ΥΠΟΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΣΕ ΨΕΥΔΟΚΩΔΙΚΑ

Ξεκίνησε από karinakis, 06 Ιαν 2010, 12:53:33 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

karinakis

Συνάδελφοι διδάσκω πρώτη φορά το μάθημα και θέλω να ρωτήσω το εξής:

Όσον αφορά τα υποπρογράμματα θα πρέπει να τα διδάξουμε στους μαθητές και με ψευδοκώδικα;;; Βέβαια στο βιβλίο στη σελίδα 25 αναφέρει "Κάλεσε όνομα υποπρογράμματος" όμως πουθενά δεν υπάρχει κανένα παράδειγμα για να δούμε τη δομή ακριβώς του ψευδοκώδικα. Επίσης στη διευκρινιστική εγκύκλιο λέει ότι σε προβλήματα ή ασκήσεις που απαιτείται αναπαράσταση αλγορίθμου μπορούν να χρησιμοποιήσουν ψευδοκώδικα ή Pascal.

Είναι καλύτερα πιστεύω για τους μαθητές να τους διδάψουμε μόνο τον τρόπο με την Pascal (άρα δεν τους φορτώνουμε και με κάτι επιπλέον όπως ο ψευδοκώδικας), όμως τι θα γίνει αν τους ζητήσουν λύση με ψευδοκώδικα ή ακόμη χειρότερα αν τους ζητήσουν να εκτελέσουν ψευδοκώδικα που περιέχει υποπρόγραμμα;;;; Γιατί εκεί είναι σίγουρο ότι θα το χάσουν το θέμα ακόμη και αν γνωρίζουν την τεχνική των υποπρογραμμάτων στην Pascal.

Θα ήταν χρήσιμο αν κάποιος διαθέτει ασκήσεις υποπρογραμμάτων με ψευδοκώδικα να τις ανεβάσει για να μη βρεθούμε εκτεθειμενοι απέναντι στους μαθητές μας.

ευχαριστώ εκ των προτέρων

iliasthes

 Συνάδελφε αν θυμάμαι καλά είχε ξανατεθεί το ερώτημα στο παρελθόν και έμεινε έτσι μετέωρο πάλι. Προσωπικά εκτιμώ οτι είναι απίθανο να μπει τέτοιο θέμα γιατί το πιο πιθανό είναι να υπάρξουν ενστάσεις. Στον ψευδοκώδικα δεν έχουμε αυστηρό, συντακτικό και φυσικά η δομή ενός αλγόριθμου δεν είναι ίδια με την δομή ενός προγράμματος pascal. Δεν υπάρχει πχ σε κανένα παράδειγμα επικεφαλίδα για τον αλγόριθμο και οι μαθητές δεν διδάσκονται κάτι τέτοιο καθόλου. Δηλαδή δεν ξεκινάμε:

Αλγόριθμος Υπολογισμός_Μέσου όρου

Αρχή
.....
Τέλος
για να μπορέσουμε μετά να πούμε και Υποπρόγραμμα. Το μόνο που θα μπορούσα να φανταστώ, είναι κάτι σαν το παρακάτω:
Να δίνονται 3 αλγόριθμοι στους οποίους οι εκφωνητές θα δώσουν ένα όνομα πχ Αλγόριθμος Εισαγωγή_Δεδομένων
Αλγόριθμος Επεξεργασία_Δεδομένων, Αγόριθμος Εμφάνιση_Αποτελέσμάτων και να ζητάνε από τα παιδιά να φτιάξουν έναν αλγόριθμο που θα χρησιμοποιεί τους ήδη υπάρχοντες για την επίλυση ενός προβλήματος.

Έτσι οι μαθητές θα γράφουν κάτι σαν:
Αρχή
Κάλεσε Εισαγωγή_Δεδομένων
Κάλεσε Επεξεργασία_Δεδομένων
Κάλεσε Εμφάνιση
Τέλος

Φυσικά τα ονόματα των αλγόριθμων δεν θα είναι τόσο βολικά σε μια τέτοια περίπτωση. Αλλά η εκφώνηση μιας τέτοιας άσκησης θα χρειάζεται καναδυο σελίδες και η λύση θα είναι 4-5 σειρές, οπότε πολύ φασαρία για το τίποτα, όταν μάλιστα είναι προτιμότερο μια τέτοια άσκηση να χρησιμοποιηθεί στην pascal.

Καρκαμάνης Γεώργιος

Δεν νομίζω ότι πρέπει να σταθουμε σε κλήση υποπρογραμμάτων σε ψευδοκώδικα αλλά μόνο σε Pascal, καθώς όπως πολύ σωστά είπατε, δεν υπάρχουν και παραδείγματα στο βιβλίο.

Εξάλλου αν πάρουμε το παράδειγμα και της ΑΕΠΠ του Γενικού Λυκείου, ούτε εκεί υπάρχει κλήση υποπρογράμματος σε ψευδογλώσσα


karinakis

συνάδελφοι ευχαριστώ πολύ για τις πολύτιμες συμβουλές σας. Ίσως τελικά να είναι και καλύτερο για τα παιδιά να μάθουν υποπρογράμματα μόνο σε Pascal όπου έχουμε συγκεκριμένη δομή και φιλοσοφία για τον τρόπο ανάπτυξής τους