Τράπεζα Θεμάτων

Ξεκίνησε από P.Tsiotakis, 09 Νοε 2014, 08:50:54 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

fof

Συγνώμη ..αλλά αυτή η μόνιμη γκρίνια και μιζέρια είναι απελπιστική και δεν ωφελεί κανέναν!!!

Η προσωπική μου άποψη είναι πως το βιβλίο είναι μια χαρά ως προς τους στόχους που πρέπει να καλύψει στην Β τάξη! Το μόνο προβληματάκι είναι η έλλειψη χρόνου διδασκαλίας, όπου ελπίζω αυτό να διορθωθεί σύντομα!
Αυτό που μπορούμε να κάνουμε είναι να εστιάσουμε στην επίλυση αλγορίθμων όλη τη χρονιά και η θεωρία του βιβλίου βγαίνει γρήγορα

Thanasis Daskaloudis

Από την τράπεζα θεμάτων:
ΠαράθεσηΝα γράψετε αλγόριθμο ο οποίος χρησιμοποιείται στη φόρτωση κοντέινερ σε πλοία
και ο οποίος:
Δ1. Διαβάζει το όριο φόρτωσης του πλοίου και στη συνέχεια διαβάζει
επαναληπτικά και μέχρι να δοθεί για βάρος ο αριθμός 0, το βάρος κάθε κοντέινερ
που πρέπει να φορτωθεί στο πλοίο. (μονάδες 10)
Δ2. Εμφανίζει το μήνυμα «ΤΕΛΟΣ ΦΟΡΤΩΣΗΣ» όταν το βάρος του κοντέινερ
που πρέπει να φορτωθεί προκαλεί υπέρβαση του ορίου φόρτωσης του πλοίου.
(μονάδες 8 )
Δ3. Στο τέλος εμφανίζει το πλήθος των κοντέινερ που φορτώθηκαν.
(μονάδες 7)
:o :o

Αναρωτιέμαι πόσοι μαθητές της Γ' τεχνολογικής (πόσο μάλλον της Β' γενικής) θα κατάφερναν να το λύσουν με αυτή την εκφώνηση.

ολγα

Δεν είναι ζήτημα γκρίνιας και μιζέριας. Το θέμα είναι, τι είναι εφικτό και τι όχι. Πώς να το κάνουμε; 2 ώρες κατεύθυνσης της Γ' (+2 φροντιστήριο – που όλοι εκτός εξαιρέσεων παρακολουθούν) δε χωράνε σε 1 ώρα γενικής της Β'.
Και μη μου πείτε  ότι οι στόχοι και η φιλοσοφία του μαθήματος της Β' διαφέρουν από τους στόχους της ΑΕΠΠ, γιατί τα θέματα της τράπεζας και οι ασκήσεις του βιβλίου, άλλα δείχνουν.
Είμαι υπέρ της τράπεζας θεμάτων και υπέρ των θεμάτων αυξημένης δυσκολίας, αλλά σε μια πιο ορθολογική βάση με λιγότερη ύλη -  ποιος ο λόγος να κάνουμε πίνακες και τόσα πολλά θεωρητικά θέματα - ώστε να υπάρχει χρόνος για αφομοίωση και εμβάθυνση.
Διαφορετικά, όλη αυτή την ύλη μόνο επιδερμικά, με απλούστατα έως γελοία παραδείγματα μπορεί να την καλύψει κανείς και αυτό με τη μέθοδο της "απαγγελίας" - τις διδακτικές μεθοδολογίες που αναφέρει το πρόγραμμα σπουδών μάλλον πρέπει να τις ξεχάσουμε. Αν αυτό είναι το ζητούμενο, συγχωρήστε με αλλά δεν καταλαβαίνω την ύπαρξη πολλών από τις ασκήσεις της τράπεζας θεμάτων.

