Ύλη 2015 2016

Ξεκίνησε από GB, 07 Ιουν 2015, 09:07:35 ΠΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

gpapargi

Παράθεση από: Diotima στις 11 Δεκ 2015, 02:08:39 ΠΜ
3. Ξεκάθαρα πλέον μία συνάρτηση δε μπορεί να καλεί μία διαδικασία, ενώ μέχρι τώρα οποιοδήποτε υποπρόγραμμα μπορούσε να καλεί άλλο υποπρόγραμμα ίδιου ή διαφορετικού τύπου. Άρα η πρόταση "Κάθε διαδικασία ή συνάρτηση μπορεί να καλείται από το κύριο πρόγραμμα ή από άλλη διαδικασία ή συνάρτηση." στη σελίδα 179 του βιβλίου του μαθητή δεν ισχύει πλέον.

Αυτό έγινε για πολύ συγκεκριμένο λόγο. Αν επιτρέπεται να καλέσεις διαδικασία μέσα από συνάρτηση αλλά δεν μπορείς να έχεις διάβασε/ γράψε μέσα σε συνάρτηση τότε έχεις ασυνέπεια. Θα μπορούσες να φτιάξεις μια συνάρτηση που έχει μέσα μια διαδικασία η οποία έχει μέσα διάβασε και το επιστρέφει στη συνάρτηση. Η συνάρτηση με τη σειρά της μπορεί να την επιστρέψει στο κύριο πρόγραμμα μέσω της τιμής επιστροφής. Έχουν γίνει άπειρες συζητήσεις (και πολλές φορές έντονες) πάνω σε αυτό το θέμα. Έτσι δόθηκε μια καθαρή λύση. Άλλη λύση θα ήταν να επιτρέπεται Γράψε και διάβασε μέσα σε συνάρτηση, αλλά τότε θα είχαμε συναρτήσεις που ξεφεύγουν από το σκοπό που τις θέλουμε που είναι απλά ο υπολογισμός και η επιστροφή μιας τιμής (pure functions)

Vangelis

Θα προσπαθήσω καλόπιστα να απαντήσω σε όλες τις ερωτήσεις

Οι μονάδες των θεμάτων δεν άλλαξαν ισχύει ότι ίσχυε (40-20-20-20)

Θα διδάξουμε Ψευδογλώσσα;   Θεωρείτε διδαχθείσα στη Β τάξη.  Θα γίνει  μόνο συμπληρωματική διδασκαλία εκεί που  ο εκπαιδευτικός κρίνει ότι χρειάζεται το ίδιο ισχύει για τα διαγράμματα ροής.

Πως θα αντιμετωπίσουμε την ουρά και τη στοίβα;  Οι οδηγίες αναφέρουν ότι θεωρητικές ασκήσεις θα πρέπει να διδαχθούν και για τις δύο δομές ενώ υλοποιήσεις με μονοδιάστατο πίνακα μόνο για τη στοίβα.

Πως αντιμετωπίζουμε την πολυπλοκότητα;  με πολύ απλά παραδείγματα π.χ δυαδική vs σειριακή αναζήτηση.

Θα πέσουν θέματα πολυπλοκότητας στις εξετάσεις ;  Κανείς  δεν μπορεί να απαντήσει τώρα. Αν πέσουν θα είναι σε πολύ απλό επίπεδο.

Τι γίνεται με τους νέους αλγορίθμους και άλλους που δεν αναφέρονται;  Σίγουρα θα πρέπει να διδαχθούν οι δύο αλγόριθμοι που αναφέρονται (δυαδική αναζήτηση και ταξινόμηση με επιλογή) οποιοσδήποτε άλλος αλγόριθμος μπορεί να διδαχθεί με μορφή άσκησης (αν υπάρχει χρόνος).

Θα είναι υποχρεωτική η χρήση ενός συγκεκριμένου αλγορίθμου (π.χ στο 4ο θέμα);  Όχι ποτέ δεν ήταν υποχρεωτική η χρήση ενός συγκεκριμένου αλγορίθμου, ούτε θα ζητηθεί π.χ  "να χρησιμοποιήσετε τον  αλγόριθμο δυαδικής  αναζήτησης".  Ο μαθητής μπορεί να  χρησιμοποιήσει όποιον αλγόριθμο επιθυμεί ακόμα και αυτούς που δεν αναφέρονται π.χ Quick sort (αν δεν τον καταλάβει ο εξεταστής  είναι άλλο θέμα).

