Τελικό Διαγώνισμα - Προσομοίωση 2007-2008

Ξεκίνησε από Laertis, 30 Μαρ 2008, 08:21:52 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

Laertis

Το τελικό διαγώνισμα - προσομοίωση για το έτος 2007-2008
απο την ομάδα το "Το στέκι των πληροφορικών".

Έγινε διόρθωση 10/4/2008
Προστέθηκε κείμενο που περιγράφει τη φιλοσοφία των θεμάτων 18/4/2008
Νικολακάκης Γιώργος
Μηχανικός Η/Υ Συστημάτων
Καθηγητής Πληροφορικής
http://users.sch.gr/gnikola

daidalos69

Θα μπορουσατε μηπως να βγαλετε σε ενα αρχειο και τις απαντησεις του διαγωνισματος;
Ευχαριστω(λιγο οχι πολυ...δεν μου κανετε και μεγαλη χαρη...0αχ0αχ0αχ0αχ)!!! >:D :angel: :D ;) :) ;D

Ikaros23

συμφωνω με τον δαιδαλο αν και νομιζω οτι ενας σωστος επιστημονας σαν και εσας κυριε δαιδαλε θα μπορουσε να λυσει το διαγωνισμα μονος του...

daidalos69

Σαματι να εχετε δικυο κυριε Ικαρε αλλα θα εκτιμουσα λιγη βοηθεια απο εσας καθως εχω πληροφορει για τον αξιοθαυμαστο τροπο επιλυσης προβληματων.Προσμονω απαντηση σας!

Ikaros23

Με μεγαλη μου χαρα κυριε δαιδαλε.Αλλωστε γιαυτο ειμαστε ολοι εμεις εδω αγαπητε συναδελφε, για να μπορεσουμε να βοηθαμε ο ενας τον αλλον και φυσικα για να αναδειξουμε αυτην την υπεροχη επιστημη!
Οσον αναφορα για τις απαντησεις θα σας τις στειλω σε μορφη zip στο προσωπικο σας mail!

daidalos69

Ωραια κυριε ικαρε...οπως και στα αρχαια χρονια εμεις οι δυο ειμασταν πατερας και υιος,ομως τοτε εκανες την ανοησια και με παρακουσες και καηκες "μωρε".Εκτιμω την βοηθεια σου σθναδελφε αλλα θα διαφωνησω στον τυπο αρχειου των απαντησεων και θα σας προτεινα να μην ειναι zip και να ειναι dtp.Ευχαριστω! :)

Ikaros23


andreas_p


papaluk

Παράθεση από: Laertis στις 30 Μαρ 2008, 08:21:52 ΜΜ
Το τελικό διαγώνισμα - προσομοίωση για το έτος 2007-2008
απο την ομάδα το "Το στέκι των πληροφορικών".

Συνάδελφοι θα ήθελα να σας μεταδώσω τις απορίες μαθητών όταν έγραφαν το διαγώνισμα

Θέμα 2.6
και η τιμή του Γ. Κάποιοι μαθητές έτρεχαν τον κώδικα 5 διαφορετικές φορές δίνοντας κάθε φορά στο Γ τιμή ο ώστε να βγαίνει από επανάληψη

Θέμα 2.7
γενικά 100 αριθμούς ή 100 θετικούς

Θέμα 4.β.2
δεν θα γίνεται έλεγχος αν μια χώρα δίνει σε χώρα που ήδη έχει βαθμολογήσει βαθμό, δηλαδή η χώρα 1 δίνει στην 3,14,5,6,7,3,12 οπότε έχουμε πρόβλημα με τη χώρα 3

Σχόλια μαθητών
Οι μαθητές όλως των επιπέδων (καλοί, άριστοι και ψιλοαδιάφοροι) βρήκαν τα θέματα πολύ καλά, ιδιαίτερα τα 2 πρώτα που όπως είπαν δεν ήταν για παπαγαλάκια  :)
Το 3ο το βρήκαν βατό, παρότι ελάχιστοι το έγραψαν τέλεια και στο 4ο είπαν επιτέλους  γράψαμε συνάρτηση για να μν γράφουμε πάλι τον ίδιο κώδικα

Αν ενδιαφέρει την ομάδα μπορώ να σας στείλω και στατιστικά για βαθμολογίες τους

Laertis

Συνάδελφε papaluk

πολύ χρήσιμες οι παρατηρήσεις σου.

