Του χρόνου τι να τους μάθω;

Ξεκίνησε από agelos, 31 Μαΐου 2008, 08:31:46 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

agelos

Νομίζω πως γενικά έχουμε τσαντιστεί πολύ απο τα φετινά θέματα όσοι προσπαθούμε να μάθουμε τα παιδιά τρόπους να χρησιμοποιούν το μυαλό τους και να φτάνουν σε λύσεις.Κάποιος άλλος που έχει δώσει έμφαση στη θεωρία και την παπαγαλία σίγουρα θα είναι ευχαριστημένος φέτος.Το θέμα είναι ότι όλοι προσπαθούμε να κάνουμε τη δουλειά μας.Αλλά τελικά ποιά είναι αυτή;Να εκπαιδεύουμε ή να βρούμε το σφιγμό των εξετάσεων και να επικεντρώσουμε εκεί;Και πάλι όμως μπερεύομαι.Αν του χρόνου δώσουμε έμφαση στην παπαγαλία και τους πιέζουμε να διαβάζουν απέξω τις ιστορίες του βιβλίου (στερώντας χρόνο από τις ασκήσεις) και πάνε και βάλουν θέματα που χρειάζονται κριτική σκέψη τότε ποιά θα είναι η θέση μας;Με λίγα λόγια.Τι θέλουν ακριβώς από μας (τους καθηγητές);

evry


  Ακολουθείς το αναλυτικό πρόγραμμα, και άσε τους θεματοδότες να ακολουθήσουν το δικό τους.

Αλήθεια ποιοι να είναι αυτοί οι άγιοι άνθρωποι που έβαλαν τα περυσινά θέματα στις επαναληπτικές? Εντάξει το 4ο θέμα έριχνε τη δυσκολία
σε θέματα που ίσως δεν έπρεπε αλλά τα υπόλοιπα 3 ήταν πάρα πολύ καλά . Το θέμα 2ο που τους έβαλαν ήταν ένα κλασικό παράδειγμα
εύκολου - πρωτότυπου θέματος το οποίο θα μπορούσαν να γράψουν όλοι όσοι έχουν καταλάβει 5 στοιχειώδη πράγματα. Κρίμα που δεν ακολούθησαν αυτό το παράδειγμα (εκτός του θέματος 4 έτσι?)
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

EleniK

Λοιπόν του χρόνου θα διδάξουμε τη θεωρια σαν το ΑΟΔΕ, δλδ ουτε και να μην ξεχνάνε και απο ασκήσεις αυτές του 2001 ή 2003!!!
Ελένη Κοκκίνου
Καθηγήτρια Πληροφορικής, ΠΕ19

petrosp13

Εγώ αυτό το κάνω κάθε χρόνο
Τους λέω ότι υπάρχουν 4.5 κεφάλαια που θα πρέπει να ξέρετε σαν το ΑΟΔΕ.
Γι'αυτά, αφιερώνω σχεδόν 5 μαθητικές ώρες. Τις υπόλοιπες 70, ασχολούμαι με προγραμματισμό και όλα αυτά που λέμε εδώ.
Δυστυχώς, αυτό ήταν το μάθημα, αυτό παρέμεινε.
Και να φανταστείτε ότι όλη την φετινή χρονιά τους ζάλιζα ότι τα θέματα παίρνουν πλέον μια τάση προς θέματα "κατανόησης" και μακριά από θέματα αποστήθισης. Επιβεβαιώθηκα πανηγυρικά. Φέτος έπεσε το πιο θεωρητικό πρώτο θέμα όλων των εποχών. Ευτυχώς που τους τόνιζα συνέχεια ότι η παπαγαλία θα είναι αυτονόητη, έτσι κι αλλιώς, για παν ενδεχόμενο
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

agelos

Δεν είναι αυτό το θέμα.Νομίζω πως όλοι για να μαστε καλυμένοι ας το πώ ετσι,τονίζαμε πως πρέπει να διαβάσουν το βιβλίο καλά.Το θέμα είναι άλλο.Να αφιερώνουμε 5 ώρες στις παπαγαλίες και 70 στον προγραμματισμό ή το αντίστροφο;

andreas_p

ΝΤΡΟΠΗ ΚΑΙ ΞΕΦΤΙΛΑ  στη ΝΕΟ-επιτροπή.

Να αλλάξουν αυτοί.

Εμείς δεν αλλάζουμε.

Θα έχουμε την παπαγαλία στο περιθώριο έως το φτύσιμο και μέσα στην τάξη θα πασχίζουμε (έως ματώνουμε ) διδάσκοντας κατανόηση και μόνο αυτή.

Ο παπαγάλος με το ένα πόδι όρθιος και την πλάτη στο μάθημα , να βλέπει τοίχο.



Ανδρέας

mike

συγνώμη λάθος από βιασύνη

ΕΡΩΤΗΣΗ : έχει κανείς καμία ιδέα για το πως θα μετατραπεί το παρακάτω τμήμα σε επίλεξε ;
Αφού το εννοεί το βιβλίο όπως λέτε κάποιοι , τι γίνετε σε αυτήν την περίπτωση; πως πρέπει να σκεφτεί ένας μαθητής ή μάλλον καλύτερα πως θα τον πείσετε ότι αυτό βγαίνει μέσα από αυτά που λέει το βιβλίο; Απαντήσεις του τύπου αφού δεν το αναφέρει μάλλον δεν γίνεται με πρόγραμμα αλλά με αλγόριθμο, παρακαλώ να μη σταλθούν, γιατί νομίζω ότι τότε γινόμαστε και εμείς  κοινωνοί της παπαγαλίας (αν τελικά λέγεται αυτό παπαγαλία ή προσπάθησε να μαντέψεις εσύ μαθητή τι σου διδάσκω μέσα από τα παραδείγματα το βιβλίου)

ΓΡΑΨΕ ' ΔΩΣΕ ΕΝΑΝ ΑΡΙΘΜΟ'
ΔΙΑΒΑΣΕ Χ
ΑΝ Χ>=2 ΚΑΙ Χ<=4 ΤΟΤΕ
   ΓΡΑΨΕ ' ΜΕΤΑΞΎ 2 ΚΑΙ 4'
ΑΛΛΙΩΣ_ΑΝ  Χ>=8 ΚΑΙ Χ <=10 ΤΟΤΕ
   ΓΡΑΨΕ  ' ΜΕΤΑΞΥ 8 ΚΑΙ 10'
ΑΛΛΙΩΣ
    ΓΡΑΨΕ  'ΛΑΘΟΣ'
ΤΕΛΟΣ_ΑΝ

evry

 Θα σε παρακαλούσα όταν ποστάρεις ένα μήνυμα να το ποστάρεις σε ένα μόνο thread, εκεί που εσύ κρίνεις ότι είναι πιο σχετικό, μην ποστάρεις το ίδιο σε πολλά σημεία του φόρουμ
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

mike

αγαπητέ συνάδελφε προφανώς για να το στέλνω και εδώ σημαίνει ότι θέλω να δω πως αν έχει κανείς κάποια γνώμη πως θα το διδάξω αυτό του χρόνου.
για να το έχω στο 1ο θέμα σημαίνει ότι εξακολουθώ να έχω τις διαφωνίες μου και περιμένω κάποια σχετική απάντηση. τέλος στη συζήτηση για τα θέματα 2008,πιστεύω ότι ήταν ένα από τα εξεζητημένα θέματα. ελπίζω να σε απάντησα και να μην νομίζεις ότι τα στέλνω άσκοπα,αλλά ότι ανάλογα με το thread προσπαθώ να πάρω και την κατάλληλη απάντηση.

EleniK

Συνάδελφε αν ήθελες τις συγκεκριμένες απαντήσεις τότε υποβάλλοντας μια φορά το Post θα μπορούσες να διατυπώσεις τις συγκεκριμένες ερωτήσεις. Ετσι  και αλλιώς όλοι διαβαζουν όλα. Δεν πρόκειται κάποιος να διαβάζει το ποστ σε ενα topic και να σου απαντάει κάθε φορά διαφορετικά.

