Ημερήσια 2011

Ξεκίνησε από nef, 23 Μαΐου 2011, 07:47:57 ΠΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

spantoulis

Παράθεση από: themata στις 23 Μαΐου 2011, 01:53:25 ΜΜ

επίσης να αναφερω σχετικά με το ποστ του spantoulis πως αναλογικά με την (σωστή) κλιμακωση των
τελευταιων ετων, που έκαναν τους μαθητες να "ψαχνονται" περισσοτερο, δεν είχαν κατι αξιολογο φετος.


θα φανεί στη βαθμολόγηση....
Η χρήση υπολογιστών ΔΕΝ είναι πληροφορική

Νίκος Αδαμόπουλος

Ενδεικτικές λύσεις...
(ξανά λόγω παραβλέψεων!)

Αθανάσιος Πέρδος

Παράθεση από: ptsiotakis στις 23 Μαΐου 2011, 01:24:20 ΜΜ
Λύσεις από ΠΕΚΑΠ
σχόλια ευπρόσδεκτα (όπως πάντα)


Στο Θέμα Γ στην εναλλακτική λύση πρέπει να μπει και ένας έλεγχος ώστε αν το όνομα είναι "Τέλος" να τελειώνει ο αλγόριθμος και να μην εκτελούνται οι παρακάτω εντολές.

Νίκος Αδαμόπουλος

Παράθεση από: aperdos στις 23 Μαΐου 2011, 02:12:18 ΜΜ
Στο Θέμα Γ στην εναλλακτική λύση πρέπει να μπει και ένας έλεγχος ώστε αν το όνομα είναι "Τέλος" να τελειώνει ο αλγόριθμος και να μην εκτελούνται οι παρακάτω εντολές.

+1 σε αυτό που λέει ο aperdos

Επίσης, στο Δ4 πρέπει να εμφανίζονται και οι ψήφοι...

ilias01

Παράθεση από: serkef στις 23 Μαΐου 2011, 12:50:12 ΜΜ
για τις λύσεις του Βασίλη,
στο θεμα Γ.5, ίσως χρειάζεται έλεγχος για το αν υπάρχει, καθώς μπορεί να απέτυχαν όλοι.
Βέβαια λέει είναι μοναδικός, άρα στα παιδιά δε θα κόψουν... αλλά για χάρη ακρίβειας.
νομίζω πήγε στα εξεταστικα κέντρα διευκρίνιση ότι υπαρχει τουλάχιστον ένας.

noname

Τα φετινά θέματα ήταν καλά. Αν και τα περσινά ήταν καλύτερα αν εξαιρέσουμε τη διατύπωση (και την αναστάτωση που προκάλεσε) του θέματος Γ.
Παρόλα αυτά, φέτος δόθηκαν:

  • 20 μονάδες σε Σ/Λ
  • 5 μονάδες Α/Ψ
  • 12 μονάδες ανάπτυξης
Σύνολο=37

Έχουμε δηλαδή 25 μονάδες σε θέματα με 50% πιθανότητες επιτυχίας ασχέτως γνώσεων. Σε αυτήν την περίπτωση κρίνω ότι υπάρχει πρόβλημα στην πραγματική αξιολόγηση των μαθητών. Και αυτό γιατί όλοι μας έχουμε ακούσει για το πως απαντούν κάποιοι μαθητές τα Σ/Λ, πράγμα το οποίο αδικεί τους μαθητές του 90+.

Πάντως σε γενικές γραμμές ήταν καλά θέματα, ηρέμησαν οι μαθητές και οι γονείς έπειτα από το πατατράκ σε Φυσική και Μαθηματικά και πάμε για άλλα. Για την επόμενή μας Οδύσσεια: Τι θα απογίνει η Πληροφορική στο Νέο Λύκειο.

