αναβαθμολογήσεις

Ξεκίνησε από marianna, 21 Ιουν 2007, 01:46:57 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

marianna

Μαθήτριά μου έλαβε τους εξής βαθμούς:

1ος βαθμολογητής : 92
2ος βαθμολογήτής : 72

αναβαθμολόγηση : 95 !!!!!!!

Εύχομαι ο συνάδελφος, που προφανώς δεν έκανε τον κόπο να κοιτάξει το 3ο θέμα, να χαρεί
τα λεφτά που έβγαλε από τα πακέτα που βαθμολόγησε!!!! :(  :(  :(  :(  :(

ξέρει κανεις πώς υπολογίζετε ο τελικός βαθμός των τριών??

greecechris

mathitis eimai alla kserw oti bgainei o mesos oros


PS se mas mas edwsan kai tous mesous orous gia na mhn ta upologizoume monoi mas

Obelix

O βαθμός του 3ου βαθμολογητή δεν είναι αυτός που κατοχυρώνεται τελικά??Ή κάνω λάθος??

P.Tsiotakis


Νομίζω οτι ο τελικός μέσος όρος είναι ο μέσος όρος των 3.

Δηλαδή (71+92+95)/3=86,3 ή 17.3, τόσο δεν αναρτήθηκε?

ΥΓ: Τελικά οι αυθεντίες διορθώνουν και στις εξετάσεις. Να μην "ξεφύγει" ολόκληρο θέμα είναι απαράδεκτο. Θα έπρεπε να υπάρχουν κυρώσεις σε τέτοιες περιπτώσεις

petrosp13

Και σε μένα έπεσε τέτοια περίπτωση
88 και 72
Και μάλιστα στα θέματα του νυχτερινού
Έλεος
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

evry


   Να προσθέσω και εγώ ένα σχόλιο. Πράγματι στο μάθημα μας όταν υπάρχει αναβαθμολόγηση συνήθως φταίει ο 1 από τους δυο βαθμολογητές. Δε φταίει όμως πάντα εκείνος που έχει το χαμηλότερο. Από την εμπειρία μου συνήθως συμβαίνει το αντίθετο.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

koniordos

Πέρα από τις κραυγαλέες περιπτώσεις που περιγράφονται, στην περίπτωση του καλού γραπτού (εννοώ 85 και πλέον), εγώ θεωρώ απαράδεκτη και την διαφορά των 6 ή 7 μορίων. (οι οποία σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να θεωρηθεί αμελητέα για μαθητές αυτού του επιπέδου).
Καταλαβαίνω τη δυσκολία στη διόρθωση του 3ου θέματος, αλλά δεν δικαιολογούνται ούτε αποκλίσεις 6-7 μόρια (εννοώ στην ΑΕΠΠ - σε άλλα μαθήματα είναι άλλη η κουβέντα).

Μια μαθήτριά μου, ωρίς να βάζω το χέρι μου στη φωτιά, εικάζω ότι αντιμετώπισε το εξής σενάριο. (Πάντα υπάρχει και το ενδεχόμενο να μην θυμάται τη λύση που έδωσε στο θέμα  3 ή κάτι να ξέφυγε αλλού και να μην προέρχεται από εκεί η "χασούρα", αλλά νομίζω πως αν είχε να κάνει με το θέμα 3 η διαφορά μάλλον θα ήταν μεγαλύτερη)

Στην περιβόητη μετατροπή από αδόμητο σε δομημένο, αφενός δεν χρησιμοποίησε ΑΛΛΙΩΣ_ΑΝ αλλά ΕΜΦΩΛΕΥΜΕΝΟ ΑΝ απόλυτα ισοδύναμο, με τη μόνη "ατασταλεία" πως επανέλαβε 3 φορές εντός των 3ων διακλαδώσεων την εντολή ΕΜΦΑΝΙΣΕ "Εξοδος", έναντι μίας συνολικής στο τέλος. Η διαφορά των 6 μονάδων (92 - 98) μεταξύ των βαθμολογητών για γραπτά της τάξεως του 19 με κάνει να αναρρωτιέμαι..

Όσον αφορά το σχόλιο του evry, θα συμφωνήσω γενικότερα, αλλά νομίζω ότι ειδικά εφέτος δεν ήταν έτσι ακριβώς τα πράγματα (όσον αφορά την ποικιλία λύσεων που άπτονταν του 3)

Το νου μας παιδιά


Τσορώνης Τάκης
Ηλ.Μηχ. & Μηχ. Η/Υ ΕΜΠ

evry


Και εγώ συμφωνώ ότι τα 6 ή 7 μόρια δεν είναι μικρή διαφορά για δικό μας μάθημα, αλλά μια και μιλάμε για διαφορές θυμήθηκα κάτι καλό που θα μου μείνει από φέτος.
      Υπήρχε ένας βαθμολογητής στον οποίο όταν εγώ ήμουν 2ος είχα μονίμως διαφορά 10 μονάδων προς τα πάνω σχεδόν σε όλα τα γραπτά!!! Από την άλλη υπήρχε μια βαθμολογήτρια με την οποία είχα κατά μέσο όρο (!!!) διαφορά 10 μονάδες προς τα κάτω. Φαντάζεστε να συναντηθούν αυτοί οι δυο τι έχει να γίνει??
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

marianna

Δυστυχώς evry ξέρω από πρώτο χέρι τι θα συμβεί!!!

14,4   ο ενας  και  18,4   ο άλλος! ακομα δεν μπορώ να το πιστέψω, πόσο μάλλον το παιδί!

Πάντως αξίζει να αναρωτηθούμε γιατί, μετά από τα μαθήματα της θεωρητικής που εμπεριέχουν την έννοια της υποκειμενικότητας σε ένα βαθμό, το επόμενο μάθημα με το υψηλότερο ποσοστό αναβαθμολογήσεων ήταν το δικό μας......www.alfavita.gr

parantop

Τι να πω....
Εμένα μάλλον μου έτυχε το πιο ακραίο!
Μαθητής μου πήρε:
1ος βαθμολογητής: 19
2ος βαθμολογητής: 13 !!!!!!

Όταν είχαμε δει μαζί τα θέματα που είχε γράψει τον είχα για 18+. Τι να πω; Και τι να πει και ο μαθητής, ρε γαμώτο!!!!

petrosp13

Μήπως βρήκαμε έναν από τους λόγους για τους οποίους και φέτος οι μισοί (!!!) υποψήφιοι έγραψαν κάτω από την βάση στο μάθημα μας;
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

EleniK

#11
Φέτος δλδ συνέβησαν δυο τεινά: 1) καλά θέματα (οπότε έξω οι παπαγάλοι) και 2) βαθμολογητές για κλάματα (ευτυχώς ελπίζω να είναι λίγοι), για αυτό και οι μισοί είναι κάτω απο τη βάση. Αυτό αποδεικνύει ότι τα θέματα δεν ήταν γελοία, όπως βιάστηκαν κάποιοι να πουν.
Ελένη Κοκκίνου
Καθηγήτρια Πληροφορικής, ΠΕ19

evry


  Προφανώς εννοείς ότι αυτοί που είναι κάτω από τη βάση είναι πολύ λίγοι γιατί κανονικά θα έπρεπε να είναι κάτω από τη βάση περισσότεροι έτσι? Αυτή είναι η εικόνα του εκπαιδευτικού συστήματος , η αποτυχία σε μαθήματα που θέλουν σκέψη, όσο το σύστημα είναι έτσι η αποτυχία θα υπάρχει, σε μαθήματα όπως τα Μαθηματικά η Φυσική αλλά και το δικό μας μάθημα.
    Απλά το υπουργείο με τον ένα ή τον άλλο τρόπο (εύκολα θέματα, πολλά πολλαπλών επιλογών, προσθήκη προφορικής βαθμολογίας) προσπαθεί με κάθε τρόπο να μειώσει την αποτυχία ώστε να φαίνεται καλά η βιτρίνα και όχι το περιεχόμενο της εκπαίδευσης. Γιατί από ότι φαίνεται πολλοί θεωρούν σημαντικότερο γεγονός των πανελληνίων την παρουσίαση των στατιστικών των μαθητών, ώστε να δείξουν πόσο ωραία λειτουργούν όλα.

