ΘΕΜΑΤΑ-ΛΥΣΕΙΣ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΩΝ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ 2010

Ξεκίνησε από iliasthes, 03 Ιουν 2010, 10:25:13 ΠΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

dimitra

@alexandros2010
Η λύση σου ακολουθεί την εκφώνηση και μου φαίνεται μια χαρά. Η εκφώνηση είναι λανθασμένη.

ΠαράθεσηΔιαβάζοντας το θέμα και βλέποντας ότι ο βρόχος θα πρέπει να σταματήσει όταν διαβαστεί ως επώνυμο το 'τέλος', σκέφτηκα: "να δεις που οι μαθητές θα βάλουν repeat-until αλλά δεν θα φροντίσουν να ελέγξουν με καμιά if αν το επώνυμο είναι 'τέλος' ώστε να μην διαβάσουν βαθμούς και υπολογίσουν μο για τον 'τέλος' ". Και αμέσως παρακάτω είχε την υπόδειξη για την while!!!  Με την while δεν θα είχαν τέτοιο πρόβλημα...
Σωστή η σκέψη σου.. Και εγώ αυτό σκέφτηκα.
Παράθεσηαν το επώνυμο είναι 'τέλος' ώστε να μην διαβάσουν βαθμούς και υπολογίσουν μο για τον 'τέλος'
Ελπίζω μόνο να μην έπαιρνε μέρος στο πρόγραμμα ο Γουλιέλμος Τέλος χαχαχαχα
Ενιαίο, δημόσιο και δωρεάν δωδεκάχρονο σχολείο.

alexandros2010

ΕΓΩ ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΑ ΚΑΤΑ ΓΡΑΜΜΑ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΜΑΣ ΕΔΙΝΕ ΣΑΝ ΔΕΔΟΜΕΝΑ ΟΠΟΤΕ ΔΕΝ ΠΙΣΤΕΥΩ ΝΑ ΤΟ ΠΑΡΟΥΝ ΛΑΘΟΣ!!!!!

amichail


Παράθεση από: thrask στις 03 Ιουν 2010, 08:21:01 ΜΜ
Μιας και ήμουν σε κέντρο εξέτασης Φ.Α., δυστυχώς διαπίστωσα την προχειρότητα που επκρατούσε στην διατύπωση, αλλά και την αντιμετώπιση των θεμάτων. Ακόμα και οι ενδεικτικές απαντήσεις που αρχικά εστάλησαν είχαν λάθη στη λύση και του Γ και του Δ, τα οποία τουλάχιστον διορθώθηκαν με νέες διευκρινήσεις (προς τους βαθμολογητές). Το όλο πρόβλημα δημιουργήθηκε από τη διευκρίνηση προς τους μαθητές που περιέπλεξε αντί να ξεδιαλύνει το θέμα. Πιστεύω ότι στην αρχική του μορφή (από εκεί που αντιγράφηκε η άσκηση), η επίδοση ήταν το σύνολο των βαθμών και όχι ο ΜΟ. Πρόχειρα δόθηκε η (λανθασμένη) διευκρίνηση και μετά προσπαθούσαν να το μαζέψουν. Με λύσεις όπως mo:integer και εύρεση μέσου όρου με div που προτάθηκαν σαν ενδεικτικές (με νέα διευκρίνηση) ούτε αυγά μπορούμε να βάψουμε...
Κι εγώ αυτό πιστεύω.

