Τελικό Επαναληπτικό Διαγώνισμα 2012-2013 από το Στέκι

Ξεκίνησε από odysseas, 19 Απρ 2013, 02:36:54 ΠΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

odysseas

Παράθεση από: andreas_p στις 25 Απρ 2013, 12:00:42 ΠΜ
Οδυσσέα, αν είναι  ένα ... "πετραδάκι", κάποιοι να το μετατρέψουν σε κοτρόνα που θα αμαυρώσει και θα ακυρώσει την ανιδιοτελή προσπάθεια πολλών συναδέλφων ΕΥΧΑΡΙΣΤΩΣ να το ... κλωτσήσω !!!!

Βοηθάμε όμως κι εμείς να γίνει κοτρώνα...

Νίκος Αδαμόπουλος

Κύριε karinaki

Παρόλο που δεν ξέρουμε ποιος είσαι, ούτε καν αν είσαι εκπαιδευτικός, ή/και αν διδάσκεις σε σχολείο, όμως το ύφος των γραπτών σου δεν ταιριάζει σε εκπαιδευτικό... Επίσης, από ό,τι φαίνεται, το ενδιαφέρον σου σε σχέση με το Στέκι, τουλάχιστον τα τελευταία 3 χρόνια εξαντλείται στα παρακάτω 3 μηνύματα:

Παράθεση από: karinakis στις 23 Μαΐου 2011, 04:25:12 ΜΜ
για άλλη μία φορά αποδείχτηκε ότι το διαγώνισμα το τελικό από το Στέκι δεν είχε καμία μα καμία σχέση με τα θέματα των Πανελλαδικών. Δυστυχώς ίσως κάποιοι απογοητεύτηκαν γιατί έχουν την αίσθηση ότι με δύσκολα θέματα αδικούνται οι μαθητές.... ( η αλήθεια είναι ότι αδικούνται οι ίδιοι από τα φροντιστήρια που κάνουν!!!!)

Άντε και του χρόνου συνάδελφοι!!!!

Παράθεση από: karinakis στις 02 Ιουν 2012, 04:46:50 ΜΜ
συνάδελφοι έλεος....!!!! έχουμε ξεφύγει εντελώς....τι είναι αυτά που γράφονται εδώ....διευκρίνηση πάνω στον όρο "επιδότηση" κτλ. κτλ....λες και οι μαθητές μας είναι καθυστερημένοι...!!!! Έλεος...πρώτη μέρα διαγωνίστηκαν στην έκθεση πάνω σε κείμενο της μεγάλης Γλύκατζη Αρβελέρ....και μεις εδώ λέμε ότι θα έπρεπε να τους εξηγήσουν τον όρο επιδότηση και άλλα τέτοια παράλογα.... Αν δεν είναι ικανοί στην Γ' Λυκείου να γνωρίζουν αυτές τις τόσο απλές έννοιες τότε ας μην έγραψαν ποτέ, καθώς δεν είναι άξιοι για να έχουν συνέχεια στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Ας μη δημιουργούμε θέμα εκεί που δεν υπάρχει....Έχουμε ισοπεδώσει τα πάντα νομίζω, προσπαθώντας να δημιουργήσουμε θέμα στην ΚΕΕ....ίσως υπήρξαν ασάφειες όμως όχι και να ζητάμε να τους δοθεί εξήγηση για τον όρο επιδότηση.....

Με εκτίμηση

Παράθεση από: karinakis στις 23 Απρ 2013, 05:39:45 ΜΜ
Συγχαρητήρια για το υψηλό βαθμό δυσκολίας των θεμάτων...!!! Για άλλη μια χρονιά όμως είναι εκτός πραγματικότητας....για άλλη μια χρονιά αποδείξαμε ότι δεν είμαστε κοντά στους μαθητές και στον αγώνα τους.... το μόνο που μας απασχολεί είναι να δείξουμε πόσο δύσκολο μπορούμε να κάνουμε το μάθημα.....

