Τρόπος Βαθμολόγησης γραπτών ΑΕΠΠ 2011

Ξεκίνησε από pfan, 26 Μαΐου 2011, 10:02:14 ΠΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

pfan

Θα ήθελα να ρωτήσω τους συναδέλφους που βαθμολογούν στο ερώτημα Β2 αν ο μαθητής δεν μεταφέρει με αντιστοιχία τις παραμέτρους (δηλ το z στο z και το
w στο w) και εμφανίζει σωστά 3, 3, 5, 5, 7, 7, ...... , 37, 37, τότε πόσες μονάδες κόβονται;

Νομίζω ότι τα θέματα ήταν πολύ καλά έχω όμως κάποιες μικρές ενστάσεις μια από αυτές είναι ότι το Β2 έπρεπε να είχε και τον πίνακα τιμών ώστε η βαθμολόγηση να είναι πιο αξιόπιστη.
Πύρζα Φανή
Καθηγήτρια Πληροφορικής

ikariofil

<<εμφανίζει σωστά 3, 3, 5, 5, 7, 7, ...... , 37, 37, τότε πόσες μονάδες κόβονται;>>


μα δεν εμφανίζονται αυτές οι τιμές!

Stefevan

ε ναι αφού η σειρά των τυπικών παραμέτρων είναι διαφορετική  :(

και μόνο από αυτά τα αποτελέσματα πρέπει να παραξενευτείς ...

Stefevan

Χωρίς παρεξήγηση, για μένα πρέπει να χάσει όλες τις μονάδες, εξετάζεσαι σε κάποια θέματα και στο συγκεκριμένο εξεταζόσουν στο αν ξέρεις ότι οι παράμετροι περνούν με την ίδια σειρά, το τρέξιμο είναι το πιο εύκολο και δεν νομίζω να το έβαλαν το θέμα για αυτό το λόγο

Sergio

#4
Το θέμα δεν εξέταζε ΜΟΝΟ το πέρασμα των παραμέτρων.

Ουσιαστικά εξέταζε:
1) πέρασμα παραμέτρων
2) εκτέλεση υποπρογράμματος στην τοπική μνήμη
3) εμφάνιση τιμών σε υπό - και - κύριο - πρόγραμμα
4) εκτέλεση βρόχου όσο

Σε μαθητή που παρουσιάζει στο καθαρό πίνακα τιμών και αποδεικνύει πως το πέρασμα είναι το μόνο του λάθος, και κάνει όλα τα άλλα (σημεία 2, 3 και 4) σωστά θεωρώ πως δε μπορώ να κόψω σε καμία περίπτωση περισσότερες από 5 μονάδες.  Και νομίζω πως πάλι τον αδικώ, νίσως θα έπρεπε για απώλεια ενός από τα 4 προς εξέταση σημεία να κόβουμε 3 από τα 10 μονάδες.

Σημειωτέον πως άν ένας πλήρης τιμών αποδεικνύει πως και το πέρασμα των παραμέτρων γίνεται (και δε γίνεται η εκτέλεση του προγράμματος με τις θέσεις μνήμης του κύριου προγράμματος) αλλά δε γίνεται με σωστή αντιστοίχιση, δε μιλάμε καν για συνολική αποτυχία του σημείου 1 αλλά για μερική.  Οπότε οι 3 από τις 10 μονάδες είναι αρκετή απώλεια.

Ε, δεν πιστεύω πως 10 στις 100 μονάδες του διαγωνίσματος επιχειρούν να ανιχνεύσουν μόνο το δεύτερο κανόνα που εμφανίζεται στη σελίδα 220.
Απ τη μια η θητεία μου σε σχολικές αίθουσες: να φλυαρώ - να ελπίζω πως κατι κατάλαβαν - να εξερευνώ - να μαθαίνω. Απ την άλλη, σχεδόν συνομήλικη, η Διδακτική της Πληροφορικής: ερευνά διαδικασίες μάθησης - φλερτάρει με την Ψυχολογία - με καλεί να αφήσω το βλέμμα του Πληροφορικού και να δω με τα μάτια του δασκάλου. Τέκνα των 2, οι απόψεις μου.. (προσαρμοσμένο από τον πρόλογο του βιβλίου "Το μακρόν Φυσική προ του βραχέως διδάσκω" του Ανδρέα Κασσέτα)

andreas_p

Το θέμα δεν εξέταζε ΜΟΝΟ το πέρασμα των παραμέτρων.

Ουσιαστικά εξέταζε:
1) πέρασμα παραμέτρων
2) εκτέλεση υποπρογράμματος στην τοπική μνήμη
3) εμφάνιση τιμών σε υπό - και - κύριο - πρόγραμμα
4) εκτέλεση βρόχου όσο

και όχι μόνο ...

5) Η διαδικασία Διαδ  αλλάζει το περιεχόμενο  των τυπικών της παραμέτρων
    και αυτή η αλλαγή  ΕΠΙΣΤΡΕΦΕΙ  στις  ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΕΣ πραγματικές  του κυρίου προγράμματος
    ΘέμαΒ     (κάτι το οποίο ΔΕ γίνεται με τη ΣΥΝΑΡΤΗΣΗ !!! )

       Βλέπε  :   Μαρούσι 20-04-2010
       Αριθ. Πρωτ.   43652/Γ2
       Σελ. 3/4, ερώτ. 2)


Α.Π.

Sergio

Παράθεση από: andreas_p στις 26 Μαΐου 2011, 09:13:44 ΜΜ
και όχι μόνο ...

5) Επιστροφή των τιμών των τυπικών παραμέτρων στις ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΕΣ πραγματικές.
    (κάτι το οποίο ΔΕ γίνεται με τη ΣΥΝΑΡΤΗΣΗ !!! )
       Βλέπε  :   Μαρούσι 20-04-2010
       Αριθ. Πρωτ.   43652/Γ2

Σωστό και αυτό..

Το θλιβερό είναι πως κάποια βαθμολογικά κέντρα μάλλον έχουν αποφασίσει να αφαιρούν το σύνολο των μονάδων..

Θλιβερό..

Να πού χρειαζόταν η επικοινωνία των συντονιστών.. Δυστυχώς, αν και δεν κόστιζε τίποτα, το έκοψαν και αυτό φέτος .. :-\
Απ τη μια η θητεία μου σε σχολικές αίθουσες: να φλυαρώ - να ελπίζω πως κατι κατάλαβαν - να εξερευνώ - να μαθαίνω. Απ την άλλη, σχεδόν συνομήλικη, η Διδακτική της Πληροφορικής: ερευνά διαδικασίες μάθησης - φλερτάρει με την Ψυχολογία - με καλεί να αφήσω το βλέμμα του Πληροφορικού και να δω με τα μάτια του δασκάλου. Τέκνα των 2, οι απόψεις μου.. (προσαρμοσμένο από τον πρόλογο του βιβλίου "Το μακρόν Φυσική προ του βραχέως διδάσκω" του Ανδρέα Κασσέτα)

andreas_p

Το θέμα είναι πιο απλό.΄
Μια φόρμα πίνακα τιμών, από την ΚΕΕ.

Α.Π.

Sergio

Αφού δεν ήρθε με τα θέματα και η βαθμολόγηση έχει ξεκινήσει.. πάει..

Αν υπήρχε το forum στο ΠΣΔ κάτι μπορεί να γινόταν μεταξύ συντονιστών.. Τώρα πλέον γυρίσαμε στην εποχή των μη μετρήσιμων αποκλίσεων μεταξύ βαθμολογικών.  Στην εποχή των πλασματικών ποσοστών αναβαθμολόγησης που παρουσίαζαν ιδεατή εικόνα σύγκλισης κριτηρίων βαθμολόγησης.

Ποιός ξέρει.. ίσως είχαν σοβαρούς λόγους που κατήργησαν (αντί να ενισχύσουν θεσμικά) το συντονιστικό όργανο που πασχίζαμε από το το 2006 μέχρι το 2009 για να ξεκινήσουμε :(
Απ τη μια η θητεία μου σε σχολικές αίθουσες: να φλυαρώ - να ελπίζω πως κατι κατάλαβαν - να εξερευνώ - να μαθαίνω. Απ την άλλη, σχεδόν συνομήλικη, η Διδακτική της Πληροφορικής: ερευνά διαδικασίες μάθησης - φλερτάρει με την Ψυχολογία - με καλεί να αφήσω το βλέμμα του Πληροφορικού και να δω με τα μάτια του δασκάλου. Τέκνα των 2, οι απόψεις μου.. (προσαρμοσμένο από τον πρόλογο του βιβλίου "Το μακρόν Φυσική προ του βραχέως διδάσκω" του Ανδρέα Κασσέτα)

evry

Δεν νομίζω ότι θα υπάρξει βαθμολογητής που θα κόψει όλες τις μονάδες για κάποια λάθη στον πίνακα τιμών. Θα πρέπει να τρέξει με το χέρι το πρόγραμμα
Δεν είναι δύσκολο. Στον έναν αριθμό βάζεις + 2 και μετά προσθέτεις στον άλλον τους 2 προηγούμενους. Βγαίνει αμέσως.
Στο δικό μου βαθμολογικό ισχύει το 1 λάθος πιάνεται 1 φορά. Το πρόβλημα είναι να γίνει λάθος στο λάθος γιατί τότε είναι δύσκολο να βγάλεις άκρη.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

pgrontas

Συμφωνώ 100% με τον Sergio. Η άσκηση δεν εξετάζει μόνο το πέρασμα παραμέτρων, οπότε στο κλασικό λάθος που συμβαίνει στα γραπτά δηλ. το 3,5,7...,37, δεν πρέπει να χαθούν όλες οι μονάδες. Στο δικό μας βαθμολογικό κέντρο η αρχική άποψη ήταν να κοπούν όλες οι μονάδες, αλλά μετά από σχετική (έντονη) συζήτηση στην ενημέρωση, αποφασίσαμε να δωθούν κάποιες μονάδες, ανάλογα με την απάντηση.