Θα είναι υποχρεωτική η λύση μιας άσκηση σε ΓΛΩΣΣΑ και όχι σε ψευδοκώδικα;  Αν η άσκηση δεν αναφέρει τον τρόπο λύσης είναι δεκτή κάθε μορφή αναπαράστασης.  Οι ασκήσεις θα αναφέρουν σαφώς  "Να δημιουργηθεί πρόγραμμα σε ΓΛΩΣΣΑ το οποίο.."

Γιατί επιλέχθηκε "Να επισημανθεί ιδιαίτερα ότι οι συναρτήσεις δεν μπορούν να έχουν εντολές εισόδου – εξόδου. Κατ' επέκταση αυτού του γεγονότος, θεωρείται, ότι δεν μπορεί να γίνει κλήση μιας διαδικασίας μέσα από μια συνάρτηση";   Υπήρχε πρόβλημα αντιφάσεων  με το υπάρχον βιβλίο  και έπρεπε να παρθεί μια απόφαση, πάρθηκε αυτή που θεωρείται πιο σωστή.   Αυτό δεν εμποδίζει κανένα προγραμματιστή στο δικό του περιβάλλον να κάνει κάτι διαφορετικό.

Στα εσπερινά θα έχουν την ίδια ύλη με τα ημερήσια;  Όχι ήταν λάθος του Υπουργείου θα είναι η παλιά ύλη (του 2014 με κάποια κεφάλαια από το 9 που συμπληρώνουν το κεφ. 3).  Αναμένουμε την καινούργια εγκύκλιο.

Τι γίνεται με τις διαφορές μεταξύ των βιβλίων της Β' και Γ' τάξης;  Διδάσκουμε το βιβλίο της Γ' τάξης, στη λύση ασκήσεων είναι δεκτές  και οι εκφράσεις  του βιβλίου της Β' τάξης. 

Γιατί άργησαν τόσο οι οδηγίες;  Άγνωστο, οι οδηγίες έχουν δοθεί στο Υπουργείο από το καλοκαίρι. 

Δεσμεύουν οι οδηγίες αυτές την ΚΕΓΕ;  Ναι την δεσμεύουν εφόσον είναι του Υπουργείου.  Επιπλέον  θα γίνει προσπάθεια κάποιος/α από τους συγγραφείς των οδηγιών να είναι στην ΚΕΓΕ.

Βαγγέλης Κανίδης




Diotima

Παράθεση από: tsak στις 11 Δεκ 2015, 11:11:45 ΠΜ
Αν το δίνουν οι κύριοι αυτοί ως κανόνα για τη νέα ύλη και το μάθημα αυτό, θα το μεταφέρω κι εγώ στα παιδιά (ότι το λένε αυτοί). Δεν θα ξεχάσω όμως και ότι έμαθα και εφάρμοσα κι εγώ προσωπικά στα δικά μου προγράμματα...Το "Ξεκάθαρα" που αναφέρεις δεν το δέχομαι ως προγραμματιστής και μην με παρεξηγήσεις. Για τις ανάγκες του μαθήματος όπως το κατευθύνουν μπορεί να το δεχτώ. Όχι όμως ότι είναι και ορθό..
Καταλαβαίνω τι θέλεις να πεις, σε κατανοώ και δεν παρεξηγώ, αλλά το ξεκάθαρα που είπα αναφέρεται μόνο για τη ΓΛΩΣΣΑ, εδώ μιλάμε για το τι θα διδάξουμε στην ΑΕΠΠ και στο ότι πλέον αλλάζει ένας σημαντικός κανόνας που ξέραμε μέχρι χθες ότι ισχύει. Δεν αναφέρθηκα στο αν είναι ή όχι ορθό, αναφέρθηκα στα προβλήματα που προκύπτουν από αυτήν την αλλαγή. Η πρόταση του βιβλίου που αναφέρθηκα δεν ισχύει πλέον με βάση τις οδηγίες και πρέπει να αλλάξει, δε συμφωνείς;
Η συγκεκριμένη πρόταση σε παλαιότερες εκδόσεις ήταν διαφορετική:

"Κάθε διαδικασία ή συνάρτηση μπορεί να καλείται από το κύριο πρόγραμμα ή από άλλη διαδικασία".

Άφηνε κενό στο τι γίνεται με τη συνάρτηση, αν μπορεί να καλέσει μια διαδικασία.

Στη συνέχεια διορθώθηκε και προστέθηκε στο τέλος: "...από άλλη διαδικασία ή συνάρτηση", οπότε ξεκαθάρισε το θέμα για τη συνάρτηση.