Θα περίμενε κανείς να σχολιάσεις συγκεκριμένα ζητήματα από τα θέματα του διαγωνίσματος, τι σου άρεσε, τι δεν σου άρεσε, τι θεωρείς ότι έπρεπε να βελτιωθεί, πού υπάρχουν ασάφειες, αν υπάρχουν αμφισβητούμενα σημεία, αν υπάρχουν προβλήματα επιστημονικότητας, αν τα έλυσες και πού θεωρείς ότι τα ερωτήματα "ξεφεύγουν". Επίσης, πόσες μονάδες εκτιμάς ότι θα έπιανε ένας κακός μαθητής, ένας μέτριος, ένας καλός, ένας πολύ καλός, ένας άριστος... Θα ήταν ενδιαφέρον να ξέραμε τη γνώμη σου και για το περσινό διαγώνισμα, για το οποίο δεν έχεις αναφέρεις κάτι. 

Αντί όμως όλων αυτών, πετάς έναν γρήγορο αφορισμό και ξεμπερδεύεις, και θεωρείς ότι έκανες το χρέος σου απέναντι στους μαθητές σου... Ταυτόχρονα θίγεις όλους τους συναδέλφους που συμμετείχαν, χωρίς να γνωρίζεις καν ποιοι είναι και τι σχέση έχει ο καθένας τους με τους μαθητές του, ή/και αν είναι στο χαρακτήρα τους να δίνουν από τον πολύτιμο χρόνο τους με σκοπό να κάνουν επίδειξη γνώσεων και δυνάμεων!

Πάντως να τονίσουμε ότι στην ομάδα των διαγωνισμάτων συμμετέχουν αρκετοί συνάδελφοι, κάποιοι από αυτούς έχουν σταθερή παρουσία τα τελευταία χρόνια, από χρόνο σε χρόνο υπάρχει και ανανέωση με "νέο αίμα", ενώ η ομάδα είναι ελεύθερη σε όποιον θέλει να συμμετάσχει.

Keep Growing

Θα ήθελα να συγχαρώ όλους όσους συνέβαλαν ανιδιοτελώς, μέσα σε δύσκολους και ασύμβατους με την ανιδιοτέλεια καιρούς, για τη δημιουργία του υπέροχου αυτού διαγωνίσματος.
Προσωπικά θα ήθελα να εμπλακώ περισσότερο αλλά δεν είμαι και στην καλύτερη δυνατή φόρμα μου τελευταία...
...
Οι διαφορετικές φωνές θα υπάρχουν πάντα και έχουν και αυτές την αξία τους. Όλες οι κριτικές είναι ευπρόσδεκτες αρκεί να είναι καλοπροαίρετες και να έχουν στόχο τη βελτίωσή μας σε όλα τα επίπεδα.  :)

Καλή ξεκούραση σε όσους κοπίασαν για το όμορφο αποτέλεσμα και καλή Ανάσταση σε όλους μας. 
Ο Έρωτας (του Εκπ/κου Πληροφορικού) στ' αλώνια της καλδέρας (του υπνωτισμού).

gpapargi

Παράθεση από: karinakis στις 23 Απρ 2013, 05:39:45 ΜΜ
Συγχαρητήρια για το υψηλό βαθμό δυσκολίας των θεμάτων...!!! Για άλλη μια χρονιά όμως είναι εκτός πραγματικότητας....για άλλη μια χρονιά αποδείξαμε ότι δεν είμαστε κοντά στους μαθητές και στον αγώνα τους.... το μόνο που μας απασχολεί είναι να δείξουμε πόσο δύσκολο μπορούμε να κάνουμε το μάθημα.....

Θα προσπαθήσω να εξηγήσω το σκεπτικό πίσω από τα θέματα που είναι δύσκολα/πρωτότυπα δημιουργώντας αντιπαραθέσεις.

Λίγο πριν ξεκινήσει η ομάδα διαγωνισμάτων να φτιάχνει τα διαγωνίσματά της, είχαν αρχίσει να εμφανίζονται στο μάθημα συμπτώματα τυποποίησης. Για παράδειγμα επειδή στις πανελλήνιες έπεφταν όλο τα ίδια και τα ίδια (πχ συγκεκριμένες σαρώσεις σε πίνακα 2 διαστάσεων) υπήρχαν φροντιστήρια τα οποία έδιναν έτοιμους κώδικες τυφλοσούρτες που οι μαθητές τους παπαγάλιζαν χωρίς να καταλαβαίνουν τη λειτουργία τους. Το χειρότερο είναι ότι αυτή η στρατηγική ήταν εξαιρετικά επιτυχημένη γιατί οι μαθητές αυτοί έγραφαν καλά. Πέταγαν τον έτοιμο κώδικα πάνω στο χαρτί (σαν να χρησιμοποιούν σφραγίδα) και έκαναν υποτυπώδεις τροποποιήσεις.

Φυσικά ο λόγος που έγραφαν άριστα δεν ήταν ότι ήταν καλοί... ήταν ότι τα θέματα των εξετάσεων ήταν τυποποιημένα και οι στρατηγικές του «τυφλοσούρτη» ήταν απολύτως εφαρμόσιμες σε αυτόν τον τύπο θεμάτων. Ο παπαγάλος αρίστευε. Όταν βλέπεις τον παπαγάλο να αριστεύει σημαίνει ότι κάτι δεν πάει καθόλου καλά στον τρόπο εξέτασης και στο μάθημα γενικότερα. Το μάθημα των αλγορίθμων είχε αρχίσει να μπαίνει σε άσχημη ρότα.
Αυτό σε συνδυασμό με κάποια άλλα θέματα που είχαν προκύψει εκείνη την εποχή, οδήγησε κάποιους μέσα από το στέκι να σκεφτούν ότι χρειάζεται κάτι που θα φέρει το μάθημα στο σωστό δρόμο. Όταν λέω σωστό δρόμο εννοώ ότι το μάθημα θα πρέπει να ανταμείβει τον σκεπτόμενο και όχι τον παπαγάλο.

Τέθηκαν διάφορα ερωτήματα τότε, όπως το «πόσο δύσκολα θέματα επιτρέπεται να βάλουμε χωρίς να βγούμε από την ύλη του μαθήματος;» Η απάντηση σε αυτό είναι απλή: οι ασκήσεις 3 αστέρων που είναι μέσα στο τετράδιο μαθητή καθορίζουν το άνω όριο δυσκολίας. Αν δεις μέσα στο τετράδιο μαθητή, υπάρχει η τριγωνική σάρωση σε 2Δ (κεφ 9 ΔΣ6), η ανάλυση αριθμού σε πρώτους παράγοντες (κεφ 8 ΔΣ6), οι δυναμοσειρές ημιτόνου και συνημιτόνου (κεφ 8 ΔΣ5), ο πίνακας συχνοτήτων σε τελείως τυχαία νούμερα (κεφ 10 ΔΣ3) και άλλα. Αυτά είναι προχωρημένα θέματα που δε λύνονται με τους τόσο βολικούς τυφλοσούρτες.

Αυτό σημαίνει ότι μπορούμε να βάλουμε όμορφα θέματα χωρίς να ξεφύγουμε από την ύλη. Αυτό βέβαια σημαίνει ότι θα μπούμε στον κόπο να διδάσκουμε όλη την  ύλη και όχι μόνο τα ΣΟΣ. Αν προσέξεις τα θέματα, είναι πρωτότυπα αλλά δεν είναι δυσκολότερα από αυτά του τετραδίου μαθητή. Αυτό που πετυχαίνουμε είναι να κάνουμε τον πραγματικά καλό μαθητή, που καταλαβαίνει τι κάνει, να ξεχωρίσει από αυτόν που μαθαίνει απέξω.
Επίσης σε καμία περίπτωση η ομάδα διαγωνισμάτων από το στέκι δεν προσπαθεί να προσομοιώσει τα θέματα των μέχρι στιγμής εξετάσεων. Αυτά είπαμε... είχαν φτάσει σε τέλμα. Δεν πάμε να φτιάξουμε μια από τα ίδια. Αυτά μπορείς να τα βρεις παντού και κυρίως στα ίδια τα παλιά θέματα εξετάσεων.
Τα διαγωνίσματα του στεκιού έχουν σκοπό να δώσουν από το μάθημα αυτό που λείπει σε φαντασία και ομορφιά... και γιατί όχι...  να δώσουν και κατευθυντήριες γραμμές για το πώς θα έπρεπε να είναι οι εξετάσεις.
Γιώργος Παπαργύρης

odysseas

Παράθεση από: gpapargi στις 25 Απρ 2013, 10:26:47 ΠΜ
Τα διαγωνίσματα του στεκιού έχουν σκοπό να δώσουν από το μάθημα αυτό που λείπει σε φαντασία και ομορφιά... και γιατί όχι...  να δώσουν και κατευθυντήριες γραμμές για το πώς θα έπρεπε να είναι οι εξετάσεις.

