Απορίες μεταξύ ΓΛΩΣΣΑΣ και ψευδογλώσσας αλγορίθμων

Ξεκίνησε από akalest0s, 21 Ιουν 2016, 12:39:26 ΠΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

akalest0s

Καλησπέρα. Αν και λίγο καθυστερημένα, θα ήθελα να πω συγχαρητήρια στο φόρουμ αυτό, και όλη την δουλειά που εντυπωσιασμένος βλέπω να καταθέτουν, ο καθένας με τον τρόπο του, διάφοροι συνάδελφοι.

Αν και ολιγόπειρος στη διδασκαλία, από μαθητής έχω ιδιαίτερη ευαισθησία σε θέματα εκπαιδευτικού συστήματος, και εν προκειμένω της Πληροφορικής στην εκπαίδευση. Παρόλο που έχω κάποιες έντονες διαφωνίες με την νοοτροπία και τον τρόπο που διδάσκεται η επιστήμη μας στα παιδιά, από γυμνάσιο ως πανεπιστήμιο, δεν θα επεκταθώ σε αυτές.
Μιας και (όπως ξαναείπα σε άλλο θέμα), πλην μικρής ενασχόλησης στο παρελθόν, φέτος θα το διδάξω ουσιαστικά πρώτη φορά αυτό το μάθημα, θα ήθελα αν έχετε την καλοσύνη, να με κατατοπίσετε σε κάποιες απορίες μου, γιατί δεν είμαι σίγουρος ότι έχω καταλάβει καλά μερικά πράγματα, παρόλη τη διαρκή μελέτη. Και δεν εννοώ λεπτομέρειες!  ::)

1. Τα παιδιά καλούνται να μάθουν την ΓΛΩΣΣΑ αλλά και την ψευδογλώσσα των αλγορίθμων παράλληλα, σωστά έχω καταλάβει;
2. Στις εξετάσεις, πρέπει να χρησιμοποιούν πάντα ΓΛΩΣΣΑ; Ή μπορεί να τους ζητηθεί και η ψευδογλώσσα ενός αλγορίθμου;
3. Υπάρχει κάπου συγκεντρωτικά, η αντιστοιχία από Γλώσσα σε ψευδογλώσσα αλγορίθμων; Πχ, το Γράψε που γίνεται Εμφάνισε; Αλλιώς η ερώτηση είναι: Πέρα από τις εξής διαφορές: [Γράψε->Εμφάνισε/Εκτύπωσε, δήλωση μεταβλητών/σταθερών] υπάρχουν άλλες διαφορές, και ποιες;

Έψαξα αλλά δεν βρήκα σχετικά θέματα, μόνο κάποια έμμεσα σχετικά. Ίσως αυτά που ρωτάω είναι πολύ προφανή, αλλά στη δική μου κεφάλα όχι, οπότε αν έχετε την καλοσύνη....  :angel:
Ευχαριστώ πολύ.
"Abstraction is not the first stage, but the last stage, in a mathematical development." MK
"I don't want to write about a high level thing, unless I fully understand about a low level thing" DK

Tzo

Καλησπέρα.
Τη φετινή σχολική χρονιά η ύλη του μαθήματος άλλαξε. Πλέον οι αλγόριθμοι/ψευδογλώσσα θεωρούνται γνωστοί από τη Β' Λυκείου και τα παιδιά στη Γ' ασχολούνται με τη ΓΛΩΣΣΑ από την αρχή της χρονιάς. Οι οδηγίες του Υπουργείου είναι τα κεφάλαια να διδάσκονται παράλληλα (δηλαδή η ακολουθία-επιλογή-επανάληψη που περιγράφονται στο 2ο κεφάλαιο να διδάσκονται παράλληλα με τα κεφάλαια 7,8 και το 3ο κεφάλαιο παράλληλα με το 9ο) και οι ασκήσεις να υλοποιούνται σε ΓΛΩΣΣΑ.

Η ψευδογλώσσα ενός αλγορίθμου μπορεί να χρησιμοποιηθεί για το 5ο κεφάλαιο, όπου γίνεται ανάλυση της πολυπλοκότητας των αλγορίθμων. Εκεί μπορεί να δοθεί αλγόριθμος σε ψευδογλώσσα, αλλά μόνο σε κάποια θεωρητική άσκηση ίσως. Πλέον τα παιδιά δεν αναπτύσσουν αλγορίθμους παρά μόνο σε ΓΛΩΣΣΑ.

Η αντιστοιχία από ψευδογλώσσα σε ΓΛΩΣΣΑ υπάρχει στα περισσότερα βοηθήματα που κυκλοφορούν για το μάθημα (στο σχολικό βιβλίο περιγράφεται η δομή ενός προγράμματος, αλλά όχι η αντιστοιχία που ζητάς εσύ). Οι κύριες διαφορές είναι αυτές που περιγράφεις πάντως, καθώς και η επικεφαλίδα και το τέλος του προγράμματος.

Όλα αυτά προς το παρόν βέβαια, με την προϋπόθεση ότι δε θα αλλάξει κάτι πάλι. Πρόσεξε την καινούρια ύλη και τις αλλαγές που έγιναν μέσα στη χρονιά για την ώρα και για ότι άλλο το στέκι νομίζω θα καλύψει όλες τις απορίες σου.

akalest0s

#2
Σε ευχαριστώ πολύ  για την διαφωτιστική απάντηση.
"Abstraction is not the first stage, but the last stage, in a mathematical development." MK
"I don't want to write about a high level thing, unless I fully understand about a low level thing" DK