Παράθεση από: petrosp_13 στις 21 Ιουν 2007, 08:34:37 ΜΜ
Μήπως βρήκαμε έναν από τους λόγους για τους οποίους και φέτος οι μισοί (!!!) υποψήφιοι έγραψαν κάτω από την βάση στο μάθημα μας;
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

evry


Ελένη επέτρεψέ μου να διαφωνήσω για τα θέματα. Ναι ήταν λίγο έξω από τη μέχρι φέτος φιλοσοφία των θεμάτων αλλά ήταν πάρα πολύ εύκολα. Με αποτέλεσμα ναι μεν οι παπαγάλοι να μη γράψουν πολύ καλά, όμως συνέβη το άλλο και το είδα και σήμερα με τους βαθμούς. Αρκετοί μέτριοι μαθητές, δηλαδή παιδιά τα οποία τα αξιολογούσες σε όλη τη χρόνια με ένα 15 έγραψαν 17 - 18. Δηλαδή οι πολύ καλοί μαθητές που όλο και κάτι έχασαν δεν είχαν μεγάλη διαφορά από τους μέτριους και αυτό πιστεύω ότι δεν είναι καλό. Υπήρχαν πολλά μέτρια θέματα αλλά κανένα δύσκολο.
    Στα προφορικά πάντα βάζω 2 μονάδες πάνω από την πραγματική αξιολόγηση (κατά τη γνώμη μου ) του μαθητή. Φέτος ήταν η πρώτη χρόνια που αρκετοί έγραψαν πολύ κοντά σε αυτό που τους έβαλα.

Παράθεση από: EleniK στις 21 Ιουν 2007, 08:37:27 ΜΜ
Φέτος δλδ συνέβησαν δυο τεινά: 1) καλά θέματα (οπότε έξω οι παπαγάλοι) και 2) βαθμολογητές για κλάματα (ευτυχώς ελπίζω να είναι λίγοι), για αυτό και οι μισοί είναι κάτω απο τη βάση. Αυτό αποδεικνύει ότι τα θέματα δεν ήταν γελοία, όπως βιάστηκαν κάποιοι να πουν.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

pav_rod

Τι να πω ρε παιδιά, πραγματικά φοβερό το φαινόμενο εφέτος με τις αποκλίσεις. Συμφωνώ και εγώ με τις προηγούμενες απόψεις. Θεωρώ απαράδεκτες τις διαφορές 80 με 87, καθώς και 94 με 88 για να πω δυο παραδείγματα. Μήπως εφέτος είχαμε μεταξύ των διορθωτών συναδέλφων μας και διορθωτές "αλεξιπτωτιστές";
ΠΕ 19
MSc καθηγητής Πληροφορικής

petrosp13

Παράθεση από: evry στις 21 Ιουν 2007, 10:42:58 ΜΜ

  Προφανώς εννοείς ότι αυτοί που είναι κάτω από τη βάση είναι πολύ λίγοι γιατί κανονικά θα έπρεπε να είναι κάτω από τη βάση περισσότεροι έτσι? Αυτή είναι η εικόνα του εκπαιδευτικού συστήματος , η αποτυχία σε μαθήματα που θέλουν σκέψη, όσο το σύστημα είναι έτσι η αποτυχία θα υπάρχει, σε μαθήματα όπως τα Μαθηματικά η Φυσική αλλά και το δικό μας μάθημα.
    Απλά το υπουργείο με τον ένα ή τον άλλο τρόπο (εύκολα θέματα, πολλά πολλαπλών επιλογών, προσθήκη προφορικής βαθμολογίας) προσπαθεί με κάθε τρόπο να μειώσει την αποτυχία ώστε να φαίνεται καλά η βιτρίνα και όχι το περιεχόμενο της εκπαίδευσης. Γιατί από ότι φαίνεται πολλοί θεωρούν σημαντικότερο γεγονός των πανελληνίων την παρουσίαση των στατιστικών των μαθητών, ώστε να δείξουν πόσο ωραία λειτουργούν όλα.

Παράθεση από: petrosp_13 στις 21 Ιουν 2007, 08:34:37 ΜΜ
Μήπως βρήκαμε έναν από τους λόγους για τους οποίους και φέτος οι μισοί (!!!) υποψήφιοι έγραψαν κάτω από την βάση στο μάθημα μας;

Ίσα ίσα, θεωρώ και φέτος, όπως και παλαιότερα, τραγικά μεγάλο το ποσοστό της αποτυχίας στο μάθημα μας. Θεωρώ ότι ένας κοινός μαθητής έπρεπε να κάνει τα εξής σε αυτές τις εξετάσεις:
-Να βρει τουλάχιστον 4 σωστά-λάθος (8 μονάδες)
-Να ξέρει τι είναι η μεταφερσιμότητα και ότι είναι σε γλώσσες υψηλού επιπέδου(5 μονάδες)
-Να πάρει τουλάχιστον τις μισές μονάδες για τις περιπτώσεις που χρησιμοποιούμε συνάρτηση (3 μονάδες)
-Να γράψει την διαδικασία σύνδεσης-φόρτωσης (8 μονάδες)
-Να γράψει τι θα εμφανίσει το πρόγραμμα του θέματος 2 (6 μονάδες)
-Να δομήσει σωστά ένα αλγόριθμο στο 3ο θέμα που να απαντάει στα εύκολα ερωτήματα και ας κάνει λάθη στην συνθήκη και σε άλλα σημεία (10 μονάδες)
-Να διαβάζει τους πίνακες του 4ου θέματος και να λύνει και το υποερώτημα γ-τυφλοσούρτης (για να κλέψω την ορολογία ενός φίλου από εδώ μέσα) (8 μονάδες)

Σύνολο:48 μονάδες
Δηλαδή, η βάση απαιτούσε στοιχειώδεις γνώσεις τις οποίες φαντάζομαι ότι όλοι παρείχαμε και στον τελευταίο από τους μαθητές μας. Και το σενάριο μου υποθέτει ότι δεν έχουμε πάρει άλλες μονάδες σε μετατροπή αδόμητου, 2ο θέμα, 3ο και 4ο.
Πόσο τραγικό είναι το μάθημα που γίνεται σε κάποιους μαθητές από κάποιους συναδέλφους με τέτοια αποτελέσματα; Το λέω ευθέως
Μαθητής μου, σήμερα, επικοινώνησε μαζί μου γεμάτος χαρά γιατί έγραψε 14,4. Και τον ρώτησα αν είναι ικανοποιημένος. Μου απάντησε ότι ήταν πάρα πολύ ευχαριστημένος, διότι το 14,4 ήταν από τους μεγαλύτερους βαθμούς στο σχολείο του και οι περισσότεροι συμμαθητές του είχαν γράψει κάτω από την βάση!!!
Τι να υποθέσω εγώ για τον "συνάδελφο" άλλης ειδικότητας που του κάνει μάθημα στο σχολείο και που μου έχει δημιουργήσει ουκ ολίγα προβλήματα αυτά τα χρόνια με τα προγραμματιστικά κενά στις γνώσεις του;
Αν θεωρήσω ότι κατέστρεψε όσα παιδιά δεν στράφηκαν και στην παραπαιδεία θα έχω άδικο;

Για μένα, πλέον είναι φανερό ότι το μεγάλο πρόβλημα για το μάθημα είναι οι διδάσκοντες. Είναι ανεπίτρεπτο να υπάρχουν τόσες χιλιάδες υποψήφιοι κάτω από την βάση κάθε χρόνο. Δεν το "πασάρουν" σωστά, δεν συμβαδίζουν με το επίπεδο που χρειάζονται οι πανελλαδικές, δεν το κατέχουν ρε παιδί μου. Και, όμως, κατέχουν την πλειοψηφία των θέσεων στην δημόσια παιδεία από την στιγμή που εισήχθη το μάθημα το 1999.

Υ.Γ. Χωρίς να θέλω να ευλογήσω τα γένια μου, εκτός από τους παντελώς αδιάφορους μαθητές, κανένας μαθητής μου δεν έγραψε κάτω από το όριο του 10. Για άλλη μια χρονιά θα ψάχνω πού είναι όλες αυτές οι χιλιάδες των αποτυχόντων

Υ.Γ.2. Μετά από Μαθηματικά και Φυσική κατεύθυνσης και τα Αρχαία, έχουμε το υψηλότερο επίπεδο αποτυχίας
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

evry


   Συνάδελφε δε νομίζω ότι το πρόβλημα είναι οι διδάσκοντες. Δεν ξέρω τι μαθητές έχεις, αλλά στις περισσότερες περιπτώσεις ένα 30% των μαθητών της τεχνολογικής κατεύθυνσης θα γράψει κάτω από τη βάση ότι θέματα και να πέσουν. Έχω μαθητές που δεν έχουν στοιχειώδεις γνώσεις αριθμητικής και γραπτού λόγου. Τα παιδιά αυτά δε μπορούν να συμπληρώσουν μια αίτηση. Και θα κάτσουν να ασχοληθούν με αλγορίθμους? Δεν ξέρω αν στο σχολείο σου έχεις καλούς μαθητές στην τεχνολογική κατεύθυνση αλλά στο δικό μου η πλειοψηφία έγραψε στο μάθημα της ΑΕΠΠ κάτω από τη βάση(όπως και σε Φυσική, Μαθηματικά κατεύθυνσης). Είμαστε δυο διδάσκοντες και τα παιδιά πήγαιναν σχεδόν όλα φροντιστήριο. Δε λέω ότι έκανα καλά τη δουλειά μου, ειδικά φέτος σίγουρα όχι, και ούτε λέω ότι δε φταίνε οι διδάσκοντες.
     Η άποψή μου είναι ότι οι πανελλήνιες εξετάσεις είναι καθαρά προσωπικό θέμα του κάθε μαθητή. Είναι προσωπική του υπόθεση. Δεν έχει σημασία αν κάνει ιδιαίτερα, φροντιστήρια ή δεν ξέρω και εγώ τι άλλο. Αυτοί που είναι να γράψουν θα γράψουν. Απλά αν έχουν κάποια βοήθεια ίσως να γράψουν λίγο καλύτερα.
       Και ξαναλέω ότι η αποτυχία στα τρία αυτά μαθήματα κατεύθυνσης είναι απόρροια του εκπαιδευτικού συστήματος. Τα μαθήματα αυτά θέλουν σκέψη. Τα παιδιά δεν έχουν μάθει να σκέφτονται (μόνα τους), άρα απόλυτα λογικό να υπάρχει μεγάλο ποσοστό αποτυχίας.
Αλλά για φανταστείτε να έμπαιναν θέματα επιπέδου 1ης Δέσμης σε Μαθηματικά, το ποσοστό αποτυχίας πόσο θα ήταν τότε. Και φυσικά δε μιλάμε για το τι θα γίνει αν στο μάθημά μας μπουν λίγο απαιτητικά θέματα, που δεν θα είναι απλή εφαρμογή αυτών που ξέρουν οι μαθητές.

ΥΓ. Στη Μήλο που ήμουν, έκανα ακριβώς το ίδιο μάθημα που έκανα και στην Αθήνα. Εκεί τα παιδιά δεν πήγαιναν ούτε φροντιστήριο ούτε έκαναν ιδιαίτερα (εκτός από ελάχιστες εξαιρέσεις). Τα περιμέναν όλα από εμένα. Σχεδόν όλοι είχαν πάνω από τη βάση και αρκετοί ήταν μεταξύ 19-20. Ένας μάλιστα πέρασε και 2ος στην Ιατρική Αθήνας (δεν τον είχα, ήταν θετική), χωρίς φροντιστήριο. Εδώ στην αθήνα που πάνε και φροντιστήριο, πήγαν πολύ χειρότερα, καμιά εξήγηση?

Παράθεση από: petrosp_13 στις 22 Ιουν 2007, 02:29:04 ΠΜ
Πόσο τραγικό είναι το μάθημα που γίνεται σε κάποιους μαθητές από κάποιους συναδέλφους με τέτοια αποτελέσματα; Το λέω ευθέως
Μαθητής μου, σήμερα, επικοινώνησε μαζί μου γεμάτος χαρά γιατί έγραψε 14,4. Και τον ρώτησα αν είναι ικανοποιημένος. Μου απάντησε ότι ήταν πάρα πολύ ευχαριστημένος, διότι το 14,4 ήταν από τους μεγαλύτερους βαθμούς στο σχολείο του και οι περισσότεροι συμμαθητές του είχαν γράψει κάτω από την βάση!!!
Τι να υποθέσω εγώ για τον "συνάδελφο" άλλης ειδικότητας που του κάνει μάθημα στο σχολείο και που μου έχει δημιουργήσει ουκ ολίγα προβλήματα αυτά τα χρόνια με τα προγραμματιστικά κενά στις γνώσεις του;
Αν θεωρήσω ότι κατέστρεψε όσα παιδιά δεν στράφηκαν και στην παραπαιδεία θα έχω άδικο;

Για μένα, πλέον είναι φανερό ότι το μεγάλο πρόβλημα για το μάθημα είναι οι διδάσκοντες. Είναι ανεπίτρεπτο να υπάρχουν τόσες χιλιάδες υποψήφιοι κάτω από την βάση κάθε χρόνο. Δεν το "πασάρουν" σωστά, δεν συμβαδίζουν με το επίπεδο που χρειάζονται οι πανελλαδικές, δεν το κατέχουν ρε παιδί μου. Και, όμως, κατέχουν την πλειοψηφία των θέσεων στην δημόσια παιδεία από την στιγμή που εισήχθη το μάθημα το 1999.

