Ύλη 2015 2016

Ξεκίνησε από GB, 07 Ιουν 2015, 09:07:35 ΠΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

tsak

Παράθεση από: petrosp13 στις 21 Ιουν 2015, 11:41:21 ΜΜ
Ή μπορείς να δώσεις τα πρώτα κομμάτια της ύλης που είναι βέβαια και να δώσεις ολόκληρο το πακέτο των σημειώσεων τον Αύγουστο, οπότε ΕΛΠΙΖΟΥΜΕ ότι θα έχουν δοθεί κάποιες παραπάνω διευκρινίσεις (αλγόριθμοι αναζήτησης-ταξινόμησης, ασκήσεις ουράς-στοίβας, πολυπλοκότητα)
Αν αυτό δεν γίνει μέχρι τον Αύγουστο, τότε θα έχουμε πραγματικά πρόβλημα με τις σημειώσεις

Όυσιαστικα το ιδιο λεω και εγω.Αρα ξεκιναμε με τα βασικα και περιμενω νεοτερα μεχρι τον Αυγουστο μηπως και ξεκαθαρισει το τοπιο με διευκρινισεις.Παντως βλεπω το σεναριο να δινουμε συμπληρωματικες σημειωσεις πιο πιθανο γιατι πρεπει να ετοιμαστουν και θεματα με ουρα, στοιβα, δυαδικη αναζητηση κλπ που θελει μελετη ισως και μεσα στη χρονια
Τελος ο προβληματισμος για 2 η 3 ωρες φροντιστηριου ολοενα και μεγαλωνει..


GB

Εγώ στο πρόγραμμα έμπαινα μετά τις γιορτές των Χριστουγέννων με το σκεπτικό ότι τα υποπρογράμματα τα δουλεύουμε μόνο με πρόγραμμα, άρα και ο μαθητής θέλοντας και μη θα το δουλέψει αρκετά. Οι μαθητές δεν είχαν κανένα πρόβλημα να προσαρμοστούν και να συντάσσουν σωστά πρόγραμμα το τελευταίο τετράμηνο. Οι πιο τσαπατσούληδες κιόλας, βαριόντουσαν και άφηναν την περιοχή δηλώσεων κενή.

Οπότε σκέφτομαι τη μορφή του αλγορίθμου να την χρησιμοποιήσω αρκετά, ειδικά όταν θέλω να δείξω μια συγκεκριμένη μεθοδολογία σε άσκηση.  Παράλληλα όμως σε κάθε μάθημα θα λύνω σίγουρα και μια άσκηση με πρόγραμμα. Οι ασκήσεις των σημειώσεων που δίνω, όπως είπε και ο συνάδελφος, έχουν αλλάξει όλες και προϋποθέτουν λύση με πρόγραμμα αποκλειστικά.

Δυστυχώς για τα νέα κεφάλαια ο χρόνος είναι πολύ μικρός για να βγει ολοκληρωμένη γκάμα ασκήσεων. Νομίζω το συμπληρωματικό φυλλάδιο τα Χριστούγεννα θα είναι απαραίτητο.

Γιάννης Αναγνωστάκης

To καλό με το νέα κομμάτια της ύλης είναι ότι σίγουρα πριν το Δεκέμβρη δεν θα χρειαστεί να ασχοληθούμε με αυτά.
Εγω θα έλεγα στους συναδέλφους να μην βιάζονται να φτιάξουν σημειώσεις..Σίγουρα αυτό το διάστημα θα αναπτυχθεί εδώ ένα πλαίσιο συζήτησης με ασκήσεις κτλ

Εγώ τουλάχιστον προτίθεμαι να δώσω ένα πρόσθετο φυλλάδιο με το νέο υλικό κοντά στα Χριστούγεννα..

