Τελικό Επαναληπτικό Διαγώνισμα 2009-2010 απο το Στέκι

Ξεκίνησε από Laertis, 10 Απρ 2010, 11:50:56 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

Sergio

Προσωπική άποψη.. Το διαγώνισμα φέτος ήταν ΕΚΠΛΗΚΤΙΚΟ..
.
Βέβαια, είχε αρκετά και απαιτητικά ερωτήματα, τα οποία, αν βαθμολογούντουσαν με βάση την επικρατούσα λογική των εξετάσεων, θα έπρεπε ίσως να αθροίζει γύρω στις 200-250 μονάδες.
.
Πανέμορφα τα ερωτήματα του θέματος 4. Προκαλούν τη σκέψη και αναδεικνύουν την αναλυτική σκέψη αλλά περισσότερο τις δομημένες και μεθοδικές διαδικασίες κατανόησης του χώρου του προβλήματος. Αν σκεφτούμε όμως ότι, ανάλογα ερωτήματα όταν εμφανίστηκαν στις εξετάσεις βαθμολογήθηκαν με 10 μονάδες (αντί για τις 3 του διαγωνίσματος) μάλλον είναι μία καλή προπόνηση και μάλιστα στην ανηφόρα..

ΜΠΡΑΒΟ και απο μένα στην ομάδα διαγωνισμάτων.
Απ τη μια η θητεία μου σε σχολικές αίθουσες: να φλυαρώ - να ελπίζω πως κατι κατάλαβαν - να εξερευνώ - να μαθαίνω. Απ την άλλη, σχεδόν συνομήλικη, η Διδακτική της Πληροφορικής: ερευνά διαδικασίες μάθησης - φλερτάρει με την Ψυχολογία - με καλεί να αφήσω το βλέμμα του Πληροφορικού και να δω με τα μάτια του δασκάλου. Τέκνα των 2, οι απόψεις μου.. (προσαρμοσμένο από τον πρόλογο του βιβλίου "Το μακρόν Φυσική προ του βραχέως διδάσκω" του Ανδρέα Κασσέτα)

lykos

Για να μη λέω τα ίδια: Συμφωνώ με τον Sergio! (και στο ΜΠΡΑΒΟ!)
Κατά τα λοιπά:
- Οποια και νάταν τα θέματα, η συζήτηση θάταν εξ' ίσου μακροσκελής.
- Οποιος θέλει τα χρησιμοποιεί (όλα ή τμήμα), όποιος όχι.
- Ασάφειες/δυνατότητα παρερμηνείας δεν υπήρχαν και αυτό είναι πολύ καλό!

ΠαράθεσηΜήπως θα ήταν καλό για του χρόνου να βγάζαμε (αν μπορώ να βοηθήσω κι εγώ, όπως είπα) 2 διαγωνίσματα, 1 πιο κοντά στις εξετάσεις και 1 όπως θα θέλαμε να είναι οι εξετάσεις;;
Καλή πρόταση. Ισως συμμετέχω κι'  εγώ. Στη 2η κατηγορία.

asterios karan

πολυ καλό το διαγώνισμα και χίλια μπράβο,το λέμε τόσες μέρες αλλά θα βγούν ποτέ οι λύσεις??????ή για όσους δεν κατάφεραν να τα λύσουν θα μέινουν αναπάντητα ερωτήματα.

methenitis

Τα συγχαρητήρια και απο εμένα για τα θέματα.
Πολύ έξυπνα αλλά φυσιολογικά ένας μαθητής δεν μπορεί να το λύσει σε 3 ωρες (ούτε και σε τεσσερις ώρες)  όχι γιατι είναι τόσο μεγάλο αλλά είναι απαιτητικό πολύ οπότε μέχρι να φτάσει στο θέμα 4 θα έχει κάψει αρκετά εγκεφαλλικά κύτταρα ώστε ουτε τον πίνακα δεν θα μπορεί να διαβάσει.
Προσωπικά μου άρεσε πολύ το Θεμα 2 , το πρώτο κομμάτι με την έξυπνη ταξινόμηση ,και το Θέμα 3(πανέξυπνο). Όσο για το Θεμα 4 , το ΣΤ με δυσκόλεψε αρκετά αλλά έτρεξε με την πρώτη.
Την πάτησα στα , θεωρητικα , εύκολα προηγούμενα ερωτήματα γιατι έπαιζα με ανισότητες και έπιανα και τα μηδέν στους ελέγχους.
Μπράβο.
Συνεχίστε την καλή δουλειά.

gpapargi

Οι λύσεις ελέγχονται και βγαίνουν.

