ΘΕΜΑ Α

Ξεκίνησε από evry, 07 Ιουν 2022, 12:47:50 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

lsourtzo

Το Α4 για μένα έχει σημαντικό λάθος στην μη αναφορά ότι ο αριθμός που εισάγετε πρέπει να είναι Ακέραιος και θετικός.

Αυτό δημιουργεί επιπλέον λάθος στην δήλωση των μεταβλητών Αθρ και Γιν.

Έχοντας δε περιορίσει από την εκφώνηση τον αριθμό τον Λαθών μπέρδεψε τους μαθητές (και μάλιστα τους καλούς και παρατηρητικούς) που δεν ήξεραν ποιο πρέπει να αφήσουν απέξω ...

Γνώμη μου θα πρέπει να βαθμολογηθούν σωστά όποια 5 λάθη από τα συνολικά 6 και αν έγραψε τελικά ο μαθητής.

evry

Παράθεση από: bageo στις 08 Ιουν 2022, 02:11:35 ΜΜΑν είναι να μην χάνει το ερώτημα ο μαθητής που έβαλε όλους τους κόμβους σε ένα δέντρο,ή αυτός που του έκανε αναδιάταξη (χωρίς να το ζητά πουθενά)τότε να βάζουμε σε όλους 100 να τελειώνουμε. 
Τώρα το κατάλαβες αυτό? Μα κάθε χρόνο το ίδιο δεν συμβαίνει? Προσπαθούμε να πάρουμε όλες τις λύσεις σωστές κατά προτίμηση αυτές που έχουν δώσει οι μαθητές μας.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

bageo

είναι όμως απαράδεκτο και αντιδεοντολογικό. Δεν μπορεί στις πανελλήνιες που κάποια παιδιά έχουν φάει τα μάτια τους και τα χρόνια τους στο διάβασμα να τα βάζουμε ίσα και όμοια με τους αλεξιπτωτιστές επειδή είναι "πελάτες". 

evry

Παράθεση από: akalest0s στις 08 Ιουν 2022, 01:34:36 ΜΜΝομίζω ότι οι θεματοδότες μείνανε πιστοί στο πνεύμα του σχολικού, που είναι "διδάσκω χαλαρά τις δυναμικές δομές". Η αυστηρότητα με την οποία βλέπεις το θέμα Ευρυπίδη, είναι εκτός πνεύματος της προσέγγισης του υπουργείου στο κεφάλαιο. Νομίζω, ή μάλλον ελπίζω, ότι και η διόρθωση θα κινηθεί στο ανάλογο πνεύμα.
Τι θα πει διδάσκω χαλαρά? Είμαστε επιστήμονες ή όχι? Αν δεν είμαστε να το ξέρουμε να τα δεχόμαστε όλα σωστά. Όσον αφορά το χαλαρό πνεύμα του κεφαλαίου στο οποίο αναφέρεσαι έγραψα και παραπάνω ότι υπάρχει άσκηση στο βιβλίο με εισαγωγή κόμβου σε δυαδικό δέντρο αναζήτησης στην οποία περιγράφεται ξεκάθαρα και πέραν πάσης αμφιβολίας ο τρόπος με τον οποίο γίνεται η εισαγωγή στο δέντρο. Είναι στις λύσεις του βιβλίου στην σελίδα 28. Άρα δεν τίθεται θέμα αναδιάταξης του δέντρου.

What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

akalest0s

#49
Δεν βλέπετε την διαφορά στην αναδιάταξη και στο "βάζω όλους τους κόμβους σε ένα δένδρο";
Η εκφώνηση μιλάει για το ένα, όχι για το άλλο.
Αυτός που έβαλε όλους τους κόμβους σε ένα δένδρο, πρέπει να χάσει μονάδες, ίσως τις μισές ή και παραπάνω.
Ενώ εδώ, θα πείτε η μία λύση είναι σωστή και η άλλη έχει λάθος; Που να το βασίσω αυτό, ως προς το βιβλίο, πείτε μου για να ξέρω τι να λέω στους μαθητές ( δείτε συνημμένο):


Ευρυπίδη, το πόσο επιστημονικό είναι το κεφάλαιο 1.3, δεν το διαλέγουμε εγώ και συ. Είναι ήδη δοσμένο. Εγώ είπα να είναι χαλαρό το κεφάλαιο; Είναι ήδη! Δεν το ξέρεις; Δεν το βλέπεις μπροστά σου; Είναι κεφάλαιο αυτό για δένδρα και λίστες;
Δεν καταλαβαίνω πως βγήκε το συμπέρασμα "να τα δεχόμαστε όλα σωστά". Υπάρχει πουθενά η έννοια της αναδιάταξης δέντρου; Ξέρει κάτι τέτοιο ο μαθητής;
Το παράδειγμα που φέρνεις, στις λύσεις σελίδα 28, δεν είναι η απόδειξη ότι είναι λάθος η αναδιάταξη, είναι η απόδειξη για ΜΙΑ σωστή λύση. Δεν λέει πουθενά ότι απαγορεύεται να το κάνεις διαφορετικά.
Μιλάτε για κομμάτι που είναι εκτός ύλης, καταλαβαίνετε; Δεν καταλαβαίνω πως θα κόβονταν μονάδες σε αναδιάταξη, την στιγμή που το νέο δένδρο θα παρέμενε ΔΔΑ και την στιγμή που ο μαθητής δεν ξέρει την έννοια καν της αναδιάταξης.