pthomop

Παράθεση από: ολγα στις 11 Νοε 2014, 01:33:24 ΠΜ
Δεν είναι ζήτημα γκρίνιας και μιζέριας. Το θέμα είναι, τι είναι εφικτό και τι όχι. Πώς να το κάνουμε; 2 ώρες κατεύθυνσης της Γ' (+2 φροντιστήριο – που όλοι εκτός εξαιρέσεων παρακολουθούν) δε χωράνε σε 1 ώρα γενικής της Β'.
Και μη μου πείτε  ότι οι στόχοι και η φιλοσοφία του μαθήματος της Β' διαφέρουν από τους στόχους της ΑΕΠΠ, γιατί τα θέματα της τράπεζας και οι ασκήσεις του βιβλίου, άλλα δείχνουν.
Είμαι υπέρ της τράπεζας θεμάτων και υπέρ των θεμάτων αυξημένης δυσκολίας, αλλά σε μια πιο ορθολογική βάση με λιγότερη ύλη -  ποιος ο λόγος να κάνουμε πίνακες και τόσα πολλά θεωρητικά θέματα - ώστε να υπάρχει χρόνος για αφομοίωση και εμβάθυνση.
Διαφορετικά, όλη αυτή την ύλη μόνο επιδερμικά, με απλούστατα έως γελοία παραδείγματα μπορεί να την καλύψει κανείς και αυτό με τη μέθοδο της "απαγγελίας" - τις διδακτικές μεθοδολογίες που αναφέρει το πρόγραμμα σπουδών μάλλον πρέπει να τις ξεχάσουμε. Αν αυτό είναι το ζητούμενο, συγχωρήστε με αλλά δεν καταλαβαίνω την ύπαρξη πολλών από τις ασκήσεις της τράπεζας θεμάτων.
Να συμπληρώσω από την μεριά μου οτι οι άλυτες ασκήσεις του βιβλίου είναι απίστευτα δύσκολες για το επίπεδο της ύλης που έχει καθορισθεί από το προγραμμα σπουδών. Για να λυθούν από τους μαθητές θα πρέπει να έχουν γερές βάσεις στην αλγοριθμική σκέψη, κατι που στερούνται δυστυχώς. Με αυτά τα λάθη στέλνουμε οι ίδιοι τα παιδιά στην αγκαλιά της Χημείας του χρόνου. Και ήδη στο ενα Λύκειο που διδάσκω οι Χημικοί το εκμεταλλεύονται δεόντως.

freedomst

Θέμα Δ
Να γράψετε αλγόριθμο ο οποίος
Δ1. Θα διαβάζει ακέραιους αριθμους έως ότου δοθεί η τιμη 0.
Δ2. Αν ο αριθμός δεν είναι στο διαστημα απο το ενα έως και το 20, [1-20] να εμφανίζει μήνυμα λάθους και να ζητά απο το χρήστη να δώσει ξανά αριθμο.
Μετα το τέλος της διαδικασίας
Δ3. Να εμφανίζει το πλήθος των αριθμων που δοθηκαν λάθος καθώς και τον μεγαλύτερο σωστο αριθμο.


Στο παραπανω θεμα βαζει έλεγχο εγκυρότητας 1-20 στην ίδια μεταβλητή που χρησιμοποιεί για τιμη φρουρό το 0.
Με βαση τη διατυπωση δημιουργείται αναγκαστικα ατερμων βρόχος.

Είναι αυτό θεμα διαβαθμισμενης δυσκολίας τράπεζας γενικής παιδείας Β λυκείου;;;;!!!!
Σταματοπούλου Ελευθερία
ΠΕ19 - ΓΕΛ Κρύας Βρύσης

"Ουδέν κακόν αμιγές καλού"

fan

#20
Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι τα θέματα προέχονται από εμάς τους ίδιους, οπότε δεν μιλάμε για κάτι αόριστο αλλά για συναδέλφους που έγραψαν αυτά τα θέματα και που πιστεύουν ότι ο χρόνος στο σχολείο επαρκεί για την επίλυση τους.

Γιάννης Σ.