Και τώρα αναιρείται η διόρθωση που έγινε και αλλάζει ο κανόνας.

Diotima

Παράθεση από: gpapargi στις 11 Δεκ 2015, 12:52:35 ΜΜ
Αυτό έγινε για πολύ συγκεκριμένο λόγο. Αν επιτρέπεται να καλέσεις διαδικασία μέσα από συνάρτηση αλλά δεν μπορείς να έχεις διάβασε/ γράψε μέσα σε συνάρτηση τότε έχεις ασυνέπεια. Θα μπορούσες να φτιάξεις μια συνάρτηση που έχει μέσα μια διαδικασία η οποία έχει μέσα διάβασε και το επιστρέφει στη συνάρτηση. Η συνάρτηση με τη σειρά της μπορεί να την επιστρέψει στο κύριο πρόγραμμα μέσω της τιμής επιστροφής. Έχουν γίνει άπειρες συζητήσεις (και πολλές φορές έντονες) πάνω σε αυτό το θέμα. Έτσι δόθηκε μια καθαρή λύση. Άλλη λύση θα ήταν να επιτρέπεται Γράψε και διάβασε μέσα σε συνάρτηση, αλλά τότε θα είχαμε συναρτήσεις που ξεφεύγουν από το σκοπό που τις θέλουμε που είναι απλά ο υπολογισμός και η επιστροφή μιας τιμής (pure functions)
Γνωρίζω του λόγους για τους οποίους άλλαξε ο κανόνας και έχω διαβάσει τις συζητήσεις που έχουν γίνει στο ΣΤΕΚΙ σχετικά με το θέμα.
Υπάρχουν δύο αντικρουόμενες απόψεις. Όπως είδες από την ανάρτηση μου δεν πήρα θέση υπέρ της μίας ή της άλλης άποψης, ούτε θα επιχειρούσα αυτήν τη στιγμή να ανοίξω μια νέα συζήτηση για το θέμα. Αν ανοίξει τέτοια συζήτηση πάλι, εκεί θα πω τη γνώμη μου, με τίποτα όμως δε θα την ανοίξω εγώ.
Το θέμα μας εδώ είναι τι ισχύει πλέον με την ύλη και πρέπει να τονιστεί η αλλαγή γιατί είναι κατά τη γνώμη μου πολύ σημαντική αφού αναιρεί τη συγκεκριμένη πρόταση του σχολικού βιβλίου και ίσως υπάρχουν και μαθητές απόφοιτοι που πληροφορούνται μόνο από το ΣΤΕΚΙ. Γι αυτό και την τόνισα ιδιαίτερα.

Αθανάσιος Πέρδος

Παράθεση από: Vangelis στις 11 Δεκ 2015, 12:56:18 ΜΜ

Γιατί επιλέχθηκε "Να επισημανθεί ιδιαίτερα ότι οι συναρτήσεις δεν μπορούν να έχουν εντολές εισόδου – εξόδου. Κατ' επέκταση αυτού του γεγονότος, θεωρείται, ότι δεν μπορεί να γίνει κλήση μιας διαδικασίας μέσα από μια συνάρτηση";   Υπήρχε πρόβλημα αντιφάσεων  με το υπάρχον βιβλίο  και έπρεπε να παρθεί μια απόφαση, πάρθηκε αυτή που θεωρείται πιο σωστή.   Αυτό δεν εμποδίζει κανένα προγραμματιστή στο δικό του περιβάλλον να κάνει κάτι διαφορετικό.


Βαγγέλη όντως υπήρχε ή να το θέσω καλύτερα δημιουργήθηκε πρόβλημα αντιφάσεων. Η απόφαση που πάρθηκε θεωρείται προφανώς σωστή από την ομάδα εργασίας αλλά όχι από όλους που διδάσκουμε το μάθημα. Όμως από εδώ και πέρα όλοι μας θα πρέπει να διδάξουμε με βάση την οδηγία είτε μας αρέσει είτε όχι. Το πλαίσιο πια είναι κοινό για όλους (έγγραφο με υπογραφή του Υπουργού Παιδείας) και όλοι έχουμε την υποχρέωση να το ακολουθήσουμε.