Στο Θέμα 2.6 πρέπει να συμπληρωθεί ότι η μεταβλητή Γ παίρνει την την τιμή 'ο' όταν το Χ γίνεται 8 δηλαδή στην τελευταία τιμή.

Στο Θέμα 2.7 δε χρειάζεται διόρθωση (πλήθος αριθμών 100)

Στο Θέμα 4.β.2 πρέπει να γραφεί υποσημείωση ότι θεωρούμε ότι οι βαθμολογίες αφορούν διαφορετικές
χώρες. Δε νομίζω ότι πρέπει να ζητηθεί έλεγχος γιατί ήδη η άσκηση είναι δύσκολη και μεγάλη.

Μόλις βρω χρόνο θα κάνω τις διορθώσεις ...





Νικολακάκης Γιώργος
Μηχανικός Η/Υ Συστημάτων
Καθηγητής Πληροφορικής
http://users.sch.gr/gnikola

gpapargi

Παράθεση από: papaluk στις 10 Απρ 2008, 11:20:07 ΠΜ
ιδιαίτερα τα 2 πρώτα που όπως είπαν δεν ήταν για παπαγαλάκια  :)

Τέτοια θέλω να ακούω  >:D

Παράθεση από: papaluk στις 10 Απρ 2008, 11:20:07 ΠΜ
και στο 4ο είπαν επιτέλους  γράψαμε συνάρτηση για να μν γράφουμε πάλι τον ίδιο κώδικα

Ο βασικός λόγος για γράφουμε υποπρογράμματα είναι για να απλοποιείται η σκέψη. Αυτό επιτυγχάνεται με τη συνάρτηση αναζήτησης. Όταν ο μαθητής χρειάζεται την αναζήτηση δεν πρέπει να σκεφτεί ένα ακόμα εμφωλευμένο βρόχο. Έχει έτοιμη τη συνάρτηση που κρύβει αυτό το βρόχο και τη χρησιμοποιεί αδιαφορώντας εκείνη τη στιγμή για τις λεπτομέρειες υλοποίησης. Η σκέψη απλοποιείται.
Επίσης με τα υποπρογράμματα γλιτώνουμε το να ξαναγράφουμε κώδικα.

Οι ασκήσεις που πρέπει να πέφτουν στα υποπρογράμματα πρέπει να αναδυκνύουν την ανάγκη που υπάρχει για τη χρήση τους και όχι να ελέγχουν απλά το συντακτικό. Τι νόημα έχει να φτιάχνεις υποπρόγραμμα που να προσθέτει 2 αριθμούς; Τα θέματα έχουν σαφώς τη φιλοσοφία του να δώσουν ωραίες εικόνες τμηματικού προγραμματισμού και να προωθήσουν τη χρήση του μέσα από παραδείγματα που αναδεικνύουν τις αρετές του. Ο τμηματικός προγραμματισμός υλοποιεί αυτό που λέμε "αναλυτική ικανότητα" που είναι ο βασικός στόχος του μαθήματος. Είναι αντιεπιστημονικό και αντιπαιδαγωγικό το να βάζουμε ασκήσεις που να βγαίνουν πιο εύκολα χωρίς υποπρόγραμμα από ότι με υποπρόγραμμα. Έτσι δυσφημίζουμε τον τμηματικό προγραμματισμό αντί να τον διαφημίσουμε.