Μαθήτρια στο εξεταστικό κέντρο που ήμουνα ζήτησε διευκρίνιση "Στο θέμα Δ3 όταν λέει επίδοση εννοεί το μέσο όρο;" (πανέξυπνη μαθήτρια βέβαια, περιττό να πω). Μέχρι να το δώσουμε πάνω, είχαν στείλει τη διευκρίνιση για το όριο μέχρι 400.
Η απάντηση που λάβαμε άνωθεν μετά από λίγο "Στο ερώτημά σας, η απάντηση είναι σαφής".
(Τουλάχιστον είχαν το γνωθις εαυτόν - δεν είπαν "η εκφώνηση είναι σαφής"  ;) )
Για μένα θα πω μόνο ότι είμαι ο τύπος του δασκάλου που αν κάνω ένα μάθημα για 50η φορά θα αλλάξω για 52η φορά τις σημειώσεις μου

thrask

Παράθεση από: alexandros2010 στις 03 Ιουν 2010, 09:00:10 ΜΜ
ΕΓΏ ΣΗΜΕΡΑ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΚΑΤΑΛΑΒΑ ΑΠΟ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΟΠΩΣ ΤΟ ΕΛΕΓΕ Η ΕΚΦΩΝΗΣΗ ΗΤΑΝ ΟΤΙ ΑΠΟ ΜΟΝΟ ΤΟΥ ΣΕ ΑΝΑΓΚΑΖΕ ΝΑ ΑΠΟΡΡΙΨΕΙΣ ΤΙΣ ΕΝΔΙΑΜΕΣΕΣ ΤΙΜΕΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΠΙΝΑΚΑ ΠΟΥ ΣΟΥ ΕΙΧΕ!!!!ΟΠΟΤΕ ΕΓΩ ΤΟ ΕΛΥΣΑ ΩΣ ΕΞΕΙΣ

Program Thema_D;
var
eponymo :string[15];
b1,b2,b3,b4 :integer;
mo :real;
   Begin
  writeln('δώσε το επώνυμο ή γράψε τέλος για τερματισμό');
  readln('eponymo');
  while eponymo <> 'τέλος' do
begin
writeln('δώσε τους 4 βαθμούς των μαθημάτων');
readn(b1,b2,b3,b4);
mo:=(b1+b2+b3+b4)/4;
   if (mo>=1) AND (mo<=150) then
                    writeln('η κατηγορία σου είναι D');
else  if (mo>=151) AND (mo<=300) then
                    writeln('η κατηγορία σου είναι C');
else  if (mo>=301) AND (mo<=350) then
                    writeln('η κατηγορία σου είναι B');
else  if (mo>=351) AND (mo<=400) then
                    writeln('η κατηγορία σου είναι A');
writeln('δώσε το επώνυμο ή γράψε τέλος για τερματισμό');
  readln('eponymo');
end;
End.

Σύμφωνα με την εκφώνηση είσαι σωστός και αν σε βαθμολογούσα θα το δεχόμουν σωστό. Προγραμματιστικά, θα μπορούσες να παραλείψεις το πρώτο μέρος των  συνθηκών  ή να βάλεις if (mo>150) and (mo<=300) κ.λ.π. ώστε να καλύψεις και τις ενδιάμεσες τιμές, αφού δήλωσες το mo : real.
πχ.. ..
if (mo>=1) AND (mo<=150) then
                    writeln('η κατηγορία σου είναι D')
else  if  (mo<=300) then
                    writeln('η κατηγορία σου είναι C')
else  if  (mo<=350) then
                    writeln('η κατηγορία σου είναι B')
else 
       writeln('η κατηγορία σου είναι A');


Λεπτομέρεια: Θα σου έκοβα και κάτι για τα ερωτηματικά πριν το else. Αν είχες παραλείψει τα else πάντως πάλι θα ήσουν σωστός.

alexandros2010

ΔΕΝ ΤΑ ΕΒΑΛΑ ΤΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΙΚΑ TO ΠΡΩΙ!!!ΤΩΡΑ ΤΑ ΕΒΑΛΑ ΚΑΤΑΛΑΘΟΣ ΜΟΝΟ ΣΤΟ ΤΕΛΕΥΤΑΙΟ ELSE!!!

Νίκος Αδαμόπουλος

Παράθεση από: dimitra στις 03 Ιουν 2010, 09:11:27 ΜΜ
Ελπίζω μόνο να μην έπαιρνε μέρος στο πρόγραμμα ο Γουλιέλμος Τέλος χαχαχαχα

;D

Obelix

Ένας μαθητής ο οποίος:

α)Έχει διαβάσει αρκετά καλά τη θεωρία του σχολικού
β) Έχει κατανοήσει τις ασκήσεις με πίνακες τιμών
γ)Αδυνατεί όμως να συντάξει αλγόριθμο ή πρόγραμμα, έστω και περιορισμένης δυσκολίας

θα μπορούσε σχετικά έυκολα να γράψει σήμερα ένα 80, έτσι δεν είναι;

Το παραπάνω συμπέρασμα δεν μου φαίνεται καθόλου τιμητικό για την "ποιότητα" των θεμάτων...

thrask

Παράθεση
Ένας μαθητής ο οποίος:

α)Έχει διαβάσει αρκετά καλά τη θεωρία του σχολικού
β) Έχει κατανοήσει τις ασκήσεις με πίνακες τιμών
γ)Αδυνατεί όμως να συντάξει αλγόριθμο ή πρόγραμμα, έστω και περιορισμένης δυσκολίας

θα μπορούσε σχετικά έυκολα να γράψει σήμερα ένα 80, έτσι δεν είναι;

Το παραπάνω συμπέρασμα δεν μου φαίνεται καθόλου τιμητικό για την "ποιότητα" των θεμάτων...

Και πιο πολύ. Με απλές εντολές εισόδου, εξόδου και αντικατάστασης πέρνει και τις 8/20 μονάδες του Δ θέματος.
Άρα 88...

fkoutsakas

Καλησπέρα,

Κατά τη γνώμη μου:

1. σε γενικές γραμμές τα θέματα ήταν εύκολα.

2. η επιλογή του Α1β ήταν ατυχής δεδομένου ότι μία η ανδρομή ήταν εκτός ύλης και συνεπώς (τυπικά) οι μαθητές δεν ήταν "υποχρεωμένοι" να γνωρίζουν ότι οι δομές ήταν τέσσερις.

3. η απαίτηση στο 4ο θέμα οι μαθητές να γράψουν κώδικα Pascal σε χαρτί ήταν επίσης ατυχής. Αναρωτιέμαι πως θα διορθωθεί το εν λόγω θέμα. Για παράδειγμα πόσο θα κοστίσουν τα συντακτικά λάθη; (αν ένας μαθητής ξεχάσει ένα ερωτηματικό πόσο θα χάσει;) Πολύ προτιμότερο θα ήταν να είχε δοθεί η δυνατότητα στους μαθητές να επιλέξουν αυτοί τι θα χρησιμοποιήσουν: (κώδικα Pascal, ψευδοκώδικα ή λογικό διάγραμμα).

Καρκαμάνης Γεώργιος

Συνάδερφοι, αυτό με το μέσο όρο στο τελευταίο θέμα ήταν πολύ παράλογο(εύρεση μέσου όρου με div) έλεος.....

Θέλω να ρωτήσω το εξής: κάποιος μαθητής μήπως ζήτησε κάποια διευκρίνηση σχετικά με τις ενδιάμεσες τιμές του πίνακα και τι θα απογίνουν αυτές;

tkarp

Για το θέμα των περιοχων χαρακτηρισμου του μ.ο. σε κατηγορίες, ζητησαμε διευκρινιση
ως και η απαντηση της επιτροπης (στις 10:20 σημειωστε...) ηταν "το ερωτημα ειναι σαφές".
Απ'οτι καταλαβαίνω η διευκρίνιση προς τους βαθμολογητές είχε προηγηθεί.

