ΓΕΛ: Back to the Future

Ξεκίνησε από odysseas, 27 Νοε 2014, 06:19:11 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

nikosx

Νίκος Ξένος
Καθηγητής Πληροφορικής
nxenos@sch.gr

nikosx

Παράθεση από: apom στις 23 Μαρ 2015, 12:04:41 ΜΜ
Να δώσω μία πληροφορία που είναι διασταυρωμένη... Υπάρχει η σκέψη στο υπουργείο ( ναι... κι .όμως υπάρχει 100% ) από το σχέδιο που έχει κυκλοφορήσει να βγάλουν την πληροφορική από εξεταζόμενο στον οικονομοτεχνολογικο τομέα και να την αντικαταστήσουν με φυσική!!!! και η πληροφορική να είναι ίσως το 5ο μαθημα... κάπως κάπου... Άυτό οφείλεται ότι στην κυβέρνηση υπάρχουν κυρίως άτομα θεωρητικών και κατά δεύτερον κλασικών θετικών επιστημών ενώ παίζει σημασία και οι δεσμοί που έχουν με φροντιστήρια ιδίως στην επαρχία που δεν μπορούν να υποστηρίξουν πολλά διαφορετικά μαθήματα σε επίπεδο διδασκαλίας παρά μόνο τα κλασικά...

Αυτά έχω να μεταφέρω... αν και η ενημέρωση είναι αξιόπιστη 100% ελπίζω να μην προχωρήσει...


Και γιατί να μην υπάρχει η σκέψη να αντικατασταθεί το ΑΟΘ από τη Φυσική στα τέσσερα μαθήματα της Τεχνολογικής και το ΑΟΘ να πάει 5ο μάθημα από όλες τις κατευθύνσεις, δηλαδή όπως είναι και τώρα, πολύ πιο φυσιολογικό μου φαίνεται. Γιατί να προσθέσουν δηλαδή και άλλο ένα μάθημα Γενικής
Νίκος Ξένος
Καθηγητής Πληροφορικής
nxenos@sch.gr

apom

Παράθεση από: nikosx στις 23 Μαρ 2015, 12:26:50 ΜΜ

Και γιατί να μην υπάρχει η σκέψη να αντικατασταθεί το ΑΟΘ από τη Φυσική στα τέσσερα μαθήματα της Τεχνολογικής και το ΑΟΘ να πάει 5ο μάθημα από όλες τις κατευθύνσεις, δηλαδή όπως είναι και τώρα, πολύ πιο φυσιολογικό μου φαίνεται. Γιατί να προσθέσουν δηλαδή και άλλο ένα μάθημα Γενικής

Πιστεύεις ειλικρινά ότι εργάζονται με βάση την λογική ή τα συμφέροντα;;

ολγα

Ο βασικός κορμός του τεχνολογικού τομέα είναι κυρίως οι πολυτεχνικές σχολές (και τα αντίστοιχα ΤΕΙ) και είναι προφανές ότι εκεί τα μαθηματικά κατεύθυνσης (όχι τα light της γενικής) και η φυσική είναι προαπαιτούμενα. Αυτό το καταλαβαίνει ο κοινός νους. Οι "σοφοί" που παίρνουν τις αποφάσεις δεν μπορούν; Ας ρωτήσουν τότε τους πιο ειδικούς –  στην ανάγκη και τον πρωθυπουργό (και αυτός της τεχνολογικής είναι). Βέβαια οι ειδικοί (τα ΑΕΙ) απάντησαν και ζήτησαν πέρα από τα αυτονόητα (μαθ., φυσ.) επιπρόσθετα χημεία ή πληροφορική. Αλλά αυτοί φαίνεται ότι το μόνο που ακούν είναι η γνωστή συντεχνία της οποίας η μυρωδιά για να μην πω η δυσωδία γίνεται ολοένα και εντονότερη.
Και βαφτίζουν την οικονομική κατ. με νέο όνομα: τεχνολ. και οικον. κατ. για να φάμε εμείς οι πληροφορικοί το ξεροκόματο του πανελληνίως εξεταζόμενου μαθήματος εκεί, ενώ μάλλον φαίνεται να μας διώχνουν έμμεσα ή άμεσα από το φυσικό μας χώρο (θετικές και τεχνολογικές σχολές απ' όπου και προερχόμαστε  – έτσι τουλάχιστον λένε τα πτυχία μας).
Ο θυμός μου ξεχειλίζει τόσο που δεν ξέρω πια μήπως θα τους άξιζε (εννοώ σε αυτούς που αποφασίζουν) να εφαρμοστεί το τερατούργημά τους, με μια υπερκατεύθυνση τη θετική που τα έχει όλα (πλην της επαίσχυντης, άχρηστης πληροφορικής - ούτε καν σαν 5ο μάθημα) και συμφέρει (τους χημικούς και μόνο αυτούς): επιστ. υγείας, θετικές και τεχνολογικές.
Όσο για εμάς τους πληροφορικούς θεωρώ ότι ίσως πρέπει να μας προσβάλλει το γεγονός ότι μας τοποθετούν στη θέση της ουράς της παλιάς 4ης δέσμης και μας εξαφανίζουν από το φυσικό μας χώρο. Αλήθεια, με εξαίρεση ίσως τις πληροφορικές οικονομικών πανεπιστημίων, τι γυρεύουμε εκεί;
Βαρέθηκα να προσπαθούμε να πείσουμε  για τα αυτονόητα. Ας τα εφαρμόσουν, ας μας εξοστρακίσουν τελείως, μέχρι που η πραγματικότητα θα τους διαψεύσει (σε ένα - δυο το πολύ χρόνια όταν η σημερινή Β' λυκ. βρεθεί στα ΑΕΙ) και τότε θα ξυπνήσουν και θα πληρωθούν όπως τους πρέπει.

