Ύλη 2015 2016

Ξεκίνησε από GB, 07 Ιουν 2015, 09:07:35 ΠΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

petrosp13

Παράθεση από: karaberis στις 18 Ιουν 2015, 07:39:54 ΜΜ
   
2ο   Η δημιουργία ΑΛΓΟΡΙΘΜΩΝ παραμένει εντός ύλης. Συνεπώς, νομίζω ότι παρεξηγήθηκε από μερικούς θαμώνες η διατύπωση «...σε αμιγώς προγραμματιστικό περιβάλλον...» οι οποίοι σχεδόν αυθόρμητα θεώρησαν ότι θα γράφουμε ΜΟΝΟ προγράμματα! Μπορεί το περιβάλλον της Γλωσσομάθειας να υποστηρίζει τη δημιουργία ΜΟΝΟ προγραμμάτων, αλλά το αντίστοιχο περιβάλλον της Γλώσσας υποστηρίζει «... σε αμιγώς προγραμματιστικό περιβάλλον...» τη δημιουργία και αλγορίθμων και προγραμμάτων. Σε κάθε περίπτωση, αν οι συντάκτες των οδηγιών εννοούν κάτι διαφορετικό (μόνο προγράμματα) θα πρέπει να το διευκρινήσουν!


"Οι Αλγόριθμοι να υλοποιούνται σε αμιγώς προγραμματιστικό περιβάλλον και συγκεκριμένα αυτό της ΓΛΩΣΣΑΣ."

Νομίζω ότι είναι σαφές
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

Σπύρος Δουκάκης

Παιδιά είναι χρήσιμο να ξεκαθαρίσουμε όλοι το ακόλουθο:

Η εκφώνηση:
Να αναπτύξετε αλγόριθμο ο οποίος

παρείχε το δικαίωμα ανάπτυξης με οποιοδήποτε από τους 4 τρόπους αναπαράστασης αλγορίθμων.
Άρα η ανάπτυξη αλγορίθμου μπορούσε να γίνει α) με ψευδογλώσσα ή με πρόγραμμα σε ΓΛΩΣΣΑ, β) με διάγραμμα ροής (αφήνω πίσω το ελεύθερο κείμενο, τη φυσική γλώσσα με βήματα και την υλοποίηση σε Pascal ή Basic).

Εμείς είχαμε συσχετίσει την ανάπτυξη αλγορίθμων με την ψευδογλώσσα...

Αυτό που λέει η ύλη, είναι ότι τώρα η ανάπτυξη αλγορίθμων θα γίνεται αποκλειστικά με ΓΛΩΣΣΑ.

Παράθεση από: aperdos στις 15 Μαΐου 2015, 09:47:16 ΠΜ
Ελπίζω ...  η νέα ομάδα εργασίας να καταθέσει τις απαραίτητες διευκρινήσεις και παραδείγματα ώστε να λυθούν οι απορίες και να σταματήσουν οι παρερμηνείες.   

karaberis

Δηλαδή, για να καταλάβω: Όλα τα παραδείγματα του 2ου, του 3ου και του 5ου κεφαλαίου του βιβλίου θα διδαχθούν με τη μορφή προγράμματος? Παρομοίως και όλες οι λυμένες και άλυτες ασκήσεις των ιδίων κεφαλαίων του τετραδίου?

Δεν θα μας ρωτήσουν οι μαθητές: "Καλά και γιατί στο βιβλίο είναι γραμμένα σε ψευδογλώσσα? Γιατί έχουν την ψευδογλώσσα στο βιβλίο και μας ζαλίζουν αφού δεν μας την ζητάνε?" Και άλλα παρόμοια και απολύτως λογικά...