Δες και στο περυσινό διαγώνισμα προσομοίωσης το θέμα 3 με το συνημίτονο. Μέσα από το διδακτικό πακέτο και σαφώς απλοποιείται με τη συνάρτηση του παραγοντικού. 


Παράθεση από: papaluk στις 10 Απρ 2008, 11:20:07 ΠΜ
Αν ενδιαφέρει την ομάδα μπορώ να σας στείλω και στατιστικά για βαθμολογίες τους

Στείλε. Μας ενδιαφέρει το να υπάρχει μια κανονική κατανομή που να σβήνει όπως μεγαλώνει ο βαθμός. Όχι σαν τις πανελλήνιες που γράφουν περισσότεροι 18-20 από ότι 16-18 λες και είμαστε ΑΟΔΕ  >:(

papaluk

Μέχρι τώρα το διαγώνισμα το έχουν γράψει 49 μαθητές
αποτελέσματα
βαθμός     πλήθος μαθητών
1-5                    2
5-8                    3
8-10                   4
10-12                  4
12-14                   6
14-16                   15
16-18                   10
18-20                    5

Κανένας δεν έγραψε 20. Βέβαια στο 4ο θέμα τους είχα πει να κάνουν και έλεγχο ώστε να μην μπορεί μια χώρα να βαθμολογεί μια άλλη 2 φορές, το έχω θίξει και νωρίτερα το θέμα. Γενικά 7 χρόνια που ασχολούμαι με το μάθημα μπορεί περισσότεροι από 50 μαθήτες που είχα να έχουν γράψει από 95-99, ποτέ κανένας 100 και γενικά τα τελευταία 5 χρόνια που παρατηρώ τα στατιστικά στο νομό που δουλεύω δεν έχει πάρει μαθητής και από άλλο λύκειο 20. μάλιστα είχα περίπτωση μαθητή το 2005 γραπτό αλάνθαστο να παίρνει από τον εναν 100 και από τον άλλον 88.. ??? που πήγαν δύο μονάδες και κάτι, σχεδόν μισό τέταρτο δεν κατάλαβα ποτε. Αυτοί που διορθώνουμε ας σκεφτούμε ότι οι μαθητές δεν έχουν τον compiler μπροστά τους για να κάνουν εκσφαλμάτωση... αυτό το λέω για να το ακούω και εγώ, διότι οι μαθητές μου παραπονιούνται ότι τους βαθμολογώ πολύ αυστηρά..και το 20 για τους μαθητές είναι. προτείνω κάποιο γραπτό πολύ καλό να το σκανάρω ώστε να το διορθώσει και κάποιος από την ομάδα διαγωνισμάτων, να δούμε τι απόκλιση θα έχουμε..ομοίως κάποιο μέσο γραπτό και να το σχολιάσουμε.
ελπίζω να βοηθάω με στατιστικά στην πολύ σημαντική προσπαθεια που κάνει όλη η ομάδα

S_Siokos

Καλησπέρα και από μένα. Μία μόνο παρατήρηση σε αυτές που δόθηκαν από τους συναδέλφους. Το ερώτημα Γ4 είναι λίγο tricky.. Από τους μαθητές μου ένας μου έδωσε την απάντηση "Απόφασης" θεωρώντας ότι το πρόβηλμα μπορεί να δοθεί σαν "έχει λύση ή όχι μια δευτεροβάθμια"...

./ Σωτήρης

Laertis

Για να φτάσει όμως σε αυτό το συμπέρασμα θα πρέπει να κάνει προφανώς υπολογισμούς (διακρίνουσα).
Είναι φανερό ότι δεν είναι πρόβλημα απόφασης
Νικολακάκης Γιώργος
Μηχανικός Η/Υ Συστημάτων
Καθηγητής Πληροφορικής
http://users.sch.gr/gnikola

andreas_p

Επιλύσιμο
Δομημένο
Υπολογιστικό

Ανδρέας