Σχόλιο για το 4ο θέμα

Ξεκίνησε από evry, 28 Μαΐου 2009, 08:43:33 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

evry

  Μου αρέσει να κριτικάρω τη φιλοσοφία και όχι τις λεπτομέρειες των θεμάτων. Όλοι μπορούμε να κάνουμε κριτική εκ των υστέρων αλλά δεν πρέπει να στεκόμαστε σε "λαθάκια" που ίσως είναι δικαιολογημένα λόγω της πίεσης. Αυτή είναι κριτική εκ του ασφαλούς.
      Ωστόσο μετά τη σημερινή μέρα στο βαθμολογικό ένας συνάδελφος έκανε ένα πολύ εύστοχο σχόλιο για το 4ο θέμα. Ρώτησε πως είναι δυνατόν να βάζουν μια τόσο απαιτητική άσκηση στα υποπρογράμματα (μην ξεχνάμε ότι πέρναγε πίνακα σε υποπρόγραμμα μαζί με τη στήλη), ενώ με τις καταλήψεις και τόσα άλλα και δεδομένου ότι το σχολικό έτος τελειώνει ουσιαστικά 25 Μαρτίου δεν έχουμε τον χρόνο στο σχολείο να κάνουμε κάτι τέτοιο. Κοιτώντας πιο προσεκτικά το θέμα με έχει προβληματίσει αρκετά. Ξεχωρίζει αυτό το θέμα αυτούς που έχουν αλγοριθμική σκέψη? Ποιος είναι ο στόχος του? Δεν έχει καμία αλγοριθμική δυσκολία, η μόνη δυσκολία είναι στην κατασκευή του υποπρογράμματος και στην επικοινωνία του με το κύριο πρόγραμμα. Θέλουμε κάτι τέτοιο? Ειδικά όταν αναφέρεται σε ένα κεφάλαιο, το οποίο μην κοροιδευόμαστε, είναι στο τέλος της ύλης και στα περισσότερα σχολεία δεν γίνεται όπως πρέπει. Επίσης ένα άλλο πολύ εύστοχο σχόλιο ήταν ότι δεν υπάρχει στο βιβλίο κανένα παράδειγμα για πέρασμα πίνακα/παραμέτρου σε υποπρόγραμμα. Καμία στήριξη λοιπόν από το διδακτικό πακέτο.
       Φοβάμαι ότι ενθουσιαστήκαμε αρχικά από το ύφος των θεμάτων και λογικό είναι όταν είχαμε όλοι στο μυαλό μας τα περσινά θέματα. Μπροστά σε αυτά ότι και να έβαζαν θα ήταν καλύτερο. Στο 4ο θέμα όμως φοβάμαι ότι η επιτροπή δεν έκανε καλή δουλειά. Έπρεπε να είναι κάτι πιο δυνατό αλγοριθμικά και όχι να κρίνονται οι 10 μονάδες σε κάτι "προγραμματιστικό".
      Θα συμφωνήσω με τον συνάδελφο (δεν θυμάμαι το όνομα του), με τον οποίο είχα διαφωνήσει στην αρχή, ότι ειδικά το θέμα 4 ήταν αγκάθι για όσους πορεύονταν μόνο με το σχολείο. Σαφώς η πλειοψηφία πάει φροντιστήριο και κάνει ιδιαίτερα, αλλά πρέπει να σκεφτόμαστε και αυτούς που πάνε μόνο σχολείο και προετοιμάζονται μόνοι τους. Είχαν δει τα παιδιά αυτά τέτοια άσκηση? Είχαν έστω και μια ευκαιρία? Αν έβαζαν ένα δύσκολο αλγοριθμικό θέμα θα είχαν όλοι τις ίδιες ευκαιρίες. Το συγκεκριμένο θέμα όμως για τους λόγους που εξήγησα παραπάνω φοβάμαι ότι είναι δύσκολο να το αντιμετωπίσεις μόνο με το σχολείο
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

P.Tsiotakis

ΟΚ, αλλά αν τα πούμε εξω απο τα δόντια είμαστε (και οι μαθητές πρέπει να εξασφαλίζουν) υποχρεωμένοι να αναπληρώσουμε όλες τις ώρες που χάθηκαν.
Καλές οι 5ήμερες αλλά μπορούν κ να μην γίνονται πάντα

απλά τροφοδοτώ τη συζήτηση

sstergou

Δεν υπάρχει στο βιβλίο, μήπως υπάρχει όμως κάπου αλλού στο πακέτο;;
Νομίζω κάπου το πήρε το μάτι μου. Αν ναι τότε είναι καθήκον του καθηγητή να δώσει σχετική άσκηση.