Το "θα έπρεπε" είναι βαρύ, ειδικά εφόσον είναι προφανές οτι δεν είναι καθολική η αποδοχή μιας διαφορετικής ματιάς στα θέματα των εξετάσεων. Σίγουρα όμως είναι αυτό που εμείς, ως ομάδα διαγωνισμάτων, "θα θέλαμε". Παίρνω όμως πάσα από αυτήν τη σύνδεση με τα θέματα των πανελληνίων, για να ρωτήσω κάτι που ήθελα και δεν μπόρεσα.

Παράθεση από: evry στις 21 Απρ 2013, 11:17:43 ΠΜ
Από εκεί και πέρα όσον αφορά τη δυσκολία των θεμάτων, δεν θα έλεγα ότι τα φετινά θέματα είναι πιο δύσκολα από άλλες χρονιές. Όσον αφορά τα Γ, Δ νομίζω ότι με κάποιες αλλαγές θα μπορούσαν να είναι ακόμα και θέματα πανελλήνιων εξετάσεων.

Ποιες είναι οι αλλαγές που θα καθιστούσαν τα Γ και Δ κατάλληλα για θέματα πανελληνίων; Και γιατί πιστεύεις οτι δεν ισχύει το ίδιο για τα Α και Β; (μιας και δεν τα ανέφερες)

pmouz

Ωραία τα θέματα και φέτος. Οι μαθητές μπορούν να αναστοχαστούν σε διάφορα σημεία και να ελέγξουν τις γνώσεις τους.

Τώρα για το ζήτημα αν θα πρέπει στις πανελλήνιες να μπαίνουν εύκολα ή δύσκολα.
Το σωστό είναι σε όλα τα μαθήματα να μπαίνουν θέματα ίδιας δυσκολίας για να μην αδικείται καμία κατεύθυνση (η κατανομή των βαθμών να είναι ίδια σε όλες τις κατευθύνσεις). Αυτό όμως είναι δύσκολο να επιτευχθεί, οπότε τι γίνεται από εδώ και πέρα;
Το ΑΕΠΠ πρέπει να συναγωνιστεί τη Βιολογία και τη Χημεία. Οπότε ένας καλός και "διαβαστερός" μαθητής θα πρέπει να παίρνει 20. Σκοπός του μαθήματος είναι να αναδείξουμε τη μαγεία της αλγοριθμικής σκέψης και όχι να κάνουμε μάθημα με 3 άτομα (οι μαθητές δεν θα θέλουν να επιλέξουν την τεχνολογική κατεύθυνση λόγω της αυξανόμενης δυσκολίας των θεμάτων).

euron

Στο ερώτημα "Να δώσετε ένα παράδειγμα συγκεκριμένου προβλήματος για την επίλυση του οποίου δεν είναι δυνατή η χρήση πίνακα. Να αιτιολογήσετε την απάντησή σας." Θα πρέπει να άφορά Δομή Δεδομένων;

odysseas

Παράθεση από: euron στις 26 Απρ 2013, 06:37:03 ΜΜ
Στο ερώτημα "Να δώσετε ένα παράδειγμα συγκεκριμένου προβλήματος για την επίλυση του οποίου δεν είναι δυνατή η χρήση πίνακα. Να αιτιολογήσετε την απάντησή σας." Θα πρέπει να άφορά Δομή Δεδομένων;

Ρωτάς αν θα πρέπει το πρόβλημα να αφορά δομή δεδομένων; Μπορεί να αναφερθεί οποιοδήποτε πρόβλημα δεν μπορεί να λυθεί με τους περιορισμούς που εισάγει η χρήση πινάκων. Ελπίζω να σε καλύπτει αυτό, δεν είμαι απόλυτα σίγουρος ότι κατάλαβα την ερώτηση.

euron

Δηλαδή να σκεφτούν τα παιδιά ένα πρόβλημα που χρειάζεται δυναμική δομή;

odysseas

Παράθεση από: euron στις 26 Απρ 2013, 07:48:06 ΜΜ
Δηλαδή να σκεφτούν τα παιδιά ένα πρόβλημα που χρειάζεται δυναμική δομή;

Προφανώς όχι, εξάλλου κάτι τέτοιο θα ήταν εκτός ύλης.

