ΓΕΛ: Η επόμενη μέρα

Ξεκίνησε από Γιάννης Αναγνωστάκης, 11 Σεπ 2013, 12:34:22 ΠΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

petrosp13

Παράθεση από: Ακριβή στις 14 Σεπ 2013, 07:01:48 ΜΜ
Δηλαδή εάν εμάς μας έδιναν 10 ώρες ΑΕΕΠ θα λέγαμε όχι παιδιά ας πάρουν κάτι και οι Χημικοί οι καημένοι;

Αν τα μαθήματα ήταν Μαθηματικά/Φυσική/ΑΕΠΠ εγώ προσωπικά δεν θα αισθανόμουν καθόλου καλά
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής


jtsop

Παράθεση από: janag79 στις 14 Σεπ 2013, 06:08:53 ΜΜ
Για να καταλάβω, το δίωρο γενικής παιδείας στη Γ Λυκείου ήταν πρόταση της ΠΕΚΑΠ;


Όχι, αλλα στο αρχικο ειχαμε 2-0-0. Δεν σημαινει οτι ειμαστε ικανοποιημενοι.

Γιάννης Αναγνωστάκης

Παράθεση από: Ακριβή στις 14 Σεπ 2013, 07:01:48 ΜΜ
Η συζήτηση σχετικά με το ποιος μπορεί να φέρει το τίτλο πληροφορικός έχει ήδη απαντηθεί.  Θεωρείτε ότι θα προσλάβουν κάποιον ως deleloper σε trading floor που έχει τελειώσει Πληροφορική στην Ελλάδα με μέτριο βαθμό ή κάποιον που έχει τελειώσει αεροναυπηγική στο Ιmperial;  Κατανοώ γιατί ο δημόσιος τομέας θέτει ως κριτήριο την κατοχή πτυχίου πληροφορικής, αλλά μου φαίνεται τελείως συντεχνιακό να συζητάμε μεταξύ μας τέτοια ζητήματα.  Δεν θα σωθούμε με περιχαρακώσεις.  Εννοείται ότι μαθηματικοί, φυσικοί μπορούν να γίνουν εξαιρετικοί στην πληροφορική εάν το επιδιώξουν.   Όσον αφορά τους συναδέλφους μας στο δημόσιο σχολείο που δεν έχουν τα κατάλληλα προσόντα το καλύτερο που έχουμε να κάνουμε είναι να τους βοηθήσουμε και όχι να τους βρίζουμε κάθε λίγο και λιγάκι.  Τους δόθηκε η δυνατότητα.   Είναι διαφορετικό πράγμα να ζητάμε να κάνουν εθελοντικά μετάταξη και διαφορετικό να το επιβάλουμε.  Μετά από 10 χρόνια μπορεί ο θεολόγος να έχει αγαπήσει την πληροφορική και να μη θέλει να διδάξει θεολογία.  Ειλικρινά όλα τα δεινά μας ξεκινούν από αυτούς τους ανθρώπους;

Οι συνάδελφοι του ιδιωτικού τομέα κινητοποιήθηκαν όταν βγήκε η ΑΕΕΠ.  Όπως κινητοποιήθηκαν και οι συνάδελφοι των ΕΠΑΛ όταν βγήκε ο τομέας της πληροφορικής και οι συνάδελφοι του γενικού όταν είδαν στο νομοσχέδιο ότι έχουν μόνο ένα μάθημα επιλογής.  Οι μόνοι που κινητοποιήθηκαν αρχικά ήταν όσοι κινδύνευαν με διαθεσιμότητα και τελικά οι περισσότεροι πήραν υποχρεωτική μετάταξη.  Δυστυχώς κινητοποιούμαστε όταν η φωτιά φτάσει στο δικό μας σπίτι.  Τα έχει πει καλύτερα ο Μπρεχτ.  Η αλληλεγγύη στην Ελλάδα έχει πάει περίπατο πριν από τα χρόνια του μνημονίου. 