ολγα

Παράθεση από: nikosx στις 22 Μαρ 2015, 10:15:10 ΠΜ
Οι συντελεστές των μαθημάτων θα παίξουν σοβαρό ρόλο στην επιλογή της κατεύθυνσης. Το γεγονός ότι η Θετική έχει Μαθηματικά Κατεύθυνσης και Φυσική Κατεύθυνσης ενώ η Τεχνολογική Μαθηματικά Γενικής και Φυσική Γενικής μάλλον σημαίνει ότι για το μαθητή που θέλει για παράδειγμα να σπουδάσει ΗΜΜΥ η Θετική θα είναι μονόδρομος (σκέψεις..)
+1
... προφανώς!

dtzimas

Παράθεση από: semaphore στις 23 Μαρ 2015, 10:10:08 ΠΜ
... (προσωπικά η ονομασία Πληροφορική με αηδιάζει , γιατί μου έρχεται συνειρμικά η πρόταση που πολλάκις έχουμε ακούσει όλοι μας "ο γιος μου ξέρει από κομπιούτερς") και μέσες- άκρες συμφωνώ με όσους τεκμηριωμένα καταθέτουν ιδέες και προτάσεις...

Δεν καταλαβαίνω γιατί σε αηδιάζει??? Τυχαίνει έτσι να λέγεται η Επιστήμη που υπηρετούμε (Πληροφορική/Επιστήμη Υπολογιστών) σε όλον τον πλανήτη (Informatics/Computer Science)

tdrivas

Thanassis Drivas
BSc in Computer Science
MSc in Space Science Applications and Technologies
https://github.com/tdrivas

tdrivas

http://www.esos.gr/arthra/37572/anapsan-sto-foyl-oi-mihanes-sto-ypoyrgeio-gia-neo-exetastiko

το αρθρο τροποποιηθηκε..τα πραγματα στη θεση τους αργα αργα..
Thanassis Drivas
BSc in Computer Science
MSc in Space Science Applications and Technologies
https://github.com/tdrivas


noname

Μετά από τόσα χρόνια αντιπαραθέσεων για το σύστημα εισαγωγής στην τριτοβάθμια το συμπέρασμα είναι ένα:
Δεν υπάρχουν εκπαιδευτικά κριτήρια για το σύστημα εισαγωγής. Από όποια πλευρά και να το δεις.
Η μόνη λύση είναι να καταργηθούν οι εξετάσεις. Να διατηρηθούν μόνο σε σχολές μεγάλης ζήτησης (Ιατρικές, Νομικές, Πολυτεχνεία).

fupat2

#295
Παράθεση από: noname στις 24 Μαρ 2015, 01:49:24 ΜΜ
Μετά από τόσα χρόνια αντιπαραθέσεων για το σύστημα εισαγωγής στην τριτοβάθμια το συμπέρασμα είναι ένα:
Δεν υπάρχουν εκπαιδευτικά κριτήρια για το σύστημα εισαγωγής. Από όποια πλευρά και να το δεις.
Η μόνη λύση είναι να καταργηθούν οι εξετάσεις. Να διατηρηθούν μόνο σε σχολές μεγάλης ζήτησης (Ιατρικές, Νομικές, Πολυτεχνεία).