#21
Παράθεση από: pthomop στις 11 Νοε 2014, 09:56:55 ΠΜ
Να συμπληρώσω από την μεριά μου οτι οι άλυτες ασκήσεις του βιβλίου είναι απίστευτα δύσκολες για το επίπεδο της ύλης που έχει καθορισθεί από το προγραμμα σπουδών. Για να λυθούν από τους μαθητές θα πρέπει να έχουν γερές βάσεις στην αλγοριθμική σκέψη, κατι που στερούνται δυστυχώς. Με αυτά τα λάθη στέλνουμε οι ίδιοι τα παιδιά στην αγκαλιά της Χημείας του χρόνου. Και ήδη στο ενα Λύκειο που διδάσκω οι Χημικοί το εκμεταλλεύονται δεόντως.

Και στο δικό μου σχολείο γίνεται κάτι ανάλογο αν και το ΒΑΣΙΚΟ θέμα είναι ποιες σχολές θα μπορεί να δηλώσει όποιος πάρει πληροφορική, αν είναι μόνο σχολές πληροφορικής - όπως φαίνεται - και η χημεία πάρει όλα τα υπόλοιπα, όλα τα άλλα είναι περιττά... ;)

Έγινε πια και σε εμάς τους πληροφορικούς αντιληπτό - που πέρισυ δεν είχαμε τράπεζα θΥμάτων - ότι ο μόνο στόχος της τράπεζας είναι να στείλει τα παιδιά στα φροντιστήρια... :'(

tasospap

#22
Παράθεση από: freedomst στις 11 Νοε 2014, 10:05:18 ΠΜ
Θέμα Δ
Να γράψετε αλγόριθμο ο οποίος
Δ1. Θα διαβάζει ακέραιους αριθμους έως ότου δοθεί η τιμη 0.
Δ2. Αν ο αριθμός δεν είναι στο διαστημα απο το ενα έως και το 20, [1-20] να εμφανίζει μήνυμα λάθους και να ζητά απο το χρήστη να δώσει ξανά αριθμο.
Μετα το τέλος της διαδικασίας
Δ3. Να εμφανίζει το πλήθος των αριθμων που δοθηκαν λάθος καθώς και τον μεγαλύτερο σωστο αριθμο.


Στο παραπανω θεμα βαζει έλεγχο εγκυρότητας 1-20 στην ίδια μεταβλητή που χρησιμοποιεί για τιμη φρουρό το 0.
Με βαση τη διατυπωση δημιουργείται αναγκαστικα ατερμων βρόχος.

Είναι αυτό θεμα διαβαθμισμενης δυσκολίας τράπεζας γενικής παιδείας Β λυκείου;;;;!!!!

Αλγόριθμος ΘέμαΔ
Πλήθος ← 0
ΜΕΓ ← 0
Αρχή_Επανάληψης
Διάβασε χ
Αν χ<0 ή χ > 20 τότε
   Αρχή_Επανάληψης
      πλήθος ← πλήθος + 1
      Εμφάνισε "Λάθος αριθμός. Ξαναδώστε αριθμό"
      Διάβασε χ
   Μέχρις_Ότου χ>=0 και χ<=20
τέλος_αν
Αν χ> ΜΕΓ τότε
   ΜΕΓ ← χ
τέλος_αν
Μέχρις_Ότου χ=0
Εμφάνισε πλήθος, ΜΕΓ   
τέλος ΘέμαΔ

Ευκολάκι για μαθητή της Β' Λυκείου που διδάσκεται το μάθημα 1 ώρα την εβδομάδα......

Πέτρος Κ.

Παράθεση από: tasospap στις 11 Νοε 2014, 05:00:40 ΜΜ
Αλγόριθμος ΘέμαΔ
Πλήθος ← 0
ΜΕΓ ← 0
Αρχή_Επανάληψης
Διάβασε χ
Αν χ<0 ή χ > 20 τότε
   Αρχή_Επανάληψης
      πλήθος ← πλήθος + 1
      Εμφάνισε "Λάθος αριθμός. Ξαναδώστε αριθμό"
      Διάβασε χ
   Μέχρις_Ότου χ>=0 και χ<=20
τέλος_αν
Αν χ> ΜΕΓ τότε
   ΜΕΓ ← χ
τέλος_αν
Μέχρις_Ότου χ=0
Εμφάνισε πλήθος, ΜΕΓ   
τέλος ΘέμαΔ

Ευκολάκι για μαθητή της Β' Λυκείου που διδάσκεται το μάθημα 1 ώρα την εβδομάδα......

Η εσωτερική επανάληψη δεν χρειάζεται....

Αλγόριθμος ΘέμαΔ
Πλήθος ← 0
ΜΕΓ ← 0
Αρχή_Επανάληψης
   Διάβασε χ
   Αν χ<0 ή χ > 20 τότε
         Πλήθος ← Πλήθος + 1
         Εμφάνισε "Λάθος αριθμός. Ξαναδώστε αριθμό"
   αλλιως_Αν χ > ΜΕΓ τότε
         ΜΕΓ ← χ
   τέλος_αν
Μέχρις_Ότου χ=0
Εμφάνισε Πλήθος,  ΜΕΓ   
τέλος ΘέμαΔ

freedomst

Παράθεση από: Πέτρος Κ. στις 11 Νοε 2014, 06:19:55 ΜΜ
Η εσωτερική επανάληψη δεν χρειάζεται....

Αλγόριθμος ΘέμαΔ
Πλήθος ← 0
ΜΕΓ ← 0
Αρχή_Επανάληψης
   Διάβασε χ
   Αν χ<0 ή χ > 20 τότε
         Πλήθος ← Πλήθος + 1
         Εμφάνισε "Λάθος αριθμός. Ξαναδώστε αριθμό"
   αλλιως_Αν χ > ΜΕΓ τότε
         ΜΕΓ ← χ
   τέλος_αν
Μέχρις_Ότου χ=0
Εμφάνισε Πλήθος,  ΜΕΓ   
τέλος ΘέμαΔ


Με βάση τη διατύπωση της εκφώνησης το 0 θεωρείται λάθος τιμή και πρέπει να την ξαναδώσει, άρα η Μέχρις ότου δεν πρέπει να τερματίζει ποτέ... Φυσικά και ο μόνος τρόπος για να λυθεί με περατότητα είναι να βάλουμε το 0 στις έγκυρες τιμές άρα όχι [1-20] αλλά [0-20], πείτε μου ποιος μαθητής που διαβάζει την εκφώνηση θα το σκεφτεί!!!
Σταματοπούλου Ελευθερία
ΠΕ19 - ΓΕΛ Κρύας Βρύσης

"Ουδέν κακόν αμιγές καλού"

andreas_p

Αρχή_Επανάληψης
Επανάλαβε
Α

kkapel

Παράθεση από: freedomst στις 11 Νοε 2014, 08:56:53 ΜΜ
Με βάση τη διατύπωση της εκφώνησης το 0 θεωρείται λάθος τιμή και πρέπει να την ξαναδώσει, άρα η Μέχρις ότου δεν πρέπει να τερματίζει ποτέ... Φυσικά και ο μόνος τρόπος για να λυθεί με περατότητα είναι να βάλουμε το 0 στις έγκυρες τιμές άρα όχι [1-20] αλλά [0-20], πείτε μου ποιος μαθητής που διαβάζει την εκφώνηση θα το σκεφτεί!!!

Μια λύση για το διάστημα [1-20]:

Ν <- 0
Max <- 0
Διάβασε Χ
Όσο Χ <> 0 επανάλαβε
   Αν Χ < 1 ή Χ > 20 τότε
      Εμφάνισε ʺΛάθος!  Ξαναδώστε Αριθμό.ʺ
      Ν <- Ν + 1
   Αλλιώς
      Αν Χ > Max τότε
         Max <- X
      Τέλος_αν
   Τέλος_αν
   Διάβασε Χ
Τέλος_επανάληψης


Gnirut

Σημειωτέον το μάθημα το παρακολουθεί ευρύτερο σύνολο μαθητών από την ΑΕΠΠ που είναι πανελλαδικό στην τεχνολογική κατεύθυνση, δηλαδή και παιδια που μπορεί να πάνε στην θεωρητική την επόμενη χρονιά και δεν είναι το φόρτε τους τα "τεχνολογικά".