Ευχαριστώ
Ελένη Κοκκίνου
Καθηγήτρια Πληροφορικής, ΠΕ19

arisbasil

Του χρόνου θα μπει να γίνει η δομή του προβλήματος για την "Αντιμετώπιση των ναρκωτικών" της σελίδας 9.
Έτσι για να περνάμε και κοινωνικά μηνύματα   :angel:
Επίσης θα μπορούσε να μπει άσκηση με τη μέθοδο της σταθμικής μέσης τιμής της σελ. 63

ή ακόμα θα ρωτούσα:
"Ποια ιδέα  στον προγραμματισμό γεννήθηκε στις παγωμένες νορβηγικές ακτές στα τέλη της δεκαετίας του '70";

rek_d

Συνάδελφοι για να πω κι εγώ τη γνώμη μου μια και είμαι νέα στο forum πιστεύω πως σε επίπεδο Γ Λυκείου δεν μπορεί να είναι υπερβολικά απαιτητικά τα θέματα. Θέλω να πω πως οι μαθητές δεν προλαβαίνουν μέσα σε ένα χρόνο να μάθουν να σκέφτονται σαν προγραμματιστές. Σίγουρα θα μπορούσαν να βάλουν λίγο πιο πρωτότυπα θέματα και αναφέρομαι κυρίως στο 1ο και 2ο. Από κει και πέρα μέσα σε ένα χρόνο (και ούτε) με τόσα άλλα μαθήματα δε νομίζω ότι μπορούν να γίνουν πολλά πράγματα ωστέ να μπορούν και οι μαθητές να ανταπεξέλθουν σε πιο απαιτητικά θέματα. Σίγουρα υπάρχουν και αυτοί που ξεχωρίζουν και θα πρέπει με κάποιον τρόπο να ξεχωρίσουν αλλά δε νομίζω ότι αυτό δε συμβαίνει. Οι δικοί μου μαθητές για παράδειγμα οι κακοί έγραψαν χάλια, οι μέτριοι μέτρια και οι καλοί (και δεν αναφέρομαι σε παπαγάλους) έγραψαν πολύ καλά.

Vangelis

Εμείς κάνουμε καλά τη δουλειά μας και η επιτροπή κάνει τη δική της δουλειά η οποία επηρεάζεται απο πολλούς παράγοντες (π.χ πολιτικής).  Έτσι αφού δεν ξέρουμε τι έγινε εκεί το βράδυ της παρασκευής δεν μπορούμε να κάνουμε εύκολα κριτική.

 

sstergou

Εμείς κρίνουμε το αποτέλεσμα και καλά κάνουμε.

Αν υπήρξε παρέμβαση πάντως τότε θα τους είπαν βάλτε εύκολα και όχι βάλτε άστοχα θέματα όπως αυτά της θεωρίας. Ούτε τους είπαν κάντε άστοχες υποδείξεις για την λύση της άσκησης μέσα στην εκφώνησή της (έλεος). Σιγά μην γλιτώσουν την κριτική επειδή ίσως επηρεάστηκαν από άλλους παράγοντες, που και αυτό κατά τη γνώμη μου είναι άξιο κριτικής.

Από όποια άποψη και να το δει κανείς τα θέματα ήταν μια αποτυχία.

gpapargi

Βαγγέλη συγνώμη αλλά αν πάει κάποιος να μου υποδείξει τι να βάλω στις εξετάσεις θα του έλεγα απλά να βάλει αυτός τα θέματα και θα έφευγα. Υπάρχουν στιγμές που θα πρέπει να επιλέξουμε αν θα λειτουργήσουμε σαν επιστήμονες και σαν δάσκαλοι ή σαν πολιτικοί.

Πάντως εγώ δεν πιστεύω ότι ήταν θέμα πιέσεων. Τα θέματα μου δείχνουν καθαρά ότι αυτοί που τα έφτιαξαν ήταν άσχετοι. Φαίνεται από τα θέματα αν κάποιος θέλει να βάλει εύκολα ή φταίει κάτι άλλο. Εδώ η ανεπάρκεια ήταν διάχυτη. Όταν βλέπεις αυτούσιες προτάσεις από το βιβλίο σε Σ-Λ δείχνει ευθυνοφοβία. Όταν βλέπεις προβληματικό μοντέλο της πραγματικότητας στο θέμα 4, όταν βλέπεις το πλέον στημμένο θέμα στο θέμα 3... (ούτε η ΟΕΦΕ να έφταχνε τα θέματα που θα ήθελε να πει μετά ότι έπιασε τα θέματα). Αυτά δε δείχνουν ότι είναι θέμα επιλογής. Δείχνουν ότι είναι θέμα δυνατοτήτων.