Μάθημα πριν την Εξέταση

Ξεκίνησε από olga_ath, 13 Μαΐου 2011, 09:47:14 ΠΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

olga_ath

Αγαπητοί συνάδελφοι

Το επόμενο σαββατοκύριακο θα είναι δύσκολο για τους περισσοτέρους απο εμάς. Ανοίγω αυτο το θέμα με σκοπό την ανταλλαγή απόψεων σχετικά με το τι προτίθεστε να κάνετε σε αυτό το τελευταίο μάθημα πριν την εξέταση. Θα χαρώ πολύ να ακούσω τις απόψεις σας.

Η δική μου προσέγγιση θα είναι ένα πέρασμα 20 λεπτών από τα σημαντικά σημεία θεωρίας του βιβλίου και ένα σύντομο φυλλαδιάκι με τα παρακάτω για να τα έχουνε τα παιδια συγκεντρωμένα.

1 διάγραμμα Ροής
1 Πίνακας τιμών με Υποπρόγραμμα
2-3 μετατροπές
οι σημαντικότεροι αλγόριθμοι  που μας απασχόλησαν είτε ξαναγραμμένοι ή απλά με τους τίτλους τους (ΠολαλαΡωσικά, Συσσώρευση με Δομή Επανάληψης, Βασικές Επεξεργασίες σε Μον, σε Δισδ, Αναζήτηση, Ταξινόμηση, Συγχώνευση, Διαχωρισμός, Ευρεση συχνοτήτων στοιχείων Πίνακα)
Γενική Μορφή Συνάρτησης-Διαδικασίας
Μια συνδυαστική άσκηση με Υποπρογράμματα

Πιστευετε οτι θα επιτείνω το άγχος των μαθητών, εσείς τι προτείνετε;

Ευχαριστώ θερμά  8)

Ολγα
Doubt everyone and first of all yourself

Καρκαμάνης Γεώργιος

Εγώ αφήνω τους μαθητές να "μιλήσουν" δηλαδή όποιες απορίες μετά το τελευταίο διάβασμα, έχουν, τις λύνω, χωρίς να κάνω νέα πράγματα έκτός αν είναι κάτι έκτακτο.

Stefevan

Πολύ καλή ερώτηση!!! 2 διαγωνίσματα που θα περιέχει τα πάντα (και όλα μέσα από βιβλίο και τετράδιο μαθητή) και θα τα λύσουμε στην τάξη, φυσικά μαζί με απορίες. Τα διαγωνίσματα θα περιέχουν και πράγματα που δεν έχουν μπει. Χθες ασχολήθηκα ένα 4ωρο και σημείωνα τι έχει μπει από θεωρία, πόσες φορές και από επαναληπτικές! Έχουμε κάνει τόσες ασκήσεις που πιστεύω ότι ένα σύντομο πέρασμα απ' όλα αρκεί. Έχουμε κάνει παλιά θέματα, το διαγώνισμα της Χίου και το διαγώνισμα από το Στέκι. Αυτό που μένει είναι να μπούμε σε ένα υπολογιστή να γνωρίσουμε τους άσσους και τα μηδενικά!  ;D
Χθες έδωσα προσοχή σε θέμα από τις επαναληπτικές 2006 (άσκηση με ουρά και στοίβα) και  μου άρεσε το 2ο θέμα από τις επαναληπτικές 2007 που δίνει τις τιμές στη μνήμη και συμπληρώνεις κενά σε αλγόριθμο.   :) ;)

pfan

Θεωρώ ότι μάθημα πριν τις εξετάσεις δεν θα έπρεπε να κάνουμε αλλά βλέπεις ούτε οι γονείς, ούτε οι μαθητές, ούτε οι καθηγητές θέλουν κάτι τέτοιο και ο καθένας για τους δικούς του λόγους.
Το να μάθουν νέα πράγματα σε λίγες ώρες είναι σχεδόν αδύνατο, το να μαντέψεις τα θέματα δύσκολο και παρακινδυνευμένο.
Παρόλα αυτά όμως μπορείς να λύσεις απορίες και βασικά αν θέλεις να τους βάλεις ασκήσεις τέτοιες που θα μπορούν να τις λύσουν στα σίγουρα ώστε να ανέβει το ηθικό τους. Βασικά αν μπορούμε να τους φτιάξουμε το κέφι ίσως είναι το καλύτερο που μπορούμε να τους προσφέρουμε στο τελευταίο μάθημα. Ότι ήταν να κάνουμε για αυτά το έχουμε κάνει όλη την χρονιά που πέρασε. Τώρα νομίζω ότι πρέπει να τους δώσουμε το χρόνο και την ξεκούραση που χρειάζονται αυτές τις ώρες.
Πύρζα Φανή
Καθηγήτρια Πληροφορικής

kpde

Μάθημα πριν τις εξετάσεις.. Χμμμμ.. ΠΟΛΥ καλό θέμα Όλγα, μπράβο..

Ισως η μεγαλύτερη πρόκληση για ένα δάσκαλο να δείξει πως είναι .. δάσκαλος.  Όχι μαθηματικός, φυσικός, πληροφορικός ή οτιδήποτε άλλο εσφαλμένα έχει ως πρώτο στν αντίληψη και στο βιογραφικό του, αλλά ΔΑΣΚΑΛΟΣ..

Προτεραιότητες:

1) Να ανεβάσει και να "κλειδώσει" το ηθικό των μαθητών του σε ψηλό σημείο
2) Να τους φρεσκάρει τη μνήμη με αυτά που, για 15 μέρες, έχουν αφήσει πίσω τους και, πιθανά, δε θυμούνται.  Να τους πείσει πως τα ξέρουν και ότι είναι .. απλά
3) Να τους επιστήσει την προσοχή στα σημεία που συνήθως έκαναν λάθη στη διάρκεια της χροχιάς με τον παιδαγωγικά ορθό τρόπο (έμφαση στο τι ΠΡΕΠΕΙ να κάνουν και όχι τι να ΜΗΝ κάνουν)
4) Να τους βοηθήσει να αναπτύξουν μια στρατηγική αντιμετώπισης του διαγωνίσματος καθώς και μία τακτική αντιμετώπισης της οποιασδήποτε δυσκολίας τους παρουσιαστεί
5) Να ΜΗΝ τους τρομάξει με οτιδήποτε χέο μπορεί να θεωρήσουν πως ΔΕΝ είναι σε θέση να αντιμετωπίσουν..
6) Να τους μεταδώσει (με το ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ του) ηρεμία και αυτοπεποίθηση

Πέρα από αυτά βέβαια, για την επιτυχία των παραπάνω χρειάζεται πολύ προσοχή (ίσως και ταλέντο) από την πλευρά του δασκάλου, αφού κάθε μαθητής είναι ξεχωριστός, έχει τα δικά του όρια, τις δικές του αδυναμίες, ίσως και φοβίες αλλά και τις δικές του ξεχωριστές ικανότητες. 

Συμπέρασμα: δεν υπάρχει μαγική συνταγή, μόνο γενικές κατευθύνσεις. Σε αυτό το μάθημα φαίνεται ο καλός δάσκαλος - ο καλός προπονητής.  Γιατί υπάρχει μεγάλη ομοιότητα στους δύο ρόλους.

Όλα τα παραπάνω είναι το ΤΙ πρέπει να κάνει.  Το ΠΩΣ είναι ένα άλλο μεγάλο θέμα :(

mikeg

Παράθεση από: kpde στις 14 Μαΐου 2011, 08:54:14 ΠΜ
Ισως η μεγαλύτερη πρόκληση για ένα δάσκαλο να δείξει πως είναι .. δάσκαλος

Εγώ από όσο ξέρω οι δάσκαλοι δουλεύουν σε σχολεία και τα σχολεία έχουν κλείσει πριν τις εξετάσεις. Άρα για ποιο τελευταίο μάθημα μιλάμε?

kpde

Παράθεση
.. τα σχολεία έχουν κλείσει πριν τις εξετάσεις. Άρα για ποιο τελευταίο μάθημα μιλάμε?

Παραμονή της εξέτασης του μαθήματος στα σχολεία ΓΙΝΕΤΑΙ μάθημα. Στο δικό μου τουλάχιστον.

Άσε που ο ορισμός του δασκάλου δεν είναι ακριβώς αυτός

Παράθεση..οι δάσκαλοι δουλεύουν σε σχολεία.. 

Δάσκαλος είναι όποιος διδάσκει.. αν βρίσκεται εκτός σχολείου και διδάσκει ΕΙΝΑΙ δάσκαλος, αν βρίσκεται εντός σχολείου και δε διδάσκει, ΔΕΝ είναι δάσκαλος (ακόμα αν, εσφαλμένα, αποκαλείται έτσι)

Ακόμα και σε αυτή την απάντηση καταφέραμε να κάνουμε αρνητικό σχόλιο;  Αλοίμονό μας.  Άντε και οι υπόλοιποι να τροχίζουμε μαχαίρια.. η ημέρα των εξετάσεων πλησιάζει  :-\ 

Stefevan

Αυτό το ότι γίνεται μάθημα στο σχολείο την παραμονή πρώτη φορά το ακούω... και σαν μαθητής δεν το ήξερα τότε... μπράβο σε όποιον το κάνει!!!

petrosp13

Τελευταία "συνάντηση" με τα παιδιά μόνο για απορίες τους και εμψύχωση
Θεωρώ πως οτιδήποτε άλλο θα επιτείνει το άγχος τους, ειδικά αν διδαχθεί κάτι που δεν θυμούνται και τόσο καλά
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

Stefevan

Και αν δεν έχουν απορίες? Προσπαθείς να δημιουργήσεις μόνος σου :)

Λάμπρος Μπουκουβάλας

το μόνο σίγουρο (τουλάχιστο έτσι πιστεύω εγώ) είναι ότι στα τελευταία αυτά μαθήματα ΔΕΝ*ΔΕΝ*ΔΕΝ θα πρέπει να τους μάθουμε καινούργια πράγματα, ούτε θα πρέπει να είναι μια συλλογή με τα πιο δύσκολα που έχουμε συναντήσει ή που ΥΠΟΤΙΘΕΤΑΙ ότι θα συναντήσουμε.

επίσης δεν θέλω ποτέ να λέω στα παιδιά: "α, ξέρεις, μάλλον θα πέσει αυτό, που έχει Χ χρόνια να πέσει", ή να τους λέω "διάβασε αυτό, αλλά όχι εκείνο, δεν πέφτουν αυτά, ξέρω εγώ τί σου λέω", κ.λπ.

το τί κάνω εγώ στα παιδιά, εξαρτάται από πολλούς παράγοντες. από το ποιό είναι το παιδί, ως προσωπικότητα και ως μαθητής, αυτό είναι το κύριο κριτήριο επιλογής θεωρίας και ασκήσεων.
Λάμπρος Μπουκουβάλας
MSc - MRes

http://blogs.sch.gr/lambrosbouk

Ο Θουκυδίδης  (που τον διαβάζουν οι ξένοι, αλλά όχι εμείς)  έγραφε: «Αταλαίπωρος τοις πολλοίς η ζήτησις της αληθείας, και επί τα ετοίμα μάλλον τρέπονται» (Ι, 20, 3). Οι περισσότεροι δηλαδή αναζητούν αβασάνιστα την αλήθεια και στρέφονται σε ό,τι βρίσκουν έτοιμο. Δεν προβληματίζονται...

Stefevan

Πάντως το σαββατοκύριακο ένα μεγάλο ποσοστό μαθητών θα ανοίξει το βιβλίο για να δει τι είναι αλγόριθμος και πως γράφεται

veni

Συμφωνώ με τους προλαλήσαντες  :D

Σας παραθέτω μία πλατφόρμα συζήτησης που χρησιμοποιώ - ένα γενικό μπούσουλα θα το χαρακτήριζα.

