Νέο ψηφιακό βιβλίο πληροφορικής γυμνασίου

Ξεκίνησε από martha-ts, 30 Αυγ 2024, 05:04:45 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

martha-ts

Καλησπέρα σε όλους! Γνωρίζει κανείς πότε και πώς θα δούμε αυτό το νέο ψηφιακό βιβλίο που ετοιμάζεται για την πληροφορική στο Γυμνάσιο? Γνωρίζω ότι έχει ξεκινήσει η διαδικασία εδώ και καιρό αλλά πότε θα έχουμε πρόσβαση ...? Η χρονιά αρχίζει...
Ευχαριστώ!

evry

#1
Τα νέα βιβλία, ένα για κάθε τάξη, θα πάνε στα σχολεία μέσα στον Σεπτέμβρη μαζί με κάποιες οδηγίες, σε ηλεκτρονική μορφή.
Φέτος οι εκπαιδευτικοί θα μπορούν να χρησιμοποιούν και το παλιό βιβλίο και από το καινούργιο ότι υλικό θέλουν.
Του χρόνου το βιβλίο αυτό θα αντικαταστήσει το παλιό.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

martha-ts


dski

  Καλή χρονιά σε όλους!

  Ευριπίδη αναφέρεσαι σε αυτό;

https://www.alfavita.gr/ekpaideysi/456395_iep-egkrithike-neo-ekpaideytiko-yliko-gia-tin-pliroforiki-gymnasioy

  Όπως καταλαβαίνω αυτά τα τρία τεύχη δεν είναι τα νέα βιβλία πληροφορικής γυμνασίου (που γράφονται αυτόν τον καιρό) αλλά επιπλέον εκπαιδευτικό υλικό που δημιούργησαν 19 σύμβουλοι πληροφορικής.

  Τα τεύχη αυτά θα διανεμηθούν σε έντυπη μορφή ή μόνο ψηφιακή;

  Σε κάθε περίπτωση χρήσιμο και ευπρόσδεκτο υλικό εν όψει της εφαρμογής των νέων προγραμμάτων σπουδών.

evry

What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

tony

Επειδη δεν εχουν στειλει ακομα το email, δεν μας στελνετε το link ωστε να τα κατεβασουμε;

evry

Παράθεση από: tony στις 11 Σεπ 2024, 02:43:58 ΜΜΕπειδη δεν εχουν στειλει ακομα το email, δεν μας στελνετε το link ωστε να τα κατεβασουμε;
Όχι θα τα κατεβάσετε από την επίσημη διεύθυνση του ΙΕΠ που θα σας σταλεί αύριο.
Καθυστέρησαν για γραφειοκρατικούς λόγους.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

ikariofil

κάποιος τρόπος να τα κατεβάσουμε ψηφιακά όσοι δεν είμαστε σε σχολείο;

evry

Παράθεση από: ikariofil στις 13 Σεπ 2024, 12:28:35 ΜΜκάποιος τρόπος να τα κατεβάσουμε ψηφιακά όσοι δεν είμαστε σε σχολείο;
Ηλία τα βιβλία θα ανέβουν τελικά τη Δευτέρα στο ΙΕΠ. Θα ανεβάσω και το σύνδεσμο εδώ.
Προφανώς και είναι διαθέσιμα για όλους.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

George Eco

Παράθεση από: evry στις 13 Σεπ 2024, 10:53:21 ΜΜΗλία τα βιβλία θα ανέβουν τελικά τη Δευτέρα στο ΙΕΠ. Θα ανεβάσω και το σύνδεσμο εδώ.
Προφανώς και είναι διαθέσιμα για όλους.
Ευριπίδη καλησπέρα. Παίζει να μας δώσεις URL των βιβλίων να τα δούμε; Γιατί δε τα βρίσκω πουθενά.

Τα βρήκα, κάτσε να το παραθέσω:

https://iep.edu.gr/el/gymnasio/pliroforiki

evry

#10
Στο link που παραθέτει ο Γιώργος πιο πάνω θα βρείτε τα νέα βιβλία γυμνασίου. Έχουν :
  • ανάπτυξη εφαρμογής με machine learning σε App inventor,
  • επιστημονικό προγραμματισμό με εφαρμογή σε μαθηματικά και βιολογία,
  • ο ψηφιακός κόσμος δηλαδή δυαδικό σύστημα και μονάδες μέτρησης πληροφορίας έχει αλλάξει εντελώς
  • Αλγοριθμική
  • Αναδρομή και υλοποίηση αναδρομής με κώδικα
  • Τεχνητή Νοημοσύνη
  • Για πρώτη φορά σε σχολικό βιβλίο γενικής εκπαίδευσης δραστηριότητες ρομποτικής. Κρατείστε το αυτό. Είμαστε ο μόνος κλάδος που το έχει στο βιβλίο του
  • Για πρώτη φορά εξηγούμε τι είναι το νευρωνικό δίκτυο έστω και με τον απλοποιημένο αυτό τρόπο
  • Προγραμματισμό σε Python (επιτέλους)
  • εξηγούμε τι είναι το blockchain (στο κομμάτι αυτό συμβουλεύτηκα τον ειδικό (pgrontas) και τον ευχαριστώ)
  • Συνεργατικά έγγραφα (αναγκαστικά στο γράφις)

