Γενικό Λύκειο > Δομές δεδομένων

Υλοποίηση ουράς

(1/2) > >>

gpapargi:
Έχω μεγάλο πρόβλημα στο πως να διδάξω την υλοποίηση της ουράς. Αυτό που έχει μέσα το βιβλίο είναι προφανώς λάθος αφού τα στοιχεία είναι μονής χρήσεως σε κάποιες περιπτώσεις. Θα ήταν πολύ καλύτερη μια κυκλική υλοποίηση με mod ή και με "Αν" έστω και αν έφτιαχνα ένα υποπρόγραμμα που έπαιρνε την τρέχουσα τιμή του δείκτη και μου γύριζε την επόμενη (και μέσα έκρυβα το πως βρίσκω την επόμενη τιμή).
Το θέμα είναι τι διδάσκω. Δυσκολεύομαι να διδάξω κάτι που ξέρω ότι είναι λάθος. Από την άλλη φοβάμαι να διδάξω και το σωστό γιατί υπάρχουν και οι πανελλήνιες. Έχει κανείς απάντηση;

andreas_p:
Διδάσκουμε την ουρά  , ΟΧΙ κυκλικά , αλλά σειριακά. (Σε περίπτωση ολίσθησης)

gpapargi:
Από ότι είδα η ουρά με ολίσθηση χρησιμοποιείται στο συμπληρωματικό υλικό. Είναι μια λύση με κακή ποπλυπλοκότητα (αλλοιώνει την αλγοριθμική τάξη), αλλά όχι λάθος. Η υλοποίηση ουράς μονής χρήσεως είναι λάθος. Προτιμώ την ολίσθηση (με βαριά καρδιά). Καλύτερα ορθός και κακός παρά λανθασμένος. Σαν να κάνει εύρεση μεγίστου με πλήρη ταξινόμηση. Ε ρε που μπλέξαμε...  :-\

alkisg:
Τα ίδια παράπονα είχα κάνει κι εγώ σε παλιότερο θέμα: https://alkisg.mysch.gr/steki/index.php?topic=8149.0

Εντωμεταξύ, τα τετράδια μαθητή, ενδεικτικές λύσεις ασκήσεων κλπ, ΔΕΝ θεωρούνται ως εξεταστέα ύλη, σωστά; Η ολίσθηση υπάρχει μόνο στην λύση της άσκησης με το ταχυδρομείο, δεν αναφέρεται αλλού.

Νομίζω ότι το καλύτερο θα είναι:

* Η επιτροπή να μην βάλει φέτος άσκηση με ολίσθηση.
* Για του χρόνου, η ενδεικτική λύση της άσκησης με το ταχυδρομείο να αλλάξει ώστε να γίνει επιστημονικά σωστή, Εισαγωγή = Ο(1). Είτε ΑΝ είτε mod, όχι ΓΙΑ. Για ποιο λόγο να κάνει κανείς επανάληψη όταν δεν χρειάζεται?!
* Προς το παρόν για τους διδάσκοντες και τους μαθητές, μάλλον ισχύει η λογική του στρατού... "εκτελώ τη διαταγή αλλά υποβάλλω αναφορά με τις αντιρρήσεις μου". Λέμε στους μαθητές τι γράφει το διδακτικό πακέτο, κι ας παραπονιόμαστε γι' αυτό.
* Αν τώρα γίνει η στραβή και μπει τέτοιο θέμα, θα πρέπει οι βαθμολογητές να δεχτούν οπωσδήποτε ως σωστή μια κυκλική λύση, προστατεύοντας τους "υπερβολικά καλούς" μαθητές.

ApoAntonis:

--- Παράθεση από: alkisg στις 21 Απρ 2021, 05:32:00 μμ ---Εντωμεταξύ, τα τετράδια μαθητή, ενδεικτικές λύσεις ασκήσεων κλπ, ΔΕΝ θεωρούνται ως εξεταστέα ύλη, σωστά;

--- Τέλος παράθεσης ---

Η εξεσταστέα ταυτίζεται με την διδακτέα στα πανελλαδικώς εξεταζόμενα. Το ΦΕΚ ορίζει τα βιβλία  1 και 2 ως βιβλία του μαθήματος.
(το ινστιτούτο μοιάζει να έχει λίγο διαφορετική άποψη και βάζει στα διδακτικά εγχειρίδια το βιβλίο λύσεων, περίεργο)


--- Παράθεση από: alkisg στις 21 Απρ 2021, 05:32:00 μμ --- Η ολίσθηση υπάρχει μόνο στην λύση της άσκησης με το ταχυδρομείο, δεν αναφέρεται αλλού.

--- Τέλος παράθεσης ---

ΠΙΑΣΤΟ ΤΟ ΑΒΓΟ ΚΑΙ ΚΟΥΡΕΥΤΟ:
(από τις οδηγίες)

Να παρουσιαστεί η διαδικασία της «ολίσθησης» των στοιχείων μιας ουράς για την αξιοποίηση όλων των θέσεών
της, στην περίπτωση που ζητείται από την περιγραφή του προβλήματος. Για να μην υπάρξουν κενές, μη
αξιοποιήσιμες, θέσεις στην αρχή της ουράς, υλοποιείται «ολίσθηση». Ως «ολίσθηση» (shift) περιγράφουμε τη
μετακίνηση των περιεχομένων της ουράς, ώστε οι κενές θέσεις προς εισαγωγή νέων στοιχείων να βρίσκονται στο
πίσω μέρος της ουράς. Αν δεν πραγματοποιηθεί ολίσθηση, τότε θεωρούμε ότι η ουρά είναι γεμάτη όταν περιέχει
στοιχείο στην τελευταία της θέση.

Τι σημαίνει "να παρουσιαστεί"; Εγώ το καταλαβαίνω ότι ανήκει στην διδακτέα.

Πλοήγηση

[0] Λίστα μηνυμάτων

[#] Επόμενη σελίδα

Μετάβαση στην πλήρη έκδοση