Αλλαγή ύλης στην Τεχνολογία Επικοινωνιών!

Ξεκίνησε από Wizard, 04 Σεπ 2009, 05:08:09 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

Wizard

Από http://www.didefth.gr/mathimata/?p=60

Διδακτέα ύλη.

1.   Εισαγωγή στην τεχνολογία των επικοινωνιών
•   Η κατανόηση των Συστημάτων Επικοινωνιών.
•   Η εξελικτική φύση της τεχνολογίας των Επικοινωνιών.
•   Οι επιπτώσεις της τεχνολογίας των επικοινωνιών.
2.   Συστήματα Επικοινωνίας Δεδομένων
•   Εισαγωγή στους υπολογιστές.
•   Υλικό υπολογιστών.
•   Εφαρμογές υπολογιστών.
3.   Συστήματα Τεχνικού Σχεδιασμού
•   Αρχές τεχνικού σχεδιασμού
•   Διαδικασίες τεχνικού σχεδιασμού.
•   Σχεδιασμός με τη χρήση υπολογιστή.
4.   Οπτικά Συστήματα
•   Αρχές οπτικών συστημάτων.
•   Φωτογραφία : Εξοπλισμός και μέθοδοι.
•   Εφαρμογές φωτογραφίας.
5.   Συστήματα Γραφικής Παραγωγής
•   Σχεδιασμός μηνύματος, Σύνθεση και Συναρμογή
•   Μετατροπή φιλμ και Συναρμογή.
•   Μεταφορά μηνύματος και μετατροπή Προϊόντος.
6.   Συστήματα ήχου και εικόνας.
•   Αρχές επικοινωνίας με ήχο και Εικόνα.
•   Εξοπλισμός ήχου και εικόνας.
•   Εφαρμογές Συστημάτων ήχου και εικόνας.


Επειδή δεν έχω πρόχειρο το βιβλίο, αλλά θυμάμαι πάνω-κάτω τους τίτλους από τα κεφάλαια, δεν μου ταιριάζουν και πολύ. Για ποιες σελίδες μιλάμε (ή μήπως θα έχουμε νέο βιβλίο);

EDIT: Διορθώνω! Είναι οι τίτλοι από όλα τα 18 κεφάλαια! Τι συμβαίνει εδώ πέρα;;;  :o ???

andreas_p

Είναι το παλιό βιβλίο ... ΟΛΟ !!! 430 σελ.
Αυτόν  τον τυπάκο που έκανε copy-paste, θα ήθελα να  τον δω μέσα στην τάξη , να διδάσκει ο ίδιος το χάος (της άθλιας μετάφρασης ενός παρωχημένου αμερικάνικου βιβλίου) σε μαθητές της Β' (όχι πανελλαδικές) που στην καλύτερη των περιπτώσεων ξύνονται και σφυρίζουν αδιάφορα ... Προφανώς ο ... καρεκλοβιδωμένος ελάχιστη σχέση έχει με τη σχολική πραγματικότητα !!!!

sstergou

Συνάδελφε μην είσαι υπερβολικός, σε λίγο καιρό θα έχουμε και λάπτοπ στην τάξη, όλα μας τα προβλήματα θα λυθούν, ας μην παραπονιόμαστε τώρα για τέτοιες λεπτομέρειες.

Απ' ότι φαίνεται η "μεταρρύθμιση" ξεκίνησε από φέτος. Μία αλλαγή μένει ακόμη, να μετονομάσουμε το βιβλίο και το μάθημα από το "Τεχνολογία των Επικοινωνιών" όπως γράφει η εγκύκλιος σε : "Η Αλίκη στην χώρα του Λυκουρέντζου".

Ποιος ξέρει, μπορεί να έχουνε στοκ αγορασμένα κάνα εκατομμύριο ακόμη για αυτό και στέλνουνε κάθε χρόνο τόσα πολλά στα σχολεία...

andreas_p

Καλημέρα.