Υ.Γ. Χωρίς να θέλω να ευλογήσω τα γένια μου, εκτός από τους παντελώς αδιάφορους μαθητές, κανένας μαθητής μου δεν έγραψε κάτω από το όριο του 10. Για άλλη μια χρονιά θα ψάχνω πού είναι όλες αυτές οι χιλιάδες των αποτυχόντων

Υ.Γ.2. Μετά από Μαθηματικά και Φυσική κατεύθυνσης και τα Αρχαία, έχουμε το υψηλότερο επίπεδο αποτυχίας
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

petrosp13

Παράθεση από: evry στις 22 Ιουν 2007, 11:52:01 ΠΜ
ΥΓ. Στη Μήλο που ήμουν, έκανα ακριβώς το ίδιο μάθημα που έκανα και στην Αθήνα. Εκεί τα παιδιά δεν πήγαιναν ούτε φροντιστήριο ούτε έκαναν ιδιαίτερα (εκτός από ελάχιστες εξαιρέσεις). Τα περιμέναν όλα από εμένα. Σχεδόν όλοι είχαν πάνω από τη βάση και αρκετοί ήταν μεταξύ 19-20. Ένας μάλιστα πέρασε και 2ος στην Ιατρική Αθήνας (δεν τον είχα, ήταν θετική), χωρίς φροντιστήριο. Εδώ στην αθήνα που πάνε και φροντιστήριο, πήγαν πολύ χειρότερα, καμιά εξήγηση?

Για μένα, είναι πασιφανής η απάντηση, φίλε μου. Έκανες πολύ καλή δουλεια!!!
Να σημειώσω ότι δεν είμαι σε σχολείο, αλλά έχω μαθητές από όλη την Θεσσαλονίκη.
Το μάθημα είναι καινούριο για τα παιδιά, δεν έχει βάσεις από προηγούμενα έτη. Επιπρόσθετα, το βιβλίο είναι κακό, η ύλη άσχημα παρουσιάζεται και η σύγχυση των παιδιών διογκώνεται συνεχώς, από τις πρώτες μέρες ακόμα.
Εδώ είναι η ευθύνη και η "μαγκιά" του διδάσκοντα. Θα πρέπει να έχει οργανώσει το υλικό του, αλλά κυρίως τον τρόπο που θα "πασάρει" το μάθημα στα παιδιά, ούτως ώστε να μην τα χάσει από τον Σεπτέμβριο ακόμα.
Μαθητής ο οποίος δεν βγάζει άκρη στα πρώτα 6-7 μαθήματα, το παράτησε το μάθημα. Και μιλάμε για παιδιά τεχνολογικής κατεύθυνσης, όπου συμφωνούμε ότι δεν έχουν και το καλύτερο επίπεδο.
Όταν ένας μαθητής είναι αδιάφορος, τότε θα γράψει σε όλα τα μαθήματα πολύ κάτω από την βάση. Δεν μιλάω γι'αυτούς. Αυτοί θα έπρεπε να κυμαίνονται γύρω στο 30%, ποσοστό αρκετά υψηλό αφού μιλάμε για την τεχνολογική. Μιλάω για τα παιδιά που έδειξαν ενδιαφέρον, αλλά δεν διαθέτουν και το πιο εύστροφο μυαλό. αυτοί δεν θα έπρεπε να γράφουν κάτω από την βάση. Και για μένα, εκεί είναι η ευθύνη των διδασκόντων που δεν κατέχουν το άθλημα.
Να σημειώσω ότι αν μιλούσαμε για αποτυχία 30%, δεν θα ανέφερα τίποτα από όλα αυτά, γιατί την θεωρώ λογική για το επίπεδο της τεχνολογικής κατεύθυνσης. Η διαφορά του 30% από το 50% νομίζω ότι είναι μεγάλη
(Συγκεκριμένα, είναι γύρω στις 8.000 παιδιά λιγότερα)
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

evry


  Μα την ίδια ακριβώς δουλειά έκανα και στην Αθήνα. Αυτό που θέλω να πω είναι ότι άσχετα από το αν έκανα καλή δουλειά ή όχι, η ουσία είναι πως είναι θέμα του μαθητή πλεόν και όχι τόσο πολύ θέμα του καθηγητή. Τα "παιδιά" πλεόν πλησιάζουν τα 18 πολλά είναι ήδη ενήλικες και σε κάποιες περιπτώσεις έχουν πολύ μεγαλύτερο μερίδιο ευθύνης από τον καθηγητή.
    Απλά επειδή οι γονείς τους φορτώνουν με άγχος δίνουν πολύ βάρος σε φροντιστήρια - ιδιαίτερα και απαξιώνουν το σχολείο. Αν και δεν ταιρίαζει πολύ στο thread θα εξομολογηθώ κάτι που έγινε χθες στο σχολείο μου.

    Είχα δυο μαθήτριες οι οποίες ναι μεν ήταν επιμελείς και διάβαζαν αλλά τα κορίτσια δε μπορούσαν να σκεφτούν λίγο παραπέρα. Ήταν φανερό δηλαδή ότι αν έγραφαν ένα 13-14 θα ήταν πάρα πολύ καλά για αυτές και μπορούσαν να το γράψουν αν έπεφταν τυποποιημένα θέματα. Τους έβαλα από ένα 15 στα τετράμηνα με αποτέλεσμα να έρθει η μια μάνα και να μου κάνει και μια μικρή σκηνή ότι αδικώ την κόρη της και ότι στο φροντιστήριο γράφει όλο 18 κλπ.
     Βγαίνουν τα αποτελέσματα η μια κοπέλα έγραψε 3 και η άλλη 6. Το παιδί με το 6 (που προφανώς είχε ανάλογη επίδοση και στα μαθηματικά και στη φυσική) ξέσπασε σε κλάματα και έπαθε σοκ, έτρεμε. Της δώσαμε νέρο την ηρεμήσαμε και το μόνο που έλεγε ήταν ότι φοβόταν να πάει σπίτι. Ειδοποιήθηκε η μάνα η οποία ήρθε και κάποιοι καθηγητές της εξήγησαν την κατάσταση. Τι έκανε; Γύρισε στο παιδί και του είπε "Καλά τολμάς και με κοιτάς με τους βαθμούς που έγραψες? πως θα αντικρίσεις τον πατέρα σου".

   Κάθε χρονιά μαθαίνω και κάτι καινούργιο. Αυτό που έμαθα φέτος είναι ότι υπάρχουν παιδιά που μπορούν να πιάσουν ένα 12-13 και να περάσουν σε κάποια σχολή και παραγματικά προσπαθούν και αξίζουν να περάσουν, αλλά δέχονται τέτοια ψυχολογική πίεση από το σπίτι που κάποια στιγμή καταρρέουν.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

gpapargi

Φέτος από όλους μου τους μαθητές το 35.71% ήταν κάτω από τη βάση.
Η αιτία είναι ξεκάθαρη. Ήταν τουρίστες από την πρώτη μέχρι την τελευταία στιγμή. Ότι κι αν γράψουν σε οποιαδήποτε κατεύθυνση θα ήταν κάτω από τη βάση.

Για το μεγάλο ποσοστό της αποτυχίας φταίει το ότι έχουν την απαράδεκτη αντίληψη ότι η τεχνολογική κατεύθυνση είναι η πιο εύκολη. Όποιος θέλει απλά να τελειώσει το σχολείο πάει τεχνολογική. Σχεδόν τους ωθούν οι άλλοι καθηγητές από σχολεία και φροντιστήρια. Υπάρχει η αντίληψη «Είναι καλός; Θα πάει θετική. Είναι αδύναμος; Στείλε τον στην τεχνολογική».

Όταν έμαθα από το μαθηματικό ότι ένας πολύ δυνατός μαθητής που έχουμε στη θετική κατεύθυνση θέλει να δηλώσει το φυσικό τρελάθηκα. Γιατί δεν ήρθε αυτός σε μας; Αρίστευσε σε μαθηματικά και φυσική και έγραψε 15 χημεία και βιολογία. Στους φυσικούς χρειάζεται η κατασκευή αλγορίθμων (μπορεί εύκολα να το επιβεβαιώσει κάποιος ρωτώντας φοιτητές). Η χημεία και η βιολογία δεν τους χρειάζεται σχεδόν καθόλου.

Γιατί αυτό το παιδί δεν ήρθε σε μένα να του κάνω αλγορίθμους και πήγε στο χημικό και το βιολόγο;  >:( >:( >:(
Γιατί τα γνήσια θετικά μυαλά δεν έρχονται στους αλγορίθμους και πάνε στη «θετική»;  >:( >:( >:(
Γιατί οι αδιάφοροι έρχονται σε εμάς και δεν πάνε στη χημεία που πέρυσι έγραψαν οι μισοί πάνω από 18;

Ρωτήστε ένα παιδί που μόλις τελείωσε τη Β λυκείου και πάει τεχνολογική τι εντύπωση έχει για το μάθημά μας; Οι πιο πολλοί νομίζουν ότι θα ασχοληθούμε με τα κομπιούτερ. Ξέρω γω… θα παίξουμε κάνα παιχνίδι θα κοπιάρουμε κάνα cd... θα κατεβάσουμε τίποτα από το internet.  :D

Ρωτήστε ένα μαθηματικό και ένα φυσικό αν γνωρίζει το περιεχόμενο του μαθήματος μας. Είναι πολύ σημαντικό το ερώτημα γιατί αυτοί είναι που έχουν επαφή με τα παιδιά στη Β λυκείου. Ο δικός μου πάντως αιτιολόγησε τους πολύ μεγάλους βαθμούς που έγραψαν 2 δικοί μας με τη φράση: «Όλη μέρα παίζουν στο κομπιούτερ… ήταν λογικό να γράψουν τόσο».   :'(

pgrontas

Ρε παιδιά δεν έχετε καταλάβει ότι όλο το εκπαιδευτικό σύστημα εξυπηρετεί την κλίκα των μαθηματικών των φελολόγων και των φυσικοχημικοβιολόγων?
Χρειάζονται τα παιδιά τόση χημεία, τόση φυσική τόσα νεοελληνικά κείμενα?
Και σαν να μην έφταναν όλα αυτά με τους τόσους εισακτέους στα τμήματα αυτά, η κατάσταση διαιωνίζεται - τι θα τους κάνουν τόσους αποφοίτους -> συναδέλφους τους.
Programs must be written for people to read, and only incidentally for machines to execute - Harold Abelson

EleniK

@pgrontas

Αγαπητέ συνάδελφε, σίγουρα δεν χρειαζόμαστε τόσους πολλούς φυσικούς, χημικούς κλπ. αλλά να σου θυμίσω ότι η φυσική είναι γύρω μας. Η φυσική είναι τρόπος σκέψης, νοοτροπίας αν θέλεις. Αυτό που συγχέουν οι περισσότεροι είναι ότι θεωρούν αυτές τις σχολές ως επί το πλείστον καθηγητικές, ενώ θεωρώ ότι δίνουν γερές βάσεις για πολλές άλλες ειδικότητες. Είμαστε σε μια εποχή που το βασικό πτυχίο δίνει τις βάσεις και απο εκεί και πέρα "χτίζεις" πάνω σε αυτές, σύμφωνα με τα ενδιαφέροντά σου, μέσω καποιου μεταπτυχιακού ή διδακτορικού ή ακόμα και ενός δεύτερου πτυχίου. Χρειάζονται λοιπόν αυτές οι σχολές, για να μπορούν να εξελίσσονται οι υπόλοιπες...Μην ξεχνά ότι απο τα τμήματα Φυσικής δημιουργήθηκαν τα τμήματα Πληροφορικής και ότι η πλειονότητα των διδασκόντων στελεχώνονται απο Φυσικούς (βλέπε Πληροφορική ΑΠΘ, πρωην κατεύθυνση Φυσικού ΑΠΘ)

@evry
Ευριπίδη σχετικά με τη δυσκολία των θεμάτων, σίγουρα δεν ήταν δύσκολα, αλλά οι μονάδες και οι παγίδες ήταν έτσι μοιρασμένες ώστε κάποιος εύκολα να έχαν 10 μόρια ανά θέμα.
Όσον αφορά το περιστατικό στο σχολείο σου, τι να πω...Λυπάμαι το παιδί. :o

Για μένα φέτος η μεγαλύτερη χαρά, δεν ήταν απο τα 100ρια που είχα (περισσότερα φέτος), αλλά απο έναν απόφοιτό μου, που πέρσυ για πρώτη φορά ξεκίνησε να διαβάζει, πέρσυ ΑΕΠΠ έγραψε 11,5 και φέτος 17,9, γράφοντας σωστα το 3ο θέμα και χάνοντας απο 1ο και 4ο (ταξινόμηση στο 4β). Χάρηκα τόσο πολύ που ...έβαλα τα κλάματα.

Σε αυτό νομίζω βοήθησε πολύ η εμπλοκή μου στη δημιουργία των διαγωνισμάτων και οι πολλές συζητήσεις που είχα με συναδέλφους του forum. Σας ευχαριστώ πολύ λοιπόν για αυτήν την ανταλλαγή απόψεων και ιδεών.
Ελένη Κοκκίνου
Καθηγήτρια Πληροφορικής, ΠΕ19

pgrontas

@EleniK,
συμφωνώ απόλυτα για την αξία της φυσικής και της σημασίας της στην καθημερινή μας ζωή  - όπως άλλωστε και για την χημεία (πχ. στα τρόφιμα) και για την βιολογία αλλά και ως βάση για άλλες επιστήμες.
ΟΜΩΣ:
Η αντίρρηση μου είναι στην αποτυχία των καθηγητών αυτών να περάσουν αυτή την χρησιμότητα στα παιδιά και αναλώνονται κατά συνέπεια όπως και στα μαθηματικά σε απλή εφαρμογή τύπων αγνοώντας την ουσία.
Επιπλέον δεν μου αρέσει το γεγονός ότι τόσο σημαντικές σχολές όπως αυτές δεν μπορούν να σταθούν από μόνες τους - εννοώ να τραβήξουν κόσμο για αυτό που είναι και όχι μόνο ως καλή βάση για κάτι μετέπειτα.
Το γεγονός που αναφέρεις της ίδρυσης τμημάτων πληροφορικής από φυσικούς (δεν έχει συμβεί μόνο στο ΑΠΘ αλλά και αλλού) εγώ μόνο ως αποτυχία μπορώ να το εκλάβω. Δεν μπορούν να ασκήσουν την επιστήμη τους ή δεν τους ελκύει και το γυρνάνε αλλού?
ΚΥΡΙΩΣ όμως με ενοχλεί το γεγονός ότι οι φυσικοί κλπ. δεν έχουν επίγνωση της αποτυχίας αυτής και το παίζουν επιστήμονες μόνο στα σχολεία.

Programs must be written for people to read, and only incidentally for machines to execute - Harold Abelson

bagelis

Θα ήθελα να σταθώ στην αναφορά για το παιδί που διάβασε όλη τη χρονιά αλλά έγραψε 6, γιατί δεν είχε δυνατότητες.
Αυτό το παιδί και πολλά άλλα τέτοια έπρεπε να μπορεί να γράψει 12 - 13 και η αιτία που δεν μπόρεσε είναι τα θέματα. Ξαναγράφω κάτι που πολλές φορές΄έχω ξαναπεί: Τα θέματα δεν προορίζονται μόνο για άριστους, ούτε μόνο για θετικά μυαλά. Πρέπει να είναι για όλους!!! Τα φετινά έκαναν κακό στην παραπάνω κατηγορία παιδιών και αυτό δεν είναι δίκαιο. Τα παιδιά αυτά αντικειμενικά δεν μπορούν παραπάνω, δεν τους κόβει για παραπάνω σε αυτούς τους τομείς αλλά δούλεψαν, προσπάθησαν ... και τελικά έκλαψαν...

parantop

Συμφωνώ απόλυτα με αυτά που γράφεις για Φυσικούς/Χημικούς/Βιολόγους κλπ. Είμαι χημικός. Ασχολούμαι με υπολογιστές πολλά χρόνια... Υπάρχει μεγάλος κλάδος της Χημείας που ασχολείται με θεωρητικούς υπολογισμούς με πολύ καλούς προγραμματιστές (γνωστοί μου με γνώσεις assembly και πάνω..). Προσωπικά έχω ασχοληθεί πολύ με προγραμματισμό σε fortran 77/90 και σε C καθώς και με συστήματα cluster (openmosix, MPI κα) τα οποία τα έχω υλοποιήσει μόνος μου. Είμαι φανατικός του ελεύθερου λογισμικού, λέγε με linux κλπ!

Από την μεριά μου θα ήθελα να ρωτήσω το εξής: Τι κάνουν οι καθηγητές των υπολογιστών για να δείξουν στα παιδιά το ελεύθερο λογισμικό. Αυτό που με καίει βέβαια πιο πολύ είναι πως θα περάσει στα παιδιά η φιλοσοφία του ελεύθερου λογισμικού, που κατά την άποψή μου θα βοηθούσε και στο παιδαγωγικό κομμάτι μέσα σε ένα σχολείο (συνεργασία κλπ). Προσωπικά δεν είμαι αισιόδοξος....!

evry

Παράθεση από: bagelis στις 23 Ιουν 2007, 05:26:41 ΜΜ
Θα ήθελα να σταθώ στην αναφορά για το παιδί που διάβασε όλη τη χρονιά αλλά έγραψε 6, γιατί δεν είχε δυνατότητες.
Αυτό το παιδί και πολλά άλλα τέτοια έπρεπε να μπορεί να γράψει 12 - 13 και η αιτία που δεν μπόρεσε είναι τα θέματα.

Η αίτια είναι το εκπαιδευτικό σύστημα και όχι τα θέματα. Ειδικά φέτος τα θέματα ήταν αρκετά εύκολα. Δηλαδή πόσο πιο εύκολα να μπουν. Να βάλουν 50 μονάδες θεωρία από το κεφάλαιο 6?

Παράθεση
Ξαναγράφω κάτι που πολλές φορές΄έχω ξαναπεί: Τα θέματα δεν προορίζονται μόνο για άριστους, ούτε μόνο για θετικά μυαλά. Πρέπει να είναι για όλους!!! Τα φετινά έκαναν κακό στην παραπάνω κατηγορία παιδιών και αυτό δεν είναι δίκαιο.

Ο στόχος των πανελληνίων εξετάσεων είναι να κατατάξουν όσο πιο αντικειμενικά γίνεται τους μαθητές ώστε να εισαχθούν με αδιάβλητο και αξιοκρατικό τρόπο στα ΑΕΙ και στα ΤΕΙ. Άρα πρέπει να είναι σωστά διαβαθμισμένα. Να ξεκινάνε από ένα πολύ εύκολο θέμα και να καταλήγουν σε ένα πολύ δύσκολο

Παράθεση
Τα παιδιά αυτά αντικειμενικά δεν μπορούν παραπάνω, δεν τους κόβει για παραπάνω σε αυτούς τους τομείς αλλά δούλεψαν, προσπάθησαν ... και τελικά έκλαψαν...

Αφού τα παιδιά αυτά δε μπορούν παραπάνω γιατί να πάνε παραπάνω? Δεν θα έπρεπε να έχουν βρει κάτι άλλο να κάνουν μετά το Λύκειο? Το ότι δούλεψαν και προσπάθησαν δε σημαίνει ότι αξίζουν κιόλας. Γιατί να πάρουν τη θέση κάποιου άλλου παιδιού που αξίζει αλλά δεν έχει "προσπαθήσει" τόσο πολύ δηλαδή δεν έχει μάθει απ'έξω παπαγαλία όλο το ΑΟΔΕ .
    Οι πανελλήνιες εξετάσεις δεν έχουν παιδαγωγικό χαρακτήρα, είναι κατατακτήριες και έτσι πρέπει να τις βλέπουμε. Όσον αφορά το παιδί που έγραψε 6 δε φταίει φυσικά αυτό αλλά 1) οι καθηγητές του στο φροντιστήριο που του έλεγαν ότι είναι για 17-18 2) και οι γονείς του που το πίεζαν καθημερινά ενώ δεν είχαν συνηδειτοποιήσει τις δυνατότητες του παιδιού.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

evry

Η κουβέντα που ξεκίνησε περί ελεύθερου λογισμικού επειδή δεν είχε σχέση με τις εξετάσεις τη μετέφερα σε άλλο thread
συγκεκριμένα εδώ
https://alkisg.mysch.gr/steki/index.php?topic=1012.msg5774#msg5774
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

Dem

οι φιλολογοι ειναι πολυ καμμενοι παντως....
στην εκθεση πρωτος 82
δευτερος 71
τριτος 60............
ελεος...........
???το προβλημα ειναι οτι τα γραπτα διορθωνονται πολυ αντικειμενικα.....αντικειμενικοτατα!!!!! :o
;D

Muldy

Παράθεση από: evryΑφού τα παιδιά αυτά δε μπορούν παραπάνω γιατί να πάνε παραπάνω? Δεν θα έπρεπε να έχουν βρει κάτι άλλο να κάνουν μετά το Λύκειο? Το ότι δούλεψαν και προσπάθησαν δε σημαίνει ότι αξίζουν κιόλας. Γιατί να πάρουν τη θέση κάποιου άλλου παιδιού που αξίζει αλλά δεν έχει "προσπαθήσει" τόσο πολύ δηλαδή δεν έχει μάθει απ'έξω παπαγαλία όλο το ΑΟΔΕ .
    Οι πανελλήνιες εξετάσεις δεν έχουν παιδαγωγικό χαρακτήρα, είναι κατατακτήριες και έτσι πρέπει να τις βλέπουμε. Όσον αφορά το παιδί που έγραψε 6 δε φταίει φυσικά αυτό αλλά 1) οι καθηγητές του στο φροντιστήριο που του έλεγαν ότι είναι για 17-18 2) και οι γονείς του που το πίεζαν καθημερινά ενώ δεν είχαν συνηδειτοποιήσει τις δυνατότητες του παιδιού.

Συμφωνώ μαζί σου στο να τους 'κόβεται' η φόρα και να μην φτάσουν παραπάνω από όσο αξίζουν, αλλά από την άλλη δημιουργούμε αντιφατικό λύκειο δύο ταχυτήτων, είναι αυτό το σωστό; Το ότι ξημέρωσαν ώρες πάνω στο βιβλίο, ο προσωπικός του κάματος....., αν είναι δυνατόν να μην αξίζει... το θεωρώ ακραίο να λέμε ότι τέτοια άτομα δεν αξίζουν μία θέση, όπου και αν είναι αυτή. Σίγουρα και το ΑΟΔΕ δεν υλοποιήτε με τον σωστό κατ' εμέ τρόπο καθώς αποτελεί 'διαβασε-γραψε' μάθημα και δεν υπάρχει ούτε μία άσκηση στο βιβλίο
-όχι λάθος υπάρχει αλλά προτιμούν να 'πέφτει' στα σωστά-λάθος όπως και έγινε και φέτος...
Για τα κορίτσια που αναφέρατε πάντως, το βλέπω οξύμωρο να γράφει 17-18 και τελικά να γράφει 6, δύο περιπτώσεις μπορούν να μου έρθουν, ότι αντίγραφε στα διαγωνίσματα ή ότι είχε τέτοια ψυχολογική πίεση που δεν απέδωσε, αλλά και πάλι 6 με 17 είναι πολύ μακριά βαθμολογικά, σίγουρα θα υπήρχε πιο σοβαρός λόγος που δεν γωρίζω προφανώς

evry


  Δεν είπα να κόβουμε τη φόρα κανενός και ούτε να κάνουμε κάποια διάκριση, αλλά δεν είναι δυνατόν να μπαίνει κάποιος σε σχολή θετικών επιστημών και να μη μπορεί να σκεφτεί και να λύσει μόνος του στοιχειώδη προβλήματα. Δηλαδή αν βάζουμε εύκολα θέματα και γράφουν όλοι τι σημαίνει αυτό? ότι όλα καλά? Δε λέω να μπαίνουν δύσκολα θέματα, αλλά θέματα που να εξετάζουν αν το παιδί έχει πραγματικά κατανοήσει και αφομοίωσει τα βασικά σημεία της ύλης του κάθε μαθήματος. Αυτό δε γίνεται με Σ Λ ούτε με τις αντιστοιχήσεις, ούτε με τις ερωτήσεις που ζητάνε από τον μαθητή να γράψει κατεβατά θεωρίας.
     Τα παιδιά πρέπει να μάθουν να σκέφτονται και να μαθαίνουν μόνα τους. Να μπορούν να διαβάσουν ένα βιβλίο και να σου πουν την περίληψη, να μπορούν να κριτικάρουν και να αξιολογήσουν ένα βιβλίο, όχι να το μάθουν απ'έξω. Με τα σημερινά θέματα των εξετάσεων απλά κουκουλώνουμε το πρόβλημα.
    Το ότι καποιος προσπαθεί δε σημαίνει ότι αξίζει. Τι να το κάνω αν έχει μάθει απ'έξω ένα βιβλίο αλλά δεν μπορεί να το περιγράψει με δικά του λόγια και έχει ξεχάσει σε λίγους μήνες αυτά που έμαθε?
    Ένα κλασσικό παράδειγμα ήταν φέτος το 4β θέμα στα μαθηματικά κατεύθυνσης. Το έλυσαν πολύ λίγοι και αρκετοί μάλιστα το χαρακτήρισαν πολύ δύσκολο. Που ήταν το δύσκολο? Υπήρχε ένα ολοκλήρωμα ως προς dt πολλαπλασιασμένο με μια συνάρτηση f(x). Ο μαθητής έπρεπε να βάλει την f(x) μέσα στο ολοκλήρωμα και να την αντιμετωπίσει σαν σταθερή ποσότητα αφού το ολοκλήρωμα είναι ως προς dt. Πόσοι το σκέφτηκαν αυτό? ελάχιστοι. Και για τι μιλάμε? για το πιο απλό, τον ορισμό του ολοκληρώματος. Δε ζητήσαν κάτι διαστημικό ούτε κανένα θέμα από μια μαθηματική ολυμπιάδα. Απλά έπρεπε να έχεις καταλάβει τι είναι το ολοκλήρωμα. Που να το καταλαβείς όμως όταν όλο τον χρόνο το μόνο που έχεις μάθει είναι να λύνεις μηχανικά ασκήσεις με παραγώγους και ολοκληρώματα χωρίς να καταλαβαίνεις τι πραγματικά κάνεις.
    Αναρωτιέμαι αν ρωτήσει κανείς όλους αυτούς τους μαθητές ποια είναι η γεωμετρική ερμηνεία της παραγώγου και του ολοκληρώματος θα ξέρουν να σου απαντήσουν ή θα σου πουν παπαγαλία τον ορισμό από τον βιβλίο?

Όλοι οι άνθρωποι αξίζουν και κάθε άνθρωπος έχει τα δικά του προσωπικά χαρακτηριστικά και τις δικές του δεξιότητες. Το ερώτημα είναι αν όλοι οι μαθητές που μπαίνουν στο πανεπιστήμιο θα βγουν ικανοί επιστήμονες που θα μπορούν πραγματικά να προσφέρουν στην κοινωνία, ή θα πάρουν απλά ένα πτυχίο για να λένε ότι έχουν πτυχίο. Όταν σε μια σχολή εισάγονται μαθητές που δε μπορούν να γράψουν πάνω από τη βάση στα μαθηματικά της κατεύθυνσης πως μπορούν και περνάνε τα ανώτερα μαθηματικά της σχολής? Υπάρχει κανένα μαγικό ραβδί και γίνονται ξαφνικά ιδιοφυίες ή μήπως η κάθε σχολή δέχεται να κατεβάσει τα στάνταρντ που έχει ώστε να βγάζει πτυχιούχους? Και σε αυτή την περίπτωση τι επιστήμονες βγάζει αυτή η σχολή? Μήπως με την αύξηση των εισακτέων και τα εύκολα θέματα έχουν απαξιωθεί πολλά τμήματα ΑΕΙ και ΤΕΙ, ή έχουν δημιουργηθεί τμήματα που δεν δικαιολογούν την ύπαρξή τους, απλά και μόνο για να παίρνουν κάποιοι πτυχίο? Άσε που έτσι μειώνονται και οι δείκτες της ανεργίας έτσι? Από τη στιγμή που οι μισοί Έλληνες 18-24 είναι φοιτητές.
    Δεν είμαι αντίθετος στο άνοιγμα των πανεπιστημίων σε όλους, το υποστηρίζω μάλιστα ως ένα τρόπο αναβάθμισης του συνολικού επιπέδου της κοινωνίας μας, να γίνει όμως υπό κάποιες προϋποθέσεις.

Παράθεση από: Muldy στις 24 Ιουν 2007, 10:36:01 ΜΜ
Συμφωνώ μαζί σου στο να τους 'κόβεται' η φόρα και να μην φτάσουν παραπάνω από όσο αξίζουν, αλλά από την άλλη δημιουργούμε αντιφατικό λύκειο δύο ταχυτήτων, είναι αυτό το σωστό; Το ότι ξημέρωσαν ώρες πάνω στο βιβλίο, ο προσωπικός του κάματος....., αν είναι δυνατόν να μην αξίζει... το θεωρώ ακραίο να λέμε ότι τέτοια άτομα δεν αξίζουν μία θέση, όπου και αν είναι αυτή.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

gpapargi

#30
Καταλαβαίνω τι λες Muldy, αλλά δε θα πρέπει να ξεχνάμε ποιος είναι ο ρόλος των πανελληνίων εξετάσεων. Οι θέσεις στα πανεπιστήμια είναι περιορισμένες και δεν μπορούν να μπουν όλοι. Ποιοι είναι αυτοί που πρέπει να μπουν;

Προφανώς αυτοί που έχουν τη δυνατότητα να πάνε την επιστήμη ένα βήμα παρακάτω. Δεν μπορείς να τους αφήσεις αυτούς εκτός πανεπιστημίου. Είχα ένα παιδάκι φέτος που έκανε θαύματα. Βρήκε μόνος του τη δυαδική αναζήτηση, βρήκε μόνος του πως θα κάνει πράξεις με μιγαδικούς (από το τρίτο μάθημα το Σεπτέμβριο), βρήκε μόνος του από το τρίτο μάθημα  (χωρίς καμία υπόδειξη) πως θα σπάσει έναν ακέραιο στα ψηφία του, το έκανε και για δεκαδικούς, έγραψε άνετα 19 στο επαναληπτικό διαγώνισμα από το στέκι… ήταν καλός, πολύ καλός.