Σε όσα γραπτά έχω διορθώσει μέχρι τώρα, πάντως οι περισσότερες μονάδες χάνονται από την θεωρία και από τον πίνακα στο θέμα Γ. 
Η καλύτερη απάντηση που έχω διαβάσει είναι: Τμηματικός προγραμματισμός είναι η ιεραρχική σχεδίαση σε πρόγραμμα. Προτείνω να μπει στην επόμενη έκδοση του βιβλίου.
Programs must be written for people to read, and only incidentally for machines to execute - Harold Abelson

TNS

Καλησπέρα. Τελικά με την απάντηση που έχω δώσει:
     Στο πρόγραμμα θα εμφανιστούν: 4, 9, 16, 25, 36
     Στο υποπρόγραμμα θα εμφανιστούν: 5, 7, 9, 11, 13
Πώς θα βαθμολογηθεί;

evry

Στο γραπτό υπάρχει πίνακας στον οποίο να φαίνεται ότι πρώτα εμφανίζονται οι αριθμοί της διαδικασίας και μετά του προγράμματος?
Αν θυμάσαι το θέμα έλεγε ότι οι αριθμοί πρέπει να είναι με τη σειρά

Σε οποιαδήποτε περίπτωση μπορεί να μην χάσεις τίποτα αλλά μπορεί να χάσεις και 2 μονάδες πολύ αυστηρά. Το πιθανότερο είναι να χάσεις 1 κατά τη γνώμη μου

Παράθεση από: TNS στις 26 Μαΐου 2011, 10:29:59 ΜΜ
Καλησπέρα. Τελικά με την απάντηση που έχω δώσει:
     Στο πρόγραμμα θα εμφανιστούν: 4, 9, 16, 25, 36
     Στο υποπρόγραμμα θα εμφανιστούν: 5, 7, 9, 11, 13
Πώς θα βαθμολογηθεί;
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

andreas_p

Δηλαδή θα στείλει το  z (1), θέση 1, πραγματική παράμετρoς, ΣΤΟ z , θέση 2 , τυπική παράμετρος και αντίστοιχα, το  w (3), θέση 2, πραγματική παράμετρος, ΣΤΟ w , θέση 1 , τυπική παράμετρος ,
θα εκτελέσει την Όσο 15 ίσως και 20 φορές ... και μέσα στην ανεμοθύελλα των τιμών θα ψάχνουμε για κάποια σωστή ::::::

Ας συνέλθουμε λιγο !!!


Α.Π.

evry

καλά βρε αντρέα, δεν είπαμε να τρέξει και όλο το πρόγραμμα για 100 τιμές. Σήμερα κάποιος είχε φτάσει στο 312 αν θυμάμαι καλά.
Απλά αν δει ότι οι τιμές ακολουθούν το pattern που είπα τότε νομίζω ότι πρέπει να δώσει κάποιες μονάδες
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

TNS

ΠαράθεσηΣτο γραπτό υπάρχει πίνακας στον οποίο να φαίνεται ότι πρώτα εμφανίζονται οι αριθμοί της διαδικασίας και μετά του προγράμματος?

Υπάρχει αλλά είναι στο πρόχειρο.

evry

Χμμμ, ενδιαφέρον. Αρκετοί βαθμολογητές πάντως κοιτάνε το πρόχειρο.
όπως και να έχει μπορεί να χάσεις 1 μόριο μπορεί και τίποτα, οπότε μην το σκέφτεσαι
Παράθεση από: TNS στις 26 Μαΐου 2011, 10:37:06 ΜΜ
Υπάρχει αλλά είναι στο πρόχειρο.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

pgrontas

Παράθεση από: TNS στις 26 Μαΐου 2011, 10:29:59 ΜΜ
Καλησπέρα. Τελικά με την απάντηση που έχω δώσει:
     Στο πρόγραμμα θα εμφανιστούν: 4, 9, 16, 25, 36
     Στο υποπρόγραμμα θα εμφανιστούν: 5, 7, 9, 11, 13
Πώς θα βαθμολογηθεί;
Σε τέτοιες απαντήσεις (αν δεν έχει γραφτεί τίποτε άλλο) έχουμε συμφωνήσει να δίνουμε 8/10 επειδή δεν καθορίζεται η σειρά όπως ζητείται και επειδή δεν γίνεται σαφές αν ο μαθητής έχει καταλάβει ότι η έξοδος προγράμματος/υποπρογράμματος είναι κοινή.
Programs must be written for people to read, and only incidentally for machines to execute - Harold Abelson

Stefevan

Αν είναι άδικο για αυτόν που δεν πρόσεξε το βασικό σημείο της λύσης της άσκησης και έβαλε όλες τις τιμές λάθος τότε για αυτόν που κατάλαβε την 'πονηριά' του θέματος και την έλυσε τι είναι; Νομίζω και πιστεύω πως δεν πρέπει να χαρίζονται μονάδες υποθέτοντας ότι ο μαθητής θα το έλυνε σωστά αν καταλάβαινε την χαζομάρα που έκανε.  Ο μαθητής είχε αρκετούς μήνες να προετοιμαστεί με τον ένα ή με τον άλλο τρόπο και θα έπρεπε να είναι άψογα προετοιμασμένος και 100% προσεκτικός για να γράψει. Είναι σκληρός ο ανταγωνισμός στις εξετάσεις και ότι έχεις γράψει πρέπει να πάρεις για να μην αδικηθεί κανείς. Αν υπήρχε οδηγία που να λέει .. κοιτάξτε ρε παιδιά και τον τρόπο που έλυσε την άσκηση τότε εντάξει.. αλλά εδώ απλά ζητούσε να αποτυπωθούν οι τιμές.

Σέβομαι τις απόψεις όλων απλά είναι η άποψη μου  :)

Stefevan

Παράθεση από: evry στις 26 Μαΐου 2011, 10:39:51 ΜΜ
Αρκετοί βαθμολογητές πάντως κοιτάνε το πρόχειρο.

Για ποιο λόγο?

evry

Για να μπορέσουν να καταλάβουν πως σκέφτεται ο μαθητής ώστε να τον αξιολογήσουν με τον καλύτερο και δικαιότερο δυνατό τρόπο
Παράθεση από: Stefevan στις 26 Μαΐου 2011, 10:45:15 ΜΜ
Για ποιο λόγο?

Φαντάζομαι ότι αν κάποιος από εμάς έδινε εξετάσεις και δεν προλάβαινε να περάσει μια λύση στο καλό θα ήλπιζε ο βαθμολογητής να ρίξει και μια ματιά στο πρόχειρο
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

Σπύρος Δουκάκης

Όπως έχει ειπωθεί και στο παρελθόν το λάθος καλό είναι να μην μεταφέρεται.

Ο μαθητής/τρια έκανε ένα λάθος καθόλη τη διάρκεια εκτέλεσης του προγράμματος. Με το ίδιο λάθος αντιμετώπισε όλο το θέμα.

Θεωρώ ότι δεν πρέπει να τον/την καταδικάσουμε με -10 για αυτό το ΕΝΑ λάθος.

evry

Νομίζω ότι ο Ανδρέας δεν αναφέρεται στην περίπτωση που ο μαθητής έκανε μόνο ένα λάθος, αυτό είναι εύκολο να το διακρίνεις, είναι οι αριθμοί τέτοιοι που φαίνεται. Το πρόβλημα είναι αν έχει κάνει πολλές φορές λάθος. Εκεί είναι δύσκολο
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

Sergio

 
Παράθεση από: evry στις 26 Μαΐου 2011, 10:05:54 ΜΜ
Δεν νομίζω ότι θα υπάρξει βαθμολογητής που θα κόψει όλες τις μονάδες για κάποια λάθη στον πίνακα τιμών. Θα πρέπει να τρέξει με το χέρι το πρόγραμμα
Δεν είναι δύσκολο. Στον έναν αριθμό βάζεις + 2 και μετά προσθέτεις στον άλλον τους 2 προηγούμενους. Βγαίνει αμέσως.
Στο δικό μου βαθμολογικό ισχύει το 1 λάθος πιάνεται 1 φορά. Το πρόβλημα είναι να γίνει λάθος στο λάθος γιατί τότε είναι δύσκολο να βγάλεις άκρη.

Το πρόβλημα Εύρη είναι πως αρκετοί πιστεύουν πως το μόνο που εξετάζει το συγκεκριμένο θέμα είναι η σωστή αντιστοίχιση πραγματικών με τυπικές παραμέτρους.  Δεν έχει να κάνει τόσο με την ύπαρξη ή όχι πίνακα τιμών.  Αυτοί που πιστεύουν πως το μόνο που εξετάζει το θέμα είναι σωστή η αντιστοίχιση, θεωρούν πως αυτό το λάθος είναι αρκετό για να στερήσει όλες της μονάδες του ερωτήματος.  Και βέβαια, αυτό το λάθος (η ατυχής αντιστοίχιση) όταν γίνεται, γίνεται σε όλες τις κλήσεις.  Οπότε όλα τα νούμερα βγαίνουν λάθος. 

Παράθεση από: sdoukakis στις 26 Μαΐου 2011, 11:01:54 ΜΜ
Όπως έχει ειπωθεί και στο παρελθόν το λάθος καλό είναι να μην μεταφέρεται.

Ο μαθητής/τρια έκανε ένα λάθος καθόλη τη διάρκεια εκτέλεσης του προγράμματος. Με το ίδιο λάθος αντιμετώπισε όλο το θέμα.

Θεωρώ ότι δεν πρέπει να τον/την καταδικάσουμε με -10 για αυτό το ΕΝΑ λάθος.

