματισμού. Αυτό είναι μια πρόκληση, αντίστοιχη της στοίβας και ουράς που λέγαμε πριν: το θέμα δεν είναι να φτάσουμε να μην εξετάζουμε τέτοια θέματα, αλλά να μπορέσουμε με περισσότερη επιτυχία να συμπεριλάβουμε αυτές τις προκλήσεις στο σχεδιασμό των ασκήσεων/θεμάτων.
"Abstraction is not the first stage, but the last stage, in a mathematical development." MK
"I don't want to write about a high level thing, unless I fully understand about a low level thing" DK

kyramas

Καλησπέρα. Το γέμισμα των υπόλοιπων θέσεων της κάθε γραμμής προφανώς ζητείται για να διευκολύνει τους μαθητές στην καταμέτρηση των θετικών αποτελεσμάτων (δεν υπάρχουν άδειες θέσεις και συνεπώς η εσωτερική επανάληψη γίνεται μέχρι την τελευταία στήλη του πίνακα). Στην περίπτωση που ο μαθητής αποθηκεύεσει το δείκτη της τελευταίας θέσης που γεμίζει σε κάθε γραμμή σε ένα παράλληλο πίνακα προκειμένου να τον χρησιμοποιήσει ως όριο τέλους στις επόμενες επναλήψεις για την καταμέτρηση, θα χάσει μονάδες; Μια άλλη λύση για το Δ2 χωρίς ΟΣΟ ή ΜΕΧΡΙΣ_ΟΤΟΥ είναι:

ΑΠΟΤ ←''
ΓΙΑ Ι ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ 20
   ΓΙΑ J ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ 100
      ΑΝ (ΑΠΟΤ <> 'ΤΕΛΟΣ') ΤΟΤΕ
         ΔΙΑΒΑΣΕ ΑΠΟΤ
      ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
      ΑΝ (ΑΠΟΤ <> 'ΤΕΛΟΣ') ΤΟΤΕ
        ΑΠ[Ι,J]← ΑΠΟΤ
     ΑΛΛΙΩΣ
        ΑΠ[Ι,J]← 'Χ'
     ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
  ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