Πάντως ας μη γελιόμαστε, ο χρόνος δεν φτάνει. 2 ώρες την εβδομάδα είναι πολύ λίγες για να εμπεδώσουν οι μαθητές όλα αυτά. Δεν βοηθάει και η οργάνωση-επιλογή της ύλης. Σε ένα μάθημα που πρέπει να διδάξεις τόσα πολλά σε λίγο χρονικό διάστημα πρέπει να μιλήσεις δύο φορές για όλες τις δομές, 2 φορές για τους πίνακες όλα από δύο.... Και μέσα σε όλα αυτά βάλε και τα 4,6....

petrosp13

Υπάρχει στο τετράδιο μαθητή λυμένο παράδειγμα με υποπρόγραμμα και πίνακα
Όλοι το περιμέναμε κάθε χρόνο
Εγώ προσωπικά το είπα την τελευταία μέρα στα παιδιά ότι δεν έχει πέσει ποτέ κάτι τέτοιο και φέτος ίσως είναι η πρώτη
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

P.Tsiotakis

Δεν φτάνουν οι 2 ώρες, ΟΚ

Δεν φτάναν ποτέ, ούτε πέρσι, ούτε το 2007 με τα θέματα των επαναληπτικών. Αυτό είναι το θέμα και όχι οι καταλήψεις ή κάποιος εφετινός παράγοντας απώλειας ωρών.

Υπάρχει και η Πρόσθετη Διδακτική Στήριξη. Αν κάποιος μαθητής δεν την αξιοποιεί σημαίνει οτι κρίνει οτι δεν του χρειάζεται

ntzios kostas

Υπάρχει και η Πρόσθετη Διδακτική Στήριξη; Εγώ εδώ βάζω ερωτηματικό.

Πάντως 2 ώρες την βδομάδα ΑΕΠΠ και 2 ΑΟΔΕ. Σαν να μας λένε ότι η ύλη για τα δύο μαθήματα είναι η ίδια σε μέγεθος και αν δεν είναι, είναι παρα πολύ δύσκολο να καταλάβει κάποιος πιο μάθημα έχει περισσότερη. Μας κοροϊδεύουν μου φαίνεται.
Το μάθημα Ανάπτυξη Εφαρμογών δεν έχει σαν στόχο την εκμάθηση κάποιου συγκεκριμένου προγραμματιστικού περιβάλλοντος ούτε την καλλιέργεια προγραμματιστικών δεξιοτήτων από τη μεριά των μαθητών. Δεν αποσκοπεί στη λεπτομερειακή εξέταση της δομής, του ρεπερτορίου και των συντακτικων κανόνων κάποιας γλώσσας...

ΨΥΛΛΟΣ ΣΩΤΗΡΗΣ

Η Πρόσθετη Διδακτική Στήριξη είναι άλλη μια πικρή ιστορία .
Έχω κάνει 2 χρονιές αλλά τα παιδιά σπάνια πλέον πιστεύουν το σύστημα και δεν ξέρω κατά πόσο έχουν άδικο ειδικά αν ξεκινά Οκτώβριο.

VAIOS

Η Πρόσθετη Διδακτική Στήριξη τις περισσότερες φορές δεν δίνεται στον καθηγητή του σχολείου που διδάσκει το μάθημα αλλά σε κάποιον ωρομίσθιο που μαζεύει προϋπηρεσία ή απλώς είναι το ρουσφέτι κάποιου τοπικού άρχοντα ή βουλευτή.
(Δεν κατηγορώ τους ωρομίσθιους συνάδελφους).

Καρκαμάνης Γεώργιος


Πάντως 2 ώρες την βδομάδα ΑΕΠΠ και 2 ΑΟΔΕ. Σαν να μας λένε ότι η ύλη για τα δύο μαθήματα είναι η ίδια σε μέγεθος και αν δεν είναι, είναι παρα πολύ δύσκολο να καταλάβει κάποιος πιο μάθημα έχει περισσότερη. Μας κοροϊδεύουν μου φαίνεται.

