αναβαθμολογήσεις

Ξεκίνησε από marianna, 21 Ιουν 2007, 01:46:57 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

gpapargi

#30
Καταλαβαίνω τι λες Muldy, αλλά δε θα πρέπει να ξεχνάμε ποιος είναι ο ρόλος των πανελληνίων εξετάσεων. Οι θέσεις στα πανεπιστήμια είναι περιορισμένες και δεν μπορούν να μπουν όλοι. Ποιοι είναι αυτοί που πρέπει να μπουν;

Προφανώς αυτοί που έχουν τη δυνατότητα να πάνε την επιστήμη ένα βήμα παρακάτω. Δεν μπορείς να τους αφήσεις αυτούς εκτός πανεπιστημίου. Είχα ένα παιδάκι φέτος που έκανε θαύματα. Βρήκε μόνος του τη δυαδική αναζήτηση, βρήκε μόνος του πως θα κάνει πράξεις με μιγαδικούς (από το τρίτο μάθημα το Σεπτέμβριο), βρήκε μόνος του από το τρίτο μάθημα  (χωρίς καμία υπόδειξη) πως θα σπάσει έναν ακέραιο στα ψηφία του, το έκανε και για δεκαδικούς, έγραψε άνετα 19 στο επαναληπτικό διαγώνισμα από το στέκι… ήταν καλός, πολύ καλός.

Δεν πρέπει να μπει το παιδάκι αυτό μέσα; Σίγουρα ναι. Τι θέματα πρέπει να πέσουν για να μπει σίγουρα αυτό το παιδάκι; Προφανώς θέματα που πάνω από το 17 να ανεβαίνεις μόνο αν είσαι πολύ καλός. Αλλιώς, αν βάλεις εύκολα, θα γράψουν κι άλλοι τόσο καλά και το ποιος θα μπει θα εξαρτηθεί από λεπτομέρειες ή από άλλα μαθήματα.

Δεν είναι συναισθηματικό το θέμα για να σε ενοχλεί το ότι δε θα γράψουν κάποιοι. Παντού ισχύει αυτό. Πχ όταν ήμουν μικρός έκανα μαθήματα πιάνου. Αλλά ήμουν ατάλαντος. Δεν ήθελα να το δεχτώ αρχικά αλλά αυτή ήταν η πικρή αλήθεια. Θα ήταν δίκαιο σε υποτιθέμενες εξετάσεις πχ στο εθνικό ωδείο να πάρω τι θέση κάποιου ταλαντούχου παιδιού; Αυτό θα συνέβαινε αν τα θέματα εισαγωγής ήταν εύκολα. Δε θα ήταν καλύτερα για τη μουσική αν τα θέματα ήταν δυσκολότερα και έμπαιναν οι πραγματικά καλοί;

Τι θα συμβεί αν τα θέματα που μπαίνουν στις εξετάσεις είναι εύκολα;

Πολύ απλά θα έμεναν έξω αρκετοί καλοί και ταλαντούχοι και θα έμπαιναν στη θέση τους μέτριοι αφού οι εξετάσεις δε θα μπορούσαν να ξεχωρίσουν τους καλούς. Αυτό θα οδηγούσε σε υποβάθμιση της επιστήμης. Σκέψου πχ ότι οι μελλοντική γενιά επιστημόνων θα είχε αρκετούς μέτριους. Ποιοι θα έκαναν έρευνα;
Αρκετοί από αυτούς θα γίνονταν καθηγητές και θα ήταν επίσης μέτριοι. Ποιος θα μπορούσε να διδάξει καλύτερα τρόπο σκέψης στους μαθητές στο μέλλον, κάποιος που ήξερε να σκέφτεται ή κάποιος που τυποποιούσε τα θέματα;  Μιλάμε δηλαδή για υποβάθμιση της επιστήμης και της παιδείας

Επίσης δεν είναι σωστό να νομίζεις ότι αδικείται κάποιος μέτριος αν πέφτουν δύσκολα θέματα. Υπάρχει και η άλλη όψη του νομίσματος. Αν πέφτουν εύκολα θέματα αδικείται κάποιος καλός που θα έμπαινε και τώρα μένει έξω. Ότι θέματα και να πέσουν κάποιοι ευνοούνται και κάποιοι όχι. Το θέμα είναι να ευνοηθούν οι πραγματικά καλοί, όχι για λόγους ρατσιστικούς, αλλά για το καλό της επιστήμης και της παιδείας που είναι πάνω από μεμονωμένα πρόσωπα.

Το να θέλεις να βάλεις μέσα σε σχολές άτομα του 12 και του 13 στη θέση των πραγματικά καλών δείχνει ότι βάζεις κάτι άλλο πάνω από την επιστήμη.   

EleniK

Παράθεση από: pgrontas στις 23 Ιουν 2007, 10:10:21 ΠΜ
@EleniK,
συμφωνώ απόλυτα για την αξία της φυσικής και της σημασίας της στην καθημερινή μας ζωή  - όπως άλλωστε και για την χημεία (πχ. στα τρόφιμα) και για την βιολογία αλλά και ως βάση για άλλες επιστήμες.
ΟΜΩΣ:
Η αντίρρηση μου είναι στην αποτυχία των καθηγητών αυτών να περάσουν αυτή την χρησιμότητα στα παιδιά και αναλώνονται κατά συνέπεια όπως και στα μαθηματικά σε απλή εφαρμογή τύπων αγνοώντας την ουσία.
Επιπλέον δεν μου αρέσει το γεγονός ότι τόσο σημαντικές σχολές όπως αυτές δεν μπορούν να σταθούν από μόνες τους - εννοώ να τραβήξουν κόσμο για αυτό που είναι και όχι μόνο ως καλή βάση για κάτι μετέπειτα.
Το γεγονός που αναφέρεις της ίδρυσης τμημάτων πληροφορικής από φυσικούς (δεν έχει συμβεί μόνο στο ΑΠΘ αλλά και αλλού) εγώ μόνο ως αποτυχία μπορώ να το εκλάβω. Δεν μπορούν να ασκήσουν την επιστήμη τους ή δεν τους ελκύει και το γυρνάνε αλλού?
ΚΥΡΙΩΣ όμως με ενοχλεί το γεγονός ότι οι φυσικοί κλπ. δεν έχουν επίγνωση της αποτυχίας αυτής και το παίζουν επιστήμονες μόνο στα σχολεία.



Συνάδελφε και πάλι δεν θα συμφωνήσω απόλυτα με τα λεγόμενά σου. Γνωρίζω ότι υπάρχουν φοιτητές που πραγματικά τους ελκύει η επιστημη της Φυσικής ή της Χημείας ή της Βιολογίας και για αυτό το λογο εισάγονται στις αντίστοιχες σχολές.
Τώρα το γεγονός ότι οι εκπαιδευτικοί των προαναφερθέντων ειδικοτήτων δεν προάγουν την επιστήμη τους όπως θα έπρεπε οφείλεται κυρίως σε δυο λόγους: 1) το μάθημα του Λυκείου θεωρώ ότι "χαλάει" λόγω των εξετάσεων. Αντίθετα στο γυμνάσιο έχεις την ευκαιρία να διδάξεις τη φυσική με τέτοιο τρόπο ώστε τα παιδιά να λατρέψουν την επιστημη αυτή. 2) δεν υπάρχουν τα αντίστοιχα εργαστήρια σε όλα τα σχολεία ώστε να μπορείς να "επιδειξεις" το κάθε φαινόμενο όπως θα έπρεπε.

Σχετικά τώρα με την απόσπαση των τμημάτων Πληροφορικής απο τα αντίστοιχα φυσικής, δε νομίζω ότι κρίνεται ως αποτυχία των τελευταίων αλλά μάλλον ως επιτυχία.

Παρολαυτα δεν θα συνεχίσω τη συζήτηση για ...συναισθηματικούς λόγους που αρκετοί στο στέκι γνωρίζουν. Δεν είναι καλό όμως να γενικεύουμε τη γνώμη μας για συγκεκριμένες επιστημες και συναδέλφους, επειδή έτυχε να γνωρίσουμε κάποιους οι οποίοι έχουν τη συμπεριφορά που αναφέρεις μέσα στα σχολεία. Είμαι σίγουρη ότι υπάρχουν περισσότεροι που κάνουν τη δουλειά τους με ευσυνειδησία και χωρίς την έπαρση του επιστημονα.
Ελένη Κοκκίνου
Καθηγήτρια Πληροφορικής, ΠΕ19