Εφόσον δεν έχουμε ακόμα δημοσιεύσει τις λύσεις, θα πω απλά το εξής: κατά τη διάρκεια της διδασκαλίας της δομής επανάληψης οι μαθητές επιλύουν πολλά (και εύκολα) προβλήματα που δε θα μπορούσαν να τα λύσουν χρησιμοποιώντας πίνακες. Αρκεί να επιλέξουν ένα από αυτά.

noname

Αυτήν την εβδομάδα έδωσα το διαγώνισμα στους μαθητές μου και παρατήρησα τα εξής:
Θέμα Α
Α1. Αρχικά ξάφνιασε με το «πολύ κείμενο». Στους περισσότερους άρεσε σαν θέμα και άκουσα από αρκετούς να λένε ότι πέρα από το διαγώνισμα «έμαθαν και κάτι άλλο».
Α2. Ξένισε λιγάκι γιατί στην αρχή είχαν την εντύπωση ότι πρόκειται για τεχνικό θέμα. Σε γενικές γραμμές απάντησαν σωστά εκτός από το 4 στο οποίο την πάτησαν πολλοί.
Α3. Απάντησαν εύκολα στο 1. Στα Σ/Λ αρκετοί την πάτησαν στο β αλλά και στο γ. Στο 3 δυσκολεύτηκαν να διατυπώσουν μια σωστή απάντηση αν και είχαν καταλάβει το γιατί.
Α4. Εδώ υπήρχε πρόβλημα με τη διατύπωση. Οι περισσότεροι δεν κατάλαβαν ότι το «σε ποια περίπτωση» αναφερόταν σε συνδυασμό των Σ1 και Σ2.
Α5. Όπως ήταν αναμενόμενο το 2 το απάντησαν ελάχιστοι.

Θέμα Β.
Τα τρία πρώτα υποερωτήματα απαντήθηκαν εύκολα από τους περισσότερους. Στο Β4 δυσκολεύτηκαν αρκετοί με την εκφώνηση.

Θέμα Γ.
Τα τρία πρώτα υποερωτήματα απαντήθηκαν εύκολα από όλους.
Το Γ4 το πάλεψαν αρκετοί μαθητές ενώ στο Γ5 πράγματι η υπόδειξη μπέρδεψε κάποιους που πλησίασαν στη λύση.
Επίσης, αρκετοί χρειάστηκαν κάποιον χρόνο στην αρχή να καταλάβουν το θέμα της άσκησης όπως και κάποιοι μπερδεύτηκαν με το σχήμα θεωρώντας ότι έπαιζε ρόλο στην επίλυση της άσκησης.

Θέμα Δ.
Το Θέμα Δ δουλεύτηκε και άρεσε περισσότερο από το Θέμα Γ. Ένα ενδιαφέρον στοιχείο είναι ότι όσοι το δούλεψαν χωρίς πίνακα για τις προτιμήσεις τα πήγαν καλύτερα από εκείνους που χρησιμοποίησαν πίνακα.

Σε γενικές γραμμές, το διαγώνισμα πήρε καλά σχόλια. Εκεί που δεν είχε μεγάλη ανταπόκριση, ήταν στους μαθητές χαμηλής δυναμικής.

odysseas

Παράθεση από: noname στις 27 Απρ 2013, 12:20:46 ΠΜ
Αυτήν την εβδομάδα έδωσα το διαγώνισμα στους μαθητές μου και παρατήρησα τα εξής:

Δημήτρη, πάρα πολύ χρήσιμα τα σχόλιά σου! Είναι πολύ ενδιαφέρον πως τα περισσότερα από αυτά, θετικά και αρνητικά, είχαν συζητηθεί σε κάποιο βαθμό και εντός της ομάδας. Είναι νομίζω επίσης σημαντικό οτι αρκετά από αυτά αφορούν ζητήματα διατύπωσης. Αν στα τελευταία στάδια υπήρχε μεγαλύτερη συμμετοχή πιστεύω οτι αυτά θα είχαν διευθετηθεί.

Παράθεση από: noname στις 27 Απρ 2013, 12:20:46 ΠΜ
Α4. Εδώ υπήρχε πρόβλημα με τη διατύπωση. Οι περισσότεροι δεν κατάλαβαν ότι το «σε ποια περίπτωση» αναφερόταν σε συνδυασμό των Σ1 και Σ2.

Το σημειώνω αυτό, είναι σωστό.

Παράθεση από: noname στις 27 Απρ 2013, 12:20:46 ΠΜ
Το Γ4 το πάλεψαν αρκετοί μαθητές ενώ στο Γ5 πράγματι η υπόδειξη μπέρδεψε κάποιους που πλησίασαν στη λύση.

Η συγκεκριμένη υπόδειξη είναι αυτό που λέμε... άτιμη. Καταλαβαίνω γιατί μπορεί να μπερδέψει, αλλά ήταν δύσκολο να βρούμε εναλλακτική (που να μη δίνει τη λύση στο πιάτο). Δεν ξέρω αν, έστω και τώρα, στον ανοιχτό πίνακα, υπάρχουν προτάσεις. Εμένα θα με ενδιέφερε να τις ακούσω.

Παράθεση από: noname στις 27 Απρ 2013, 12:20:46 ΠΜ
Το Θέμα Δ δουλεύτηκε και άρεσε περισσότερο από το Θέμα Γ.

Αυτό νομίζω οτι ήταν αναμενόμενο. Το θέμα του Δ είναι πάρα πολύ κοντά στους μαθητές. Ταυτόχρονα, το Θέμα Γ θα ήταν πολύ πιο ενδιαφέρον αν υπήρχε ως τελευταίο ερώτημα και αναζήτηση με βάση το ευρετήριο (γι' αυτό το φτιάχνουμε εξάλλου, έτσι δεν είναι;). Το ενδεχόμενο συζητήθηκε, αλλά έπρεπε να εγκαταλειφθεί για λόγους συνολικής δυσκολίας της άσκησης.

poph

na rwtisw kati....molis bika stn xwro :P kai epeidh thn kiriakh grafw diagwnisma sthn anaptiksh efarmogvn eipa na kanw to teliko diagwnisma 2012-2013...borw na dw tis liseis kapou isws?

odysseas

Παράθεση από: poph στις 27 Απρ 2013, 11:26:02 ΠΜ
na rwtisw kati....molis bika stn xwro :P kai epeidh thn kiriakh grafw diagwnisma sthn anaptiksh efarmogvn eipa na kanw to teliko diagwnisma 2012-2013...borw na dw tis liseis kapou isws?

poph, απ' ότι καταλαβαίνω είσαι μαθήτρια, οπότε σου ευχόμαστε καλή επιτυχία γενικότερα. Οι λύσεις δεν αναρτώνται αμέσως μαζί με το διαγώνισμα, ακριβώς για να το παλεύουν οι μαθητές όσο το δυνατόν περισσότερο μπορούν.

Εντός της ομάδας διαγωνισμάτων έχουμε συμφωνήσει να αναρτήσουμε τις λύσεις γύρω στις 7-8 Μαΐου, οπότε και πάλι θα έχεις αρκετό χρόνο να τις συγκρίνεις με τις δικές σου καθώς προετοιμάζεσαι για τις εξετάσεις.

Καλό θα ήταν πάντως να αποφεύγεις τα greeklish!

accordionman

Γεια σας παιδιά και συγχαρητήρια για τα θεματα! Ειναι κατα την γνώμη μου πολυ ωραία. Αν και ξεφευγουν λιγο απο την συνηθισμένη δυσκολία τοσο των πανελληνίων οσο και της ΟΕΦΕ.  Σιγούρα, δεν προορίζονται για όλους αλλα μονο για τους πολυ 'ετοιμοπόλεμους θα λέγαμε μαθητες.  Παρόλα αυτα , πιστεύω οτι τέτοια θεματα ειναι αυτά που πραγματικά αξιζουν διοτι δινουν  κινητρο σε οχι και τοσο καλούς μαθητες να προσπαθόυν περισσότερο .

Ενας Μαθητης της Γ Λυκειου.