Αθανάσιος Πέρδος

Με ένα πρόχειρο σχολιασμό για τα θέματα θα έλεγα ότι καλύπτουν όλη την ύλη, και απευθύνονται σε καλά διαβασμένους μαθητές. Τονίζω ότι τα θέματα απευθύνονται σε μαθητές και όχι καθηγητές. Επομένως θεωρώ ότι το επίπεδο δυσκολίας είναι το πρέπον.  Επίσης θεωρώ πολύ θετικό ότι πολλά ερωτήματα στο θέμα Γ και στο Θέμα Δ (Δ2, Δ3, Δ4) επιδέχονται διαφορετικές λύσεις οι οποίες όμως είναι εξίσου αποδεκτές.
Έχω όμως δύο ενστάσεις.
Η πρώτη διατυπώθηκε ήδη σε σχέση με το Α4 και αφορά το ίδιο θέμα στο διαγώνισμα από το στέκι. Καλό θα ήταν να αποφεύγονται θέματα που είναι αναρτημένα στο διαδίκτυο τον τελευταίο μήνα, γιατί σε ορισμένους δημιουργούνται εντυπώσεις. Δεν παύει βέβαια να είναι ένα πολύ καλό θέμα.
Η δεύτερη ένσταση είναι στη διατύπωση του Β2. Θεωρώ ότι έπρεπε να υπάρχει διατύπωση της μορφής "κατά την εκτέλεση του προγράμματος και του υποπρογράμματος", γιατί αρχικά λέει "Δίνεται πρόγραμμα και ένα υποπρόγραμμα". Όπως διατυπώθηκε ίσως να μπέρδεψε κάποιους μαθητές να γράψουν τις τιμές που εμφανίζονται μόνο στο πρόγραμμα. 
Νομίζω πάντως ότι φέτος το μάθημα πήγε μπροστά σε σχέση με αυτά που συνέβησαν πέρυσι. Μπράβο στην ΚΕΕ που κρατήθηκε στο ύψος των περιστάσεων. 

Νίκος Αδαμόπουλος

Χωρίς να σημαίνει ότι τα θέματα δεν μου άρεσαν, καταγράφω κάποιες παρατηρήσεις κυρίως σε αυτά που δεν μου άρεσαν:

Γενικά, δίνονται πολλοί βαθμοί σε θέματα που αντιγράφονται σχετικά εύκολα από μαθητή σε μαθητή: Α1, Α2, Α3, Α4, Β2 (συνολικά 38 μονάδες)!!!

Επίσης, πολλοί βαθμοί από θέματα ανάπτυξης: Α5 (συνολικά 12 μονάδες από 3 ερωτήματα τα οποία μάλιστα είναι συγκεντρωμένα στο ίδιο τμήμα του βιβλίου - μέσα σε 5 σελίδες)!

Στο Β1 θεωρώ άστοχη τη διατύπωση: "που θα εμφανιστούν κατά την εκτέλεση του προγράμματος", σε συνδυασμό με τη φράση "Δίνεται το παρακάτω πρόγραμμα και ένα υποπρόγραμμα". Είναι σίγουρο ότι θα προβλημάτισε ή και θα μπέρδεψε τους μαθητές.... Το ίδιο είχε γίνει και το 2006 με το θέμα 1.Γ ( http://dide.ilei.sch.gr/keplinet/education/docs/them_plir_c_kat_hmer_no_060530.pdf ), όπου και τότε είχε μπερδέψει κάποιους μαθητές. Όσο κι αν εμάς μας φαίνεται ότι δεν υπάρχει πρόβλημα, κανονικά πρόκειται για το κύριο πρόγραμμα και το υποπρόγραμμα που και τα δύο μαζί αποτελούν το πρόγραμμα.

Αρνητικό στοιχείο για το Β2 είναι ότι δεν περιλαμβάνει πίνακα τιμών: α) γιατί πλέον μπορεί εύκολα να αντιγραφεί η λύση, β) είναι πιο δύσκολη η αξιολόγηση σε περίπτωση λάθους, γ) θεωρώ ότι είναι πισωγύρισμα σε σχέση με αυτό που είχε καθιερωθεί τα τελευταία χρόνια σε τέτοιου είδους θέματα.