edit>> προφανώς είχα κάνει λάθος στο πρώτο συνημμένο, ανέβασα ξανά το σωστό που ήθελα να δείξω
"Abstraction is not the first stage, but the last stage, in a mathematical development." MK
"I don't want to write about a high level thing, unless I fully understand about a low level thing" DK

ApoAntonis

Η σωστή χρήση των Ελληνικών δεν είναι διύλιση του κουνουπιού.

Δεύτερη συνεχόμενη χρονιά στην οποία τα θέματα έχουν λανθασμένη ορολογία. Ορολογία την οποία αποδεχόμαστε ότι πρέπει να κατέχουν οι υποψήφιοι.

Ήσσονος σημασίας ίσως, αλλά μιας και λέμε για το αυτονόητο. Το Α3 ζητάει να εμφανίζονται το γινόμενο και ο μέσος όρος, η γράψε τα έχει ανάποδα. Είναι μη αναμενόμενο αποτέλεσμα ή όχι;

akalest0s

Παράθεση από: evry στις 08 Ιουν 2022, 02:32:16 ΜΜΤι θα πει διδάσκω χαλαρά? Είμαστε επιστήμονες ή όχι? Αν δεν είμαστε να το ξέρουμε να τα δεχόμαστε όλα σωστά. Όσον αφορά το χαλαρό πνεύμα του κεφαλαίου στο οποίο αναφέρεσαι έγραψα και παραπάνω ότι υπάρχει άσκηση στο βιβλίο με εισαγωγή κόμβου σε δυαδικό δέντρο αναζήτησης στην οποία περιγράφεται ξεκάθαρα και πέραν πάσης αμφιβολίας ο τρόπος με τον οποίο γίνεται η εισαγωγή στο δέντρο. Είναι στις λύσεις του βιβλίου στην σελίδα 28. Άρα δεν τίθεται θέμα αναδιάταξης του δέντρου.

Και μια διευκρίνιση:
Δεν είπα ότι εγώ το διδάσκω χαλαρά, δηλαδή όπως μου έρθει, δέχομαι τα πάντα σωστά κλπ. Αυτό είναι το πνεύμα του βιβλίου. Εγώ σκίζω τα ρούχα μου κάθε φορά να διδάξω με όσο πιο μεγάλη αυστηρότητα και όσο πιο κοντά στο "καλώς ορισμένο" μπορώ. Για αυτό και κάνω και το παραπάνω. Και έχω πει και στους μαθητές μου ότι άλλο η αναδιάταξη και άλλο η προσθήκη κόμβου. Εδώ δεν μιλάω όμως πως βλέπω εγώ τα πράγματα. Μίλησα για το πνεύμα του βιβλίου. Είναι αυτό ή δεν είναι. Το αναιρείς;
Θες να υποδείξω δεκάδες σημεία που φανερώνουν την χαλαρότητα που έχει η προσέγγιση του υπουργείου; ή εγώ είμαι υπεύθυνος για την λογική "βάλε 15 διαφορετικά πράγματα και δίδαξέ τα σε βάθος ανύπαρκτο, για να δικαιολογήσουμε τις 7 ώρες/εβδομάδα που ξαφνικά βάλαμε";
Απορώ τι λέμε τώρα..
"Abstraction is not the first stage, but the last stage, in a mathematical development." MK
"I don't want to write about a high level thing, unless I fully understand about a low level thing" DK

giannakos

Παράθεση από: evry στις 08 Ιουν 2022, 10:49:18 ΠΜΣωστό! Γιατί ?
Αναφέρει κάπου στο σχολικό βιβλίο ότι ο τμηματικός προγραμματισμός απαιτεί λιγότερο χρόνο?

petrosp13

Στα πλεονεκτήματα του τμηματικού
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

akalest0s

"Απαιτεί λιγότερο χρόνο και προσπάθεια στη συγγραφή του προγράμματος" παράγραφος 10.3
"Abstraction is not the first stage, but the last stage, in a mathematical development." MK
"I don't want to write about a high level thing, unless I fully understand about a low level thing" DK

vasiko

Καλησπέρα σε όλους,
δε χρειάζεται να γινόμαστε επιθετικοί και πικρόχολοι επειδή έχουμε διαφορετική άποψη. Όλοι διδάσκουμε πολλά χρόνια το μάθημα και έχουμε διαφορετικές απόψεις  και προσεγγίσεις. Ας μην συζητάμε για πελάτες και αλεξιπτωτιστές εδώ μέσα.
Εγώ μόλις γύρισα από το κέντρο φυσικώς αδυνάτων. Το θέμα αυτό  δεν μπέρδεψε τα παιδιά στο συγκεκριμένο εξεταστικό αν και το πλήθος των μαθητών ήταν πολύ μικρό για να βγάλουμε συμπέρασμα.
Παρόλα αυτά και η δική μου άποψη είναι ότι η εκφώνηση δεν είναι η καλύτερη δυνατή. Για παράδειγμα δεν αναφέρεται καθόλου ότι το καινούριο δέντρο θα πρέπει κι αυτό να είναι δυαδικό  δέντρο αναζήτησης. Φυσικά όλοι καταλαβαίνουμε ότι αυτό ζητάει αλλά καλό θα ήταν η επιτροπή να το προβλέψει.
Αντί για " Στο δένδρο αυτό προστίθεται μόνον ένας νέος κόμβος . Να σχεδιάσετε στο τετράδιό σας το νέο δένδρο, όπως θα διαμορφωθεί, σε κάθε περίπτωση, μετά την προσθήκη του νέου κόμβου στο αρχικό δένδρο:", θα μπορούσε να είναι "Στο δένδρο αυτό προστίθεται μόνον ένας νέος κόμβος ως φύλλο με τέτοιο τρόπο ώστε το νέο δέντρο να εξακολουθεί να είναι δυαδικό δέντρο αναζήτησης. Να σχεδιάσετε στο τετράδιό σας το νέο δένδρο, όπως θα διαμορφωθεί, σε κάθε περίπτωση,μετά την προσθήκη του νέου κόμβου στο αρχικό δένδρο".
Η παραπάνω εκφώνηση συμφωνεί περισσότερο και με την εκφώνηση της άσκησης του βιβλίου.
Εννοείται ότι εδώ συζητάμε για λεπτομέρειες, εκ των υστέρων, με κρύο αίμα χωρίς καμία πρόθεση να μειώσουμε ή να μηδενίσουμε την αξία των εξετάσεων και των θεμάτων.

bageo

Επειδή έχω μάλλον κουραστεί να μιλάω για την δυσκολία των θεμάτων θα παραθέσω κάποια στατιστικά για τη ποιότητα του μαθήματος μας σε σχέση με την ποιότητα των μαθητών μας.
Το 20-21 το ποσοστό αριστούχων( 18-20) στα μαθηματικά ήταν 19% (2786 μαθητές) στην θετική κατεύθυνση και μόλις 2,6% (μόνο 644 μαθητές όταν έχουμε 10.000 περισσότερους υποψήφιους) στη δική μας των οικονομικών. Μιλάμε για τα ίδια θέματα.
Στο δικό μας μάθημα οι ίδιοι μαθητές είχαν ποσοστό αριστούχων 21.6%(5234 μαθητές).
1ο συμπέρασμα : τα θέματα όπως και να τα βαφτίσουμε είναι γελοία
2ο συμπέρασμα: ποτέ δεν θα μας θεωρήσουν σοβαρό μάθημα
3ο συμπέρασμα: ποτέ δεν θα δώσουν τα τμήματα των μαθηματικών(κι ας υπάρχει πραγματική συνάφεια) όταν υπάρχει τέτοια ποιοτική διαφορά

theoxristo

Γεια σας παιδια ειμαι νέος στο φορουμ εδω. Εχω μια απορία στο Α4. Αφου η εκφώνηση λέει ότι διαβάζει θετικους αριθμούς(ενα συνολο θετικών,αλλάζει τίποτα;)τότε πως η 16 σειρά οδηγεί σε αντικανονικά τερματισμό; Αφου η επανάληψη 'Οσο' απαιτεί χ>0 , και πάντα διαβάζονται θετικοί. Εδω που τα λέμε θα τερματίσει και ποτέ; Μηπως μου διαφεύγει κάτι; Με εκτίμηση .ευχαριστώ

giannakos

Παράθεση από: akalest0s στις 08 Ιουν 2022, 03:02:52 ΜΜ"Απαιτεί λιγότερο χρόνο και προσπάθεια στη συγγραφή του προγράμματος" παράγραφος 10.3

Σας ευχαριστώ.

xara_pap

Ξερουμε αν γίνει αναδιαταξη στο δεντρο αν θα κοπει σιγουρα; υπαρχει καποια πληροφορια απο τα εξεταστικα ΦΑ;