Ημερήσια 2010

Ξεκίνησε από Γιαννούλης Γιώργος, 28 Μαΐου 2010, 08:49:31 ΠΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

Πιστεύετε ότι η λύση με πίνακες στο Θέμα Γ  :

Είναι λάθος - να κοπούν 3-5 μονάδες
30 (8.7%)
Είναι λάθος - να κοπούν 1-2 μονάδες
23 (6.7%)
Είναι σωστή αλλά όχι ιδανική - να κοπούν 1-2 μονάδες
29 (8.5%)
Είναι σωστή αλλά όχι ιδανική - να μην κοπούν μονάδες
108 (31.5%)
Είναι σωστή - να μην κοπούν μονάδες
153 (44.6%)

Σύνολο ψηφοφόρων: 341

Petros

Παράθεση από: manolis10 στις 29 Μαΐου 2010, 01:06:13 ΜΜ
Η επιτροπή όφειλε να γνωρίζει ότι θα υπήρχε πρόβλημα με την άσκηση, έπρεπε να ήταν ενημερωμένη. Όλοι πρέπει να είμαστε ειλικρινείς και να αναγνωρίσουμε ότι η χρήση πίνακα είναι λανθασμένη.
Ωστόσο, το ζητούμενο δεν είναι αυτό. Πρέπει να προστατευτούν οι μαθητές, και να μη χάσουν μόρια γιατί είναι οι τελευταίοι που φταίνε.
Ξεφυλλίζοντας κάποια εξωσχολικά βοηθήματα παρατηρώ ότι όλα λύνουν παρόμοια άσκηση με πίνακες. Πολλοί μαθητές καθορίζουν τη μελέτη τους με βάση εξωσχολικά βοηθήματα. Τι θα πούμε σε αυτούς τους μαθητές;




Ίσως όμως έτσι επιβραβεύουμε αυτά τα βοηθήματα και τιμωρούμε τους σωστούς καθηγητές (στο συγκεκριμένο θέμα). Μήπως προσπαθώντας να προστατεύσουμε τους μαθητές αυτούς αδικούμε κατάφωρα τους όσους (λίγους ;) ακολούθησαν σωστά τους κανόνες;     

bagelis

Συνοψίζοντας την επιχειρηματολογία υπέρ του να γίνει δεκτή η λύση με πίνακες ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΒΙΒΛΙΟ:

σελ 90 σχολικό βιβλίο (όπως πολύ εύστοχα εντόπισε ο συνάδελφος): Υλοποιεί αλγόριθμο χρημιμοποιώντας πίνακα με άγνωστο αρχικά πλήθος στοιχείων.
Αλγόριθμος Δύναμη2
Δεδομένα // a, b //
!Σχόλιο: αποθήκευση στοιχείων πίνακα
power[1] ← a
i ← 1
pow ← 1
Όσο pow < b επανάλαβε
i ← i+1
pow ← 2* pow
power ← power[i-1] * power[i-1]
Τέλος_επανάληψης
σελ 91 Τετράδιο Μαθητή: Ξεκάθαρα καθορίζει ότι σε πρόγραμμα πρέπει να θέσουμε ένα μέγιστο μέγεθος, αλλά σε αλγόριθμο δεν υπάρχει θέμα, το βλέπεις γενικά.
Παράδειγμα 3
Δίνονται δύο ταξινομημένοι κατά αύξουσα σειρά μονοδιάστατοι πίνακες, ακε-
ραίων αριθμών. Να γραφεί πρόγραμμα το οποίο να συγχωνεύει τους δύο πίνακες σε
ένα τρίτο ο οποίος να είναι επίσης ταξινομημένος κατά αύξουσα σειρά. Οι δύο αρχικοί
πίνακες δεν μπορούν να περιέχουν περισσότερα από 100 στοιχεία ο καθένας.
Η συγχώνευση είναι μία βασική λειτουργία των πινάκων και γενικότερα των δομών
δεδομένων. Στη συνέχεια δίνεται ένας πολύ απλός αλγόριθμος συγχώνευσης δύο τα-
ξινομημένων πινάκων σε ένα τρίτο ταξινομημένο πίνακα.
Θεωρείται ότι στην είσοδο του αλγορίθμου συγχώνευσης δίνονται δύο ταξινομημέ-
νοι, κατά αύξουσα σειρά, πίνακες Α και Β, μεγέθους Ν και Μ στοιχείων αντίστοιχα,
ενώ στην έξοδο προκύπτει ένας τρίτος πίνακας Γ μεΝ+Μταξινομημένα στοιχεία επί-
σης κατά αύξουσα σειρά.


σελ. 56 βιβλίο καθηγητή: Παραδέχεται σαφώς ότι ανάλογα με τα δεδομένα του προβλήματος μπορείς να θέσεις μέγιστο όριο, δεν έχει σημασία που το δείχνει σε μέγιστο, ουσιαστικά το επιχείρημα και στη δική μας περίπτωση είναι ίδιο. ΔΤ8.
To πρόβλημα αυτό ακολουθεί τον αλγόριθμο Ελάχιστη_Μέγιστη1 που δόθηκε
στο Παράδειγμα 3 (τιμές θερμοκρασίας από Μετεωρολογικό Κέντρο) του Τετρα-
δίου του Μαθητή.Χρειάζεται μόνο να δοθεί η κατάλληλη τιμή στις μεταβλητές
MIN και MAX σε σχέση με την εκφώνηση του προβλήματος.Ε
πομένως εάν δοθούν
αρχικά
ΜΙΝ ←1000000
ΜΑΧ ←0
δεν θα υπάρξει πρόβλημα με τον υπολογισμό του μικρότερου και του μεγαλύ-
τερου αριθμού προσπελάσεων.

clevercitizen

Παράθεση από: clevercitizen στις 29 Μαΐου 2010, 01:00:42 ΜΜ
Πρόγραμμα = Αλγόριθμοι + Δομές δεδομένων

οι πίνακες ανήκουν στις δομές δεδομένων

άρα αν σε εναν αλγόριθμο κάνουμε χρήση δομών δεδομένων(δηλ πίνακα) τότε παύουμε να αναφερόμαστε σε αλγόριθμο αλλά σε πρόγραμμα, όπου διέπεται από αυστηρούς κανόνες. Τους οποίους και πρέπει να τηρούμε.



Παράξενο, κανείς δε διαφωνεί!
ΘΕΛΩ
                ΑΛΛΑΓΗ
                ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
                ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ

lampros.mousselimis

Παράθεση από: aktorion στις 29 Μαΐου 2010, 01:08:33 ΜΜ
Ο αλγόριθμος δεν βγαίνει από παρθενογέννεση, εγώ τον γράφω. Αφού ξέρω όταν γράφω τον αλγόριθμο το μέγεθος το περνάω με έναν απο τους 2 τροπους που σου είπα πιο πρίν.
Το μέγεθος δινετε στην εκφώνηση του προβληματος οπότε πρόβλημα ουδέν.

Το πρόβλημα, υπάρχει από την πλευρά όσων λένε, οτι η χρήση πίνακα, δεν είναι σωστή, γιατί το μέγεθος του πίνακα, πρέπει να είναι γνωστό από τη στιγμή του προγραμματισμού και όχι κατά την διάρκεια της εκτέλεσης. Τίθεται δηλαδή, θέμα διαχείρισης μνήμης......

Όμως βλέπω οτι με ευκολία, όταν δεν έχετε απαντήσεις, η διαχείριση μνήμης, γίνεται ένα απλό : " Το μέγεθος δινετε στην εκφώνηση του προβληματος οπότε πρόβλημα ουδέν."

Θα έπρεπε, να είσαστε πιο προσεκτικός......

penynikol

Παράθεση από: clevercitizen στις 29 Μαΐου 2010, 01:13:34 ΜΜ
Παράξενο, κανείς δε διαφωνεί!

Ναι εννοείται, αυτό δε στέκει.
Αυτό είναι σαν να λέμε ότι οι αλγόριθμοι δεν πρέπει να χρησιμοποιούν πίνακες.. ::)

bagelis

Και με περισσότερη συντομία το να αποδομήσεις τα επιχειρήματα (ΠΑΝΤΑ  ΣΕ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΒΙΒΛΙΟ) υπέρ του να κοπούν μονάδες έχουν ως εξής:

Το μέγεθος της στατικής δομής δεδομένων ορίζεται κατά τη στιγμή του προγραμματισμού και όχι της εκτέλεσης. ΝΑΙ αλλά εγώ δεν προγραμμάτισα, έγραψα αλγόριθμο σε ΨΕΥΔΟΓΛΩΣΣΑ.
Η ίδια ακριβώς απάντηση υπάρχει και για το παρόμοιο επιχείρημα: πρέπει να ορίσει ο μαθητής το μέγεθος, αλλιώς είναι λάθος.



bagelis

Παράθεση από: clevercitizen στις 29 Μαΐου 2010, 01:13:34 ΜΜ
Παράξενο, κανείς δε διαφωνεί!

