Συνεργατική δραστηριότητα.

Ξεκίνησε από pentsas, 12 Νοε 2009, 05:53:35 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

pentsas

Αναπαράσταση εικόνας (4 χρώματα) - υπολογισμός μεγέθους της σε Bytes.

Μια προσφορά των καταστημάτων pentsas.

Corwin

Παράθεση από: pentsas στις 12 Νοε 2009, 05:53:35 ΜΜ
Αναπαράσταση εικόνας (4 χρώματα) - υπολογισμός μεγέθους της σε Bytes.

Μια προσφορά των καταστημάτων pentsas.

Πολύ όμορφο και σαν ιδέα και σαν εκτέλεση συνάδελφε pentsas. Να, με κάτι τέτοια πρέπει να ασχολούμαστε!

Αν ήταν δε και το μάθημα δίωρο στο Γυμνάσιο θα μπορούσαμε να κάνουμε περισσότερες  τέτοιες δραστηριότητες με πολύ μεγαλύτερη άνεση.

Keep Growing

Ένα θέμα που δουλεύω με τους μαθητές μου στα πλαίσια της διδασκαλίας των υπολογιστικών φύλλων.


Φυλλάδιο εργασίας στα υπολογιστικά φύλλα
Ο Έρωτας (του Εκπ/κου Πληροφορικού) στ' αλώνια της καλδέρας (του υπνωτισμού).

Keep Growing

#3
Παράθεση από: pentsas στις 12 Νοε 2009, 05:53:35 ΜΜ
Αναπαράσταση εικόνας (4 χρώματα) - υπολογισμός μεγέθους της σε Bytes.

Φέτος, μάλλον θα κάνουμε μια υποδειγματική διδασκαλεία σε ένα Γυμνάσιο στη Ρόδο με θέμα την ψηφιοποίηση -> κωδικοποίηση -> υπολογισμό μεγέθους σε Bytes, έγχρωμης εικόνας (με 4 ή 8 χρώματα).

Έκανα κάποιες βελτιώσεις στο παραπάνω φυλλάδιο και σας ενημερώνω: link

edit: Λαμβάνοντας υπόψη τις παρατηρήσεις του συνάδελφου exanemou, ενημέρωσα τη δραστηριότητα.
Ο Έρωτας (του Εκπ/κου Πληροφορικού) στ' αλώνια της καλδέρας (του υπνωτισμού).

exanemou

Παναγιωτη συγχαρητηρια για την εμπνευση σου.
Νομιζω όμως ότι η ασκηση αυτη έρχεται σε αντιθεση με τη θεωρία  χρώματος και εικονοστοιχειου.
η βιβλιογραφία ηλεκτρονική(http://hermes.di.uoa.gr/exe_activities/Polymesa/_5.html) και έντυπη( σχολικό βιβλιο) παραθετω παρακάτω το σχετικό
ΠαράθεσηΧρώμα: κάθε εικονοστοιχείο μιας εικόνας στην οθόνη του υπολογιστή έχει ένα μοναδικό χρώμα. Το χρώμα αυτό παράγεται από το συνδυασμό διαφορετικών τόνων των βασικών χρωμάτων: του κόκκινου (Red), του πράσινου (Green) και του μπλε (Blue).
Στην ασκηση σου κατα την κωδικοποίηση , εμφανίζονται εικονοστοιχεία με την ίδια τιμή πχ 01
Φυσικά μπορεί να γίνει η ασκηση αλλα να ειπωθεί στους μαθητές αυτη η λεπτομέρεια, οπως έκανα κι εγω στην τάξη

Keep Growing

#5
Καλησπέρα συνάδελφε.
Έχω την αίσθηση ότι οι κώδικες των χρωμάτων που χρησιμοποιώ δεν έρχονται σε αντίθεση με τη θεωρία χρώματος και εικονοστοιχείων. Είναι απλά μια αφαίρεση της πραγματικότητας για να μπορέσει η δραστηριότητα να καλύψει επαρκώς τους εκπαιδευτικούς στόχους που δεν είναι αντικείμενα χρωματομετρίας αλλά κωδικοποίησης και αποκωδικοποίησης πληροφορίας σε μαθητές Β γυμνασίου.
Σαφώς και μπορεί σε μία ψηφιογραφική εικόνα να υπάρχουν pixels με την ίδια κωδικοποίηση, αλλιώς η εικόνα θα ήταν αναλογική και όχι ψηφιακή. ΠΧ. πως κωδικοποιούνται 2 pixels με μαύρο χρώμα ή με λευκό;

edit: βέβαια όταν μιλάμε για κώδικες με εκατομμύρια χρώματα, τότε φυσικά (λόγω μικρότερου πλήθους pixels) μπορεί να έχουμε ψηφιογραφικές εικόνες με όσα pixels τόσες διαφορετικές κωδικοποιήσεις. Αλλά αυτό δε σημαίνει ότι δε μπορούμε να έχουμε σε μια εικόνα 2 pixels με την ίδια κωδικοποίηση.

Επίσης στο link που έδωσες αναφέρεται το εξής: " Πόσα διαφορετικά χρώματα μπορούν να αναπαρασταθούν στον υπολογιστή;
Το βάθος χρώματος είναι το πόσα διαφορετικά χρώματα μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε για τη δημιουργία μιας εικόνας."
Κάτι αντίστοιχο αναφέρεται και στο βιβλίο της πληροφορικής. Δεν είναι κάτι που μπερδεύει τους μαθητές;

Ευχαριστώ πάντως για τα καλά σου λόγια αλλά και για τις παρατηρήσεις σου.  :)

Ο Έρωτας (του Εκπ/κου Πληροφορικού) στ' αλώνια της καλδέρας (του υπνωτισμού).

Keep Growing

Καλησπέρα σας.
Από πέρσι είχα την ιδέα της συγκεκριμένης δραστηριότητας, αλλά φέτος την εξέλιξα λίγο χρησιμοποιώντας ως εργαλείο και τα google docs.

Σύνδεσμος: Οργάνωση απλής έρευνας και εξαγωγή συμπερασμάτων.
Ο Έρωτας (του Εκπ/κου Πληροφορικού) στ' αλώνια της καλδέρας (του υπνωτισμού).