Νέο σύστημα εξετάσεων. Και με την ΑΕΠΠ, τι;

Ξεκίνησε από nikosx, 02 Ιουν 2009, 11:30:38 ΠΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

sstergou

Δύο ενδιαφέροντα άρθρα είχε σήμερα η Ελευθεροτυπία

http://www.enet.gr/?i=news.el.article&id=54248
http://www.enet.gr/?i=news.el.article&id=54245

Το δεύτερο αναφέρει και τα εξής :
Η επιτυχής ολοκλήρωση του λυκείου να οδηγεί στην απόκτηση εθνικού απολυτηρίου έπειτα από εξετάσεις σε εθνικό επίπεδο με νέα μορφή και νέες διαδικασίες ποιοτικής αξιολόγησης και πιστοποίησης γνώσεων και δεξιοτήτων, σε συνδυασμό με προφορικές εξετάσεις, συνθετική εργασία κι άλλες ανάλογες δοκιμασίες.

Τα διάφορα τμήματα των ΑΕΙ και των ΤΕΙ να καθορίζουν τον τρόπο εισδοχής των νέων φοιτητών. Κάποια από τα τμήματα να μπορούν να απαιτήσουν μόνο εθνικό απολυτήριο και να δέχονται εισακτέους ανάλογα με τον βαθμό του. Αλλα, τα πιο περιζήτητα, να μπορούν να απαιτούν και βαθμολογία των υποψηφίων σε συγκεκριμένα μαθήματα, να θέτουν συντελεστές βαρύτητας γι' αυτά, καθώς και άλλους τρόπους επιλογής που θα τους καθορίσουν τα ίδια τα τμήματα.

Η εισαγωγή θα γίνεται αφού ο υποψήφιος καταθέσει τα απαιτούμενα δικαιολογητικά (βαθμούς μαθημάτων, εθνικό απολυτήριο και βαθμό του, φάκελο εργασιών και φάκελο δραστηριοτήτων) στα τμήματα των ΑΕΙ ή των ΤΕΙ, επιλέγοντας ο ίδιος με βάση τις επιθυμίες του και ιεραρχώντας ανάλογα τις σχολές επιλογής του.


Γιάννης Αναγνωστάκης

Mε αυτά που διαβάζω και ακούω, βλέπω να την σουτάρουν την Α.Ε.Π.Π...

nikosx

Καλημέρα,
εγώ, αντιθέτως, με αυτά που διαβάζω βλέπω ακόμα και πιθανή ενίσχυση του ρόλου της πληροφορικής και της τεχνολογίας σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης αλλά και στην πρόσβαση στην τριτοβάθμια αφού πολλές περιζήτητες σχολές έχουν άμεση σχέση με τα παραπάνω (είμαι πολύ αισόδοξος σήμερα;).
Νίκος Ξένος
Καθηγητής Πληροφορικής
nxenos@sch.gr

P.Tsiotakis

Νίκο, συμφωνώ

επιπρόσθετα και επιλογής να είναι η ΑΕΠΠ, τη βλεπω μαθημα βαρυτητας για σχολες πληροφορικης

pthomop

Δεν ξέρω για σας αλλά το κείμενο της "Ε" επιβεβαίωσε τις ανησυχίες μου. Μείωση μαθημάτων σε 9, υποχρεωτικά τα 4 και όλα τα άλλα επιλογής. 

" Δίνεται έμφαση στα μαθήματα γενικής παιδείας" δηλ. τα 4 καθιερωμένα στην συνείδηση μας ως βασικά και αναγκαία. Οι πληροφορίες μου βγήκαν αληθινές.

"και στο πλαίσιο αυτό εισάγεται Ζώνη Πολιτισμού, που θα περιλαμβάνει μαθήματα υποχρεωτικά και εξεταζόμενα¨"
Έλεος. Η θεατρολογία ή κατι σαν αυτό θα είναι υποχρεωτικό?

Πιστεύει κανείς οτι θα επιλέγει Πληροφορική που η ύλη της είναι τεράστια και που τα περισσότερα παιδιά στο Λύκειο έρχονται με απέχθεια για αυτήν?


stratosg

Και μετά σου λέει πως ζούμε την εποχή της τεχνολογίας και της ανάπτυξης. Μπούρδες. Την εποχή του τεχνολογικού μεσαίωνα και σκοταδισμού ζούμε με αρχηγό της Ιεράς εξέτασης τον sir Μπ. (Και μη τολμήσει κανείς να σκεφτεί τον Μπιθικώτση).