Παράθεση από: evry στις 26 Μαΐου 2011, 11:04:40 ΜΜ
Νομίζω ότι ο Ανδρέας δεν αναφέρεται στην περίπτωση που ο μαθητής έκανε μόνο ένα λάθος, αυτό είναι εύκολο να το διακρίνεις, είναι οι αριθμοί τέτοιοι που φαίνεται. Το πρόβλημα είναι αν έχει κάνει πολλές φορές λάθος. Εκεί είναι δύσκολο

Στην πραγματικότητα γίνεται το ίδιο λάθος ξανά και ξανά.. Όλα τα άλλα (1. αντιγραφή – έστω και με τη λάθος σειρά – των τιμών 2. επεξεργασία στη διαδικασία με τις τοπικές μεταβλητές 3) επιστροφή των τιμών στο κύριο πρόγραμμα 4) εκτέλεση του βρόχου) γίνονται σωστά.  Όμως οι 10 μονάδες κόβονται, από κάποιους, όλες.

Έτσι, ελλείψη σαφών οδηγιών βαθμολόγησης και αφού το Υπουργείο αποφάσισε και διέκοψε τη λειτουργία του forum στο ΠΣΔ με το σκεπτικό πως δεν πρέπει να υπάρχει συνεννόηση συντονιστών, φοβάμαι πως το κάθε ΒΚ θα κάνει ότι νομίζει.

Αφού μετά από 5 χρόνια προσπάθειες δεν έχει ακόμα πεισθεί το σώμα των βαθμολογητών πως η βαθμολόγηση πρέπει να γίνεται βάση εξεταζόμενων διδακτικών στόχων αλλά επιμένει συχνά να μοιράζει τις μονάδες στις επιμέρους εντολές ή να βαθμολογεί κατά περίπτωση με 0 ή 10, τι να πω.  Κρίμα.

Εδώ είναι που θα ήταν απαραίτητη η διευκρίνιση από την ΚΕΕ για κάθε θέμα σχετικά με τους επιμέρους διδακτικούς στόχους επιχειρεί να εξετάσει.  Είχαμε κάνει σχετική εργασία με το Βαγγέλη το 2007 μετά από τη συζήτηση που είχαμε στήσει στο Στέκι στις εξετάσεις του 2006 και την είχαμε ανακοινώσει στη Σύρο. Σε αυτή στηρίχτηκε και η πρωτοβουλία δημιουργίας στο ΠΣΔ του χώρου επικοινωνίας των συντονιστών βαθμολόγησης με την ΚΕΕ το 2009 και το 2010, όσο τουλάχιστον την αξιοποίησαν οι εμπλεκόμενοι.  ΚΑΙ αυτή προσπάθεια, φέτος μπήκε στην άκρη.

Πίστεψέ με.  Και πίνακα τιμών να είχε το θέμα, όσοι πιστεύουν πως εξετάζεται ένας στόχος και όχι 4, βαθμολογούν ανάλογα.

Δε λέω ότι έτσι πρέπει να είναι, δυστυχώς όμως αυτό εισπράττω.
Απ τη μια η θητεία μου σε σχολικές αίθουσες: να φλυαρώ - να ελπίζω πως κατι κατάλαβαν - να εξερευνώ - να μαθαίνω. Απ την άλλη, σχεδόν συνομήλικη, η Διδακτική της Πληροφορικής: ερευνά διαδικασίες μάθησης - φλερτάρει με την Ψυχολογία - με καλεί να αφήσω το βλέμμα του Πληροφορικού και να δω με τα μάτια του δασκάλου. Τέκνα των 2, οι απόψεις μου.. (προσαρμοσμένο από τον πρόλογο του βιβλίου "Το μακρόν Φυσική προ του βραχέως διδάσκω" του Ανδρέα Κασσέτα)

Stefevan

Δεν είναι καταδίκη για μένα , μάθημα ζωής είναι  :) Και οι πανελλαδικές (πάλι για μένα) μάθημα ζωής είναι και πιστεύω πως δεν είναι κατάλληλες για όλους.

Το πιο δίκαιο θα ήταν να μπαίνει μαύρο αυτοκόλλητο και στα πρόχειρα (αυτό θα κόστιζε). Απλά με ενοχλεί το γεγονός ότι κάτι το κάνουν κάποιοι και όχι όλοι.

evry

Δεν το κάνουν κάποιοι. Νομίζω ότι το κάνουν σχεδόν όλοι. Τι θέλω να πω. Βλέπεις ένα γραπτό που σου έχει απαντήσει για το θέμα Β2 7-8 αριθμούς και αυτό είναι . Ούτε πίνακας τιμών ούτε τίποτα. Ποια είναι η επόμενη κίνησή σου? πας αμέσως στο πρόχειρο. Εγώ το κάνω πλέον εντελώς αυτόματα και το ίδιο οι περισσότεροι συνάδελφοι.
Παράθεση από: Stefevan στις 26 Μαΐου 2011, 11:18:39 ΜΜ
Δεν είναι καταδίκη για μένα , μάθημα ζωής είναι  :) Και οι πανελλαδικές (πάλι για μένα) μάθημα ζωής είναι και πιστεύω πως δεν είναι κατάλληλες για όλους.

Το πιο δίκαιο θα ήταν να μπαίνει μαύρο αυτοκόλλητο και στα πρόχειρα (αυτό θα κόστιζε). Απλά με ενοχλεί το γεγονός ότι κάτι το κάνουν κάποιοι και όχι όλοι.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

Sergio

Παράθεση από: evry στις 26 Μαΐου 2011, 11:22:01 ΜΜ
πας αμέσως στο πρόχειρο. Εγώ το κάνω πλέον εντελώς αυτόματα και το ίδιο οι περισσότεροι συνάδελφοι.

Ντροπή σας... αυτό απαγορεύεται  :P

Πέρα απ' την πλάκα. Προσωπικά έχω "διατάξει" όλους μου τους μαθητές τον πίνακα τιμών να τον έχουν ΣΤΟ ΚΑΘΑΡΟ.

Για την ακρίβεια, για να κερδίζουν χρόνο, φέτος τους συμβούλεψα να μη χρησιμοποιήσουν καθόλου πρόχειρο.  Να τα λύσουν κατευθείαν στο καθαρό και μετά να διαγράψουν ό,τι θέλουν για να μη βαθμολογηθεί.  Απορώ πώς δεν το είχα σκεφτεί να τους το λέω παλιότερα..  :-\
Απ τη μια η θητεία μου σε σχολικές αίθουσες: να φλυαρώ - να ελπίζω πως κατι κατάλαβαν - να εξερευνώ - να μαθαίνω. Απ την άλλη, σχεδόν συνομήλικη, η Διδακτική της Πληροφορικής: ερευνά διαδικασίες μάθησης - φλερτάρει με την Ψυχολογία - με καλεί να αφήσω το βλέμμα του Πληροφορικού και να δω με τα μάτια του δασκάλου. Τέκνα των 2, οι απόψεις μου.. (προσαρμοσμένο από τον πρόλογο του βιβλίου "Το μακρόν Φυσική προ του βραχέως διδάσκω" του Ανδρέα Κασσέτα)

Σπύρος Δουκάκης

Αυτό ακριβώς εννοώ. Δεν μιλάω για ένα λάθος, άλλα για ένα λάθος που επαναλαμβάνεται πολλές φορές. Αν π.χ. ποτέ δεν τις γυρίσει ανάποδα τότε μιλάω για ένα λάθος.

Αν την μία φορά δεν τις γυρίσει ανάποδα κι την άλλη φορά τις γυρίσει... τότε αλλάζουν τα πράγματα...

Παράθεση από: Sergio στις 26 Μαΐου 2011, 11:14:34 ΜΜ
Στην πραγματικότητα γίνεται το ίδιο λάθος ξανά και ξανά.. Όλα τα άλλα (1. αντιγραφή – έστω και με τη λάθος σειρά – των τιμών 2. επεξεργασία στη διαδικασία με τις τοπικές μεταβλητές 3) επιστροφή των τιμών στο κύριο πρόγραμμα 4) εκτέλεση του βρόχου) γίνονται σωστά.  Όμως οι 10 μονάδες κόβονται, από κάποιους, όλες.

Παράθεση από: sdoukakis στις 26 Μαΐου 2011, 11:01:54 ΜΜ
Ο μαθητής/τρια έκανε ένα λάθος καθόλη τη διάρκεια εκτέλεσης του προγράμματος. Με το ίδιο λάθος αντιμετώπισε όλο το θέμα.

evry

όχι θα τους λες το εξής:
Αν δεν προλάβουν να περάσουν κάτι στο πρόχειρο θα πουν στους επιτηρητές ότι τελειώνουν εκεί!!!!
οπότε θα πρέπει να βάλουν Χ σε όλες τις σελίδες μεταξύ πρόχειρου και καλού

Επίσης για να μην υπάρξει καμιά παρεξήγηση δε λέω ότι βαθμολογούμε το πρόχειρο έτσι?
απλά το πρόχειρο μπορεί να μας δείξει πως σκέφτηκε ο μαθητής, πράγμα πολύ σημαντικό γιατί βαθμολογούμε τη σκέψη και όχι 10 ξερά νούμερα

Παράθεση από: Sergio στις 26 Μαΐου 2011, 11:24:59 ΜΜ
Ντροπή σας... αυτό απαγορεύεται  :P

Πέρα απ' την πλάκα. Προσωπικά έχω "διατάξει" όλους μου τους μαθητές τον πίνακα τιμών να τον έχουν ΣΤΟ ΚΑΘΑΡΟ.