Επιστήμονας είναι κάποιος που ασχολείται με την έρευνα.  Το γεγονός ότι τελειώσαμε το πανεπιστήμιο και διδάσκουμε δεν μας καθιστά επιστήμονες.   Θα ήθελα να ρωτήσω πόσοι συνάδελφοι ένιωθαν επιστήμονες όταν δίδασκαν το μάθημα επιλογής στην Γ λυκείου.  Πέρυσι δίδαξα σε δημοτικό και τα πράγματα που κάναμε με τα παιδιά της πέμπτης και έκτης δεν τα έχω κάνει όσα χρόνια δίδαξα σε λύκειο.  Άλλωστε ο Papert σε αυτά τα παιδιά απευθύνονταν.

Αφού ζητάμε ευθύνες από άλλους κλάδους καλό θα ήταν να κάνουμε πρώτα την αυτοκριτική μας.  Δεν καταλαβαίνω γιατί τα έχουμε βάλει με τους συναδέλφους Χημικούς.  Μόνο με την ένωσή τους μπορούμε να έχουμε πρόβλημα κι αυτό όχι γιατί υποστήριξε τα μέλη της, αλλά γιατί πολλές από τις ανακοινώσεις της περιείχαν ψέματα.  Δηλαδή εάν εμάς μας έδιναν 10 ώρες ΑΕΕΠ θα λέγαμε όχι παιδιά ας πάρουν κάτι και οι Χημικοί οι καημένοι;  Κινητοποιήθηκαν οι άλλοι κλάδοι όταν πέταξαν την κοινωνιολογία από πανελλαδικό μάθημα; Το να ζητάμε ευθύνη από τις ενώσεις μας και ειδικά οι δημόσιοι από τους συνδικαλιστές μας το κατανοώ.

Η ουσία είναι μία για μένα..Θέλουμε όσο γίνεται περισσότερο κόσμο σε μία ένωση..Δεν γίνεται ενα ΔΣ να τρέχει για όλα αυτά και να τα καταφέρνει όλα (θεωρώ).. Οπότε μετά έρχονται οι γκρίνιες!


Γιάννης Αναγνωστάκης

Παράθεση από: petrosp13 στις 14 Σεπ 2013, 07:04:16 ΜΜ
Αν τα μαθήματα ήταν Μαθηματικά/Φυσική/ΑΕΠΠ εγώ προσωπικά δεν θα αισθανόμουν καθόλου καλά

Και αυτή είναι η ποιοτική μας διαφορά με τους γνωστούς...

odysseas

Οποιαδήποτε στάση κι αν υιοθετεί κανείς απέναντι στο ΔΣ της ΠΕΚΑΠ, έχει ενδιαφέρον να καταγράψει κανείς ποια και πόσα από τα μέλη του ήταν ορατά (είτε με τη διαδικτυακή, είτε με τη φυσική τους παρουσία) αυτή την κρίσιμη περίοδο. Εμένα δε μου βγαίνουν εννέα.

Στην παρούσα φάση, αν ήμουν μέλος αυτού του ΔΣ θα έθετα προς ψηφοφορία το ζήτημα της μαζικής παραίτησης και της προκήρυξης εκλογών, δύο-τρεις μήνες πριν από τις προγραμματισμένες. Οι επόμενες κινήσεις θα πρέπει να σχεδιαστούν το δυνατόν συντομότερο και πιστεύω πως θα ήταν καλύτερο αυτό να γίνει από τους ανθρώπους που θα έχουν και την ευθύνη της υλοποίησης αυτού του σχεδιασμού. Εγώ προσωπικά, είτε τώρα γίνουν οι εκλογές είτε αργότερα, περιμένω με τεράστιο ενδιαφέρον να δω ποιοι θα είναι εκείνοι που θα ζητήσουν να ηγηθούν καθώς ο κλάδος βρίσκεται σε αυτήν την κατάσταση.