Θεωρώ κι εγώ πως πρέπει να ακούσουμε τους μαθητές μας και να τους υποστηρίξουμε.
Και όντως αυτό είναι το μεγαλείο των δασκάλων ... να ακούν τους μαθητές τους ... γιαυτό και τους ζηλεύω  ::)
Βενιέρης Γεώργιος
Καθηγητής Πληροφορικής
Πιλοτικό (R.I.P.)  Γυμνάσιο

nikolasmer

Η φετινή μέρα της εξέτασης πλησιάζει. Θα ήθελα να ξανά ανοίξω αυτό το νήμα για να ακούσω προτάσεις, ιδέες, ασκήσεις (όχι καινούριες) για ενα τελευταίο μάθημα πριν την εξέταση.

Παράθεση από: Stefevan στις 13 Μαΐου 2011, 03:31:19 ΜΜ
2 διαγωνίσματα που θα περιέχει τα πάντα (και όλα μέσα από βιβλίο και τετράδιο μαθητή) και θα τα λύσουμε στην τάξη, φυσικά μαζί με απορίες. Τα διαγωνίσματα θα περιέχουν και πράγματα που δεν έχουν μπει. Χθες ασχολήθηκα ένα 4ωρο και σημείωνα τι έχει μπει από θεωρία, πόσες φορές και από επαναληπτικές! Έχουμε κάνει τόσες ασκήσεις που πιστεύω ότι ένα σύντομο πέρασμα απ' όλα αρκεί. Έχουμε κάνει παλιά θέματα, το διαγώνισμα της Χίου και το διαγώνισμα από το Στέκι. Αυτό που μένει είναι να μπούμε σε ένα υπολογιστή να γνωρίσουμε τους άσσους και τα μηδενικά!  ;D

Μου αρέσει αυτή η ιδέα αλλά μήπως θα αγχώσει πολύ τους μαθητές;
Να σταθώ περισσότερο στη Θεωρία;

Παράθεση από: Λάμπρος Μπουκουβάλας στις 16 Μαΐου 2011, 06:01:21 ΜΜ
το μόνο σίγουρο (τουλάχιστο έτσι πιστεύω εγώ) είναι ότι στα τελευταία αυτά μαθήματα ΔΕΝ*ΔΕΝ*ΔΕΝ θα πρέπει να τους μάθουμε καινούργια πράγματα, ούτε θα πρέπει να είναι μια συλλογή με τα πιο δύσκολα που έχουμε συναντήσει ή που ΥΠΟΤΙΘΕΤΑΙ ότι θα συναντήσουμε.

επίσης δεν θέλω ποτέ να λέω στα παιδιά: "α, ξέρεις, μάλλον θα πέσει αυτό, που έχει Χ χρόνια να πέσει", ή να τους λέω "διάβασε αυτό, αλλά όχι εκείνο, δεν πέφτουν αυτά, ξέρω εγώ τί σου λέω", κ.λπ.

και γω το σιχαίνομαι όλο αυτό. Σε πιέζουν όμως πολύ να πείς κάτι , Δεν είναι έτσι;

Κύριε στο ΑΟΔΕ μας είπαν 5 sos  και έπεσαν όλα. Τα πέτυχε η κυρία...

>:( >:( >:(
Μερεντίτης Νικόλαος
Πληροφορικός

nikolasmer

Παράθεση από: veni στις 17 Μαΐου 2011, 10:15:57 ΠΜ
Συμφωνώ με τους προλαλήσαντες  :D

Σας παραθέτω μία πλατφόρμα συζήτησης που χρησιμοποιώ - ένα γενικό μπούσουλα θα το χαρακτήριζα.
Θεωρώ κι εγώ πως πρέπει να ακούσουμε τους μαθητές μας και να τους υποστηρίξουμε.
Και όντως αυτό είναι το μεγαλείο των δασκάλων ... να ακούν τους μαθητές τους ... γιαυτό και τους ζηλεύω  ::)
Πολύ όμορφη η πρόταση του κυρίου Βενιέρη Γεώργιου. Θα ήθελα να τη μοιράσω στους μαθητές μου.
Μερεντίτης Νικόλαος
Πληροφορικός