Η Πληροφορική στο Γενικό Λύκειο v.2

Ξεκίνησε από Λαμπράκης Μανώλης, 09 Ιουν 2013, 12:00:40 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

P.Tsiotakis

Παράθεση από: petrosp13 στις 18 Αυγ 2013, 03:25:50 ΜΜ
Δεν θα το στείλουμε σαν ΠΕΚΑΠ
Τουλάχιστον μέχρι να απαντήσει κάποιος από την ΠΕΚΑΠ
Το έχω αναρτήσει και στο fb αλλά τίποτα ακόμα

προσωπικά θεωρώ οτι μπορει να φυγει και από εμάς και η ΠΕΚΑΠ θα συντάξει το δικό της κείμενο, δεν αποτελεί διαχαστική ενέργεια, αλλά λειτουργεί πολλαπλασιαστικά.

έτσι μπορεί να δικαιολογηθεί και το διαφορετικό ύφος

petrosp13

Παράθεση από: Παναγιώτης Τσιωτάκης στις 18 Αυγ 2013, 03:48:03 ΜΜ
προσωπικά θεωρώ οτι μπορει να φυγει και από εμάς και η ΠΕΚΑΠ θα συντάξει το δικό της κείμενο, δεν αποτελεί διαχαστική ενέργεια, αλλά λειτουργεί πολλαπλασιαστικά.

έτσι μπορεί να δικαιολογηθεί και το διαφορετικό ύφος

Αυτό είχα κατά νου κι εγώ Παναγιώτη
Απλά σκέφτηκα ότι θα πάρει άλλο κύρος αν δεν έχει μόνο ένα όνομα από κάτω
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

Σπύρος Δουκάκης

Είναι πιθανό την Τετάρτη 21.08 να είναι η πρώτη συνεδρίασή τους για το θέμα (δεν ξέρω πόσες θα κάνουν, δεν υπάρχει ακόμα δελτίο από την Βουλή).
Οπότε είναι καλό να την έχουν Δευτέρα βράδυ (στα email τους) για να την δουν την Τρίτη. Την Τρίτη και πιθανώς και την Τετάρτη το πρωί χρειάζεται να σταλεί ξανά μέσω fax (μέσω fax να την στείλουμε 2 φορές)...

Δύο τρόποι αποστολής.
1. email
2. fax

Είναι και τα 2 απαραίτητα. Δεν μπορώ να συνδράμω στο δεύτερο, διότι είμαι εκτός μόνιμης κατοικίας.
Μπορεί κάποιος να αναλαβει αυτό το κομμάτι;

Παράθεση από: petrosp13 στις 18 Αυγ 2013, 03:43:56 ΜΜ
Έλεγα να στείλω την επιστολή την Τρίτη, όταν θα κλείσει και η διαβούλευση
Ίσως να την στείλω και σε κάποια μέσα

Όσον αφορά την ΠΕΚΑΠ, νομίζω ότι έχει άλλο ρόλο, πλην του να στείλει μία επιστολή. Χρειάζεται να προσεγγίσει προσωπικά αρκετά από τα μέλη και να μιλήσει μαζί τους για το θέμα. Έχω απευθυνθεί για το θέμα στο ΔΣ της ΠΕΚΑΠ μέσω του group, τόσο για την επιτροπή, όσο και για να δούμε πώς θα τους προσεγγίσουμε... Αναμένουμε την απάντηση...

πώς το είχες πει Παναγιώτη;

ΠαράθεσηΜέλος του Δ.Σ. έχει αναλάβει τις επαφές με τους βουλευτές και θα επικοινωνήσει μαζί σας.

Αναμονή...

Παράθεση από: Παναγιώτης Τσιωτάκης στις 18 Αυγ 2013, 03:48:03 ΜΜ
προσωπικά θεωρώ οτι μπορει να φυγει και από εμάς και η ΠΕΚΑΠ θα συντάξει το δικό της κείμενο, δεν αποτελεί διαχαστική ενέργεια, αλλά λειτουργεί πολλαπλασιαστικά.

έτσι μπορεί να δικαιολογηθεί και το διαφορετικό ύφος

lxart

Παράθεση από: Katsadouros_Dhm στις 18 Αυγ 2013, 03:46:47 ΜΜ
Παιδιά να ρωτήσω κάτι: Μήπως θα πρέπει να δούμε καλά πώς ακριβώς θα υλοποιηθούν-κουμπώσουν στο υπάρχον πρόγραμμα αυτές οι αλλαγές; (ερώτηση κάνω)
Εξηγούμαι:
Στην Α΄Λυκείου ζητάμε μάθημα Γενικής Παιδείας. Μπορεί να γίνει σχετικά εύκολα αυτή η αλλαγή αν το επιλεγόμενο γίνει υποχρεωτικό. Δεν ξέρω αν θα υπάρχουν αντιδράσεις από τις ειδικότητες που κάνουν τα άλλα δύο επιλεγόμενα.
Στη Γ' Λυκείου η πρόσθεση του 'ή' μεταξύ Χημείας και Επιστήμης Υπολογιστών μπορεί και αυτή να γίνει σχετικά εύκολα, δεν επηρεάζεται το υπόλοιπο πρόγραμμα.
Στη Β' Λυκείου για να μπει το μάθημα ως γενικής παιδείας θα πρέπει να βγει κάποιο άλλο. Εδώ νομίζω θα είναι η μεγαλύτερη δυσκολία. Για να μπει εναλλακτικά της Χημείας θα πρέπει να σπάσουν οι φυσικές επιστήμες, εκεί μέσα είναι η Χημεία. Μήπως κάποια άλλη λύση;
Εκείνη η Φιλοσοφία (μάθημα Θεωρητικής Κατεύθυνσης και επιλεγόμενο πέρυσι), θα μπορούσε να διδάσκεται ΕΠΙΣΗΣ επιλεκτικά. Θέληση να υπάρχει και από τρόπους ....

che

Επίσημα στον σαμαρα θα μπορούσε να σταλεί ; Είδα μια δημοσίευση στην ελευθεροτυπία μιας επιστολής 42 καθηγητών που του την έστειλαν !

http://www.enet.gr/?i=news.el.ellada&id=380567

Ανδρέας Φαρμακόρης

Επειδή όπως είπε παραπάνω συνάδελφος τους χρειαζόμαστε, μήπως καλύτερα να μην υπάρχει στο τέλος το "Ή μήπως όχι;". 
Για να φανούμε καλοπροαίρετοι.
Καθηγητης Πληροφορικής ΠΕ19
Λυκειο Αμπελακίων Σαλαμίνας

AlexPapplir

Παράθεση από: petrosp13 στις 18 Αυγ 2013, 01:49:07 ΜΜ
Η επιστολή που ετοίμασα για τους βουλευτές της επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων. Περιέχει σχεδόν όλα τα επιχειρήματα μας. Όποιος θέλει να προσθέσω το ονοματεπώνυμο του από κάτω, ας το αναφέρει. Αν ξέχασα κάτι, ας αναφερθεί επίσης.

http://www.scribd.com/doc/161113463/%CE%95%CF%80%CE%B9%CF%83%CF%84%CE%BF%CE%BB%CE%AE-%CF%80%CF%81%CE%BF%CF%82-%CE%92%CE%BF%CF%85%CE%BB%CE%B5%CF%85%CF%84%CE%AD%CF%82-%CE%B3%CE%B9%CE%B1-%CF%84%CE%B7%CE%BD-%CE%BA%CE%B1%CF%84%CE%AC%CF%81%CE%B3%CE%B7%CF%83%CE%B7-%CF%84%CE%B7%CF%82-%CE%A0%CE%BB%CE%B7%CF%81%CE%BF%CF%86%CE%BF%CF%81%CE%B9%CE%BA%CE%AE%CF%82

ΑΡΙΣΤΟΣ!!!

προτείνω, όσοι μένουν στην επαρχία, να παραδώσουν την ίδια επιστολή, από χέρι σε χέρι, στους βουλευτές, υφυπουργούς, υπουργούς που πολιτεύονται στην περιοχή τους. Οι περισσότεροι τα σαββατοκύριακα βρίσκονται στις έδρες τους και δέχονται πολίτες στα γραφεία τους.
Σε κάθε Νομό:    - να συσταθεί μία μικρή ομάδα καθηγητών πληροφορικής που θα αναλάβει:
                          - με ένα απλό τηλεφώνημα στα πολιτικά γραφεία να κλείσει ραντεβού ή να μάθει πότε θα βρίσκεται ο βουλευτής στο γραφείο του
                         - στην συνάντηση, ενημέρωνει για το νομοσχέδιο (έχουν μαύρα μεσάνυχτα οι περισσότεροι) και παραδίδει την
                            την επιστολή!

fof

Απάντηση από την Βάλια Καϊμάκη (Δημοσιογράφος στην Κυριακάτικη Ελευθεροτυπία)

ΠαράθεσηΑγαπητή Φωτεινή,
Είμαι ενήμερη για τα προβλήματα. Από αύριο θα συζητήσω λίγο με τους συναδέλφους που κάνουν το εκπαιδευτικό ρεπορτάζ στην εφημερίδα και θα δούμε τι μπορούμε να κάνουμε περισσότερο. Και σίγουρα θα γράψω κι εγώ.
Σας ευχαριστώ πολύ για την εμπιστοσύνη σας.
Βάλια

petrosp13

Μην χρησιμοποιείτε ακόμα την επιστολή, κάναμε κάποιες αλλαγές
Ας περιμένουμε συμμετοχές μέχρι αύριο το βράδυ
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

tdrivas

κοιτάξτε αυτό το σχόλιο στη διαβούλευση:

17 Αυγούστου 2013, 19:09 | Κώστας ΠαπαθανασίουΜόνιμος ΣύνδεσμοςΘεωρώ άδικο τον «πόλεμο χαρακωμάτων» που παίζεται αυτές τις ημέρες μεταξύ χημικών και πληροφορικαρίων και εξηγούμαι:
Είναι αλήθεια ότι τόσο η χημεία όσο και η εκμάθηση της αλγοριθμικής σκέψης προσφέρουν γνώσεις αναγκαίες σε πληθώρα τεχνολογικών επιστημών και σχολών.Είναι επίσης αλήθεια ότι εδώ και μια δεκαετία, η Ένωση Ελλήνων Χημικών έχει καταδείξει εμπεριστατωμένα και επανειλημμένα τα πρόβληματα που δημιούργησε η πανθομολογούμενη υποβάθμιση της χημείας με την προηγούμενη εκπαιδευτική μεταρρύθμιση. Κατ΄ελάχιστον θα αναφέρω ότι οι εκπαιδευτικοί, χημικοί και όχι μόνο, όλων των βαθμίδων, έχουμε γίνει μάρτυρες περιπτώσεων μαθητών της νυν τεχνολογικής κατεύθυνσης που η ανεπάρκειά τους στη Χημεία είναι τόσο τραγική που οδηγεί ακόμη και σε εγκατάλειψη της σχολής τους. Άλλωστε, και χωρίς να μπορώ εδώ να επεκταθώ, η γνώση της Χημείας είναι γνώση εξαιρετικά θεμελιακή για τον καθένα ως ερμηνευτική της ίδιας της αλληλεπίδρασής μας με τον κόσμο. (Παραπέμπω ενδεικτικά όσους ενδιαφέρονται στην εξαιρετική εισαγωγή στη Χημεία του Donald Sadoway καθηγητή στο MIT http://www.youtube.com/watch?v=kI7D2lkcF8E&list=PL36EC6A6180271B0F ).Από την άλλη, είναι αλήθεια ότι η εξοικείωση με την αλγοριθμική σκέψη συντελεί στην αποτελεσματικότερη επίλυση προβλημάτων, κατά την γνώμη μου, ανεξαρτήτως ειδικότητας. Θεωρώ λοιπόν ότι η διδασκαλία της αλγοριθμικής σκέψης-πληροφορικής πράγματι θα έπρεπε να είναι προαπαιτούμενο σε όλες τις σχολές. Κοντολογής, δεν περισσεύει καμία από τις δύο ειδικότητες.Προτείνω λοιπόν την εξής λύση αφού κάνω μια απαραίτητη εισαγωγή:
Νομίζω ότι δεν έχει προσεχθεί δεόντως η έκταση και το είδος της γνώσης των μαθηματικών που τίθεται ως προαπαιτούμενη στις εξετάσεις. Πρόκειται για μία τεράστια έμφαση στην Ανάλυση (αμφιβάλλω αν σε τόσο εξαντλητικό βαθμό εξυπηρετεί κάτι στις περισσότερες σχολές). Παράλληλα, έχει εξοβελιστεί η αποδεικτική λογική και η καλλιέργεια της σκέψης που προσφέρει η Άλγεβρα (πίνακες, ορίζουσες, διανυσματικοί χώροι κλπ... τα θυμούμαστε όσοι δώσαμε με τις δέσμες). Πρακτικά επίσης αγνοούνται η συνδυαστική, οι πιθανότητες και η μαθηματική λογική (Είναι ειρωνεία το ότι η άλγεβρα Boole διδασκόταν ως κομμάτι της ......ηλεκτρολογίας τεχνολογικής κατεύθυνσης).Στο δια ταύτα λοιπόν προτείνω :η Χημεία να διδάσκεται όπως προβλέπεται στο νομοσχέδιο αλλά το μάθημα των μαθηματικών να μετονομασθεί σε ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ-ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ, να γίνεται σε ΌΛΟΥΣ τους τομείς με θετικές και τεχνολογικές επιστήμες, μειώνοντας (κατα 2 τουλάχιστον) τις ώρες των καθαρών μαθηματικών που θα αποδοθούν στην πληροφορική. Οι δύο κλάδοι του μαθήματος να διδάσκονται παράλληλα στη διάρκεια του διδακτικού έτους ο καθένας από το αντίστοιχο συνάδελφο και να εξετάζονται ως ενιαίο μάθημα (όπως συνέβαινε μέχρι τώρα με το μάθημα Χημεία-Βιοχημεία). Η ύλη των μαθηματικών να εστιάζεται στα πραγματικά και πολύτιμα ουσιώδη της ανάλυσης και να συμπεριλαμβάνει τα ουσιώδη της άλγεβρας τα οποία συνδέονται με τις εφαρμογές στην αλγοριθμική σκέψη της πληροφορικής.Νομίζω ότι έτσι επιτυγχάνεται ένας αναγκαίος εδώ και χρόνια εξορθολογισμός ώστε να προσφέρουμε στους αυριανούς επιστήμονες γνώσεις–θεμέλια για μια πιο στέρεα συνέχεια στην επιστημονική τους ζωή.
Thanassis Drivas
BSc in Computer Science
MSc in Space Science Applications and Technologies
https://github.com/tdrivas