Δεν πρέπει να μπει το παιδάκι αυτό μέσα; Σίγουρα ναι. Τι θέματα πρέπει να πέσουν για να μπει σίγουρα αυτό το παιδάκι; Προφανώς θέματα που πάνω από το 17 να ανεβαίνεις μόνο αν είσαι πολύ καλός. Αλλιώς, αν βάλεις εύκολα, θα γράψουν κι άλλοι τόσο καλά και το ποιος θα μπει θα εξαρτηθεί από λεπτομέρειες ή από άλλα μαθήματα.

Δεν είναι συναισθηματικό το θέμα για να σε ενοχλεί το ότι δε θα γράψουν κάποιοι. Παντού ισχύει αυτό. Πχ όταν ήμουν μικρός έκανα μαθήματα πιάνου. Αλλά ήμουν ατάλαντος. Δεν ήθελα να το δεχτώ αρχικά αλλά αυτή ήταν η πικρή αλήθεια. Θα ήταν δίκαιο σε υποτιθέμενες εξετάσεις πχ στο εθνικό ωδείο να πάρω τι θέση κάποιου ταλαντούχου παιδιού; Αυτό θα συνέβαινε αν τα θέματα εισαγωγής ήταν εύκολα. Δε θα ήταν καλύτερα για τη μουσική αν τα θέματα ήταν δυσκολότερα και έμπαιναν οι πραγματικά καλοί;

Τι θα συμβεί αν τα θέματα που μπαίνουν στις εξετάσεις είναι εύκολα;

Πολύ απλά θα έμεναν έξω αρκετοί καλοί και ταλαντούχοι και θα έμπαιναν στη θέση τους μέτριοι αφού οι εξετάσεις δε θα μπορούσαν να ξεχωρίσουν τους καλούς. Αυτό θα οδηγούσε σε υποβάθμιση της επιστήμης. Σκέψου πχ ότι οι μελλοντική γενιά επιστημόνων θα είχε αρκετούς μέτριους. Ποιοι θα έκαναν έρευνα;
Αρκετοί από αυτούς θα γίνονταν καθηγητές και θα ήταν επίσης μέτριοι. Ποιος θα μπορούσε να διδάξει καλύτερα τρόπο σκέψης στους μαθητές στο μέλλον, κάποιος που ήξερε να σκέφτεται ή κάποιος που τυποποιούσε τα θέματα;  Μιλάμε δηλαδή για υποβάθμιση της επιστήμης και της παιδείας

Επίσης δεν είναι σωστό να νομίζεις ότι αδικείται κάποιος μέτριος αν πέφτουν δύσκολα θέματα. Υπάρχει και η άλλη όψη του νομίσματος. Αν πέφτουν εύκολα θέματα αδικείται κάποιος καλός που θα έμπαινε και τώρα μένει έξω. Ότι θέματα και να πέσουν κάποιοι ευνοούνται και κάποιοι όχι. Το θέμα είναι να ευνοηθούν οι πραγματικά καλοί, όχι για λόγους ρατσιστικούς, αλλά για το καλό της επιστήμης και της παιδείας που είναι πάνω από μεμονωμένα πρόσωπα.

Το να θέλεις να βάλεις μέσα σε σχολές άτομα του 12 και του 13 στη θέση των πραγματικά καλών δείχνει ότι βάζεις κάτι άλλο πάνω από την επιστήμη.   

EleniK

Παράθεση από: pgrontas στις 23 Ιουν 2007, 10:10:21 ΠΜ
@EleniK,
συμφωνώ απόλυτα για την αξία της φυσικής και της σημασίας της στην καθημερινή μας ζωή  - όπως άλλωστε και για την χημεία (πχ. στα τρόφιμα) και για την βιολογία αλλά και ως βάση για άλλες επιστήμες.
ΟΜΩΣ:
Η αντίρρηση μου είναι στην αποτυχία των καθηγητών αυτών να περάσουν αυτή την χρησιμότητα στα παιδιά και αναλώνονται κατά συνέπεια όπως και στα μαθηματικά σε απλή εφαρμογή τύπων αγνοώντας την ουσία.
Επιπλέον δεν μου αρέσει το γεγονός ότι τόσο σημαντικές σχολές όπως αυτές δεν μπορούν να σταθούν από μόνες τους - εννοώ να τραβήξουν κόσμο για αυτό που είναι και όχι μόνο ως καλή βάση για κάτι μετέπειτα.
Το γεγονός που αναφέρεις της ίδρυσης τμημάτων πληροφορικής από φυσικούς (δεν έχει συμβεί μόνο στο ΑΠΘ αλλά και αλλού) εγώ μόνο ως αποτυχία μπορώ να το εκλάβω. Δεν μπορούν να ασκήσουν την επιστήμη τους ή δεν τους ελκύει και το γυρνάνε αλλού?
ΚΥΡΙΩΣ όμως με ενοχλεί το γεγονός ότι οι φυσικοί κλπ. δεν έχουν επίγνωση της αποτυχίας αυτής και το παίζουν επιστήμονες μόνο στα σχολεία.



Συνάδελφε και πάλι δεν θα συμφωνήσω απόλυτα με τα λεγόμενά σου. Γνωρίζω ότι υπάρχουν φοιτητές που πραγματικά τους ελκύει η επιστημη της Φυσικής ή της Χημείας ή της Βιολογίας και για αυτό το λογο εισάγονται στις αντίστοιχες σχολές.
Τώρα το γεγονός ότι οι εκπαιδευτικοί των προαναφερθέντων ειδικοτήτων δεν προάγουν την επιστήμη τους όπως θα έπρεπε οφείλεται κυρίως σε δυο λόγους: 1) το μάθημα του Λυκείου θεωρώ ότι "χαλάει" λόγω των εξετάσεων. Αντίθετα στο γυμνάσιο έχεις την ευκαιρία να διδάξεις τη φυσική με τέτοιο τρόπο ώστε τα παιδιά να λατρέψουν την επιστημη αυτή. 2) δεν υπάρχουν τα αντίστοιχα εργαστήρια σε όλα τα σχολεία ώστε να μπορείς να "επιδειξεις" το κάθε φαινόμενο όπως θα έπρεπε.

Σχετικά τώρα με την απόσπαση των τμημάτων Πληροφορικής απο τα αντίστοιχα φυσικής, δε νομίζω ότι κρίνεται ως αποτυχία των τελευταίων αλλά μάλλον ως επιτυχία.

Παρολαυτα δεν θα συνεχίσω τη συζήτηση για ...συναισθηματικούς λόγους που αρκετοί στο στέκι γνωρίζουν. Δεν είναι καλό όμως να γενικεύουμε τη γνώμη μας για συγκεκριμένες επιστημες και συναδέλφους, επειδή έτυχε να γνωρίσουμε κάποιους οι οποίοι έχουν τη συμπεριφορά που αναφέρεις μέσα στα σχολεία. Είμαι σίγουρη ότι υπάρχουν περισσότεροι που κάνουν τη δουλειά τους με ευσυνειδησία και χωρίς την έπαρση του επιστημονα.
Ελένη Κοκκίνου
Καθηγήτρια Πληροφορικής, ΠΕ19