Φυσικά διαφωνούμε αλλά πόσα να προλάβουμε.

Δηλαδή εσύ ισχυρίζεσαι ότι ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΨΕΥΔΟΚΩΔΙΚΑΣ ΜΕ ΠΙΝΑΚΑ πουθενά στην παγκόσμια βιβλιογραφία?

Δεν χρειάζεται να χρησιμοποιήσει κανείς επιχειρήματα για να φανεί ότι δεν ισχύει αυτό που λες...

dihatzou

Οι συνάδελφοι που πήγαν σήμερα στα βαθμολογικά μπορούν να μας πούν τι αποφασίστηκε;

noname

Παράθεση από: Peandbal στις 29 Μαΐου 2010, 11:34:47 ΠΜ
Η οδηγία δόθηκε στους εξεταστές-βαθμολογητές και όχι στους υποψηφίους.
Το Υπουργείο δεν έστειλε διευκρίνιση στους μαθητές για τη μη χρήση πινάκων γιατί ήταν προφανές. Για ποιο λόγο τότε  έστειλε οδηγία στους εξεταστές-βαθμολογητές αφού ήταν τόσο προφανές; Μήπως επειδή και οι εξεταστές θα έκαναν το ίδιο λάθος;  ;)

Επίσης, όπως προανέφερε και ένας συνάδελφος προηγουμένως, το σχολικό βιβλίο το λέει ξεκάθαρα: 
ΠαράθεσηΗ κατανόηση ενός προβλήματος αποτελεί συνάρτηση δύο παραγόντων, της σωστής διατύπωσης εκ μέρους του δημιουργού του και της αντίστοιχα σωστής ερμηνείας από τη μεριά εκείνου που καλείται να το αντιμετωπίσει


manolis10

Παράθεση από: noname στις 29 Μαΐου 2010, 01:24:26 ΜΜ
Το Υπουργείο δεν έστειλε διευκρίνιση στους μαθητές για τη μη χρήση πινάκων γιατί ήταν προφανές. Για ποιο λόγο τότε  έστειλε οδηγία στους εξεταστές-βαθμολογητές αφού ήταν τόσο προφανές; Μήπως επειδή και οι εξεταστές θα έκαναν το ίδιο λάθος;  ;)

Επίσης, όπως προανέφερε και ένας συνάδελφος προηγουμένως, το σχολικό βιβλίο το λέει ξεκάθαρα:

Σωστός!

SuperTz

Διαπίστωση: Μετά από 1000 και πλέον μηνύματα, αφ΄ενός έχει λογικά εξαντληθεί η επιχειρηματολογία και αφ΄ετέρου απαντάμε χωρίς να βλέπουμε όλα όσα έχουν ειπωθεί. Έτσι λέμε τα ίδια και τα ίδια σε μεγάλο βαθμό.

Πρόταση: Να σταματήσουμε, εκτός αν έχει να ειπωθεί κάτι σημαντικά διαφορετικό, σε αυτό το τόπικ την αντιπαράθεση και να ενημερωθεί μόνο από βαθμολογητές για τις αποφάσεις ανά βαθμολογικό


merlin

Έκανα το εξής πείραμα πριν από λίγο γιατί θα τρελαθώ τελείως:
Είπα στους γονείς μου (συνταξιούχοι ανειδίκευτοι 60+ χρονών και στην αδερφή μου ΓΥΜΝΑΣΤΡΙΑ σε σχολείο ΑΣΧΕΤΗ από ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟ) το παρακάτω πρόβλημα:

Έχετε μια εταιρία στη Θεσ/νίκη και σας ζητήθηκε να κάνετε ανάλυση χώματος του κήπου που έχουμε. Θέλουμε να πάρουμε δείγματα σε ποτηράκια από διάφορα σημεία του κήπου και να δούμε σε πιο σημείο έχει τα περισσότερα μικρόβια. ΔΕΝ σας λέμε από το τηλέφωνο πόσα δείγματα θα φέρετε εδώ (στον Παρνασσό) αλλά θα σας το πούμε ΜΟΛΙΣ ΦΤΑΣΕΤΕ. Μπορείτε να μου πείτε πως θα λύσετε το πρόβλημα? Θα φέρετε 100 ποτηράκια? 500? 10000?
Σε περίπου 10 δευτερόλεπτα η αδερφή μου (η ΓΥΜΝΑΣΤΡΙΑ) μου είπε (αφού διευκρινήσαμε ερωτήσεις του στυλ πόσο χρόνο θέλει η ανάλυση και αν πρέπει να επιστρέψουν στην Θεσ/νικη στο εργαστήριο):

Θα πάρω ένα ποτηράκι και παίρνω τα δείγματά μου ένα ένα και θα κοιτάω αν έχει περισσότερα από το μεγαλύτερο που έχω βρει μέχρι τωρα... (κλπ κλπ, γνωρίζουμε όλοι την διαδικασία εύρεσης min, max)!

Επόμενη ερώτηση: Ο κήπος μας είναι πεπερασμένος, ΑΡΑ δεν μπορώ να φανταστώ το ΜΕΓΙΣΤΟ πλήθος ποτηριών ΑΠΟ ΠΡΙΝ και να τα φέρω μαζί μου από τη Θεσ/νίκη?
Απάντηση: Και αν μετά ζητήσει ο γείτονας την ίδια δουλειά που έχει 2σιο κήπο τί θα κάνεις? Θα ξαναπάς Θεσ/νίκη να πάρεις άλλα τόσα ποτηράκια?


ΕΠΑΝΑΛΑΜΒΑΝΩ: Η αδερφή μου είναι ΓΥΜΝΑΣΤΡΙΑ και ΠΑΝΤΕΛΩΣ ΑΣΧΕΤΗ ΑΠΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟ ΚΑΙ Η/Υ.
Τότε τους ανέφερα το πρόβλημα που έχει προκύψει στις Πανελλήνιες και ακόμη και η μάνα μου το κατάλαβε.

Χαίρομαι που η αδερφή μου, άσχετη από ΓΛΩΣΣΑ, logo, lisp, C++, κατάφερε να λύσει ΟΛΟΣΩΣΤΑ και ΓΙΑ ΚΑΘΕ κήπο το πρόβλημα που της ανατέθηκε.
Λυπάμαι που οι περισσότεροι δεν θέλουμε να βγάλουμε σκεπτόμενους ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ (και όχι προγραμματιστές) αλλά θέλουμε να τυποποιήσουμε το μάθημά μας και να λύνουμε τα πάντα με τυφλοσούρτες.

ΜΗΝ ΤΟ ΞΕΧΝΑΤΕ: Οι μαθητές μας δεν θα γίνουν προγραμματιστές, θα γίνουν οι αυριανοί πολίτες, θα έρχονται αντιμέτωποι με προβλήματα που θα απαιτούν ΑΛΓΟΡΙΘΜΙΚΗ λύση. Πρέπει να είναι σε θέση, ανάλογα με τα ΔΕΔΟΜΕΝΑ του προβλήματος να μπορούν να βρουν λύση ΣΕ ΚΑΘΕ ΠΑΡΟΜΟΙΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ.


Παρασκευάς Πανάγου
Μηχανικός Η/Υ Συστημάτων
Καθηγητής Πληροφορικής ΠΕ20

Keep Growing

Θέλω να ευχαριστήσω τον μαθητή μας Swimmer21 για το μήνυμά του και να του ευχηθώ καλά αποτελέσματα και καλή απόσβεση στα όνειρά του.
Είναι η απόδειξη ότι δεν το έχουμε κάψει τελείως,  ως άνθρωποι και ως κοινωνία.
Τέτοια μηνύματα με ενδυναμώνουν και με κάνουν να αγωνίζομαι ακόμα περισσότερο, με όλες μου τις δυνάμεις, για τον εξανθρωπισμό της δημόσιας δευτεροβάθμιας  εκπαίδευσης.
Ο Έρωτας (του Εκπ/κου Πληροφορικού) στ' αλώνια της καλδέρας (του υπνωτισμού).

elf

Παράθεση από: Σούλας Βασίλης στις 29 Μαΐου 2010, 12:00:10 ΜΜ
Οι εξεταζόμενοι ενημερώνοταν κατά την διάρκεια της εξέτασης;; π.χ. ξεκινούσε κάποιος να πάει με πίνακες, του λέγατε κάτι;;;
όχι, δεν επιτρέπεται να δίνουμε τέτοιες οδηγίες, το γνωρίζετε αυτό συνάδελφε

vistrian

Παράθεση από: dihatzou στις 29 Μαΐου 2010, 01:22:20 ΜΜ
Οι συνάδελφοι που πήγαν σήμερα στα βαθμολογικά μπορούν να μας πούν τι αποφασίστηκε;
Μόλις γύρισα απο το βαθμολογικό
Το πάρα πολύ 2 μονάδες. Αν και πάλι είναι στην κρίση του βαθμολογητή.
VR in Computing