Θέλω επίσης να κάνω μερικές παρατηρήσεις σχετικά με την μία και μεγάλη ένωση που θα μας χωράει όλους:

  • Θεωρώ ότι οι συνάδελφοι των ιδιωτικών σχολείων ανήκουν κάτω από την ίδια στέγη με εμάς. Δεν πιστεύω όμως το ίδιο για τους συναδέλφους που διδάσκουν εκτός σχολείων. Δεν έχω απολύτως τίποτα εναντίον τους (αντιθέτως), όμως θεωρώ ότι τα κοινά μας συμφέροντα φτάνουν μόνο μέχρις ενός σημείου. Για παράδειγμα, η προσωπική μου άποψη είναι πως οποιαδήποτε ένωση εκπαιδευτικών θα έπρεπε να έχει ως στόχο μια εκπαίδευση στην οποία δεν είναι απαραίτητα τα μαθήματα εκτός σχολείου.
  • Γιατί είναι κακή η ύπαρξη πολλών ενώσεων; Μια ένωση εκπαιδευτικών έχει συγκεκριμένους στόχους. Μια ένωση επιστημόνων ή μια ένωση επιχειρήσεων πιθανώς να έχει τους ίδιους, αλλά πιθανώς να έχει και διαφορετικούς. Μια ένωση εκπαιδευτικών μπορεί αποτελεσματικότερα να εστιάζει στα της εκπαίδευσης και να συνεργάζεται ενεργά με τις υπόλοιπες ενώσεις όταν έχουν κοινούς στόχους. Το πρόβλημα της ΠΕΚΑΠ, δηλαδή και το πρόβλημα όλων μας, είναι η συμμετοχή: φαίνεται πως ενεργά μέλη της είναι μερικές εκατοντάδες (στην καλύτερη περίπτωση) επί συνόλου μερικών χιλιάδων...

Ακριβή

Παράθεση από: janag79 στις 14 Σεπ 2013, 07:18:11 ΜΜ
Η ουσία είναι μία για μένα..Θέλουμε όσο γίνεται περισσότερο κόσμο σε μία ένωση..Δεν γίνεται ενα ΔΣ να τρέχει για όλα αυτά και να τα καταφέρνει όλα (θεωρώ).. Οπότε μετά έρχονται οι γκρίνιες!

Συμφωνώ απόλυτα.  Μια ένωση όμως όχι μια συντεχνία.  Έχει διαφορά.

Javert

Παράθεση από: Ακριβή στις 14 Σεπ 2013, 07:01:48 ΜΜ
Όσον αφορά τους συναδέλφους μας στο δημόσιο σχολείο που δεν έχουν τα κατάλληλα προσόντα το καλύτερο που έχουμε να κάνουμε είναι να τους βοηθήσουμε και όχι να τους βρίζουμε κάθε λίγο και λιγάκι.  Τους δόθηκε η δυνατότητα.   Είναι διαφορετικό πράγμα να ζητάμε να κάνουν εθελοντικά μετάταξη και διαφορετικό να το επιβάλουμε.  Μετά από 10 χρόνια μπορεί ο θεολόγος να έχει αγαπήσει την πληροφορική και να μη θέλει να διδάξει θεολογία.  Ειλικρινά όλα τα δεινά μας ξεκινούν από αυτούς τους ανθρώπους;

Και εγώ αν ήμουν θεολόγος και δεν είχα ελπίδα διορισμού, ίσως να έκανα τα σεμινάρια να μπω στους πληροφορικούς.
Το πρόβλημα μου δεν είναι με όσους εκμεταλλεύτηκαν αυτό το παράθυρο. Το πρόβλημα μου είναι ότι έμειναν στο σεμινάριο και κοροϊδεύουν τους εαυτούς τους και προπάντων τους μαθητές τους. Με σεμινάρια πληροφορικής λίγων ωρών και περασμένης δεκαετίας, δεν μπορείς να σταθείς στη δευτεροβάθμια.
Και να είσαι σίγουρη αν δεν είχαμε καμιά ώρα πληροφορικής πουθενά, αυτοί θα γύρναγαν στη θεολογία ενώ εμείς θα πηγαίναμε σπίτια μας.