Φυσικά και μπορούν να υπάρξουν ορθολογικά εκπαιδευτικά κριτήρια, αν το θελήσουμε. Ο παραλογισμός βρίσκεται στην κυρίαρχη σκέψη που δυστυχώς έχει επικρατήσει, κυρίως εξαιτίας των συντεχνιών στην Βθμια. Αυτή η σχολή σκέψης θεωρεί σωστό να είναι κεντρικα ελεγχόμενα τα κριτήρια εισαγωγής στην τριτοβάθμια, στο όνομα μιας κακώς εννοούμενης "γενικής παιδείας".

Το υπουργείο πρέπει να ορίζει τα επιτρεπόμενα εξεταζόμενα μαθήματα, των οποίων τα θέματα στις πανελλήνιες θα βγαίνουν κάτω από την αξιοπιστία του μηχανισμού του υπουργείου, και από εκεί και πέρα πρέπει να αφεθεί κάθε σχολή ελεύθερη να μπορεί να επιλέγει, ως προαπαιτουμενα εισαγωγής στην σχολή, όποια και όσα μαθήματα θέλει. Οι "δέσμες" με αυτό τον τρόπο θα ορίζονται αυτόματα ως αποτέλεσμα των επιλογών των σχολών, και δεν θα υπάρχει κάποιος κεντρικός έλεγχος στο ορισμό των δεσμών και των σχολών που ανήκουν σε αυτές.

Αυτή η τόσο απλή σκέψη αν επικρατήσει, θα λύσει αυτόματα τα περισσότερα προβλήματα. Και κυρίως το εξεταστικό σύστημα εισαγωγής στην τριτοβάθμια θα αποκτήσει κάτι που του λείπει αυτή την στιγμή,θα αποκτήσει ορθολογισμό στην επιλογή των κριτηρίων εισαγωγής και δεν θα εξετάζονται οι υποψήφιοι σε άσχετα για την σχολή μαθήματα.
Η παιδεία είναι άσκηση ελευθερίας, που λυτρώνει τόσο τον μαθητή όσο και τον παιδαγωγό από μια δίδυμη υποδούλωση. Την υποδούλωση της σιωπής (που αφορά κυρίως τον μαθητή) και την υποδούλωση του μονολόγου (που αφορά κυρίως τον παιδαγωγό).

P.Tsiotakis


ΠΛΑΤΑΝ

Αν και δεν ανήκω στον κλάδο σας, μιας και συζητείται το νέο σύστημα εισαγωγής, κύριε Τσιωτάκη, αν μου επιτρέπετε, να αντιπροτείνω και εγώ τη δική μου ολοκληρωμένη σκέψη και θα παρακαλούσα να τη μελετήσετε και αν θέλετε να τη συζητήσουμε. Φυσικά εννοείται ότι κάθε παρατήρηση είναι δεκτή άνευ παρεξηγήσεως. Άλλωστε είμαι της γνώμης ότι αν το υπουργείο έδινε τη δυνατότητα στους καθηγητές να αποφασίσουν, σίγουρα θα κατέληγαν σε ένα πολύ πιο λογικό σύστημα και για τους μαθητές, αλλά και για τις επαγγελματικές ενώσεις των καθηγητών.
Το δικό μου προτεινόμενο σύστημα εισαγωγής στηρίζεται στις παρακάτω αλλαγές στο ψηφισθέν σύστημα Αρβανιτόπουλου:
1.   Οι ομάδες μαθημάτων ή κατευθύνσεις στις οποίες θα εντάσσεται και θα μπορεί να παρακολουθήσει ο μαθητής, θα είναι τέσσερις. Δηλαδή να μην υπάρχει ομάδα μαθημάτων-κατεύθυνση παιδαγωγικών, αλλά και ομάδα μαθημάτων-κατεύθυνση επιστημών υγείας.
2.   Σε κάθε ομάδα μαθημάτων- κατεύθυνση, εκτός των τεσσάρων ήδη υποχρεωτικών μαθημάτων, να προσφερθούν και τρία ή τέσσερα (ανάλογα την κατεύθυνση) μαθήματα επιλογής από τα ήδη διδασκόμενα του ωρολογίου προγράμματος
3.   Τα επιστημονικά πεδία στα οποία θα εντάσσονται οι σχολές και από τα οποία θα μπορούν να επιλέξουν τα παιδιά, θα είναι έξι. Δηλαδή, θα υπάρχει επιπλέον το ΕΠΕ των παιδαγωγικών σαν επιλογή, αλλά επίσης και το ΕΠΕ επιστημών υγείας
4.   Κάθε μαθητής θα επιλέγει από την αρχή μία ομάδα μαθημάτων ή κατεύθυνση και επίσης θα επιλέγει, εκτός των τεσσάρων υποχρεωτικών μαθημάτων, αν επιθυμεί, να εξεταστεί σε ένα επιπλέον πέμπτο μάθημα (από τα γενικής παιδείας, ή από τα βασικά των άλλων κατευθύνσεων) για να δηλώσει σχολές και δεύτερου ΕΠΕ.

ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
1.    Θρησκευτικά 1 ώρα
2.   ιστορία γενικής 2 ώρες
3.   ξένη γλώσσα 2 ώρες
4.   φυσική αγωγή 2 ώρες
5.   φυσική γενικής 2 ώρες
6.   βιολογία γενικής 2 ώρες
7.   μαθηματικά γενικής 2 ώρες
8.   λογοτεχνία 2 ώρες
9.   κοινωνιολογία 2 ώρες


ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΑ ΠΕΔΙΑ (ΟΜΑΔΕΣ ΣΧΟΛΩΝ)
1 ΕΠΕ: Ανθρωπιστικών- νομικών επιστημών
2 ΕΠΕ: Θετικών επιστημών 1
3 ΕΠΕ: θετικών επιστημών 2
4 ΕΠΕ: Επιστημών υγείας
5 ΕΠΕ: Οικονομικών-κοινωνικών-πολιτικών επιστημών
6 ΕΠΕ: Παιδαγωγικών επιστημών


             ΟΜΑΔΕΣ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ (ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΕΙΣ) ΚΑΙ             
                                              ΜΑΘΗΜΑΤΑ

Ομάδα Θετικών επιστημών 1(ομάδα χημείας):
Υποχρεωτικά: νεοελληνική γλώσσα 2 ώρες  , μαθηματικά 4 ώρες, φυσική 3 ώρες, χημεία 3 ώρες.
Επιλογής: πληροφορική 3ώρες για εισαγωγή σε θετικές επιστήμες 2 (ομάδα πληροφορικής), βιολογία 3 ώρες για επιστήμες υγείας, ιστορία γενικής για παιδαγωγικά

Ομάδα Θετικών επιστημών 2(ομάδα πληροφορικής):
Υποχρεωτικά: νεοελληνική γλώσσα 2 ώρες, μαθηματικά 4 ώρες, φυσική 3 ώρες, πληροφορική 3 ώρες
Επιλογής: χημεία 3 ώρες για εισαγωγή σε θετικές επιστήμες 1, Αρχές οικονομικής θεωρίας 3 ώρες για οικονομικές-κοινωνικές-πολιτικές επιστήμες, ιστορία γενικής για παιδαγωγικά, βιολογία γενικής για επιστήμες υγείας

Ομάδα Οικονομικών-κοινωνικών-πολιτικών επιστημών:
Υποχρεωτικά: νεοελληνική γλώσσα 2 ώρες, μαθηματικά 4 ώρες, αρχές οικονομικής θεωρίας 3 ώρες, στοιχεία κοινωνικών και πολιτικών επιστημών 3 ώρες
                       
Επιλογής: πληροφορική 3 ώρες για εισαγωγή σε (ορισμένες) θετικές επιστήμες 2, ιστορία γενικής για παιδαγωγικά, φυσική γενικής για (ορισμένες) θετικές επιστήμες 1, βιολογία γενικής για επιστήμες υγείας

Ομάδα Ανθρωπιστικών-νομικών επιστήμών:
Υποχρεωτικά: νεοελληνική γλώσσα 2 ώρες, αρχαία 4 ώρες, λατινικά 3 ώρες, ιστορία 3 ώρες
Επιλογής: μαθηματικά γενικής παιδείας για παιδαγωγικά, αρχές οικονομικής θεωρίας 3 ώρες για οικονομικές.-Κοινωνικές.-Πολιτικές, επιστήμες, βιολογία γενικής παιδείας για επιστήμες υγείας.
Παρατήρηση: Τα μαθηματικά κατεύθυνσης και των τριών ομάδων, δηλ θετικών επιστημών 1, θετικών επιστημών 2 και οικονομ κοινων πολιτικών επιστημών είναι το ίδιο ακριβώς μάθημα. (Το μαθηματικά και στοιχεία στατιστικής είναι στα γενικής παιδείας)

Μόρια για σχολές:
Από την ομάδα θετικών επιστημών 1 ο υποψήφιος διεκδικεί με πλήρη μόρια, επιπλέον του δικού του, όποιο εκ των επιπλέον τριών ΕΠΕ δηλώσει
Από την ομάδα θετικών επιστημών 2 ο υποψήφιος διεκδικεί με πλήρη μόρια, επιπλέον του δικού του, το πεδίο των θετικών επιστημών 1 και το πεδίο των παιδαγωγικών επιστημών και διεκδικεί με μειωμένα μόρια το πεδίο των επιστημών υγείας και το πεδίο των οικονομικών-κοινωνικών-πολιτικών επιστημών
Από την ομάδα των οικονομικών κοινωνικών πολιτικών επιστημών, ο υποψήφιος διεκδικεί με πλήρη μόρια επιπλέον του δικού του, το πεδίο των παιδαγωγικών, και με μειωμένα μόρια το πεδίο των θετικών επιστημών 1, το πεδίο των επιστημών υγείας και το πεδίο των θετικών επιστημών 2
Από την ομάδα των ανθρωπιστικών νομικών επιστημών, ο υποψήφιος διεκδικεί με πλήρη μόρια, επιπλέον του δικού του, το πεδίο των παιδαγωγικών επιστημών, και με μειωμένα μόρια το πεδίο των επιστημών υγείας και το πεδίο των οικονομικών-κοινωνικών-πολιτικών επιστημών



Σύνολο ωρών που παρακολουθεί ο μαθητής:
Γενικής παιδείας: 17 ώρες
Κατεύθυνσης: 12 ώρες
Σύνολο: 29 ώρες, στην περίπτωση που δηλώσει μόνο ένα ΕΠΕ ή στην περίπτωση που δηλώσει δύο ΕΠΕ αλλά το πέμπτο εξεταζόμενο μάθημα που επιλέξει είναι από τα γενικής παιδείας. (δηλ ιστορία, μαθηματικά, φυσική, βιολογία γενικής)
ή 32 ώρες, στην περίπτωση που επιλέξει δύο ΕΠΕ και το πέμπτο μάθημα που θα δώσει είναι μάθημα βασικό άλλης κατεύθυνσης. (δηλ χημεία, πληροφορική, βιολογία κατεύθυνσης, αρχές οικονομικής θεωρίας)

Eri

Δεν τα λυπάσαι τα καημένα τα παιδάκια που έβαλες τόσες ωρες γενικής στην υποχρεωτική τους παρακολούθηση;  :-\
Η λογική του νεου λυκείου είναι αντιθετη με αυτο και κατα τη γνώμη μου και όσο υπάρχουν πανελλήνιες με τον τρόπο που υπάρχουν, η λογική αυτή ειναι σωστη.

Για μενα το σύστημα που παραθέτει ο Τσιωτακης παραπάνω είναι, και ως προς τη λογική και ως προς την υλοποίηση, στη σωστή κατεύθυνση..

ΠΛΑΤΑΝ

Παράθεση από: Eri στις 24 Μαρ 2015, 06:45:46 ΜΜ
Δεν τα λυπάσαι τα καημένα τα παιδάκια που έβαλες τόσες ωρες γενικής στην υποχρεωτική τους παρακολούθηση;  :-\
Η λογική του νεου λυκείου είναι αντιθετη με αυτο και κατα τη γνώμη μου και όσο υπάρχουν πανελλήνιες με τον τρόπο που υπάρχουν, η λογική αυτή ειναι σωστη.

Για μενα το σύστημα που παραθέτει ο Τσιωτακης παραπάνω είναι, και ως προς τη λογική και ως προς την υλοποίηση, στη σωστή κατεύθυνση..



Μα ούτως ή άλλως είχανε τόσα μαθήματα γενικής τα παιδιά μέχρι σήμερα. Μάλιστα έχουν και ένα παραπάνω που δεν το έβαλα εγώ, τα αρχαία, και μια χαρά ανταποκρίνονται μέχρι τώρα τα παιδιά.
Θεωρώ ότι είναι απαραίτητη αυτή η πλειάδα των γενικής για να έχουν τη δυνατότητα τα παιδιά να δηλώνουν δεύτερο πεδίο εύκολα και να μπορούν να σχηματίζονται τμήματα στα μικρά λύκεια.
Βέβαια, όσον αφορά τα γενικής, δε νομίζω ότι δεν επιδέχονται αλλαγές σε σχέση με αυτά που προτείνω πχ εσείς θα μπορούσατε να προτείνετε να αντικατασταθεί ένα από τα γενικής που έβαλα με ένα μάθημα ακόμη πληροφορικής γενικής.