Σε μία ώρα μαθήματος στην Β'Λυκείου δεν μπορείς να κάνεις ούτε το 30% της ΑΕΠΠ που είναι επίσημα 2ωρο μάθημα κατεύθυνσης και που με τα φροντιστήρια γίνεται 4 ωρο και 6ωρο στην πράξη.

Οι μαθητές θα το μισήσουν στο τέλος. Ήδη οι δυσκολίες στην διδασκαλία του είναι εμφανείς σε εμάς που έχουμε την δυστυχία φέτος να έχουμε μέτρια τάξη και η θεωρία δεν "ξεπετιέται" εύκολα που γράφει κάποιος παραπάνω, εκτός εαν απευθυνόμαστε στους τοίχους και όχι σε μέτριους μαθητές.

Εν ολίγοις κόλαση φέτος με τράπεζα θεμάτων, με ήδη 2-3 ώρες χαμένες λόγω διαφόρων λόγων και μαθητές που θέλεις μισή ώρα να τους εξηγήσεις το τι είναι ο ΜΚΔ χωρίς να φτάσεις κάν στον αλγόριθμο...

Πίκρα και άγχος τεραστιο.

Gnirut

"Με βάση τη διατύπωση της εκφώνησης το 0 θεωρείται λάθος τιμή και πρέπει να την ξαναδώσει, άρα η Μέχρις ότου δεν πρέπει να τερματίζει ποτέ... Φυσικά και ο μόνος τρόπος για να λυθεί με περατότητα είναι να βάλουμε το 0 στις έγκυρες τιμές άρα όχι [1-20] αλλά [0-20]"

Δεν φαίνεται να υπονοεί κάτι τέτοιο η εκφώνηση:

Δ1. Θα διαβάζει ακέραιους αριθμους έως ότου δοθεί η τιμη 0.

Δ2. Αν ο αριθμός δεν είναι στο διαστημα απο το ενα έως και το 20, [1-20] να εμφανίζει μήνυμα λάθους ΚΑΙ να ζητά απο το χρήστη να δώσει ξανά αριθμο.

Στο Δ2 εαν ο αριθμός δεν είναι στο [1, 20] τότε ο αλγόριθμος πρέπει να ζητά να δωθεί ξανά αριθμός, και στη συνέχεια προφανώς να διαβάζεται αυτός ο αριθμός.
Στο Δ1 όμως λέει ότι αν ο αριθμός είναι ο 0 τότε να σταματά η εισαγωγή.

Άρα οι λύσεις αυτής της μορφής πρέπει να θεωρούνται σωστές:
Αλγόριθμος Θέμα_Τράπεζας
Λάθη ← 0
Μέγιστος ← 0

Αρχή_επανάληψης
  Εμφάνισε "Βάλε έναν αριθμό στο διάστημα [1,20] - (0 για έξοδο)"
  Διάβασε Αριθμός

  Αν Αριθμός = 0 τότε
    Εμφάνισε "Πλήθος λανθασμένων εισαγωγών:", Λάθη
    Εμφάνισε "Μέγιστος εισηγμένος αριθμός:", Μέγιστος
  αλλιώς_αν Αριθμός < 1 ή Αριθμός > 20 τότε
    Εμφάνισε "Λάθος εισαγωγή αριθμού"
    Λάθη ← Λάθη + 1
  αλλιώς_αν Μέγιστος < Αριθμός τότε
    Μέγιστος ← Αριθμός
  Τέλος_αν
Μέχρις_ότου Αριθμός = 0

Τέλος Θέμα_Τράπεζας