Λογαριασμοί χρηστών: ανά μαθητή ή ανά υπολογιστή/τμήμα;

Ξεκίνησε από alkisg, 22 Οκτ 2009, 04:25:09 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

Για ποιον από τους παρακάτω τρόπους διαχείρισης χρηστών θα θέλατε να δημιουργηθούν scripts αυτοματοποίησης;

Λογαριασμοί ανά υπολογιστή και ανά τμήμα
Λογαριασμοί ανά μαθητή

alkisg

Θέλω να φτιάξω κάποια scripts για την ευκολότερη διαχείριση των λογαριασμών χρηστών (user accounts). Πριν τα ξεκινήσω λοιπόν σκέφτηκα να ρωτήσω τι προτιμούν οι περισσότεροι...

Εφόσον λέμε για αυτοματοποίηση μέσω scripts, διαγράφουμε τη "λύση ανάγκης" του ενός λογαριασμού ανά υπολογιστή, και νομίζω ότι μένουν οι δύο παρακάτω λύσεις:

1) Λογαριασμοί ανά υπολογιστή και ανά τμήμα
Υπάρχει ξεχωριστός λογαριασμός για κάθε υπολογιστή και για κάθε τμήμα. Δηλαδή για 12 υπολογιστές και 10 τμήματα, θέλουμε 120 λογαριασμούς. Π.χ. c1-pc1, c1-pc2, c1-pc3, ..., c2-pc1, c2-pc2, c2-pc3 κτλ.

Θετικά:

  • Οι λογαριασμοί μπορούν να δημιουργηθούν αυτοματοποιημένα χωρίς καν να εξαρτώμαστε από το πλήθος των μαθητών.
  • Μπορούν να παραμένουν οι ίδιοι κάθε χρόνο, και να διαγράφουμε απλά τις ρυθμίσεις (εννοείται επίσης αυτοματοποιημένα).

Αρνητικά:

  • Μπορεί να τύχει ένας μαθητής να χρησιμοποιεί δύο διαφορετικούς λογαριασμούς αν μπαίνει 2 φορές στο εργαστήριο με διαφορετικό τμήμα (π.χ. επιλογής / κατεύθυνσης).
  • Αφού οι λογαριασμοί είναι κοινοί, ο μαθητής δεν μπορεί να έχει αποθηκευμένους κωδικούς, ιστορικό ιστού, δικιά του ταπετσαρία κτλ. Χάνεται η "προσωπικότητα".
  • Αν αλλάξει θέση κάποιος μαθητής, τι θα γίνει με τα έγγραφά του; Δεν μπορούμε απλά να τα αντιγράψουμε στον νέο Η/Υ γιατί πιθανώς να σβηστούν τα ομώνυμα αρχεία του μαθητή που ήδη κάθεται εκεί.


2) Λογαριασμοί ανά μαθητή
Κάθε μαθητής έχει δικό του λογαριασμό, τον οποίο κρατάει για τα 3 χρόνια που θα είναι στο σχολείο. Τα εισάγουμε από ΠΣΔ ή e-school ή δ-βάση ή τέλος πάντων στο πρώτο μάθημα γνωριμίας.

Θετικά:

  • Προσωπικοί λογαριασμοί, πολύ θετικό και για τους μαθητές και για τον καθηγητή. Δεν χρειάζεται πλέον να φωνάζουμε "μην αλλάζετε την ταπετσαρία", ας κάνει ο καθένας ό,τι θέλει.
  • Καταλογισμός ευθύνης (αν και ακούγεται αστείο για τα ελληνικά δεδομένα). Εφόσον έχει ο καθένας το δικό του λογαριασμό, μπορούμε να του καταλογίσουμε ευθύνες αν π.χ. βρούμε ακατάλληλο περιεχόμενο στα έγγραφά του.

Αρνητικά:

  • Όταν κάθονται 3 μαθητές σε έναν Η/Υ, ποιος θα συνδεθεί; Κι αν συνδέονται εκ περιτροπής, γιατί να έχει μόνο ένας από αυτούς κάθε φορά την τρέχουσα άσκηση;
  • Περισσότερος φόρτος διαχείρισης, αν και στο μεγαλύτερο μέρος του μπορεί να αυτοματοποιηθεί.


Αυτά... σκέψεις; Για ποιον από τους δύο τρόπους θα προτιμούσατε να δημιουργηθούν τα σχετικά scripts;

pgrontas

#1
Ψήφισα ανά υπολογιστή και ανά τμήμα, μιας και τα παιδιά πρέπει να κάθονται πάντα στις ίδιες θέσεις. Το να τύχει και μπουν σε κάποιο άλλο τμήμα (πχ. κατεύθυνση) δεν συμβαίνει συχνά.
Επίσης δεν έχεις το πρόβλημα της εκ περιτροπής σύνδεσης όταν κάθονται 2-3 μαθητές σε κάποιο PC που το θεωρώ αρκετά σοβαρό.
Programs must be written for people to read, and only incidentally for machines to execute - Harold Abelson

Δημήτρης Δαλαγιώργος

Οι προσωπικοί λογαριασμοί είναι πολύ ωραίοι σαν ιδέα, αλλά νομίζω ότι οι λογαριασμοί ανά υπολογιστή και ανά τμήμα είναι πιο πρακτικοί.

Τα παιδιά στο μάθημα υποτίθεται ότι πρέπει να κάθονται σε έναν συγκεκριμένο υπολογιστή συνεχώς. Δεδομένου ότι μιλάμε για περιβάλλον Unix, λογικά ακόμα και να χρειαστεί ν' αλλάξουν (φυσικό) υπολογιστή (επειδή, π.χ. κάηκε το τροφοδοτικό) τα αρχεία θα τους ακολουθήσουν απ' όπου κι αν κάνουν login. Δεδομένου όμως, ότι οι εργασίες τους είναι ομαδικές, είναι νομίζω πιο εύκολο να σχηματιστεί ένα group ανά τμήμα, με κοινό φάκελο για να μοιράζονται τα κοινά αρχεία, και λογαριασμός ανά ζευγάρι μαθητών, ώστε να κάνουν την ομαδική τους εργασία.

Ο ατομικός λογαριασμός προσφέρει περισσότερη ελευθερία, προφανώς, στον χρήστη, αλλά πότε να την εκμεταλλευτούν αυτή την ελευθερία; Λίγοι είναι αυτοί που χρειάζονται εξατομικευμένο περιβάλλον και ρυθμίσεις, και ακόμα κι έτσι να είναι, έχουν μόνο τα 5' με 10' του διαλείμματος. Μια χρονιά που είχα φτιάξει λογαριασμούς για όλους, ακόμα και οι καθηγητές, προτιμούσαν έναν γενικό λογαριασμό, ίσα-ίσα ν' ανοίγει ο υπολογιστής, να βλέπουν κάτι στο Internet και να φεύγουν...

Από την άλλη, το ένα δεν αποκλείει το άλλο.
Ενάντια στην ηλιθιότητα, ακόμα και οι θεοί, μάταια αγωνίζονται.
Friedrich Schiller

Λάμπρος Μπουκουβάλας

Δεν ψήφισα, διότι έχω βρεθεί σε πολλά σχολεία (περ. 9) και εφάρμοσα πολιτική ανάλογη με τους μαθητές και τα τμήματα που είχα.
Λάμπρος Μπουκουβάλας
MSc - MRes

http://blogs.sch.gr/lambrosbouk

Ο Θουκυδίδης  (που τον διαβάζουν οι ξένοι, αλλά όχι εμείς)  έγραφε: «Αταλαίπωρος τοις πολλοίς η ζήτησις της αληθείας, και επί τα ετοίμα μάλλον τρέπονται» (Ι, 20, 3). Οι περισσότεροι δηλαδή αναζητούν αβασάνιστα την αλήθεια και στρέφονται σε ό,τι βρίσκουν έτοιμο. Δεν προβληματίζονται...


lp

Σε τάξεις ΓΕΛ και Γυμνασίου προτιμώ ένα account ανα τμήμα. Μια γρήγορη ματιά με το netsupport ή το netopschool στην αρχή του μαθήματος μου εξασφαλίζει ότι δεν έχουν συνδεθεί με άλλο τμήμα.

Οταν ήμουν σε ΤΕΕ για τις ειδικότητες πληροφορικής προτιμούσα ένα account ανά χρήστη μια και τα παιδιά δουλεύαν πολλές ώρες στο εργαστήριο.
Λέων Προκόπης
2ο ΓΕΛ Ναυπλίου