Μείωση μαθημάτων - επιπτώσεις

Ξεκίνησε από tdrivas, 15 Σεπ 2010, 12:38:37 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

tdrivas

Από το πρωί "παίζει"  η είδηση της μείωσης των μαθημάτων εξέτασης σε 4 από το σχολικό έτος 2013-2014. Γνωρίζουμε ή πιστεύουμε ότι θα "κοπεί" η ΑΕΠΠ?  :-\
Thanassis Drivas
BSc in Computer Science
MSc in Space Science Applications and Technologies
https://github.com/tdrivas

Christos13

Σύμφωνα με το προσχέδιο που ανακοίνωσε η υπουργός, τα πανεπιστήμια θα καθορίζουν τα μαθήματα στα οποία θα εξεταστούν οι μαθητές για την είσοδο στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Από τη στιγμή που τα μαθήματα μειώνονται σε 4 υποχρεωτικά και κάποια επιλογής, το νέο σύστημα θυμίζει δέσμες (π.χ. 1η Δέσμη = Μαθηματικά, Φυσική, Έκθεση, Χημεία) όπου η Ανάπτυξη Εφαρμογών θα περιοριστεί σε υποχρεωτικό μόνο για κάποιες Σχολές. Τονίζω Σχολές και όχι Τμήματα γιατί για παράδειγμα η Πολυτεχνική Σχολή θα θεωρήσει πιο σημαντικό το μάθημα της Χημείας για την εισαγωγή των υποψηφίων παρά της ΑΕΠΠ. Αν όμως τα μαθήματα καθόριζαν τα Τμήματα, τότε οι Σχολές Πληροφορικής σαφώς και θα είχαν το  μάθημα της ΑΕΠΠ ανάμεσα στα 4 υποχρεωτικά μαθήματα. Δυστυχώς η εξέλιξη είναι δυσάρεστη καθότι θα μειωθεί δραστικά ο αριθμός των μαθητών που θα δίνουν ΑΕΠΠ και κατά συνέπεια ο κλάδος της Πληροφορικής στην εκπαίδευση αποδυναμώνεται φοβερά.......

petrosp13

Δηλαδή το θεωρούμε απίθανο να συνεχίσει η Τεχνολογική Κατεύθυνση με Μαθηματικά-Φυσική-ΑΕΠΠ και κοινό μάθημα για όλες τις κατευθύνσεις την Γλώσσα;
Δεν μπορώ να φανταστώ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΗ κατεύθυνση χωρίς ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ βασικό μάθημα
Εγώ νομίζω ότι θα επωφεληθούμε από την κατάσταση
Εκτός αν θεωρηθεί βασικότερο μάθημα η Οικονομική Θεωρία, και δημιουργηθεί η παλιά 4η δέσμη
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

tdrivas

Μια πρώτη προσωπική εκτίμηση είναι ότι το μάθημα θα μείνει, καθώς ακόμα και Πολυτεχνικές σχολές έχουν αρκετά μαθήματα προγραμματισμού (Java,C,C++). Είναι αδύνατον να μην υπάρχει το μάθημα που σε εισάγει ουσιαστικά στη λογική του προγραμματισμού. Ρωτήστε πόσο δύσκολο είναι για τους φοιτητές, που εισάγονται από θετική κατ/νση, να ανταποκριθούν στα προγραμματιστικά μαθήματα. Και πέρα από το αν "κινδυνεύουμε" ή όχι από μια τέτοια απόφαση ως καθηγητές πληροφορικής, οφείλουμε να πιέσουμε για να μείνει το μάθημα, κατά πρώτον για τους παραπάνω λόγους και κατά δεύτερον διότι είναι ένα μάθημα το οποίο καλλιεργεί τη σκέψη και τονώνει τη φαντασία.
Thanassis Drivas
BSc in Computer Science
MSc in Space Science Applications and Technologies
https://github.com/tdrivas

Νίκος Αδαμόπουλος

Διαβάζω...

"Τέσσερα τα υποχρεωτικά μαθήματα ανά κατεύθυνση (θετική, θεωρητική, τεχνολογική), στην τρίτη Λυκείου. Σε αυτά οι μαθητές θα κάνουν διπλάσιο αριθμό ωρών στο σχολείο και θα εξετάζονται πανελλαδικά για την εισαγωγή σε πανεπιστήμια και ΤΕΙ."

Αν διατηρηθούν και οι 3 κατευθύνσεις, τότε θεωρώ ότι στην τεχνολογική η ΑΕΠΠ θα πρέπει να μείνει...

