Ημερήσια 2012 (Γενικός σχολιασμός)

Ξεκίνησε από Νίκος Αδαμόπουλος, 30 Μαΐου 2012, 11:01:30 ΠΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

Stefevan

Παράθεση από: Σούλας Βασίλης στις 01 Ιουν 2012, 02:54:31 ΜΜ
Πρόσθεσα και τα ονόματα (το σκέφτηκα αν πρέπει) γιατί λέει για κάθε πελάτη. Δεν ήμουν σίγουρος αν το ζητά αλλά το έβαλα και ας είναι και πλεονασμός.

Και γω το σκέφτηκα έτσι αλλά δεν το έβαλα επειδή δεν το λέει.. θα έπρεπε να λέει "δίπλα από κάθε όνομα", ας το λεγαν  :P Αλλά δε νομίζω να είναι λάθος.

gthal

Παράθεση από: Σούλας Βασίλης στις 01 Ιουν 2012, 02:54:31 ΜΜ
Να εμφανίζει με τη βοήθεια υποπρογράμματος. Θεωρώ σαν βοήθεια την επιστροφή στο Κ.Π. του πίνακα ταξινομημένου άρα μπορώ να τον εμφανίζω και μέσα στο Κ.Π.. Πρόσθεσα και τα ονόματα (το σκέφτηκα αν πρέπει) γιατί λέει για κάθε πελάτη. Δεν ήμουν σίγουρος αν το ζητά αλλά το έβαλα και ας είναι και πλεονασμός.
Δεκτό. Το υποστήριξαν κι άλλοι στο αντίστοιχο θέμα και δεν μπορώ να επιμείνω ότι είναι λάθος. Θεωρώ όμως λίγο τραβηγμένη την ερμηνεία αυτή της "βοήθειας"... ;)
Φιλικά,
Γιώργος Θαλασσινός

Νίκος Αδαμόπουλος

#32
Γενικός σχολιασμός θεμάτων

Τα θέματα θεωρώ ότι ήταν μέτριου επιπέδου από άποψη δυσκολίας. Οι προετοιμασμένοι μαθητές μάλλον δεν θα αντιμετώπισαν ιδιαίτερα προβλήματα. Ίσως το πιο δύσκολο σημείο ήταν η υλοποίηση του τρόπου εξόδου από το βρόχο του Θέματος Γ. Κάποια μικρά προβλήματα δημιουργήθηκαν με τη σαφήνεια της διατύπωσης κάποιων σημείων των θεμάτων. Αν και τα περισσότερα σημεία έχουν ήδη εντοπιστεί και σχολιαστεί στα επιμέρους θέματα του Στεκιού, επιχειρώ μια προσωπική μου τοποθέτηση σχετικά με αυτά αλλά και κάποιες γενικότερες παρατηρήσεις:

Θέμα Α1.3

Θεωρώ ότι έχει πρόβλημα διατύπωσης το 3ο Σ/Λ: «Η χρήση των πινάκων σε ένα πρόγραμμα αυξάνει την απαιτούμενη μνήμη», αφού αυτό δεν συμβαίνει πάντα. Θα ήταν καλύτερα η διατύπωση να ήταν κάπως έτσι: «Η άσκοπη χρήση των πινάκων σε ένα πρόγραμμα αυξάνει την απαιτούμενη μνήμη».

Πρόταση: Να θεωρηθεί αποδεκτή οποιαδήποτε απάντηση.

Θέμα Α2

Η αρχική διατύπωση του ερωτήματος ήταν ελλιπής αφού δεν διευκρίνιζε αν ο ζητούμενος τύπος της μεταβλητής Χ αφορούσε αλγόριθμο ή πρόγραμμα στη ΓΛΩΣΣΑ. Το πρόβλημα αυτό όμως λύθηκε με τη διευκρίνιση της Ε.Ε. ότι αφορούσε στη ΓΛΩΣΣΑ.

Θεωρώ όμως ότι ήταν ατυχής η απαίτηση για καταγραφή του περιεχομένου τής μεταβλητής τύπου χαρακτήρα, τη στιγμή μάλιστα που ταυτιζόταν οπτικά με τη λογική τιμή ΑΛΗΘΗΣ. Από την αρχή φάνηκε ότι κάποιοι θα έδιναν ως απάντηση το: 'ΑΛΗΘΗΣ' και κάποιοι άλλοι το ΑΛΗΘΗΣ. Δηλαδή άλλοι θα νόμιζαν ότι πρέπει να μπουν και τα εισαγωγικά και άλλοι όχι. Κανονικά δεν πρέπει να υπάρχουν εισαγωγικά, αφού αυτά μάλλον δεν αποθηκεύονται μέσα στη μεταβλητή, όπως άλλωστε δεν εμφανίζονται και στην οθόνη σε περίπτωση εντολής εξόδου. Το ερώτημα, βέβαια, για το τι ακριβώς αποθηκεύεται μέσα στη μεταβλητή στην εντολή Χ<-'ΑΛΗΘΗΣ' παραμένει. Το βιβλίο αναφέρει τίποτα σχετικό; Έχουν όλες οι γλώσσες προγραμματισμού την ίδια αντιμετώπιση; Ωστόσο, η Ε.Ε. έστειλε τις ενδεικτικές λύσεις με εισαγωγικά.

Πρόταση: Να θεωρηθούν αποδεκτές και οι 2 απαντήσεις, με ή χωρίς εισαγωγικά.

Ατυχής, επίσης, ήταν η απαίτηση να πρέπει να αποφασιστεί ο τύπος της μεταβλητής γνωρίζοντας μονάχα ότι πρόκειται για την εντολή Χ<- 4. Κάποιοι μπορεί να ισχυριστούν ότι αφού το βιβλίο αναφέρει (σελ. 155) ότι "Σε μια εντολή εκχώρησης η μεταβλητή και η έκφραση πρέπει να είναι του ιδίου τύπου", επομένως δεν μπορούν να εκχωρηθούν ακέραιες τιμές σε πραγματικές μεταβλητές! Όμως αυτό αποτελεί αναμφίβολα γκρίζο σημείο στο πλαίσιο της ΑΕΠΠ, έχει συζητηθεί και στο παρελθόν στο Στέκι, και θα έπρεπε να παρακαμφθεί.

Πρόταση: Να θεωρηθεί αποδεκτή και η απάντηση που ορίζει Τύπο: Πραγματικό, με Περιεχόμενο: 4.0

Όσον αφορά στην εντολή Χ<- 11.0 – 13.0, θυμίζει το σχετικό Θέμα 1Δ-4 των ημερησίων του 2009, ενώ η εντολή Χ<- 7 > 4 έχει «παιχτεί» πολύ τα τελευταία χρόνια και θυμίζει το σχετικό Θέμα Α4 των ημερησίων του 2011.

Θέμα Β1

Αρνητικό στοιχείο για το Β1, όπως και στο αντίστοιχο περσινό θέμα, είναι ότι δεν περιλαμβάνει πίνακα τιμών. Οπότε: α) πλέον μπορεί εύκολα να αντιγραφεί η λύση, β) είναι πιο δύσκολη η αξιολόγηση σε περίπτωση λάθους, γ) αποτελεί πισωγύρισμα σε σχέση με αυτό που είχε καθιερωθεί τα προηγούμενα χρόνια σε τέτοιου είδους θέματα.

Θέμα Δ3

Η αρχική διατύπωση του ερωτήματος ήταν ελλιπής αφού δεν διευκρίνιζε αν η «μεγαλύτερη παραγωγή ηλεκτρικού ρεύματος» αφορούσε σε μηνιαία που είχε ήδη καταχωριστεί σε δισδιάστατο πίνακα ή στην ετήσια. Στην 1η περίπτωση θα έπρεπε να βρεθεί το max από όλο τον πίνακα καθώς και η γραμμή του πίνακα στην οποία εντοπίσθηκε, ενώ στη 2η περίπτωση θα έπρεπε να υπολογισθούν τα αθροίσματα ανά γραμμή του δισδιάστατου πίνακα, και από αυτά το max και η θέση του. Το πρόβλημα αυτό όμως λύθηκε με τη διευκρίνιση της Ε.Ε. ότι αφορούσε στην ετήσια.

Επιπλέον, θα περίμενα να υπάρχει παρατήρηση του στυλ: «Θεωρήστε ότι υπάρχει μόνο μία τέτοια πόλη» ή «Θεωρήστε ότι υπάρχει μόνο ένας πελάτης με τη συγκεκριμένη παραγωγή», τη στιγμή μάλιστα που σε παρόμοια περίπτωση παρακάτω (ερώτημα Δ5) υπήρχε τέτοια παρατήρηση.

Τέλος, το ερώτημα έκανε λόγο για «ηλεκτρικό ρεύμα» ενώ το θέμα οπουδήποτε αλλού μιλούσε για «ηλεκτρική ενέργεια».

Θέμα Δ4

Θεωρώ ότι η λέξη «βοήθεια» στη διατύπωση «Να καλεί κατάλληλο υποπρόγραμμα με τη βοήθεια του οποίου θα εμφανίζονται...», δεν ήταν και τόσο κατατοπιστική στο αν η εμφάνιση θα έπρεπε να γίνει μέσα στο υποπρόγραμμα ή όχι. Θα ήταν καλύτερα η διατύπωση να ήταν κάπως έτσι: «Να καλεί κατάλληλο υποπρόγραμμα το οποίο θα εμφανίζει...».

Πρόταση: Να θεωρηθούν αποδεκτές ακόμα και οι απαντήσεις που κάνουν την εμφάνιση στο κύριο πρόγραμμα.

Θέμα Δ5

Θεωρώ ότι η διατύπωση του ερωτήματος ήταν ελλιπής, και μάλιστα είχε ακριβώς το ίδιο πρόβλημα διατύπωσης με το Δ3, αφού δεν διευκρίνιζε αν η «μικρότερη παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας» αφορούσε στoυς ξεχωριστούς πελάτες που είχαν ήδη καταχωριστεί σε δισδιάστατο πίνακα ή συνολικά από όλους τις πελάτες.

Στην 1η περίπτωση θα έπρεπε να βρεθεί το min από όλο τον πίνακα καθώς και η στήλη του πίνακα στην οποία εντοπίσθηκε, ενώ στη 2η περίπτωση θα έπρεπε να υπολογισθούν τα αθροίσματα ανά στήλη του δισδιάστατου πίνακα, και από αυτά το min και η θέση του.

Ενώ, όμως, στο Δ3 υπήρχε σχετική διευκρίνιση της Ε.Ε., για το Δ5 δεν στάλθηκε κάποια αντίστοιχη. Στις ενδεικτικές λύσεις των θεμάτων από την Ε.Ε. φάνηκε ότι το ζητούμενο ήταν η 2η περίπτωση, όπως όντως πιστεύαμε οι περισσότεροι από εμάς, παρόλο που ουσιαστικά ζητούσε παρόμοια τεχνική με το ερώτημα Δ3.

Πρόταση: Να θεωρηθούν αποδεκτές και οι 2 απαντήσεις.

Γενικά

Όπως κάθε χρόνο, δίνονται πολλοί βαθμοί σε θέματα που αντιγράφονται σχετικά εύκολα από μαθητή σε μαθητή: Α1, Α2, Α3, Β1 (συνολικά 34 μονάδες)!!!

ipoulis

Ο σχολιασμός του Νίκου Αδαμόπουλου με βρίσκει απόλυτα σύμφωνο.
Αν προσθέσω στο ερώτημα Α2 στην 5η γραμμή  Χ<- 4
να θεωρηθεί σωστή και η απάντηση
Τύπος μετ Χ: Πραγματική και
Περιεχόμενο : 4.0

gthal

Κι εγώ συμφωνώ με τις προτάσεις του Νίκου
Διαφοροποιούμαι όμως ως προς το Α1.3: σύμφωνα με το βιβλίο (παρόλο που διαφωνούμε μαζί του) δεν υπάρχει αμφιβολία οι πίνακες αυξάνουν την απαιτούμενη μνήμη.

και ως προς το Δ5: Δε μου αρέσει να γίνουν δεκτές και οι δύο λύσεις. Μεταξύ των δύο πιθανών ερμηνειών, κατά τη γνώμη μου υπερισχύει κατάφωρα εκείνη που λέει ότι η παραγωγή ενέργειας ενός μήνα (από τη σκοπιά της εταιρείας) είναι η συνολική και όχι κάποιου συγκεκριμένου πελάτη. Απαράδεκτο το ότι βάλαν το μαθητή στη θέση να πρέπει να αποφασίσει μεταξύ των δύο αλλά νομίζω ότι είναι καθαρό τι θα έπρεπε να αποφασίσει τελικά.
Φιλικά,
Γιώργος Θαλασσινός

dimitra

Παράθεση από: gthal στις 02 Ιουν 2012, 01:26:51 ΜΜ
και ως προς το Δ5: Δε μου αρέσει να γίνουν δεκτές και οι δύο λύσεις. Μεταξύ των δύο πιθανών ερμηνειών, κατά τη γνώμη μου υπερισχύει κατάφωρα εκείνη που λέει ότι η παραγωγή ενέργειας ενός μήνα (από τη σκοπιά της εταιρείας) είναι η συνολική και όχι κάποιου συγκεκριμένου πελάτη. Απαράδεκτο το ότι βάλαν το μαθητή στη θέση να πρέπει να αποφασίσει μεταξύ των δύο αλλά νομίζω ότι είναι καθαρό τι θα έπρεπε να αποφασίσει τελικά.
Διαφωνώ κάθετα. Τη στιγμή που η εκφώνηση επιδέχεται δύο ερμηνείες και οι δύο λύσεις πρέπει να θεωρηθούν σωστές.

Τρου στόρυ: Εξήγησα σε ένα φίλο την εκφώνηση, ο οποίος δεν έχει ιδέα από προγραμματισμό. Του διάβασα το Δ5 και σας πληροφορώ ότι κατάλαβε ότι έπρεπε να βρει το ελάχιστο που παρατηρήθηκε σε κάποια πόλη! ...Το δικό μας αυτονόητο δεν είναι αυτονόητο και για τον άλλο. Γι' αυτό η εκφώνηση πρέπει να είναι 100% σαφής.
Ενιαίο, δημόσιο και δωρεάν δωδεκάχρονο σχολείο.

petrosp13

Και ειδικά αν μιλάμε για μια τόσο κλασική παρερμηνεία μεθοδολογίας στους πίνακες η οποία προέρχεται από την απουσία 1-2 λέξεων
Και την οποία την έχει αντιληφθεί ο οποιοσδήποτε έχει κάνει μάθημα έστω και 9 μήνες και την αποφεύγει γμτ!!!  :angel:
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

ipoulis

Παράθεση από: gthal στις 02 Ιουν 2012, 01:26:51 ΜΜ
Κι εγώ συμφωνώ με τις προτάσεις του Νίκου
Διαφοροποιούμαι όμως ως προς το Α1.3: σύμφωνα με το βιβλίο (παρόλο που διαφωνούμε μαζί του) δεν υπάρχει αμφιβολία οι πίνακες αυξάνουν την απαιτούμενη μνήμη.
Που βρε συνάδελφε? Που το λέει? Πώς δεν υπάρχει αμφιβολία?

Νίκος Αδαμόπουλος

Παράθεση από: gthal στις 02 Ιουν 2012, 01:26:51 ΜΜ
Κι εγώ συμφωνώ με τις προτάσεις του Νίκου
Διαφοροποιούμαι όμως ως προς το Α1.3: σύμφωνα με το βιβλίο (παρόλο που διαφωνούμε μαζί του) δεν υπάρχει αμφιβολία οι πίνακες αυξάνουν την απαιτούμενη μνήμη.

Όπως ειπώθηκε από τον Σπύρο στο topic για το Θέμα Α, όντως αναφέρεται στο βιβλίο καθηγητή και στο τετράδιο μαθητή. Είναι όμως λάθος διατυπωμένο, επομένως δεν έπρεπε να χρησιμοποιηθεί η συγκεκριμένη διατύπωση.

Παράθεση από: gthal στις 02 Ιουν 2012, 01:26:51 ΜΜ
και ως προς το Δ5: Δε μου αρέσει να γίνουν δεκτές και οι δύο λύσεις. Μεταξύ των δύο πιθανών ερμηνειών, κατά τη γνώμη μου υπερισχύει κατάφωρα εκείνη που λέει ότι η παραγωγή ενέργειας ενός μήνα (από τη σκοπιά της εταιρείας) είναι η συνολική και όχι κάποιου συγκεκριμένου πελάτη. Απαράδεκτο το ότι βάλαν το μαθητή στη θέση να πρέπει να αποφασίσει μεταξύ των δύο αλλά νομίζω ότι είναι καθαρό τι θα έπρεπε να αποφασίσει τελικά.

Αφού λοιπόν είναι απαράδεκτο, επομένως γιατί να θεωρηθεί λάθος η άλλη λύση; Εμμένω στην αρχική μου άποψη.

Νίκος Αδαμόπουλος

Παράθεση από: ipoulis στις 02 Ιουν 2012, 01:08:34 ΜΜ
Ο σχολιασμός του Νίκου Αδαμόπουλου με βρίσκει απόλυτα σύμφωνο.
Αν προσθέσω στο ερώτημα Α2 στην 5η γραμμή  Χ<- 4
να θεωρηθεί σωστή και η απάντηση
Τύπος μετ Χ: Πραγματική και
Περιεχόμενο : 4.0

Το πρόσθεσα!

gthal

Παράθεση από: ipoulis στις 02 Ιουν 2012, 01:55:59 ΜΜ
Που βρε συνάδελφε? Που το λέει? Πώς δεν υπάρχει αμφιβολία?
Δεν έχω το βιβλίο τώρα μπροστά μου αλλά νομίζω στα μειονεκτήματα των πινάκων το λέει.
Φιλικά,
Γιώργος Θαλασσινός

Νίκος Αδαμόπουλος

Παράθεση από: Νίκος Αδαμόπουλος στις 02 Ιουν 2012, 02:06:54 ΜΜ
Όπως ειπώθηκε από τον Σπύρο στο topic για το Θέμα Α, όντως αναφέρεται στο βιβλίο καθηγητή και στο τετράδιο μαθητή. Είναι όμως λάθος διατυπωμένο, επομένως δεν έπρεπε να χρησιμοποιηθεί η συγκεκριμένη διατύπωση.

https://alkisg.mysch.gr/steki/index.php?topic=4672.msg49883#msg49883

Όχι στο βιβλίο μαθητή!

P.Tsiotakis

άρα εκτός από τους κατ'ιδίαν διδαχθέντες, οι υπόλοιποι μαθητές είχαν την ευκαιρία τουλάχιστον από τον καθηγητή του σχολείου να ενημερωθούν για αυτό

Νίκος Αδαμόπουλος

Παράθεση από: Παναγιώτης Τσιωτάκης στις 02 Ιουν 2012, 05:43:45 ΜΜ
άρα εκτός από τους κατ'ιδίαν διδαχθέντες, οι υπόλοιποι μαθητές είχαν την ευκαιρία τουλάχιστον από τον καθηγητή του σχολείου να ενημερωθούν για αυτό

Για ποιο εννοείς; Για το ότι είναι λανθασμένη η διατύπωση, ή για το ότι έπρεπε να το μάθουν παπαγαλία αφού κάπου είχε ξεπέσει στο διδακτικό πακέτο;

P.Tsiotakis

Αναφέρομαι στο επιχείρημα ότι μια πρόταση Σ/Λ που υπάρχει στο βιβλίο καθηγητή δεν είναι γνωστή στο μαθητή, ίσως να είναι και εκτός ύλης. Είχα την αίσθηση ότι οι οδηγίες του βιβλίου καθηγητή αποτελούν οδηγίες/υλικό προς τους εκπαιδευτικούς για την διδασκαλία. Επίσης, το τετράδιο μαθητή έχει ασκήσεις για το μάθημα.

Τέλος, αναφέρομαι στο αυταπόδεικτο, κατά τη γνώμη μου, γεγονός ότι η χρήση πινάκων σε ένα πρόγραμμα (χρειάζονται ή δε χρειάζονται μου είναι αδιάφορο) αυξάνει την απαιτούμενη μνήμη, τη μνήμη που απαιτείται από το πρόγραμμα για να εκτελεστεί.