Απορία στις λίστες

Ξεκίνησε από kkkerm, 03 Φεβ 2020, 06:10:53 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

kkkerm

Θα ήθελα την βοήθειά σας...

Στο βιβλίο Πληροφορική στη σελίδα 38 πριν την εικόνα 1.3.2. γράφει: "Το πεδίο Δεδομένα μπορεί να περιέχει μία ή περισσότερες αλφαριθμητικές ή αριθμητικές πληροφορίες."

Υπάρχει δηλ. η έννοια της εγγραφής στο τμήμα δεδομένα του κόμβου μιας λίστας? Αν ναι,  γιατί δεν μπήκαν στον κόπο να αναφέρουν κάποιο παράδειγμα...

tsak

Εγώ να ρωτήσω κάτι πιο απλό? Οι λογικές τιμές γιατί να μην αναφέρονται?

akalest0s

Παράθεση από: kkkerm στις 03 Φεβ 2020, 06:10:53 ΜΜ
Υπάρχει δηλ. η έννοια της εγγραφής στο τμήμα δεδομένα του κόμβου μιας λίστας? Αν ναι,  γιατί δεν μπήκαν στον κόπο να αναφέρουν κάποιο παράδειγμα...
Δεν αναφέρεται πουθενά ρητά, αλλά νομίζω το βιβλίο το παίρνει ως αυτονόητο, εφόσον μιλάμε για "δεδομένα". Αλλιώς ποιο είναι το νόημα; Κάποια στιγμή δεν πρέπει μια λίστα να δημιουργεί τους κόμβους της και να περνάνε τιμές στο πεδίο "δεδομένα" κάθε κόμβου; Φαντάζομαι είναι τόσο αυτονόητο που για αυτό δεν το λέει πουθενά ρητά. Κακώς βέβαια, η παρατήρηση νομίζω είναι έγκυρη.

Παράθεση από: tsak στις 06 Φεβ 2020, 12:41:33 ΜΜ
Εγώ να ρωτήσω κάτι πιο απλό? Οι λογικές τιμές γιατί να μην αναφέρονται?
Αυτό είναι απορία και δικιά μου. Στο σημείο αυτό αντιγράφουν το βιβλίο μαθητή. Γιατί δεν πρόσθεσαν και τις λογικές τιμές;

Και μια ακόμη απορία..
Στην σελίδα 41, συμπληρωματικό βιβλίο μαθητή, αναφέρεται η ταξινόμηση ως λειτουργία των λιστών ("Σε μια διπλά συνδεδεμένη λίστα διευκολύνεται η ταξινόμηση και η αναζήτηση(...)"), ωστόσο στη σελίδα 43, στις "Βασικές πράξεις των συνδεδεμένων λιστών", η ταξινόμηση λείπει... Γιατί;
"Abstraction is not the first stage, but the last stage, in a mathematical development." MK
"I don't want to write about a high level thing, unless I fully understand about a low level thing" DK

bagelis

Παράθεση από: akalest0s στις 24 Φεβ 2020, 10:22:07 ΜΜ
Και μια ακόμη απορία..
Στην σελίδα 41, συμπληρωματικό βιβλίο μαθητή, αναφέρεται η ταξινόμηση ως λειτουργία των λιστών ("Σε μια διπλά συνδεδεμένη λίστα διευκολύνεται η ταξινόμηση και η αναζήτηση(...)"), ωστόσο στη σελίδα 43, στις "Βασικές πράξεις των συνδεδεμένων λιστών", η ταξινόμηση λείπει... Γιατί;

Υποθέτω ότι δεν εννοεί ταξινόμηση με την κανονική έννοια (που δεν ευνοείται σε λίστες νομίζω), αλλά ότι αν τα στοιχεία είναι ταξινομημένα μπορείς να εισαγάγεις εύκολα ένα νέο στην κατάλληλη θέση και να παραμείνει η λίστα ταξινομημένη, ενώ σε πίνακες δεν μπορείς.

Αυτό είναι συμβατό και με τον σχολιασμό στα ΔΔΑ, που αναφέρει ότι σε ΔΔΑ κερδίζεις τη δύναμη του ταξινομημένου πίνακα και την ευκολία εισαγωγής/διαγραφής των λιστών.

martha-ts

Παράθεση από: tsak στις 06 Φεβ 2020, 12:41:33 ΜΜΕγώ να ρωτήσω κάτι πιο απλό? Οι λογικές τιμές γιατί να μην αναφέρονται?
Γειά σας! Τελικά, οι λογικές τιμές είναι αποδεκτές ως δεδομένα σε λίστες? Μπορεί κανείς να αναφέρει κάποιο παράδειγμα?
Ευχαριστώ!

gpapargi

Παράθεση από: martha-ts στις 21 Μαρ 2022, 05:55:58 ΜΜΓειά σας! Τελικά, οι λογικές τιμές είναι αποδεκτές ως δεδομένα σε λίστες? Μπορεί κανείς να αναφέρει κάποιο παράδειγμα?
Ευχαριστώ!

Επειδή δεν έχουν προδιαγραφεί δείκτες στη ΓΛΩΣΣΑ σαν τύποι δεδομένων, δεν υπάρχει υλοποίηση λίστας στα πλαίσια του μαθήματος και τα πάντα είναι θεωρητικά. Οι λίστες προφανώς έχουν records/structs/εγγραφές, όπως θέλεις πες το, γιατί μέσα στη λίστα θέλεις μια οντότητα που έχει και δεδομένα αλλά και τουλάχιστον ένα  δείκτη. Αλλιώς... αν είχες μόνο δεδομένα δε θα υπήρχε η διασύνδεση κόμβων, ενώ αν είχες μόνο δείκτη δε θα είχε καμία χρησιμότητα.

Προφανώς μπορείς να βάλεις και λογική μεταβλητή... (αν φυσικά υποστηρίζονται δείκτες, εγγραφές, λίστες... και στη ΓΛΩΣΣΑ  αυτό δεν γίνεται).
Παράδειγμα λογικής μεταβλητής είναι αν έχεις εγγραφή για κάποιο πολίτη και θέλεις να βάλεις ένα πεδίο για το αν είναι παντρεμένος.
Όλα αυτά όμως είναι θεωρητικά ξαναλέω γιατί δεν υπάρχει υλοποίηση.

Και ένα σοβαρό ερώτημα είναι το κατά πόσο είναι σωστό σε ένα μάθημα αλγορίθμων/προγραμματισμού να μιλάμε για έννοιες στον αέρα χωρίς την υποστήριξη κάποιου περιβάλλοντος. Μοιραία θα γεννηθούν κάποια ερωτήματα, όπου κάποιοι θα καταφύγουν σε αληθινές γλώσσες προγραμματισμού για να δουν τι συμβαίνει και κάποιοι άλλοι θα πουν ότι οι αληθινές γλώσσες δεν είνα σημείο αναφοράς αλλά μόνο το σχολικό βιβλίο και θα καταλήξουμε σε ανούσιες και ατέρμονες συζητήσεις.

martha-ts

Ευχαριστώ πολύ ! Με καλύψατε με την απάντησή σας !