Θα ήθελα καποιος συνάδελφος να μου υποδείξει παράδειγμα, ερώτηση ή ασκηση
εντός υλης που να συγκρίνονται αλφαριθμητικά (οχι χαρακτήρες).

xryka

Σε μας μαθητής διατύπωσε απορία για αυτές τις τιμές ωστόσο ενημέρωσαν οτι θα ρθουν διευκρινήσις των θεμάτων στις 10...περιμέναμε ως τισ 10:20 οπου και είπαν οτι δεν υπάρχουν τελικά διευκρινήσεις...ε τα παιδιά μετά απλά θεώρησαν οτι απλά αυτές οι τιμές αγνοούνται. Ηταν αδιανόητο να φανταστεί κανεις οτι θα πρέπει να θεωρηθεί ο μέσος όρος ακέραιος...που ξανακούστηκε αυτό;;; θεωρώ οτι αυτό δόθηκε ως λύση απλά γιατί δεν θέλαν να παραδεχτούν το λάθος τους...ειδικά οταν δεν το κατάλαβαν οι ίδιοι αλλα έγινε αντιληπτό στισ 10!!!
Νομίζω όμως οτι θα πρέπει οι σύμβουλοι να ζητήσουν να γίνουν δεκτές και οι 2 λύσεις.
Επίσης οι βασικές αλγοριθμικές δομές ειναι 3.... η αναδρομή ήταν εκτός ύλης .... και αυτό πρέπει να το επισημάνουμε....κρίμα να χάνουν οι μαθητές αδικά μόρια απο λάθη της επιτροπής..
Παράθεση από: Καρκαμάνης Γεώργιος στις 04 Ιουν 2010, 12:30:59 ΠΜ
Συνάδερφοι, αυτό με το μέσο όρο στο τελευταίο θέμα ήταν πολύ παράλογο(εύρεση μέσου όρου με div) έλεος.....

Θέλω να ρωτήσω το εξής: κάποιος μαθητής μήπως ζήτησε κάποια διευκρίνηση σχετικά με τις ενδιάμεσες τιμές του πίνακα και τι θα απογίνουν αυτές;


andreas_p

Παράθεση από: thrask στις 03 Ιουν 2010, 09:21:47 ΜΜ
  writeln('δώσε το επώνυμο ή γράψε τέλος για τερματισμό');
  readln('eponymo');

readln(eponymo);

HackFreak

Ακριβώς και εγώ έτσι το έκανα όπως ο alexandros με την διαφορά του οτι δήλωσα τους βαθμούς ως real, και επίσης δήλωσα και μια μεταβλητή xar ως char στην οποία έβαζα την τιμή 'Α','Β','C','D' ανάλογα με το αποτέλεσμα της συνθήκης και το εκτύπωνα μετά....                                                                                                                                                                                                     

iliasthes

Έστω και τελευταίος ας γράψω ένα σχόλιο. Στο θέμα Δ δεν υπάρχει αμφιβολία οτι η επιτροπή έκανε γκάφα. Ας ελπίσουμε οι βαθμολογητές να μην "χρεώσουν" την γκάφα αυτή στους μαθητές. Επίσης το θέμα Β1 ως λογική το θεωρώ απαράδεκτο και μάλιστα να δίνει 20 μονάδες. 5 με 10 μονάδες να συμπληρώνει κάποιο θέμα. Γενικά από τα θέματα φέτος έλειπαν τελείως οι αλγόριθμοι. Από τις 100 μονάδες οι 95 βρίσκονται από το Κεφ. 5 και μετά. Εντάξει τα προηγούμενα κεφάλαια δεν είναι και ο,τι καλύτερο, και ο ψευδοκώδικας έχει πολλές ασάφειες, δεν υπάρχουν επαρκή παραδείγματα κλπ.

Το μάθημα είναι ακόμα στην αρχή του και είναι ευάλωτο στις παιδικές ασθένειες, τις οποίες τις πληρώνουν οι μαθητές. Προσωπικά θα στείλω τις επόμενες μέρες στο σύμβουλο της περιοχής μου ένα κείμενο με παρατηρήσεις και προβληματισμούς σε σχέση με το μάθημα με σημαντικότερο προβληματισμό αυτόν του σχολικού εγχειριδίου.