Καρκαμάνης Γεώργιος


Γιάννης Αναγνωστάκης

Παράθεση από: petrosp13 στις 15 Σεπ 2010, 03:09:43 ΜΜ
Δηλαδή το θεωρούμε απίθανο να συνεχίσει η Τεχνολογική Κατεύθυνση με Μαθηματικά-Φυσική-ΑΕΠΠ και κοινό μάθημα για όλες τις κατευθύνσεις την Γλώσσα;
Δεν μπορώ να φανταστώ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΗ κατεύθυνση χωρίς ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ βασικό μάθημα
Εγώ νομίζω ότι θα επωφεληθούμε από την κατάσταση
Εκτός αν θεωρηθεί βασικότερο μάθημα η Οικονομική Θεωρία, και δημιουργηθεί η παλιά 4η δέσμη

Γνωρίζετε αν τα οργανα μας (ΠΕΚΑΠ, ΕΠΥ κτλ) έχουν υποβάλλει προτάσεις για την προάσπιση των συμφερόντων του κλάδου μας? Υπάρχει κανείς που μπορεί να μας ενημερώσει ?


P.Tsiotakis

Οι καθηγητές πληροφορικής στη Δ/θμια πιθανώς να προσεγγίζουν τις 7000 άτομα.
Τα μέλη της ΠΕΚΑΠ δεν πρέπει να φτάνουν τους 1000 (δε νομίζω να κάνω λάθος).

Για να επιτευχθούν πράγματα χρειάζεται συμμετοχή...

Michael

Αν για τη βελτίωση του συστήματος εισαγωγής πρέπει να μειωθούν τα μαθήματα, το λογικό είναι να ληφθεί υπόψην κυρίως ο παράγοντας αξιοπιστία των εξετάσεων, δηλαδή τα πρώτα υποψήφια μαθήματα που θα έπρεπε να συζητάμε για το αν θα φύγουν θα ήταν αυτά που παρουσιάζουν μεγάλα ποσοστά αναβαθμολογήσεων και εισάγουν σε μεγάλο βαθμό το τυχαίο στην επιλογή των φοιτητών (βλέπε έκθεση). Σε αυτήν την περίπτωση δεν νομίζω καν ότι θα υπήρχε θέμα με την ΑΕΠΠ. Επειδή όμως δεν είμαι τόσο αφελής ώστε να πιστεύω πως το υπουργείο θα επιλέξει κάτι τέτοιο (είτε για να κρατήσει σιωπηλά τις βάσεις των υψηλόβαθμων σχολών σε λογικά επίπεδα, είτε για καθαρά συντεχνιακούς λόγους), θεωρώ πως υπάρχει και ένα πιο απαισιόδοξο σενάριο:
Ποια 4 μαθήματα θα κρατηθούν στη Θετική? Η Βιολογία δεν φεύγει με τίποτα. Το σενάριο Β Δέσμης (Βιολογία, Χημεία, Φυσική, Έκθεση) έχει δύο μειονεκτήματα.
1) Το ότι η Θετική αυτή τη στιγμή έχει πρόσβαση ακόμη και στις πιο καθαρόαιμες σχολές της Τεχνολογικής (πχ. Μαθηματικό, Φυσικό, Πληροφορική) οφείλεται καθαρά στην ύπαρξη των Μαθηματικών Κατεύθυνσης (η παλιά Β Δέσμη δεν είχε πρόσβαση σε τέτοιες σχολές όπως θυμόμαστε οι παλαιότεροι). Η νέα Θετική (πάντα με το σενάριο Βιολογία, Χημεία, Φυσική, Έκθεση) θα έχει πρόσβαση στις τωρινές σχολές τις Θετικής (δηλαδή και της Τεχνολογικής), ή μόνο σε αυτές της παλιάς Β Δέσμης? Αν κάποιος μπορεί να μπει στο Μαθηματικό πχ από τη νέα Θετική, μιλάμε για ουσιαστική κατάργηση της Τεχνολογικής καθώς μόνο τα κορόιδα δεν θα επιλέγουν έναν τόσο εύκολο συγκριτικά συνδυασμό μαθημάτων.
2) Που θα φτάσουν οι βάσεις της Ιατρικής? Τα Μαθηματικά Κατεύθυνσης και η έκθεση είναι τα μόνα μαθήματα που αυτή τη στιγμή κρατούν τις βάσεις οριακά κάτω απ το 20. Αν καταργηθούν τα Μαθηματικά τότε πολύ απλά θα υπάρχουν χιλιάδες υποψήφιοι με καθαρά 20άρια σε Φυσική, Βιολογία, Χημεία που θα ρίχνουν ζάρι στην έκθεση. Κι αν σου κάτσει?