Έχουμε όμως το δικαίωμα να κρίνουμε την απόφαση πάντα καλοπροαίρετα αφού εμείς θα αντιμετωπίσουμε ένα μαθητή που διαβάζει το διδακτικό  πακέτο ή έχει γράψει κώδικα σε Pascal και Basic (Γλώσσες που συμπεριλαμβάνονται στο διδακτικό πακέτο) και βλέπει τα ακόλουθα.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Βιβλίο Μαθητή Έκδοση 2014
Σελ 131
7.6 | Συναρτήσεις
Πολλές γνωστές συναρτήσεις από τα μαθηματικά χρησιμοποιούνται συχνά και περιέχονται στη ΓΛΩΣΣΑ. Οι συναρτήσεις αυτές είναι:
ΗΜ(Χ) Υπολογισμός ημιτόνου
ΣΥΝ(Χ) Υπολογισμός συνημιτόνου
...

σελ 179
"Κάθε διαδικασία ή συνάρτηση μπορεί να καλείται από το κύριο πρόγραμμα ή από άλλη διαδικασία ή συνάρτηση. Σε κάθε περίπτωση μετά το τέλος της εκτέλεσης της διαδικασίας ή της συνάρτησης γίνεται επιστροφή ακριβώς μετά το σημείο απ' όπου κλήθηκε.",
σελ 182
"Η τεχνική αυτή εφαρμόζεται και γενικότερα, δηλαδή οποτεδήποτε μία διαδικασία ή συνάρτηση καλεί μία διαδικασία ή συνάρτηση."

Βιβλίο Καθηγητή
σελ 195
Η Pascal έχει δύο ειδών υποπρογράμματα, τις functions και τις procedures, οι οποίες έχουν τα χαρακτηριστικά των αντιστοίχων της ΓΛΩΣΣΑΣ.


Τετράδιο Μαθητή Έκδοση 2014
Σελ 178
4.1. ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ
...
Μια διαδικασία μπορεί να κληθεί από το κυρίως πρόγραμμα ή από άλλη διαδικασία ή συνάρτηση, προκειμένου να εκτελέσει τη λειτουργία για την οποία γράφτηκε και στη συνέχεια ο έλεγχος του προγράμματος επιστρέφει στην επόμενη εντολή απ' αυτή που κάλεσε τη διαδικασία.
...

ΣΕλ 180-181
4.2. ΣΥNAΡΤHΣΕΙΣ
Μια συνάρτηση είναι μια διαδικασία που επιστρέφει μια τιμή με το όνομά της. Η συνάρτηση διαφέρει από τη διαδικασία γιατί ενώ μπορεί να δεχθεί πολλές παραμέτρους, επιστρέφει πάντα μια μόνο τιμή. Οι συναρτήσεις μπορούν να εκτελούν οποιαδήποτε λειτουργία επιθυμεί ο χρήστης, γι' αυτό και καλούνται συναρτήσεις ορισμένες από το χρήστη (user-defined functions) σε αντιδιαστολή με τις ενσωματωμένες συναρτήσεις της γλώσσας.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Επίσης η Γλώσσα είναι διαδικασιακή όπως η Pascal και η Basic. Και σε αυτές τις γλώσσες οι συναρτήσεις μόνο pure δεν είναι. Και διαβάζουν και εκτυπώνουν και καλούν διαδικασίες.
Μάλλον η ομάδα εργασίας δεν έπιασε το πνεύμα των συγγραφέων του βιβλίου και του προγράμματος σπουδών της ΑΕΠΠ.

Κλείνω λέγοντας ότι πια δεν υπάρχει ασάφεια και ότι το θέμα έκλεισε με την αποστολή του εγγράφου από το Υπουργείο. 


gpapargi

Γράφω μια γνώμη χωρίς διάθεση αντιπαράθεσης
Στο συγκεκριμένο θέμα υπήρχαν 2 συνεπείς προσεγγίσεις. Η μια είναι να απαγορεύεται το Διάβασε /Γράψε σε συνάρτηση καθώς και η κλήση διαδικασίας από συνάρτηση. Η άλλη είναι να επιτρέπονται όλα αυτά. Επιλέχτηκε η πρώτη. Θα μπορούσε να επιλεχτεί και η δεύτερη. Δε θα μπορούσε να επιλεγεί το ενδιάμεσο, δηλαδή να απαγορεύεται το Διάβασε/Γράψε μέσα σε συνάρτηση, ενώ ταυτόχρονα να επιτρέπεται η κλήση διαδικασίας από συνάρτηση όπως φαίνεται  ότι  ίσχυε ( ; ) πριν την απόφαση της επιτροπής.
Όταν αναθέτεις σε επιτροπή να αποφανθεί τελεσίδικα, προφανώς της δίνεις το δικαίωμα να αναιρέσει και φράσεις του βιβλίου. Ότι και να αποφάσιζε θα αναιρούσε κάτι, είτε μέσα από το βιβλίο, είτε κάποιο λογικό επιχείρημα. Εμένα με καλύπτει το ότι έχουμε μια συνεπή θέση πλέον. Τα βιβλία εμείς τα γράφουμε και εμείς τα διορθώνουμε αφού εντοπίσουμε τι είναι λογικό.
Τα ίδια θα έλεγα ακόμα και αν η επιτροπή τα επέτρεπε όλα. Άλλωστε ποτέ δεν πήρα θέση υπέρ της μιας ή της άλλης μεταξύ των 2 συνεπών θέσεων.

