Μια σκέψη για το θέμα Α: Θεωρώ ότι η συμμετοχή της "νέας" ύλης είναι υπερβολικά μεγάλη. Αν ο σκοπός του διαγωνίσματος είναι κάνουν οι μαθητές εξάσκηση στα νέα κεφάλαια, τότε η κατανομή αυτή είναι αποδεκτή. Όμως δεν θα μπορούσε να σταθεί ως διαγώνισμα πανελλαδικών, αφού "αγνοεί" σχεδόν όλη την υπόλοιπη θεωρία (π.χ. δομές και μετατροπές, υποπρογράμματα). Και όπως ίσως θα γνωρίζετε όλοι τα θέματα πρέπει να καλύπτουν όλη την ύλη.
Τα θέματα είναι πολύ καλά, αλλά χρόνια τώρα λέω ότι η πλειοψηφία των υποψηφίων παραμένει σε πολύ μέτρια επίπεδα για να ανταποκριθεί σε ένα τέτοιου επιπέδου διαγώνισμα. Ένα 10-20 % θα έγραφε πάνω από 85. Οι υπόλοιποι θα αγκομαχούσαν να περάσουν τη βάση. Πόσο μάλλον φέτος που μέρος της "δυνατής" μερίδας των μαθητών μετακινήθηκε στην άλλη κατεύθυνση για τους γνωστούς λόγους.
Θεωρώ επίσης ότι το θέμα Α3 δεν μπορεί να τεθεί με βάση τις φετινές οδηγίες για την ύλη, γιατί αναφέρει ξεκάθαρα ότι δεν πρέπει να εμπλακούν οι μαθητές σε υπολογισμό πολυπλοκότητας έστω κι αν η διαφορά είναι εμφανής λόγω των εμφωλευμένων δομών επανάληψης στη μία περίπτωση από τις δύο. Ίσως με κάποια άλλη διατύπωση να γίνει λιγότερο "αμφιλεγόμενο"..
"Προτείνεται ο εκπαιδευτικός να δείξει τον πίνακα 2.2 και την εικόνα 2.10 από την παράγραφο 2.2.3 του βιβλίου της Β' ΓΕΛ, καθώς και τον πίνακα 5.4 του βιβλίου της Γ΄ τάξης και να συζητήσει με τους μαθητές, για την αύξηση του χρόνου ολοκλήρωσης που απαιτεί ένας αλγόριθμος, καθώς αυξάνεται η πολυπλοκότητά του." (σελ.10).
Μια σκέψη για το θέμα Α: Θεωρώ ότι η συμμετοχή της "νέας" ύλης είναι υπερβολικά μεγάλη. Αν ο σκοπός του διαγωνίσματος είναι κάνουν οι μαθητές εξάσκηση στα νέα κεφάλαια, τότε η κατανομή αυτή είναι αποδεκτή. Όμως δεν θα μπορούσε να σταθεί ως διαγώνισμα πανελλαδικών, αφού "αγνοεί" σχεδόν όλη την υπόλοιπη θεωρία (π.χ. δομές και μετατροπές, υποπρογράμματα). Και όπως ίσως θα γνωρίζετε όλοι τα θέματα πρέπει να καλύπτουν όλη την ύλη.
ΚαλησπέραΠολύ ωραία
μου άρεσαν πάρα μα πάρα πολύ τα ερωτήματα Α2 και Α4, πολύ πιθανά να μπει κάτι παρόμοια και στις πανελλήνιες, βατά γενικά, έχουν ερωτήματα στα οποία κάποιος πρέπει να έχει κατανοήσει τους αντίστοιχους αλγορίθμους, αλλά ταυτόχρονα όχι κάτι πολύ δύσκολο. θα ήθελα να παραθέσω κάποιες ενδεικτικές απαντήσεις στο Α4, με κάποια σχόλια, για παραπάνω συζήτηση με τους μαθητές, να μου πείτε τη γνώμη σας
1.Λάθος (αντίθετα θα εκτελέσει τις περισσότερες εντολές)
2. Λάθος (θα εκτελεστεί ακριβώς 9 φορές )
3. Σωστό (θα αντιμεταθέταμε κάθε φορά το μεγαλύτερο με το τρέχων αρχικό, άρα θα έκανε φθίνουσα αντί αύξουσα)
4. Σωστό (σε όλες τις επαναλήψεις θα πάρει τιμή 10 καθώς είναι η τελευταία τιμή της επανάληψης )
5. Λάθος (αν μέτρησα σωστά τις επαναλήψεις το εσωτερικό για θα εκτελεστεί για 9+8+7+6+5+4+3+2+1=45 φορές, καθώς ο αριθμός επαναλήψεων που εκτελείται είναι μεταβλητός)
6. Σωστό (αντιμεταθέτει κάθε φορά το μικρότερο στοιχείο κάθε φορά με το τρέχων αρχικό)
Β εδώ μου φάνηκε πως αν και θεωρητικά απλούστερο θα μπορούσε να μπερδευτεί κάποιος
1. ακέραιες σταθερές --> 1,9,10
2. αριθμητική έκφραση --> λ+1
3. αλφαριθμητική μεταβλητή --> η μεταβλητή Τ
4. λογική έκφραση--> Α[μ] < Α[κ]
συμφωνείται ή βλέπετε κάτι λάθος ?? ευχαριστώ
Γνωρίζω ότι η περίπτωση αυτή έχει φέρει διχογνωμίες σε αρκετές συζητήσεις και μας απασχόλησε αρκετά στην ομάδα.Δεν συμμετέχω στην ομάδα αλλά εγώ δεν θα την ακουμπούσα τη συγκεκριμένη περίπτωση.
"Προτείνεται ο εκπαιδευτικός να δείξει τον πίνακα 2.2 και την εικόνα 2.10 από την παράγραφο 2.2.3 του βιβλίου της Β' ΓΕΛ, καθώς και τον πίνακα 5.4 του βιβλίου της Γ΄ τάξης και να συζητήσει με τους μαθητές, για την αύξηση του χρόνου ολοκλήρωσης που απαιτεί ένας αλγόριθμος, καθώς αυξάνεται η πολυπλοκότητά του." (σελ.10).
Ο όρος "κατηγορία χρονικής πολυπλοκότητας" βρίσκεται στην παράγραφο 5.3 σε σημείο που είναι ξεκάθαρα εκτός ύλης. Η ύλη μας σταματά πριν από τον ορισμό της πολυπλοκότητας.
Για να μπορώ να αποφανθώ σε ποια κατηγορία χρονικής πολυπλοκότητας ανήκει ένας αλγόριθμος θα πρέπει να μπορώ να υπολογίσω την πολυπλοκότητα του. Όμως στις οδηγίες γράφει ξεκάθαρα: "Για τον συμβολισμό Ο της πολυπλοκότητας, δεν πρέπει να αναλυθεί τι ακριβώς εκφράζει και πως υπολογίζεται σε ένα αλγόριθμο." Στη συνέχεια αναφέρεται στις οδηγίες αυτό που παραθέτεις,
Άκυρο ίσως για το σημείο στο οποίο κάνω την ερώτηση, αλλά τελικά οι υποενότητες 5.3.1, 5.3.2 είναι ή δεν είναι μέσα στην ύλη? Εγώ τις δίδαξα πάντως κανονικά.
Οι λύσεις θα ακολουθήσουν σύντομα :)
Σύντομα;
Μπορεί κάποιος να ανεβάσει τις ενδεικτικές λυσεις της θεωρίας περισσότερο. ΕυχαριστώΥποβάλλω τις υπόλοιπες ενδεικτικές απαντήσεις των ερωτημάτων Α2 και Α3 για παρατηρήσεις και σχολιασμό.
στο θέμα β1. η εντολή Α[j-1] > A[j] θα την μετρήσουμε ως μία πράξη ή ως 2?
το Α[j-1] είναι μια πράξη μόνο του και το > ακόμα μια???
Απορώ γιατί ένας καθηγητής να ζητά-απαιτεί τις λύσεις ενός διαγωνίσματος έτοιμες. Δεν μπορείτε συνάδελφοι να το λύσετε μόνοι σας;
Απορώ γιατί ένας καθηγητής να ζητά-απαιτεί τις λύσεις ενός διαγωνίσματος έτοιμες. Δεν μπορείτε συνάδελφοι να το λύσετε μόνοι σας;
Καλημέρα και συγχαρητήρια σε όσους εργάστηκαν για το διαγώνισμα.
Θα ήθελα μία μικρή βοήθεια για το θέμα Α4.
Θα μπορούσε κάποιος να εξηγήσει πώς προκύπτει ότι η πρόταση 6 :" Το ανωτέρω τμήμα υλοποιεί ταξινόμηση σε αύξουσα σειρά "
είναι λάθος; (Σύμφωνα με τις ενδεικτικές απαντήσεις);
Καλησπέρα
μου άρεσαν πάρα μα πάρα πολύ τα ερωτήματα Α2 και Α4, πολύ πιθανά να μπει κάτι παρόμοια και στις πανελλήνιες, βατά γενικά, έχουν ερωτήματα στα οποία κάποιος πρέπει να έχει κατανοήσει τους αντίστοιχους αλγορίθμους, αλλά ταυτόχρονα όχι κάτι πολύ δύσκολο. θα ήθελα να παραθέσω κάποιες ενδεικτικές απαντήσεις στο Α4, με κάποια σχόλια, για παραπάνω συζήτηση με τους μαθητές, να μου πείτε τη γνώμη σας
1.Λάθος (αντίθετα θα εκτελέσει τις περισσότερες εντολές)
2. Λάθος (θα εκτελεστεί ακριβώς 9 φορές )
3. Σωστό (θα αντιμεταθέταμε κάθε φορά το μεγαλύτερο με το τρέχων αρχικό, άρα θα έκανε φθίνουσα αντί αύξουσα)
4. Σωστό (σε όλες τις επαναλήψεις θα πάρει τιμή 10 καθώς είναι η τελευταία τιμή της επανάληψης )
5. Λάθος (αν μέτρησα σωστά τις επαναλήψεις το εσωτερικό για θα εκτελεστεί για 9+8+7+6+5+4+3+2+1=45 φορές, καθώς ο αριθμός επαναλήψεων που εκτελείται είναι μεταβλητός)
6. Σωστό (αντιμεταθέτει κάθε φορά το μικρότερο στοιχείο κάθε φορά με το τρέχων αρχικό)
Β εδώ μου φάνηκε πως αν και θεωρητικά απλούστερο θα μπορούσε να μπερδευτεί κάποιος
1. ακέραιες σταθερές --> 1,9,10
2. αριθμητική έκφραση --> λ+1
3. αλφαριθμητική μεταβλητή --> η μεταβλητή Τ
4. λογική έκφραση--> Α[μ] < Α[κ]
συμφωνείται ή βλέπετε κάτι λάθος ?? ευχαριστώ
Δεν είμαι σίγουρος και ούτε θέλω να πιστεύω ότι πρόκειται για καθηγητή. Πιθανώς ο Σωκράτης να είναι μαθητής.Μακάρι να ήμουν.
Καλημέρα και συγχαρητήρια σε όσους εργάστηκαν για το διαγώνισμα.
Θα ήθελα μία μικρή βοήθεια για το θέμα Α4.
Θα μπορούσε κάποιος να εξηγήσει πώς προκύπτει ότι η πρόταση 6 :" Το ανωτέρω τμήμα υλοποιεί ταξινόμηση σε αύξουσα σειρά "
είναι λάθος; (Σύμφωνα με τις ενδεικτικές απαντήσεις);
Καλημέρα. Την ίδια απορία έχω και εγώ. Νομίζω η μεταβλητή κ κρατάει την θέση του μικρότερου στοιχείου. Άρα είναι η ταξινόμηση γίνεται σε αύξουσα σειρά. Αν ισχύει αυτό τότε και το πρώτο Σ-Λ πρέπει να αλλάξει σε Λάθος, αφού η εντολή 5 θα εκτελεστεί σε όλες τις επαναλήψεις.
Βρήκα το θέμα Δ κάπως υπερβολικό από άποψη όγκου. Ενας μαθητής θα χρειάζοταν αρκετή ώρα απλα και μόνο για να διακρίνει τι χρειαζεται να κάνει. Ίσως, το κομμάτι του ΗΥ να ήταν μια διαδικασία "έτοιμη" που να αρκεί να την καλέσει ο μαθητής κατάλληλα.Πράγματι, ο βαθμός δυσκολίας του Θέματος Δ και κυρίως του ερωτήματος Δ4 ήταν δυσανάλογα μεγαλύτερος σε σύγκριση με των υπόλοιπων θεμάτων π.χ. του Θέματος Γ. Προσωπικά δυσκολεύτηκα στην κατανόηση της εκφώνησης του Δ4.
Συμφωνώ απόλυτα με τη επιλογή των θεμάτων όπως και με το ύφος των ερωτήσεων.
ΥΣ: Στο Β1 εγώ γιατί βγάζω 22, ενώ στις λύσεις είναι 21; Τι λάθος κάνω;Γιατί στην τελευταία επανάληψη η συνθήκη Α[λ]< Α[π] είναι Ψευδής και επομένως δεν εκτελείται η εντολή π <- λ.
Πράγματι, ο βαθμός δυσκολίας του Θέματος Δ και κυρίως του ερωτήματος Δ4 ήταν δυσανάλογα μεγαλύτερος σε σύγκριση με των υπόλοιπων θεμάτων π.χ. του Θέματος Γ. Προσωπικά δυσκολεύτηκα στην κατανόηση της εκφώνησης του Δ4.
Πάντως δεν θεωρώ ότι είναι κακό να προτείνουμε απαιτητικά θέματα στους μαθητές μας.
Μια μικρή διόρθωση στη λύση του Θέματος Δ και συγκεκριμένα στο Δ2: Στον έλεγχο εγκυρότητας τιμών η εντολή Διάβασε απ να διορθωθεί στο ορθό Διάβασε Κ[i,j].
Γιατί στην τελευταία επανάληψη η συνθήκη Α[λ]< Α[π] είναι Ψευδής και επομένως δεν εκτελείται η εντολή π <- λ.
Παρακαλώ! Λίγη Βοήθεια! Εχω σκαλωσει ισως είναι και η νύστα.... αλλα γιατί ειναι ψευδής η συνθήκη?!?!? δεν μπορώ να το καταλάβω.Μετά την πρώτη εσωτερική επανάληψη ο πίνακας γίνεται [5, 40, 30, 10, 50]. Έτσι ή τελευταία συνθήκη είναι 50<10 ψευδής.
Τελος να πω συγχαρητήρια για τις πρωτότυπες ασκήσεις! Είμαι πολύ πολύ καινούρια συνάδελφος και το forum με έχει στηρίξει πολύ και εμένα και συνεπώς και τους μαθητές μου!
Καλή επιτυχία σε όλους!