Υπερβολικός ;

Μάλλον σύγχυση των εννοιών : 'Διδακτέα', 'περιεχόμενο του ... βιβλίου'.

PE19

Η ύλη τριπλασιάστηκε! (απο 110 σελίδες σε 420). Αυτό σημαίνει ότι αν παραδίδαμε κατάμέσο όρο δύο σελίδες σε κάθε διδακτική ώρα, τώρα θα πρέπει να παραδίδουμε 6 σελίδες περίπου με την προοπτική να βγει η ύλη!

Συνάδελφοι προτείνω από την Δευτέρα ο καθένας μέσω του σχολείου του να στείλει ένα έγγραφο (προκειμένου να του βομβαρδίσοθμε με χαρτιά) και να ζητάμε διευκρινήσεις! Έπίσης  μπορούμε να τηλεφωνήσουμε στην  κα: Αν. Πασχαλίδου     Τηλέφωνο    : 210-34.42.238

Laertis

Παράθεση από: Wizard στις 04 Σεπ 2009, 05:08:09 ΜΜ
Από http://www.didefth.gr/mathimata/?p=60

Διδακτέα ύλη.

1.   Εισαγωγή στην τεχνολογία των επικοινωνιών
•   Η κατανόηση των Συστημάτων Επικοινωνιών.
•   Η εξελικτική φύση της τεχνολογίας των Επικοινωνιών.
κλπ ......

Η διαδακτέα ύλη που βρήκες συνάδελφε Wizard είναι η επίσημη ύλη που εξέδωσε σε οδηγίες του το Υπουργείο κι όχι λάθος μεταφορά απο τη Δ.Δ.Ε Φθιώτιδας. Δείτε το αρχείο στο σύνδεσμο σελ. 70-71

http://www.alfavita.gr/OdigosEkpaideytikou/odigies_Lykeiou_2009_10.doc

Τι άλλο να πω ...
Νικολακάκης Γιώργος
Μηχανικός Η/Υ Συστημάτων
Καθηγητής Πληροφορικής
http://users.sch.gr/gnikola

P.Tsiotakis

κάποιος πρόσφατα αποσπασμένος ΠΕ19 απο τον Αι Στράτη καθόρισε την ύλη

Loukritia

Συνάδελφοι, πρέπει να αντιδράσουμε μέσω της ένωσης, μέσω των συμβούλων ...κάπως τέλος πάντων! Δεν γίνεται να δεχόμαστε να τριπλασιάζει την διδακτέα ύλη σε ένα μάθημα που διδάσκεται κυρίως από πληροφορικούς ως δεύτερη ανάθεση και με ένα τόσο απαρχαιωμένο και κακά μεταφρασμένο βιβλίο. Εκτός αν δώσει οδηγίες να κάνουμε περιληπτικά όσα κεφάλαια θεωρούμε εμείς δευτερεύοντα. Και πρόκειται και για μάθημα Κατεύθυνσης!!
Ποιος έχει βάλει τους Πληροφορικούς στο μάτι φέτος;
Μια οι εξωδιδακτικές, μια η Τεχνολογία Επικοινωνιών, να δούμε τι άλλο θα προκύψει!
Time is a great teacher, but unfortunately it kills all its pupils ... - Louis Hector Berlioz

sarakiniotis

...Πάντως εγω , σε περίπτωση που η υλη αυτή είναι η πραγματική !!!!, θα συνεχίσω να κάνω το μάθημα μου με τον ίδιο τρόπο...
Δηλαδή τα Κεφ. 1,2,3,16,17,18  , κι ας μου πει κανείς γιατι δεν προλαβες να κάνεις και τα υπόλοιπα.
Ασε που δεν θα βρεθει να με ρωτήσει κανείς...


P.Tsiotakis


sstergou

Παράθεση από: k.p. στις 08 Σεπ 2009, 08:55:39 ΜΜ
Συνάδελφοι, πρέπει να αντιδράσουμε μέσω της ένωσης, μέσω των συμβούλων ...κάπως τέλος πάντων!
Μια οι εξωδιδακτικές, μια η Τεχνολογία Επικοινωνιών, να δούμε τι άλλο θα προκύψει!