tsak

Αγαπητε Diotima, καταλαβα τι ήθελες να πεις.Δεν υπαρχει θεμα..
Ακολουθουμε την οδηγια και τελος..
Απλα, αν εχω μια διαδικασια που υπολογιζει 2 αποτελεσματα, γιατι να μην μπορω να την καλεσω απο μια συναρτηση που χρειάζεται τα αποτελέσματα αυτα για να ολοκληρωσει τη λειτουργία της? Εδω ειναι το φάουλ για εμενα και οχι για διαδικασια που εχει μεσα "διαβασε" ή "γραψε".
Τελος παντων, αυτο ετσι το θελουν έτσι θα πορευτουμε..Για τα αλλα που δεν ξεκαθαριστηκαν τι γινεται.

evry

Και γιατί αυτά τα δυο αποτελέσματα τα οποία υπολογίζει η διαδικασία και χρειάζεται η συνάρτηση να μην είναι παράμετροι της συνάρτησης και να καλούμε τη διαδικασία απέξω?
Δεν είναι καλό στη λίστα παραμέτρων της συνάρτησης να φαίνονται όλα τα δεδομένα είσόδου?
Ο τμηματικός προγραμματισμός δεν έχει σαν στόχο τη μέγιστη αυτονομία και γενίκευση της λειτουργίας των υποπρογραμμάτων ?

Παράθεση από: tsak στις 12 Δεκ 2015, 03:49:55 ΜΜ
Απλα, αν εχω μια διαδικασια που υπολογιζει 2 αποτελεσματα, γιατι να μην μπορω να την καλεσω απο μια συναρτηση που χρειάζεται τα αποτελέσματα αυτα για να ολοκληρωσει τη λειτουργία της? Εδω ειναι το φάουλ για εμενα και οχι για διαδικασια που εχει μεσα "διαβασε" ή "γραψε".
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

tsak

ΠαράθεσηΚαι γιατί αυτά τα δυο αποτελέσματα τα οποία υπολογίζει η διαδικασία και χρειάζεται η συνάρτηση να μην είναι παράμετροι της συνάρτησης και να καλούμε τη διαδικασία απέξω?
Δεν είναι καλό στη λίστα παραμέτρων της συνάρτησης να φαίνονται όλα τα δεδομένα είσόδου?
Ο τμηματικός προγραμματισμός δεν έχει σαν στόχο τη μέγιστη αυτονομία και γενίκευση της λειτουργίας των υποπρογραμμάτων ?
 

Σωστο και αυτο, αυτο που θελω να πω ειναι οτι δεν απαγορευεται τεχνικα να καλεσεις μια τετοια διαδικασια που για καποιο λογο εγινε στο παρελθον.

ether

Παράθεση από: evry στις 12 Δεκ 2015, 10:28:19 ΜΜ
Και γιατί αυτά τα δυο αποτελέσματα τα οποία υπολογίζει η διαδικασία και χρειάζεται η συνάρτηση να μην είναι παράμετροι της συνάρτησης και να καλούμε τη διαδικασία απέξω?
Δεν είναι καλό στη λίστα παραμέτρων της συνάρτησης να φαίνονται όλα τα δεδομένα είσόδου?
Ο τμηματικός προγραμματισμός δεν έχει σαν στόχο τη μέγιστη αυτονομία και γενίκευση της λειτουργίας των υποπρογραμμάτων ?
Με αυτό το σκεπτικό, ούτε συνάρτηση θα ήταν καλό να καλείται μέσα από συνάρτηση.
Αν δηλαδή μια συνάρτηση Α καλούσε μια συνάρτηση Β γιατί χρειαζόταν το αποτέλεσμά της, θα ήταν καλύτερα η συνάρτηση Β να κληθεί απ' έξω και το αποτέλεσμά της να περάσει ως παράμετρος στη συνάρτηση Α.

