Κατανόηση της έννοιας μεταβλητής

Ξεκίνησε από Γιάννης Σ., 13 Μαρ 2010, 11:19:06 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

Γιάννης Σ.

Μήπως έχει κάποιος όσο το δυαντόν πιο απλές σημειώσεις για την κατανόηση της έννοιας της μεταβλητής; Τα παιδιά δυσκολέυονται πολύ στην αρχή...
8)

Laertis

Η μεταβλητή δεν είναι και τόσο άγνωστη έννοια για τα παιδιά, την χρησιμοποιούν εδώ και χρόνια στα Μαθηματικά, Φυσική, Χημεία κ.α. για να λύσουν τις ασκήσεις τους.
Ακόμα κι αν δυσκολεύονται, είναι τόσο δύσκολο να εξηγηθεί η έννοια της μεταβλητής και χρειάζεσαι ειδικές σημειώσεις ;  ???
Με μερικά παραδείγματα είναι εύκολο να κατανοηθεί.
Νικολακάκης Γιώργος
Μηχανικός Η/Υ Συστημάτων
Καθηγητής Πληροφορικής
http://users.sch.gr/gnikola

meteo_xampos

Τρέξε παραδείγματα στο www.pseudoglossa.gr και δείξε τους τα στην τάξη ή με προβολέα ή
βάλε τους να τρέξουν αλγόριθμους απλούς στην αρχή στους υπολογιστές τους...
Π.χ.
Αλγόριθμος τάδε
Διάβασε α
χ<-α+2
Εμφάνισε χ
Τέλος τάδε

evry

Δώσε τους ασκήσεις εκτέλεσης αλγορίθμων (απλών) και παίξε με εκφράσεις όπως

χ <- χ + 1
χ <- α*χ + β

και δοκίμασε και με την αντιμετάθεσε αρχικά με προσωρινή μεταβλητή
και στη συνέχεια χωρίς

αν δεν έχεις υλικό η Αλγοριθμική έχει πολύ ωραία πράγματα για τις μεταβλητές και έτοιμα προγράμματα
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr


olga_ath

Προσωπικά τα δύο πράγματα που με βοήθησαν πιο πολύ στην διδασκαλία της έννοιας της μεταβλητής είναι τα παρακάτω:

Α. Χρήση Αναλογιών με τον πραγματικό κόσμο.

Α1. φανταστείτε ένα κουτί με αδιαφανές περιεχόμενο που το χρησιμοποιούμε για να μεταφερουμε πράγματα. Το κουτί έχει ένα όνομα (aka όνομα μεταβλητής) το οποίο μπορούμε εμείς από εξώ να δούμε και επίσης ξέρουμε ότι το κουτί μπορεί να μεταφέρει μήλα (και όχι πορτοκάλια, καραμέλες κτλπ).  Αλλά κάθε φορά που το χρησιμοποιούμε δεν μπορούμε να ξέρουμε πόσα μήλα περιέχει.
έτσι αντί να αναφερόμαστε στο πόσα μήλα μεταφέρουμε κάθε φορά είναι πιο βολικό να αναφερόμαστε στο κουτί.
Α2. Μια δεύτερη αναλογία είναι η αυτή του ταχυδρομικού κουτιού που περιγράφεται στο paper http://www.aueb.gr/pympe/hercma/proceedings2007/H07-FULL-PAPERS-1/DOUKAKIS-GRIGORIADOU-TSAGANOU-1.pdf

Β.Επίσης με βοήθησε πολύ αυτό που είχα διαβάσει κάποτε σε ενα C++ tutorial το οποίο παραθέτω δυστυχώς στα  Αγγλικά γιατι δεν έχω το χρόνο να το μεταφράσω:

Let us think that I ask you to retain the number 5 in your mental memory, and then I ask you to memorize also the number 2 at the same time. You have just stored two different values in your memory. Now, if I ask you to add 1 to the first number I said, you should be retaining the numbers 6 (that is 5+1) and 2 in your memory. Values that we could now for example subtract and obtain 4 as result. The whole process that you have just done with your mental memory is a simile of what a computer can do with two variables. The same process can be expressed in C++ with the following instruction set:
a = 5;
b = 2;
a = a + 1;
result = a - b;
Obviously, this is a very simple example since we have only used two small integer values, but consider that your computer can store millions of numbers like these at the same time and conduct sophisticated mathematical operations with them.
Therefore, we can define a variable as a portion of memory to store a determined value.
Each variable needs an identifier that distinguishes it from the others, for example, in the previous code thevariable identifiers were a, b and result, but we could have called the variables any names we wanted to invent,as long as they were valid identifiers.

Ελπίζω να βοηθήσει

ευχαριστώ
Doubt everyone and first of all yourself

poursali

πολυ καλο το τελευταιο παραδειγμα olga_ath. στην ουσια τους μαθαινεις οτι μια μεταβλητη δεν εχει ποτε ταυτοχρονα δυο τιμες, γιατι οταν στο 5 προσθετεις 1 ξερεις πλεον οτι ειναι 6, δεν χρειαζεται να θυμασαι οτι υπηρξε το 5. μονο που δινουμε και ονοματα στα προγραμματα μας.
μετρον αριστον
είμαι τζαμπατζής, χρησιμοποιώ λίνουξ

joyjohnnickname

#7
Όπως είπαν παραπάνω πιστεύω ότι το παράδειγμα της εντολής της αντιμετάθεσης είναι το καλύτερο παράδειγμα... Εμάς μας είπαν στο σχολείο ότι είναι μία θέση μνήμης η οποία έχει μέσα μία πληροφορία, και από την στιγμή που εισάγουμε μία νέα πληροφορία η παλιά χάνεται... Δεν ξέρω αν το θεωρείτε σωστό, εγώ το βρίσκω πολύ φλου πάντως, με τον ορισμό αυτόν δεν μας έδωσε την όλη έννοια της μεταβλητής.  ::)

1/5/10
Δεν θυμάμαι που το διάβασα, μπορεί να το λέει έτσι και στο σχολικό, αλλά το παραπάνω που μας είπαν στο σχολείο (υπέρτατη γνώση... "από την στιγμή που εισάγουμε μία νέα πληροφορία η παλιά χάνεται."...) το βρήκα πιο ολοκληρωμένο: Μεταβλητή μπορεί να οριστεί και η θέση μνήμης του Η/Υ, της οποίας η τιμή μπορεί να αλλάζει κατά την διάρκεια εκτέλεσης του προγράμματος.
Σ.Παπαλουκάς (Μηχανικός Η/Υ και Πληροφορικής): "Βασικά, με τα μωρά,
πριν φτάσουν τα 2 τους χρόνια, δεν μπορείς να κάνεις και πολλά,
γιατί δεν είναι interactive..." (!)


elenitaaaaa

Η προταση "Μια ή περισσοτερες τιμες δεδομενων πρεπει να δινονται ως εισοδοι στον αλγοριθμο" ειναι Σωστή ή Λαθος?
Θεωρω οτι ειναι Λαθος καθως μπορει να μη δινεται και καμια τιμη σαν εισοδος. αλλα για να σιγουρευτω ας παρω κ τη γνωμη σας  :D

P.Tsiotakis

θα πάρεις και τις 2 απαντήσεις στο στέκι, από διαφορετικά άτομα

P.Tsiotakis

Η δική μου γνώμη:

"καμία, μία η περισσότερες τιμές δεδομένων πρέπει να δίνονται στον ως είσοδοι αλγόριθμο. Η περίπτωση που δεν δίνονται τιμές δεδομένων εμφανίζεται, όταν ο αλγόριθμος δημιουργεί και επεξεργάζεται κάποιες πρωτογενείς τιμές με τη βοήθεια συναρτήσεων παραγωγής τυχαίων αριθμών ή με τη βοήθεια άλλων απλών εντολών".

άρα μπορεί να μη δίνεται καμία τιμή ως είσοδος

αυτό δε σημαίνει οτι μπορεί να μην υπάρχει είσοδος. Το κριτήριο αυτό πρέπει πάντα να εκπληρώνεται

P.Tsiotakis


elenitaaaaa

Παράθεση από: Παναγιώτης Τσιωτάκης στις 05 Σεπ 2011, 09:04:21 ΜΜ
ίσως το http://users.sch.gr/ptsiotakis/old/aepp/aepp_anal_2_1.htm
σε βοηθήσει κάπως στις αναζητήσεις σου
το εχω εντωπισει απο περσι και με εχετε βοηθησει πολυ στο να βαλω σε μια σειρα τις σημειωσεις μου και τις ασκησεις μου. ειδικα οι ερωτησεις θεωριας (πολλαπλης επιλογης, ΣΛ κτλ...) με βοηθησαν πολυ.Συγχαρητηρια...

Παράθεση από: Παναγιώτης Τσιωτάκης στις 05 Σεπ 2011, 08:57:55 ΜΜ
Η δική μου γνώμη:

"καμία, μία η περισσότερες τιμές δεδομένων πρέπει να δίνονται στον ως είσοδοι αλγόριθμο. Η περίπτωση που δεν δίνονται τιμές δεδομένων εμφανίζεται, όταν ο αλγόριθμος δημιουργεί και επεξεργάζεται κάποιες πρωτογενείς τιμές με τη βοήθεια συναρτήσεων παραγωγής τυχαίων αριθμών ή με τη βοήθεια άλλων απλών εντολών".

άρα μπορεί να μη δίνεται καμία τιμή ως είσοδος

αυτό δε σημαίνει οτι μπορεί να μην υπάρχει είσοδος. Το κριτήριο αυτό πρέπει πάντα να εκπληρώνεται


το ερωτημα ειναι αν ειναι Σωστο ή Λαθος. Συμφωνα με τον ορισμο του βιβλιου "καμία, μία η περισσότερες τιμές δεδομένων πρέπει να δίνονται στον ως είσοδοι αλγόριθμο" υπαρχει κ η επιλογη της καμιας. αρα σκετο το " μία η περισσότερες τιμές δεδομένων πρέπει να δίνονται στον ως είσοδοι αλγόριθμο" το θεωρω λαθος.


Λογω του οτι διδασκω πρωτη φορα το μαθημα, μου βγαινουν αρκετες αποριες και νιωθω οτι ειναι αποριες που εχουν κυριως μαθητες. Ισως επειδη δεν εχω μπει ακομα στην ψυχολογια του μαθηματος. κ μου κανει εντυπωση οτι οι αποριες μου δημιουργουνται τωρα που το παραδιδω. ενω εδω κ μισο χρονο που προετοιμαζομουν δεν ειχα τοσες...

Σπύρος Δουκάκης

Θα έλεγα ότι είναι προτιμότερο το ερώτημα αυτό να μην τεθεί ως ΣΛ.

Παράθεση από: elenitaaaaa στις 05 Σεπ 2011, 09:33:58 ΜΜ
το ερωτημα ειναι αν ειναι Σωστο ή Λαθος. Συμφωνα με τον ορισμο του βιβλιου "καμία, μία η περισσότερες τιμές δεδομένων πρέπει να δίνονται στον ως είσοδοι αλγόριθμο" υπαρχει κ η επιλογη της καμιας. αρα σκετο το " μία η περισσότερες τιμές δεδομένων πρέπει να δίνονται στον ως είσοδοι αλγόριθμο" το θεωρω λαθος.

elenitaaaaa

δεν το εχω θεσει ως ΣΛ. απλα σε περιπτωση που με ρωτησει καποιος μαθητης ποια ειναι η σωστη απαντηση, ποιο ειναι πιο σωστο να του πω? απ οτι θυμαμαι σαν μαθητρια κ εγω ειχα πολλες παρομοιες αποριες,ειδικα για τα ΣΛ.