Να δώσω ωστόσο μια υπόδειξη για όσους δεν κατάφεραν να λύσουν το 4στ.
Πριν δουν τη λύση ας κάνουν μια ακόμη προσπάθεια.

Στο τετράδιο μαθητή στο κεφάλαιο 10 υπάρχει η ΔΣ3 η οποία ζητάει την τιμή του πίνακα που εμφανίζεται πιο πολλές φορές. Οι τεχνικές επίλυσης είναι ακριβώς οι ίδιες.

Γενικά δηλαδή κάποιος μπορεί να δει σαν πρόβλημα προθέρμανσης το εξής:
Έστω μονοδιάστατος πίνακας με τυχαία στοιχεία. Ποιο στοιχείο εμφανίζεται πιο πολλές φορές; Ποια λύση θα επιλέγατε αν σας έλεγαν ότι οι αριθμοί που περιέχονται στον πίνακα είναι οι ακέραιοι από το 1 ως το 20; Το τελευταίο ερώτημα έχει πέσει και στις εξετάσεις από όσο θυμάμαι.

Όποιος αντιμετωπίσει τα παραπάνω ερωτήματα θα δει τις βασικές ιδέες που κρύβονται πίσω από το 4στ. Οι λεπτομέρειες μπορεί να αλλάζουν, αλλά οι αλγοριθμικές τεχνικές επίλυσης είναι οι ίδιες.

michaeljohn

Τελευταία παράκληση
Η εντολή
δευτερόλεπτα <- 59
να μπεί μια φορά πριν την εντολή Αν....
Εναι ντροπή καθηγητές πληροφορικής να δίνουμε τέτοια λύση...

Sergio

Παράθεση από: michaeljohn στις 11 Μαΐου 2010, 02:06:58 ΜΜ
Εναι ντροπή καθηγητές πληροφορικής να δίνουμε τέτοια λύση...
:o :o :o
ε.. όχι και ντροπή..
.
μεταξύ μας ;;
Απ τη μια η θητεία μου σε σχολικές αίθουσες: να φλυαρώ - να ελπίζω πως κατι κατάλαβαν - να εξερευνώ - να μαθαίνω. Απ την άλλη, σχεδόν συνομήλικη, η Διδακτική της Πληροφορικής: ερευνά διαδικασίες μάθησης - φλερτάρει με την Ψυχολογία - με καλεί να αφήσω το βλέμμα του Πληροφορικού και να δω με τα μάτια του δασκάλου. Τέκνα των 2, οι απόψεις μου.. (προσαρμοσμένο από τον πρόλογο του βιβλίου "Το μακρόν Φυσική προ του βραχέως διδάσκω" του Ανδρέα Κασσέτα)

fragile

Θέλω και εγώ με την σειρά μου να δώσω συγχαρητήρια στην ομάδα διαγωνισμάτων γιατί έκαναν τους μαθητές μου να ΣΚΕΦΤΟΥΝ και να παράγουν ΙΔΕΕΣ.

Μόνο και μόνο για το ότι πλάθουμε το νεανικό μυαλό τους, δίνοντας τους τροφή για ΣΚΕΨΗ και ΑΜΦΙΣΒΗΤΗΣΗ είναι όλα τα λεφτά.

ΧΙΛΙΑ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ σε όλους τους συναδέλφους της ομάδας διαγωνισμάτων
fragile..........

evry

Να υποθέσω ότι ήθελες να κάνεις αυτό το Post στον κρυφό πίνακα της ομάδας διαγωνισμάτων οπότε να το μεταφέρω εκεί?

Παράθεση από: michaeljohn στις 11 Μαΐου 2010, 02:06:58 ΜΜ
Τελευταία παράκληση
Η εντολή
δευτερόλεπτα <- 59
να μπεί μια φορά πριν την εντολή Αν....
Εναι ντροπή καθηγητές πληροφορικής να δίνουμε τέτοια λύση...
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

michaeljohn

ναι, ήταν λάθος μου. Το ανέβασα ήδη και στον κρυφό.

evry

#100
Παιδιά στην αρχή αυτού του θέματος εκεί που είναι και το διαγώνισμα ανέβασα και τις λύσεις.

