Το Στέκι των Πληροφορικών

Γενικό Λύκειο => Γενικές εξετάσεις => Γ΄ Λυκείου => Εξετάσεις 2009-2010 => Μήνυμα ξεκίνησε από: apapag στις 30 Μαΐου 2010, 01:59:44 ΜΜ

Ψηφοφορία
Ερώτηση: Πως έλυσες το Θέμα Γ, εσύ, κύριε καθηγητή;;;
Επιλογή 1: ΜΕ πίνακες ψήφοι: 37
Επιλογή 2: ΧΩΡΙΣ πίνακες ψήφοι: 22
Τίτλος: Πόσοι καθηγητές το λύσαμε με πίνακες;;;
Αποστολή από: apapag στις 30 Μαΐου 2010, 01:59:44 ΜΜ
 Και όχι όλους τους τρόπους που σκέφτηκες, αλλά ποιον τρόπο τελικά επέλεξες;;;
Τίτλος: Απ: Πόσοι καθηγητές το λύσαμε με πίνακες;;;
Αποστολή από: THANOS_LAR στις 30 Μαΐου 2010, 03:06:33 ΜΜ
αν και το έλυσα χωρίς πίνακες, θεωρώ ότι σύμφωνα με το βιβλίο ΚΑΙ η λύση με πίνακες είναι σωστή!
Τίτλος: Απ: Πόσοι καθηγητές το λύσαμε με πίνακες;;;
Αποστολή από: avathmologitos στις 30 Μαΐου 2010, 03:11:07 ΜΜ
Αν δεν ήταν ειρωνικός ο τίτλος της ψηφοφορίας θα ψήφιζα κι εγώ...
Τίτλος: Απ: Πόσοι καθηγητές το λύσαμε με πίνακες;;;
Αποστολή από: xara_pap στις 30 Μαΐου 2010, 03:13:27 ΜΜ
κι εγώ πάνω στη γρηγοράδα από τη στιγμλη που πηραμε τα θέματα (10.30) μλεχρι τη στιγμη που εμφανίστηκαν τα παιδιά το έλυσα με πίνακα και μάλιστα νόμιζα ότι ρώταγε ποια θέση θα είχε αυτός με το ρεκόρ στην τελική κατάταξη με τους φετινούς αθλητές.
Αν ήταν πρόγραμμα θα το σκεφτόμουν διαφορετικά (γιατί συνήθως αν ήθελε μέγιστο πλήθος θα το έλεγε το πόσο) και θα προσπαθούσα να σκεφτώ κάτι άλλο.
Από τη στιγμή που ήταν αλγοριθμος ούτε καν με απασχόλεισαι.
Ελπίζω στους μαθητές μου να μην κοπεί τίποτα γιατί θα νιώθω και θα είμαι κι εγώ συνυπέυθυνη.
Τίτλος: Απ: Πόσοι καθηγητές το λύσαμε με πίνακες;;;
Αποστολή από: nickandy στις 30 Μαΐου 2010, 03:16:46 ΜΜ
Δεν ξέρω αν θα πρέπει να νιώθεις συνυπεύθυνη, σίγουρα όμως πρέπει να νιώθεις έντιμη
Παράθεση από: xara_pap στις 30 Μαΐου 2010, 03:13:27 ΜΜ
κι εγώ πάνω στη γρηγοράδα από τη στιγμλη που πηραμε τα θέματα (10.30) μλεχρι τη στιγμη που εμφανίστηκαν τα παιδιά το έλυσα με πίνακα και μάλιστα νόμιζα ότι ρώταγε ποια θέση θα είχε αυτός με το ρεκόρ στην τελική κατάταξη με τους φετινούς αθλητές.
Αν ήταν πρόγραμμα θα το σκεφτόμουν διαφορετικά (γιατί συνήθως αν ήθελε μέγιστο πλήθος θα το έλεγε το πόσο) και θα προσπαθούσα να σκεφτώ κάτι άλλο.
Από τη στιγμή που ήταν αλγοριθμος ούτε καν με απασχόλεισαι.
Ελπίζω στους μαθητές μου να μην κοπεί τίποτα γιατί θα νιώθω και θα είμαι κι εγώ συνυπέυθυνη.
Τίτλος: Απ: Πόσοι καθηγητές το λύσαμε με πίνακες;;;
Αποστολή από: difan στις 30 Μαΐου 2010, 03:25:34 ΜΜ
Το έλυσα με πίνακες... :)
Τίτλος: Απ: Πόσοι καθηγητές το λύσαμε με πίνακες;;;
Αποστολή από: Γιώργος Λάμπρου στις 30 Μαΐου 2010, 03:38:08 ΜΜ
Παράθεση από: xara_pap στις 30 Μαΐου 2010, 03:13:27 ΜΜ
και μάλιστα νόμιζα ότι ρώταγε ποια θέση θα είχε αυτός με το ρεκόρ στην τελική κατάταξη με τους φετινούς αθλητές.

γιατί τί ήθελε το ερώτημα??

edit: Λάθος, παρανόηση
Τίτλος: Απ: Πόσοι καθηγητές το λύσαμε με πίνακες;;;
Αποστολή από: ddr στις 30 Μαΐου 2010, 04:07:22 ΜΜ
Εγώ το έλυσα κατ' αρχήν με πίνακες. Ήταν το πρώτο που μου ήρθε στο μυαλό.

Πρώτον, επειδή ζητάει ΚΑΤΑΤΑΞΗ. Η λέξη αυτή παραπέμπει σε ταξινόμηση.
Δεύτερον, λόγω εμπειρίας στον προγραμματισμό πραγματικών προβλημάτων, μου προκύπτει αυθόρμητα η χρήση πινάκων γιατί, πολύ απλά, δεν ζητάς ΠΟΤΕ από το χρήστη να κάνει τόσο πολύ data entry (το όνομα) που έχει ελάχιστη έως καμία χρησιμότητα. Σκέφτεσαι ότι κάπου θα χρειαστεί και μετά, άρα ας το φυλάξω... Βέβαια, είναι λογικό -μέχρι ενός σημείου- οι ασκήσεις να μην έχουν πολύ μεγάλη σχέση με τα πραγματικά προβλήματα, απλά εδώ επιβεβαιώνεται ότι μερικές φορές αυτό που πρέπει να κάνεις για να πάρεις μονάδες στις εξετάσεις είναι το εντελώς αντίθετο από αυτό που θα έπρεπε να κάνεις στην πράξη!
(Παρεμπιπτόντως, στην πράξη πάντα έχεις ένα σαφώς πεπερασμένο και μάλιστα αρκετά μικρό αριθμό συμμετεχόντων σε μία αθλητική διοργάνωση ώστε να θέσεις ένα λογικό άνω φράγμα στον πίνακα...)
Και όπως πολύ σωστά γράφει ένας συνάδελφος σε άλλο thread, στην πράξη δεν θα ήταν σε καμία περίπτωση αποδεκτή μία λύση  που αντί να εμφανίζει σε μια λίστα όσους κατέρριψαν το ρεκόρ, τους εμφανίζει έναν έναν με τη σειρά που εισάγονται, αμέσως κάτω από το σημείο που εισάγονται!

Για τους μαθητές τώρα, πιστεύω ότι η λέξη "κατάταξη" ήταν αυτό που τους οδήγησε στη χρήση πινάκων. Αν η εκφώνηση ήταν διατυπωμένη στο στυλ "βρείτε πόσοι είχαν καλύτερη επίδοση από τον περσινό πρώτο", το ερώτημα θα ήταν πιο σαφές και δεν θα παρέπεμπε σε χρήση πίνακα.
Αν ζητάμε από τα παιδιά μέσα σε ένα τρίωρο και με όλο το άγχος που έχουν να κάνουν την τέλεια ανάλυση για να βρουν τι θέλει να πει ο ποιητής, έχουμε χάσει το νόημα!

Φιλικά
Τίτλος: Απ: Πόσοι καθηγητές το λύσαμε με πίνακες;;;
Αποστολή από: dipa57 στις 30 Μαΐου 2010, 04:58:27 ΜΜ
Το έλυσα χωρίς πίνακες, αλλά θεωρώ ότι και η λύση με χρήση πίνακα (ζητούσε αλγόριθμο), αν και όχι η βέλτιστη είναι αποδεκτή.
Δεν θα έκοβα ούτε μία μονάδα για τη χρήση του πίνακα.
Τίτλος: Απ: Πόσοι καθηγητές το λύσαμε με πίνακες;;;
Αποστολή από: themata στις 30 Μαΐου 2010, 06:07:13 ΜΜ
σκεπτόμενος ότι ο αλγοριθμος θα μπορούσε να υλοποιηθεί και σε ΓΛΩΣΣΑ, το έλυσα εξ αρχης χωρίς πίνακες
Τίτλος: Απ: Πόσοι καθηγητές το λύσαμε με πίνακες;;;
Αποστολή από: karaberis στις 30 Μαΐου 2010, 07:12:59 ΜΜ
Ρε παιδιά, θα τρελαθούμε....