Δεν ξέρω αν αυτό είναι εφικτό.
Σαν πρώτη ανάθεση το έχουν οι ΠΕ 12 (06. Ηλεκτρονικοί Μηχανικοί, Ραδιοηλεκτρολόγοι) και οι ΠΕ 17 (04,08 - Ηλεκτρονικοί ΑΣΠΑΙΤΕ). Ως τι λοιπόν να παλέψουμε, αφού το μάθημα δεν μας ανήκει.

Αν πρέπει για κάτι να παλέψουμε είναι να φύγει από τις αίθουσες αυτό το περιοδικό εικοσαετίας που κάποιοι βάφτισαν βιβλίο και να αντικατασταθεί από ένα μάθημα δικής μας ανάθεσης. Κατά την γνώμη μου αυτό που πρέπει να γίνει είναι να αλλάξει η ύλη, το όνομα και το βιβλίο της ΑΕΠΠ και να διδαχθεί σαν ισάξιο μάθημα κατεύθυνσης από την Β. Λυκείου. Αυτό που συμβαίνει με την τεχνολογία επικοινωνιών είναι ντροπή και η ευθύνη ανήκει σε αυτούς που "σχεδίασαν" και διατήρησαν αυτό το μάθημα.

Παράθεση από: sarakiniotis στις 08 Σεπ 2009, 09:25:36 ΜΜ
...Πάντως εγω , σε περίπτωση που η υλη αυτή είναι η πραγματική !!!!, θα συνεχίσω να κάνω το μάθημα μου με τον ίδιο τρόπο...

Παράθεση από: Τσιωτάκης Παναγιώτης στις 08 Σεπ 2009, 09:34:05 ΜΜ
και ανάπτυξη εφαρμογών

Δεν θα είστε οι μόνοι.... Θα είναι λίγο δύσκολο να μας απολύσουν όλους.

P.Tsiotakis

τι να απολύσουν; το βιβλίο ύλης τα έχει όλα κομπλε

στον προγραμματισμό ύλης, θα δώσω τον περσινό, με το 1/3 της ύλης
λυπάμαι αλλά δεν προλαβαίνω

sarakiniotis

Στην εγκύκλιο που ηρθε για την υλη , στο επάνω μέρος εχει ένα τηλεφωνο στο τμήμα Α του ΥΠΕΠΘ.
Για να πάρουμε αυριο τηλέφωνο να δουμε τι θα μας πούνε..
Αλήθεια δεν έχει πάρει κανείς τηλέφωνο στο ΥΠΕΠΘ , να δουμε αν είναι λάθος?

andreas_p

Φυσικά και ΔΕ θα πάρω τηλ.  Εγώ κάνω κουμάντο μέσα στην τάξη. Εγώ έχω άμεση επικοινωνία με τους μαθητές μου. Πώς ενώ  τα προηγούμενα 10 χρόνια (μέχρι το 2004 πανελλαδικώς εξεταζόμενο) η εξεταστέα ύλη :   Κεφ. 1,2,3,16,17,18 (όπου το 17 ήταν όλα τα άλλα σε έκταση, θεματοδότηση και ... ενδιαφέρον  ... να ' χουμε να λέμε) και από φέτος ΟΛΑ τα Κεφ. 1-18 σελ. 420-430.  Τα διοικητικά τυπάκια έχουν φερθεί ανόητα , απερίσκεπτα και κάνουν άστοχες κινήσεις. Επιλογές μη εφαρμόσιμες. Δεν αλλάζεις την εκπαίδευση αγνοώντας το δάκαλο και απαξιώνοντας το μαθητή (βλέπε υποχρηματοδότηση).
Συνάδελφοι μην ταράζεστε. Και φέτος θα βγάλουμε τα Κεφ. 1,2,3,16,17,18 και αν προλάβουμε (αν ανοίξουμε λίγο το βήμα είναι εφικτό) τα Κεφ. 4,5,6 (Συστήματα επικοινωνίας δεδομένων).
Το προτείνω για δύο λόγους  :
1. Είναι πιο κοντά σ΄εμάς (ΠΕ19)
2. Ο μαθητής (αποβλακωμένος σε hi5, msn, facebook κλπ) και με δεδομένο το χαρακτήρα του μαθήματος (για μένα ΜΗ-ΜΑΘΗΜΑ), μη εξεταζόμενο, δε μετράει στο μέσο όρο :  ΔΕΝ έχει αποκτήσει - αφομοιώσει ΤΙΠΟΤΑ από έννοιες επικοινωνίας δεδομένων.