Λαμπράκης Μανώλης

Καλημέρα

και εγώ σμφωνώ ότι σημειώσεις στα νέα κεφάλαια ρπος το παρόν ίσως να μην είναι τόσο αναγκαίες ... ίσως δωθούν και κάποιες αδηγίες ως προς το που να κινηθούμε με τα νέα κομμάτια ... έτσι κ αλλιώς υποθέτω προς το τέλος θα γίνει πχ το κεφάλαιο 5 με ην πολυπλοκότητα .. μέχρι τότε θα έχουμε μαζέψει υλικό ..
Τώρα σχετικά με το θέμα της ΓΛΩΣΣΑΣ, προσωπικά τουλάχιστον δεν μου φαίνεται τόσο μεγάλο το πρόβλημα ... η λύση μιας άσκησης είτε σε αλγόριθμο είτε σε πρόγραμμα ή ίδια είναι στο μεγαλύτερο έστω κομμάτι ..εγώ τα δύο κομμάτια τα διδάσκω "τελείως παράλληλα".. παραπάνω χρόνο σίγουρα έχει η δεσμευση μεταβλητών, αλλά όχι τόσο ώστε να μας απασχολεί τόσο πολύ ... στην τελική εγώ πέρυσι αν ήθελα να κάνω κάτι παραπάνω, τις μεταβλητές δεν τις δηλώναμε όλες, κανα δυο ενδεικτικά και τις υπόλοιπες έλεγα στους μαθητές να τις συμπληρώσουν αυτοί ( καλά δε αχωνόνταν κιόλας να τις δηλώσουν   >:D :angel: :police:)  ....

και μία ιδέα για το καλοκαίρι ως προς την ύλη ... συνήθως έχουμε 6 εβδομάδες μάθημα ... μέχρι τώρα αυτό που έκανα - με τις 22 ώρες του μαθήματος ήταν το εξής:

2 μαθήματα αλγόριθμοι (βασικές έννοιες, ακολουθία, ιεραρχιά πράξεων, είδη μεταβλητών, εντολές εισόδου εξόδου κάποιες βασικές ασκήσεις πχ με ποσοστά, εκτπώσεις, μέσους όρους κτλ)

2 μαθήματα δομές επιλογής (θεωρία και ασκήσεις,διαγράμματα ροής)

2 μαθήματα ΓΛΩΣΣΑ (θεωρία από μεταγλωττιστές και το κεφάλαιο 6 έτσι στα γρήγορα, συντακτικό και ασκήσεις ΓΛΩΣΣΑ)

συνήθως ήθελα να έχω κάποιες ώρες παραπάνω για ασκήσεις ... επίσης τα παραπάνω κομμάτια εννοείται είχαν κοινά στοιχεία, πχ στην ΓΛΩΣΣΑ ξανά ασκήσεις από δομές επιλογής, πχ εγώ εκεί δίδασκα την κλιμακωτή επεξεργασία ...

τώρα με τις 3 ώρες μάθημα, έκανα μία σκέψη μήπως να κάνω κάποια εισαγωγή στις δομές επανάληψης (πχ βασική λειτουργία και κάποια παραδείγματα με πίνακες τιμών), όμως δεν νομίζω να φτάσει ο χρόνος, πάλι στριμωγμένα θα είναι ... οπότε θα κάνω έξτρα ασκήσεις για καλύτερη κατανόηση, αυτό τουλάχιστον έχω στο νου .... θα ήθελα να ακούσω διαφορετικές προσσεγγίσεις που καολουθεί κάποιος, να κάνω μία σύγκριση

ευχαριστώ

tasospap

Για να καταλάβω..... Οι φροντηστηριάδες αποφασίσανε να κάνουν τρίωρο το μάθημα; Συμβαίνει σε πολλά φροντιστήρια αυτό;

Γιάννης Αναγνωστάκης

Παράθεση από: tasospap στις 22 Ιουν 2015, 12:00:31 ΜΜ
Για να καταλάβω..... Οι φροντηστηριάδες αποφασίσανε να κάνουν τρίωρο το μάθημα; Συμβαίνει σε πολλά φροντιστήρια αυτό;

Όχι όλοι, αλλά αρκετοι...Δεν θα έπρεπε?

meteo_xampos

Το μάθημα δεν βγαίνει με 2 ώρες τη βδομάδα... Με τίποτα... Και από το καλοκαίρι με 2 ώρες τη βδομάδα να το κάνεις πάλι με τίποτα δεν βγαίνει... Ούτως ή άλλως αυτό το κάνουνε και οι Μαθηματικοί και οι Φυσικοί (1-2 ώρες παραπάνω από το μάθημα στο σχολείο)... Πρέπει όλοι μαζί να διεκδικήσουμε 3 ώρες στην Γ Λυκείου, και 2ωρο στην Β Λυκείου, γιατί στο σχολείο και με τα παιδιά της Θετικής που δε θα ενδιαφέρονται, εκεί είναι που δεν πρόκειται να βγαίνει η ύλη με τίποτα!!! Και σαφώς αναβάθμιση του κλάδου μη τα ξαναλέμε αυτά!!! Και δεν υπάρχουν φροντιστηριάδες και δημοσιάδες... Υπάρχουν καθηγητές πληροφορικής!!! Που σε λίγο καιρό αν δεν ενωθούν όλοι θα οδηγηθούν πολλοί στην ανεργία!!!

fan


AEPP2106

Πάντως από μια πρώτη εικόνα σε 5-6 φροντιστήρια νομίζω ότι η "θετική" κατεύθυνση έχει τραβήξει την πλειοψηφία των μαθητών σε σημείο ανησυχητικό μάλιστα.. δεν ξέρω πως θα εξελιχθεί αυτό και τι συνέπειες θα υπάρξουν...

Επίσης, με διαγράμματα ροής τι κάνουμε;;;;;; Τα διδάσκουμε κανονικά;

Αθανάσιος Πέρδος

#114
Παράθεση από: AEPP2106 στις 22 Ιουν 2015, 10:09:44 ΜΜ
Επίσης, με διαγράμματα ροής τι κάνουμε;;;;;; Τα διδάσκουμε κανονικά;

Παράθεση
ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ
    Οι Αλγόριθμοι να υλοποιούνται σε αμιγώς προγραμματιστικό περιβάλλον και συγκεκριμένα αυτό της ΓΛΩΣΣΑΣ.
    Επισκόπηση της έννοιας του αλγορίθμου, των χαρακτηριστικών του και των τρόπων αναπαράστασής του, και εισαγωγή στα χαρακτηριστικά των γλωσσών προγραμματισμού και ειδικά της ΓΛΩΣΣΑΣ.
    Οι βασικές αλγοριθμικές δομές του κεφαλαίου 2 (ακολουθίας, επιλογής και επανάληψης) να διδαχθούν συνοπτικά και παράλληλα με το κεφάλαιο 7 και 8 στην κατεύθυνση της κάλυψης τυχόν γνωσιακών κενών από την προηγούμενη τάξη, με τις ασκήσεις να υλοποιούνται απ' ευθείας σε ΓΛΩΣΣΑ.

Από αυτό εγώ καταλαβαίνω ότι η μόνη μορφή αναπαράστασης αλγορίθμων για την οποία θα γίνει αναλυτική παρουσίαση και στην οποία θα εξεταστούν οι μαθητές θα είναι η ΓΛΩΣΣΑ.

Μιας και μέλη της ομάδας εργασίας παρακολουθούν τις συζητήσεις καλό θα ήταν να ξεκαθαριστεί και αυτό όσο πιο σύντομα γίνεται.


Παράθεση από: gpapargi στις 19 Ιουν 2015, 01:34:33 ΜΜ
Το θέμα είναι, αν κάποιος βγάλει τη λύση εντελώς μόνος του, χωρίς να είναι ίδια με τη λύση κάποιας πηγής (φυσικά διατηρώντας τη λογική της μεθόδου),  να μην έχει πρόβλημα. Δυστυχώς ξέρω καθηγητές, που αν αλλάξει κάτι από τη λύση που έχουν υπόψη τους, δεν είναι σε θέση να δουν το σωστό. Υπήρξε μαθητής (που είναι τώρα στους ηλεκρολόγους του Μετσόβιου) που δεν μπορούσε να πείσει την καθηγήτρια ότι η λύση του σε διαγώνισμα είναι σωστή.
Αυτούς έχω στο νου μου την ώρα που εξέφρασα ανησυχίες για τα κενά από τη Β λυκείου.
Εκτιμώ ότι η σειριακή αναζήτηση (μία φορά, ένα κλειδί) και η ταξινόμηση δεν διδάχθηκαν σε κανένα τμήμα της Β Λυκείου τόσο λόγω του περιορισμένου χρόνου όσο και της κατεύθυνσης που έδωσε η τράπεζα θεμάτων. Οπότε η διδασκαλία τους δεν έχει καμία σχέση με τη Β Λυκείου. Πρώτη φορά θα έρθουν οι μαθητές σε επαφή στην ΑΕΠΠ.
Εκτιμώ επίσης ότι οι καθηγητές στην συντριπτική τους πλειοψηφία είναι σε θέση να διαβάσουν και να αξιολογήσουν σωστά κώδικα που δεν υπάρχει μέσα στο σχολικό. Η συγκεκριμένη καθηγήτρια που αναφέρεσαι μάλλον αποτελεί εξαίρεση.