Για την ακρίβεια, για να κερδίζουν χρόνο, φέτος τους συμβούλεψα να μη χρησιμοποιήσουν καθόλου πρόχειρο.  Να τα λύσουν κατευθείαν στο καθαρό και μετά να διαγράψουν ό,τι θέλουν για να μη βαθμολογηθεί.  Απορώ πώς δεν το είχα σκεφτεί να τους το λέω παλιότερα..  :-\
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

Sergio

Παράθεση από: evry στις 26 Μαΐου 2011, 11:34:42 ΜΜ
..θα τους λες το εξής:
Αν δεν προλάβουν να περάσουν κάτι στο πρόχειρο θα πουν στους επιτηρητές ότι τελειώνουν εκεί!!!!
οπότε θα πρέπει να βάλουν Χ σε όλες τις σελίδες μεταξύ πρόχειρου και καλού

Αυτό τους έλεγα πέρισυ.. από φέτος τους λέω .. ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΠΡΟΧΕΙΡΟ.. ΟΛΑ ΣΤΟ ΚΑΘΑΡΟ ΚΑΙ ΣΒΗΣΤΕ Ο,ΤΙ ΠΕΡΙΣΣΕΨΕΙ !! εξάλου οι βαθμολογητές χαίρονται να βλέπουν διαγραμμένα κομμάτια.. λιγότερη δουλειά   :laugh:
Απ τη μια η θητεία μου σε σχολικές αίθουσες: να φλυαρώ - να ελπίζω πως κατι κατάλαβαν - να εξερευνώ - να μαθαίνω. Απ την άλλη, σχεδόν συνομήλικη, η Διδακτική της Πληροφορικής: ερευνά διαδικασίες μάθησης - φλερτάρει με την Ψυχολογία - με καλεί να αφήσω το βλέμμα του Πληροφορικού και να δω με τα μάτια του δασκάλου. Τέκνα των 2, οι απόψεις μου.. (προσαρμοσμένο από τον πρόλογο του βιβλίου "Το μακρόν Φυσική προ του βραχέως διδάσκω" του Ανδρέα Κασσέτα)

Stefevan

Πάντως τι βλέπετε? Γνωρίζει ο κόσμος προγραμματισμό φέτος ή οι περισσότεροι γράφουν ότι τους κατέβει? Στα μέσα της χρονιάς είδα κάτι διαγωνίσματα από λύκειο, μου τα έδειχναν βασικά και έφριξα, ό,τι νά ναι... Πότε θα το πάρουν στα σοβαρά αυτό το μάθημα? Όταν δεν θα υπάρχει πλέον? Όταν χάνεις κάτι, τότε το εκτιμάς!  :P

papaluk

Σε γραπτό που είναι τέλειο, που στο Δ4 το έχει λύσει με ταξινόμηση και δίνει και την έκδοση για περίπτωση ισοβαθμίας, όλη σε σχόλιο... τέλεια λύση, αψεγάδιαστο γραπτό και πάει στο Β1 και γράφει..
! δίνουμε μια τιμή στο Σ για να μπει στην επανάληψη
Όσο Σ<=1000 επανάλαβε
Σ<-0
  για κ από 1 μέχρι 100
    διαβασε χ
    Σ<- Σ+χ
  τέλος_επανάληψης
τέλος_επανάληψης

και ενώ γράφει το σχόλιο δεν δίνει τιμή... τι βαθμό βάζεις σε αυτή την περίπτωση;

Sergio

Εγώ θα έβαζα 9/10..

Αλλά είμαι λίγο αιρετικός.. μη με παίρνεις και πολύ στα σοβαρά.

Κανονικά πιστεύω πως θα έπρεπε να πάρει λιγότερο αφού το "κόλλημά" του με την όσο ήταν που τον οδήγησε σε λάθος, ενώ το θέμα δείχνει ξεκάθαρα Μέχρις_ότου.  Ποιός ξέρει, ίσως να ήταν "θύμα" καθηγητή που υποστηρίζει το "όσο και ξερό ψωμί".

Αυστηρά δηλαδή θα το βαθμολογούσα με 7/10 ιδιαίτερα αφού ο κώδικας που "προτίθεται" να γράψει δεν είναι δομικά αντίστοιχος του διαγράμματος (δεν υλοποιεί βρόχο με έλεγχο στο τέλος).  Όμως η εκφώνηση ζητάει ισοδύναμο οπότε..  Αλλά και αυτό σηκώνει πολύ συζήτηση (όχι ότι δεν έχει ξαναγίνει ..)
Απ τη μια η θητεία μου σε σχολικές αίθουσες: να φλυαρώ - να ελπίζω πως κατι κατάλαβαν - να εξερευνώ - να μαθαίνω. Απ την άλλη, σχεδόν συνομήλικη, η Διδακτική της Πληροφορικής: ερευνά διαδικασίες μάθησης - φλερτάρει με την Ψυχολογία - με καλεί να αφήσω το βλέμμα του Πληροφορικού και να δω με τα μάτια του δασκάλου. Τέκνα των 2, οι απόψεις μου.. (προσαρμοσμένο από τον πρόλογο του βιβλίου "Το μακρόν Φυσική προ του βραχέως διδάσκω" του Ανδρέα Κασσέτα)

evry

Δεν ξέρω αν είναι το κατάλληλο μέρος αλλά θα συνοψίσω εδώ κάποια συμπεράσματα από τη βαθμολόγηση μέχρι τώρα. Τα γραπτά είναι αρκετά και σε συνδυασμό με συζήτηση με άλλους συναδέλφους έχω καταλήξει στα παρακάτω συμπεράσματα:

1) Το 100 κρίθηκε στο Θέμα Γ. Δηλαδή όποιος το έχει ολόσωστο μάλλον έχει πάρει 100. Είναι το θέμα με τη μεγαλύτερη αποτυχία μακράν. Είτε επειδή κάποιοι το έλυσαν με πίνακες είτε επειδή δεν έχουν βάλει το Διάβασε όνομα στις σωστές θέσεις.
Αυτό όμως που έχει ενδιαφέρον είναι ότι άριστα γραπτά από μαθητές που φαίνεται ότι καταλαβαίνουν πολύ καλά τι κάνουν χρησιμοποιούν δυναμικούς πίνακες!!! Ο τρόπος με τον οποίο τους χρησιμοποιούν δείχνει ότι δεν είναι κάτι που σκέφτηκαν εκείνη τη στιγμή, αλλά κάτι στο οποίο έχουν μάλλον εξασκηθεί και το έχουν ξαναχρησιμοποιήσει. (Αυτή η ιδέα μου δημιουργήθηκε, μπορεί φυσικά να κάνω και λάθος)
Αναρωτιέμαι όμως, υπάρχουν συνάδελφοι που διδάσκουν κάτι τέτοιο? γιατί ένας μαθητής δε νομίζω ότι μπορεί να το σκεφτεί από μόνος του. Μιλάμε για γραπτά μεταξύ 92-100.
Γιατί όμως ένας άριστος μαθητής να χρησιμοποιήσει πίνακα σε ένα τόσο εύκολο θέμα και να ρισκάρει. Από ότι έχω δει ο λόγος είναι το ερώτημα που ζητάει τον επιτυχόντα με τον ελάχιστο βαθμό. Τι κάνουν οι μαθητές;
  α) Πετάνε σε έναν δυναμικό πίνακα μόνο τους επιτυχόντες
  β) Όταν βγουν από την επανάληψη κάνουν ταξινόμηση
  γ) Εμφανίζουν το πρώτο στοιχείο
Προφανώς ο τρόπος είναι σωστός στα πλαίσια του μαθήματος (αν παραβλέψουμε τους δυναμικούς πίνακες ;)), αλλά ταυτόχρονα αποτελεί και τον πιο αντιεπιστημονικό τρόπο για να βρεις ένα απλό ελάχιστο!!! Μήπως πρέπει να αναθεωρήσουμε κάποια πράγματα; Δεν μου φαίνεται σωστό να μαθαίνουμε στους μαθητές να σκέφτονται έτσι

2) Το αμέσως επόμενο θέμα με τη μεγαλύτερη αποτυχία είναι το Α4. (Κατά τη γνώμη μου θα ήταν το Α2.5 αλλά ας όψεται η χαλαρή επιτήρηση και το γεγονός ότι είναι ΣΛ)
3) Πρόβλημα υπάρχει επίσης και στο Β2 όπου φαίνεται ότι οι μαθητές δίνουν 2 ξεχωριστές λίστες αριθμών μια για το πρόγραμμα και μια για τη διαδικασία με αποτέλεσμα να μην φαίνεται η σειρά εμφάνισης μεταξύ τους
4) Στο θέμα Δ το συνηθέστερο (σημαντικό) λάθος είναι ότι αντί να σαρώσουν κατά γραμμές πάνε κατά στήλες και αντίστροφα. Αυτό κατά τη γνώμη μου είναι πολύ σημαντικό λάθος. Δείχνει ότι τα παιδιά δεν μπορούν να αντιστοιχήσουν σε ένα πραγματικό πρόβλημα το μοντέλο που έχουν στο μυαλό τους σχετικά με τον δισδιάστατο πίνακα. Είναι καθαρά θέμα κατανόησης.
Φυσικά αρκετοί μαθητές δεν σκέφτηκαν ότι κατά την ταξινόμηση χαλάει η σειρά.

