Ημερίδα: «H πληροφορική στο Δημοτικό σχολείο. Προκλήσεις και Προοπτικές»

Ξεκίνησε από skoud, 07 Οκτ 2010, 09:08:00 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

skoud

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

Η Πανελλήνια Ένωση Καθηγητών Πληροφορικής (Π.Ε.ΚΑ.Π.) στο πλαίσιο της εισαγωγής της Πληροφορικής στο Δημοτικό σχολείο και για την ενημέρωση όλων των συναδέλφων καθηγητών Πληροφορικής, διοργανώνει ημερίδα με θέμα:

«H πληροφορική στο Δημοτικό σχολείο. Προκλήσεις και Προοπτικές»

Η ημερίδα θα διεξαχθεί την Τρίτη 2/11/2010 στις 12.00 μ.μ  στην αίθουσα Ζακλίν Ντε Ρομιγί του Υπουργείου Παιδείας.

Την ημερίδα μπορούν να παρακολουθήσουν, εφόσον το επιθυμούν, εκπαιδευτικοί των κλάδων ΠΕ19 και ΠΕ20 που υπηρετούν στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια εκπαίδευση με οποιαδήποτε σχέση εργασίας.

Περισσότερες λεπτομέρειες θα ανακοινωθούν σε λίγες μέρες στο www.pekap.gr και στο ιστολόγιο pekap.blogspot.com
Ενώ οι μαθητές ξέχασαν από καιρό τα λάθη του δασκάλου, αυτός ακόμα τα θυμάται...

tom

Πολύ καλή κίνηση αλλά φοβάμαι για το μέγεθος της συμμετοχής, δεδομένων:

α) Της μέρας. Είναι καθημερινή και εργάσιμη. Επίσης δεν εξυπηρετεί τους συναδέλφους εκτός Αθηνών.

β) Της ώρας. Οι περισσότεροι καθηγητές της πρωτοβάθμιας εργάζονται σε ολοήμερα και σχολάνε περίπου στις 16:00. Μέχρι να φτάσουν στο υπουργείο θα πάει 17:00 και ουσιαστικά θα έχουν χάσει την ημερίδα που ξεκινάει στις 12:00.

 
Θωμάς Σκυλογιάννης

- Ζήσε σα να' ταν να πεθάνεις αύριο. Μάθε σα να' ταν να ζεις για πάντα.
                                                                                     Μαχάτμα Γκάντι

skoud

Θα γίνει προσπάθεια, μέσω των σχολικών συμβούλων, να υπάρξει άδεια για τους συνάδέλφους της Αττικής. Για την ώρα θα δούμε τι μπορούμε να κάνουμε, αλλά το πρόβλημα είναι η αίθουσα. Για τους εκτός Αθηνών συναδέλφους θα γίνει επίσης προσπάθεια να υπάρξει ζωντανή μετάδοση μέσω του ΠΔΣ

Ενώ οι μαθητές ξέχασαν από καιρό τα λάθη του δασκάλου, αυτός ακόμα τα θυμάται...

P.Tsiotakis

Η ώρα και ο χώρος είναι τέλεια.
Απο κει και πέρα πρέπει να να υπάρξει ο ικανός όγκος συμμετεχόντων

Πιθανώς η ΠΕΚΑΠ πρέπει να ζητήσει την έγκρισή της απο την περιφέρεια Αττικής. Οι διευθυντές των σχολείων θα τους επιτρέψουν να λείψουν κάποιες ώρες.

ntzios kostas

Ντροπή ρε παιδιά δεν πρέπει να ασχολούμαστε με το δημοτικό. Ας το κάνουν οι δάσκαλοι το μάθημα. Προσωπικά το θεωρώ αδιανόητο αυτές τις μέρες να μιλάμε για δημοτικό. Βρήκε η ΠΕΚΑΠ την ώρα να κάνει ημερίδα για το δημοτικό. Ημερίδα για την επιστήμη της πληροφορικής πρέπει να κάνει και για την βελτίωση των μαθημάτων μας στο Λύκειο, ώστε να ακουγόμαστε ως νικητές, όχι σαν ηττημένοι. Έτσι φαίνεται ότι έχουμε κατεβάσει τα όπλα και πάμε για "νοσοκόμες".
Το μάθημα Ανάπτυξη Εφαρμογών δεν έχει σαν στόχο την εκμάθηση κάποιου συγκεκριμένου προγραμματιστικού περιβάλλοντος ούτε την καλλιέργεια προγραμματιστικών δεξιοτήτων από τη μεριά των μαθητών. Δεν αποσκοπεί στη λεπτομερειακή εξέταση της δομής, του ρεπερτορίου και των συντακτικων κανόνων κάποιας γλώσσας...

P.Tsiotakis

ο τίτλος δεν περιορίζει τη συζήτηση, εκτός αυτού φαντάζομαι  θα υπάρξει η δυνατότητα προσδιορισμού και μιας συνισταμένης για την ίδια την ΠΕΚΑΠ (σε συζήτηση με τα μέλη της, εμάς) και το πως θα προωθήσει προς τα πάνω τις απόψεις μας ως εκπαιδευτικών πληροφορικής.

Πάντως καλού κακού, πρέπει να μάθουμε "πρώτες βοήθειες" Κώστα   : ))))
Όσον αφορά στο δημοτικό, είναι πραγματικότητα, όχι ευχή ή κατάρα

Εναλλακτικά, μπορούμε να συζητήσουμε και για το θέμα Γ

tom

Παράθεση από: ntzios kostas στις 08 Οκτ 2010, 10:26:17 ΜΜ
Ντροπή ρε παιδιά δεν πρέπει να ασχολούμαστε με το δημοτικό. Ας το κάνουν οι δάσκαλοι το μάθημα. Προσωπικά το θεωρώ αδιανόητο αυτές τις μέρες να μιλάμε για δημοτικό. Βρήκε η ΠΕΚΑΠ την ώρα να κάνει ημερίδα για το δημοτικό. Ημερίδα για την επιστήμη της πληροφορικής πρέπει να κάνει και για την βελτίωση των μαθημάτων μας στο Λύκειο, ώστε να ακουγόμαστε ως νικητές, όχι σαν ηττημένοι. Έτσι φαίνεται ότι έχουμε κατεβάσει τα όπλα και πάμε για "νοσοκόμες".
Γιατί τι έχουν οι νοσοκόμες; Το κοινωνικό τους έργο είναι αδιαμφισβήτητο. Ειδικά στον πόλεμο, στρατιώτη, είναι διπλά απαραίτητες!   

Φαντάσου όλοι αυτοί οι συνάδελφοι σου,  που έχουν ως αποκλειστικό αντικείμενο την πληροφορική στο Δημοτικό να έλεγαν: "Ποιος τους $%#)(@! αυτούς στο Λύκειο. Εμείς καλά έχουμε εξασφαλισμένο το αντικείμενό μας και τη δουλειά μας." Κατά τη γνώμη μου πρέπει να υπάρχει ενότητα καί όχι τέτοιες κόντρες.

Όπως υπάρχει αναγκη για αγώνα για το μέλλον της πληροφορικής στη δευτεροβάθμια, υπάρχει ανάγκη για καθοδήγηση, σε αυτούς που νοιώθουν χαμένοι και παραπεταμένοι στο Δημοτικό. Αυτή είναι η γνώμη μου.

Το ότι πρέπει να γίνει ημερίδα και για τις εξελίξεις, είναι αυτονόητο. Οι άλλοι κλάδοι που θίγονται, νομίζω ήδη έκαναν.
Θωμάς Σκυλογιάννης

