ΠΡΟΒΛΕΨΕΙΣ ΓΙΑ ΤΑ ΘΕΜΑΤΑ 2014

Ξεκίνησε από tsabatman, 21 Μαΐου 2014, 11:45:49 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

Gnirut

@alkisg
αυτό πως το έβγαλες;
7. O(logn)

(υποψιάζομαι με τον τρόπο του Νεύτωνα, αλλά μπορεί να θεωρηθεί αυτό θέμα για εξετάσεις;)

alkisg

Δυαδική αναζήτηση από το 0 μέχρι τη μέγιστη τιμή ενός ακεραίου (η μέγιστη τιμή μπορεί να προκύψει και από το logn αν δεν την ορίζει η γλώσσα που χρησιμοποιούμε). Άρα π.χ. για να βρούμε το Α_Μ(Τ_Ρ(4000000000000000000)) θέλουμε το πολύ 32 βήματα, όχι το πολύ 2000000000 βήματα.
Εννοείται αυτή η λύση δεν είναι για εξετάσεις, στις εξετάσεις θα το έλυναν με γραμμική αναζήτηση σε Ο(n), αφού η δυαδική είναι εκτός ύλης...

Λαμπράκης Μανώλης

 
Παράθεση από: petrosp13 στις 25 Μαΐου 2014, 11:11:33 ΠΜ
Χωρίς παρεξήγηση, αυτά τα θέματα απευθύνονται στους μαθητές που έχουμε τώρα στην Τεχνολογική;
Διαβάζουν και μαθητές, δεν υπάρχει κανένας λόγος να τους τρομάξουμε

Καλημέρα σε όλους... με μαγάλο σεβασμό σε όλους και πολύ αγάπη, άλλωστε μια παρέα είμαστε, θα πω και εγώ την άποψή μου η οποία είναι παρόμοια με του συναδέλφου... και εγώ θα προτιμούσα να πούμε την γνώμη μας για θέματα πιο "ρεαλιστικά" και "προσιτά" για εξετάσεις και μαθητές....προφανώς και δεν είναι κακό να σχολιάζουμε το κάτι παραπάνω, απλά ίσως σε άλο θέμα... ένας μαθητής μου διάβασε το θέμα και άρχισε να αγχώνεται με πολοπλοότητες κτλ κτλ....καλώς ή κακώς δεν είναι στην ύλη, οπότε ίσως η συζήτησή τους -  ειδικά σε αυτό το θέμα- προκαλλέσει αχρείαστο άγχος....

να πω και εγώ την γνώμη μου...ωραίο μου φαίνεται για θεωρία, ένα θέμα με τετραγωνικό πίνακα, ο οποίος έχει διαφορετικά στοιχεία στις διαγωνίους, και θα πρέπει να τον δημιουργήσουμε..... κάτι πιο σύνθετο από το παράδειγμα ΔΤ3, σελ 95 από το τετράδιο μαθητή....

επίσης μου αρέσει σαν θεωρία ξανά κάποια "παραλλαγή" της κλασσικής ταξινόμησης, όπως αυτό που μπήκε στον ΟΕΦΕ, να ταξινομούνται κάποιοα στοιχέια ή κάποιο τμήμα του πίνακα.

θέμα Β πίνακας τιμών, δεν μπήκε και πέρυσι, με ένα υποπρόγραμμα για πιο σύνθετο

θέμα Γ άσκηση δίχως πίνακες με άγνωστο αριθμό επαναλήψεων, και κάποια πιο περίεργη παραλληγή για μέγσιτα ελάχιστα, πχ να βρεθεί το πλήθος τους ή να έχουμε 2 ή 3 μέγιστα, κάτι παρόμοιο με ΟΕΦΕ

θέμα Δ πίνακες , κάποια αναζήτηση ή παραλλαγή της μιας που δεν μπήκε κάτι πέρυσι (πχ αναζήτηση σε δισδιάστατο), κάποιο υποπρόγραμμα, και εμένα  μου έχει κολλήσει κάποια ταξινόμηση με ισοβαθμίες όμως, να έχουμε ίδια στοιχεία και να βρούμε πχ την τρίτη μεγαλύτερη τιμή

