Τρίωρο Διαγώνισμα στους Πίνακες από το Στέκι

Ξεκίνησε από bagelis, 19 Φεβ 2008, 01:09:03 ΠΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

Laertis

Δομές δεδομένων στο συγκεκριμένο θέμα αποτελούν οι πίνακες που χρησιμοποιούνται.
Το ερώτημα είναι θεωρητικό και σκοπό έχει να ελέγξει ως προς αυτή την κατεύθυνση τον μαθητή. Περίεργο, αλλά δεν είναι λίγοι οι μαθητές που λύνουν ασκήσεις σε πίνακες και δεν αναγνωρίζουν τι είναι οι δομές δεδομένων αν και κάνουν χρήση αυτών.
Νικολακάκης Γιώργος
Μηχανικός Η/Υ Συστημάτων
Καθηγητής Πληροφορικής
http://users.sch.gr/gnikola

MichaelP

Αγαπητοί,

Όλοι συμφωνούμε για το ότι απαιτείται υψηλότερο επίπεδο στη γ' λυκείου.
Καλό θα ήταν όμως το υψηλότερο επίπεδο να μη τα ανακαλύπτουν ξαφνικά τα παιδιά στο 3ωρο των εξετάσεών τους. Θα ήταν χρήσιμο για τα νεύρα τους, νομίζω και τα δικά μας, να προϋπάρχει η ανάλογη υποδομή στην οποία θα στηριχθεί αυτό το επίπεδο, ήδη από την 1η λυκείου.
Δεν είναι δυνατόν να τους πετάμε ένα ξεροκόκαλο (βιβλίο) και να τους λέμε φτιάξε επίπεδο.
Άρα αυτό που πρώτα πρέπει να ανέβει είναι το δικό μας επίπεδο, προκειμένου να αντιληφθούμε την πραγματικότητα και να προσπαθήσουμε να την αλλάξουμε.
Και επιτρέψτε μου να πολιτικολογήσω λίγο (αν και δεν είναι ο κατάλληλος τόπος, το αντιλαμβάνομαι) αλλά πως είναι δυνατόν να συζητάμε για επίπεδο και αλλαγές σ'αυτή τη χώρα και όταν έρθει η ώρα της κάλπης, να το ρίχνουμε διαρκώς στα μπλέ και πράσινα ανθρωπάκια, είναι κάτι που ποτέ δεν κατάλαβα.

Συγχωρέστε την ατασθαλία μου αυτή.

Καλή συνέχεια.

vasiko

Παράθεση από: Laertis στις 24 Ιαν 2009, 10:37:27 ΜΜ
Δομές δεδομένων στο συγκεκριμένο θέμα αποτελούν οι πίνακες που χρησιμοποιούνται.
Το ερώτημα είναι θεωρητικό και σκοπό έχει να ελέγξει ως προς αυτή την κατεύθυνση τον μαθητή. Περίεργο, αλλά δεν είναι λίγοι οι μαθητές που λύνουν ασκήσεις σε πίνακες και δεν αναγνωρίζουν τι είναι οι δομές δεδομένων αν και κάνουν χρήση αυτών.

Εξακολουθώ να μην καταλάβαίνω ποια απάντηση περιμένετε από το μαθητή.
Να σας πει "Χρησιμοποίησα ένα μονοδιάστατο πίνακα 10 θέσεων" για να ελέγξετε αν έχει κατανοήση ότι ο πίνακας είναι δομή δεδομένων;
Κατάλαβα καλά;

MichaelP

Όχι, να πει ότι χρησιμοποίησα στατικές δομές δεδομένων, να τις περιγράψει: διαστάσεις, αριθμό στοιχείων και να διατυπώσει τι δουλειά κάνουν δηλαδή πώς χρησιμοποιούνται, για ποιο λόγο και τι τύπο δεδομένων διατηρούν.

vasiko

Παράθεση από: MichaelP στις 25 Ιαν 2009, 03:43:11 ΜΜ
Όχι, να πει ότι χρησιμοποίησα στατικές δομές δεδομένων, να τις περιγράψει: διαστάσεις, αριθμό στοιχείων και να διατυπώσει τι δουλειά κάνουν δηλαδή πώς χρησιμοποιούνται, για ποιο λόγο και τι τύπο δεδομένων διατηρούν.
OK Ευχαριστώ για τη διευκρίνηση.
Νομίζω ότι η εκφώνηση είναι πολύ συμπυκνωμένη και θα πάρουμε πολλές λάθος απαντήσεις από μαθητές που έχουν διαβάσει.

gpapargi

Το θέμα 4 είναι εμπνευσμένο από το διδακτικό πακέτο. Τετράδιο μαθητή, κεφάλαιο 9, ΔΣ6. Εκεί υπάρχει και η τριγωνική σάρωση και η ταξινόμηση με δευτερεύον κριτήριο.

Αυτό που θέλουμε να δείξουμε είναι ότι το ίδιο το διδακτικό πακέτο έχει θαυμάσια θέματα και εμείς είμαστε υποχρεωμένοι να τα διδάξουμε γιατί είναι εντός ύλης. Κάποιος που έχει διδαχθεί το διδακτικό πακέτο (δηλαδή την εξεταστέα ύλη και όχι μόνο τα ΣΟΣ) θα πρέπει να λύσει το θέμα 4.

Έχουμε φτάσει στο σημείο (λόγω των θεμάτων που πέφτουν στις εξετάσεις) να θεωρούμε λάθος τη στήριξη του διδακτικού πακέτου και σωστό το να πέφτουν τα κονσερβοποιημένα θέματα που πέφτουν στις εξετάσεις που λύνονται με κώδικες που τους μαθαίνουν απέξω. Εκεί έχουμε φτάσει


evry


Μια στιγμή, δηλαδή εσύ τι προτείνεις? να ζητάμε από τους μαθητές να εφαρμόσουν απλά τους αλγορίθμους? Πως θα ξεχωρίσεις έτσι αυτόν που έχει κατανοήσει πως δουλεύει ο αλγόριθμος και αυτόν που απλά τον έχει μάθει απέξω. Ειδικά για την ταξίνομηση της φυσαλίδας η τεράστια πλειοψηφία των μαθητών δεν κάθεται να τον καταλάβει απλά τον μαθαίνει απέξω. Όταν βλέπουν ότι για τα θέματα που πέφτουν τους αρκεί αυτό θα κάνουν μόνο αυτό και οι καθηγητές θα διδάξουν μόνο αυτό. Θα πουν στον μαθητή άστο αμα δεν το καταλαβαίνεις μάθε το απέξω και είσαι οκ.
  Ε το θέμα αυτό τους έκανε να καθήσουν και να σκεφτούν πως δουλεύει ο αλγόριθμος και τι αλλαγή πρέπει να κάνουν εκεί πάνω. Και φυσικά θα πάει το μυαλό λίγων μαθητών εκεί διότι πρέπει να ξεχωρίσουν οι καλύτεροι και όχι να γράφουν όλοι 100 και να έχουν την εντύπωση ότι ΑΟΔΕ και ΑΕΠΠ έχουν το 100άρι σίγουρο.
   Αν έχεις πρόβλημα με τη συνολική δυσκολία του διαγωνίσματος, ότι δηλαδή ίσως να μην υπάρξει καλή κατανομή της βαθμολογίας το συζητάμε.
   Αλλά όσον αφορά την τροποποίηση του αλγορίθμου προσωπικά είμαι κάθετος. Μόνο έτσι ο μαθητής θα δείξει αν έχει κατανόησει πλήρως πως δουλεύει.
   Σκέψου για παράδειγμα τα μαθηματικά της κατεύθυνσης. Όλοι οι μαθητές έχουν μάθει τους βασικούς κανόνες παραγώγισης μηχανικά. Οι περισσότεροι όμως δεν ξέρουν διαισθητικά τι είναι η παράγωγος. Αν χρειαστεί να εφαρμόσουν τον ορισμό αρκετοί θα σηκώσουν τα χέρια ψηλά.

Ο σκοπός των θεμάτων είναι να ελέγξουν το επίπεδο κατανόησης της θεωρίας. Η απλή εφαρμογή κάποιων τεχνικών ή αλγορίθμων και η αποστήθιση της θεωρίας δεν συνεπάγονται απαραίτητα και την κατανόησή της.

Παράθεση από: MichaelP στις 24 Ιαν 2009, 05:11:39 ΜΜ
Και μή μου πείτε ότι η μεταβολή του δεδομένου αλγορίθμου ταξινόμισης είναι κάτι που κάνουμε καθημερινά για να λύσουμε ασκήσεις...άρα δεν εμπεριέχεται κανένα κόλπο στο θέμα, γιατί θα σας απαντήσω ότι στο 95% των περιπτώσεων δεν απαιτείται η τροποποίηση του εν'λόγω αλγορίθμου, πέραν ίσως της τροποποίησης για την ταυτόχρονη αντίστοιχη ταξινόμηση ενός δεύτερου πίνακα, με βάση έναν πρωτεύον που ταξινομούμε.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

MichaelP

gpapargi, γράφεις: Το θέμα 4 είναι εμπνευσμένο από το διδακτικό πακέτο. Τετράδιο μαθητή, κεφάλαιο 9, ΔΣ6. Εκεί υπάρχει και η τριγωνική σάρωση και η ταξινόμηση με δευτερεύον κριτήριο.

Αυτό που θέλουμε να δείξουμε είναι ότι το ίδιο το διδακτικό πακέτο έχει θαυμάσια θέματα και εμείς είμαστε υποχρεωμένοι να τα διδάξουμε γιατί είναι εντός ύλης. Κάποιος που έχει διδαχθεί το διδακτικό πακέτο (δηλαδή την εξεταστέα ύλη και όχι μόνο τα ΣΟΣ) θα πρέπει να λύσει το θέμα 4.

Δεν κατάλαβα, γιατί το τετράδιο μαθητή είναι εντός ύλης; όχι ότι με χαλάει απλά ρωτάω. Δηλαδή για να καταλάβω βρε παιδιά, τι είναι εντός ύλης και τι εκτός; Νομίζω ότι η εξεταστέα ύλη είναι συγκεκριμένη, και δεν περιλαμβάνει το τετράδιο του μαθητή.

Laertis

Παράθεση από: MichaelP στις 26 Ιαν 2009, 07:58:21 ΜΜ

Δεν κατάλαβα, γιατί το τετράδιο μαθητή είναι εντός ύλης; όχι ότι με χαλάει απλά ρωτάω. Δηλαδή για να καταλάβω βρε παιδιά, τι είναι εντός ύλης και τι εκτός; Νομίζω ότι η εξεταστέα ύλη είναι συγκεκριμένη, και δεν περιλαμβάνει το τετράδιο του μαθητή.


???
Τώρα καταλαβαίνω γιατί δε μπορούμε να συνενοηθούμε, ενώ μιλάμε μαζί ...
Απο που συμπέρανες φίλε MichaelP ότι το Τετράδιο του μαθητή είναι εκτός ύλης; Το είδες γραμμένο καπου ; Σου το είπε κάποιος ; Το συμπέρανες αυθαίρετα ;
Γιατί εδώ και 10 χρόνια που διδάσκω το μάθημα το Τετράδιο αποτελεί όχι μόνο μέρος της ύλης αλλά αρκετά θέματα των Πανελλαδικών έχουν επιλεγεί απο εκεί .......

Όταν το Υπουργείο δίνει π.χ στην ύλη το Κεφ.2 απο το βιβλίο του μαθητή , αυτομάτως εντάσσεται και το αντίστοιχο κεφάλαιο του τετραδίου. Δεν είναι προφανές ; Απο που πηγάζουν οι ασκήσεις οι οποίες εμπεδώνουν τη θεωρία ; Απο το διάστημα ; Απο τη προσωπική συλλογή του καθενός καθηγητή; ......Η απάντηση είναι εύκολη.. απο το Τετράδιο Μαθητή ......
Νικολακάκης Γιώργος
Μηχανικός Η/Υ Συστημάτων
Καθηγητής Πληροφορικής
http://users.sch.gr/gnikola

MichaelP

περίμενε, αυτό συνεπάγεται ότι ορισμένες extra έννοιες οι οποίες βρίσκονται μόνο στο τετράδιο του μαθητή είναι εντός ύλης, θεωρούνται γνωστές. Όπως επίσης ορισμένοι άλλοι αλγόριθμοι. Έχω πραγματικά την εντύπωση ότι αυτό που λές δεν ισχύει. Παρόλα αυτά, επειδή έχεις πολύ περισσότερη εμπειρία απο μένα, το σέβομαι και το δέχομαι ώς σωστό.
Σε ευχαριστώ πολύ.

Laertis

Φίλε Μιχάλη,

δεν είναι θέμα εμπειρίας αλλά λογικής. Το βιβλίο περιγράφει κυρίως τη θεωρητική προσέγγιση κάθε δομής εντολών ή δεδομένων, με αρκετά μικρό πλήθος ασκήσεων. Δηλαδή μόνο αυτές που λύνει το βιβλίο θεωρούνται εντός ύλης ; Απο τη στιγμή που μια άσκηση λύνεται βάσει της εντός ύλης θεωρίας, τότε αυτομάτως είναι στην ύλη.
Για παράδειγμα η συγχώνευση στους πίνακες αναφέρεται στο βιβλίο μόνο θεωρητικά ενώ ο αλγόριθμος δίνεται στο τετράδιο μαθητή κεφ.9 σελ. 91 στο παράδειγμα 3.
Εσύ θεωρείς ότι είναι εκτός ύλης επειδή δεν αναγράφεται στο βιβλίο ;
Νικολακάκης Γιώργος
Μηχανικός Η/Υ Συστημάτων
Καθηγητής Πληροφορικής
http://users.sch.gr/gnikola

Σούλας Βασίλης

Τα αντίστοιχα κεφάλαια του βιβλίου μαθητή που βρίσκονται στο τετράδιο μαθητή είναι εντός ύλης και πράγματι πολλά θέματα των Πανελληνίων είναι από εκεί.
Σούλας Βασίλης
Ηλεκτρολόγος Μηχανικός & Μηχανικός Η/Υ Δ.Π.Θ.
Καθηγητής Πληροφορικής ΠΕ19
http://users.sch.gr/vasisoulas
http://eclass.sch.gr/modules/auth/opencourses.php?fc=%D4-52

MichaelP

ok, δεν αντιτίθεμαι στις απόψεις σας αγαπητοί φίλοι. Τις δέχομαι απόλυτα. Απλά θέλω περισσότερες διευκρινήσεις για να καταλάβω μερικά πράγματα:
Έννοιες (όχι δύσκολες) αλλά που παρόλα αυτά περιγράφονται στο τετράδιο, όπως για παράδειγμα ο αραιός πίνακας, μπορούν να αναφερθούν σε θέμα πανελληνίων χωρίς εξήγηση ; Πχ δίνεται ένας 80% αραιός πίνακας....ή να βρεθεί αν ο πίνακας που προκύπτει τουλάχιστον είναι 80% αραιός, χωρίς να εξηγήσει τι σημαίνει αραιός πίνακας;

Ευχαριστώ.

andreas_p

Καλημέρα σας.   

Είναι αυτονόητο ότι το τετράδιο είναι εντός ύλης.  Τότε γιατί το δίνουν ;Γνωρίζω συναδέλφους σε σχολεία που λένε ευθέως στους μαθητές :  "Το τετράδιο ξεχάστε το."  !!!!

MichaelP

Τότε όταν βγαίνει η ύλη, γιατί δεν λένε : κεφ Χ,Υ,Ζ απο το σχολικό και τα κεφάλαια Ω,Τ, απο - εώς στο τετράδιο του μαθητή; Αυτό δεν μπορώ να καταλάβω.