Σύσσωμη  η ΠΕ19-κοινότητα, η  ΠΕΚΑΠ και οι ΠΕ19- σύμβουλοι  (γιατί σύμβουλος δεν θα πρέπει να είναι μόνο μια κομματική επιλογή, μια αποφυγή της τάξης και μια επιδίωξη του παχυλού  επιδόματος, αλλά η συνδρομή και συνεισφορά στο πλευρό των μάχιμων ‘συναδέλφων’ τους) θα πρέπει να κινηθούν προς την παρακάτω κατεύθυνση  :

1.   Τα επιλεγόμενα Εφαρμογές Πληρ/κής/Υπολογιστών και Πολυμέσα  να είναι εξεταζόμενα μαθήματα.
2.   ΑΕΠΠ #1 , στη θέση της ΤΕΧ. ΕΠΙΚΟΙΝ.  Το 90% που διδάσκει ΤΕ είναι ΠΕ19 και όχι φυσικοί ραδιοηλεκτρολόγοι  ή μηχανικοί. Άραγε ένας ΠΕ19 πού αποδίδει καλύτερα; Στην ανάπτυξη και σχεδίαση αλγορίθμων ή στο Τεχνικό σχέδιο;



alex1alex

Παιδια μην Ψαρωνετε
Πηρα τηλεφωνο το Παιδαγωγικο Ινστιτουτο και μου ειπαν οτι ειναι λαθος και οτι εχουν στειλει εγκυκλειο στο Υπουργειο για να στς παλιειλει διορθωση.
Η Υλη θα ειναι η ιδια η περσινη...

Τι να πει κανεις....την εκαναν τη βλακεια τους παλι

pgrontas

Νομίζω ότι εδώ (και όχι μόνο) ταιριάζει το ρητό: Ποτέ μην αποδίδεις δόλο σε ό,τι μπορεί να εξηγηθεί επαρκώς με την βλακεία.
Programs must be written for people to read, and only incidentally for machines to execute - Harold Abelson

andreas_p

μπορεί να εξηγηθεί επαρκώς με την βλακεία.

Άντε πάλι ...

http://www.alfavita.gr/OdigosEkpaideytikou/od5_9_9_40809.php

σελ. 70-71 !

lp

Μα γιατί πνιγόμαστε σε μια κουταλιά νερό; Πρώτα από όλα το μάθημα το έχουμε δεύτερη ανάθεση. Άρα συμπληρώνουμε με την πρώτη και καθαρίσαμε... Ας ψάξουν να βρουν φυσικούς-ραδιοηλεκτρολόγους να το κάνουν. Δυστυχώς έτσι θα την πληρώσουν οι νέοι συνάδελφοι  >:D

Από την άλλη η παλιότερη ύλη ήταν απαράδεκτη έτσι και αλλιώς, τώρα βάλανε και μερικά ενδιαφέροντα πραγματάκια. π.χ. φωτογραφία. Δική μου πρόταση:
Αν το θέλουμε το παίρνουμε και δίνουμε βάση μόνο σε ότι νομίζουμε εμείς. Εγώ σκέφτομαι να πάρω ένα τμήμα φέτος μόνο και μόνο για την φωτογραφία και τον σχεδιασμό...