Kixer

Παράθεση από: Vangelis στις 11 Δεκ 2015, 12:56:18 ΜΜ

Στα εσπερινά θα έχουν την ίδια ύλη με τα ημερήσια;  Όχι ήταν λάθος του Υπουργείου θα είναι η παλιά ύλη (του 2014 με κάποια κεφάλαια από το 9 που συμπληρώνουν το κεφ. 3).  Αναμένουμε την καινούργια εγκύκλιο.


Δλδ αν κατάλαβα καλά κ. Κανίδη, η ύλη για τα εσπερινά δεν θα είναι η ίδια με τα ημερήσια για φέτος; Και θα αλλάξει κάποια στιγμή (με εγκύκλιο που περιμένουμε) τώρα στη μεση της χρονιάς;;!!!  ??? ???

ether

Η εγκύκλιος για την αλλαγή της ύλης στα Εσπερινά έχει ήδη βγει
http://minedu.gov.gr/publications/docs2015/101215_tropopoiisi_ylis.pdf

Diotima

#207
Παράθεση από: ether στις 13 Δεκ 2015, 11:52:59 ΠΜ
Με αυτό το σκεπτικό, ούτε συνάρτηση θα ήταν καλό να καλείται μέσα από συνάρτηση.
Αν δηλαδή μια συνάρτηση Α καλούσε μια συνάρτηση Β γιατί χρειαζόταν το αποτέλεσμά της, θα ήταν καλύτερα η συνάρτηση Β να κληθεί απ' έξω και το αποτέλεσμά της να περάσει ως παράμετρος στη συνάρτηση Α.
Συμφωνώ απόλυτα. Όταν μια συνάρτηση Α καλεί μια άλλη συνάρτηση Β, στην ουσία δέχεται εσωτερικά ως είσοδο το αποτέλεσμα που επιστρέφει η Β.
Γιατί να μη μπορεί να το δέχεται από μια διαδικασία ή να δέχεται είσοδο από το χρήστη; Δεν κατανοώ τη διαφορά.

Ο κανόνας που αναφέρεται στο βιβλίο όσον αφορά την ανεξαρτησία των υποπρογραμμάτων είναι:
"Κάθε υποπρόγραμμα πρέπει να είναι ανεξάρτητο από τα άλλα. Αυτό σημαίνει ότι κάθε υποπρόγραμμα μπορεί να σχεδιαστεί, να αναπτυχθεί και να συντηρηθεί αυτόνομα χωρίς να επηρεαστούν άλλα υποπρογράμματα. Στην πράξη βέβαια η απόλυτη ανεξαρτησία είναι δύσκολο να επιτευχθεί."

Αν θέλαμε να τον εφαρμόσουμε απόλυτα, τότε δε θα έπρεπε κανένα υποπρόγραμμα να καλεί ένα άλλο για να είναι απόλυτα ανεξάρτητο, γιατί αν αλλάξω τη λειτουργία του υποπρογράμματος που καλείται προφανώς επηρεάζεται και το υποπρόγραμμα που το καλεί.
Αν το κάναμε όμως αυτό τότε γιατί να μιλάμε για ιεραρχική σχεδίαση ενός προγράμματος, αφού θα είχαμε διάσπαση πάντα σε ένα μόνο επίπεδο;
Το σχήμα 10.1 στη σελίδα 172 δεν παραπέμπει σε αυτή τη λογική, όπως και άλλα σχήματα στο βιβλίο όπου παρουσιάζεται η έννοια της ιεραρχικής σχεδίασης.
Θα χάναμε επίσης από τα πλεονεκτήματα του τμηματικού προγραμματισμού νομίζω.

Το θέμα ανάγεται στο πως κάνει την ανάλυση ο καθένας που γράφει το πρόγραμμα και αυτό είναι αρκετά υποκειμενικό θέμα και όπως λέει και το βιβλίο (σελ. 173):
"Η ανάλυση όμως αυτή δεν είναι πάντα εύκολη και όπως ισχύει γενικά στον προγραμματισμό, δεν υπάρχουν συγκεκριμένοι κανόνες για την επιτυχή ανάλυση."