Παράθεση από: Ακριβή στις 14 Σεπ 2013, 07:27:48 ΜΜ
Συμφωνώ απόλυτα.  Μια ένωση όμως όχι μια συντεχνία.  Έχει διαφορά.

Μου αρέσει που είμαστε μεγαλόψυχοι... Βέβαια εγώ θεωρώ συντεχνιακό το δικαίωμα των πληροφορικών στο δημοτικό, ειδικά στις μικρές τάξεις. Εσύ;

Γιάννης Αναγνωστάκης

Παράθεση από: odysseas στις 14 Σεπ 2013, 07:26:31 ΜΜ
Οποιαδήποτε στάση κι αν υιοθετεί κανείς απέναντι στο ΔΣ της ΠΕΚΑΠ, έχει ενδιαφέρον να καταγράψει κανείς ποια και πόσα από τα μέλη του ήταν ορατά (είτε με τη διαδικτυακή, είτε με τη φυσική τους παρουσία) αυτή την κρίσιμη περίοδο. Εμένα δε μου βγαίνουν εννέα.

Στην παρούσα φάση, αν ήμουν μέλος αυτού του ΔΣ θα έθετα προς ψηφοφορία το ζήτημα της μαζικής παραίτησης και της προκήρυξης εκλογών, δύο-τρεις μήνες πριν από τις προγραμματισμένες. Οι επόμενες κινήσεις θα πρέπει να σχεδιαστούν το δυνατόν συντομότερο και πιστεύω πως θα ήταν καλύτερο αυτό να γίνει από τους ανθρώπους που θα έχουν και την ευθύνη της υλοποίησης αυτού του σχεδιασμού. Εγώ προσωπικά, είτε τώρα γίνουν οι εκλογές είτε αργότερα, περιμένω με τεράστιο ενδιαφέρον να δω ποιοι θα είναι εκείνοι που θα ζητήσουν να ηγηθούν καθώς ο κλάδος βρίσκεται σε αυτήν την κατάσταση.

Θέλω επίσης να κάνω μερικές παρατηρήσεις σχετικά με την μία και μεγάλη ένωση που θα μας χωράει όλους:

  • Θεωρώ ότι οι συνάδελφοι των ιδιωτικών σχολείων ανήκουν κάτω από την ίδια στέγη με εμάς. Δεν πιστεύω όμως το ίδιο για τους συναδέλφους που διδάσκουν εκτός σχολείων. Δεν έχω απολύτως τίποτα εναντίον τους (αντιθέτως), όμως θεωρώ ότι τα κοινά μας συμφέροντα φτάνουν μόνο μέχρις ενός σημείου. Για παράδειγμα, η προσωπική μου άποψη είναι πως οποιαδήποτε ένωση εκπαιδευτικών θα έπρεπε να έχει ως στόχο μια εκπαίδευση στην οποία δεν είναι απαραίτητα τα μαθήματα εκτός σχολείου.
  • Γιατί είναι κακή η ύπαρξη πολλών ενώσεων; Μια ένωση εκπαιδευτικών έχει συγκεκριμένους στόχους. Μια ένωση επιστημόνων ή μια ένωση επιχειρήσεων πιθανώς να έχει τους ίδιους, αλλά πιθανώς να έχει και διαφορετικούς. Μια ένωση εκπαιδευτικών μπορεί αποτελεσματικότερα να εστιάζει στα της εκπαίδευσης και να συνεργάζεται ενεργά με τις υπόλοιπες ενώσεις όταν έχουν κοινούς στόχους. Το πρόβλημα της ΠΕΚΑΠ, δηλαδή και το πρόβλημα όλων μας, είναι η συμμετοχή: φαίνεται πως ενεργά μέλη της είναι μερικές εκατοντάδες (στην καλύτερη περίπτωση) επί συνόλου μερικών χιλιάδων...