Νομίζω πως η κρεατομηχανή δουλεύει καλά. Λίγα μαθήματα, ποικίλη ύλη σαν περιοδικό εβδομαδιαίου προγράμματος, όμορφα αμπαλαρισμένο πακετάκι να γυαλίζει στους κακόμοιρους γονείς, αποφυγή αντιδράσεων από τα τσιπιρίκια, παραγκωνισμός της πληροφορικής που έκατσε ως η μύγα στο γάλα μας, φιλικό χτύπημα στην πλάτη στους κυρίους της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης και ο στόχος επιτεύχθει. Ημιμάθεια ότι χειρότερο απ΄ την αμάθεια. Δηλαδή αυριανές άβουλες και εύκολα καθοδηγούμενες μάζες.
Να φοβάσαι εκείνον που δεν έχει να χάσει τίποτα.

Καρκαμάνης Γεώργιος

Το να είναι επιλογής η ΑΕΠΠ για τις σχολές πληροφορικής δεν είναι άσχημο. Πάντα υπάρχουν παιδιά που θέλουν να περάσουν σε αυτές και  πόσο μάλλον αν την δώσουν και ένα συντελεστή.
Δείτε τι γίνεται με τις Αρχές Οικονομικής Θεωρίας

gpapargi

Παιδιά ηρεμία. Δεν είμαι καθόλου σίγουρος ότι το άρθρο λέει έγκυρα πράγματα. Καλά ακούγονται αυτά που λέει μέσα (πχ για ζώνη τέχνης και πολιτισμού και για μείωση της ποσότητας για χάρη της ποιότητας). Έπρεπε το σχολείο να έχει και τέτοια κατεύθυνση.
Αυτό που δε λέει είναι το πώς θα μπουν τα παιδιά στα πανεπιστήμια. Λέει μόνο ότι θα το αποφασίσουν τα ΑΕΙ/ΤΕΙ. Αυτό δεν το θεωρώ αρνητικό. Πχ οι σχολές πληροφορικής είναι βέβαιο ότι θα ενδιαφέρονται για αλγοριθμικές επιδόσεις και όχι για το παπαγάλισμα της ΑΟΔΕ.

Αν τα ΑΕΙ/ΤΕΙ στηριχτούν μόνο στους σχολικούς βαθμούς αυτό θα είναι ολέθριο καθώς ο βαθμός θα εξαγοράζεται με χρήματα (ιδιωτικά σχολεία) και τόνους σάλιου από πολυετές γλείψιμο. Αλλά δεν πιστεύω ότι οι σοβαρές σχολές θα δεχτούν φοιτητές με βάση το σχολικό βαθμό και όχι κάποιες σοβαρές εξετάσεις.

Βέβαια είναι και ο τίτλος του άρθρου: «Εθνικό απολυτήριο αντί εξετάσεων». Δεν καταλαβαίνω πως ακριβώς προκύπτει αυτό μέσα από το άρθρο. Πιθανόν η δημοσιογράφος να έφτιαξε έναν πιασιάρικο τίτλο για να ανεβάσει τις πωλήσεις… πράγμα πολύ συνηθισμένο στους δημοσιογράφους.

Νομίζω ότι δεν πρέπει να ανησυχούμε αν  δε δούμε κάτι έγκυρο και οριστικό.

ntzios kostas

Πριν λίγο ο Μπαμπινιώτης στο flash.
Προτεραιότητα οι μικρότερες τάξεις. Μίλησε για τα νήπια και προ-νήπια και για το ολοήμερο στο Γυμνάσιο. Για το Λύκειο είπε ότι οι εξετάσεις πρόσβασης τουλάχιστον για τις δυνατές σχολές δεν υπάρχει περίπτωση να καταργηθούν. Ο υπολογισμός του βαθμού πρόσβασης θα βγαίνει αλγοριθμικά (χρησιμοποίησε τη λέξη αλγοριθμικά) με βάση τον προφορικό και γραπτό βαθμό.
Οι τελική πρόταση θα κατατεθεί στα τέλη Οκτώβρη και είναι στα χέρια της κυβέρνησης όποιας κυβέρνησης αν θα την υιοθετήσει.
Το μάθημα Ανάπτυξη Εφαρμογών δεν έχει σαν στόχο την εκμάθηση κάποιου συγκεκριμένου προγραμματιστικού περιβάλλοντος ούτε την καλλιέργεια προγραμματιστικών δεξιοτήτων από τη μεριά των μαθητών. Δεν αποσκοπεί στη λεπτομερειακή εξέταση της δομής, του ρεπερτορίου και των συντακτικων κανόνων κάποιας γλώσσας...