5) Φέτος λόγω της φύσης των θεμάτων μου φαίνεται ότι θα έχουμε τις λιγότερες αναβαθμολογήσεις που είχαμε ποτέ. Για να δούμε....
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

Sergio

Παράθεση από: evry στις 29 Μαΐου 2011, 01:25:47 ΠΜ
Αναρωτιέμαι όμως, υπάρχουν συνάδελφοι που διδάσκουν κάτι τέτοιο? γιατί ένας μαθητής δε νομίζω ότι μπορεί να το σκεφτεί από μόνος του. Μιλάμε για γραπτά μεταξύ 92-100.
Γιατί όμως ένας άριστος μαθητής να χρησιμοποιήσει πίνακα σε ένα τόσο εύκολο θέμα και να ρισκάρει. Από ότι έχω δει ο λόγος είναι το ερώτημα που ζητάει τον επιτυχόντα με τον ελάχιστο βαθμό. Τι κάνουν οι μαθητές;
  α) Πετάνε σε έναν δυναμικό πίνακα μόνο τους επιτυχόντες
  β) Όταν βγουν από την επανάληψη κάνουν ταξινόμηση
  γ) Εμφανίζουν το πρώτο στοιχείο
Προφανώς ο τρόπος είναι σωστός στα πλαίσια του μαθήματος (αν παραβλέψουμε τους δυναμικούς πίνακες ;)), αλλά ταυτόχρονα αποτελεί και τον πιο αντιεπιστημονικό τρόπο για να βρεις ένα απλό ελάχιστο!!! Μήπως πρέπει να αναθεωρήσουμε κάποια πράγματα; Δεν μου φαίνεται σωστό να μαθαίνουμε στους μαθητές να σκέφτονται έτσι

Σα να βλέπω τη λύση που μου περιέγραψε ο Βασίλης.. φετινός μου αριστούχος μαθητής ο οποίος όλη τη χρονιά με ρωτούσε «..γιατί να πρέπει να γνωρίζουμε το μέγεθος του πίνακα; αφού είναι .. ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΣ..»  Και κάθε φορά του εξηγούσα και μετά από λίγο καιρό .. ξαναρωτούσε.  Πιθανόν να άκουγε άλλη άποψη από τον άλλο συνάδελφο που συνεργαζόταν.. δεν ξέρω.

Βέβαια δεν έκανε την ταξινόμηση που περιγράφεις, μόνο τον πίνακα των επιτυχόντων και ένα ελάχιστο..

Ασκήσεις με διαχωρισμό αυτής της μορφής κάναμε πολλές στη διάρκεια της χρονιάς (με πίνακες μεταβλητού .. πάτου όπως τους λέγαμε) όμως πάντα με πίνακες γνωστού μεγέθους..

Η παρανόηση της χρονιάς, χτύπησε και στις εξετάσεις.. τι να πω.  Το κακό είναι πως τα λάθη τα δικά μας τα πληρώνουν οι μαθητές
Απ τη μια η θητεία μου σε σχολικές αίθουσες: να φλυαρώ - να ελπίζω πως κατι κατάλαβαν - να εξερευνώ - να μαθαίνω. Απ την άλλη, σχεδόν συνομήλικη, η Διδακτική της Πληροφορικής: ερευνά διαδικασίες μάθησης - φλερτάρει με την Ψυχολογία - με καλεί να αφήσω το βλέμμα του Πληροφορικού και να δω με τα μάτια του δασκάλου. Τέκνα των 2, οι απόψεις μου.. (προσαρμοσμένο από τον πρόλογο του βιβλίου "Το μακρόν Φυσική προ του βραχέως διδάσκω" του Ανδρέα Κασσέτα)

pgrontas

Παράθεση από: evry στις 29 Μαΐου 2011, 01:25:47 ΠΜ
Αυτό όμως που έχει ενδιαφέρον είναι ότι άριστα γραπτά από μαθητές που φαίνεται ότι καταλαβαίνουν πολύ καλά τι κάνουν χρησιμοποιούν δυναμικούς πίνακες!!! Ο τρόπος με τον οποίο τους χρησιμοποιούν δείχνει ότι δεν είναι κάτι που σκέφτηκαν εκείνη τη στιγμή, αλλά κάτι στο οποίο έχουν μάλλον εξασκηθεί και το έχουν ξαναχρησιμοποιήσει. (Αυτή η ιδέα μου δημιουργήθηκε, μπορεί φυσικά να κάνω και λάθος)
Συμφωνώ. Και σε μένα έτυχε πολλοί μαθητές να κάνουν την σωστή επεξεργασία (ένα-ένα δηλαδή τα στοιχεία) απλά να τα καταχωρούν και σε έναν πίνακα (για καλό και για κακό :) ). Αποκορύφωμα αυτής της κατάστασης είναι ένα γραπτό που είχα διορθώσει πέρσι, το οποίο είχε ακριβώς την προτεινόμενη λύση της ΚΕΕ, μόνο που τα στοιχεία τα είχε βάλει σε πίνακα χωρίς να τον έχει εκμεταλλευτεί με οποιοδήποτε άλλο τρόπο. (Για την ιστορία πήρε όλες τις μονάδες). Φαίνεται ότι έτσι το έχουν διδαχθεί και έχει αποτυπωθεί στο μυαλό τους και δεν μπορούν να το βγάλουν. Μου έρχεται στο μυαλό η φράση του Dijkstra (όπου basic βάλτε πίνακες) με μια δόση υπερβολής φυσικα
Παράθεση
It is practically impossible to teach good programming to students that have had a prior exposure to BASIC: as potential programmers they are mentally mutilated beyond hope of regeneration.

Σε ότι αφορά τα υπόλοιπα συμφωνώ με τον Ευριπίδη εκτός από το Θέμα Γ. Μου έχουν τύχει αρκετά γραπτά που το έχουν σωστό και δεν τα έχουν πάει τόσο καλά. Ίσως σε συνδυασμό με την θεωρία και τον πίνακα δεικτών στο Θέμα Δ.

Πάντως στο Α4 υπάρχουν πολύ κουφές λύσεις. Ένας χθες είχε βάλει Αληθές και Χ>1 ή Ψευδές και Χ<1. Αυτό αν το αποτιμήσεις από τα αριστερά στα δεξια είναι λάθος ενώ αν το αποτιμήσεις με προτεραιότητα και μεγαλύτερο του η είναι σωστό.

Programs must be written for people to read, and only incidentally for machines to execute - Harold Abelson

merlin

Παράθεση από: evry στις 29 Μαΐου 2011, 01:25:47 ΠΜ
....
Αυτό όμως που έχει ενδιαφέρον είναι ότι άριστα γραπτά από μαθητές που φαίνεται ότι καταλαβαίνουν πολύ καλά τι κάνουν χρησιμοποιούν δυναμικούς πίνακες!!! Ο τρόπος με τον οποίο τους χρησιμοποιούν δείχνει ότι δεν είναι κάτι που σκέφτηκαν εκείνη τη στιγμή, αλλά κάτι στο οποίο έχουν μάλλον εξασκηθεί και το έχουν ξαναχρησιμοποιήσει. (Αυτή η ιδέα μου δημιουργήθηκε, μπορεί φυσικά να κάνω και λάθος)
Αναρωτιέμαι όμως, υπάρχουν συνάδελφοι που διδάσκουν κάτι τέτοιο? γιατί ένας μαθητής δε νομίζω ότι μπορεί να το σκεφτεί από μόνος του. Μιλάμε για γραπτά μεταξύ 92-100.
....

Εγώ πιστεύω ότι ισχύει αυτό που λες. Όσο και να γράφουμε όλοι "εγω στους μαθητές μου δε λέω να βαζουν πάντα πίνακες", υπάρχουν κάποιοι (ίσως περισσότεροι από αυτό που νόμιζα) που παροτρύνουν τη χρήση τους.
Το θέμα είναι γιατί?
Υπάρχουν για μένα 2 λόγοι
α) Δε θεωρούν ότι υπάρχει πρόβλημα και το θεωρούν ολόσωστο
β) Το θεωρούν λάθος, αλλά μετά τα περσινά, για βαθμοθηρικούς λόγους "γύρισαν" τη διδασκαλία τους σε "αν βρείτε τα σκούρα, βάλτε πίνακα, το πολύ να σας κόψουν κανά δυό μόρια"

Θα ήταν ενδιαφέρον να μας πουν οι πιο έμπειροι και παλιοί στις βαθμολογήσεις, τι έγινε ΠΡΙΝ το 2010 σε αντίστοιχα θέματα. Αν τα ποσοστά ήταν πολύ μικρότερα τότε, πιστεύω ότι η "στροφή" έγινε πέρσι.
Παρασκευάς Πανάγου
Μηχανικός Η/Υ Συστημάτων
Καθηγητής Πληροφορικής ΠΕ20

evry

Αυτό που συμβαίνει φέτος πάντως δεν το έχω ξαναδεί, ακόμα και στα γραμματόσημα υπήρχαν λύσεις με πίνακες αλλά όχι σε αυτή την έκταση και όχι αυτό το χάλι. Δηλαδή εδώ οι μαθητές έχουν μάθει απέξω συγκεκριμένους αλγορίθμους σε πίνακες (max, min, ΜΟ, ταξινόμηση) και προσπαθούν να βρουν αφορμή να τα κουμπώσουν σε οποιοδήποτε πρόβλημα τους τεθεί.
Φυσικά υπάρχουν και φέτος απαντήσεις στο θέμα Δ όπου έχουμε σειριακή αναζήτηση , υπολογισμός Μέσου όρου κλπ.
π.χ. στην εκφώνηση "Να βρεθεί το ελάχιστο", αρκετοί εκτελούν αναζήτηση ψάχνοντας για κάποιο min.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

Stefevan

Μα ισχύει ότι οι περισσότεροι μαθαίνουν απ'έξω αλγορίθμους για να πάνε να γράψουν... οι περισσότεροι δεν ενδιαφέρονται για το μάθημα, δεν τους νοιάζει ο προγραμματισμός, απλά θέλουν να γράψουν όσο περισσότερο γίνεται σε ένα μάθημα που όλα στο μυαλό τους είναι μπερδεμένα. Και συνήθως πέφτουν έξω νομίζοντας πως μπορούν να τα βγάλουν πέρα στις εξετάσεις. Αυτό δείχνουν τα ποσοστά αποτυχίας...  Όταν δε μπορείς να αντιμετωπίσεις 3ο και 4ο πάει να πει πως δεν κατάλαβες τίποτα όλη τη χρονιά.

poursali

έχουμε ένα πρώτο ανεπίσημο δείγμα της κατανομής βαθμολογίας; συνολικής βαθμολογίας
μετρον αριστον
είμαι τζαμπατζής, χρησιμοποιώ λίνουξ

Laertis

Παράθεση από: evry στις 29 Μαΐου 2011, 12:35:37 ΜΜ
Αυτό που συμβαίνει φέτος πάντως δεν το έχω ξαναδεί, ακόμα και στα γραμματόσημα υπήρχαν λύσεις με πίνακες αλλά όχι σε αυτή την έκταση και όχι αυτό το χάλι. Δηλαδή εδώ οι μαθητές έχουν μάθει απέξω συγκεκριμένους αλγορίθμους σε πίνακες (max, min, ΜΟ, ταξινόμηση) και προσπαθούν να βρουν αφορμή να τα κουμπώσουν σε οποιοδήποτε πρόβλημα τους τεθεί.
Φυσικά υπάρχουν και φέτος απαντήσεις στο θέμα Δ όπου έχουμε σειριακή αναζήτηση , υπολογισμός Μέσου όρου κλπ.
π.χ. στην εκφώνηση "Να βρεθεί το ελάχιστο", αρκετοί εκτελούν αναζήτηση ψάχνοντας για κάποιο min.


Έτσι ακριβώς είναι Ευριπίδη.
Γνώμη μου είναι ότι το σημείο καμπής για τη ανεξέλεγκτη χρήση πινάκων είναι η περυσινή χρονιά.
Βαθμολόγησα όλες τις προηγούμενες χρονιές (12 συναπτά έτη) και δε μπορώ να θυμηθώ άλλη χρονιά με αντίστοιχο θέμα αγνώστου αριθμού επαναλήψεων (π.χ. 2006 3ο Επιτηρητές 2007- 3ο Γραμματόσημα) όπου να γίνεται σε τόσο μεγάλο βαθμό και σε "καλά" γραπτά, άσκοπη χρήση πινάκων.
Κατά τη γνώμη μου, έχουμε φτάσει σε ένα πολύ μεγάλο βαθμό προσπάθειας τυποποίησης θεμάτων, όπου φροντιστήρια και καθηγητές προσπαθούν - προφανώς έχοντας καλό σκοπό - να "διευκολύνουν" τους μαθητές τους στο διάβασμα και τη λύση των ασκήσεων. Αυτό μπορεί να φαίνεται ότι "δουλεύει" αλλά δημιουργεί περίεργα αποτελέσματα που δεν εξηγούνται πλεον με τη λογική, αφού η λογική φαίνεται να απουσιάζει απο τους αλγορίθμους που φτιάχνουν πολλοί μαθητές.
Αποτέλεσμα η γνωστή απάντηση σε τυχόν παρατηρήσεις και διορθώσεις: ...μα ο αλγόριθμος "δουλεύει" ...

Υ.Γ. Μου θυμίζει το ανέκδοτο που λέγαμε παλιά με έναν μαθητή που εξετάζεται στη ζωολογία αλλά είχε διαβάσει μόνο για τα μυρμήγκια ... ;D
Νικολακάκης Γιώργος
Μηχανικός Η/Υ Συστημάτων
Καθηγητής Πληροφορικής
http://users.sch.gr/gnikola

Sergio

Παράθεση από: Laertis στις 29 Μαΐου 2011, 03:15:35 ΜΜ
Μου θυμίζει το ανέκδοτο που λέγαμε παλιά με έναν μαθητή που εξετάζεται στη ζωολογία αλλά είχε διαβάσει μόνο για τα μυρμήγκια ... ;D

..και όχι απλώς το θυμίζει ..  :(
Απ τη μια η θητεία μου σε σχολικές αίθουσες: να φλυαρώ - να ελπίζω πως κατι κατάλαβαν - να εξερευνώ - να μαθαίνω. Απ την άλλη, σχεδόν συνομήλικη, η Διδακτική της Πληροφορικής: ερευνά διαδικασίες μάθησης - φλερτάρει με την Ψυχολογία - με καλεί να αφήσω το βλέμμα του Πληροφορικού και να δω με τα μάτια του δασκάλου. Τέκνα των 2, οι απόψεις μου.. (προσαρμοσμένο από τον πρόλογο του βιβλίου "Το μακρόν Φυσική προ του βραχέως διδάσκω" του Ανδρέα Κασσέτα)

Sergio

Στη βαθμολόγηση του Β2 που παραθέτω θέλω τη γνώμη σας.  Δε θα σας προκαταβάλω με το βαθμό που έδωσα εγώ, όμως πραγματικά αξίζει τον κόπο. Σε κάτι τέτοια μάλλον θα δούμε μεγάλες αποκλίσεις βαθμολογίας. Εμένα μου πήρε 20 λεπτά να το βαθμολογήσω.  Και το ίδιο βρήκα βρήκα σε δύο γραπτά (σε φάκελλο με 32)


Κύριο πρόγραμμα               Διαδικασία
   z    w    έξοδος             z    w    έξοδος
   1    3        4                  3    1        5
   4    5       10                 5    4        7
   5    7       18                 5    5        9
  10   9       28                 7   10      11
  11  11      40                 7   11      13
  18  13                           9   18         
  19                                 9   19             
  28                                11  28                 
  29                                11  29                 
  40                                13  40
  41                             
Απ τη μια η θητεία μου σε σχολικές αίθουσες: να φλυαρώ - να ελπίζω πως κατι κατάλαβαν - να εξερευνώ - να μαθαίνω. Απ την άλλη, σχεδόν συνομήλικη, η Διδακτική της Πληροφορικής: ερευνά διαδικασίες μάθησης - φλερτάρει με την Ψυχολογία - με καλεί να αφήσω το βλέμμα του Πληροφορικού και να δω με τα μάτια του δασκάλου. Τέκνα των 2, οι απόψεις μου.. (προσαρμοσμένο από τον πρόλογο του βιβλίου "Το μακρόν Φυσική προ του βραχέως διδάσκω" του Ανδρέα Κασσέτα)

Sergio

Πριν .. μαρτυρήσω την απάντηση στην παραπάνω "σπαζοκεφαλιά" ας επαναδιατυπώσω την ερώτηση μήπως και προκαλέσω το ενδιαφέρον όσων έχουν ακόμα τη διάθεση να ασχοληθούν τώρα που τελείωσε η βαθμολόγηση..

Για ποιό λόγο πιστεύετε πως αποφάσισα να βαθμολογήσω την παραπάνω απάντηση στο Β2 με 9 / 10 ?  Πόσους και ποιούς από τους στόχους του θέματος απέδειξε πως έχει πετύχει, που οφείλεται το λάθος που έκανε και πόσο σημαντικό είναι σε σχέση με τους υπό εξέταση στόχους;
Απ τη μια η θητεία μου σε σχολικές αίθουσες: να φλυαρώ - να ελπίζω πως κατι κατάλαβαν - να εξερευνώ - να μαθαίνω. Απ την άλλη, σχεδόν συνομήλικη, η Διδακτική της Πληροφορικής: ερευνά διαδικασίες μάθησης - φλερτάρει με την Ψυχολογία - με καλεί να αφήσω το βλέμμα του Πληροφορικού και να δω με τα μάτια του δασκάλου. Τέκνα των 2, οι απόψεις μου.. (προσαρμοσμένο από τον πρόλογο του βιβλίου "Το μακρόν Φυσική προ του βραχέως διδάσκω" του Ανδρέα Κασσέτα)

Sergio

Αχ, αχ.. κάτι κουρασμένα παλικάρια..

Τέσπα.. να το πάρει το ποτάμι..

Η απάντηση που περιέγραψα προηγούμενα, παρά το γεγονός πως δίνει «λάθος» αποτέλεσμα μπορεί να βαθμολογηθεί ως άριστη σε σχέση με τα εξεταζόμενα στο συγκεκριμένο θέμα τα οποία θεωρώ πως είναι τα εξής:
1) αντιστοίχιση πραγματικών με τυπικές μεταβλητές με βάση τη θέση τους στη λίστα
2) δημιουργία τοπικής μνήμης για το υποπρόγραμμα
3) πέρασμα τιμών από το κύριο στο υποπρόγραμμα
4) επιστροφή τιμών από το υποπρόγραμμα στο κύριο
5) σωστή εκτέλεση βρόχου με έλεγχο στην αρχή και συνθήκη συνέχειας
6) εμφάνιση των τιμών του προγράμματος (τόσο του κύριου όσο και του υπό) με τη σωστή σειρά.

Σίγουρα θα διευκόλυνε πολύ στη βαθμολόγησή της η ύπαρξη πίνακα τιμών, ωστόσο φαντάζομαι τη δυσκολία για την περιγραφή του σε περιορισμένο χρόνο αλλά και έκταση στο πλαίσιο της εξαντλητικής ολονυκτίας..

Για τη βαθμολόγηση της απάντησης χρειάστηκε να την αντιγράψω σε δικό μου χαρτί και να την ακολουθήσω εκτελώντας τον αλγόριθμο με το χέρι και διαγράφοντας τις τιμές που έβλεπα να απεικονίζονται σωστά στην απάντηση της μαθήτριας (αν κατάλαβα σωστά από το γραφικό χαρακτήρα).  Όσες τιμές έβλεπα να δίνονται λάθος τις κύκλωνα και συνέχιζα από κει και μετά με την λάθος τιμή.