Τα μαθήματα εκτός σχολείου δεν ήταν συνέπεια της εισαγωγής της ΑΕΠΠ στο Λύκειο και στις Πανελλήνιες...
Ούτε το νομοσχέδιο θέλει να χτυπήσει την λεγόμενη παραπαιδεία..

Το γιατί η  δημιουργία πολλών ενώσεων είναι κακό, έχω να πω ότι:

- Διασπάται η όποια δύναμη του κλάδου
- Δεν δημιουργείται μία ισχυρή ένωση με πολλά μέλη και μεγαλύτερη δυναμική
- Οι ενέργειες μίας ένωσης μπορούν να επηρεάσουν αρνητικά τους στόχους μίας άλλης, όταν δεν υπάρχει κοινή στρατηγική

Αυτό πάντως, με τα κοινά συμφέροντα να φτάνουν ως ένα σημείο (αλήθεια ποιο είναι το σημείο διαμάχης μας) δεν το καταλαβαίνω..

Συμμάχους δεν θέλετε;



Γιάννης Αναγνωστάκης

Παράθεση από: Ακριβή στις 14 Σεπ 2013, 07:27:48 ΜΜ
Συμφωνώ απόλυτα.  Μια ένωση όμως όχι μια συντεχνία.  Έχει διαφορά.

Ποιος μίλησε για συντεχνία; Όλα αυτά που ζητάμε και συζητάμε είναι συντεχνιακά; Δεν το καταλαβαίνω..

Ακριβή

Παράθεση από: Javert στις 14 Σεπ 2013, 07:34:10 ΜΜ
Μου αρέσει που είμαστε μεγαλόψυχοι... Βέβαια εγώ θεωρώ συντεχνιακό το δικαίωμα των πληροφορικών στο δημοτικό, ειδικά στις μικρές τάξεις. Εσύ;

Ειλικρινά δεν έχω απαντήσει ακόμη σε αυτό το ερώτημα.   Όλη τη χρονιά πέρυσι σκεφτόμουν εάν έκανα καλό στα παιδιά ή απλά βρήκα μια θέση και τρύπωσα.  Ελπίζω να έχω μια απάντηση κάποια στιμή.  Το μόνο που μπορώ να σου πω είναι ότι προσωπικά γοητεύτηκα από τη διδασκαλία σε αυτές τις ηλικίες.  Με τα μεγαλύτερα παιδιά (τετάρτη, πέμπτη, έκτη) μπορείς να κάνεις πολλά πράγματα και να παράγεις και εξαιρετικό υλικό.  Στα μικρότερα παιδιά δεν διδάσκεις πληροφορική, αλλά χρησιμοποιείς κατάλληλο λογισμικό για να γίνουν δημιουργικά και προσπαθείς να αμβλύνεις τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν σε άλλα μαθήματα ή να τους δείξεις πράγματα που πιθανόν να μη τα έχουν δει μέσα από την παραδοσιακή διδασκαλία.  Μπορείς να τα πετύχεις αυτά και χωρίς την πληροφορική.  Βεβαίως.  Το κυρίως πρόβλημα που βλέπω εγώ με την εισαγωγή των ειδικοτήτων στο δημοτικό είναι ότι τα παιδιά και κυρίως τα μικρότερα έχουν την ανάγκη για επαφή με ένα δάσκαλο.  Χρειάζονται μέντορα και όχι εναλλαγές πολλών προσώπων.

Γι αυτό που είμαι σίγουρη είναι ότι χρειαζόμαστε επιπλέον γνώσεις για να μπορέσουμε να σταθούμε στο δημοτικό.  Θεωρώ ότι σε ένα βαθμό είμαι ανεπαρκής.  Χρειάζεσαι γνώσεις ψυχολογίας, παιδαγωγικής, διδακτικής.  Όχι ότι όλα αυτά δεν τα χρειάζεσαι στις μεγαλύτερες βαθμίδες, αλλά η έλλειψη αυτών των γνώσεων είναι ολοφάνερη στο δημοτικό.  Εάν δεν καταφέρουμε να τις αποκτήσουμε θα γίνει η πληροφορική για μια ακόμη φορά η ώρα του παιδιού.

Ακριβή

Παράθεση από: janag79 στις 14 Σεπ 2013, 07:38:58 ΜΜ
Ποιος μίλησε για συντεχνία; Όλα αυτά που ζητάμε και συζητάμε είναι συντεχνιακά; Δεν το καταλαβαίνω..

Απλώς το επισημαίνω τίποτα παραπάνω.

Javert

Η επόμενη μέρα τελικά ποια θα είναι;
Για μένα η δημιουργία μιας ένωσης, με καινούργιο όνομα (το να λέμε να πάει η ΕΠΕ στην ΕΠΥ και το αντίθετο, είναι απίθανο να γίνει) με έναν καταξιωμένο της πληροφορικής (π.χ. Σπινέλλης) και με μαζική εγγραφή όλων των πληροφορικών (ιδιωτικού, δημοσίου, πανεπιστημιακών, καθηγητών). Αν καταφέρουμε αυτό (που φαντάζει τώρα πολύ δύσκολο) όλα τα άλλα θα είναι εύκολα.
ΥΓ Μπορεί να απαντήσει κάποιος από την ΕΠΕ, πως είναι δυνατόν πανεπιστημιακοί που διδάσκουν τώρα φοιτητές πληροφορικής, να μην γίνονται δεκτοί στην ένωση τους; Είναι τραγικό αυτογκόλ από την μεριά τους. Γιατί αν εξαιρέσουμε αυτό, με βρίσκουν σύμφωνο πολλές από τις θέσεις τους.

AlexPapplir

Παράθεση από: Σπύρος Δουκάκης στις 14 Σεπ 2013, 06:31:02 ΜΜ
Το ζήτημα του μαθήματος της πληροφορικής στα σχολεία στην Βουλή


Το ζήτημα του μαθήματος της πληροφορικής στα σχολεία φέρνει με ερώτηση του στην Βουλή στον Υπουργό Παιδείας ο βουλευτής Ηρακλείου της ΝΔ Μανώλης Κεφαλογιάννης το πλήρες κείμενο της οποίας έχει ως εξής:

ΘΕΜΑ:Η πληροφορική στα σχολεία: απλό εργαλείο οικονομικής ανάπτυξης ή ζωτικό φίλτρο για την κατανόηση του εξωτερικού κόσμου;

Σε πρόσφατο άρθρο του ο Καθηγητής κ. Ιωάννης Τσουκαλάς, Ευρωβουλευτής (ΝΔ) αναφερόμενος στην σημασία της πληροφορικής στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση στα  μέσα της δεύτερης δεκαετίας του 21ουαιώνα καταγράφει τρεις συνέπειες που θα έχει, η μη αξιοποίηση των δυνατοτήτων της πληροφορικής, στους μαθητές, το εκπαιδευτικό σύστημα και τις αναπτυξιακές προοπτικές της χώρας:

α)  Στερεί τους μαθητές από πολύτιμες τεχνολογικές δεξιότητες που θα τους επέτρεπαν να ανταγωνιστούν επί ίσοις όροις τους ομολόγους τους στην παγκόσμια αρένα.  Δημιουργειται ένα ακόμη μεγαλύτερο χάσμα δεξιοτήτων μεταξύ των ελληνοπαίδων και των συνομηλίκων τους στην Ευρώπη και τον υπόλοιπο κόσμο. Η παραγωγικότητα και η ανταγωνιστικότητα στην Κοινωνία της Γνώσης κα της Πληροφορίας δεν εξαρτώνται από το πόσο χαμηλός είναι ο μισθός και πόσο εύκολη η κινητικότητα ενός  εργαζομένου, αλλά από το κατά κεφαλήν γνωστικό, τεχνολογικό και πολιτιστικό περιεχόμενο του κάθε πολίτη.

