Ψηφοφορία
Ερώτηση:
Επιτρέπονται ΓΡΑΨΕ - ΔΙΑΒΑΣΕ στο εσωτερικό μιας συνάρτησης;
Επιλογή 1: Ναι, αλλά δεν προτείνονται
Επιλογή 2: Όχι, είναι συντακτικό λάθος
Πρόλογος και συγκεντρωτική λίστα στο θέμα για τις Ασάφειες της ΑΕΠΠ (//index.php?topic=912). Η συμμετοχή σας στην ψηφοφορία είναι σημαντική, πολύ περισσότερο αν η απάντηση σας φαίνεται προφανής. Πλειοψηφία με μικρή συμμετοχή δεν έχει νόημα.
Για να ψηφίσετε και να δείτε τα αποτελέσματα της ψηφοφορίας πρέπει να συνδεθείτε. Επιτρέπεται να μεταβάλετε την επιλογή σας εκ των υστέρων.
Στο βιβλίο αναφέρεται σαφώς ότι οι συναρτήσεις έχουν πιο περιορισμένες δυνατότητες από τις διαδικασίες. Το πιο σαφές σημείο που βρήκα σχετικά με τις ΓΡΑΨΕ - ΔΙΑΒΑΣΕ ήταν το
Παράθεση από: Βιβλίο μαθητή, κεφάλαιο 10, σελίδα 212
...
Το τρίτο υποπρόγραμμα τυπώνει το αποτέλεσμα. Εφόσον απαιτείται από αυτό η εκτέλεση της λειτουργίας της εκτύπωσης, πρέπει να υλοποιηθεί με διαδικασία.
Από την άλλη, σε άλλο σημείο αναφέρει ότι οι συναρτήσεις μπορούν να καλέσουν διαδικασίες, οπότε
εμμέσως τους δίνει το δικαίωμα να έχουν είσοδο - έξοδο.
Το ερώτημα εδώ φυσικά δεν είναι αν είναι
καλό να χρησιμοποιούμε ΓΡΑΨΕ ή ΔΙΑΒΑΣΕ σε συνάρτηση, προφανώς και δεν προτείνεται.
Επιτρέπεται όμως να υπάρχει ΓΡΑΨΕ σε συνάρτηση ή είναι συντακτικό λάθος;
Μέχρι στιγμής ο
Διερμηνευτής και η
Γλωσσομάθεια (
νομίζω - είχα κάποια προβλήματα με τα παραδείγματα) επιτρέπουν ΓΡΑΨΕ και ΔΙΑΒΑΣΕ σε συναρτήσεις.
Προτείνω οι ΓΡΑΨΕ - ΔΙΑΒΑΣΕ στο εσωτερικό μιας συνάρτησης να θεωρούνται συντακτικό λάθος για να είναι πιο κοντά στο σχολικό βιβλίο.
Ψήφισα "Ναι αλλά δεν προτείνεται"
Αν είναι συντακτικό λάθος τότε μπορεί κάποιος να κάνει ντρίπλα και να βάλει διαδικασία μέσα σε συνάρτηση που να κάνει την είσοδο και να την επιστρέφει στη συνάρτηση. Οπότε είναι το ίδιο. Για να έχουμε ενιαία συμπεριφορά θα πρέπει να είναι συντακτικό λάθος και η κλήση διαδικασίας μέσα σε συνάρτηση. Αλλά νομίζω ότι πάμε μακρυά και κάπως αυθαίρετα. Προτείνω να το δούμε ως μια κακή τεχνική που πρέπει να αποφεύγεται (όπως και τόσες άλλες).
Στην τάξη τους λέω ότι το ρότυπο κλήσης των συναρτήσεων είναι αυτό της Τ_Ρ(χ). Βάζεις κάτι σαν παράμετρο και σου επιστρέφει το αποτέλεσμα με το όνομά της. Η ΓΛΩΣΣΑ μας δίνει τη δυνατότητα να κάνουμε και εμείς το ίδιο για άλλα πράγματα. Ουσιαστικά γενικεύουμε αυτό πουκάνει η ΓΛΩΣΣΑ.
Οι συναρτήσεις δεν πρέπει να πιάνουν κουβέντα με το χρήστη (εντολές ΓΡΑΨΕ και ΔΙΑΒΑΣΕ). Οι συναρτήσεις είναι απλά για να υπολογίζουν τιμές και να τις επιστρέφουν.
