Υπεύθυνη απάντηση Κεφάλαιο 5 (Πραξεις)

Ξεκίνησε από sstauross, 16 Απρ 2016, 02:09:42 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

sstauross

Ειναι ξεκάθαρο οτι στο:
Για ι απο 1 μεχρι 5
γίνονται 1(αρχικοποιήση)+6(συγκρίσεις)+5(αυξήσεις ι)=12 πράξεις

Τι γίνεται τελικά με τα παρακάτω;;
1) ι<-ι+1
2) ι<-α+1

Μπορεί κάποιος να δώσει μια τεκμηριωμένη απάντηση για το τι γίνεται;

Milspil

Είχα και εγώ την ίδια απορία και μου λύθηκε με αυτό το έγγραφο.Ελπίζω να βοηθήσει και σενα

petrosp13

Ωστόσο αναφέρει:

ΠαράθεσηΥπενθυμίζω ότι οδηγίες για το μάθημα ΑΕΠΠ καθορίζονται από το Υπουργείο Παιδείας καθώς και
από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ), ως εκ τούτου είναι προφανές ότι οι προτάσεις
αυτές δεν είναι επίσημες και δεν δεσμεύουν ούτε το Υπουργείο ούτε φυσικά την Κεντρική Επιτροπή
Γενικών Εξετάσεων.
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

Milspil

Από το τίποτα πάντως κάτι είναι και αυτό

sstauross

Παράθεση από: Milspil στις 16 Απρ 2016, 02:33:51 ΜΜ
Είχα και εγώ την ίδια απορία και μου λύθηκε με αυτό το έγγραφο.Ελπίζω να βοηθήσει και σενα

Δε μου λύνει την απορία για αυτο: ι<-ι+α διότι κάποιοι αναφέρουν οτι κάνει 2 πράξεις σε αντίθεση με το ι<-ι+1 που κάνει 1 πράξη.

Milspil

Συνεπώς η αύξηση (ή μείωση) της τιμής οποιασδήποτε μεταβλητής (π.χ x <- x+1) υπολογίζεται ως μια πράξη ενώ αν εμπλέκονται και άλλες μεταβλητές (x<- y+1), υπολογίζεται ως δύο.

Σύμφωνα με τα παραπάνω το ι<-ι+1 πιάνεται σαν μία πράξη ενώ το ι<-ι+α μπλέκει μεταβλητη άρα πιάνεται σαν δυο πράξεις

Υ.Γ. Δεν μπορώ να  καταλάβω γιατί ισχύει αυτό απλά το συνηθισα βλέποντας το σε διαφορετικές  ασκήσεις.Εμάς μας ενδιαφέρει να είναι σωστό και να πιάσουμε την άσκηση οπότε όλα καλά :D

itt

Παράθεση από: Milspil στις 16 Απρ 2016, 03:45:23 ΜΜ
Υ.Γ. Δεν μπορώ να  καταλάβω γιατί ισχύει αυτό απλά το συνηθισα βλέποντας το σε διαφορετικές  ασκήσεις.Εμάς μας ενδιαφέρει να είναι σωστό και να πιάσουμε την άσκηση οπότε όλα καλά :D

"Ισχύει"  επειδή στους περισσότερους επεξεργαστές που υπάρχουν, μπορείς με μια εντολή(*) να προσθέσεις κάτι σε μια θέση μνήμη / καταχωρητή απευθείας αν αυτό που προσθέτεις είναι σταθερά. Επειδή είναι τόσο συνηθισμένο, στους περισσότερους που έχουν ασχοληθεί με το θέμα τους φαίνεται διαισθητικά προφανές το i <- i + 1 να είναι μία πράξη.

* Μια εντολή δεν σημαίνει απαραίτητα ένα βήμα ή μία βασικά πράξη.

Milspil

Αρκετά κατατοπιστικο το σχόλιο σας ευχαριστώ πολύ !

evry

Στο έγγραφο που ανέβηκε θα έμενα στις παρακάτω φράσεις:

Σε κάθε περίπτωση να τονιστεί ότι δεν έχει νόημα ο ακριβής αριθμός των πράξεων και αν γίνει λάθος σε μια εντολή εκχώρησης ως προς το πόσες πράξεις είναι (αν είναι μία, δύο ή πέντε!) δεν αλλάζει την πολυπλοκότητα (τάξη) του αλγόριθμου. Λόγω των ανωτέρω θεωρώ απίθανο να ζητηθεί σε εξετάσεις ο αριθμός των πράξεων ενός αλγορίθμου.

και

Στους μαθητές πρέπει να περάσουμε την αξία αυτής της διαδικασίας και το ρόλο που παίζουν οι επαναληπτικές δομές στην αύξηση των πράξεων και όχι την ακριβή μέτρηση μιας εντολής που δεν έχει νόημα εφόσον δεν αλλάζει την πολυπλοκότητα του αλγορίθμου.

Δηλαδή δεν έχει κανένα απολύτως νόημα ο ακριβής υπολογισμός των πράξεων.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

petrosp13

Η εντολή
χ <-- χ + y
πόσες πράξεις θεωρείται;
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

Diotima

Παράθεση από: evry στις 16 Απρ 2016, 06:21:17 ΜΜ
Στο έγγραφο που ανέβηκε θα έμενα στις παρακάτω φράσεις:

Σε κάθε περίπτωση να τονιστεί ότι δεν έχει νόημα ο ακριβής αριθμός των πράξεων και αν γίνει λάθος σε μια εντολή εκχώρησης ως προς το πόσες πράξεις είναι (αν είναι μία, δύο ή πέντε!) δεν αλλάζει την πολυπλοκότητα (τάξη) του αλγόριθμου. Λόγω των ανωτέρω θεωρώ απίθανο να ζητηθεί σε εξετάσεις ο αριθμός των πράξεων ενός αλγορίθμου.

και

Στους μαθητές πρέπει να περάσουμε την αξία αυτής της διαδικασίας και το ρόλο που παίζουν οι επαναληπτικές δομές στην αύξηση των πράξεων και όχι την ακριβή μέτρηση μιας εντολής που δεν έχει νόημα εφόσον δεν αλλάζει την πολυπλοκότητα του αλγορίθμου.

Δηλαδή δεν έχει κανένα απολύτως νόημα ο ακριβής υπολογισμός των πράξεων.
Και γιατί αυτή η σωστή αντιμετώπιση του κεφαλαίου δε γράφτηκε στις επίσημες οδηγίες ώστε να ξέρουμε τι θα κάνουμε;
Γιατί από τις 3 ασκήσεις που προτείνονται στις επίσημες οδηγίες, οι 2 είναι ασκήσεις όπου γίνεται ακριβής μέτρηση πράξεων;
Γιατί δεν προτάθηκαν ασκήσεις που οδηγούν στη σωστή αντιμετώπιση του θέματος;
Γιατί υποχρεωθήκαμε να μπούμε σε αυτό το mood μέτρησης πράξεων που είναι χωρίς νόημα και χάνοντας πολύτιμο χρόνο από τη ζωή μας;
Γιατί αποκλειστήκαμε από το να διδάξουμε το σημαντικό και ουσιώδες και προτάθηκε το ασήμαντο που μας οδήγησε σε αυτόν τον άσκοπο αγώνα δρόμου που ακόμα συνεχίζεται;
Γιατί δεν ξεκαθαρίστηκαν από την αρχή τα πράγματα;
Οι συζητήσεις ξεκίνησαν από τότε:
https://alkisg.mysch.gr/steki/index.php?topic=6275.150
Πόσο @$%&@*% πρέπει να αισθάνομαι;

Milspil

Παράθεση από: petrosp13 στις 16 Απρ 2016, 09:02:46 ΜΜ
Η εντολή
χ <-- χ + y
πόσες πράξεις θεωρείται;
Θεωρείται δύο πράξεις επειδή είναι δύο μεταβλητές

evry

Εμένα ρωτάς?
Εγώ είπα την άποψή μου για να βοηθήσω, επειδή βλέπω ότι υπάρχει μια εμμονή στο θέμα των πράξεων ενώ δεν θα έπρεπε.
Νομίζω ότι ο υπολογισμός των πράξεων έχει καθαρά διδακτικό και όχι εξεταστικό σκοπό. Δηλαδή πως θα ξεκινήσεις να μιλάς για πολυπλοκότητα; Θα πας αμέσως στον ορισμό ή θα δώσεις ένα παράδειγμα? Η ουσία όμως είναι η τάξη και όχι ο ακριβής υπολογισμός.
Επίσης οι οδηγίες από την αρχή δεν ήταν ξεκάθαρες ότι το 5 είναι μόνο θεωρία? Εγώ διαβάζοντάς τες αυτό κατάλαβα.
Ποιος ο λόγος όλου αυτού του πανικού λοιπόν;

What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

Milspil

Παράθεση από: evry στις 16 Απρ 2016, 10:57:09 ΜΜ
Εμένα ρωτάς?
Εγώ είπα την άποψή μου για να βοηθήσω, επειδή βλέπω ότι υπάρχει μια εμμονή στο θέμα των πράξεων ενώ δεν θα έπρεπε.
Νομίζω ότι ο υπολογισμός των πράξεων έχει καθαρά διδακτικό και όχι εξεταστικό σκοπό. Δηλαδή πως θα ξεκινήσεις να μιλάς για πολυπλοκότητα; Θα πας αμέσως στον ορισμό ή θα δώσεις ένα παράδειγμα? Η ουσία όμως είναι η τάξη και όχι ο ακριβής υπολογισμός.
Επίσης οι οδηγίες από την αρχή δεν ήταν ξεκάθαρες ότι το 5 είναι μόνο θεωρία? Εγώ διαβάζοντάς τες αυτό κατάλαβα.
Ποιος ο λόγος όλου αυτού του πανικού λοιπόν;
Δυστυχώς ή ευτυχώς οι πανελλήνιες έχουν την τάση του πανικού όχι μόνο στους μαθητές αλλά και στους καθηγητές οι οποίοι εχουν σημαντικό ρόλο στην επιτυχία ή αποτυχία των μαθητών. Δική μου άποψη μπορεί και να είμαι λάθος

petrosp13

10 μήνες μετά την ανακοίνωση της νέας ύλης
Still waiting
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής