Γενικό Λύκειο > Δομές δεδομένων

Ταξινόμηση πίνακα δύο διαστάσεων.

<< < (2/3) > >>

P.Tsiotakis:
ταξινόμηση διάστασης σε δισδιάστατο
Θέμα 4
http://www.korifi-fro.gr/dbData/Files/2007_aepp_texnk_n.pdf
μπορώ να επικαλεστώ και άλλα πολλά παραδείγματα, αλλά θα πρέπει να παραβιάσω το νόμο περί πνευματικών δικαιωμάτων

οι οδηγίες διδασκαλίας δεν αναφέρονται στην παρουσίαση ταξινόμησης πολυδιάστατων πινάκων, αλλά εφαρμογής τους γενικότερα
πχ στην παραπάνω άσκηση αν αποτυπώνονται οι βαθμολογίες των οδηγών στα τελευταία 3 χρόνια (θεωρώντας είναι οι ίδιοι).

σε αυτήν την περίπτωση θα μπορούσα να σκεφτώ και την ταξινόμηση στον τρισδιάστατο, αλλά προφανώς ξεφεύγει από τα όρια του μαθήματος

Κανένας:

--- Παράθεση από: P.Tsiotakis στις 10 Δεκ 2020, 09:26:15 πμ ---σελίδα 22 οδηγιών


Οι ασκήσεις να αφορούν δισδιάστατους πίνακες και να γίνει μόνο απλή αναφορά στους πολυδιάστατους πίνακες (να δοθεί ένα παράδειγμα για το πως μπορεί να χρησιμοποιηθεί ο τρισδιάστατος πίνακας).

--- Τέλος παράθεσης ---
Θυμήθηκα μια παλιά άσκηση με τριδιάστατο πίνακα:

George Eco:
Ευχαριστώ συνάδελφοι.  Πολύ ωραία όσα παραθέσατε!!!
Θα μου άρεσε  να είχε κάτι το βιβλίο στη θεωρία, αλλά και πάλι, επι του πρακτικού μπορούν να ζητήσουν όντως ότι τους κατέβει.

bugman:
Η τρίτη διάσταση στην άσκηση που μας έδειξε ο Κανένας (!) μπήκε για να κρατηθούν δυο τιμές, τα γκολ του αγώνα από τις δυο ομάδες!
Επίσης το κέρδος από τις δυο πρώτες διαστάσεις είναι ότι βρίσκουμε με δυο νούμερα ομάδων τα αποτελέσματα στη κάθε έδρα των αγωνιζόμενων. Ο βασικός πίνακας ταξινόμησης είναι μιας διάστασης, αυτός με τις βαθμολογίες, ο οποίος παράλληλα ταξινομεί και τον πίνακα με τους αριθμούς των ομάδων (αυτούς δεν λέει το πρόγραμμα να τους φτιάξει κανείς αλλά είναι απαραίτητοι). Μόλις βγει μια ισοβαθμία, πχ στο Χ και Υ τότε κοιτάμε τους μεταξύ τους αγώνες Α[Χ,Υ,1]-Α[Χ,Υ,2]  θα βγάλει θετικό νίκησε ο Χ, και Α[Υ,Χ,1]-Α[Υ,Χ,2] θα βγάλει αρνητικό αν νίκησε ο Χ. Αν έχουμε (θετικό και θετικό) ή (αρνητικό και αρνητικό) (δεν γίνεται να έχουμε 0 δηλαδή ισότητα τερμάτων, γιατί το έχει αποκλείσει η άσκηση), τότε κοιτάμε το (Α[Χ,Υ,1]+Α[Υ,Χ,2])>(Α[Χ,Υ,2]+Α[Υ,Χ,1]) δηλαδή τη διαφορά των τερμάτων. Επειδή δεν έχουμε τριπλή ισοβαθμία (έτσι λέει η άσκηση), μετά τη πρώτη ταξινόμηση θα κάνουμε ένα πέρασμα για τις ισοβαθμίες οι οποίες μόνο  σαν συνεχόμενες τιμές θα υπάρχουν πχ αν ισοβαθμούν στο 14 και το πρώτο 14 είναι στον πίνακα βαθμών στο 3 τότε στο 4 θα είναι το άλλο 14άρι και μετά την εξέταση της διαφοράς ή και των αριθμό των γκολ, το πολύ να αλλάξουμε τα ονόματα στον αντίστοιχο πίνακα ονομάτων ομάδων, στις θέσεις 3 και 4.  Η όλη ταξινόμηση είναι μια απλούστευση ταξινόμησης δυο διαστάσεων (αφού γνωρίζουμε ότι δεν θα έχουμε τρεις ή περισσότερες ισοβαθμίες). Η απλούστευση φαίνεται από το ότι η ταξινόμηση γίνεται σε δυο στάδια, μια κανονική μονοδιάστατου πίνακα και μετά μια δεύτερη για αναζήτηση ισοβαθμιών!

Συμπέρασμα: Στο παράδειγμα δεν έχουμε ταξινόμηση τριών διαστάσεων!


Κανένας:

--- Παράθεση από: George Eco στις 10 Δεκ 2020, 08:54:17 μμ ---Ευχαριστώ συνάδελφοι.  Πολύ ωραία όσα παραθέσατε!!!
Θα μου άρεσε  να είχε κάτι το βιβλίο στη θεωρία, αλλά και πάλι, επι του πρακτικού μπορούν να ζητήσουν όντως ότι τους κατέβει.

--- Τέλος παράθεσης ---

Συνήθως τα δεδομένα ενός διδιάστατου πίνακα που έχουν μεταξύ τους κάποια λογική (λειτουργική) σχέση, βρίσκονται στην ίδια γραμμή είτε στην ίδια στήλη. Έτσι μια ταξινόμηση σε διδιάστατο πίνακα έχει συνήθως νόημα ανά γραμμή(ες) ή στήλη(ες).
Αν παρ' όλα αυτά χρειαστεί να γίνει ολική ταξινόμηση σε διδιάστατο, μπορεί να αντιγραφεί σε μονοδιάστατο, να ταξινομηθεί αυτός και να αντιγραφεί μετά αντίστροφα αυτός στον διδιάστατο.
Τα παραπάνω ισχύουν κατά μείζονα λόγο σε τριδιάστατο πίνακα.
Επισυνάπτω και τη λύση της άσκησης με τον τριδιάστατο.
 

Πλοήγηση

[0] Λίστα μηνυμάτων

[#] Επόμενη σελίδα

[*] Προηγούμενη σελίδα

Μετάβαση στην πλήρη έκδοση