Η ντροπή των αποσπάσεων

Ξεκίνησε από johngreek, 28 Αυγ 2009, 01:22:18 ΠΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

stratosg

zavag κι εγώ νομίζω ότι προηγείσαι αλλά είναι και ανάλογα με το πως στροφάρει και το μυαλό αυτών που αποφασίζουν.

Johngreek, δε νομίζω πως λέω κάτι διαφορετικό από εσένα, αν διαβάσεις προσεκτικά αυτο που έγραψες θα δεις ότι οι διορισμοί θα τείνουν να πάψουν αφού θα διορίζονται τόσοι όσοι βγαίνουν στη σύνταξη. Βολεύει; Και βέβαια όχι.
Να φοβάσαι εκείνον που δεν έχει να χάσει τίποτα.

johngreek

Strato , δεν είναι ανάγκη να διορίζεται ίδιος αριθμός με τους συνταξιοδοτούμενους. Θα μπορούσαμε να πάμε σε ολοήμερα σχολεία , μικρότερα τμήματα κλπ κλπ . Θα μου πείς που θα βρεθούν τα χρήματα . Ε , λοιπόν ένα μεγάλο μέρος από αυτά που σπαταλώνται για αργομισθίες υπεράριθμων και αποσπασμένων αρκούν

johngreek

... zavag προηγείσαι των αποσπασμένων εκ του νόμου. Μη διστάσεις να κάνεις ένσταση αν αποσπασμένος πάρει θέση που ήθελες εσύ

johngreek

..και , στράτο , ακόμα και με το σύστημα που προτείνω μπορούν να γίνουν διορισμοί σε θέσεις μαιμού χωρίς να γίνουν ούτε ολοήμερα , ούτε μικρότερα τμήματα ούτε τίποτα . Ποιός τους εμποδίζει να διορίζουν 20 άτομα σε ένα γραφείο που χρειάζεται 10 ; Οτι γίνεται και γινόταν σε όλες τις δημόσιες υπηρεσίες δηλαδή. Αλλά και στα σχολεία . Ποιος τους εμποδίζει να διορίζουν υπεράριθμους και μετά να μοιράζουν τις ώρες  .Μήπως δεν γίνεται τώρα ; Θέλω να πω  , οτι το παρόν σύστημα βολεύει όχι γιατί έτσι γίνονται πιο πολλοί διορισμοί αλλά γιατί καταστρατηγείται τελείως η ισονομία σε μεταθέσεις ( κυρίως )  , οργανικές , τοποθετήσεις κλπ

stratosg

Johngreek, εδώ και χρόνια λέω ότι πρέπει να γίνει το σχολείο ολοήμερο, με εστιατόριο, βιβλιοθήκη κλπ, και διπλές βάρδιες εκπαιδευτικών, κι επαναλαμβάνω πως όλα αυτά αποτελούν όνειρα θερινής νυκτός, άντε και καλό μας χειμώνα.

Τώρα νομίζω πως μπορούμε να εναποθέσουμε όλες μας τις ελπίδες στο νέο ιό της γρίπης γκου χου γκου χου. Έτσι θα απομακρύνουμε τους μαθητές μεταξύ τους, άρα ένας ανά τρια θρανία, άρα θα συμπληρώσουμε όλοι ωράριο μιας και θα δημιουργηθούν άπειρα τμήματα, άρα θα προσλάβουμε κι άλλους, ήρθαν και οι εκλογές θα θα θα θα θα θα θα θα θα θα....

Αλήθεια είδατε κανένα απολυμαντικό τζελ ή κάτι τέτοιο στα σχολέια σας; Ελά αλέκο!!!
Να φοβάσαι εκείνον που δεν έχει να χάσει τίποτα.

Wizard

Με τη γνωστοποίηση των νέων υπουργών και υφυπουργών, είναι αξιοσημείωτο ένα άρθρο στο blog του Πανάρετου από 20/9/2009: http://panaretos.blogspot.com/2009/09/blog-post_20.html

Η ποιότητα στην εκπαίδευση και οι δείκτες
Την δημόσια συζήτηση για την εκπαίδευση έχει αρχίσει (επιτέλους) να απασχολεί η ποιότητα.

Αν και η ποιότητα στην εκπαίδευση δεν έχει ένα γενικά αποδεκτά ορισμό, υπάρχουν αρκετοί δείκτες που υποτίθεται ότι αποτελούν ένδειξη για την ύπαρξη της.

Ενας από αυτούς τους δείκτες είναι η αναλογία διδασκόντων-διδασκομένων. Στην Ελλάδα, ο δείκτης αυτός είναι από τους υψηλότερους στην Ευρώπη. Αποτελεί αυτό ένδειξη ποιότητας;

Φοβάμαι πως όχι. Είναι, δυστυχώς, μια από τις περιπτώσεις όπου οι αριθμοί ευημερούν χωίς αντίκρυσμα.

Οι λόγοι είναι πολλοί. Ενας από αυτούς (ίσως όχι ο σημαντικότερος) είναι ο μεγάλος αριθμός εκπαιδευτικών που αποσπώνται είτε για να καλύψουν άλλες ανάγκες είτε για να "εξυπηρετηθούν".

Μια σκέψη που έχει διατυπωθεί είναι να επιστρέψουν όλοι οι αποσπασμένοι εκπαιδευτικοί στα σχολεία τους.

Αυτό το είχε εξαγγείλει και ο Γ. Αρσένης αλλά το "ξέχασε" πολύ γρήγορα.

Αυτό πράγματι πρέπει να γίνει αλλά με σχεδιασμό. Και για να μην αιφνιδιάσει τους εκπαιδευτικούς αλλά και για να υπάρξει κάποια προετοιμασία ώστε να μην προκληθεί χάος με σχολεία που δεν θα ξέρουν τι να κάνουν τους εκπαιδευτικούς που θα περισσεύουν. (π.χ. αν γίνει κάτι τέτοιο στα Κύθηρα, όχι μόνο δεν θα έχουν δουλειά να κάνουν, αλλά δεν θα τους χωρά το νησί! (πολλοί τοποθετούνται εκεί ρουσφετολογικά μόνο για να παίρνουν μόρια και αμέσως παίρνουν απόσπαση).

Κατά την γνώμη μου, θα πρέπει να ανακοινωθεί άμεσα ότι από την επόμενη χρονιά, όλοι οι αποσπασμένοι θα γυρίσουν στα εκπαιδευτικά τους καθήκοντα.

Ταυτόχρονα να γίνει μια δημόσια προκήρυξη για εκδήλωση ενδιαφέροντος για προσωρινή απόσπαση με αξιοκρατικές διαδικασίες, περιορισμένου αριθμού εκπαιδευτικών με προσόντα για μονάδες που χρειάζονται (πχ. Παιδαγωγικό Ινστιτούτο, Κέντρο Εκπαιδευτικής Ερευνας κλπ).


Αυτή η ενέργεια δεν θα λύσει το πρόβλημα της ποιότητας. Θα είναι όμως ένα πρώτο βήμα για να αρχίσουμε να βλέπουμε τα προβλήματα στην ουσία τους.

bagelis


Διαβάζοντας όλα τα παραπάνω διακρίνω μία πολύ δικαιολογημένη πικρία σχετικά με τους αποσπασμένους εκπαιδευτικούς.
Καταρχάς πριν με πυροβολήσετε όλοι συμφωνώ με το να παίρνουν τα μόρια της πλησιέστερης σχολικής μονάδας με την υπηρεσία που είναι αποσπασμένοι, αλλά παιδιά μέχρι εκεί.

Σας αναφέρω μερικά παραδείγματα που (κατά τη γνώμη μου πάντα) είναι δικαιολογημένη η απόσπαση εκπαιδευτικών:

1. Διορίζεται η γυναίκα σου πρώτη χρονιά στη Σάμο και δεν αντέχεται οικονομικά την συντήρηση δύο σπιτιών, πολύ περισσότερο αν υπάρχουν παιδιά... με ποιόν θα μείνουν? Ακόμα χειρότερα αν η σύζυγος σου είναι αναπληρώτρια και κάθε χρόνο είναι και σε άλλο νομό.
2. Σύζυγοι στρατιωτικών, ιατρών, αστυνομικών και γενικότερα ατόμων που παίρνουν μεταθέσεις λόγω εργασίας. Δεν πρέπει να μπορεί να ακολουθεί και ο σύζυγος?
3. Λόγοι υγείας από σημαντικοί έως και πιο απλοί όπως προβλήματα φωνής
4. Αποσπάσεις σε Κ.Ε.Ε., Π.Ι. και σε πιό τοπικό επίπεδο αποσπάσεις σε ΕΚΦΕ και ΠΛΗΝΕΤ


Γενικότερα μην θεωρείτε ότι οι διοικητικοί υπάλληλοι μπορούν να κατανοήσουν την λειτουργία ενός σχολείου και να φέρουν μία εργασία σε πέρας αντιλαμαβανόμενοι τις πραγματικές συνθήκες εργασίας μίας σχολικής μονάδας. Για πολλές εργασίες γραφείου είναι καταλληλότεροι οι εκπαιδευτικοί από απλούς διοικητικούς που δεν έχουν μπει ποτέ σε τάξεις να διδάξουν.
Μην ξεχνάτε επίσης ότι όσοι είναι αποσπασμένοι δουλεύουν 11 μήνες το χρόνο και Πάσχα - Χριστούγεννα και φυσικά οχτάωρο κάθε ημέρα. Δεν είναι απαραίτητο να "τεμπελιάζουν", πολλές φορές το αντίθετο συμβαίνει.

Από την άλλη μεριά συμφωνώ μαζί σας στο ότι χρειάζεται:
1) Σωστή λειτουργία των υπηρεσιακών συμβουλίων έτσι ώστε να μην δημιουργούνται φαινόμενα αδικίας. Π.χ. ποιός εμποδίζει τα υπηρεσιακά συμβούλια να τοποθετούν τους αποσπασμένους σε σχολικές μονάδες με λίγα μόρια?
2) Να μην χρησιμοποιείται μία διαδικασία που μπορεί να είναι χρήσιμη για άλλους λόγους και όχι για το σκοπό που αρχικά δημιουργήθηκε. Αν δεν υπήρχαν όλοι αυτοί που παίρνουν αποσπάσεις χωρίς ουσιαστικούς λόγους και χωρίς διάθεση να προσφέρουν και αν δεν υπήρχαν όλοι αυτοί που είναι πρόθυμοι να τους εξυπηρετήσουν αυτούς δεν θα γινόταν λόγος.
3) Ορθολογικές μεταθέσεις σε ποιότητα και ποσότητα και ορθολογικοί διορισμοί. Δεν είναι δυνατόν όπως πολύ σωστά είπε κάποιος παραπάνω, να μετατίθενται 40 καθηγητές ΠΕ19 σε μία συγκεκριμένη περιοχή που εχει 10 σχολεία όλα και όλα και δεν είναι δυνατόν να διορίζονται 20 καθηγητές ΠΕ19 σε περιοχή που έχει 5 σχολικές μονάδες. Δεν είναι δυνατόν να έχεις πάρει μετάθεση σε περιοχή και μετά από 5 χρόνια να μην έχεις οργανική γιατί δεν υπάρχει. Γιατί σε μεταθέσανε τότε εκεί?

Τελικά όπως και στα περισσότερα θέματα στη χώρα που ζούμε δεν είναι τόσο πρόβλημα οι θεσμοί όσο ο σκοπός με τον οποίο χρησιμοποιούνται αυτοί και οι ελαστικές ερμηνείες που δίνονται. Είμαστε μία χώρα που έχει πάρα πολλούς νόμους αλλά δεν εφαρμόζονται ή εφαρμόζονται επιλεκτικά. Αυτό είναι κάτι γενικότερο και άπτεται της γενικότερης νοοτροπίας μας σαν πολίτες.

Λάμπρος Μπουκουβάλας

Σίγουρα υπάρχουν πολλές κλίμακες αναγκών και αποσπάσεων. Κανένας από εμάς δεν μπορεί να κατηγορήσει εκείνους, που ζητούν απόσπαση για λόγους υγείας ή σοβαρούς οικογενειακούς λόγους. Ας μην ξεχνάμε ότι ανάμεσά μας υπάρχουν ηρωικές μορφές, που έρχονται στο σχολείο σαν να πηγαίνουν στον παράδεισο, διότι στο σπίτι τους αντιμετωπίζουν ζόρικα προβλήματα. Σε αυτούς ας δίνονται όλα τα μόρια και κίνητρα για απόσπαση, μάλλον το δικαιούνται να τους υποστηρίζουμε όλοι μας.

Βέβαια αυτοί αποτελούν τη μειοψηφία. Ποτέ δεν κατάλαβα γιατί θα πρέπει να γίνεται το μπάχαλο των αποσπάσεων. Πολλοί συνάδελφοι είναι προκλητικοί... Επιλέγουν (ναι, το ξέρω και το λέω, είναι ένα επισόδειο που το έχω δει πολλές φορές) το πού θα τοποθετηθούν στην Ελλάδα και το πού τελικά θα υπηρετήσουν (δεν ξέρω μήπως επιλέγουν ακόμη και ΑΝ θα υπηρετήσουν)!!! Και το χειρότερο είναι ότι κρατούν κλειστές τις οργανικές θέσεις ή έστω και τις προσωρινές από άτομα που τις χρειάζονται και είναι ιδεολόγοι και λάτρεις της εκπαίδευσης (και όχι επαγγελματίες - με την κακή έννοια), ή βρίσκονται τοποθετημένοι π.χ. στον Αη-Στράτη (ξέρω προσωπικά μια τέτοια περίπτωση) αλλά ζουν στο υπουργείο εδώ και χρόνια. Έχω διαφωνήσει ανοικτά μαζί του, και "τα πήρα" όταν μου μιλούσε σαν να άξιζε μια τέτοια απόσπαση, σαν να ήταν δικαίωμά του, σαν να την όφειλε το κράτος προς αυτόν, με θράσος!!! Η αντισυναδελφική συμπεριφορά στο μεγαλείο της!!!

Εδώ στη Φωκίδα είναι πολύ πιο ήπια τα πράγματα. Είναι μια περιοχή, η οποία αποτελεί κατ' ουσίαν κέντρο διερχομένων προς την κεντρική & βόρεια Ελλάδα. Γίνονται βέβαια κι εδώ ευτράπελα, αλλά όχι τόσο σε τοπικό επίπεδο νομού. Εγώ είμαι 3 χρόνια στη διεύθυνση, είμαστε μια μικρή περιφερειακή διεύθυνση και το βλέπω. Το 99% των εκπαιδευτικών που υπηρετούν εδώ ΔΕΝ τοποθετήθηκε βυσματικά, απλά τα σχολεία μας είναι σχετικά λίγα & μικρά και περισσεύει κόσμος (ένας από τους περρίσιους είμαι εγώ). Από όσο ξέρω (κι εγώ είμαι σε αυτή την κατηγορία), πολύ πιο καλά περνά κάποιος σε σχολείο της Φωκίδας παρά στη Διεύθυνση και κάθε χρόνο όσοι μπορούν να φύγουν προς κάποιο σχολείο, το κάνουν.


Πιστεύω ότι κανένας πολιτικός δε θα τολμήσει σοβαρές αλλαγές στο θέμα αυτό. Μην ξεχνάμε ότι το θέμα των αποσπάσεων όπως το γνωρίζουμε εμείς σήμερα, ξεκίνησε με τη σημερινή κυβέρνηση, όταν ήταν στην εξουσία λίγο μετά το 1980 και ότι έκτοτε πέρασαν μπόλικοι υπουργοί παιδείας και τίποτε δεν άλλαξε. Βολεύονται ημέτεροι όλων των κομμάτων & αποχρώσεων. Και κάτι άλλο: πιστεύω βαθιά ότι όσο η παιδεία μετριέται σε λεφτά και ψήφους, τόσο κολλημένοι θα είμαστε στο βούρκο μας. Ακόμη ΔΕΝ έχει εμφανιστεί στο προσκήνιο ο πολιτικός εκείνος, που με τις σοβαρές αλλαγές του ΘΑ ΤΟΝ ΓΡΑΨΕΙ Η ΙΣΤΟΡΙΑ! (εύχομαι τουλάχιστο να έχει γεννηθεί)...
Λάμπρος Μπουκουβάλας
MSc - MRes

http://blogs.sch.gr/lambrosbouk

Ο Θουκυδίδης  (που τον διαβάζουν οι ξένοι, αλλά όχι εμείς)  έγραφε: «Αταλαίπωρος τοις πολλοίς η ζήτησις της αληθείας, και επί τα ετοίμα μάλλον τρέπονται» (Ι, 20, 3). Οι περισσότεροι δηλαδή αναζητούν αβασάνιστα την αλήθεια και στρέφονται σε ό,τι βρίσκουν έτοιμο. Δεν προβληματίζονται...

veni

Συνάδελφε συμφωνώ με τα λεγόμενά σου.


Παράθεση από: Λάμπρος Μπουκουβάλας στις 13 Οκτ 2009, 08:59:10 ΠΜ
...Ακόμη ΔΕΝ έχει εμφανιστεί στο προσκήνιο ο πολιτικός εκείνος, που με τις σοβαρές αλλαγές του ΘΑ ΤΟΝ ΓΡΑΨΕΙ Η ΙΣΤΟΡΙΑ! (εύχομαι τουλάχιστο να έχει γεννηθεί)...

Μήπως όμως ο Παπανούτσος
http://el.wikipedia.org/wiki/%CE%95%CF%85%CE%AC%CE%B3%CE%B3%CE%B5%CE%BB%CE%BF%CF%82_%CE%A0%CE%B1%CF%80%CE%B1%CE%BD%CE%BF%CF%8D%CF%84%CF%83%CE%BF%CF%82
ήταν ίσως ο τελευταίος (μέχρι στιγμής) υπουργός που έκανε όντως αλλαγές στην παιδεία ;,

Μήπως μερικοί σύγχρονοι να οραματιστούν όπως οραματιζόταν  εκείνος;
Βέβαια για να είναι εφικτό αυτό πρέπει οι επί της ουσίας γνώσεις, οι σπουδές αλλά και το μεράκι να αποτελούν εναύσματα καλλιέργειας προσδοκιών για ένα καλύτερο μέλλον.

ΣΗΜΕΙΩΣΗ : στα περισσότερα νησιά (η νησάκια αν προτιμάτε) της επαρχίας Θήρας (εκτός της Σαντορίνης)  δεν υπάρχει κανένας καθηγητής Πληροφορικής μέχρι και σήμερα (σ.σ 13 Οκτωβρίου). Στα χαρτιά βέβαια υπάρχουν 10άδες. Δεν πειράζει καλά είναι τα νησάκια για το καλοκαίρακι και τα μπάνια μας. Ποιος θα ενδιαφερθεί για αυτά τα παιδιά άραγε; Μήπως ο συνάδελφος; Μήπως εμείς; Μήπως ο κλάδος; Μήπως ;;;
Βενιέρης Γεώργιος
Καθηγητής Πληροφορικής
Πιλοτικό (R.I.P.)  Γυμνάσιο

pentsas

Η απόσταση διαφέρει σήμερα-στον Ελλαδικό και μόνο χώρο-από την απόσπαση, ένα μόνο σύμφωνο, ή μάλλον 2, τα: Τ,Π.
Τρύπα στο νερό.
Πότε θα κάνει ξαστεριά.
Τί σου κανα και πίνεις;
Ποτέ δε θα ξαναγαπίσω!
Τράβα "μπρος" και μή σε νοιάζει.
Που τις πουλάν τις Κυριακές.
.
.
.
Ε ρε αθάνατο έθνος. Ελπίζω να ζήσω πολύ για να βιώσω  τα κατορθώματά σου!

Με το συμπάθιο.

johngreek

Veni , ποιά νησάκια λες τώρα , σε σχολεία της Ηλείας σε απόσταση 1  - 2 ώρών  από τη Πάτρα δεν υπάρχουν ακόμα και σήμερα Τρίτη και 13 Οκτώβρη Φιλόλογοι , Μαθηματικοί και Φυσικοί ! ( και πλείστες άλλες ειδικότητες ) .Την ίδια στιγμή  , το ξέρω από πρώτο χέρι , δεκάδες εκπαιδευτικοί των ειδικοτήτων αυτών είναι στα γραφεία των μεγάλων πόλεων. Περάστε μια βόλτα από ένα γραφείο ή ένα ΙΕΚ . Δεν έχουν κυριολεκτικά που να κάτσουν και βγαίνουν βόλτες.

bageli θεωρώ μάλλον υπερβολικό τον ισχυρισμό σου οτι στα γραφεία είναι απαραίτητοι εκπαιδευτικοί με πείρα από σχολείο .Μην έχεις καμιά αμφιβολία άλλωστε οτι τα γραφεία βρίθουν αποσπασμένων που ούτε απ εξω από σχολείο να έχου περάσει από τότε που διορίστηκαν  .Αλλά και έτσι όπως τα λές να είναι , δεν υπάρχει καμία δικαιολογία για αποσπάσεις. Πολύ απλά  , για να μεταταχθείς ΜΟΝΙΜΑ σε γραφείο ή φορέα , με ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟ όπως προτείνω νωρίτερα , μπορούμε να προσθέσουμε ως προυπόθεση μια προυπηρεσία σε σχολείο.

Στο θέμα των λόγων απόσπασης τώρα. Είναι δεδομένο οτι ο καθένας  , ανάλογα και με τα προσωπικά του βιώματα  , θεωρεί διάφορους λόγους ως αρκετά σοβαρούς ώστε να δικαιολογούν απόσπαση . Προσωπικά συμφωνώ να γίνονται αποσπάσεις για ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟΥΣ και ΣΟΒΑΡΟΥΣ λόγους υγείας  ,με δεικλίδες ασφαλείας που θα αποτρέπουν λαθροχειρίες. Από εκεί και πέρα όμως ανοίγει μεγάλη συζήτηση .Θα επανέλθω το συντομότερο

johngreek


spookype20

http://esos.gr/index.php?option=com_content&task=view&id=2582&Itemid=231

Δημόσια προκήρυξη για εκδήλωση ενδιαφέροντος για προσωρινή απόσπαση με αξιοκρατικές διαδικασίες, περιορισμένου αριθμού εκπαιδευτικών με προσόντα για μονάδες που χρειάζονται (πχ. Παιδαγωγικό Ινστιτούτο, Κέντρο Εκπαιδευτικής Ερευνας κλπ).

Το μοντέλο αυτό θα εφαρμόσει άμεσα η νέα πολιτική ηγεσία του υπ. Παιδείας , σύμφωνα με πληροφορίες , προκειμένου να μην αδειάζουν τα σχολεία λόγω των αποσπάσεων των δασκάλων και καθηγητών.
Στις σκέψεις της πολιτικής ηγεσίας είναι να γυρίσουν στα σχολεία , από την επόμενη σχολική χρονιά όλοι οι αποσπασμένοι να γυρίσουν στα εκπαιδευτικά τους καθήκοντα και παράλληλα να γίνει η δημόσια προκήρυξη για εκδήλωση ενδιαφέροντος για προσωρινή απόσπαση
Teacher, Cinema, TV, Nexus, Pixel, Android, Shopaholic, Gadget, Urban Traveller, Migrate2UbuntuMate

johngreek

αν πράγματι γίνει έτσι θα είναι μια σημαντική βελτίωση . Με ανησυχεί όμως η μη αναφορά σε θέσεις που δεν απαιτούν ιδιαίτερες γνώσεις και ικανότητες πχ σε γραφεία και ΙΕΚ .Θα διατηρηθεί εκεί το καθεστώς των αποσπάσεων ; Και με ποιά κριτήρια θα γίνονται αυτές ;

iliasthes

Για τα ΙΕΚ μια σκέψη της παλιάς ηγεσίας, που κάποια στιγμή είχε φτάσει μέχρι τα αυτιά διευθυντών, ήταν να καταργηθούν (έτσι κι αλλιώς με την αναγνώριση των κολλεγίων, όλα τα ιδιωτικά ΙΕΚ θα διεκδικήσουν να μετατραπούν σε ιδιωτικά ΑΕΙ) και να μπει 4ο προαιρετικό έτος στα ΕΠΑΛ, για όποιους θέλουν να αναβαθμίσουν το πτυχίο του ΕΠΑΛ (έτσι κι αλλιώς και τώρα ένα έτος κάνουνε στην ειδικότητα τους στα ΙΕΚ οι απόφοιτοι των ΕΠΑΛ).

Η καινούρια δεν ξέρω, τι σκοπό έχει στο συγκεκριμένο θέμα.