petrosp13

Δεν υπάρχει ούτε ένας συνάδελφος που να γνωρίζει τον χρονικό ορίζοντα των διευκρινίσεων;
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

Diotima

Οι εκτιμήσεις μου όσον αφορά το επίπεδο των παιδιών στα 3 από τα 4 τμήματα που έκανα εχθές: Τα παιδιά προέρχονται από διαφορετικά σχολεία σε κοντινές περιοχές.
Όσον αφορά την ύλη οι περισσότεροι άγγιξαν μέχρι και τη δομή επανάληψης, λίγα πράγματα όμως. Έβαλα να γράψουν έναν αλγόριθμο που θα διαβάζει το ονομ/μο και τους βαθμούς σε δύο τετράμηνα ενός μαθητή σε ένα μάθημα και θα υπολογίζει και εμφανίζει το ονομ/μο και το μέσο όρο, σαν πρώτη άσκηση εκτίμησης.
Ερωτήσεις παιδιών:
Κυρία να βάλω το δικό μου ονομ/μο ή άλλο; Κυρία να βάλω τους δικούς μου βαθμούς ή άλλους; Να γράψω τους αριθμούς; Μόνο το πρώτο τμήμα, που είναι και το καλύτερο, μπόρεσε να γράψει τη λύση, όχι ολόσωστα αλλά υποφερτά. Ένας την έγραψε ολόσωστη. Δυστυχώς σε αυτό το τμήμα υπάρχει μαθητής που όλο το χρόνο ο μόνος τύπος άσκησης που έκανε στη Β' ήταν εκτέλεση αλγορίθμου (πίνακας τιμών) οπότε δεν έγραψε τίποτα, τον ενθάρρυνα να μην αγχώνεται.
Στα άλλα τμήματα δε θα αναφερθώ...καταλαβαίνετε (Μία από τις λύσεις ήταν η γραφή των αριθμών 1, 2, 3, ..., 20 γραμμένοι κάθετα). Υπάρχουν και εδώ παιδιά του ίδιου σχολείου με τον παραπάνω μαθητή που ανέφερα.
Στο πρώτο τμήμα έβαλα 2η άσκηση με υπολογισμό ποσοστού και έναν σύνθετο Αν.
Κάποιοι κάτι θυμούνταν αλλά έκαναν λάθος στο ποσοστό όλοι.
Ξεκινάω το μάθημα από την αρχή σε όλα τα τμήματα.
Στο πρώτο τμήμα θα το τρέξω λίγο, όσο με παίρνει, λόγω του ότι έχω εκεί και το παιδί που σας είπα και είναι καλός μαθητής. Υπάρχουν και εκεί κενά.
Θα τους βάζω να γράφουν εξ' αρχής σε ΓΛΩΣΣΑ.
Για να βγει σχετικά άνετα το μάθημα, να καλυφθεί η ύλη και να φτάσει στο επιθυμητό βάθος εκτιμώ ότι χρειάζομαι όχι 3 ώρες το χειμώνα αλλά 4.
Και κάτι άλλο που σκέφτομαι είναι ότι αν φέτος το μάθημα πατώσει στις Πανελλαδικές τότε μπορεί να χάσουμε κι άλλους μαθητές. Αυτό βέβαια δε σημαίνει ότι δε συμφωνώ με την αναβάθμιση που έγινε. Θα διεκδικήσω όμως τις ώρες που χρειάζομαι για να ανταπεξέλθω κι εγώ και τα παιδιά.