Το αποτέλεσμα αυτού του ελέγχου φαίνεται παρακάτω.  Οι λάθος τιμές είναι με κόκκινο:

Παράθεση από: Sergio στις 29 Μαΐου 2011, 03:39:12 ΜΜ
Κύριο πρόγραμμα               Διαδικασία
   z    w    έξοδος               z    w    έξοδος
   1    3        4                  3    1        5
   4    5       10                 5    4        7
   5    7       18                 5    5        9
  10   9       28                 7   10      11
  11  11      40                 7   11      13
  18  13                           9   18         
  19                                 9   19             
  28                                11  28                 
  29                                11  29                 
  40                                13  40
  41                             

Το λάθος της μαθήτριας ήταν αυτή η «αυτόματη» αύξηση του z κάθε φορά που έφτανε στο «τέλος_επανάληψης» προφανώς λόγω κεκτημένης ταχύτητας και λαθεμένου αντανακλαστικού κατάλειπου από το «τέλος_επανάληψης» της ΓΙΑ.

Θεωρώ πως το 9 / 10 που της έδωσα ήταν λίγο αυστηρό με βάση τα όσα επεδίωκε να εξετάσει το συγκεκριμένο θέμα και τα οποία τα "¨απάντησε" όλα σωστά.

Αντίθετα, θεωρώ πως είναι απαράδεκτη η φημολογούμενη απώλεια όλων των (10) μονάδων σε απαντήσεις που αποδεδειγμένα αστόχησαν μόνο στον 1ο από τους 6 στόχους που αναφέρω στην αρχή.
Απ τη μια η θητεία μου σε σχολικές αίθουσες: να φλυαρώ - να ελπίζω πως κατι κατάλαβαν - να εξερευνώ - να μαθαίνω. Απ την άλλη, σχεδόν συνομήλικη, η Διδακτική της Πληροφορικής: ερευνά διαδικασίες μάθησης - φλερτάρει με την Ψυχολογία - με καλεί να αφήσω το βλέμμα του Πληροφορικού και να δω με τα μάτια του δασκάλου. Τέκνα των 2, οι απόψεις μου.. (προσαρμοσμένο από τον πρόλογο του βιβλίου "Το μακρόν Φυσική προ του βραχέως διδάσκω" του Ανδρέα Κασσέτα)

Stefevan

Πρώτον "νευρίασα" που το πήρε το ποτάμι... γιατί πήρα και γω χαρτί και προσπάθησα να το λύσω "λάθος" ψάχνοντας το λάθος...  >:D

Δεύτερον, πόσοι βαθμολογητές έχουν κάνει αυτή την ανάλυση?... (μπράβο από εμένα)

Ήταν ένα θέμα απλό και έξυπνο που χρειαζόταν απόλυτη προσοχή και εννοείται έλεγχο 1-2 φορές μετά τη λύση της. Όπως και να το κάνουμε σχεδόν όλες οι τιμές που ζητήθηκαν (από τόσους μαθητές στην ίδια εξέταση) και έδωσε το παιδί είναι λάθος. Δε λέω καλό είναι να βοηθάμε, είμαστε άνθρωποι, αλλά η θα βοηθηθούν όλοι ή κανείς!!

Τέλος, ο άλλος αντέγραψε?

Sergio

Παράθεση από: Stefevan στις 30 Μαΐου 2011, 02:44:09 ΠΜ
..σχεδόν όλες οι τιμές που ζητήθηκαν (από τόσους μαθητές στην ίδια εξέταση) και έδωσε το παιδί είναι λάθος. Δε λέω καλό είναι να βοηθάμε, είμαστε άνθρωποι, αλλά η θα βοηθηθούν όλοι ή κανείς!!

Αυτό είναι το ζήτημα..

Είναι εντελώς συμπτωματικό να ελέγχουμε μόνο τις τιμές για να βαθμολογήσουμε τον μαθητή.  Γι αυτό και όλοι μας θα προτιμούσαμε να υπάρχει ΚΑΙ σε αυτή την άσκηση πίνακας τιμών.  Κατανοώ τους λόγους για τους οποίους τελικά δε δόθηκε όμως αυτό δε σημαίνει πως οι τιμές που έδωσε η συγκεκριμένη μαθήτρια έπρεπε να της στερήσουν τις μονάδες του θέματος.

Πραγματικά ΔΕ θεωρώ πως βοήθησα τη συγκεκριμένη μαθήτρια, αλλά της απέδωσα τις μονάδες που κέρδισε με την απάντησή της.  Δυσκολεύτηκα βέβαια για να την καταλάβω αλλά, αυτή δεν είναι η δουλειά του βαθμολογητή;

10 τιμές αντιγράφονται.. Ο αποδεδειγμένα σωστός τρόπος σκέψης, δε λέω πως δε μπορεί να αντιγραφεί και αυτός, όμως σίγουρα πιο δύσκολα.

Θεωρώ πως οι 4 εμπλεκόμενοι την όλοι διαδικασία (μαθητές, διδάσκοντες, θεματοδότες και βαθμολογητές) ΟΦΕΙΛΟΥΝ να εστιάζουν στο ίδιο: τους διδακτικούς στόχους.  Σε αυτούς τους στόχους (τους 6 που διατύπωσα προηγούμενα) η συγκεκριμένη μαθήτρια αρίστευσε.  Καμία από τις 9 μονάδες δεν της χαρίστηκε.

Δυστυχώς όμως, εξακολουθεί να υπάρχει (ελπίζω με μικρή συχνότητα) η τάση βαθμολόγησης με βάση τις τιμές, ή η κατανομή των μονάδων ενός ερωτήματος στα θέματα Γ και Δ σε μεμονωμένες εντολές ενώ στον αντίποδα υπάρχει η άποψη πως η βαθμολόγηση θα πρέπει να γίνεται με άξονα το βαθμό επίτευξης των στόχων που εξετάζονται από κάθε ερώτημα και όχι αποσπασματικά τις μεμονωμένες εντολές.

Για παράδειγμα, στο Β1 εξετάζονται:
1) αναγνώριση της δομής του βρόχου με έλεγχο στο τέλος
2) αναγνώριση της δομής του βρόχου με έλεγχο στην αρχή
3) αναγνώριση της εμφώλευσης βρόχου σε βρόχο
4) κωδικοποίηση σωστής συνθήκης τερματισμού και συνέχειας
5) τοποθέτηση εντολών ακολουθιακής δομής στο κατάλληλο σημείο εμφώλευσης

Ατυχώς (?) η πολικότητα των δομών ελέγχου δεν επέτρεψε την αξιολόγηση του 4ου σημείου αφού δε χρειάστηκε να εξετάσει ο μαθητής αν η συνθήκη στο τέλος του εξωτερικού βρόχου είναι συνέχειας ή τερματισμού οπότε μπορεί να το πέτυχε στην κωδικοποίηση κατά λάθος (όμοια για τον εσωτερικό), οπότε μένουμε με 4 στόχους.

Οι 10 μονάδες οφείλουν να κατανεμηθούν με βάση τη σπουδαιότητα των επιμέρους στόχων, πχ:
1) 3 μονάδες
2) 3 μονάδες
3) 2 μονάδες
5) 2 μονάδες
και όχι να γίνει η (συνηθισμένη) κατανομή μονάδων στις επιμέρους 9 εντολές του παραγόμενου κώδικα..

Όπως πάντα, έτσι και τώρα η σωστή απάντηση (καθώς και η απόλυτα λάθος) βαθμολογούνται εύκολα.. Το ζητούμενο είναι η αντικειμενική βαθμολόγηση των μερικώς εσφαλμένων απαντήσεων όπου ο κάθε βαθμολογητής μπορεί να έχει διαφορετική εκτίμηση του «κόστους».  Η παραπάνω κατανομή που βασίζεται σε «στόχους» εξασφαλίζει σε μεγαλύτερο βαθμό την αντικειμενικότητα της βαθμολόγησης.
Απ τη μια η θητεία μου σε σχολικές αίθουσες: να φλυαρώ - να ελπίζω πως κατι κατάλαβαν - να εξερευνώ - να μαθαίνω. Απ την άλλη, σχεδόν συνομήλικη, η Διδακτική της Πληροφορικής: ερευνά διαδικασίες μάθησης - φλερτάρει με την Ψυχολογία - με καλεί να αφήσω το βλέμμα του Πληροφορικού και να δω με τα μάτια του δασκάλου. Τέκνα των 2, οι απόψεις μου.. (προσαρμοσμένο από τον πρόλογο του βιβλίου "Το μακρόν Φυσική προ του βραχέως διδάσκω" του Ανδρέα Κασσέτα)

Sergio

Παράθεση από: Stefevan στις 30 Μαΐου 2011, 02:44:09 ΠΜ
Τέλος, ο άλλος αντέγραψε?

Που να ξέρεις.. Πάντως και οι δύο ΔΕΝ είχαν μόνο τις τιμές στην απάντησή τους οπότε.. μάλλον όχι
Απ τη μια η θητεία μου σε σχολικές αίθουσες: να φλυαρώ - να ελπίζω πως κατι κατάλαβαν - να εξερευνώ - να μαθαίνω. Απ την άλλη, σχεδόν συνομήλικη, η Διδακτική της Πληροφορικής: ερευνά διαδικασίες μάθησης - φλερτάρει με την Ψυχολογία - με καλεί να αφήσω το βλέμμα του Πληροφορικού και να δω με τα μάτια του δασκάλου. Τέκνα των 2, οι απόψεις μου.. (προσαρμοσμένο από τον πρόλογο του βιβλίου "Το μακρόν Φυσική προ του βραχέως διδάσκω" του Ανδρέα Κασσέτα)

Stefevan

Δεν ξέρω... από τη μία μου φαίνεται άδικο(για αυτούς που το έλυσαν σωστά) ,από την άλλη έχεις σοβαρά επιχειρήματα!!  Εντάξει εγώ είμαι έξω από όλο αυτό, την βαθμολόγηση δηλαδή. Το κακό είναι ότι δεν θα κάτσουν να το αναλύσουν όλοι τόσο πολύ, κάποιοι μπορεί να τραβήξουν ένα χ και τέλος (φαντάζομαι).

