Εντολή αν πρόβλημα σε σχολείο

Ξεκίνησε από JR, 21 Φεβ 2011, 03:48:02 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

JR

Καλημέρες!

Σήμερα στο σχολείο ενώ είμουν στον πίνακα και έφτιαχνα πρόγραμμα έγραψα το εξής:

[...]
Αν i=1 και j=1 τότε
    max <- Β[i,j]
    min <- B[i,j]
Αλλιώς_αν B[i,j] > max τότε
    max <- B[i,j]
Αλλιώς_αν Β[i,j] < min τότε
    min <- Β[i,j]
Τέλος_αν
[...]

Όλα αυτά όσο διάβαζα, για να γλιτώσω δεύτερη επανάληψη απέξω.. δεν υπάρχει θέμα, αλλά η καθηγήτρια μου είπε πως είναι λάθος να τελείωνω με 'αλλιώς_αν' .... και πως στο σχολικό λέει πως στο τέλος πρέπει να έχει 'αλλιώς' σκέτο. Με τον καθηγητή μου (που είναι από δω), από την αρχή της χρονιάς το κάνω αυτό και δεν υπάρχει θέμα λάθους για την εντολή αν. Η καθηγήτρια είπε πως στις πανελλήνιες λογικά θα μου το πάρουν ως λάθος και το διώρθωσα ως εξής:

Αν i=1 και j=1 τότε
    max <- Β[i,j]
    min <- B[i,j]
Αλλιώς
   Αν B[i,j] > max τότε
        max <- B[i,j]
   τέλος_αν
   Αν Β[i,j] < min τότε
        min <- Β[i,j]
   τέλος_αν
Τέλος_αν


Είναι όντως λάθος; Τι θα συνέβαινε στις πανελλήνιες;
Το έστειλα και στον καθηγητή μου, απλώς ίσως αργήσει να απαντήσει και γιαυτό ρωτάω και στο στέκι.

Ευχαριστώ εκ των προτέρων.

odysseas

Η απλή επιλογή (sic) τελειώνει με ΑΛΛΙΩΣ;

ΑΝ συνθήκη ΤΟΤΕ
  εντολές
ΤΕΛΟΣ_ΑΝ


Μια δομή πολλαπλής επιλογής που τελειώνει με ΑΛΛΙΩΣ_ΑΝ, ισοδυναμεί απλά με μια δομή επιλογής που η τελευταία ΑΝ δεν έχει ΑΛΛΙΩΣ.

ΑΝ συνθήκη ΤΟΤΕ
  εντολές
ΑΛΛΙΩΣ
  ΑΝ συνθήκη ΤΟΤΕ
    εντολές
  ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
ΤΕΛΟΣ_ΑΝ


Στο κάτω-κάτω, τι μπορείς να γράψεις αν σε μια κατάσταση υπάρχουν 3 περιπτώσεις, και στην τελευταία δεν υπάρχει τίποτα να κάνεις; Το να γράψεις:

Αν B[i,j] > max τότε 
  max <- B[i,j]
τέλος_αν
Αν Β[i,j] < min τότε
  min <- Β[i,j]
τέλος_αν


δεν είναι καθόλου το ίδιο με το να γράψεις:

Αν B[i,j] > max τότε 
  max <- B[i,j]
Αλλιώς_αν Β[i,j] < min τότε
  min <- Β[i,j]
τέλος_αν


Πρόκειται για διαφορετικό τρόπο λειτουργίας και μου είναι αδιανόητο να μην επιτρέπεται να γράψεις το δεύτερο.

Τέλος, στο τετράδιο μαθητή σελ. 20, έχει παράδειγμα δομής επιλογής που δεν τελειώνει με αλλιώς...

Νίκος Αδαμόπουλος

#2
Το θέμα αυτό από ό,τι φαίνεται εξακολουθεί να προβληματίζει... Δεν υπάρχει λάθος!

Δες και: https://alkisg.mysch.gr/steki/index.php?topic=2855.0 και αλλού στο Στέκι...

Καρκαμάνης Γεώργιος

Οπως λέει και ο Νίκος το θέμα αυτό έχει ξανασυζητηθεί στο παρελθον εκτενέστερα και οι καταλήξαμε ότι και οι δυο τρόποι χρήσης της Αλλιως_αν είναι σωστές.


Sergio

Δυστυχώς από το .. 2003, συζητιέται ακόμα 8)
Απ τη μια η θητεία μου σε σχολικές αίθουσες: να φλυαρώ - να ελπίζω πως κατι κατάλαβαν - να εξερευνώ - να μαθαίνω. Απ την άλλη, σχεδόν συνομήλικη, η Διδακτική της Πληροφορικής: ερευνά διαδικασίες μάθησης - φλερτάρει με την Ψυχολογία - με καλεί να αφήσω το βλέμμα του Πληροφορικού και να δω με τα μάτια του δασκάλου. Τέκνα των 2, οι απόψεις μου.. (προσαρμοσμένο από τον πρόλογο του βιβλίου "Το μακρόν Φυσική προ του βραχέως διδάσκω" του Ανδρέα Κασσέτα)

ntzios kostas

Δυστυχώς ακόμα κάποιοι ακόμα και τώρα δεν το γνωρίζουν.
Το μάθημα Ανάπτυξη Εφαρμογών δεν έχει σαν στόχο την εκμάθηση κάποιου συγκεκριμένου προγραμματιστικού περιβάλλοντος ούτε την καλλιέργεια προγραμματιστικών δεξιοτήτων από τη μεριά των μαθητών. Δεν αποσκοπεί στη λεπτομερειακή εξέταση της δομής, του ρεπερτορίου και των συντακτικων κανόνων κάποιας γλώσσας...

Καρκαμάνης Γεώργιος

Πραγματικά αναρωτιέμαι γιατί όμως;