P.Tsiotakis

Παράθεση από: morfeus στις 18 Αυγ 2013, 05:32:32 ΜΜ
κοιτάξτε αυτό το σχόλιο στη διαβούλευση:

17 Αυγούστου 2013, 19:09 | Κώστας ΠαπαθανασίουΜόνιμος ΣύνδεσμοςΘεωρώ άδικο τον «πόλεμο χαρακωμάτων» που παίζεται αυτές τις ημέρες μεταξύ χημικών και πληροφορικαρίων και εξηγούμαι:
Είναι αλήθεια ότι τόσο η χημεία όσο και η εκμάθηση της αλγοριθμικής σκέψης προσφέρουν γνώσεις αναγκαίες σε πληθώρα τεχνολογικών επιστημών και σχολών.Είναι επίσης αλήθεια ότι εδώ και μια δεκαετία, η Ένωση Ελλήνων Χημικών έχει καταδείξει εμπεριστατωμένα και επανειλημμένα τα πρόβληματα που δημιούργησε η πανθομολογούμενη υποβάθμιση της χημείας με την προηγούμενη εκπαιδευτική μεταρρύθμιση. Κατ΄ελάχιστον θα αναφέρω ότι οι εκπαιδευτικοί, χημικοί και όχι μόνο, όλων των βαθμίδων, έχουμε γίνει μάρτυρες περιπτώσεων μαθητών της νυν τεχνολογικής κατεύθυνσης που η ανεπάρκειά τους στη Χημεία είναι τόσο τραγική που οδηγεί ακόμη και σε εγκατάλειψη της σχολής τους. Άλλωστε, και χωρίς να μπορώ εδώ να επεκταθώ, η γνώση της Χημείας είναι γνώση εξαιρετικά θεμελιακή για τον καθένα ως ερμηνευτική της ίδιας της αλληλεπίδρασής μας με τον κόσμο. (Παραπέμπω ενδεικτικά όσους ενδιαφέρονται στην εξαιρετική εισαγωγή στη Χημεία του Donald Sadoway καθηγητή στο MIT http://www.youtube.com/watch?v=kI7D2lkcF8E&list=PL36EC6A6180271B0F ).Από την άλλη, είναι αλήθεια ότι η εξοικείωση με την αλγοριθμική σκέψη συντελεί στην αποτελεσματικότερη επίλυση προβλημάτων, κατά την γνώμη μου, ανεξαρτήτως ειδικότητας. Θεωρώ λοιπόν ότι η διδασκαλία της αλγοριθμικής σκέψης-πληροφορικής πράγματι θα έπρεπε να είναι προαπαιτούμενο σε όλες τις σχολές. Κοντολογής, δεν περισσεύει καμία από τις δύο ειδικότητες.Προτείνω λοιπόν την εξής λύση αφού κάνω μια απαραίτητη εισαγωγή:
Νομίζω ότι δεν έχει προσεχθεί δεόντως η έκταση και το είδος της γνώσης των μαθηματικών που τίθεται ως προαπαιτούμενη στις εξετάσεις. Πρόκειται για μία τεράστια έμφαση στην Ανάλυση (αμφιβάλλω αν σε τόσο εξαντλητικό βαθμό εξυπηρετεί κάτι στις περισσότερες σχολές). Παράλληλα, έχει εξοβελιστεί η αποδεικτική λογική και η καλλιέργεια της σκέψης που προσφέρει η Άλγεβρα (πίνακες, ορίζουσες, διανυσματικοί χώροι κλπ... τα θυμούμαστε όσοι δώσαμε με τις δέσμες). Πρακτικά επίσης αγνοούνται η συνδυαστική, οι πιθανότητες και η μαθηματική λογική (Είναι ειρωνεία το ότι η άλγεβρα Boole διδασκόταν ως κομμάτι της ......ηλεκτρολογίας τεχνολογικής κατεύθυνσης).Στο δια ταύτα λοιπόν προτείνω :η Χημεία να διδάσκεται όπως προβλέπεται στο νομοσχέδιο αλλά το μάθημα των μαθηματικών να μετονομασθεί σε ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ-ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ, να γίνεται σε ΌΛΟΥΣ τους τομείς με θετικές και τεχνολογικές επιστήμες, μειώνοντας (κατα 2 τουλάχιστον) τις ώρες των καθαρών μαθηματικών που θα αποδοθούν στην πληροφορική. Οι δύο κλάδοι του μαθήματος να διδάσκονται παράλληλα στη διάρκεια του διδακτικού έτους ο καθένας από το αντίστοιχο συνάδελφο και να εξετάζονται ως ενιαίο μάθημα (όπως συνέβαινε μέχρι τώρα με το μάθημα Χημεία-Βιοχημεία). Η ύλη των μαθηματικών να εστιάζεται στα πραγματικά και πολύτιμα ουσιώδη της ανάλυσης και να συμπεριλαμβάνει τα ουσιώδη της άλγεβρας τα οποία συνδέονται με τις εφαρμογές στην αλγοριθμική σκέψη της πληροφορικής.Νομίζω ότι έτσι επιτυγχάνεται ένας αναγκαίος εδώ και χρόνια εξορθολογισμός ώστε να προσφέρουμε στους αυριανούς επιστήμονες γνώσεις–θεμέλια για μια πιο στέρεα συνέχεια στην επιστημονική τους ζωή.


βλεπει αυτο που του ερχεται
ίσως να προταθεί να ενωθεί Χημεία/Βιολογία. Πριν 400 χρόνια έτσι δε διδάσκονταν;
το σωστό δίπολο είναι Πληροφορική - Βιολογία

seibei

Παράθεση από: morfeus στις 18 Αυγ 2013, 05:32:32 ΜΜ
κοιτάξτε αυτό το σχόλιο στη διαβούλευση:

1να μετονομασθεί σε ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ-ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ, να γίνεται σε ΌΛΟΥΣ τους τομείς με θετικές και τεχνολογικές επιστήμες, μειώνοντας (κατα 2 τουλάχιστον) τις ώρες των καθαρών μαθηματικών που θα αποδοθούν στην πληροφορική. Οι δύο κλάδοι του μαθήματος να διδάσκονται παράλληλα
Τσόντα στα μαθηματικά... Ότι να'ναι...

Νίκος Αδαμόπουλος


petrosp13

Γνωρίζουμε ανθρώπους από εφημερίδες που να ασχολούνται με το εκπαιδευτικό ρεπορτάζ;
Μπορεί να πάει και εκεί η επιστολή μέσα στην εβδομάδα
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

Ανδρέας Φαρμακόρης

Στο Θελω η Πληροφορικη να διδασκεται στο Λύκειο (facebook) αναρτηθηκαν και οι 8 ερωτήσεις.

https://www.facebook.com/media/set/?set=a.539270292793912.1073741828.125253390862273&type=3
Καθηγητης Πληροφορικής ΠΕ19
Λυκειο Αμπελακίων Σαλαμίνας