Συμφωνώ πως ένας πίνακας τιμών θα έπρεπε να είχε ζητηθεί!!

Το παράκαναν με τα ΣΛ φέτος(άσχετο), πρέπει κάποια στιγμή να δουν αν ο μαθητής έχει κριτική σκέψη  :) ;D :D


eleni_p

Καλημέρα,

θα ήθελα τη γνώμη σας για το εξής: έστω ότι ο μαθητής στο δεύτερο θέμα έχει κάνει κανονικά τον πίνακα τιμών στο καλό, γράφει και οθόνη με τις τιμές που εμφανίζονται (όλα με αριθμούς εντολών), και μετά από κάτω εμφανίζει τη λίστα τιμών που υπολογίζονται στο κυρίως πρόγραμμα. Τι γνώμη έχετε για τη βαθμολογία; θα κόβατε μονάδες;

Sergio

Παράθεση από: eleni_p στις 30 Μαΐου 2011, 10:32:10 ΠΜ
Καλημέρα,

θα ήθελα τη γνώμη σας για το εξής: έστω ότι ο μαθητής στο δεύτερο θέμα έχει κάνει κανονικά τον πίνακα τιμών στο καλό, γράφει και οθόνη με τις τιμές που εμφανίζονται (όλα με αριθμούς εντολών), και μετά από κάτω εμφανίζει τη λίστα τιμών που υπολογίζονται στο κυρίως πρόγραμμα. Τι γνώμη έχετε για τη βαθμολογία; θα κόβατε μονάδες;

Όχι
Απ τη μια η θητεία μου σε σχολικές αίθουσες: να φλυαρώ - να ελπίζω πως κατι κατάλαβαν - να εξερευνώ - να μαθαίνω. Απ την άλλη, σχεδόν συνομήλικη, η Διδακτική της Πληροφορικής: ερευνά διαδικασίες μάθησης - φλερτάρει με την Ψυχολογία - με καλεί να αφήσω το βλέμμα του Πληροφορικού και να δω με τα μάτια του δασκάλου. Τέκνα των 2, οι απόψεις μου.. (προσαρμοσμένο από τον πρόλογο του βιβλίου "Το μακρόν Φυσική προ του βραχέως διδάσκω" του Ανδρέα Κασσέτα)

papaluk


pfan

Συμφωνώ με το Σεργιο στα περισότερα και κυρίως ότι το θέμα β δεν εξετάζει τιμές που εμφανίζονται αλλά συγκεκριμένους διδακτικούς στόχους. Ευτυχώς που πιάνει μόνο 10 μονάδες.. Να επαναλάβω και αυτό που είχα πει πέρισυ ότι το θέμα αυτό μπορεί να βγάλει αναβαθμολογισεις και ίσως τελικά σε αυτό να εξετάζονται και οι βαθμολογητές στο κατά πόσο το βλέπουν ως μεράκι αυτό που κάνουν η ως εργοστάσιό παραγωγής διορθώσεων.
Θα ήθελα να κάνω και μια άλλη ερώτηση ένας Μαθητής γράφει δύο λύσεις για ένα ερώτημα η μια πιάνει 8/10 και η άλλη 2/10 τι βαθμό πρέπει να πάρει;
Πύρζα Φανή
Καθηγήτρια Πληροφορικής

Sergio

Αυτό που ρωτάς υπάρχει κάππου απαντήμένο και, πολύ φοβάμαι πως, η απάντηση είναι: η χειρότερη από τις δύο..  :(

Δεν μπορώ όμως να θυμηθώ .. από που μου έχει εντυπωθεί..
Απ τη μια η θητεία μου σε σχολικές αίθουσες: να φλυαρώ - να ελπίζω πως κατι κατάλαβαν - να εξερευνώ - να μαθαίνω. Απ την άλλη, σχεδόν συνομήλικη, η Διδακτική της Πληροφορικής: ερευνά διαδικασίες μάθησης - φλερτάρει με την Ψυχολογία - με καλεί να αφήσω το βλέμμα του Πληροφορικού και να δω με τα μάτια του δασκάλου. Τέκνα των 2, οι απόψεις μου.. (προσαρμοσμένο από τον πρόλογο του βιβλίου "Το μακρόν Φυσική προ του βραχέως διδάσκω" του Ανδρέα Κασσέτα)

poursali

η χειρότερη από τις 2 ισχύει.
και καλώς κατά τη γνώμη μου.
φανταστείτε στα Σ/Λ να δίνει απαντήσεις:

Σωστό, Λάθος

τι θα βάζατε?  :D
μετρον αριστον
είμαι τζαμπατζής, χρησιμοποιώ λίνουξ

PE19

ένα γραπτό που έχει στο καθαρό μόνο τις τιμές που εμφανίζει το κύριο μέρος του προγράμματος (χωρίς της διαδικασίας) πόσες μονάδες παίρνει;

kpde

Φαντάζομαι τις μισές.. 5 (απ τις 10) μονάδες για 5 (απ τις 10) τιμές

evry

Δεν είναι τόσο απλό, γιατί από την στιγμή που εμφανίζει αυτά σωστά έχει υπολογίσει και τις τιμές μέσα στη διαδικασία σωστά. Το 5 νομίζω είναι πολύ λίγο.
Πιστεύω ότι η πιο τίμια στάση από την πλευρά του βαθμολογητή είναι να βάλει 5/10 μόνο αν δεν υπάρχει πουθενά (ούτε στο πρόχειρο) κάποια υπόνοια για το πως μπορεί να έφτασε εκεί ο μαθητής.
Αν υπάρχει πίνακας τιμών στο πρόχειρο που δείχνει τον τρόπο σκέψης του πιστεύω ότι πρέπει να πάρει παραπάνω, γιατί ουσιαστικά έχει κάνει σωστά όλα όσα του έχουμε ζητήσει. Το λάθος του είναι ότι δεν αντιλαμβάνεται πως το υποπρόγραμμα και το κυρίως πρόγραμμα τυπώνουν στην ίδια οθόνη. Για αυτόν τον λόγο θα πρέπει να κοπούν κάποιες μονάδες (όχι πάνω από 2-3 κατά τη γνώμη μου)
Παράθεση από: kpde στις 02 Ιουν 2011, 07:26:00 ΜΜ
Φαντάζομαι τις μισές.. 5 (απ τις 10) μονάδες για 5 (απ τις 10) τιμές
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

pgrontas

Τέτοια γραπτά με αυτή την απάντηση υπήρχαν πάρα πολλά. Συμφωνώ με τον Ευριπίδη και θα έκλινα προς το 7/10.
Programs must be written for people to read, and only incidentally for machines to execute - Harold Abelson

Sergio

Συμφωνώ και γώ.. 5 στις 10 φαίεται κάπως άδικο.  Μόνο που δυστυχώς φοβάμαι πως σε πολλές περιπτώσεις τηρήθηκε η "απλή μέθοδος των τριών" που συχνά "υποννοείται" και από την αντιστοίχιση αναμενόμενων τιμών με μονάδες του θέματος όταν δεν υπάρχει από το θέμα πίνακα τιμών (κάτι που συνέβαινε συχνά τα πρώτα χρόνια).

Το θέμα του "πρόχειρου" είναι μια άλλη πονεμένη ιστορία.  Από τη στιγμή που τυπικά ορίζεται πως "δεν επιτρέπεται" να κοιτάμε το πρόχειρο ο βαθμολογητής "δικαιούται" να ακολουθήσει την .. απλή αναλογική.  Γι αυτό και επιμένω στους μαθητές να κάνουν τον πίνακα τιμών ΠΑΝΤΑ στο καθαρό, είτε το ζητάει η εκφώνηση είτε όχι.  Χαρακτηριστική η περίπτωση της μαθήτριας που ανέφερα προηγούμενα στην οποία αν και είχε (σχεδόν) όλες τις τιμές λάθος, τη βαθμολόγησα με 9/10 αφού ο πίνακας τιμών της ήταν στο καθαρό και, παρά τον κόπο που χρειάστηκε για να εντοπιστεί το λάθος της, είχε φροντίσει η ίδια να δώσει στο βαθμολογητή όλα τα "πειστήρια" για να μπορέσει να παρακολουθήσει τη σκέψη της.

Δυστυχώς φέτος δε λειτούργησαν και το forum των συντονιστών στο ΠΣΔ.  Θα είχε δώσει λύσεις σε τέτοια θέματα.  Γιατί το σημαντικότερο σε αυτά τα θέματα είναι να διαφυλάσσεται και η αντικειμενικότητα της εξέτασης και όχι ο κάθε βαθμολογητής να κρίνει "κατά συνείδηση"..
Απ τη μια η θητεία μου σε σχολικές αίθουσες: να φλυαρώ - να ελπίζω πως κατι κατάλαβαν - να εξερευνώ - να μαθαίνω. Απ την άλλη, σχεδόν συνομήλικη, η Διδακτική της Πληροφορικής: ερευνά διαδικασίες μάθησης - φλερτάρει με την Ψυχολογία - με καλεί να αφήσω το βλέμμα του Πληροφορικού και να δω με τα μάτια του δασκάλου. Τέκνα των 2, οι απόψεις μου.. (προσαρμοσμένο από τον πρόλογο του βιβλίου "Το μακρόν Φυσική προ του βραχέως διδάσκω" του Ανδρέα Κασσέτα)

bill_m

έχετε τελειωσει με τισ διορθώσεις?
εννοω,κοντεύουν τα αποτελεσματα;  8)