Diotima

Θα ήθελα κι εγώ να κάνω μια ερώτηση στον κ. Κανίδη:
Για τους αποφοίτους που δίνουν με το παλιό σύστημα και ισχύει η παλιά ύλη, ισχύει η οδηγία ότι μια Συνάρτηση δε μπορεί να καλεί μια Διαδικασία ή ισχύει το αντίθετο που ξέραμε μέχρι πέρσι;

ether

#209
Παράθεση από: Vangelis στις 11 Δεκ 2015, 12:56:18 ΜΜ
Θα προσπαθήσω καλόπιστα να απαντήσω σε όλες τις ερωτήσεις

Οι μονάδες των θεμάτων δεν άλλαξαν ισχύει ότι ίσχυε (40-20-20-20)

Θα διδάξουμε Ψευδογλώσσα;   Θεωρείτε διδαχθείσα στη Β τάξη.  Θα γίνει  μόνο συμπληρωματική διδασκαλία εκεί που  ο εκπαιδευτικός κρίνει ότι χρειάζεται το ίδιο ισχύει για τα διαγράμματα ροής.

Πως θα αντιμετωπίσουμε την ουρά και τη στοίβα;  Οι οδηγίες αναφέρουν ότι θεωρητικές ασκήσεις θα πρέπει να διδαχθούν και για τις δύο δομές ενώ υλοποιήσεις με μονοδιάστατο πίνακα μόνο για τη στοίβα.

Πως αντιμετωπίζουμε την πολυπλοκότητα;  με πολύ απλά παραδείγματα π.χ δυαδική vs σειριακή αναζήτηση.

Θα πέσουν θέματα πολυπλοκότητας στις εξετάσεις ;  Κανείς  δεν μπορεί να απαντήσει τώρα. Αν πέσουν θα είναι σε πολύ απλό επίπεδο.

Τι γίνεται με τους νέους αλγορίθμους και άλλους που δεν αναφέρονται;  Σίγουρα θα πρέπει να διδαχθούν οι δύο αλγόριθμοι που αναφέρονται (δυαδική αναζήτηση και ταξινόμηση με επιλογή) οποιοσδήποτε άλλος αλγόριθμος μπορεί να διδαχθεί με μορφή άσκησης (αν υπάρχει χρόνος).

Θα είναι υποχρεωτική η χρήση ενός συγκεκριμένου αλγορίθμου (π.χ στο 4ο θέμα);  Όχι ποτέ δεν ήταν υποχρεωτική η χρήση ενός συγκεκριμένου αλγορίθμου, ούτε θα ζητηθεί π.χ  "να χρησιμοποιήσετε τον  αλγόριθμο δυαδικής  αναζήτησης".  Ο μαθητής μπορεί να  χρησιμοποιήσει όποιον αλγόριθμο επιθυμεί ακόμα και αυτούς που δεν αναφέρονται π.χ Quick sort (αν δεν τον καταλάβει ο εξεταστής  είναι άλλο θέμα).

Θα είναι υποχρεωτική η λύση μιας άσκηση σε ΓΛΩΣΣΑ και όχι σε ψευδοκώδικα;  Αν η άσκηση δεν αναφέρει τον τρόπο λύσης είναι δεκτή κάθε μορφή αναπαράστασης.  Οι ασκήσεις θα αναφέρουν σαφώς  "Να δημιουργηθεί πρόγραμμα σε ΓΛΩΣΣΑ το οποίο.."

Γιατί επιλέχθηκε "Να επισημανθεί ιδιαίτερα ότι οι συναρτήσεις δεν μπορούν να έχουν εντολές εισόδου – εξόδου. Κατ' επέκταση αυτού του γεγονότος, θεωρείται, ότι δεν μπορεί να γίνει κλήση μιας διαδικασίας μέσα από μια συνάρτηση";   Υπήρχε πρόβλημα αντιφάσεων  με το υπάρχον βιβλίο  και έπρεπε να παρθεί μια απόφαση, πάρθηκε αυτή που θεωρείται πιο σωστή.   Αυτό δεν εμποδίζει κανένα προγραμματιστή στο δικό του περιβάλλον να κάνει κάτι διαφορετικό.

Στα εσπερινά θα έχουν την ίδια ύλη με τα ημερήσια;  Όχι ήταν λάθος του Υπουργείου θα είναι η παλιά ύλη (του 2014 με κάποια κεφάλαια από το 9 που συμπληρώνουν το κεφ. 3).  Αναμένουμε την καινούργια εγκύκλιο.

Τι γίνεται με τις διαφορές μεταξύ των βιβλίων της Β' και Γ' τάξης;  Διδάσκουμε το βιβλίο της Γ' τάξης, στη λύση ασκήσεων είναι δεκτές  και οι εκφράσεις  του βιβλίου της Β' τάξης. 