nikosx

καλησπέρα σε όλους,

όταν διαβάζω τέτοια άρθρα προβληματίζομαι λίγο

www.alfavita.gr/typos/t28_6_9_829.php

και κάποια σημεία ιδιαίτερου προβληματισμού:

Nέα ομαδοποιημένη και ελαττωμένη κατά πολύ ύλη, που θα εστιάζει μόνο σε ουσιώδη επιστημονικά θέματα

ουσιώδη;

Mειώνονται τα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα από 6 που είναι σήμερα σε 4, ενώ αλλάζει και ο τρόπος εξέτασης, αφού αυτός κυρίως θα διεξάγεται με θέματα πολλαπλών επιλογών (multiple choise). Σε συνεργασία με τον Eθνικό Φορέα των πανελλαδικών εξετάσεων τα ίδια τα πανεπιστήμια θα συνδιαμορφώνουν την εξεταστέα ύλη των 4 μαθημάτων και τους συντελεστές βαρύτητάς τους.

μαθηματικά φυσική χημεία έκθεση;
Νίκος Ξένος
Καθηγητής Πληροφορικής
nxenos@sch.gr

petrosp13

Είναι προτιμότερο να κάνουν αλγοριθμική παρά Χημεία, ακόμα και τα παιδιά που θα πάνε Ιατρική
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

koniordos

δεν ξέρω γιατί έχω την αίσθηση πως η ΑΕΠΠ θα γίνει κεφάλαιο των μαθηματικών...
Τσορώνης Τάκης
Ηλ.Μηχ. & Μηχ. Η/Υ ΕΜΠ

Michael

Παράθεση από: nikosx στις 29 Ιουν 2009, 04:57:49 ΜΜ


Mειώνονται τα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα από 6 που είναι σήμερα σε 4, ενώ αλλάζει και ο τρόπος εξέτασης, αφού αυτός κυρίως θα διεξάγεται με θέματα πολλαπλών επιλογών (multiple choise). Σε συνεργασία με τον Eθνικό Φορέα των πανελλαδικών εξετάσεων τα ίδια τα πανεπιστήμια θα συνδιαμορφώνουν την εξεταστέα ύλη των 4 μαθημάτων και τους συντελεστές βαρύτητάς τους.


Ναι, ένα τόσο πετυχημένο σύστημα όπως αυτό των multiple choice δεν θα μπορούσε παρά να επεκταθεί.  ;D ;D :D

(Αν θες να παίξουμε έτσι, ας παίξουμε έτσι. Έχεις την πρώτη κίνηση, do your worst... 8))

Γιάννης Αναγνωστάκης

Υπάρχει το εξής οξύμωρο πάντως...Οι συνάδελφοι απο άλλες ειδικότητες λένε οτι αποκλείεται να φύγει η  Πληροφορική από τις πανελλαδικές..Μόνο εμείς οι πληροφορικάριοι είμαστε πολύ απαισιόδοξοι...

pgrontas

Ένα ενδιαφέρον άρθρο από το περιοδικό Communications Of the ACM το οποίο ελπίζω να διαβάσουν όσοι μας εκπροσωπούν (αλήθεια ποιοι?) στις συζητήσεις για το νέο σύστημα εξετάσεων Computational Thinking(pdf).
Η συγγραφέας είναι στο Carnegie Mellon  αλλά και στο Εθνικό Ίδρυμα Ερευνών των ΗΠΑ και έχει δώσει πολλές διαλέξεις σχετικά με την αξία της πληροφορικής και ιδιαίτερα της αλγοριθμικής σκέψης.
Και για όσους έχουν όρεξη και κάποιες διαφάνειες(pdf).
Νομίζω δίνει τις καλύτερες απαντήσεις, σχετικά με το ποια πρέπει να είναι η θέση της πληροφορικής στην εκπαίδευση.
Programs must be written for people to read, and only incidentally for machines to execute - Harold Abelson