Για το παραπάνω νομίζω φταίμε μόνο εμείς και κανένας άλλος (σαν κλάδος εννοώ)

gpapargi

Εμένα το τέταρτο θέμα μου άρεσε στη φιλοσοφία του. Έδινε μια ωραία εικόνα τμηματικού προγραμματισμού στην οποία σπας το αρχικό πρόβλημα σε πρόβλημα της μιας στήλης και αναθέτεις υποπρόγραμμα για αυτό το task. Στη συνέχεια απλά γενικεύεις για κάθε στήλη. Όπως ακριβώς πρέπει να σκέφτεται ο μαθητής: αναλυτικά και συνθετικά. Γενικά τέτοιες ασκήσεις κάνω πολλές. Μια ακόμα καλύτερη άσκηση είναι με διαδικασία να κάνεις ταξινόμηση στήλης και μετά να την καλέσεις για κάθε στήλη. Άλλο ένα παράδειγμα σωστής ανάλυσης προβλήματος.

Τώρα στο θέμα των σχολικών ωρών… όντως υπάρχει θέμα. Αλλά το θέμα αυτό αφορά όλα τα μαθήματα και όχι μόνο το δικό μας. Στα μαθηματικά πέφτει πάντα θεωρητική άσκηση από το θεμελιώδες θεώρημα του απειροστικού που είναι στο τέλος της ύλης. Σε πολλά σχολεία είναι δεδομένο ότι με τις απώλειες ωρών δεν έγινε η δουλειά που έπρεπε. Ωστόσο αυτό δεν επηρέασε τα θέματα.

Είναι γενικά αποδεκτό ότι όλοι κάνουν φροντιστήριο. Ακόμα και οικογένειες χαμηλής οικονομικής τάξης (πχ παιδιά αλλοδαπών που δουλεύουν οικοδομή) σκίζονται ένα χρόνο οι γονείς και στέλνουν τα παιδιά σε ένα ομαδικό φροντιστήριο.
Δε συμφωνώ ότι στο μάθημά μας πρέπει οι μαθητές να μπορούν να στηριχθούν μόνο στο σχολείο και στα άλλα μαθήματα όχι. Το βλέπω συγκριτικά με τα άλλα μαθήματα.

Και το τονίζω αυτό γιατί στο τέλος θα καταλήξουμε να κρατάμε το επίπεδο του μαθήματος χαμηλά με το σκεπτικό ότι ο μαθητής πρέπει να μπορεί να στηριχτεί μόνο στο σχολείο με τις τόσες καταλήψεις… ενώ στα άλλα μαθήματα θα πέφτουν σοβαρά θέματα και κανείς δε θα σκέφτεται αν το σχολείο αρκεί. Μόνο το δικό μας μάθημα θα υποβαθμιστεί. Εμείς οι ίδιοι θα το υποβαθμίσουμε.

Εγώ θέλω το μάθημά μας να έχει ακριβώς την ίδια αντιμετώπιση με τα άλλα σοβαρά μαθήματα. Δε δέχομαι να θέσω στο μάθημά μου περιορισμούς που κανείς δε θέτει στα άλλα μαθήματα. 

evry


Για να μην παρεξηγηθούν όσα είπα, προφανώς και η επιτροπή έκανε, σε γενικές γραμμές, εξαιρετική δουλειά, απλά θα προτιμούσα ένα δύσκολο αλγοριθμικό θέμα από κάτι τόσο τεχνικό όσο τα υποπρογράμματα. Φυσικά δεν μπορούν να γίνουν όλα σε μια χρονιά. Φαντάζομαι ότι σιγά-σιγάθα μπουν και τέτοια θέματα. Ο επόμενος στόχος κατά τη γνώμη μου, και αυτό είχα στο μυαλό μου όταν άνοιξα το thread αυτό πρέπει να είναι η αύξηση του μαθήματος της ΑΕΠΠ σε 3 ώρες και η αντικατάσταση της ΤΕΧΕΠ με μια εισαγωγή στην αλγοριθμική. Τώρα που έρχονται νέες αλλαγές θα πρέπει να μην πιαστούμε στον ύπνο αλλά να δραστηριοποιηθούμε ώστε να αναβαθμιστεί η πληροφορική και το συγκεκριμένο μάθημα και στο λύκειο αλλά και στο γυμνάσιο. Ελπίζω οι σχολικοί συμβούλοι να κάνουν ότι είναι δυνατό προς αυτή την κατεύθυνση
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

pinxas

Παράθεση από: evry στις 29 Μαΐου 2009, 10:30:32 ΜΜ

Για να μην παρεξηγηθούν όσα είπα, προφανώς και η επιτροπή έκανε, σε γενικές γραμμές, εξαιρετική δουλειά, απλά θα προτιμούσα ένα δύσκολο αλγοριθμικό θέμα από κάτι τόσο τεχνικό όσο τα υποπρογράμματα. Φυσικά δεν μπορούν να γίνουν όλα σε μια χρονιά. Φαντάζομαι ότι σιγά-σιγάθα μπουν και τέτοια θέματα. Ο επόμενος στόχος κατά τη γνώμη μου, και αυτό είχα στο μυαλό μου όταν άνοιξα το thread αυτό πρέπει να είναι η αύξηση του μαθήματος της ΑΕΠΠ σε 3 ώρες και η αντικατάσταση της ΤΕΧΕΠ με μια εισαγωγή στην αλγοριθμική. Τώρα που έρχονται νέες αλλαγές θα πρέπει να μην πιαστούμε στον ύπνο αλλά να δραστηριοποιηθούμε ώστε να αναβαθμιστεί η πληροφορική και το συγκεκριμένο μάθημα και στο λύκειο αλλά και στο γυμνάσιο. Ελπίζω οι σχολικοί συμβούλοι να κάνουν ότι είναι δυνατό προς αυτή την κατεύθυνση

εδώ είναι όλα τα λεφτά...όλοι μιλάνε για ψηφιακό σχολείο με νέες τεχνολογίες....πρέπει οπωσδήποτε να μην πιαστούμε στον ύπνο...Πρέπει η πληροφορική και οι πληροφορικοί να πάρουν την θέση που τους αξίζει....

η αλήθεια είναι πως δεν είμαι αισιόδοξος...αν και στην εποχή που ζούμε κανονικά εμείς οι πληροφορικοί έπρεπε να είμασταν υπεραισιόδοξοι για την θέση μας στο σχολείο....

Όσο για τους σχολικούς συμβούλους πληροφορικής(πάνω απο 50% δεν είναι πληροφορικοί) μην ελπίζεις και πάρα πολλά δυστυχώς...

Sergio

Παράθεση από: ntzios kostas στις 28 Μαΐου 2009, 10:07:52 ΜΜ
Υπάρχει και η Πρόσθετη Διδακτική Στήριξη; Εγώ εδώ βάζω ερωτηματικό.

Υπάρχει συνάδελφοι, υπάρχει..

Και, όπως λέω και στους μαθητές μου, είναι ο ΜΟΝΟΣ τρόπος να διδαχθεί κάποιος μαθητής το μάθημα 4 ώρες ώρες την εβδομάδα αντί για 2, αφού όποιο άλλο μέσο ενίσχυσης κι αν ακολουθήσει (ιδιαίτερο ή φροντιστήριο) ουσιαστικά το διδάσκεται μόνο 2 ώρες. Νομίζω ότι είναι προφανές και το γιατί..

Τώρα, είναι στο δικό μας χέρι να πείσουμε τους μαθητές ότι το μέτρο αποδίδει και αυτό σίγουρα χρειάζεται χρόνο αλλά και σωστή οργάνωση του μαθήματος τόσο στις κανονικές ώρες όσο και στις πρόσθετες. Το μάθημα πρέπει να γίνεται αποκλειστικά στις κανονικές ώρες τους μαθήματος και η ΠΔΣ να αφιερώνεται στην εμπέδωσή του και την εξάσκηση των μαθητών με ασκήσεις.

Ένας άλλος βασικός παράγοντας είναι βέβαια ο ίδιος ο μαθητής.. Από νωρίς ενημερώνω τους μαθητές ότι η ΠΔΣ δεν είναι για .. όλους..  Ο μαθητής που ξέρει ΤΙ ζητάει και είναι αποφασισμένος να δουλέψει μπορεί να πετύχει άριστα αποτελέσματα με την ΠΔΣ.  Ο μαθητής που χρειάζεται .. μαστίγιο.. πρέπει να κάνει ιδιαίτερα.. Βέβαια το κατα πόσον ο δεύτερος αξίζει τον κόπο να εμπλακεί σε έναν αγώνα που ο ίδιος δεν θέλει είναι μια άλλη συζήτηση οπότε ας μην επεκταθώ..