Αγαπητές και αγαπητοί συνάδελφοι, αν εξαιρέσετε τον επιστημονικό προγραμματισμό και την τεχνητή νοημοσύνη όλες οι άλλες ενότητες προϋπήρχαν στο βιβλίο ή στις οδηγίες διδασκαλίας. Για παράδειγμα το δυαδικό σύστημα και τα bit/bytes αναφέρονταν αλλά δεν είχαν πολλά παραδείγματα. Τώρα μπήκε και η έννοια του ρυθμού μετάδοσης.
Αυτή τη στιγμή είμαστε το μοναδικό μάθημα με βιβλίο που έχει δραστηριότητες ρομποτικής.
Μιλάνε όλοι οι άλλοι για τεχνητή νοημοσύνη και δεν μιλάμε εμείς που είμαστε οι πλέον ειδικοί. Θα πρέπει να εξηγήσουμε στα παιδιά πως λειτουργούν αυτά τα νέα εργαλεία γιατί δυστυχώς το τεχνητή νοημοσύνη σήμερα στην εκπαίδευση σημαίνει "Πετάω prompts στο chatGPT". Είναι δική μας ευθύνη και χρέος να εξηγήσουμε στα παιδιά ότι αυτά τα εργαλεία δεν είναι general AI και δεν σκέφτονται όπως κάποιοι νομίζουν.
Επίσης δεν είναι δυνατόν να μην υπάρχει στο Γυμνάσιο μια κειμενική γλώσσα προγραμματισμού και αυτή τη στιγμή η μόνη επιλογή είναι η Python. Ο επιστημονικός προγραμματισμός έπρεπε να μπει ώστε να δουν τα παιδιά ότι όλες οι επιστήμες πλέον στηρίζονται στην πληροφορική και την υπολογιστική επιστήμη. Ακόμα και βραβείο Νόμπελ στη Χημεία έχει στηριχθεί στην υπολογιστική μοντελοποίηση.
Έπρεπε κάποια στιγμή να αξιοποιήσουμε το συγκριτικό πλεονέκτημα που έχουμε σε σχέση με τα άλλα μαθήματα. Ότι οι επιστημονικές έννοιες έχουν άμεση σύνδεση με την καθημερινότητα των μαθητών, για παράδειγμα στην ενότητα των πολυμέσων 1.5 αναφέρεται η εικονική περιήγηση στο αρχαιολογικό μουσείο, ενώ παρακάτω τα παιδιά πολύ απλά μπορούν να φτιάξουν μια εφαρμογή machine learning στο δικό τους κινητό. Επίσης να ξέρουν τι είναι αυτά τα Megapixels στο κινητό τους κλπ. Αναφέρεται και η τεχνολογία που είναι στην καρδιά των συστημάτων web 3.0 το blockchain το οποίο το έχουμε γράψει πολλές φορές με πολλές διορθώσεις ώστε να είναι πιο κατανοητό στους μαθητές.
Συνάδελφοι το βασικό πρώτο βήμα για να έχουμε επιχειρήματα για αύξηση ωρών και για να μας πάρουν στα σοβαρά ως επιστήμονες στο σχολείο και όχι ως τεχνικούς που βοηθάμε τις άλλες ειδικότητες στο powerpoint είναι να έχουμε σοβαρό και σύγχρονο επιστημονικό γνωστικό αντικείμενο. Είναι σημαντικό για μας και είναι χρέος μας απέναντι στους μαθητές. Τέλος, πλέον δεν έχουμε ένα βιβλίο για όλες τις τάξεις αλλά τρία, ένα για κάθε τάξη και αυτό έχει τη σημασία του.

Στο παρακάτω λινκ μπορείτε να στείλετε παρατηρήσεις, διορθώσεις για τα νέα βιβλία
https://www.iep.edu.gr/helpdesk/open.php?topicId=92
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

George Eco

Ευριπίδη θα ακολουθήσει φαντάζομαι και το Λύκειο με νέα βιβλία; Κι αν ναι, πότε με το καλό; Γιατί με τέτοιο Γυμνάσιο φαντάζομαι τα παιδιά του Λυκείου θα αναμένουν αντίστοιχου βεληνεκούς βιβλία, που άλλωστε περιγράφονται στο νέο Πρόγραμμα Σπουδών.

mandarinos

Καλημέρες!

Έριξα μιά ματιά στα νέα βιβλία Πληροφορικής του Γυμνασίου.

Ερώτημα 1: Ξεκινάμε να διδάσκουμε αυτά αντί γιά το παλιό βιβλίο; ή με βάση την ύλη του παλιού βιβλίου συζητάμε και τα θέματα των νέων βιβλίων;
Ερώτημα 2: Εάν δεν υπάρχουν Arduino / ρομποτάκια / λοιπό παρόμοιο hardware, παρακάμπτουμε τα αντίστοιχα κεφάλαια; (Λογικά, ναι.)
Ερώτηση 3: Γιατί τόσο μικρή αναφορά στην Python;

Ευχαριστώ!

evry

Παράθεση από: mandarinos στις 18 Σεπ 2024, 10:34:29 ΠΜΚαλημέρες!

Έριξα μιά ματιά στα νέα βιβλία Πληροφορικής του Γυμνασίου.

Ερώτημα 1: Ξεκινάμε να διδάσκουμε αυτά αντί γιά το παλιό βιβλίο; ή με βάση την ύλη του παλιού βιβλίου συζητάμε και τα θέματα των νέων βιβλίων;
Ερώτημα 2: Εάν δεν υπάρχουν Arduino / ρομποτάκια / λοιπό παρόμοιο hardware, παρακάμπτουμε τα αντίστοιχα κεφάλαια; (Λογικά, ναι.)
Ερώτηση 3: Γιατί τόσο μικρή αναφορά στην Python;

Ευχαριστώ!

Ερώτημα 1: Ξεκινάμε να διδάσκουμε από το νέο βιβλίο που φέτος το λέμε πρόσθετο υλικό, αλλά μπορούμε όπου θέλουμε να αξιοποιούμε το παλιό, όπου είναι επικαιροποιημένο.
Ερώτημα 2: Όχι δεν παρακάμπτουμε τίποτα. Ανάλογα με τον εξοπλισμό που έχουμε επιλέγουμε μια από τις τρεις δραστηριότητες/πλατφόρμες. Αν δεν έχουμε καθόλου εξοπλισμό τότε αξιοποιούμε τους εξομοιωτές που έχει κάθε πλατφόρμα.

Ερώτηση 3: Μικρή???
Εδώ είδαμε και πάθαμε να την βάλουμε, αρκετοί εκπαιδευτικοί αντιδρούν με αστείες δικαιολογίες, άρα έπρεπε να υπάρξει μια ομαλή μετάβαση από το Scratch στην Python μέσω του EduBlocks
Επίσης είναι Γ Γυμνασίου και το μάθημα είναι μονόωρο, δεν είχαμε πολλές επιλογές.
Εμφανίζεται πάλι στον επιστημονικό προγραμματισμός όμως  ;)

What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

pgrontas

#14
Παράθεση από: evry στις 18 Σεπ 2024, 11:34:35 ΜΜΕρώτημα 1: Ξεκινάμε να διδάσκουμε από το νέο βιβλίο που φέτος το λέμε πρόσθετο υλικό, αλλά μπορούμε όπου θέλουμε να αξιοποιούμε το παλιό, όπου είναι επικαιροποιημένο


Ευριπίδη είσαι σίγουρος ότι αυτό είναι καλή πρακτική για φέτος;
Οι μαθητές της Γ Γυμνασίου, πχ., θεωρείς ότι διαθέτουν την ωριμότητα στον προγραμματισμό για να πραγματευτούν τα θέματα του νέου βιβλίου της γ;
Οι δικοί μου σίγουρα, όχι. Προσωπικά, είχα σκοπό να ξεκινήσω με το παλιό (εννοώ βασικές προγραμματιστικές δομές και ίσως μέσω edublocks ίσως με scratch) και μετά τα Χριστούγεννα να διαπραγματευτώ τα θέματα του καινούριου.

Ή πχ. στην Β γυμνασίου: το νέο βιβλίο έχει το δυαδικό σύστημα στην Α, που σημαίνει ότι οι μαθητές της Β δεν θα το δουν καθόλου.

Το ίδιο και στη Γ. Πχ. οι περσινοί της Β μου φαίνεται απίθανο να έχουν διδαχθεί ή πόσο μάλλον να έχουν εξοικοιωθεί με υποπρογράμματα ώστε να πας κατευθείαν στην αναδρομή. Οι περσινές οδηγίες στη Β έχουν 5 ώρες συνολικά για τον προγραμματισμό, ενώ απλά αναφέρουν την λέξη διαδικασία.

Νομίζω ότι θα ήταν καλύτερα, για πρώτη χρονιά ίσως και για 2 χρονιές, να υπάρχει ένα mix & match ανάλογα με τις καταστάσεις και μάλιστα και μεταξύ τάξεων, είτε μεταξύ νέου και παλιού, είτε μόνο μεταξύ νέου.
Πχ. στο παραπάνω στη Β σκέφτομαι να δώσω το υλικό του παλιού + το υλικό του νέου της Α όμως ή μόνο το υλικού του νέου της Α.
Programs must be written for people to read, and only incidentally for machines to execute - Harold Abelson