- Ζήσε σα να' ταν να πεθάνεις αύριο. Μάθε σα να' ταν να ζεις για πάντα.
                                                                                     Μαχάτμα Γκάντι

ntzios kostas

Δεν έχω κάτι ούτε με τις νοσοκομές ούτε με τις καθαρίστριες ούτε με κανέναν. Απλά πρέπει κάθε ένας να ασχολείται με την ειδικότητά του. Αυτό που διδάσκεται στο δημοτικό και κυρίως στις πρώτες τάξεις δεν έχει να κάνει με την ειδικότητά μας. Πρέπει να το καταλάβουμε και να το κάνουμε να το καταλάβουν και οι άλλοι. Άλλο πληροφορική και άλλο χρήση Η/Υ. Το τελευταίο το κάνει και η δασκάλα του πιτσιρικά και ίσως και καλύτερα από έναν της Πληροφορικής.  Και αν υποστηρίξει κάποιος ότι με αυτό θα δοθεί δουλεία σε πολλούς της ειδικότητάς μας, όπως φαίνεται κάνει λάθος. Θα μας πάρουν από το λύκειο και θα μας πάνε εκεί.
Το μάθημα Ανάπτυξη Εφαρμογών δεν έχει σαν στόχο την εκμάθηση κάποιου συγκεκριμένου προγραμματιστικού περιβάλλοντος ούτε την καλλιέργεια προγραμματιστικών δεξιοτήτων από τη μεριά των μαθητών. Δεν αποσκοπεί στη λεπτομερειακή εξέταση της δομής, του ρεπερτορίου και των συντακτικων κανόνων κάποιας γλώσσας...

skoud

Την ημερίδα την είχαμε αποφασίσει πριν τις εξελίξεις για το Λύκειο, απλώς περιμέναμε να μας δοθεί η αίθουσα για να την ανακοινώσουμε. Αιτία για την ημερίδα ήταν τα δεκάδες e-mails που πήραμε και παίρνουμε, για προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι συνάδελφοι που πήγαν φέτος στο δημοτικό, αλλά και η επίδραση, οι προοπτικές και οι φόβοι που διατυπώθηκαν στο ΔΣ και απο σχολικούς Συμβούλους, (επαναλαμβάνω πριν τη διαρροή για το Λύκειο...) για το τι θα συμβεί στην δευτεροβάθμια. Μάλιστα ο πρώτος τίτλος που είχαμε σκεφτεί ήταν: "Πληροφορική στο Δημοτικό και επιπτώσεις στην Δ.Ε" αλλά τον κάναμε πιο ποιητικό! Προφανώς στην ημερίδα θα συζητηθούν και οι εξελίξεις στο Λύκειο, έως τότε θα έχουμε και την τελική πρόταση του Υπουργείου.

Παρεπιπτόντως, σαν ΠΕΚΑΠ δεν είχαμε ζητήσει να μπει η Πληροφορική στο Δημοτικό, αν και το είχαμε συζητήσει, γιατί υπήρχαν ενδοιασμοί ή/και αντιρρήσεις για αυτό στο ΔΣ. Από τη στιγμή όμως που αυτό έγινε, καλώς ή κακώς όπως είπε ένας συνάδελφος, είμαστε υποχρεωμένοι να την υπερασπιστούμε όπως και τους συναδέλφους που πήγαν ή θα πάνε εκεί. Γιαυτό και καπάκι με την ημερίδα θα κάνουμε και καταστατική συνέλευση ώστε να μπορούν να γίνονται μέλη της ΠΕΚΑΠ και όσοι συνάδελφοι εργάζονται στην ΠΕ
Ενώ οι μαθητές ξέχασαν από καιρό τα λάθη του δασκάλου, αυτός ακόμα τα θυμάται...

skoud

Επίσης: συμφωνώ απόλυτα ότι " Άλλο πληροφορική και άλλο χρήση Η/Υ". Μαλλιάζει η γλώσσα μου να το μάθω αυτό πρώτα από όλλα στα παιδιά του Γυμνασίου που κάνω μάθημα και τσακώνομαι με τις μαμάδες που μου λένε "μα το παιδί μου τα ξέρει, πάει κομπιουτερ!" ή "πήρε το ECDL". Όμως δεν συμφωνώ με την άποψη που λέει ότι αφού είναι χρήση ας το αφήσουμε να το κάνουν οι άλλοι. Τότε και στην Α' και Β' Γυμνασίου ποιός θα το διδάσκει;
Ως ΠΕΚΑΠ επίσης έχουμε κάνει σαφή αυτό το διαχωρισμό. Δείτε π.χ. στη θέση μας για το "Κρατικό Πιστοποιητικό Χρήσης Υπολογιστών": (http://www.pekap.gr/Article.php?CatId=1&ArticleId=152) πως τα διαχωρίζουμε.

Άλλο είναι βέβαια αν είμαστε παιδαγωγικά επαρκείς για το Δημοτικό, αν πρέπει στη Α' και Β' δημοτικού να μπαίνουν 3-4 καθηγητές και δάσκαλοι κλπ. Αλλά αυτά θα τα συζητήσουμε στην ημερίδα...

Ενώ οι μαθητές ξέχασαν από καιρό τα λάθη του δασκάλου, αυτός ακόμα τα θυμάται...

ntzios kostas

Δεν νομίζω μέχρι τότε να ξέρουμε απολύτως τίποτα:
http://www.tovima.gr/default.asp?pid=46&ct=1&artId=318479&dt=08/10/2010

Από εκέι και πέρα αν ένας συνάδελφος πάει στο δημοτικό εννοείται ότι πρέπει να τον υποστηρίξουμε. Όμως αυτό που λέω και ξαναλέω είναι ότι δεν είναι σωστο να πάει και αν πιέσουμε σε αυτή την κατάσταση δεν θα πάει. Αλλά μάλλον όπως βλέπω δεν θέλουμε να πιέσουμε.

Το υπουργείο δεν μπορεί να πείρε μία τέτοια απόφαση μόνο του. Κάπου βάλαμε και εμείς το χεράκι μας και μάλλον θα έλεγα το λάθος είναι όλο δικό μας. Γατί πιθανώς εμείς το προτείναμε ή μας το προτείνανε και εμείς το δεχτήκαμε, νομίζοντας ότι θα δοθεί δουλεία και σε άλλους τις ειδικότητάς μας.  Με την λογική αυτή αν μας προτείνε να πάμε και στο νηπιαγωγείο και θα διορίζονταν άλλοι 5000 θα το δεχόμασταν. Η λογική αυτή πάντως δεν πείθει ότι υποστηρίζουμε το καλό της εκπαίδευσης και του κλάδου μας.

Όσον αφορα, τέλος για τον τίτλο, ο πρώτος ήταν πιο κοντά σε αυτό που πρόκειται να συζητηθεί.


Υ.Γ. Το βιβλίο της Α' και Β΄ Γυμνασίου δεν έχει μόνο χρήση Η/Υ.
Το μάθημα Ανάπτυξη Εφαρμογών δεν έχει σαν στόχο την εκμάθηση κάποιου συγκεκριμένου προγραμματιστικού περιβάλλοντος ούτε την καλλιέργεια προγραμματιστικών δεξιοτήτων από τη μεριά των μαθητών. Δεν αποσκοπεί στη λεπτομερειακή εξέταση της δομής, του ρεπερτορίου και των συντακτικων κανόνων κάποιας γλώσσας...

tom

Παράθεση από: ntzios kostas στις 09 Οκτ 2010, 08:00:19 ΜΜ
Δεν νομίζω μέχρι τότε να ξέρουμε απολύτως τίποτα:
http://www.tovima.gr/default.asp?pid=46&ct=1&artId=318479&dt=08/10/2010
Εγώ πιστεύω πως τελικά θα υπάρχει ένα τρίωρο μάθημα πληροφορικής στο Λύκειο. Το υπουργείο περιορίζει, αρχικά,  το χώρο της διαπραγμάτευσης με μια "σκληρή" πρώτη προσφορά για να ασκήσει πίεση. Τώρα αν αυτό μας ικανοποιεί είναι άλλο θέμα... Ας έχουμε το νου μας, πότε θα ξεκινήσει η διαβούλευση, ώστε να πάρουμε μέρος και να πούμε τις απόψεις μας. Εκεί όλο και κάποιος θα μας ακούσει. Εδώ, στο "στέκι", που τα λέμε δεν είμαι σίγουρος αν μας ακούει κανείς...
Θωμάς Σκυλογιάννης

- Ζήσε σα να' ταν να πεθάνεις αύριο. Μάθε σα να' ταν να ζεις για πάντα.
                                                                                     Μαχάτμα Γκάντι

skoud

Η ημερίδα γίνεται μετά το τέλος Οκτωβρίου (2/11), οπότε σύμφωνα και με το ΒΗΜΑ θα ξέρουμε.
Τα άλλα ας τα πούμε στην ημερίδα, πάντως εμάς δεν μας ζήτησαν τη γνώμη, ούτε πιέσαμε...

ΥΣ: Ναι στην Α' και Β' Γυμνασίου δεν έχει μόνο χρήση, αλλά έχει και χρήση σε πολύ μεγαλύτερη έκταση μάλιστα από τα υπόλοιπα "καθαρά" της Πληροφορικής.
Επιμένω πάντως ότι η Χρήση Η/Υ είναι δικό μας αντικείμενο όπου και αν διδάσκεται, εντός και εκτός σχολείου. Σκέψου το λίγο αφαιρώντας τα πρβλ. με το Δημοτικό.
Ενώ οι μαθητές ξέχασαν από καιρό τα λάθη του δασκάλου, αυτός ακόμα τα θυμάται...

ntzios kostas

Πάντως για το διδασκαλία της πληροφορικής στο Γυμνάσιο οι νέες οδηγίες αναφέρουν να μην ασχολούμαστε τόσο στην χρήση του υπολογιστή.

Για το δημοτικό βάζω το μυαλό μου τους μαθηματικούς που το μάθημά τους το κάνει δάσκαλος. Επίσης βάζω το ότι όλα γίνονται, ώστε να συμπληρωθούν οι ώρες των πρώτων τάξεων του δημοτικού οι οποίες αυτές αυξάνονται από την πρώτη δημοτικού μέχρι τις 2:00 και παράλληλα ο δάσκαλος δεν μπορεί να τις κάνει, γιατί υπερβαίνει απλά τις ώρες του. Εμείς απλά είμαστε η εύκολη λύση στο πρόβλημα που προκύπτει.


Και κάτι τελευταίο: Αυτές τις μέρες θα πρέπει η ΠΕΚΑΠ, η ΕΠΥ και η ΕΠΕ όλη την ενέργειά και τη σκέψη τους να τα αφιερώσουν στο νομοσχέδιο που η διαβούλευσή του ολοκληρώνεται σύντομα. Ας  αφήσουμε τις ημερίδες και την οργάνωσή τους τους επόμενους μήνες, όπου θα πλέον το νομοσχέδιο θα έχει πάρει το δρόμο του.
Το μάθημα Ανάπτυξη Εφαρμογών δεν έχει σαν στόχο την εκμάθηση κάποιου συγκεκριμένου προγραμματιστικού περιβάλλοντος ούτε την καλλιέργεια προγραμματιστικών δεξιοτήτων από τη μεριά των μαθητών. Δεν αποσκοπεί στη λεπτομερειακή εξέταση της δομής, του ρεπερτορίου και των συντακτικων κανόνων κάποιας γλώσσας...

Stefania

Παράθεση από: ntzios kostas στις 08 Οκτ 2010, 10:26:17 ΜΜ
Ντροπή ρε παιδιά δεν πρέπει να ασχολούμαστε με το δημοτικό. Ας το κάνουν οι δάσκαλοι το μάθημα. Προσωπικά το θεωρώ αδιανόητο αυτές τις μέρες να μιλάμε για δημοτικό. Βρήκε η ΠΕΚΑΠ την ώρα να κάνει ημερίδα για το δημοτικό. Ημερίδα για την επιστήμη της πληροφορικής πρέπει να κάνει και για την βελτίωση των μαθημάτων μας στο Λύκειο, ώστε να ακουγόμαστε ως νικητές, όχι σαν ηττημένοι. Έτσι φαίνεται ότι έχουμε κατεβάσει τα όπλα και πάμε για "νοσοκόμες".

Όπως τα λες συνάδελφε. Πραγματική ντροπή. Μετά από μια δεκαετία που η πληροφορική είναι στα δημοτικά, μετά από μια δεκαετία που πήγαιναν ωρομίσθιοι εκπαιδευτικοί πληροφορικής για επτά ευρώ και πληρωνόντουσαν ενα χρονο αργοτερα, που έστησαν τα εργαστήρια και έβαλαν τα πρώτα θεμέλια για να γίνει στοιχειωδώς το μάθημα, έρχεσαι εσύ ο μονιμος να πεις: Ας το κάνουν οι δάσκαλοι!

Γιατί με την λογική σου, κρατάς τη πολύτιμη θεση σου στο Λύκειο; Σωστά; Τι σε νοιάζει αν χιλιάδες ωρομίσθιοι συνάδελφοι σου, ελπίζουν, αγωνιούν για τον ΑΣΕΠ του 2012 για ελάχιστες θέσεις; Ας την κάνουν οι δάσκαλοι την πληροφορική. Έκανες τον κόπο να δεις το αναλυτικό πρόγραμμα για την πληροφορική στο δημοτικό; Με εξαίρεση την πρώτη και ίσως τη δευτέρα δημοτικού, ο δάσκαλος είναι 100% μη επαρκείς για πληροφορική, όσα σεμινάρια και να κάνει. Αλλα και σε αυτες τις ταξεις, αν παρουσιάζεται κάποιο "τεχνικό" πρόβλημα; Σταματαμε το μαθημα και παμε στην αυλη για παιχνιδι; Και τι θα απαντουν οι δασκαλοι σε ερωτήσεις που πρέπει να έχει κανεις γνώσεις πληροφορικής να απαντήσει; Και ειδικά τα παιδιά σε τέτοιες ηλικιες ρωτάνε τα πάντα.

Θέατρο, Αγγλικά, Γυμναστική, Μουσική, Εικαστικά, Γερμανικά, Γαλλικά, Χορό και αυτά οι δάσκαλοι; Ή μόνο πληροφορική; Δεν το συνεχίζω, γιατί ακριβώς τα ίδια έλεγαν και το καλοκαίρι, και μερικοί συνάδελφοι που βάζουν πάνω από όλα το καλό της εκπαίδευσης και των μαθητών και απέρριπταν μετά βδελυγμίας την πληροφορική στα δημοτικά. Βεβαια εκατοντάδες πήγαν σε δημοτικά από τη δευτεροβάθμια φέτος. Και μπορεί και οι ιδιοι να είναι μέσα σε αυτούς τα επόμενα χρόνια.

Αν και διαφωνώ σε ένα θέμα με την ΠΕΚΑΠ, πολλά μπράβο στην ένωση για τις πρωτοβουλίες που έχει πάρει (συλλογή υπογραφών, ημερίδα για πρωτοβάθμια). Και ιδιαίτερα στον Σταύρο Κουναδη. Χαράς στην υπομονή του που έχει μπλεχτεί σε διασταυρούμενα πυρά και διατηρεί την ψυχραιμία του. Και φαίνεται να παλεύει και απελπιστικά μόνος.

Υ.Γ. Δεν έχω καταλάβει ακομα, γιατί μερικοί μόνιμοι συνάδελφοι θεωρούν ότι ο χωρος της εκπαιδευσης περιστρέφεται γύρω από αυτούς. Αλήθεια ξέρετε πόσοι είναι στους πίνακες ωρομισθίων – αναπληρωτών για μια θέση στην εκπαίδευση; Χιλιάδες. Και ο αριθμός θα αυξάνεται γεωμετρικά τα επόμενα χρόνια λογω της υπερπληθώρας των σχολών πληροφορικής.  Και ενω ολοι οι άλλοι κλάδοι και ειδικότητες έχουν βγάλει μαχαίρια για μια θεση, εμεις ειμαστε ετοιμοι να χαρισουμε...