Στην Ελλαδα της νεανικής ανεργίας του 60%, της χαμηλής ανταγωνιστικότητας και της ακόμη μικρότερης παραγωγικότητας, όπου μόλις το 50% του πληθυσμού χρησιμοποιεί τακτικά το διαδίκτυο (έναντι 70% στην ΕΕ) και το 42% του πληθυσμού δεν έχει χρησιμοποιήσει ποτέ το διαδίκτυο (έναντι 22% στην ΕΕ), η πληροφορική πρέπει να βρίσκεται στην κορυφή των προτεραιοτήτων του εκπαιδευτικού μας συστήματος.

Η πολυπόθητη ανάπτυξη δεν αποτελεί από μόνη της πολιτική αλλά είναι αποτέλεσμα πολιτικών. Αυτήν την περίοδο, όλες οι δυτικές χώρες, ενισχύουν τον ρόλο της πληροφορικής στα σχολεία μέσω των εκπαιδευτικών προγραμμάτων  στοχεύοντας στην καλλιέργεια ανθρώπινου δυναμικου.   Δημόσιο σχολείο χωρίς ουσιαστικό ρόλο  για την πληροφορική είναι σχολείο δεινοσαύρων.

β) Στερεί το σχολείο από τον καταλυτικό ρόλο που μπορεί να παίξει η πληροφορική για την υποστήριξη της διδασκαλίας των άλλων μαθημάτων, τόσο μέσω της παροχής παιδαγωγικών εργαλείων σε άλλους κλάδους, όσο και μέσω της πολυπόθητης διαθεματικότητας με την οργανική ένταξη της πληροφορικής στην διδασκαλία.

Προτεραιότητα της ελληνικής πολιτείας δεν μπορεί να είναι η λογική του να βάζουμε, «υπολογιστές στα σχολεία» αντί για «επιστήμονες πληροφορικής στα σχολεία». Αποτέλεσμα αυτής της πολιτικής τις προηγούμενες δεκαετίες, ειναι να έχουν ξοδευτεί δεκάδες εκατομμύρια ευρώ για εργαστήρια πληροφορικής στα σχολεία, που ελάχιστοι εκπαιδευτικοί πλην των ειδικοτήτων πληροφορικής είναι σε θέση (ή έχουν την διάθεση) να αξιοποιήσουν, ενώ πανάκριβοι «αλληλεπιδραστικοί ηλεκτρονικοί πίνακες» παραμένουν σκονισμένοι σε αίθουσες γιατί ελάχιστοι μπορούν να τους χρησιμοποιήσουν.

γ) Στερεί τους σημερινούς μαθητές και μελλοντικούς πολίτες  αυτής της χώρας από ένα ζωτικό φίλτρο ανάγνωσης, αποκωδικοποίησης και ερμηνείας του εξωτερικού αντικειμενικού κόσμου. Ο ψηφιακός εναλφαβητισμός έχει πάψει προ πολλού να είναι ένα ξεχωριστό τεχνολογικό πεδίο ή απλά ένα πολύτιμο παραγωγικό εργαλείο και έχει καταστεί αναπόσπαστο τμήμα της πολιτικής, κοινωνικής και οικονομικής συγκρότησης των σύγχρονων κοινωνιών. Η πρόσβαση στην ψηφιακή πληροφορία και στα νέα μέσα επικοινωνίας και ενημέρωσης, η ισότιμη κριτική συμμετοχή στη δημόσια σφαίρα, ο σεβασμός και η προστασία των ψηφιακών προσωπικών δεδομένων, δεν αποτελούν απλές τεχνικές δεξιότητες αλλά ζωτικές προϋποθέσεις για την καλλιέργεια της ιδιότητας του πολίτη και της άσκησης των δικαιωμάτων του.