Νομίζω ότι απαιτείται επειγόντως διευκρίνιση στο θέμα αυτό (όπως και σε αρκετά άλλα). Ίσως θα ήταν καλύτερη μια διατύπωση π.χ. της μορφής: "...Προτείνεται η χρήση προγραμμάτων για τη διατύπωση της πλειονότητας των αλγορίθμων/ασκήσεων..." ή "...για τη διατύπωση των λύσεων των προβλημάτων να δοθεί έμφαση στη δημιουργία προγραμμάτων και όχι ψευδογλώσσας...".

petrosp13

Υποτίθεται ότι την ψευδογλώσσα των αλγορίθμων την έχουν διδαχθεί στην Β' Λυκείου, οπότε ξεκινώντας την διδασκαλία από το κεφάλαιο 7, δεν θα υπάρξει κανένα πρόβλημα στην κατανόηση των αλγορίθμων των κεφαλαίων 2-3-5 σε μορφή προγράμματος
Η μόνη ουσιαστική διαφορά είναι το τμήμα δηλώσεων που αφομοιώνεται γρήγορα
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

tsak

Παράθεση από: karaberis στις 18 Ιουν 2015, 07:39:54 ΜΜ
Η δημιουργία ΑΛΓΟΡΙΘΜΩΝ παραμένει εντός ύλης. Συνεπώς, νομίζω ότι παρεξηγήθηκε από μερικούς θαμώνες η διατύπωση «...σε αμιγώς προγραμματιστικό περιβάλλον...» οι οποίοι σχεδόν αυθόρμητα θεώρησαν ότι θα γράφουμε ΜΟΝΟ προγράμματα! Μπορεί το περιβάλλον της Γλωσσομάθειας να υποστηρίζει τη δημιουργία ΜΟΝΟ προγραμμάτων, αλλά το αντίστοιχο περιβάλλον της Γλώσσας υποστηρίζει «... σε αμιγώς προγραμματιστικό περιβάλλον...» τη δημιουργία και αλγορίθμων και προγραμμάτων. Σε κάθε περίπτωση, αν οι συντάκτες των οδηγιών εννοούν κάτι διαφορετικό (μόνο προγράμματα) θα πρέπει να το διευκρινήσουν!


Νομίζω τουλάχιστον ως προς αυτό η οδηγία είναι σαφής: " Οι Αλγόριθμοι να υλοποιούνται σε αμιγώς προγραμματιστικό περιβάλλον και συγκεκριμένα αυτό της ΓΛΩΣΣΑΣ".
Δεν είναι εκτός ύλης οι αλγόριθμοι, αλλά πλέον τονίζεται η "υποχρέωση" επίλυσης σε ΓΛΩΣΣΑ.

petrosp13

Και αυτό είναι θετικό για να έχουμε τουλάχιστον ένα κοινό τόπο γραφής των λύσεων και να μην αναλωνόμαστε σε ανοησίες του τύπου Εμφάνισε-ΓΡΑΨΕ κτλ
Η ΓΛΩΣΣΑ έχει συγκεκριμένους και σχετικά αυστηρούς κανόνες
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

GB

Παράθεση από: karaberis στις 18 Ιουν 2015, 08:37:59 ΜΜ
Δεν θα μας ρωτήσουν οι μαθητές: "Καλά και γιατί στο βιβλίο είναι γραμμένα σε ψευδογλώσσα? Γιατί έχουν την ψευδογλώσσα στο βιβλίο και μας ζαλίζουν αφού δεν μας την ζητάνε?" Και άλλα παρόμοια και απολύτως λογικά...

Εκεί απαντάς ότι δεν φταις εσύ που μέσα σε μια χρονιά 3 υπουργοί κατάφεραν να τα κάνουν μαντάρα με την ύλη και το διδακτικό πακέτο.

Όπως το σκέφτομαι η ψευδογλώσσα θα χρησιμεύσει για τα πρώτα μαθήματα, ώστε να φρεσκάρουμε τις αλγοριθμικές δομές στους μαθητές και μετά βουρ στο πρόγραμμα. Έτσι και αλλιώς έχω ακούσει από συναδέλφους, όλα αυτά τα χρόνια, να πηγαίνουν από την αρχή την διδασκαλία τους με  ψευδογλώσσα-πρόγραμμα ταυτόχρονα.

Η απορία μου είναι: πλέον 3ο -4ο θέμα θα εξετάζονται αποκλειστικά με πρόγραμμα?

tsak

Παράθεση από: petrosp13 στις 18 Ιουν 2015, 08:50:03 ΜΜ
Και αυτό είναι θετικό για να έχουμε τουλάχιστον ένα κοινό τόπο γραφής των λύσεων και να μην αναλωνόμαστε σε ανοησίες του τύπου Εμφάνισε-ΓΡΑΨΕ κτλ
Η ΓΛΩΣΣΑ έχει συγκεκριμένους και σχετικά αυστηρούς κανόνες

Συμφωνώ, αν και αυξάνεται ο χρόνος σχολιασμού και συγγραφής των λύσεων λόγω του τμήματος των δηλώσεων. Επίσης η εμπειρία έδειξε ότι το τελευταίο είναι μια "κουραστική" διαδικασία για όλους μας. Όπως και να χει αυτό δεν είναι πρόβλημα. Ερωτηματικά υπάρχουν για την ώρα στα υπόλοιπα που προστέθηκαν και εύλογα προβληματιζόμαστε και για την ανάγκη ή μη προσθήκης επιπλέον ώρας στο μάθημα. Θα δείξει...Πάντως μερικές διευκρινίσεις είναι απαραίτητες.

Diotima

#68
Παράθεση από: petrosp13 στις 18 Ιουν 2015, 08:50:03 ΜΜ
Και αυτό είναι θετικό για να έχουμε τουλάχιστον ένα κοινό τόπο γραφής των λύσεων και να μην αναλωνόμαστε σε ανοησίες του τύπου Εμφάνισε-ΓΡΑΨΕ κτλ
Η ΓΛΩΣΣΑ έχει συγκεκριμένους και σχετικά αυστηρούς κανόνες
Συμφωνώ απόλυτα, αυτό το πράγμα μου είχε σπάσει τα νεύρα, όπως και τα μονά-διπλά εισαγωγικά. Εγώ και στην ψευδογλώσσα χρησιμοποιούσα τη Γράψε για να συνηθίζουν τα παιδιά το συντακτικό της ΓΛΩΣΣΑΣ γιατί μετά όταν έγραφαν προγράμματα μόνο (κυρίως στα υποπρογράμματα) άντε να ξεσυνηθίσουν το Εμφάνισε ή Εκτύπωσε. Μερικοί καθηγητές το έπαιρναν λάθος και φώναζαν.
Στο βιβλίο της Β' επιτέλους το διόρθωσαν, αλλά η Μέχρις_ότου έχει άλλο συντακτικό στο βιβλίο της Β' και άλλο στο βιβλίο της Γ'. Επίσης αν μπορείς να γράφεις τις εντολές της ΓΛΩΣΣΑΣ με το πρώτο γράμμα κεφαλαίο και τα άλλα μικρά. Ποτέ δεν κατάλαβα γιατί να μη μπορείς. Είχαν δοθεί πολλά προγράμματα σε θέματα εξετάσεων με αυτή τη μορφή. Και το βιβλίο μπορεί να είχε τις εντολές μόνο με κεφαλαία αλλά πουθενά δεν έλεγε ότι δε μπορούν να χρησιμοποιηθούν μικρά. Ξέρετε αν σε αυτό έχει δοθεί ποτέ κάποια οδηγία εκτός από αυτές που υπάρχουν σε κάποια θέματα εξετάσεων; Αν δεν έχει δοθεί θα πρέπει να δώσουν τώρα.

petrosp13

Υποτίθεται ότι περιμένουμε εντός Ιουνίου τις οδηγίες της ομάδας εργασίας;
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

Diotima

Παράθεση από: petrosp13 στις 18 Ιουν 2015, 10:51:08 ΜΜ
Υποτίθεται ότι περιμένουμε εντός Ιουνίου τις οδηγίες της ομάδας εργασίας;
Νομίζω πως ναι, πρέπει να περιμένουμε τις οδηγίες αυτές για να ξεκαθαριστούν τα πράγματα και να λυθούν οι απορίες μας.
Οι παρατηρήσεις του δελτίου τύπου αφήνουν αόριστα πολλά πράγματα που πρέπει να αποσαφηνιστούν.

chzisi

Παράθεση5.3 Πολυπλοκότητα αλγορίθμων
Δηλαδή το 5.3 μονό ειναι εντός? ή και το 5.3.1 - 5.3.2 ?

gpapargi

Πολύ θετική η είσοδος του κεφαλαίου 5 στην ύλη. Νομίζω ότι είναι το πιο βασικό από όλα καθώς βάζει το μάθημα στη σωστή του βάση. Κρίμα που το έχασαν τα γνήσια θετικά μυαλά που θα πάνε θετική. 

Σχετικά με τις άλλες μεθόδους ταξινόμησης... ελπίζω να μην καταντήσουν παπαγαλία όπως η φυσαλίδα. Πχ όταν έκατσα να πρωτογράψω φυσαλίδα στα πλαίσια του μαθήματος είχα τους δείκτες διαφορετικά από ότι στο βιβλίο. Θα φοβόμουν όμως να διδάξω κάτι τέτοιο μην τυχόν και ο βαθμολογητής απλά συγκρίνει τη λύση με αυτή του βιβλίου. Οι μαθητές τη γράφουν μηχανικά και οι καθηγητές συνήθως την ελέγχουν μηχανικά. Ελπίζω στις άλλες ταξινομήσεις ο μαθητής να είναι ελεύθερος να γράψει ότι θέλει διατηρώντας τη λογική της συγκεκριμένης μεθόδου.

Το πιο μεγάλο πρόβλημα που θα αντιμετωπίσουμε νομίζω ότι θα είναι τα κενά από τη Β λυκείου. Αυτά θα τα βρούμε μπροστά μας στη Γ.

petrosp13

Παράθεση από: chzisi στις 19 Ιουν 2015, 10:39:48 ΠΜ
Δηλαδή το 5.3 μονό ειναι εντός? ή και το 5.3.1 - 5.3.2 ?

Ακόμα και εκτός ύλης να είναι, νομίζω ότι όλοι θα έχουμε αυτά τα παραδείγματα
Ειδικά την σύγκριση σειριακής-δυαδικής
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

gpapargi

Πολλά πράγματα είναι εκτός ύλης, αλλά τα θίγεις για καλύτερη κατανόηση. Πχ η εμβέλεια φαίνεται να μπαίνει τώρα. Λίγο πολύ όμως έχουμε πει ότι αν έχω 2 μεταβλητές με ίδιο όνομα σε πρόγραμμα και υποπρόγραμμα, το καθένα εννοεί τη δική του. Αυτή είναι η βασική ιδέα της εμβέλειας. Επίσης σε κάποιους δυνατούς μαθητές που ήθελαν να ξέρουν γιατί μπορείς να έχεις και ίδια αλλά και διαφορετικά ονόματα σε τυπικές και πραγματικές παραμέτρους, μοιραία θα θίξεις έννοιες όπως η ανεξαρτησία. Για να εξηγηθεί η φιλοσοφία του τμηματικού προγραμματισμού πρέπει να μπεις έτσι κι αλλιώς σε έννοιες της 10.6. Τα ίδια και στο κεφάλαιο 5. Για καλύτερη κατανόηση, μια ανάλυση των βημάτων της φυσαλίδας θα την κάνεις. Γίνεται και αλγεβρικά και γεωμετρικά. Θα τα συζητήσουμε μέσα στη χρονιά όταν θα έρθει η ώρα. Η είσοδος νέων κομματιών στην ύλη θα δώσει πολύ ενδιαφέρουσες συζητήσεις στο στέκι... όπως γινόταν και παλιά.