Από την άλλη, χρειάζεται και κάποια αυτοθυσία από την πλευρά του καθηγητή. Προσωπικά, απαιτώ από τους μαθητές του σχολείου μου να μου φέρνουν τα τετράδια για να ελέγχω τις λύσεις τους και να τους κάνω παρατηρήσεις πάνω στο τετράδιο.  Όσοι δεν το κάνουν, γνωρίζουν ότι μειώνουν τις πιθανότητες επιτυχίας και ενημερώνονται οι γονείς τους ώστε να αναζητήσουν άλλη λύση έγκαιρα.

Στο σχολείο μου εφαρμόζω πεισματικά την ΠΔΣ τα τελευταία 4 χρόνια και τα αποτελέσματα των "κατάλληλων" μαθητών είναι εξαιρετικά..  Κάποιοι μάλιστα πετυχαίνουν (κάθε χρόνο) την υψηλότερη βαθμολογία του σχολείου. Βέβαια την ξεκιναω κάθε χρόνο "με τον αγιασμό", κάτι που είναι οριακά παράτυπο αλλά.. δεν πειράζει  :D

Χρόνο με το χρόνο, η προσέλευση των μαθητών είναι όλο και μεγαλύτερη αφού τα αποτελέσματα τους πείθουν για την αξία του .. εγχειρήματος.. Γι αυτό λέω ότι χρειάζεται χρόνο. Την πρώτη χρονιά οι μαθητές της ΠΔΣ ήταν 8 και φέτος 35 (περίπου οι μισοί του σχολείου).. Βέβαια δέχομαι βολές από τα φροντιστήρια (πολλές φορές και χτυπήματα κάτω από τη ζώνη) όμως η εμπιστοσύνη των μαθητών αλλά και τα αποτελέσματά τους στις γενικές εξετάσεις το αξίζει.

Παλιά, μου φαινόταν απλά καλή ιδέα. Πλέον έχω πειστεί ότι αποδίδει αν δουλευτεί σωστά και προτείνω ανεπιφύλακτα στους συναδέλφους που το σκέφτονται, να το επιχειρήσουν. Αν το πιστεύουν αυτοί, το οργανώσουν σωστά και έχουν υπομονή, τα παιδιά θα ακολουθήσουν και τα αποτελέσματα θα τους εκπλήξουν.
Απ τη μια η θητεία μου σε σχολικές αίθουσες: να φλυαρώ - να ελπίζω πως κατι κατάλαβαν - να εξερευνώ - να μαθαίνω. Απ την άλλη, σχεδόν συνομήλικη, η Διδακτική της Πληροφορικής: ερευνά διαδικασίες μάθησης - φλερτάρει με την Ψυχολογία - με καλεί να αφήσω το βλέμμα του Πληροφορικού και να δω με τα μάτια του δασκάλου. Τέκνα των 2, οι απόψεις μου.. (προσαρμοσμένο από τον πρόλογο του βιβλίου "Το μακρόν Φυσική προ του βραχέως διδάσκω" του Ανδρέα Κασσέτα)

evry

  Έτσι όπως τα λέει ο Σέργιος είναι. Η πρόσθετη διδακτική στήριξη δεν είναι για να παίρνουν μόρια όσοι θέλουν να διοριστούν αλλά για να βοηθηθούν τα παιδιά. Αν ο καθηγητής πείσει τα παιδιά ότι είναι σοβαρός και θα δουλέψει υπεύθυνα (δύσκολο να τα καταφέρεις στην αθήνα που όλοι έχουν ξεκινήσει ήδη φροντιστήριο) μπορεί και να τα καταφέρει. Αλλά είναι στο χέρι του, να διεκδικήσει πρώτα την ΠΔΣ και στη συνέχεια να αποδείξει ότι δεν είναι ελέφαντας.
   Στη Μήλο που ήμουν δούλευε καλά, στην αθήνα που το προσπάθησα έρχονταν 4-5 παιδιά (τα οποία πήγαιναν και φροντιστήριο σημειωτέον).
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

P.Tsiotakis

Ευρυπίδη, ακόμα και σδτην Αθήνα θα μπορούσε σε βάθος χρόνου να περπατήσει η ΠΔΣ.
Όπως όμως ανέφερε και ο Σέργιος θέλει ΧΡΟΝΟ, σοβαρότητα και ΑΦΟΣΙΩΣΗ και συνέπεια απο μέρους των καθηγητών. Βέβαια πρέπει να είναι ο ίδιος καθηγητής στο ίδιο σχολείο.
Δε βγάζω την ουρά απ' έξω δεν είναι εύκολο για κανέναν μας να το κάνει αυτό...