Στο θέμα Γ θεωρώ άστοχη τη διατύπωση: "συνολική βαθμολογία", αφού αυτή αναφέρεται σε μέσο όρο. Ας έλεγε "τελική βαθμολογία".

Το θέμα Δ έχει επιρροές από το θέμα 4 του 2005 εσπερινών: http://dide.ilei.sch.gr/keplinet/education/docs/them_plir_kat_d_esp_no_0605.pdf , χωρίς κατ' ανάγκη να είναι αρνητικό αυτό!

Ομοίως, το Α4 θυμίζει κάπως αντίστοιχο ερώτημα του φετινού διαγωνίσματος του Στεκιού, χωρίς κατ' ανάγκη να είναι αρνητικό αυτό!

noname

@Νίκος Αδαμόπουλος
Με καλύψατε απόλυτα!

fof


Παράθεση από: noname στις 23 Μαΐου 2011, 02:30:49 ΜΜ
Τα φετινά θέματα ήταν καλά. Αν και τα περσινά ήταν καλύτερα αν εξαιρέσουμε τη διατύπωση (και την αναστάτωση που προκάλεσε) του θέματος Γ.
Παρόλα αυτά, φέτος δόθηκαν:

  • 20 μονάδες σε Σ/Λ
  • 5 μονάδες Α/Ψ
  • 12 μονάδες ανάπτυξης
Σύνολο=37

Έχουμε δηλαδή 25 μονάδες σε θέματα με 50% πιθανότητες επιτυχίας ασχέτως γνώσεων. Σε αυτήν την περίπτωση κρίνω ότι υπάρχει πρόβλημα στην πραγματική αξιολόγηση των μαθητών. Και αυτό γιατί όλοι μας έχουμε ακούσει για το πως απαντούν κάποιοι μαθητές τα Σ/Λ, πράγμα το οποίο αδικεί τους μαθητές του 90+.
Παράθεση από: Νίκος Αδαμόπουλος στις 23 Μαΐου 2011, 02:41:34 ΜΜ
Χωρίς να σημαίνει ότι τα θέματα δεν μου άρεσαν, καταγράφω κάποιες παρατηρήσεις κυρίως σε αυτά που δεν μου άρεσαν:

Γενικά, δίνονται πολλοί βαθμοί σε θέματα που αντιγράφονται σχετικά εύκολα από μαθητή σε μαθητή: Α1, Α2, Α3, Α4, Β2 (συνολικά 38 μονάδες)!!!

Επίσης, πολλοί βαθμοί από θέματα ανάπτυξης: Α5 (συνολικά 12 μονάδες από 3 ερωτήματα τα οποία μάλιστα είναι συγκεντρωμένα στο ίδιο τμήμα του βιβλίου - μέσα σε 5 σελίδες)!


Συμφωνώ με τις παρατηρήσεις σας..

διαφωνώ όμως στο ερώτημα Α4. Πιστεύω πως δεν θα έπρεπε να το βάλουν για πολλούς λόγους

Αθανάσιος Πέρδος

Παράθεση από: Νίκος Αδαμόπουλος στις 23 Μαΐου 2011, 02:41:34 ΜΜ

Στο Β1 θεωρώ άστοχη τη διατύπωση: "που θα εμφανιστούν κατά την εκτέλεση του προγράμματος", σε συνδυασμό με τη φράση "Δίνεται το παρακάτω πρόγραμμα και ένα υποπρόγραμμα". Είναι σίγουρο ότι θα προβλημάτισε ή και θα μπέρδεψε τους μαθητές.... Το ίδιο είχε γίνει και το 2006 με το θέμα 1.Γ ( http://dide.ilei.sch.gr/keplinet/education/docs/them_plir_c_kat_hmer_no_060530.pdf ), όπου και τότε είχε μπερδέψει κάποιους μαθητές. Όσο κι αν εμάς μας φαίνεται ότι δεν υπάρχει πρόβλημα, κανονικά πρόκειται για το κύριο πρόγραμμα και το υποπρόγραμμα που και τα δύο μαζί αποτελούν το πρόγραμμα.

Αρνητικό στοιχείο για το Β2 είναι ότι δεν περιλαμβάνει πίνακα τιμών: α) γιατί πλέον μπορεί εύκολα να αντιγραφεί η λύση, β) είναι πιο δύσκολη η αξιολόγηση σε περίπτωση λάθους, γ) θεωρώ ότι είναι πισωγύρισμα σε σχέση με αυτό που είχε καθιερωθεί τα τελευταία χρόνια σε τέτοιου είδους θέματα.


Για το Β2 μιλάμε και οι δύο. Έχεις δίκαιο για τον πίνακα τιμών αλλά πως να δίνονταν ο πίνακας αρχικά; Η θα καθοδηγούσε τους μαθητές ή θα τους μπέρδευε. Είναι κάτι που με έχει απασχολήσει αλλά δεν ξέρω πως ακριβώς θα πρέπει να τεθεί.

themata

Παράθεση από: spantoulis στις 23 Μαΐου 2011, 02:03:31 ΜΜ
θα φανεί στη βαθμολόγηση....

εννοείται,
και μιλάω χωρίς να θελω να αντιπαρατεθω, απλα εκφραζω μερικες αποψεις πανω στο θεμα.

φιλικά
Παναγιώτης

Stefevan

To Δ μου θύμισε διαγώνισμα Χίου και τα παιδιά αυτό μου είπαν :) Μόνο που σε αυτή η κύρια διαγώνιος έπαιζε κανονικά. Εμένα μου φάνηκαν έξυπνα τα θέματα με μερικές παγίδες και η θεωρία του ήταν εύκολη γιατί μπορείς να τα εξηγήσεις αν έχεις πιάσει το νόημα και δεν χρειάζεται να τα έχεις μάθει απ'εξω (by heart   :P)

Στο εσπερινό... τι είναι αλγόριθμος! Ήθελα πολύ να δω αυτή την ερώτηση!  :D :) ;D 8)

Τα υποπρογράμματα και το διάγραμμα ροής ήταν αναμενόμενα και έλειπε η μεταγλώττιση και ι γλώσσες προγραμματισμού.

Ωραία!


spantoulis

Παράθεση από: themata στις 23 Μαΐου 2011, 03:21:37 ΜΜ
εννοείται,
και μιλάω χωρίς να θελω να αντιπαρατεθω, απλα εκφραζω μερικες αποψεις πανω στο θεμα.

φιλικά
Παναγιώτης

Πάντα! Κουβέντα κάνουμε εδώ  :)
Η χρήση υπολογιστών ΔΕΝ είναι πληροφορική

Eri

Συμφωνώ με όλους και εγω! Σωστή και η τοποθέτηση της ΠΕΚΑΠ.
Θα συμπληρώσω μόνο ότι τα θέματα φέτος δεν είχαν καμια πρωτοτυπία. (Ακόμη και το Α4 κλεμμένο, ακόμη και ο τετραγωνικός πίνακας είχε ξαναζητηθει). Μήπως σιγα σιγα στερεύουμε??  :(
Επίσης εκτός αυτού, τα θέματα θεωρώ ότι ηταν λίγα σα ποσότητα.. αυτο το λέω κυρίως όχι γιατι ΕΓΩ τα έλυσα γρήγορα, αλλά και γιατι πολλοί μαθητές (και πολλοι εξ αυτών και καλοί) είχαν ολοκληρώσει και παραδώσει το γραπτό 1 ώρα σχεδόν πριν εξαντληθεί ο χρόνος!