Και τώρα περνάμε στο worst case scenario. Να έχουμε Θετική = Βιολογία, Μαθηματικά, Φυσική, έκθεση, με πρόσβαση σε σχολές υγείας αλλά και στα πεδία της Τεχνολογικής. Η Τεχνολογική θα είναι Μαθηματικά, Φυσική, ΑΕΠΠ, έκθεση, ή μήπως Μαθηματικά, Φυσική, Χημεία, έκθεση, όπως η παλιά Α Δέσμη?

Εν ολίγοις, αν μειωθούν τα μαθήματα και η έκθεση διατηρήσει το ρόλο του τυχαίου "κόφτη", το ενδιαφέρον για μένα είναι να δούμε πρώτα πού θα οδηγεί η κάθε κατεύθυνση. Αν η Θετική περιοριστεί μόνο σε Ιατρικές σχολές, η ΑΕΠΠ όχι μόνο παραμένει αλλά αναβαθμίζεται. Αλλιώς, μάλλον θα δούμε ντέρμπι.

Νίκος Αδαμόπουλος

Παράθεση από: Michael στις 19 Σεπ 2010, 11:11:43 ΜΜ
Και τώρα περνάμε στο worst case scenario. Να έχουμε Θετική = Βιολογία, Μαθηματικά, Φυσική, έκθεση, με πρόσβαση σε σχολές υγείας αλλά και στα πεδία της Τεχνολογικής. Η Τεχνολογική θα είναι ..., ή μήπως Μαθηματικά, Φυσική, Χημεία, έκθεση, όπως η παλιά Α Δέσμη?

Τίποτα δεν θεωρώ απίθανο... αλλά το παραπάνω σενάριο οδηγεί στο συμπέρασμα ότι:

Θεωρητική = Βιολογία
Τεχνολογική = Χημεία

... ! Όμως αυτές οι ισότητες δεν στέκουν με τίποτα!

soron80

Τσισπαράς Βασίλης
Καθηγητής Πληροφορικής ΠΕ19

AlexandrosK

Πρόταση έχει υποβάλλει η ένωση πληροφορικών ελλάδας
http://www.epe.org.gr/showarticle.jsp?articleid=423
με επιστολή της.
Ίσως αυτά που αναφέρονται να μην αρέσουν σε κάποιους συναδέλφους, αλλά είναι πρόταση η οποία μάλιστα υποβλήθηκε πριν τη διαρροή.


ntzios kostas

Με αφορμή την τελευταία παράγραφο του παραπάνω αρθρου, ρωτάω. Πως μπορεί το πανεπιστήμιο να ζητήσει να εξεταστούν οι μαθητές σε ένα μάθημα που δεν διδάσκεται στο σχολείο;
Το μάθημα Ανάπτυξη Εφαρμογών δεν έχει σαν στόχο την εκμάθηση κάποιου συγκεκριμένου προγραμματιστικού περιβάλλοντος ούτε την καλλιέργεια προγραμματιστικών δεξιοτήτων από τη μεριά των μαθητών. Δεν αποσκοπεί στη λεπτομερειακή εξέταση της δομής, του ρεπερτορίου και των συντακτικων κανόνων κάποιας γλώσσας...

noname

Δεν ξέρω αν διάβασα προσεκτικά τα άρθρα περί του  νέου συστήματος του Λυκείου, αλλά από ό,τι φαίνεται δεν υπάρχει η ΑΕΠΠ, ούτε καν μάθημα πληροφορικής. Επομένως, επιστρέφουμε στο προ 2000 μοντέλο όπου οι μαθητές είχαν την πρώτη επαφή με τον προγραμματισμό στο 1ο έτος του Πανεπιστημίου;

tdrivas

Το προσχέδιο είναι ήδη έτοιμο..Λοιπόν, Πληροφορική και Ιστορία (μόνο Ευρωπαϊκή έμεινε) εκτός...Εάν επιλέξει κάποιος Μαθηματικά δεν μπορεί να πάρει Φυσική...κτλ..ΖΗΤΩ ΟΙ ΣΥΝΤΕΧΝΙΕΣ... Αν μέχρι τώρα η παιδεία έμοιαζε ελλειπής, περιμένετε να δείτε τώρα τι θα γίνει..Αν τα παιδιά χρόνο με το χρόνο δεν είχαν αναλυτική και κριτική σκέψη για τα πράγματα γύρω τους, τώρα απλά θα υπακούν...ΚΑΙ δεν μιλάω σαν καθηγητής του μαθήματος, μιλάω σαν άνθρωπος..Είναι δυνατόν τέτοιο παιδαγωγικό μοντέλο....???!
Thanassis Drivas
BSc in Computer Science
MSc in Space Science Applications and Technologies
https://github.com/tdrivas