Γιατί άργησαν τόσο οι οδηγίες;  Άγνωστο, οι οδηγίες έχουν δοθεί στο Υπουργείο από το καλοκαίρι. 

Δεσμεύουν οι οδηγίες αυτές την ΚΕΓΕ;  Ναι την δεσμεύουν εφόσον είναι του Υπουργείου.  Επιπλέον  θα γίνει προσπάθεια κάποιος/α από τους συγγραφείς των οδηγιών να είναι στην ΚΕΓΕ.

Βαγγέλης Κανίδης
Έχω κι εγώ κάποιες απορίες σχετικά με τις οδηγίες.

Όταν λέει "Οι Αλγόριθμοι να υλοποιούνται σε αμιγώς προγραμματιστικό περιβάλλον και συγκεκριμένα αυτό της ΓΛΩΣΣΑΣ" κυριολεκτεί; Γιατί προγραμματιστικό περιβάλλον απαιτεί εργαστήριο. Θέλετε να πείτε ότι όλες οι προγραμματιστικές ασκήσεις πρέπει να γίνονται στο εργαστήριο σε κάποιο από τα περιβάλλοντα που υποστηρίζουν τη ΓΛΩΣΣΑ; Ή θέλετε να πείτε να γίνονται σε ΓΛΩΣΣΑ κι απλά εκ παραδρομής γράψατε "προγραμματιστικό περιβάλλον";

Όταν λέτε ότι κάποια (αρκετά) πράγματα θεωρούνται γνωστά από τη Β, ποιος τα θεωρεί γνωστά; Το υπουργείο ή κι εσείς οι σύμβουλοι;
Θεωρείτε  ότι είναι τόσο γνωστά που αρκούν π.χ. 5 ώρες για τις δομές επανάληψης (εκτός από το δίωρο για τις μετατροπές);
Θεωρείτε ότι το μονόωρο της Β ήταν επαρκές για να γίνουν όλα αυτά που λέτε (ακολουθία, επιλογή, επανάληψη, ΔΡ) συν τα υπόλοιπα που ήταν στην ύλη της Β τόσο καλά ώστε να αρκούν π.χ. μόνο 5 ώρες για τις δομές επανάληψης στη Γ;

Λέτε σχετικά με το ενδεχόμενο να πέσουν ασκήσεις ανάλυσης αλγορίθμων ότι "Αν πέσουν θα είναι σε πολύ απλό επίπεδο.".
Μπορείτε να μας δώσετε 2-3 παραδείγματα;

Λέτε "Θα είναι υποχρεωτική η λύση μιας άσκηση σε ΓΛΩΣΣΑ και όχι σε ψευδοκώδικα;  Αν η άσκηση δεν αναφέρει τον τρόπο λύσης είναι δεκτή κάθε μορφή αναπαράστασης.  Οι ασκήσεις θα αναφέρουν σαφώς  'Να δημιουργηθεί πρόγραμμα σε ΓΛΩΣΣΑ το οποίο..'"
Τελικά τι ισχύει; Οι ασκήσεις θα αναφέρουν σαφώς 'Να δημιουργηθεί πρόγραμμα σε ΓΛΩΣΣΑ το οποίο..' ή μπορεί και να μην αναφέρουν τον τρόπο λύσης;

Λέτε "Γιατί άργησαν τόσο οι οδηγίες;  Άγνωστο, οι οδηγίες έχουν δοθεί στο Υπουργείο από το καλοκαίρι"
Φαντάζομαι ότι από το Σεπτέμβριο μέχρι τώρα θα έχετε επανειλημμένα και με επίσημο τρόπο επισημάνει στο υπουργείο την αδικαιολόγητη καθυστέρηση και θα έχετε ζητήσει να δοθούν άμεσα.

Στο παράρτημα όπου αναφέρονται παραδείγματα μετατροπών μεταξύ δομών επανάληψης, δεν αναφέρονται οι περιπτώσεις ΟΣΟ σε ΓΙΑ παρά μόνο αναφέρεται ότι "Η μετατροπή της ΟΣΟ... σε  ΓΙΑ..., γίνεται μόνο στην περίπτωση που στην ΟΣΟ... είναι γνωστός ο αριθμός των επαναλήψεων, σε οποιαδήποτε άλλη περίπτωση δεν μετατρέπεται η  ΟΣΟ... σε  ΓΙΑ...."
Μήπως το ότι δεν δώσατε οδηγίες για μετατροπή από ΟΣΟ σε ΓΙΑ σημαίνει ότι δεν πρόκειται να ζητηθεί τέτοια μετατροπή;