Η κρίσιμη ώρα του μηχανογραφικού

Ξεκίνησε από KG1998, 09 Ιουν 2016, 09:42:20 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

dkontos

Και για να κλείσουμε το θέμα, έγινε τελικά η επίσημη ανακοίνωση της μετονομασίας και η δημοσίευση στην εφημερίδα της Κυβέρνησης.
Μέσα στο προεδρικό διάταγμα μπορείτε να διαβάσετε τι θα γίνει με αυτούς που έχουν πάρει ήδη πτυχίο, με αυτούς που είναι ήδη στην σχολή αλλά και με αυτούς που θα εισαχθόυν την τρέχουσα ακαδημαική χρονιά.

Μετονομασία Σχολής και ομώνυμου Τμήματος HMMY σε Σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών & Μηχανικών Υπολογιστών

Η Πρυτανεία του Πολυτεχνείου Κρήτης είναι στην ευχάριστη θέση να ανακοινώσει ότι, σύμφωνα με το Π.Δ. 67/2016 (ΦΕΚ 123 τ.A/01-07-2016), η Σχολή Ηλεκτρονικών Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών του Πολυτεχνείου Κρήτης μετονομάζεται σε Σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών & Μηχανικών Υπολογιστών (ΗΜΜΥ) και το ομώνυμο Τμήμα Ηλεκτρονικών Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών μετονομάζεται σε Τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών.

Η μετονομασία αποτελούσε ένα πάγιο αίτημα της Σχολής ΗΜΜΥ και του Πολυτεχνείου Κρήτης από το 2008, καθώς τα ενεργειακά θέματα έχουν σήμερα εθνικό και παγκόσμιο ενδιαφέρον, ενώ από το 2010 η Σχολή είχε ήδη εντάξει μαθήματα Ενέργειας ως υποχρεωτικά στο πρόγραμμα σπουδών της. Επίσης, στο Πολυτεχνείο Κρήτης έχει δημιουργηθεί από το 2013 Πόλος Αριστείας στην Ενέργεια (Energy Cluster), η σημαντική ερευνητική δραστηριότητα του οποίου έχει αναδείξει το Ίδρυμα πρωτοπόρο σε περιφερειακό επίπεδο στον τομέα της Ενέργειας.

Η διδασκαλία και η έρευνα του μετονομαζόμενου Τμήματος ΗΜΜΥ περιλαμβάνει πλέον και την επιστημονική περιοχή των Ηλεκτρολογικών Συστημάτων στα οποία συμπεριλαμβάνονται τα συστήματα για την παραγωγή από συμβατικές ή ανανεώσιμες πηγές, μεταφορά, διανομή, αποθήκευση, έλεγχο, χρησιμοποίηση και εξοικονόμηση κάθε μορφής ενέργειας καθώς και την μελέτη, εγκατάσταση και συντήρηση κάθε είδους ηλεκτρολογικού έργου.

Η Σχολή και το ομώνυμο τμήμα του Πολυτεχνείου Κρήτης εξομοιώνονται πλήρως και ως προς κάθε συνέπεια με τα ομότιτλα τμήματα του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου, του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης και του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας.

Οι διπλωματούχοι του μετονομαζόμενου Τμήματος ορίζονται εφεξής ως Διπλωματούχοι Ηλεκτρολόγοι Μηχανικοί και Μηχανικοί Υπολογιστών και θα έχουν τα επαγγελματικά δικαιώματα του Ηλεκτρολόγου Μηχανικού και Μηχανικού Υπολογιστών όπως αυτά προβλέπονται στις κείμενες σχετικές διατάξεις.

Οι νέοι φοιτητές που θα εισαχθούν στο Τμήμα ΗΜΜΥ του Πολυτεχνείου Κρήτης το Σεπτέμβριο του 2016 θα λάβουν τον τίτλο σπουδών του νέου Τμήματος, δηλαδή θα αποφοιτήσουν ως Ηλεκτρολόγοι Μηχανικοί και Μηχανικοί Υπολογιστών. Το ίδιο ισχύει και για τους εν ενεργεία φοιτητές του Τμήματος, εφόσον παρακολουθήσουν και ολοκληρώσουν επιτυχώς τα υποχρεωτικά μαθήματα της περιοχής των Ηλεκτρολογικών Συστημάτων.

Διαβάστε αναλυτικά το Προεδρικό Διάταγμα, καθώς και τις μεταβατικές διατάξεις.

https://www.tuc.gr/news.html?&tx_mmforum_pi1%5Baction%5D=get_attachment&tx_mmforum_pi1%5Battachment%5D=16659

evry

Πολύ καλή εξέλιξη για το τμήμα, και για όσους δεν έχουν οριστικοποιήσει ακόμα το μηχανογραφικό τους.  ;)

Μια και το ξέχασα λοιπόν, να πω λίγα πράγματα για το πρόγραμμα σπουδών της συγκεκριμένης σχολής όσον αφορά την πληροφορική.

Ο οδηγός σπουδών είναι εδώ:
http://www.ece.tuc.gr/fileadmin/users_data/eced/data/programGuides/undergraduate/UndergraduateProgramGuide2015GR.pdf

Τα μαθήματα που αναφέρονται σε γλώσσες προγραμματισμού, αλγορίθμους, δομές δεδομένων και γενικότερα στον βασικό κορμό της πληροφορικής είναι πολύ φορτωμένα. Σαν να έχουν προσπαθήσει να συμπιέσουν όλες τις γνώσεις που αποτελούν τον κορμό της πληροφορικής σε όσο το δυνατόν λιγότερα μαθήματα.
Για παράδειγμα:
Στο 1ο έτος έχει ένα μάθημα Εισαγωγή στους Η/Υ και την πληροφορική ενώ στα περισσότερα τμήματα πληροφορικής αυτό σπάει σε 2 μαθήματα.
έχει και άλλα παραδείγματα αλλά το πιο χτυπητό είναι το παρακάτω μάθημα:

Δομημένος Προγραμματισμός ΠΛΗ 102
Σύνθετες εφαρμογές δεικτών στη γλώσσα C. Δείκτες σε δείκτες. Αναδρομή. Εισαγωγή σε Java και αφαίρεση στον οντοκεντρικό
προγραμματισμό. Η έννοια της κλάσης και του αντικειμένου. Είσοδος / έξοδος, πέρασμα παραμέτρων σε μεθόδους, επίπεδα
πρόσβασης μεταβλητών / μεθόδων / κλάσεων, υπερφορτισμός, κληρονομικότητα, πολυμορφισμός, αφηρημένες κλάσεις. Αφηρημένοι
τύποι δεδομένων (abstract data types). Παραδείγματα αφηρημένων τύπων δεδομένων και προγραμματισμού των. Λίστες και
παραλλαγές τους (απλά / διπλά διασυνδεδεμένες λίστες, κυκλικές λίστες). Ουρές και στοίβες. Τύποι δεδομένων βασισμένοι σε δενδρική
οργάνωση. Δυαδικά δένδρα αναζήτησης. Δομές βασισμένες σε κατακερματισμό. Εφαρμογές με απλούς αλγόριθμους αναζήτησης.

Δηλαδή σε ένα μάθημα έχουμε
δείκτες σε C + Αντικειμενοστρεφή προγραμματισμό σε Java + Βασικές Δομές Δεδομένων + ΑΤΔ + αναδρομή

Μου φαίνεται κάπως ασύνδετο, και ότι οι φοιτητές δεν έχουν τον χρόνο να τα αφομοιώσουν όλα αυτά. Πέρα από το γεγονός ότι κάνουν Java σε ένα μάθημα που λέγεται δομημένος προγραμματισμός.
Αυτά σαν σχόλια όσον αφορά την πληροφορική πάντα.
Για τις άλλες ροές δεν έχω γνώμη. Από όσο θυμάμαι όταν είχα δει αντίστοιχα προγράμματα σπουδών των ΗΜΜΥ της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης τα δικά τους ΑΠΣ ήταν κάπως πιο στρωτά. Δεν υπάρχει σχέση φυσικά με καθαρά τμήματα πληροφορικής.

Για αυτό σε άλλο μήνυμά μου είχα αναφέρει ότι η προσέγγιση που ακολουθεί κάθε σχολή στα προγραμματιστικά της μαθήματα θα επηρεάσει αρκετά τη φιλοσοφία σου αλλά και τη στάση στον προγραμματισμό. Κλασικό παράδειγμα η πληροφορική του ΟΠΑ που ξεκινάνε με JAVA και οι φοιτητές χάνουν τη μπάλα από το Α' εξάμηνο.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

dkontos

Αγαπητέ "συνάδελφε",
είναι κρίμα άτομα που ανήκουν στην ίδια επιστήμη να προσπαθούν να αποδείξουν ότι ο ένας είναι καλύτερος από τον άλλο όχι χρησιμοποιώντας "ευγενή άμυλα" αλλά διοχετεύοντας λάθος ενημέρωση.
Καταλαβαίνω ότι λόγω των σπουδών σου σε 4ετη πανεπιστημιακά τμήματα έχεις ένα "θέμα" με τα σχετικά 5ετή πολυτεχνικά, είναι κρίμα όμως αυτό να προσπαθείς να το περάσεις και στα νέα παιδιά.

Αγαπητέ "συνάδελφε" αυτό ακριβώς είναι το πρόβλημα που μας οδήγησε στο ότι για την εισαγωγή μαθητών στο Πολυτεχνείο σε κατευθύνσεις Πληροφορικής, να πρέπει να εξετάζονται στην Χημεία και όχι στην Αλγοριθμική. Αυτή η έλλειψη συναδελφικότητας και το πλεόνασμα ατομικισμού κρατά τους επιστήμονες του κλάδου μας, πάντα λίγο πιο πίσω.

Πάμε τώρα στα του Πολυτεχνείου Κρήτης. Αγαπητέ "συνάδελφε" η συγκεκριμένη σχολή είναι η μόνη σχολή ΗΜΜΥ στην Ελλάδα που δεν έχει ροές κατευθύνσεων σε συγκεκριμένη εξειδίκευση (μπορείς να το δεις στον οδηγό σπυδών που δημοσιοποίησες). Δεν κρίνω αν αυτό είναι σωστό ή όχι. Οι διπλωματούχοι του συγκεκριμένου τμήματος έχουν γνώσεις από όλα τα γνωστικά επίπεδα και η εξειδίκευσή τους ορίζεται σε κάποιο βαθμό από την διπλωματική ερευνητική τους εργασία.
Αν όλα αυτά, τα συνδέσεις με τις υπάρχουσες αλυσίδες με προαπαιτούμενα μαθήματα, καταλαβαίνεις ότι οι απόφοιτοι όταν θα πάρουν το χαρτί (δίπλωμα) στο χέρι τους σίγουρα θα "έχουν την γνώση".
Μάλλον δεν έχεις διαβάσει καλά το πρόγραμμα σπουδών του τμήματος. Αν το είχες διαβάσει θα καταλάβαινες ότι πριν από το μάθημα που αναφέρεις (2ο εξάμηνο) υπάρχει το ΠΛΗ 101 (1ο εξάμηνο) που είναι όλη η βασική διδασκαλία της γλώσσας C και του δομημένου προγραμματισμού. Το μάθημα ΠΛΗ 102 έρχεται να εμβαθύνει και να ολοκληρώσει την γνώση στην C και να συνεχίσει - συνδέσει με την εκμάθηση της Java και του αντικειμενοστρεφούς προγραμματισμού. Επίσης οι Δομές Δεδομένων που αναφέρεις είναι άλλο εξαμηνιαίο μάθημα του 2ου έτους.
Θεωρώ ότι ο στόχος της συγκεκριμένης σχολής δεν είναι να βγάλει διπλωματούχους προγραμματιστές (Προσωπική άποψη).

PS1: Ακόμη και τα παιδιά που έχουν ήδη οριστικοποιήσει το μηχανογραφικό τους και θέλουν να το αλλάξουν μπορούν να το κάνουν από το σχολείο που έδωσαν εξετάσεις.
PS2: Ο νέος οδηγός σπουδών μάλλον θα είναι λίγο διαφορετικός.
PS3: Καλό είναι να καταγράφουμε δεδομένα στα παιδιά που μας ζητούν την άποψή μας και όχι να δίνουμε πληροφορίες που τις έχουμε επεξεργαστεί με "προσωπικά κριτήρια".


evry

#18
Διατύπωσα μια άποψη η οποία αποδεικνύεται από τα δεδομένα τα οποία έδωσα. Μπορείς να μη συμφωνείς και είναι δικαίωμά σου, αλλά δεν μπορείς να απαγορεύσεις σε κανέναν να έχει την προσωπική του άποψη. Επίσης καλό θα ήταν να μιλάς με επιχειρήματα και όχι να κάνεις προσωπικές επιθέσεις επειδή δεν σου αρέσει η γνώμη του άλλου.

Παράθεση
Αν το είχες διαβάσει θα καταλάβαινες ότι πριν από το μάθημα που αναφέρεις (2ο εξάμηνο) υπάρχει το ΠΛΗ 101 (1ο εξάμηνο) που είναι όλη η βασική διδασκαλία της γλώσσας C και του δομημένου προγραμματισμού. Το μάθημα ΠΛΗ 102 έρχεται να εμβαθύνει και να ολοκληρώσει την γνώση στην C και να συνεχίσει - συνδέσει με την εκμάθηση της Java και του αντικειμενοστρεφούς προγραμματισμού.
Επίσης οι Δομές Δεδομένων που αναφέρεις είναι άλλο εξαμηνιαίο μάθημα του 2ου έτους.
Ας δούμε όμως πάλι το μάθημα που παράθεσα και το οποίο σε ενόχλησε τόσο πολύ. Αναγκάζομαι να ξαναπαραθέσω το μισό μόνο:
Αφηρημένοι  τύποι δεδομένων (abstract data types). Παραδείγματα αφηρημένων τύπων δεδομένων και προγραμματισμού των. Λίστες και
παραλλαγές τους (απλά / διπλά διασυνδεδεμένες λίστες, κυκλικές λίστες). Ουρές και στοίβες. Τύποι δεδομένων βασισμένοι σε δενδρική
οργάνωση. Δυαδικά δένδρα αναζήτησης. Δομές βασισμένες σε κατακερματισμό.


Και ρωτάω: Τα παραπάνω είναι ή δεν είναι το μισό μάθημα Δομών Δεδομένων σε ένα οποιοδήποτε τμήμα πληροφορικής ή ΗΜΜΥ? εκτός αν τα παραπάνω δεν είναι δομές δεδομένων.
Άρα έχουμε σε ένα μάθημα το οποίο λέγεται Δομημένος προγραμματισμός, το εξής περιεχόμενο:

Δείκτες της C  (+)  Αντικειμενοστρεφή προγραμματισμό σε Java (+) 1/2 Δομές Δεδομένων.

Άσε λοιπόν τις προσωπικές επιθέσεις και πες μου από τα παραπάνω που γράφω τι δεν ισχύει.

ΥΓ. Α, και επειδή είπες ότι διοχετεύω λάθος ενημέρωση, σε παρακαλώ να αναφέρεις συγκεκριμένα ποια είναι αυτή αλλιώς να ανακαλέσεις.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

itt

ΠαράθεσηΑγαπητέ "συνάδελφε",
είναι κρίμα άτομα που ανήκουν στην ίδια επιστήμη να προσπαθούν να αποδείξουν ότι ο ένας είναι καλύτερος από τον άλλο όχι χρησιμοποιώντας "ευγενή άμυλα" αλλά διοχετεύοντας λάθος ενημέρωση.
Καταλαβαίνω ότι λόγω των σπουδών σου σε 4ετη πανεπιστημιακά τμήματα έχεις ένα "θέμα" με τα σχετικά 5ετή πολυτεχνικά, είναι κρίμα όμως αυτό να προσπαθείς να το περάσεις και στα νέα παιδιά.

Αγαπητέ "συνάδελφε" αυτό ακριβώς είναι το πρόβλημα που μας οδήγησε στο ότι για την εισαγωγή μαθητών στο Πολυτεχνείο σε κατευθύνσεις Πληροφορικής, να πρέπει να εξετάζονται στην Χημεία και όχι στην Αλγοριθμική. Αυτή η έλλειψη συναδελφικότητας και το πλεόνασμα ατομικισμού κρατά τους επιστήμονες του κλάδου μας, πάντα λίγο πιο πίσω.

Εγώ δεν νομίζω ότι προκύπτει κάτι τέτοιο από αυτά που έγραψε. Το μόνο που είπε είναι ότι το συγκεκριμένα τμήμα προσπαθεί να βάλει σε ένα μάθημα ουστιαστικά ύλη που ένα τμήμα comp.sci θα έβαζε σε 3. Το οποίο είναι κάτι που κάνουν αρκετά τμήματα μηχανικών, πχ και στους ΗΜΜΥ του ΕΜΠ υπάρχει μάθημα κορμού (δεν θυμάμαι το όνομα του, αλλά μπορώ να το βρω) που είχε μέσα γράφους, αλγόριθμους, δομές, αρχιτεκτονική και κάτι ψιλά.


dkontos

Παράθεση από: itt στις 02 Ιουλ 2016, 08:56:18 ΜΜ
Εγώ δεν νομίζω ότι προκύπτει κάτι τέτοιο από αυτά που έγραψε. Το μόνο που είπε είναι ότι το συγκεκριμένα τμήμα προσπαθεί να βάλει σε ένα μάθημα ουστιαστικά ύλη που ένα τμήμα comp.sci θα έβαζε σε 3. Το οποίο είναι κάτι που κάνουν αρκετά τμήματα μηχανικών, πχ και στους ΗΜΜΥ του ΕΜΠ υπάρχει μάθημα κορμού (δεν θυμάμαι το όνομα του, αλλά μπορώ να το βρω) που είχε μέσα γράφους, αλγόριθμους, δομές, αρχιτεκτονική και κάτι ψιλά.

Αγαπητέ itt,
για δες το topic από την αρχή και ίσως καταλάβεις περισσότερα, εκτός αν ο evry έχει κάποιο "προσωπικό" θέμα με το ΠΚ.
Εγώ καταλαβαίνω αυτό που λες για τα τμήματα μηχανικών, θα το πω άλλη μια φορά πως ο σκοπός των συγκεκριμένων σχολών δεν είναι να βγάζουν προγραμματιστές.

dkontos


Ας ξεκινήσουμε λοιπόν την απολογία μας στον "συνάδελφο" evry ...

Παράθεση από: evry στις 02 Ιουλ 2016, 02:32:17 ΜΜ
Διατύπωσα μια άποψη η οποία αποδεικνύεται από τα δεδομένα τα οποία έδωσα. Μπορείς να μη συμφωνείς και είναι δικαίωμά σου, αλλά δεν μπορείς να απαγορεύσεις σε κανέναν να έχει την προσωπική του άποψη. Επίσης καλό θα ήταν να μιλάς με επιχειρήματα και όχι να κάνεις προσωπικές επιθέσεις επειδή δεν σου αρέσει η γνώμη του άλλου.


  • Δεν απαγόρευσα σε κανέναν να λέει την άποψή του. Αυτό που τόνισα είναι, ότι όταν μιλάμε σε παιδιά που τώρα προσπαθούν να βρουν τι θα κάνουν είναι καλό να μιλάμε με δεδομένα και όχι να δίνουμε πληροφορίες που πιθανώς είναι επηρεασμένες από δικά μας βιώματα.
  • Το ποιος μιλά με επιχειρήματα και ποιος βγάζει συμπεράσματα, αρκεί να γυρίσεις και να κοιτάξεις τα όσα έχεις γράψει από την αρχή του topic.
    Για να μην σε κουράζω σου αντιγράφω κάποια κομμάτια: 
    1. Το πτυχίο που λαμβάνεις από μια σχολή έχει την ονομασία που είχε η σχολή όταν μπήκες. Δηλαδή αν μπεις τώρα στη σχολή και του χρόνου μετονομαστεί σε ΗΜΜΥ εσύ θα παραμείνεις Ηλεκτρονικός Μηχανικός, δηλαδή από επαγγελματικά δικαιώματα τίποτα, άρα θέλει λίγο προσοχή. Η αλλαγή ονόματος σχολής που συνεπάγεται και αλλαγή στα επαγγελματικά δικαιώματα δεν έχει αναδρομική ισχύ, για αυτό είμαι σίγουρος κατά 99%. Δεν μπορώ να το αποκλείσω φυσικά αλλά ξέρω πολλές περιπτώσεις που η αλλαγή ονόματος ή προγράμματος σπουδών / δικαιωμάτων δεν είχε αναδρομική ισχύ, ενώ δεν ξέρω καμία περίπτωση που να είχε.
    2. Επίσης αυτό που είπα για την αναδρομικότητα είμαι σίγουρος ότι ισχύει. Τι εννοώ. Ότι το πτυχίο σου θα γράφει τον τίτλο της σχολής όταν μπήκες. Δεν θα γράφει το νέο τίτλο. Όσα μαθήματα και να πάρεις. Απλά στο τέλος θα σου δώσουν ένα χαρτί που θα λέει ότι επειδή πήρες αυτά τα μαθήματα το πτυχίο σου είναι ισότιμο με ...

Αν αυτά δεν είναι λάθος ενημέρωση, τότε τι ακριβώς είναι;

Παράθεση από: evry στις 02 Ιουλ 2016, 02:32:17 ΜΜ
Ας δούμε όμως πάλι το μάθημα που παράθεσα και το οποίο σε ενόχλησε τόσο πολύ. Αναγκάζομαι να ξαναπαραθέσω το μισό μόνο:
Αφηρημένοι  τύποι δεδομένων (abstract data types). Παραδείγματα αφηρημένων τύπων δεδομένων και προγραμματισμού των. Λίστες και
παραλλαγές τους (απλά / διπλά διασυνδεδεμένες λίστες, κυκλικές λίστες). Ουρές και στοίβες. Τύποι δεδομένων βασισμένοι σε δενδρική
οργάνωση. Δυαδικά δένδρα αναζήτησης. Δομές βασισμένες σε κατακερματισμό.


Και ρωτάω: Τα παραπάνω είναι ή δεν είναι το μισό μάθημα Δομών Δεδομένων σε ένα οποιοδήποτε τμήμα πληροφορικής ή ΗΜΜΥ? εκτός αν τα παραπάνω δεν είναι δομές δεδομένων.
Άρα έχουμε σε ένα μάθημα το οποίο λέγεται Δομημένος προγραμματισμός, το εξής περιεχόμενο:

Δείκτες της C  (+)  Αντικειμενοστρεφή προγραμματισμό σε Java (+) 1/2 Δομές Δεδομένων.

Όσο αφορά το μάθημα που αναφέρεις και το τι περιλαμβάνει, αν και είναι γνωστό σε πολλούς ότι σε σχολές ΗΜΜΥ υπάρχουν τέτοια μαθήματα, γιατί οι σχολές αυτές δεν έχουν στόχο να βγάλουν προγραμματιστές Η/Υ, θα σου παραθέσω αντίστοιχα μαθήματα του ΕΚΠΑ (και όχι από Πολυτεχνείο) που από ότι έχεις πει είσαι πτυχιούχος (και τυγχάνει να είμαι και εγώ) τα οποία όπως είπες αποτελούν και τον κορμό της Πληροφορικής, για να μου πεις αν βλέπεις μεγάλη διαφορά.

Τα μαθήματα στο Πολυτεχνείο Κρήτης - ΗΜΜΥ (2 πρώτα έτη):

Εισαγωγή στους Ηλεκτρονικούς Υπολογιστές και την Πληροφορική (ΠΛΗ 101)
Η επιστήμη της πληροφορικής στις μέρες μας. Εισαγωγή σε αλγόριθμους και προγράμματα, δομημένος προγραμματισμός, ανάπτυξη
σωστών αλγορίθμων, ανάπτυξη γρήγορων αλγορίθμων, χαρακτηριστικά προχωρημένων γλωσσών προγραμματισμού. Εισαγωγή στο
διαδικαστικό προγραμματισμό χρησιμοποιώντας τη γλώσσα C. Κύκλος εκτέλεσης προγραμμάτων. Συντακτικοί και λεκτικοί κανόνες
της C. Βασικοί τύποι δεδομένων. Δηλώσεις μεταβλητών και σταθερών. Τελεστές και εκφράσεις. Εντολές ελέγχου ροής. Συναρτήσεις
εισόδου-εξόδου. Συναρτήσεις που ορίζονται από τον προγραμματιστή. Πίνακες. Δομές. Δείκτες. Διαχείριση αρχείων.

Δομημένος Προγραμματισμός (ΠΛΗ 102)
Σύνθετες εφαρμογές δεικτών στη γλώσσα C. Δείκτες σε δείκτες. Αναδρομή. Εισαγωγή σε Java και αφαίρεση στον οντοκεντρικό
προγραμματισμό. Η έννοια της κλάσης και του αντικειμένου. Είσοδος / έξοδος, πέρασμα παραμέτρων σε μεθόδους, επίπεδα
πρόσβασης μεταβλητών / μεθόδων / κλάσεων, υπερφορτισμός, κληρονομικότητα, πολυμορφισμός, αφηρημένες κλάσεις. Αφηρημένοι
τύποι δεδομένων (abstract data types). Παραδείγματα αφηρημένων τύπων δεδομένων και προγραμματισμού των. Λίστες και
παραλλαγές τους (απλά / διπλά διασυνδεδεμένες λίστες, κυκλικές λίστες). Ουρές και στοίβες. Τύποι δεδομένων βασισμένοι σε δενδρική
οργάνωση. Δυαδικά δένδρα αναζήτησης. Δομές βασισμένες σε κατακερματισμό. Εφαρμογές με απλούς αλγόριθμους αναζήτησης.

Δομές Δεδομένων και Αρχείων (ΠΛΗ 202)
Αφαιρετικοί τύποι δεδομένων Α.Τ.Δ. (abstract data types). Πολυπλοκότητα αλγορίθμων, ανάλυση απόδοσης αλγορίθμων (Συμβολισμοί
Όμικρον και Ωμέγα). Ταξινόμηση στην κεντρική μνήμη και το δίσκο. Δένδρα (trees), δυαδικά δένδρα έρευνας (binary search trees).
Εφαρμογές, κώδικες Huffman, σωροί (heaps). Γράφοι (graphs), προβλήματα με γράφους και εφαρμογές (minimum spanning tree,
shortest path). Αναζήτηση (searching) στην κεντρική μνήμη και το δίσκο, σειριακή και δεικτοδοτημένη αναζήτηση, ανάλυση απόδοσης
αναζήτησης. Ιεραρχημένη αναζήτηση με δένδρα, δένδρα στην κεντρική μνήμη (binary search trees, AVL trees, optimal trees, splay
trees), ανάλυση απόδοσης. Δένδρα στη δευτερεύουσα μνήμη (multi-way search trees, B-trees, B+-trees). Tries, digital search trees, text
tries, Patricia tries, κωδικοποίηση Lempel-Ziv. Μη ιεραρχημένη αναζήτηση, κατακερματισμός (hashing) στην κεντρική μνήμη, μέθοδοι
αντιμετώπισης συγκρούσεων (collision resolution), ανοικτή διευθυνσιοδότηση (open addressing), χωριστές αλυσίδες (separate
chaining), ανάλυση πολυπλοκότητας αναζήτησης. Κατακερματισμός (hashing) στο δίσκο (dynamic hashing, extendible hashing, linear
hashing), ανάλυση απόδοσης αναζήτησης.

Τα μαθήματα στο ΕΚΠΑ - Πληροφορική & Τηλ/νίες (2 πρώτα έτη):

Εισαγωγή στον Προγραμματισμό
Γενικά περί υπολογιστών και προγραμματισμού υπολογιστών. Ιστορική αναδρομή. Η δομή του υπολογιστή. Η πληροφορία στον υπολογιστή. Λογισμικό και γλώσσες προγραμματισμού. Απαιτήσεις από μια διαδικαστική γλώσσα προγραμματισμού. Εκτελέσιμα προγράμματα. Μεταγλώττιση και σύνδεση. Η γλώσσα προγραμματισμού C. Προγραμματιστικά περιβάλλοντα για την C. Ο μεταγλωττιστής gcc. Παραδείγματα απλών προγραμμάτων στην C. Χαρακτηριστικά και δυνατότητες της C. Μεταβλητές, σταθερές, τύποι και δηλώσεις. Εντολές αντικατάστασης, τελεστές και παραστάσεις. Η ροή του ελέγχου. Δομή προγράμματος, συναρτήσεις και εξωτερικές μεταβλητές. Εμβέλεια και χρόνος ζωής μεταβλητών. Αναδρομή. Διευθύνσεις θέσεων μνήμης, δείκτες και πίνακες. Δυναμική δέσμευση μνήμης. Συμβολοσειρές. Πίνακες δεικτών, δείκτες σε δείκτες και πολυδιάστατοι πίνακες. Δείκτες σε συναρτήσεις. Ορίσματα γραμμής εντολών. Απαριθμήσεις, δομές, αυτο-αναφορικές δομές (λίστες, δυαδικά δέντρα), ενώσεις, πεδία bit και δημιουργία νέων ονομάτων τύπων. Είσοδος και έξοδος. Χειρισμός αρχείων. Προεπεξεργαστής της C και μακροεντολές. Αλγόριθμοι ταξινόμησης πινάκων και αναζήτησης σε πίνακες. Οδηγίες σωστού προγραμματισμού. Συχνά προγραμματιστικά λάθη στην C.

Δομές Δεδομένων και Τεχνικές Προγραμματισμού
Εισαγωγή. Η έννοια του Αφηρημένου Τύπου Δεδομένων (ΑΤΔ). Οι ΑΤΔ Πίνακας, Δομή, Σύνολο. Συμβολοσειρές (strings). Στοίβες, αναδρομή, ουρές, λίστες, δένδρα, (δυαδικά δένδρα, δυαδικά δένδρα αναζήτησης), ισοζυγισμένα δένδρα (AVL). Γράφοι (υλοποίηση, αλγόριθμοι). Εφαρμογές.

Αντικειμενοστραφής Προγραμματισμός
Γενικά για τον αντικειμενοστραφή προγραμματισμό και τις κλάσεις. Η γλώσσα προγραμματισμού C++. Βασικά στοιχεία, χώροι ονομάτων, υπερφόρτωση, κλάσεις, αντικείμενα, κληρονομικότητα, σύνθεση, πρότυπα, αφηρημένες κλάσεις, χειρισμός εξαιρέσεων, περιγραφή της καθιερωμένης βιβλιοθήκης, περιγραφή της STL. Σχεδιασμός και προγραμματισμός με τη C++. Γενική περιγραφή της γλώσσας Java και της γλώσσας C#. Άλλες γλώσσες αντικειμενοστραφούς προγραμματισμού. Θεωρητικά θέματα σχετικά με τα αντικείμενα.


Τα συμπεράσματα δικά σου...

Όπως καταλαβαίνεις δεν έχω κανένα λόγω να ανακαλέσω κάτι από αυτά που έγραψα.
Αν εξαιρέσεις τις απαντήσεις που "με ανάγκασες" να σου δίνω, όλα όσα έχω αναφέρει είναι απλά δεδομένα.
Καλά κάνεις και δεν θεωρείς τα δικά μου "χείλη επίσημα", αλλά είναι λάθος να αμφισβητείς γεγονότα που έχουν συμβεί απλά και μόνο για να υποστηρίξεις την δική σου άποψη.

PS1: (Προσωπική Ερώτηση και όχι επίθεση) Ακόμη πιστεύεις ότι με αυτό το τρόπο που χρησιμοποιείς, βοηθάς το κάθε παιδί (και συγκεκριμένα το παιδί από το Ρέθυμνο) να πάρει δεδομένα που θα το βοηθήσουν στην επιλογή του;
PS2: Συγνώμη για το μακροσκελές του μηνύματος ...

evry

Πολύ καλό το παράδειγμα που παράθεσες. Είναι φανερό ότι σε δυο μαθήματα των ΗΜΜΥ έχουν συμπιέσει την ύλη τριών μαθημάτων του ΕΚΠΑ δηλαδή

εισαγωγή στον προγραμματισμό με C (+) Αντικειμενοστρεφής (+) Βασικές Δομές Δεδομένων

Επίσης στο ΕΚΠΑ και στα περισσότερα τμήματα πληροφορικής υπάρχει και ξεχωριστό μάθημα Εισαγωγή στην Πληροφορική το οποίο δεν ανέφερες (άρα 4 μαθήματα ΕΚΠΑ  = 2 μαθήματα ΗΜΜΥ) όπως και άλλα μαθήματα στα οποία αναλύονται διεξοδικά οι έννοιες των ευρετηρίων, Β δέντρων κλπ (Ανάπτυξη Λογισμικού για Πληροφοριακά Συστήματα + Υλοποίηση Συστημάτων Βάσεων Δεδομένων) (2 μαθήματα!!!) αλλά και ξεχωριστό μάθημα για Θεωρία Γράφων.

Είναι φανερό λοιπόν αυτό που έγραψα από την αρχή, ότι σε πολλά τμήματα των ΗΜΜΥ συμπιέζονται πολλές έννοιες της πληροφορικής σε ένα μάθημα ενώ στα τμήματα πληροφορικής αυτές απλώνονται σε περισσότερα μαθήματα.
Την ίδια διαπίστωση δηλαδή που έκανε και ο @itt.

What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

Νίκος Αδαμόπουλος

Γενικά πιστεύω ότι υπάρχει ένα θέμα με τα τμήματα ΗΜΜΥ αφού πρόκειται για 2 αντικείμενα ΗΜ + ΜΥ σε ένα πτυχίο. Αναγκαστικά και τα 2 αντικείμενα συμπιέζονται για να βγει η ύλη...

dkontos

Παράθεση από: evry στις 03 Ιουλ 2016, 06:00:39 ΜΜ
Πολύ καλό το παράδειγμα που παράθεσες. Είναι φανερό ότι σε δυο μαθήματα των ΗΜΜΥ έχουν συμπιέσει την ύλη τριών μαθημάτων του ΕΚΠΑ δηλαδή

εισαγωγή στον προγραμματισμό με C (+) Αντικειμενοστρεφής (+) Βασικές Δομές Δεδομένων

Επίσης στο ΕΚΠΑ και στα περισσότερα τμήματα πληροφορικής υπάρχει και ξεχωριστό μάθημα Εισαγωγή στην Πληροφορική το οποίο δεν ανέφερες (άρα 4 μαθήματα ΕΚΠΑ  = 2 μαθήματα ΗΜΜΥ) όπως και άλλα μαθήματα στα οποία αναλύονται διεξοδικά οι έννοιες των ευρετηρίων, Β δέντρων κλπ (Ανάπτυξη Λογισμικού για Πληροφοριακά Συστήματα + Υλοποίηση Συστημάτων Βάσεων Δεδομένων) (2 μαθήματα!!!) αλλά και ξεχωριστό μάθημα για Θεωρία Γράφων.

Είναι φανερό λοιπόν αυτό που έγραψα από την αρχή, ότι σε πολλά τμήματα των ΗΜΜΥ συμπιέζονται πολλές έννοιες της πληροφορικής σε ένα μάθημα ενώ στα τμήματα πληροφορικής αυτές απλώνονται σε περισσότερα μαθήματα.
Την ίδια διαπίστωση δηλαδή που έκανε και ο @itt.

Συνεχίζεις να εκτίθεσαι ...
Εγώ σου έγραψα 3 μαθήματα από τους ΗΜΜΥ του ΠΚ και εσύ αναφέρεις τα 2.
Αλήθεια το 4ο μάθημα (ΕΚΠΑ) που αναφέρεις (στο παραθέτω στη συνέχεια) τι σχέση έχει με αυτά που λέγαμε ...

Εισαγωγή στην Πληροφορική και στις Τηλεπικοινωνίες
Υπολογιστές και αλγόριθμοι, η ιεραρχία υλικού-λογισμικού, σχεδίαση αλγορίθμων, υπολογισιμότητα, πολυπλοκότητα και ορθότητα αλγορίθμων, δομή και λειτουργία υπολογιστών, ιεραρχία των γλωσσών προγραμματισμού, επικοινωνία με τους υπολογιστές, μεταφραστές γλωσσών προγραμματισμού, λειτουργικά συστήματα, τεχνητή νοημοσύνη, κοινωνικές επιπτώσεις των υπολογιστών. Δίκτυα επικοινωνιών. Αρχιτεκτονική δικτύων σε επίπεδα και βασικές αρχές σχεδιασμού. Μέθοδοι μεταγωγής δεδομένων. Τεχνολογία Internet. Δίκτυα υψηλών ταχυτήτων και ολοκληρωμένων υπηρεσιών. Δίκτυα κινητών επικοινωνιών. Σήματα και συστήματα. Περιγραφή στο πεδίο του χρόνου και της συχνότητας. Δειγματοληψία A/D και D/A. Συμπίεση ήχου και εικόνας.


Αλλά το θέμα μας και η αντιπαράθεση μας δεν ήταν αυτή, εντέχνως προσπαθείς να οδηγήσεις αλλού την συζήτηση.
Μάλλον είμαι μεγαλύτερος ηλικιακά από εσένα και αυτό πιθανώς μου δίνει την δυνατότητα να σε συμβουλεύσω να είσαι περισσότερος προσεκτικός σε αυτά που λες ειδικά όταν μιλάς με παιδιά.
Επίσης για να μπορέσει να πάει ο κλάδος μπροστά και να βρει την κοινωνική καταξίωση που του αξίζει θα πρέπει να υπάρχει συνοχή μεταξύ των μελών του. Πρέπει να καταλάβεις ότι εμείς οι Πληροφορικοί δεν έχουμε να χωρίσουμε κάτι από τους Μηχανικούς Υπολογιστών, είμαστε μαζί τους και είναι μαζί μας. Τα προβλήματα που αντιμετωπίζουμε σαν κλάδος, είναι ότι όταν ο κόσμος ακούει ότι είσαι Πληροφορικός το μυαλό του πηγαίνει στο facebook άντε και σε κανένα office. Αν δεν υπάρχει σύμπνοια από όλους μας θα μείνουμε πάντα αυτοί που θα κάνουν την "μαύρη" δουλειά σε μια επιχείρηση.

Σε αυτό το στέκι και σε topics με τίτλο "Η κρίσιμη ώρα του μηχανογραφικού" είναι κρίμα να προσπαθείς να αποδείξεις ότι το πρόγραμμα σπουδών μια σχολής (που δεν έχεις παρακολουθήσει) δεν είναι καλό. Θα μπορούσες κάλλιστα να υποστηρίξεις κάτι που ξέρεις και έχεις βιώσει, θα έβρισκες και εμένα (συνέβη αν θυμάσαι πριν λίγες μέρες σε άλλο σχετικό topic με σπουδές στο ΕΚΠΑ) και άλλους υποστηρικτές. Θεωρώ και θα επιμείνω σε αυτό ότι πρέπει να βοηθάμε με θετικό τρόπο τα παιδιά, χρησιμοποιώντας τις γνώσεις και τις εμπειρίες μας. Αν αυτό δεν μας το έμαθαν τα τόσα χρόνια που έχουμε όλοι μας φάει στα θρανία, τότε πίστεψε με κάτι δεν πήγε καλά.

Και για να κλείσω, δεν είναι δυνατόν σε ένα παιδί από το Ρέθυμνο που από μόνο του σου λέει ότι θα το εξυπηρετούσε (και εκείνο και την οικογένειά του) να σπουδάσει στα Χανιά να προσπαθείς με διάφορους τρόπους να τους πεις ότι κάνει λάθος και πρέπει να πάει να σπουδάσει κάπου μακριά, χωρίς ουσιαστικά επιχειρήματα αλλά και με εμμονή που περνά κάθε λογική.
Βάλε για λίγο τον εαυτό σου στην θέση του ή στην θέση των γωνιών του και έλα πες μου αν τους έχεις γεμίσει ή όχι αμφιβολίες ...

Φίλε KG1998,
θα ήθελα να πιστεύω ότι όλη αυτή η συνομιλία, αν είχες την υπομονή να την παρακολουθήσεις, σου άφησε κάτι θετικό.
Εσύ θα πρέπει να δεις τι σου αρέσει, να διαβάσεις τα προγράμματα σπουδών τους και να αποφασίσεις βάση αυτών και των δυνατοτήτων της οικογένειάς σου.
Σε κάθε κλάδο υπάρχουν αντιπαραθέσεις, εμείς (θεωρώ και εσένα μέσα) επειδή πρεσβεύουμε μια "καινούργια" επιστήμη ίσως δεν είμαστε ακόμη τόσο ώριμοι και χρειάζεται να περάσουμε από ένα στάδιο ζυμώσεων για να καταλήξουμε στον στόχο μας που δεν είναι άλλος από το να πάρει η Πληροφορική την θέση που της αξίζει και στο εκπαιδευτικό σύστημα αλλά και στην παραγωγική διαδικασία (επιχειρήσεις).
Εύχομαι να κάνεις την καλύτερη για σένα επιλογή και να απολαύσεις το ταξίδι σε αυτό τον υπέροχο κόσμο της επιστήμης!!!


evry

#25
Παράθεση από: dkontos στις 03 Ιουλ 2016, 11:50:35 ΜΜ
Συνεχίζεις να εκτίθεσαι ...
Εγώ σου έγραψα 3 μαθήματα από τους ΗΜΜΥ του ΠΚ και εσύ αναφέρεις τα 2.
Αναφέρω τα 2 γιατί αυτά όπως έγραψα ισοδυναμούν με τα 3 του ΕΚΠΑ, κάτι το οποίο έχω γράψει 3-4 φορές αλλά δεν αναφέρεσαι σε αυτό γιατί δεν σε συμφέρει να μιλάς με συγκεκριμένα επιχειρήματα αλλά να πηγαίνεις τη συζήτηση αλλού με προσωπικές επιθέσεις και ειρωνείες.  Έφτασες σε σημείο να χρησιμοποιήσεις και το επιχείρημα της αρχαιότητας-αυθεντίας:
Παράθεση
Μάλλον είμαι μεγαλύτερος ηλικιακά από εσένα και αυτό πιθανώς μου δίνει την δυνατότητα να σε συμβουλεύσω να είσαι περισσότερος προσεκτικός σε αυτά που λες ειδικά όταν μιλάς με παιδιά.
το οποίο είναι και το μόνο επιχείρημα που χρησιμοποίησες ως τώρα και το οποίο ισχύει, οπότε έχεις δίκιο.

ΥΓ. Κατά τη γνώμη μου το σημαντικό γεγονός που βγήκε από τη συζήτηση πέρα από την διαφορά στην εμβάθυνση των μαθημάτων όπως φαίνεται από τα παραπάνω, είναι ότι ένα τμήμα αλλάζει όνομα και επαγγελματικά δικαιώματα λίγες μέρες πριν λήξει η υποβολή των μηχανογραφικών, χωρίς να έχουν ενημερωθεί όλοι οι υποψήφιοι αφού βλέπουν το παλιό όνομα στο μηχανογραφικό που συμπληρώνουν, με αποτέλεσμα να ευνοούνται όσοι είχαν την κατάλληλη πληροφόρηση.

edit: Αλήθεια τώρα που το τμήμα μετονομάστηκε αυτή την περίοδο τι ισχύει με τις μετεγγραφές?
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

dkontos

Παράθεση από: evry στις 04 Ιουλ 2016, 12:51:11 ΠΜ
Αναφέρω τα 2 γιατί αυτά όπως έγραψα ισοδυναμούν με τα 3 του ΕΚΠΑ, κάτι το οποίο έχω γράψει 3-4 φορές αλλά δεν αναφέρεσαι σε αυτό γιατί δεν σε συμφέρει να μιλάς με συγκεκριμένα επιχειρήματα αλλά να πηγαίνεις τη συζήτηση αλλού με προσωπικές επιθέσεις και ειρωνείες.  Έφτασες σε σημείο να χρησιμοποιήσεις και το επιχείρημα της αρχαιότητας-αυθεντίας:το οποίο είναι και το μόνο επιχείρημα που χρησιμοποίησες ως τώρα και το οποίο ισχύει, οπότε έχεις δίκιο.

Καλησπέρα evry,
επειδή δεν θέλω να εκτεθείς και άλλο (εκθέτεις και το Στέκι και όλους μας) θα σου πω άλλη μια φορά ότι προσπαθείς να συγκρίνεις πράγματα που δεν είναι όμοια.
Άλλος ο στόχος μιας πανεπιστημιακής 4ετούς σχολής Πληροφορικής και άλλος μιας πολυτεχνικής 5ετούς σχολής Μηχανικών Υπολογιστών. Αν δεν μπορείς να το καταλάβεις ελπίζω κα βρεθεί κάποιος άλλος να στο εξηγήσει καλύτερα (βοήθα itt, μάλλον δεν διάβασε ούτε αυτό που εσύ έγραψες).
Το αν μιλάω με επιχειρήματα ή όχι θα αφήσω να το κρίνουν οι άλλοι και να μην μπω πάλι στην διαδικασία να πω άλλη μια φορά τα ίδια.
Δεν επικαλέστηκα την ηλικία μου για να υποστηρίξω ότι αυτό που λέω εγώ είναι "σοφότερο" από αυτό που λες εσύ. Αν διαβάσεις με περισσότερη ψυχραιμία θα δεις ότι αυτό το έκανα για να αποκτήσω (στα λόγια) το δικαίωμα να σου δώσω μια συμβουλή. Αν εσύ διεκδικείς το δικαίωμα της "αυθεντίας" με χαρά μου σου το παραχωρώ. Αλήθεια πως ξέρεις ότι ισχύει το θέμα της ηλικίας που επικαλέστηκα;

Παράθεση από: evry στις 04 Ιουλ 2016, 12:51:11 ΠΜ
ΥΓ. Κατά τη γνώμη μου το σημαντικό γεγονός που βγήκε από τη συζήτηση πέρα από την διαφορά στην εμβάθυνση των μαθημάτων όπως φαίνεται από τα παραπάνω, είναι ότι ένα τμήμα αλλάζει όνομα και επαγγελματικά δικαιώματα λίγες μέρες πριν λήξει η υποβολή των μηχανογραφικών, χωρίς να έχουν ενημερωθεί όλοι οι υποψήφιοι αφού βλέπουν το παλιό όνομα στο μηχανογραφικό που συμπληρώνουν, με αποτέλεσμα να ευνοούνται όσοι είχαν την κατάλληλη πληροφόρηση.

Για μένα το σημαντικό είναι αν πιστεύεις ότι με αυτό τον τρόπο που χρησιμοποίησες, βοήθησες κάποιον (ή κάποιους) να βρουν απαντήσεις στα πολύ σημαντικά (για αυτούς) ερωτήματα που τους απασχολούν.
Η "εμβάθυνση" των μαθημάτων που εντέχως χρησιμοποίησες και χρησιμοποιείς, είναι μια ωραία "καραμέλα" για την αποφυγή αδιεξόδων.

Πιστεύεις ότι το Πολυτεχνείο Κρήτης θέλησε την συγκεκριμένη κατάσταση. Δεν θα ήθελαν να λέει στο μηχανογραφικό "Ηλεκτρολόγων Μηχανικών".
Λες ότι δεν θέλουν να έχουν φοιτητές με υψηλότερη απόδοση στις εξετάσεις;
Έχεις σκεφτεί μήπως είναι και αυτό ένα κομμάτι του puzzle για το πόσο είμαστε υποβαθμισμένοι σαν κλάδος από αυτούς που μας κυβερνούν.
Στο έγραψα αρκετές φορές, αλλά εσύ μένεις στο αν είναι συμπυκνωμένη η ύλη στη ΠΛΗ102.
Επειδή δεν χρησιμοποιώ όπως λες επιχειρήματα, αν έχεις χρόνο, δες αυτό το video (https://www.youtube.com/watch?v=BJx4PSejlNY), που είναι η παρουσίαση του πρύτανη στα μέσα Μαΐου σε όλους τους ενδιαφερόμενους.
Θεωρείς ότι το λάθος είναι του Πολυτεχνείου Κρήτης;
Επειδή δεν χρησιμοποιώ επιχειρήματα όπως λες για δες τα προηγούμενα μηνύματά μου για το πόσες σχολές μετονομάστηκαν μήνα Ιούλιο μετά την οριστικοποίηση των μηχανογραφικών. Εσύ αλήθεια δεν ανέφερες κανένα επιχείρημα στο "Το πτυχίο που λαμβάνεις από μια σχολή έχει την ονομασία που είχε η σχολή όταν μπήκες. Δηλαδή αν μπεις τώρα στη σχολή και του χρόνου μετονομαστεί σε ΗΜΜΥ εσύ θα παραμείνεις Ηλεκτρονικός Μηχανικός, δηλαδή από επαγγελματικά δικαιώματα τίποτα, άρα θέλει λίγο προσοχή. Η αλλαγή ονόματος σχολής που συνεπάγεται και αλλαγή στα επαγγελματικά δικαιώματα δεν έχει αναδρομική ισχύ, για αυτό είμαι σίγουρος κατά 99%. Δεν μπορώ να το αποκλείσω φυσικά αλλά ξέρω πολλές περιπτώσεις που η αλλαγή ονόματος ή προγράμματος σπουδών / δικαιωμάτων δεν είχε αναδρομική ισχύ, ενώ δεν ξέρω καμία περίπτωση που να είχε.".
Αν θέλεις να μην ευνοηθούν "λίγοι" προσπάθησε να γίνεις και εσύ κοινωνός αυτής της πληροφορίας και να δώσεις την δυνατότητα και σε άλλα παιδιά να μπορούν να ξέρουν πριν επιλέξουν. Θυμήσου ότι υπάρχει χρόνος ακόμη για τα μηχανογραφικά. (Στις άλλες περιπτώσεις που ανέφερα δεν υπήρχε).

Παράθεση από: evry στις 04 Ιουλ 2016, 12:51:11 ΠΜ
edit: Αλήθεια τώρα που το τμήμα μετονομάστηκε αυτή την περίοδο τι ισχύει με τις μετεγγραφές?

Η τελευταία ερώτησή σου (για τις μεταγραφές) είναι πολύ εύστοχη και έχω και εγώ την ίδια απορία.
Αν θέλεις την γνώμη μου, θεωρώ ότι αφού πλέον η σχολή είναι ομότιμη με ΕΜΠ, ΑΠΘ, Πατρών, ΔΠΘ & Θεσσαλίας θα αλλάξουν και οι αντιστοιχίες των σχολών και θα μπει στο συγκεκριμένο group.
Θα σου θυμίσω ότι η σχολή έχει το πρόγραμμα των Ηλεκτρολόγων και το λειτουργεί αρκετά χρόνια σε αντίθεση με το παράδειγμα των ΗΜΜΥ του Θεσσαλίας.

pene

Καλησπέρα,
  Είμαι νέο μέλος του φόρουμ και απόφοιτη της Γ λυκείου. Η προθεσμία για την οριστικοποίηση του Μηχ.Δελτίου τελειώνει οπότε πριν την τελική διαμόρφωση τού δελτίου μου θα ήθελα να λάβω πληροφορίες για το τμήμα πληροφορικής με εφαρμογές στην βιοιατρική στη Λαμία. 'Οτιδήποτε γνωρίζει κάποιος γι αυτό το τμήμα θα με βοηθούσε πολύ!.....κάθε πληροφορία ευπρόσδεκτη.

   ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΕΚ ΤΩΝ ΠΡΟΤΕΡΩΝ. 

KG1998

Αγαπητοί μου φίλοι φορουμίτες,
σας ευχαριστώ πάρα πολύ για τη βοήθεια που μου προσφέρατε αυτό το αρκετά δύσκολο διάστημα, όπου κλήθηκα να επιλέξω μια σχολή, αλλά κυρίως ένα τμήμα, το οποίο να εμπεριέχει στο πρόγραμμα σπουδών του βασικές γνώσεις, που θα ήθελα να αποκτήσω στην πορεία μου στην 3ο βάθμια εκπάιδευση. Έτσι, μετά από πολύ ψάξιμο αποφάσισα να δηλώσω πρώτα τη σχολή ΗΜΜΥ σε Αθήνα,Θεσσαλονίκη,Πάτρα και Ξάνθη...Οφείλω να παραδεχτώ ότι το τμήμα του Βόλου δεν μου δημιούργησε καλή εντύπωση, γι' αυτό και απέφυγα να το δηλώσω στις πρώτες μου επιλογές(παρόλο που μάλλον το πιάνω)...Αντίθετα, ένα τμήμα, που μου δημιούργησε σχετικά καλή εντύπωση είναι αυτό της Ξάνθης, κυρίως λόγω των τομέων που υπάρχουν σε αυτό το τμήμα.Οι περισσότεροι τομείς μου φάνηκαν αρκετά κοντά στα ενδιαφέροντα μου και θα χαρώ πολύ, αν η καλή εντύπωση που έχω δημιουργήσει επαληθευτεί, αν τελικά περάσω σε αυτό το τμήμα...Σε ό,τι αφορά το ΗΜΜΥ Κρήτης, για να είμαι ειλικρινής το είχα δηλώσει πιο κάτω (συγνώμη dkontos,από ό,τι κατάλαβα είσαι θερμός υποστηρικτής του Πολυτεχνείου Κρήτης) , αλλά μετά την επίσημη ανακοίνωση ότι μετονομάζεται θα αλλάξω  το μηχανογραφικό που το είχα οριστικοποιήσει και θα το βάλω πιο ψηλά...Αυτό που με ανησυχεί και με ανησυχεί αρκετά, είναι το αν πρέπει να το βάλω πριν ή μετά την Ξάνθη...Αν και όπως έχω ξαναπεί έχω καταγωγή από το Ρέθυμνο και θα έμοιαζε αδιανόητο για τους περισσότερους, ενώ μπορούν να βρεθούν <<δίπλα στο σπίτι τους>>, να πάνε στην άλλη άκρη της Ελλάδας, παρόλα αυτά, αυτό που με ενδιαφέρει και μόνο είναι να βρεθώ σε ένα τμήμα με όσο το δυνατόν καλύτερη ποιότητα σπουδών και οι γονείς μου με στηρίζουν σε όποια επιλογή και αν κάνω...Για αυτό, λοιπόν θα ήθελα να μου πείτε ποια είναι η δική σας εικόνα, για αυτά τα δύο τμήματα και εγώ θα προσπαθήσω να επιλέξω με απόλυτα καθαρό μυαλό και σε καμία περίπτωση με φόβο να φύγω από το σπίτι μου...Σας ευχαριστώ για όλα και μην ξεχνάτε ότι μέσα από εντάσεις εξελίσσεται και η επιστήμη, γι' αυτό συνεχίστε να <<λογομαχείτε>> @dkontos κ' evry  :)

dkontos

Φίλε KG1998 θα σου ευχηθώ για μια ακόμη φορά να κάνεις την καλύτερη επιλογή για σένα.

Τα προγράμματα σπουδών των 2 αυτών τμημάτων όπως είπες τα έχεις ήδη διαβάσει, αυτό που μένει, αν δεν το έχεις κάνει ήδη, είναι να διαβάσεις και τις εξωτερικές τους αξιολογήσεις.

ΔΠΘ - ΗΜΜΥ (http://www.ee.duth.gr/el/psifiaki-bilbiothiki/doc_download/169-eksoteriki-aksiologisi-tmimatos-noemvrios-2013)
Πολυτεχνείο Κρήτης - ΗΜΜΥ (http://www.ece.tuc.gr/fileadmin/users_data/eced/data/EER/ExternalEvaluationReport_June2011.pdf)

Τα συμπεράσματα πλέον θα πρέπει να είναι μόνο δικά σου.

Είμαι απόλυτα σύμφωνος μαζί σου, στο ότι η αντίθετες γνώμες μας πάνε βήματα μπροστά.
Σου εύχομαι εκεί που τελικά θα πας να μπορέσεις να ανοίξεις τους ορίζοντές σου και να μάθεις να "ακούς", μόνο έτσι μπορείς να μάθεις να επιλέγεις το σωστό.

PS: Είμαι υποστηρικτής (και υπερασπιστής) της λογικής και όχι του Πολυτεχνείου Κρήτης.
Μου αρέσει να λέω τα πλεονεκτήματα αυτού που υποστηρίζω και όχι να ψάχνω να βρω ελαττώματα του ανταγωνισμού για να φανεί η προτίμησή μου καλύτερη.