ωραια ατακα αυτη!!!οι συναρτησεις δεν πρεπει να πιανουν κουβεντα (ΔΙΑΒΑΣΕ, ΓΡΑΨΕ)με τον χρηστη!!εμπνευσμενο.........
Καθυστερημένη απάντηση ενός νέου ::) :
Θεωρώ ότι το συγκεκριμένο θέμα δεν είναι ασάφεια αφού υπάρχει η απάντηση στο διδακτικό πακέτο της ΑΕΠΠ.
Στην ενότητα 10.7 και στην άσκηση Δτ1 (που έπεσε και στις εξετάσεις του 2007) στο ερώτημα Β ρωτά αν η είσοδος μιας τιμής μπορεί να γίνει με συνάρτηση ή διαδικασία. Το βιβλίο του καθηγητή αναφέρει ως απάντηση Συνάρτηση.
Άρα το ΔΙΑΒΑΣΕ επιτρέπετε σίγουρα στην συνάρτηση.
ΥΓ. Σε πολλές προτεινόμενες λύσεις (από φροντιστήρια, εφημερίδες κτλ) των περσινών θεμάτων δίνεται λάθος απάντηση στο ερώτημα!!!! :-\
Σχετικά με το συγκεκριμένο θέμα το βιβλίο καθηγητή πράγματι αναφέρει συνάρτηση στην απάντηση. Υπάρχει όμως λόγος για αυτό. Αν διαβάσετε προσεκτικά το θέμα από το τετράδιο μαθητή θα δείτε ότι είναι το ίδιο ακριβώς θέμα με αυτό που έπεσε πέρυσι εκτός από μια πολύ σημαντική λεπτομέρεια. Λείπει η πρώτη ερώτηση. Ποια ήταν;
α. εισαγωγή τριών δεδομένων
και σαν β είχε την ερώτηση
β. εισαγωγή ενός δεδομένου
Αν ο μαθητής έβλεπε πρώτα το α τότε σίγουρα θα έλεγε α. διαδικασία και β. συνάρτηση. Γιατί λοιπόν έβγαλαν το ερώτημα α? διότι κατάλαβαν τη βλακεία τους αφού στο βιβλίο καθηγητή αρχικά η απάντηση ήταν διαδικασία και όχι συνάρτηση. Με νέες διορθώσεις που έστειλαν το συγκεκριμένο θέμα το άλλαξαν σε συνάρτηση. Δε μπορεί όμως να βάζεις στις εξετάσεις ένα τέτοιο θέμα για το οποίο υπάρχει διχογνωμία μεταξύ των καθηγητών και για το οποίο αρκετοί καθηγητές δεν έχουν λάβει τις διορθώσεις του βιβλίου καθηγητή. Πρέπει ότι βάλεις να στηρίζεται στο σχολικό βιβλίο.
Τέλος πάντων, η ουσία είναι ότι στο βαθμολογικό που ήμουν συμφωνήσαμε λόγω των παραπάνω ιδιαιτεροτήτων να δεχτούμε σαν σωστές και τις δυο απαντήσεις.
Επίσης έχω την εντύπωση ότι η επιτροπή είχε στείλει σαν απάντηση διαδικασία και όχι συνάρτηση (θυμάται κανείς :( )
Παράθεση από: pkoutroulis στις 09 Φεβ 2008, 09:05:18 ΜΜ
Καθυστερημένη απάντηση ενός νέου ::) :
Θεωρώ ότι το συγκεκριμένο θέμα δεν είναι ασάφεια αφού υπάρχει η απάντηση στο διδακτικό πακέτο της ΑΕΠΠ.
Στην ενότητα 10.7 και στην άσκηση Δτ1 (που έπεσε και στις εξετάσεις του 2007) στο ερώτημα Β ρωτά αν η είσοδος μιας τιμής μπορεί να γίνει με συνάρτηση ή διαδικασία. Το βιβλίο του καθηγητή αναφέρει ως απάντηση Συνάρτηση.
Άρα το ΔΙΑΒΑΣΕ επιτρέπετε σίγουρα στην συνάρτηση.
ΥΓ. Σε πολλές προτεινόμενες λύσεις (από φροντιστήρια, εφημερίδες κτλ) των περσινών θεμάτων δίνεται λάθος απάντηση στο ερώτημα!!!! :-\
Οι λύσεις των θεμάτων που έστειλε η επιτροπή των εξετάσεων στο βαθμολογικό (πάντα τις κρατάω) λένε ότι η εισαγωγή ενός δεδομένου δεν μπορεί να υλοποιηθεί με συνάρτηση.
Λίγο άσχετο, αλλά θέλω να ρωτήσω τον Ευρυπίδη, αν οι λύσεις τις επιτροπής αναρτώνται σε κάποια σελίδα. Αν όχι μήπως τις έχει κανείς σκαναρισμένες και μπορεί να τις στείλει με email. Δεν αναφέρομαι μόνο στις περσινές.
Οι λύσεις που έχω είναι από φωτοτυπία που μας έδωσαν στο βαθμολογικό. Δεν έχω κάποιο scanner, για ποιο θέμα ενδιαφέρεσαι?
Αναρωτιέμαι συνάδελφοι εμείς τι θα πούμε στους μαθητές μας για την συνάρτηση; Στην συνταξή της στη σελ. 213 του σχολικού βιβλίου οι τελίτσες τι μπορεί να έχουν; Η ύπαρξη παραμέτρων είναι υποχρεωτική στην σύνταξη; Όταν το σχ. βιβλίο λέει ότι οι συναρτήσεις δημιουργούνται ακριβώς όπως οι έτοιμες συναρτήσεις σκεφτόμαστε τι γίνεται στις Γλώσσες προγραμματισμού και άρα αποδεχόμαστε το σκεπτικό που υπάρχει εκεί; Σήμερα πραγματικά προβληματίστηκα από τους μαθητές μου οι οποίοι απόλυτα μου δήλωσαν ότι 7 διαφορετικοί φροντιστές απόκλεισαν το Γράψε και διάβασε στη συνάρτηση. Εμείς με τι σκεπτικό θα διορθώσουμε στις Πανελλαδικές αν δωθεί η κατασκευή μιας συνάρτησης χωρίς να υπάρχει κύριο πρόγραμμα; :( :-[ :'(
Είμαστε σίγουρα πολύ ευτυχισμένοι μέσα στην μοναξιά των Εργαστηρίων μας αλλά σίγουρα δεν μπορούμε αυθαίρετα να κάνουμε την δική μας Γλώσσα!
ΓΡΑΨΕ, ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΕ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ.
Η ΣΥΝΑΡΤΗΣΗ υπολογίζει και επιστρέφει ΜΙΑ τιμή με το όνομά της.
Τα ' παμε τα συμφωνήσαμε !!!! Πάλι από την αρχή ;
Ανδρέας
Επανάληψη μήτηρ πάσης μαθήσεως
Έτσι για να τα εμπεδώσουμε
Τα υποπρογράμματα θα έπρεπε να έχουν τις ίδιες δυνατότητες με τα προγράμματα.
Μου φάνηκε πολύ αυθαίρετο όταν διάβασα ότι δεν επιτρέπονται εντολές εισόδου / εξόδου στις συναρτήσεις ΓΛΩΣΣΑΣ.
Οι συναρτήσεις έχουν άλλο τρόπο χρήσης από τις διαδικασίες, δεν ήταν ανάγκη να έχουν κι άλλη διαφοροποίηση.
(Και δεν είναι ότι επιστρέφουν μόνο μία τιμή,
όπως οι συναρτήσεις μαθηματικών και φυσικής που αναγράφονται σε μία έκφραση.
Θα μπορούσαν να επιστρέφουν στο όνομά τους μια τιμή επιτυχούς εκτέλεσης (ΑΛΗΘΗΣ/ΨΕΥΔΗΣ)
και μέσα σε ένα όρισμα-πίνακα να επιστρέφουν ένα κατεβατό τιμές).
Επειδή όμως οι μαθητές εκδηλώνουν κάποια ανασφάλεια σχετικά με το
πότε μπορούμε να γράψουμε ένα υποπρόγραμμα με μορφή συνάρτησης ή διαδικασίας,
θα μπορούσαν να έχουν την απαγόρευση των εντολών ΓΡΑΨΕ/ΔΙΑΒΑΣΕ ως στήριγμα για να αποφασίσουν.
Δέχομαι την ιδιαιτερότητα αυτή στην ΓΛΩΣΣΑ, να μη δέχεται η συνάρτηση I/O.