Να πω σε αυτό το σημείο ότι ο σύμβουλος της περιοχής μας δεν ασχολείται με το μάθημα γιατί πολύ απλά και βολικά λέει ότι δεν πρέπει να έχουμε σχέση με αυτό.
Λέων Προκόπης
2ο ΓΕΛ Ναυπλίου

Καρκαμάνης Γεώργιος

O Παναγιώτης δίνει ωραίες ιδέες.....:
Παράθεσηκαι ανάπτυξη εφαρμογών

Παράθεσητο βιβλίο ύλης τα έχει όλα κομπλέ

στον προγραμματισμό ύλης, θα δώσω τον περσινό, με το 1/3 της ύλης
λυπάμαι αλλά δεν προλαβαίνω

ας τις ακολουθήσουμε.

ΠαράθεσηΑν πρέπει για κάτι να παλέψουμε είναι να φύγει από τις αίθουσες αυτό το περιοδικό εικοσαετίας που κάποιοι βάφτισαν βιβλίο και να αντικατασταθεί από ένα μάθημα δικής μας ανάθεσης. Κατά την γνώμη μου αυτό που πρέπει να γίνει είναι να αλλάξει η ύλη, το όνομα και το βιβλίο της ΑΕΠΠ και να διδαχθεί σαν ισάξιο μάθημα κατεύθυνσης από την Β. Λυκείου. Αυτό που συμβαίνει με την τεχνολογία επικοινωνιών είναι ντροπή και η ευθύνη ανήκει σε αυτούς που "σχεδίασαν" και διατήρησαν αυτό το μάθημα.
Συμφωνώ μαζί σου άλλα δε νομίζω να γίνει καμία αλλαγή, μέχρι τις επικείμενες αλλαγές στο Λύκειο(δεν ξέρω όμως πότε θα γίνουν αυτές)

P.Tsiotakis


sstergou

Έχει κανείς επίσημη ενημέρωση για το θέμα;
Είναι όντως λάθος;

andreas_p

ΝΑΙ !

Πήρα απάντηση (με mail) από Σύμβουλο (φυσικός ραδιοηλεκτρολόγος ή ηλεκτρονικός μηχανικός).

Το ΥΠΕΠΘ ... έκανε λάθος.

ΥΛΗ  : Κεφ. 1,2,3,7,16,17,18.

sstergou


Laertis

Μα είναι δυνατόν να κάνει λάθος κοτζαμάν Υπουργείο ... μάλλον κάνει λάθος ο σύμβουλός σου Ανδρέα  ;D
Νικολακάκης Γιώργος
Μηχανικός Η/Υ Συστημάτων
Καθηγητής Πληροφορικής
http://users.sch.gr/gnikola

andreas_p


Καρκαμάνης Γεώργιος

Παράθεση από: Τσιωτάκης Παναγιώτης στις 14 Σεπ 2009, 02:35:25 ΜΜ
τι έγινε με το βιβλίο Γιώργο, βγήκε?
Δυστυχώς Παναγιώτη, το βιβλίο δεν έχει εκδοθεί. Ενώ θα έπρεπε ήδη να έχει κυκλοφορήσει, αλλά....... καθυστερεί.

andreas_p

Μαρούσι, 14-10-2009
Αριθ. Πρωτ.  126466/Γ2

ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ  της  97962/Γ2/12-08-09

Εξεταστέα  : Κεφ. 1,,2,3,7,16,17,18

indigo

ΘΕΜΑ : Καθορισμός και διαχείριση διδακτέας ύλης Θετικών Μαθημάτων, των Α΄ Β΄ και Γ΄ 
               τάξεων Ημερήσιου και Εσπερινού Γενικού Λυκείου, για το σχολικό έτος 2010–11.