πολύ καλό.
καλό ειναι να επιδιώξουμε μία επερώτηση από βουλευτές της αντιπολίτευσης,  για την τελική επιλογή της μη υιοθέτησης της ΑΕΠΠ ως πανελλαδικά εξεταζόμενου προς τον Υπουργό και τον Υφυπουργό και τις εξηγήσεις που δεν είχε το χρόνο να δώσει κατά τη συζήτηση στην ολομέλεια ο Υφυπουργός

amichail

#284
Παράθεση από: Javert στις 14 Σεπ 2013, 08:14:23 ΜΜ
ΥΓ Μπορεί να απαντήσει κάποιος από την ΕΠΕ, πως είναι δυνατόν πανεπιστημιακοί που διδάσκουν τώρα φοιτητές πληροφορικής, να μην γίνονται δεκτοί στην ένωση τους; Είναι τραγικό αυτογκόλ από την μεριά τους. Γιατί αν εξαιρέσουμε αυτό, με βρίσκουν σύμφωνο πολλές από τις θέσεις τους.

Απαντώ ως απλό μέλος και όχι με οποιαδήποτε επίσημη ιδιότητα.
Σύμφωνα με το καταστατικό της ΕΠΕ το οποίο είναι διαθέσιμο στον ιστότοπο της, η περίπτωση αυτή καλύπτεται από τις παραγράφους 1 και 6 του άρθρου 11:
1. Τα μέλη της Ένωσης είναι τακτικά, δόκιμα και επίτιμα.
6. Επίτιμα μέλη της Ένωσης μπορούν να ανακηρυχθούν με ομόφωνη απόφαση του Δ.Σ., ή με απόφαση της Γ.Σ., πρόσωπα που έχουν προσφέρει εξαιρετικές ή ειδικές υπηρεσίες για την ευόδωση των σκοπών της Ένωσης ή συντελούν αποδεδειγμένα με οποιοδήποτε τρόπο στην προαγωγή της Πληροφορικής.


Αλλά τι συζητάμε τώρα, όταν πλέον οι περισσότεροι καθηγητές στη δική μου σχολή είναι παλιοί συμφοιτητές μου; Μη ξαναρχίσουμε για τον Dijkstra και ότι δεν μπορεί να γραφτεί. Μακάρι να ήθελε ο  Dijkstra (όσο ζούσε) ή έστω ο Σπινέλλης που αναφέρεις να γραφτεί σε οποιαδήποτε ένωσή μας...θα λύνονταν όλα μας τα προβλήματα; Αν εμείς εξακολουθούμε να διαφωνούμε μεταξύ μας;


Όσο για το κείμενο του Κεφαλογιάννη είναι πολύ καλό αλλά στην κατεύθυνση της Πληροφορικής ως εργαλείο και ψηφιακή δεξιότητα,  σε ανώτερο βέβαια επίπεδο από την απλή χρήση Η/Υ. Αναφέρεται στη δημιουργία σκεπτόμενου ψηφιακά πολίτη, αλλά όποιος δεν είναι υποψιασμένος, δεν καταλαβαίνει τη διαφορά. Αναφέρει την ανάγκη κατανόησης της τεχνολογίας αλλά ΟΧΙ τον προγραμματισμό ή  τη δημιουργία καινούριας τεχνολογίας. Αντιθέτως λέει αρκετά για διαδραστικούς και υποστήριξη άλλων μαθημάτων.
Ίσως αποτελώ μειοψηφία, αλλά δική μου άποψη είναι ότι το κείμενο αυτό είναι ιδανική πάσα για να ειπωθεί "μα για αυτό ακριβώς έγινε Γενικής Παιδείας για όλους".
Για μένα θα πω μόνο ότι είμαι ο τύπος του δασκάλου που αν κάνω ένα μάθημα για 50η φορά θα αλλάξω για 52η φορά τις σημειώσεις μου