Φέτος έχουμε 2 αρχεία το ένα είναι κανονικά οι προτεινόμενες λύσεις και το άλλο περιέχει κάποιες εναλλακτικές λύσεις για το θέμα 4.
Συγκεκριμένα έχουμε 4 διαφορετικούς τρόπους επίλυσης για το θέμα 4)ΣΤ (και υπάρχουν και άλλοι ;)) και 2 για το 4)Γ
Οι λύσεις έχουν αρκετά διαφορετική φιλοσοφία. Συγκεκριμένα η μια στηρίζεται στην αναζήτηση, μία στην ταξινόμηση, μια στην μεγίστη οικονομία σε μνήμη και μια με τη μέγιστη ταχύτητα, όπως πολύ εύστοχα είχε πει ο Γιώργος.
Να σημειώσω ότι ο τρίτος τρόπος λύσης του 4)ΣΤ) που δεν χρησιμοποιεί καθόλου βοηθητικές δομές δεδομένων δόθηκε από μαθητή!!!

Την λύση αυτή δε νομίζω ότι την είχε σκεφτεί κάποιος από εμάς και αυτό είναι που έχει σημασία και αποδεικνύει ότι με την εμπειρία που έχουμε στον προγραμματισμό αφού οι περισσότεροι έχουμε δουλέψει σε εταιρίες ως προγραμματιστές έχουμε παράλληλα φορέσει και παρωπίδες και πλέον δεν εφαρμόζουμε πάντα την αρχή του Occam (γνωστή και ως Occam's razor), δηλαδή ότι «Η απλούστερη λύση είναι συνήθως και η σωστή»
Κάτι τέτοιο νομίζω ότι θα μπορούσε να συμβεί μόνο σε αυτό το μάθημα και σε κανένα άλλο.

Σχετικά με το διαγώνισμα τώρα επειδή ακούστηκαν αρκετές απόψεις σχετικά με τη δυσκολία του θα ήθελα να πω τα εξής: Πράγματι ήταν δύσκολο και απαιτητικό. Δεν ξέρω αν το 3ωρο ήταν αρκετό για όλους τους μαθητές. Αυτό που ξέρω όμως είναι πως έδωσε σε πολλούς μαθητές (αλλά και καθηγητές) τροφή για να σκεφτούν. Να γράψουν, να σβήσουν, να ξαναγυρίσουν πάλι στην αρχή ή σε αδιέξοδο. Αυτή είναι και η ουσία (ή θα έπρεπε να είναι) αυτού του μαθήματος. Να μπορείς να λύνεις προβλήματα που δεν έχεις ξανασυναντήσει ποτέ. Εκεί μόνο θα φανεί πόσο καλά έχεις κατανοήσει τις βασικές έννοιες του μαθήματος. Αυτή είναι η πραγματική πρόκληση και όχι να γράφεις 20 σε τυποποιημένα θέματα.

Φέτος είχαμε τις περισσότερες συμμετοχές (έχω την εντύπωση) και αυτό φαίνεται και από τα θέματα που έστειλαν τα μέλη της ομάδας που ήταν πολλά και πρωτότυπα. Όλοι έβαλαν ένα λιθαράκι στην προσπάθεια που κάναμε αλλά θα ήθελα να ευχαριστήσω ειδικά αυτούς που έμειναν μέχρι τέλους και με καίριες παρατηρήσεις βοήθησαν πολύ στο να βγουν αυτές οι λύσεις, γιατί αλλιώς θα ήταν πολύ δύσκολο.

Το διαγώνισμα είχε μέχρι στιγμής 1400 περίπου downloads οπότε περιμένουμε σχόλια για τις λύσεις, είτε αφορούν παραλείψεις που κάναμε είτε άλλους τρόπους λύσεων που θεωρείτε ότι έχουν ενδιαφέρον να συζητήσουμε.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

lykos

#101
Θέμα 4.ΣΤ
Παράθεση«...για την επαναληπτικότητα των διαδικασιών.»
ΜΠΡΑΒΟ στο Μαθητή που «έγραψε»!
Εγώ πρότεινα στους Μαθητές μου μια παρόμοια λύση:

Ποιά είναι όλα τα πιθανά ζευγάρια?
1,2 1,3 1,4 .... 1,76 / 2,3 2,4 2,5.... /3,4 3,5 3,6 .... /      ....     /75,76 
Οπότε:

Μαχ<-0  
Για I από 1 μέχρι 75
   Για J από I+1 μέχρι 76
        Σ<-0                            ! Πλήθος_τελικών που συμμετείχε το ζευγάρι  I, J
        Για χ από 1 μέχρι 15
       	    Αν (Θέση[I, χ]=1 ή Θέση[I, χ]=2) ΚΑΙ (Θέση[J, χ]=1 ή Θέση[J, χ]=2) τότε
  	            Σ<-Σ+1
	        Τέλος_Αν
        Τέλος_Επανάληψης
        Αν Σ>Μαχ τότε 
	        Μαχ<-Σ
                             ! max. συμμετοχών του ζευγαριού:
	        Μαχ1<-I     
                Μαχ2<-J
        Τέλος_Αν
    Τέλος_Επανάληψης
Τέλος_Επανάληψης

Γιατί δεν σκέφτεσαι εύκολα αυτή τη λύση?
Διότι παγιδεύεσαι με το ερώτημα Ε. Λες: "αφού έχω τα ζευγάρια έτοιμα, ψάχνω συχνότητα..."

Keep Growing

"Φέτος είχαμε τις περισσότερες συμμετοχές (έχω την εντύπωση) και αυτό φαίνεται και από τα θέματα που έστειλαν τα μέλη της ομάδας που ήταν πολλά και πρωτότυπα. Όλοι έβαλαν ένα λιθαράκι στην προσπάθεια που κάναμε αλλά θα ήθελα να ευχαριστήσω ειδικά αυτούς που έμειναν μέχρι τέλους και με καίριες παρατηρήσεις βοήθησαν πολύ στο να βγουν αυτές οι λύσεις, γιατί αλλιώς θα ήταν πολύ δύσκολο."


Μπράβο στους συναδέλφους,  για την αξιέπαινη  προσπάθειά τους, όπου από το αλτρουιστικό υστέρημα του χρόνου τους, γίνονται πραγματικά καινοτόμοι εκπαιδευτικοί, χωρίς τυμπανοκρουσίες.
Μια "δουλειά", για την οποία κάποιοι άλλοι πληρώνονται αδρά...
Αν θέλετε είναι και ένα αγωνιστικό δίδαγμα: Οι αγώνες δεν πρέπει να γίνονται (δίνονται) μόνο στους "δρόμους", αλλά και μέσα στις "αίθουσες". 
Ο Έρωτας (του Εκπ/κου Πληροφορικού) στ' αλώνια της καλδέρας (του υπνωτισμού).

odysseas

Παράθεση από: evry στις 12 Μαΐου 2010, 11:41:35 ΜΜ
Σχετικά με το διαγώνισμα τώρα επειδή ακούστηκαν αρκετές απόψεις σχετικά με τη δυσκολία του θα ήθελα να πω τα εξής: Πράγματι ήταν δύσκολο και απαιτητικό. Δεν ξέρω αν το 3ωρο ήταν αρκετό για όλους τους μαθητές. Αυτό που ξέρω όμως είναι πως έδωσε σε πολλούς μαθητές (αλλά και καθηγητές) τροφή για να σκεφτούν. Να γράψουν, να σβήσουν, να ξαναγυρίσουν πάλι στην αρχή ή σε αδιέξοδο. Αυτή είναι και η ουσία (ή θα έπρεπε να είναι) αυτού του μαθήματος. Να μπορείς να λύνεις προβλήματα που δεν έχεις ξανασυναντήσει ποτέ. Εκεί μόνο θα φανεί πόσο καλά έχεις κατανοήσει τις βασικές έννοιες του μαθήματος. Αυτή είναι η πραγματική πρόκληση και όχι να γράφεις 20 σε τυποποιημένα θέματα.

Όπως και σε κάθε είδος αξιολόγησης, έτσι κι εδώ νομίζω ότι τίθενται ορισμένα ζητήματα, όπως ποιους θα αξιολογήσουμε, τι θα αξιολογήσουμε, αλλά και ποιος είναι ο ευρύτερος σκοπός μας. Εφ' όσον ένας μαθητής πιθανώς να χρειαστεί περισσότερες από 3 ώρες για να λύσει τα θέματα και εφ' όσον (εκτιμώ ότι) η διακριτική ικανότητα του διαγωνίσματος δεν αφορά όλο το εύρος των μαθητών (δηλαδή θα διακρίνει τους καλούς από τους άριστους αλλά μέχρι εκεί) τότε αυτό το διαγώνισμα δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί, για παράδειγμα, από έναν καθηγητή ως τελική πρόβα για την τάξη του. Από την άλλη, αν ο σκοπός του διαγωνίσματος είναι να προβληματίσει, να ασκήσει την κριτική ικανότητα μαθητών και καθηγητών, αλλά και να δείξει το δρόμο προς τα θέματα των πανελληνίων που θα θέλαμε να βλέπουμε, τότε το διαγώνισμα είναι εξαιρετικό.

Η γνώμη μου λοιπόν είναι ότι η ποιότητα του διαγωνίσματος δεν είναι αντικειμενικά αμφισβητίσιμη. Αυτό που πρέπει να συζητηθεί είναι τί θέλουμε να επιτευχθεί με το διαγώνισμα -- αυτό είναι πολύ περισσότερο υποκειμενικό. Ο Ευριπίδης, λόγου χάρη, ήταν πολύ σαφής προηγουμένως ως προς το ποια είναι η δική του άποψη.

Θα ήθελα να κάνω ορισμένες προτάσεις:

  • Κάθε άσκηση "πιάνει" 20 μονάδες, αυτό δεν μπορεί να αλλάξει. Αν τη φορτώσεις με πολλά υποερωτήματα, αρκετά από τα οποία είναι δύσκολα, τότε η αξία κάθε υποερωτήματος είναι υπερβολικά μικρή και η βαθμολόγηση είναι δύσκολη και μάλλον όχι ιδιαίτερα αντικειμενική. Θα πρότεινα λοιπόν όταν υπάρχει ένα θέμα με πολλά υποερωτήματα να βαθμολογείται με 20 μονάδες μόνο ένα υποσύνολο ερωτημάτων, κλιμακούμενης δυσκολίας, και από 'κει και πέρα να τίθενται επιπλέον ερωτήματα (με αστερίσκο) για το "κάτι παραπάνω". Έτσι θα έχεις στα χέρια σου ένα διαγώνισμα που απευθύνεται σε περισσότερους μαθητές, προσεγγίζει περισσότερο την έκταση (όχι απαραίτητα το πνεύμα) των θεμάτων των πανελλαδικών, αλλά μπορεί ταυτόχρονα να αποτελέσει και πρόκληση για αυτούς που θέλουν να δοκιμάσουν κάτι δυσκολότερο.
  • Μια ριζικότερη αλλαγή θα ήταν να πάψει να προσφέρεται ένα διαγώνισμα, αλλά ομάδες προτεινόμενων θεμάτων. Για κάθε θέμα, θα μπορούσαν να προτείνονται 2 ή 3 εναλλακτικές προτάσεις. Με τον τρόπο αυτό, οι θαμώνες του Στεκιού θα είχαν στα χέρια τους περισσότερο υλικό, θα μπορούσαν να συνθέσουν οι ίδιοι ένα διαγώνισμα που θα ταιριάζει στους μαθητές τους, ενώ θα αξιοποιούνται καλύτερα οι διαφορετικές προτάσεις που, φαντάζομαι, πέφτουν στο τραπέζι κατά τη διάρκεια της διαβούλευσης.

evry

Πολύ καλές οι προτάσεις σου Γιώργο, θα τις συζητήσουμε του χρόνου, καλή αυτή η πρόταση με τα προτεινόμενα θέματα. Εγώ θα έλεγα να βγάζουμε το διαγώνισμα όπως κάθε χρόνο και να προτείνουμε επίσης και 2-3 ακόμα θέματα από εκείνα που ξεχωρίσαμε και τα οποία να είναι διαβαθμισμένα ως προς τη δυσκολία ώστε να μπορεί κάθε καθηγητής να φτιάξει το διαγώνισμα που πιστεύει ότι μπορεί να βοηθήσει περισσότερο τους μαθητές του.  Φυσικά εκεί θα χρειαστούμε περισσότερο κόσμο στο στάδιο της αξιολόγησης των θεμάτων και των λύσεων οπότε πιστεύω να είσαι διαθέσιμος ;)

    Πάντως η αλήθεια είναι ότι το διαγώνισμα ήταν λίγο βαρύ φέτος, και υπάρχει λόγος για αυτό. Έλειπε η Ελένη και μας άφησε να αλωνίζουμε!!!!! Ελπίζω του χρόνου που θα έχει γεννήσει να επιστρέψει στην ομάδα για να μας βάλει πάλι σε τάξη  :police:.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr