ΜΑΘΗΜΑ ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΣΤΗΝ ΤΡΙΤΗ ΛΥΚΕΙΟΥ

Ξεκίνησε από pkakia, 13 Δεκ 2005, 08:08:09 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

pkakia

Εκτός από τα προβλήματα που αντιμετωπίζουμε και αφορούν γνωστικό αντικείμενο, συνθήκες εργασίας (κάποιος παραπονέθηκε πως είμαστε οι γραμματείς του σχολείου... - Συμβαίνει και σε σας δηλαγή;!) αναφέρω ένα ακόμη πρόβλημα που αντιμετωπίζω με την ΠΛΗΡΗ αδιαφορία μαθητών Γ' λυκείου στο μάθημα επιλογής. Αντιλαμβάνομαι την πίεση των πανελλαδικών αλλά από αρχές Οκτώβρη;; Και το απαράδεκτο να μη μετράει ο βαθμός του μαθήματος στο γενικό βαθμό; Το μάθημα Εφαρμογής Υπολογιστών δεν θα έπρεπε να εντάσσεται στα βασικά αφού θα το βρουν παντού μπροστά τους;

Με εκτίμηση
pkakia  

yiorgos_5

Εγώ είμαι μαθητής(οπ' όσο ξέρω δηλαδή!!) και αν θέλεις την δικιά μου άποψη και μετραέι για εσένα,πιστεύω πως όντως είναι σημαντικό το μάθημα αλλά για παιδιά των άλλων κατευθύνσεων(εκτός Τεχνολογικής-πληροφορικής) που δεν έχουν ανοιχτό μυαλό να δουν το μέλλον και πόσο θα τους βοηθήσει είναι απλά δυο ώρες για να μπουν στο internet(αυτό δεν κάνουν;)...εγώ προσωπικά έχω διαλέξει εφαρμογές λογισμικού (είμαστε 5 παιδια,τεχνολογικής)και με βοηθάει πάρα πολύ γιατί κάνουμε ασκήσεις στην γλωσσομάθεια και html γλώσσα (και frontpage)!!..οπότε με βοηθάει..οι πιο πολλοί διαλέγουν το μάθημα αυτό για λούφα...δικιά μου πρόταση,ασχολήσου με όσους ενδιαφέρονται  και βοήθα τους,ενώ στους υπόλοιπους βάλε 3 στο επόμενο τετράμηνο,εξάλλου δεν μετράει όπως είπες στο Μ.Ο. ... Βάρα στο ψαχνό!!!
Θα πετάξω το o'clock και θα πάρω κομποlock!!!

pkakia

Η αλήθεια είναι πως δεν ξέρω τι έμαθαν ως τώρα τα παιδιά.... Εγώ πάντως το μάθημά μου το πήρα! Στα ΠΕΚ μας έλεγαν πως φταίει ο καθηγητής όταν έχει αδιάφορο μαθητή διότι δεν προσπάθησε τόσο, ώστε να μπορέσει να του κεντρίσει το ενδιαφέρον. Η φετινή μου χρονιά στο Ε.Λ. αναίρεσε αυτή τη γνώμη! Όχι γλωσσομάθεια και HTML ..... προσπάθησα να τους ευαισθητοποιήσω προτείνοντας ενότητες από ECDL, ώστε αν θελήσουν να περάσουν πιστοποίηση, να είναι έτοιμοι και έμεινα άφωνη με την αδιαφορία!
Ευχαριστώ για την απάντηση. Και εγώ κατευθύνομαι προς αυτήν την αντιμετώπιση.

yiorgos_5

Πιστεψέ με,έχεις δίκιο!Δεν φταίει ο καθηγητής για την αδιαφορία των μαθητών....έτσι λειτουργούν και δυστυχώς έτσι θα είναι και στο μέλλον τους...δεν ξέρω,η αποψή μου είναι πως ειδικά στην Γ' λυκείου το μόνο που ίσως να τους ενδιαφέρει είναι ότι είναι σχετικό με τις Πανελλήνιες...ίσως να φταίει και η περιοχή σου σχολείου που διδάσκεις...γενικά,είναι κανένα σχολείο της προκοπής ή αποθήκη χαμένων ψυχών;!!!
Θα πετάξω το o'clock και θα πάρω κομποlock!!!

Vangelis

pkakia  εοειδή διδασκω και στα ΠΕΚ και έχω διδάξει στη Γ Λυκειου Πληροφορική η λύση είναι πράγματι αυτή που προτείνει ο μαθητής.  Βάλε συγκεκριμένες ασκήσεις και αν δεν τις κάνουν βάλε 7 στο τετράμηνο θα ανανκαλύψεις ότι τότε θα τους πειράξει ο βάθμός ακόμα και αν δεν μετράει.  Τώρα βέβαια πέρασε το  πρώτο τετράμηνο και έτσι θα παρουν το βαθμό στο τέλος που δεν θα προλάβουν να τον δούν αλλά θα είναι ένα καλό σημάδι για τους επόμενους που θα έχεις του χρόνου.  Μπορείς να κάνεις και μια κατάλληλη "προπαγάντα" στα παιδία που θα διαλέξουν τεχνολογικήτ ου χρόνου έτσι ώστε να δηλώσουν σαν επιλεγόμενο τις "εφαρμογές λογισμικού" και να κάνεις στην ουσία Προγραμματισμό (ανάπτυξη εφαρμογών) και να έχει ενδιαφέρον για τα παιδία.
Τώρα απο παιδαγωγικής άποψης η ρήση ότι ο καθηγητής φταίει για όλα φυσικά δεν είναι σωστή.  Ο καθένας  που συμετέχει στην εκπαιδευτική διαδικασία έχει τις ευθύνες του.  Άλλωστε σύμφωνα με τις τρέχουσες παιδαγωγικές απόψεις η μάθηση είναι προσωπικό θέμα. ο κάθε μαθητής οικοδομεί τις γνωσεις του σύμφωνα με αυτά που ήδη γνωρίζει. τα ενδιαφέροντά του, τους σκοπούς που θέτει και φυσικά παίζουν ρόλο και αυτά που διδάσκεται.  Αν λοιπόν δεν θέλει να μάθει τότε τίποτα δεν θα τον "αναγκάσει" να μάθει "με το ζόρι". 
Φιλικά

vasiko

Να κάνω εδώ μια ερώτηση σχετικά με το μάθημα Εφαρμογές Λογισμικού.
Φέτος είναι η πρώτη μου χρονιά σε Ενιαίο και όταν στην αρχή της χρονιάς που τα παιδιά δηλώνανε μαθήματα επιλογής ανέφερα το μάθμα αυτό μου είπανε ότι δεν είναι δυνατόν να διδαχτεί αφύ το σχολείο έχει μόνο ένα πληροφορικό ο οποίος τις ώρες των μαθημάτων επιλογής θα κάνει τις εφαρμογές υπολογιστών.
Με ποιο τρόπο λοιπόν καταφέρνετε να διδάσκετε και δεύτερο μάθημα επιλογής;
Υπάρχουν δύο πληροφορικοί στο σχολείο ή υπάρχει κάτι άλλο το οποίο αγνοούσα και πρέπει να το μάθω για να μη με κοροϊδεύουνε;

yiorgos_5

Φίλε,
Εγω κάνω εφαρμογές λογισμικου και υπάρχουν κανονικά και οι εφαρμογές υπολογιστων...και εμείς έναν καθηγητή έχουμε....και σε εμένα στην αρχή η διευθήντρια έλεγε πως δεν γίνετε αλλά ο ίδιος ο καθηγητής έδωσε την λύση...το μάθημα είναι 2ωρο,έτσι;αντί να γίνετε σπαστά την τρίτη κάνουμε 2 ώρες(6 και 7 )  εφαρμογές λογισμικού και την πέμπτη κάνουν εφαρμογές υπολογιστών αντιστοιχα και έτσι κάνω την πέμπτη 5ωρο ...παίζει ρόλο βέβαια πως είναι και το πρόγραμμα των μαθημάτων και αν είναι εφικτο...
Θα πετάξω το o'clock και θα πάρω κομποlock!!!

Λάμπρος Μπουκουβάλας

ο vangelis έχει δίκιο. Εγώ το εφαρμόζω αυτό και ... ξαφνικά "τσιμπάνε"! Εκτός βέβαια αν στο σχολείο που διδάσκεις ο διευθυντής αλλάζει τους βαθμούς που βάζεις λόγω... ανωτέρας βίας! μου έτυχε και αυτό μια- δυο φορές με μένα και με άλλους συναδέλφους!
Λάμπρος Μπουκουβάλας
MSc - MRes

http://blogs.sch.gr/lambrosbouk

Ο Θουκυδίδης  (που τον διαβάζουν οι ξένοι, αλλά όχι εμείς)  έγραφε: «Αταλαίπωρος τοις πολλοίς η ζήτησις της αληθείας, και επί τα ετοίμα μάλλον τρέπονται» (Ι, 20, 3). Οι περισσότεροι δηλαδή αναζητούν αβασάνιστα την αλήθεια και στρέφονται σε ό,τι βρίσκουν έτοιμο. Δεν προβληματίζονται...