αυτά έτσι γενικά σαν ιδέα

ευχαριστώ

apoldem

Μια παραλλαγή του ΔΤ3, με κάποια ακολουθία από γραμμή σε γραμμή (π.χ. κάθε φορά να ξεκινούμε από τον επόμενο αριθμό) ή κάποια απλή συμμετρία πάνω και κάτω από την διαγώνιο είναι πολύ όμορφο θέμα! Επίσης το θέμα Δ, να έχουμε ταξινομημένο πίνακα και να επιτρέπονται διπλότυπα και να θέλουμε να βρούμε το 2ο ή 3ο μεγαλύτερο στοιχείο, επίσης είναι πολύ όμορφο. Τα φετινά θέματα του ΟΕΦΕ δεν τα ξέρω, δεν τα σχολιάζω.

Έκανα πρόσφατα ένα πέρασμα στις θεωρίες που έχουν πέσει μέχρι τώρα και παρατηρώ ότι δεν έχει μπει ποτέ ρώσικος πολλαπλασιασμός. Μου ξεφεύγει κάτι; Είναι πλήρως ανεπτυγμένο στο βιβλίο και καλό θέμα (τουλάχιστον όχι χειρότερο από άλλα θέματα που πέσανε πολλές φορές).

petrosp13

Κάθε χρόνο λέμε για τον αλά-ρωσικά αλλά δεν τον έχουν τιμήσει ποτέ, όπως και την στοίβα χρόνου εκτέλεσης (αυτή πιθανολογώ ότι φοβούνται πώς δεν πρόλαβαν να την διδαχτούν)
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

evry

Ο αλά ρωσικά, δεν μπορεί να ζητηθεί γιατί δεν είναι θεωρία. Είναι παράδειγμα του βιβλίου και οι μαθητές δεν είναι υποχρεωμένοι να το γνωρίζουν.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

itt

Παράθεση από: apoldem στις 25 Μαΐου 2014, 02:48:23 ΜΜ
Στο 6, το σκεπτικό είναι ότι οι υπό-πίνακες εκείνοι που έχουν αρνητικό άθροισμα αποκλείεται να είναι μέρος της λύσης. Γι' αυτό κινούμαστε άπληστα, προσθέτουμε συνεχώς και όσο βρίσκουμε μεγαλύτερο άθροισμα το κρατάμε. Αν όμως καθώς προχωράμε βγάλουμε αρνητικό άθροισμα, τότε αυτό σημαίνει ότι η λύση είναι Ή αυτή που έχουμε μέχρι εκείνη την στιγμή Ή βρίσκεται πέρα από το σημείο που βγήκε αρνητικό το άθροισμα. Έτσι ξεκινάμε νέα αναζήτηση από το σημείο που έγινε αρνητικό το άθροισμα και μετά.
Μην γουρλώνετε τα μάτια  :o. Κι εγώ λυμένα τα βρήκα, δεν τα σκέφτηκα μόνος μου.

Άμα το 6 είναι τo κλασικό maximum subarray τότε μπορεί να λυθεί με DP σε γραμμικό χρόνο.

!Παραβλέπω τα διαδικαστικά
max <- Π(0)
max_end <- Π(0)
Για i απο 1 μέχρι length !Έστω length το μήκος του πίνακα
 Αν( max_end < 0)
   max_end <- Π(i)
 αλλιώς
   max_end <- max_end + Π(i)
 Τελος_Αν
  
 Αν(max_end >= max)
   max <- max_end
Tελος_Επανάληψης
Γραψε  max !Ή άμα ειναι συνάρτηση επιστρέφει εδώ.

pstasinos

Σας επισυνάπτω ένα 4ο θέμα που έκανα τελευταία με τους μαθητές μου.
Κάθε παρατήρηση και σχόλιο καλοδεχούμενο. Σας ευχαριστώ

apoldem

@itt, νομίζω ότι αυτός είναι ο κώδικας. Η δική μου εκδοχή είναι λίγο διαφορετική αλλά κάνει ακριβώς το ίδιο με αυτό που γράφεις.

evry

#39
Ωραία τα παραπάνω που προτείνουμε αλλά δεδομένου ότι :

1) Το μάθημα οδεύει προς εξαφάνιση
και
2) Παράλληλα ξεφυτρώνουν παντού κατευθύνσεις τεχνολογικής με Ηλεκτρολογία και Βιοχημεία και καθηγητές που "ενημερώνουν" τους μαθητές ότι τα συγκεκριμένα μαθήματα είναι πολύ εύκολα (πολύ ευκολότερα από την ΑΝΕΦ λένε) και θα έχουν σίγουρη επιτυχία

νομίζω ότι φέτος καλό θα ήταν να μπουν τα πιο εύκολα θέματα ever.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

petrosp13

Αν κρίνουμε από τα θέματα σε Έκθεση και Μαθηματικά Γενικής, μάλλον έχει δοθεί γραμμή για εύκολα θέματα
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

amichail

Παράθεση από: petrosp13 στις 30 Μαΐου 2014, 11:25:58 ΠΜ
Αν κρίνουμε από τα θέματα σε Έκθεση και Μαθηματικά Γενικής, μάλλον έχει δοθεί γραμμή για εύκολα θέματα

Πριν δεις τα Κατεύθυνσης, μην υποθέτεις για εύκολα θέματα. Συνήθως εκεί τα τσακίζουν τα παιδιά, δυστυχώς.
Για μένα θα πω μόνο ότι είμαι ο τύπος του δασκάλου που αν κάνω ένα μάθημα για 50η φορά θα αλλάξω για 52η φορά τις σημειώσεις μου

petrosp13

Τα μαθηματικά γενικής πέρσι ήταν αρκετά δύσκολα. Τα φετινα από εύκολα έως αστεία
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

lsourtzo

Παράθεση από: evry στις 27 Μαΐου 2014, 08:27:08 ΜΜ
Ο αλά ρωσικά, δεν μπορεί να ζητηθεί γιατί δεν είναι θεωρία. Είναι παράδειγμα του βιβλίου και οι μαθητές δεν είναι υποχρεωμένοι να το γνωρίζουν.

ο αλά ρωσικά έχει πέσει τουλάχιστον 5-6 φόρες σε διάφορες μορφές (συμπλήρωση κενών, βρες το λάθος και πίνακα τιμών) αλλά η αλήθεια είναι ότι ένας μαθητής που ξέρει ΑΝΕΦ μπορούσε να το βγάλει και χωρίς να έχει διαβάσει το παράδειγμα ... και υπάρχουν και άλλα παραδείγματα που έχουν πέσει στο παρελθόν ένα που μου έρχεται πρόχειρα είναι αυτό με την άθροιση γραμμών και στηλών ενός πίνακα ... πάλι με κενά που έπρεπε να συμπληρωθούν ...

lsourtzo

Παράθεση από: evry στις 30 Μαΐου 2014, 10:31:57 ΠΜ
Ωραία τα παραπάνω που προτείνουμε αλλά δεδομένου ότι :

1) Το μάθημα οδεύει προς εξαφάνιση
και
2) Παράλληλα ξεφυτρώνουν παντού κατευθύνσεις τεχνολογικής με Ηλεκτρολογία και Βιοχημεία και καθηγητές που "ενημερώνουν" τους μαθητές ότι τα συγκεκριμένα μαθήματα είναι πολύ εύκολα (πολύ ευκολότερα από την ΑΝΕΦ λένε) και θα έχουν σίγουρη επιτυχία

νομίζω ότι φέτος καλό θα ήταν να μπουν τα πιο εύκολα θέματα ever.


συμφωνώ ...