Μαρούσι               15-09-2010           
Αριθ. Πρωτ            114361/Γ2

Τεχνολογία Επικοινωνιών Τεχνολογικής Κατεύθυνσης


Περιεχόμενο
Κεφάλαια Σχολικού Εγχει-ρίδιου   Διδακτέα ύλη
(σελίδες βιβλίου)   
Παρατηρήσεις
Κεφάλαιο 1: Η κατανόηση των συστημάτων επικοινωνι-ών   6-21   Παραμένει ως έχει
Κεφάλαιο 2: Οι μεταβολές ως χαρακτηριστικό γνώρισμα της τεχνολογίας επικοινωνιών   22-39   Παραμένει ως έχει
Κεφάλαιο 3: Οι επιπτώσεις της τεχνολογίας επικοινω-νιών   40-55   Παραμένει ως έχει
Κεφάλαιο 6: Οι εφαρμογές των υπολογιστών   121-126 μέχρι και το σύστημα των πιστωτικών καρ-τών   
Προστίθενται σελ.121-126
Κεφάλαιο 7: Αρχές τεχνικού σχεδιασμού   ___   Αφαιρείται το Κεφάλαιο 7
Κεφάλαιο 16: Αρχές επικοι-νωνίας με ήχο και εικόνα   366-377   Παραμένει ως έχει
Κεφάλαιο 17: Εξοπλισμός ήχου και εικόνας   378-400 μέχρι και τους δίαυλους με-τάδοσης *   Αφαιρούνται οι σελί-δες
400-406
Κεφάλαιο 18: Εφαρμογές συστημάτων ήχου και εικόνας   408-414 μέχρι και την Αμφίδρομη επικοινωνία *   Αφαιρούνται οι σελί-δες
414-426
*Περιλαμβάνεται και η επανάληψη του Κεφαλαίου που αναφέρεται στη σχετική ύλη.

Παρατηρήσεις
Στο Κεφάλαιο 6 να προστεθούν οι σελίδες 121-126, οι οποίες αναφέρονται σε FAX, συστήματα σχεδίασης στη βιομηχανία, ραβδωτό κώδικα και πιστωτικές κάρτες.
Το Κεφάλαιο 7 αφαιρείται ολόκληρο. Αναφέρεται σε εισαγωγικές θεωρητικές έννοιες σχετικά με το Τεχνικό Σχέδιο. Η ενότητα αυτή απαιτεί την πρακτική άσκηση των μαθητών και όχι μόνο τη θεωρητική παρουσίαση που επιβάλλει το πλαίσιο του μαθήματος.
Στις ενότητες του Κεφαλαίου 16, οι οποίες αναφέρονται στον Ηλεκτρομαγνητισμό, στην Επαγωγή και στο Εναλλασσόμενο ρεύμα, θα πρέπει να γίνει μια σύνδεση με αντίστοιχες ενότητες που δι-δάσκονται στη Φυσική Β' Τάξης. Βασικός στόχος είναι οι μαθητές να κατανοήσουν τις έννοιες αυ-τές, ώστε να επικεντρωθούν στις αρχές επικοινωνίας που ακολουθούν.
Στα Κεφάλαια 17 και 18 αφαιρούνται οι ενότητες, οι οποίες αναφέρονται σε συσκευές που δεν χρησιμοποιούνται σήμερα (π.χ. γραμμόφωνο, μαγνητόφωνα).

dkonetas

Δεν καταλαβαίνω για ποιό λόγο ασχολείται κάποιος με την τυπική ύλη του μαθήματος . Το σωστότερο για τους μαθητές είναι να διδάσκουμε αυθαιρετώντας πραγματικά σύγχρονη ύλη τεχνολογίας επικοινωνιών.
Όσο και αν αυτό ακούγεται περίεργο είναι κρίμα - και μάλλον πιό βολικό για ημιμαθείς- να ακολουθεί κάποιος την ύλη που αναφέρεται στο συγκεκριμένο βιβλίο.  (για προτάσεις σχετικά με το πως πρέπει να διατεθεί ο συγκεκριμένος διδακτικός χρόνος υπα΄ρχει και άλλο Thread στο: https://alkisg.mysch.gr/steki/index.php?topic=2826.0 )