1ο Πιστεύω, όπως έχω πει και αλλού, ότι αυτές οι ψηφοφορίες είναι τουλάχιστον αστείες... Το μόνο που προσφέρουν είναι έδαφος για διαξιφισμούς.
2ο Το Θέμα Γ φώναζε: κάνε με με πίνακα... Τα υποερωτήματα είναι γραμμένα ανεξάρτητα το ένα από το άλλο... Παραπέμπουν ευθέως σε (ανεξάρτητα) τμήματα (modules) ενός μεγαλύτερου αλγόριθμου. Σπάμε τα νεύρα των μαθητών, ότι οι λειτουργίες ενός αλγόριθμου πρέπει να είναι ανεξάρτητες μεταξύ τους (όσο αυτό είναι δυνατό, και στο συγκεκριμένο πρόβλημα είναι δυνατό), ώστε στη συνέχεια με τη μικρότερη δυνατή προσπάθεια και κόπο να υλοποιούνται σε κάποια πραγματική γλώσσα προγραμματισμού.
3ο Δεν υπήρχε πουθενά κάποια ΡΗΤΗ απαγόρευση χρήσης πινάκων και ξανααναφέρω ως αντίστοιχο παράδειγμα την κλιμακωτή χρέωση, που όταν πρέπει να χρησιμοποιηθεί ΠΡΕΠΕΙ να αναφέρεται ρητά στην εκφώνηση.
4ο Η λύση με πίνακες είναι πολύ απλούστερη και ευκολότερη στην κατανόηση (Πλεονεκτήματα του δομημένου και του τμηματικού προγραμματισμού).

Συνεχίζετε να υποστηρίζετε ότι η λύση χωρίς πίνακα, αν και εφικτή, είναι αυτό που θα πρέπει να ζητάμε από τα παιδιά;;;

Δηλαδή στο βωμό μιας ασάφειας στην εκφώνηση του θέματος από την ΚΕΕ, θυσιάζετε όλες τις αρχές του σύγχρονου προγραμματισμού, έτσι απλά για να δείξουμε οτι: και καλά είδες εμείς τι λύσεις βρίσκουμε για αυτό το σούπερ-ντούπερ δυσεπίλυτο πρόβλημα!!!

Δηλαδή οι επαγγελματίες προγραμματιστές θα έλυναν το συγκεκριμένο πρόβλημα χωρίς πίνακες;;; Πολύ αμφιβάλω, θα έβαζαν λογικούς περιορισμούς στο μέγεθος των δεδομένων που μπορεί να αντιμετωπίσει το πρόγραμμά τους, και θα το έλυναν με κάποια κατάλληλη δομή δεδομένων. Σε κάποια επόμενη στιγμή, εφόσον το πρόγραμμα δεν ικανοποιεί τις αυξημένες ανάγκες του πελάτη, θα το συντηρήσουν ώστε να τις αντιμετωπίζει με επιτυχία.

Όλα τα άλλα είναι καλά για δημιουργική σκέψη του στυλ: "ααα κι αν κάνω αυτό ή το άλλο δεν θα είναι και πολύ ουάουυυυυυυ..."

Όσο για το ερώτημα: ΠΡΟΦΑΝΩΣ ΤΟ ΕΛΥΣΑ ΜΕ ΠΙΝΑΚΕΣ, αλλά έκανα και δεύτερη λύση χωρίς πίνακες, διότι η πείρα μου έχει δείξει ότι στις πανελλαδικές εξετάσεις πάντα βγαίνουν κάποιοι "φωστήρες" που προσπαθούν "να τη βγουν στους υπόλοιπους από τη γωνία"... γιατί; ας αναρωτηθεί ο καθένας για τα κίνητρά τους...

Τίτλος: Απ: Πόσοι καθηγητές το λύσαμε με πίνακες;;;
Αποστολή από: merlin στις 30 Μαΐου 2010, 07:50:29 ΜΜ
Το έλυσα χωρίς πίνακες. Είδα το διάβασε αθλητές (από την εκφώνηση) και δεν μου πέρασε από το μυαλό ο πίνακας. Η λέξη "αλγόριθμος" και όχι "Πρόγραμμα" δεν μου άλλαξε κάτι στη σκέψη μου.
Όταν βέβαια έφτασα στο τελευταίο ερώτημα, σκέφτηκα "ΩΧ! Παλούκια βάλανε! Πόσοι θα το βρούν αυτό?"

Όσο για το ότι διαβάζουμε το όνομα του αθλητή, την επίδοσή του και ΚΑΠΑΚΙ εμφανίζουμε αν έσπασε το παγκόσμιο ρεκόρ, γιατί απορείτε?
Εγώ όταν παρακολουθώ στίβο, ΤΗΝ ΣΤΙΓΜΗ που κάνει το άλμα του ο αθλητής και κάνει παγκόσμιο ρεκόρ, ΑΝΑΒΕΙ στον φωτεινό πίνακα το ΟΝΟΜΑ του και ότι ΕΣΠΑΣΕ το ρεκόρ! Δεν περιμένουμε να τελειώσουν ΟΛΟΙ και μετά να δείξουμε στον κόσμο την πληροφορία!

Συγνώμη αν το είχαν απαντήσει κι άλλοι αυτό αλλά μου φαίνεται τόσο προφανές που καταντά εκνευριστικό να πιαστούμε από το παραμικρό.
Τίτλος: Απ: Πόσοι καθηγητές το λύσαμε με πίνακες;;;
Αποστολή από: ΚΑΠΠΑΣ ΚΩΝ/ΝΟΣ στις 30 Μαΐου 2010, 08:08:58 ΜΜ
Επειδή έτυχε να εξετάζω φυσικώς αδύνάτους, ήρθε η απαράδεκτη οδηγία από την ΚΕΕ στις 11:30 (1,5 ώρα μετά τη δυνατή αποχώρηση) , να λάβουμε ως ΛΑΘΟΣ τη λύση με χρήση πινάκων στο ΘΕΜΑ Γ.
Τα συμπεράσματα δικά σας....
Κ.
Τίτλος: Απ: Πόσοι καθηγητές το λύσαμε με πίνακες;;;
Αποστολή από: apapag στις 30 Μαΐου 2010, 08:33:03 ΜΜ
Παράθεση από: avathmologitos στις 30 Μαΐου 2010, 03:11:07 ΜΜ
Αν δεν ήταν ειρωνικός ο τίτλος της ψηφοφορίας θα ψήφιζα κι εγώ...

Η αλήθεια είναι ότι δεν ήθελα να είμαι ειρωνική. Αλλά, με προβλημάτισε ιδιαίτερα σχόλιο μαθητή, που αναρωτιόταν με τι καρδιά θα έκοβε κάποιος καθηγητής μόρια από μαθητή που το έλυσε με πίνακες, τη στιγμή που και ο ίδιος με πίνακες το έλυσε... Και αυτό δεν είναι σενάριο επιστημονικής φαντασίας, γιατί εγώ ήδη παρουσιάστηκα σε ΒΚ, και το έλυσα με πίνακες.
Τίτλος: Απ: Πόσοι καθηγητές το λύσαμε με πίνακες;;;
Αποστολή από: dipa57 στις 30 Μαΐου 2010, 11:00:52 ΜΜ
Παράθεση από: ΚΑΠΠΑΣ ΚΩΝ/ΝΟΣ στις 30 Μαΐου 2010, 08:08:58 ΜΜ
Επειδή έτυχε να εξετάζω φυσικώς αδύνάτους, ήρθε η απαράδεκτη οδηγία από την ΚΕΕ στις 11:30 (1,5 ώρα μετά τη δυνατή αποχώρηση) , να λάβουμε ως ΛΑΘΟΣ τη λύση με χρήση πινάκων στο ΘΕΜΑ Γ.
Τα συμπεράσματα δικά σας....
Κ.
Συνέβη ακριβώς το ίδιο και σε μένα. (Μουσικό Λύκειο - Παλλήνη)
Τίτλος: Απ: Πόσοι καθηγητές το λύσαμε με πίνακες;;;
Αποστολή από: gthal στις 30 Μαΐου 2010, 11:10:08 ΜΜ
Το συμπέρασμά μου είναι "ό,τι θυμούνται (και όποτε το θυμούνται) χαίρονται"
Να δεις που αύριο μπορεί να θυμηθούν να μας πουν ότι η διευκρίνιση για τις διαφορετικές επιδόσεις τέθηκε για να μην επιτρέπεται η αναζήτηση με κλειδί το όνομα.
Τίτλος: Απ: Πόσοι καθηγητές το λύσαμε με πίνακες;;;
Αποστολή από: Αλεξόπουλος Ανδρέας στις 30 Μαΐου 2010, 11:18:26 ΜΜ
Παράθεση από: gthal στις 30 Μαΐου 2010, 11:10:08 ΜΜ
Το συμπέρασμά μου είναι "ό,τι θυμούνται (και όποτε το θυμούνται) χαίρονται"
Να δεις που αύριο μπορεί να θυμηθούν να μας πουν ότι η διευκρίνιση για τις διαφορετικές επιδόσεις τέθηκε για να μην επιτρέπεται η αναζήτηση με κλειδί το όνομα.
μη δίνεις ιδέες γιατί όλα είναι πιθανό πλέον!
και για να απαντήσω και στο συγκεκριμένο topic, εμένα η πρώτη μου λύση ήταν χωρίς πίνακες. ο λόγος; μάλλον έπιασα το σκεπτικό της επιτροπής. 3ο θέμα είναι σκέφτηκα, δε μας λέει ότι έχουμε "τόσους" αθλητές από την αρχή, άρα θέλει την δύσκολη λύση. αργότερα που το ξανασκέφτηκα είπα πως και με πίνακες δε θα ήταν λάθος.