Γιάννης Αναγνωστάκης

Παράθεση από: Diotima στις 23 Ιουν 2015, 05:17:12 ΜΜ
Οι εκτιμήσεις μου όσον αφορά το επίπεδο των παιδιών στα 3 από τα 4 τμήματα που έκανα εχθές: Τα παιδιά προέρχονται από διαφορετικά σχολεία σε κοντινές περιοχές.
Όσον αφορά την ύλη οι περισσότεροι άγγιξαν μέχρι και τη δομή επανάληψης, λίγα πράγματα όμως. Έβαλα να γράψουν έναν αλγόριθμο που θα διαβάζει το ονομ/μο και τους βαθμούς σε δύο τετράμηνα ενός μαθητή σε ένα μάθημα και θα υπολογίζει και εμφανίζει το ονομ/μο και το μέσο όρο, σαν πρώτη άσκηση εκτίμησης.
Ερωτήσεις παιδιών:
Κυρία να βάλω το δικό μου ονομ/μο ή άλλο; Κυρία να βάλω τους δικούς μου βαθμούς ή άλλους; Να γράψω τους αριθμούς; Μόνο το πρώτο τμήμα, που είναι και το καλύτερο, μπόρεσε να γράψει τη λύση, όχι ολόσωστα αλλά υποφερτά. Ένας την έγραψε ολόσωστη. Δυστυχώς σε αυτό το τμήμα υπάρχει μαθητής που όλο το χρόνο ο μόνος τύπος άσκησης που έκανε στη Β' ήταν εκτέλεση αλγορίθμου (πίνακας τιμών) οπότε δεν έγραψε τίποτα, τον ενθάρρυνα να μην αγχώνεται.
Στα άλλα τμήματα δε θα αναφερθώ...καταλαβαίνετε (Μία από τις λύσεις ήταν η γραφή των αριθμών 1, 2, 3, ..., 20 γραμμένοι κάθετα). Υπάρχουν και εδώ παιδιά του ίδιου σχολείου με τον παραπάνω μαθητή που ανέφερα.
Στο πρώτο τμήμα έβαλα 2η άσκηση με υπολογισμό ποσοστού και έναν σύνθετο Αν.
Κάποιοι κάτι θυμούνταν αλλά έκαναν λάθος στο ποσοστό όλοι.
Ξεκινάω το μάθημα από την αρχή σε όλα τα τμήματα.
Στο πρώτο τμήμα θα το τρέξω λίγο, όσο με παίρνει, λόγω του ότι έχω εκεί και το παιδί που σας είπα και είναι καλός μαθητής. Υπάρχουν και εκεί κενά.
Θα τους βάζω να γράφουν εξ' αρχής σε ΓΛΩΣΣΑ.
Για να βγει σχετικά άνετα το μάθημα, να καλυφθεί η ύλη και να φτάσει στο επιθυμητό βάθος εκτιμώ ότι χρειάζομαι όχι 3 ώρες το χειμώνα αλλά 4.
Και κάτι άλλο που σκέφτομαι είναι ότι αν φέτος το μάθημα πατώσει στις Πανελλαδικές τότε μπορεί να χάσουμε κι άλλους μαθητές. Αυτό βέβαια δε σημαίνει ότι δε συμφωνώ με την αναβάθμιση που έγινε. Θα διεκδικήσω όμως τις ώρες που χρειάζομαι για να ανταπεξέλθω κι εγώ και τα παιδιά.

Εγώ ξεκινάω κανονικά, απο το 0, γιατί όπως ανέφερες δεν έχουν μάθει όλοι τα ίδια

Απλά θα εμφαθύνω περισσότερο στη ΓΛΩΣΣΑ..Δεν πρέπει να βιαστείτε στην αρχή...


makisele

Η ύλη αυτή αφορά τα παιδιά που θα πάνε στην 3η λυκείου...ερώτηση: ένα παιδί που θα ξαναδώσει και θα επιλέξει το παλιό σύστημα θα ισχύει η νέα ύλη ή αυτή στην οποία εξετάστηκε φέτος;;;; help

petrosp13

Λογικά η παλιά
Δεν διδάχτηκε το μάθημα της Β
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής