συζήτηση για τα θέματα

Ξεκίνησε από P.Tsiotakis, 31 Μαΐου 2008, 09:35:34 ΠΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

Michael

ΠαράθεσηΆρα λέω, για την ιεραρχική σχεδίαση ισχύει, επομένως είναι λάθος.

Στέλιο, ακριβώς έτσι την πάτησα κι εγώ :). Ήταν το μοναδικό ερώτημα κλειστού τύπου που έχασα σε όλη τη διάρκεια των εξετάσεων. Από κει και πέρα, αν είναι να κοπεί κάτι και για την (εσκεμμένη) χρήση πινάκων στη λύση που έδωσα για το 3, so be it. Τουλάχιστον θα έχω ικανοποιήσει μια προσωπική μου περιέργεια.

Sergio

Παράθεση από: Michael στις 03 Ιουν 2008, 06:17:59 ΠΜ
αν είναι να κοπεί κάτι και για την (εσκεμμένη) χρήση πινάκων στη λύση που έδωσα για το 3, so be it.

Δε νομίζω ότι πρέπει να σε ανησυχεί ;)
Απ τη μια η θητεία μου σε σχολικές αίθουσες: να φλυαρώ - να ελπίζω πως κατι κατάλαβαν - να εξερευνώ - να μαθαίνω. Απ την άλλη, σχεδόν συνομήλικη, η Διδακτική της Πληροφορικής: ερευνά διαδικασίες μάθησης - φλερτάρει με την Ψυχολογία - με καλεί να αφήσω το βλέμμα του Πληροφορικού και να δω με τα μάτια του δασκάλου. Τέκνα των 2, οι απόψεις μου.. (προσαρμοσμένο από τον πρόλογο του βιβλίου "Το μακρόν Φυσική προ του βραχέως διδάσκω" του Ανδρέα Κασσέτα)

gpapargi

ΑΠό τη σελίδα
http://alfavita.gr/anakoinoseis/ank864gj.php 

Τα bold δικά μου
________________________________________________________________________________________
Σχόλιο της Π.Ε.ΚΑ.Π. για τα θέματα στο μάθημα

"ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΣΕ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΤΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ" της Γ’ Λυκείου


Τα θέματα των Πανελλαδικών εξετάσεων 2008 στο μάθημα "ΑΕΠΠ" της Γ’ τάξης των ημερήσιων Γενικών Λυκείων, μπορούν να χαρακτηριστούν ως βατά και σαφή αλλά ταυτόχρονα και ως ισοπεδωτικά, χωρίς φαντασία, χωρίς πρωτοτυπία και χωρίς στόχο. Κανένα από τα θέματα δεν απαιτούσε κριτική σκέψη. Δεν έδιναν τη δυνατότητα να ξεχωρίσει ο καλύτερα διαβασμένος μαθητής και ιδιαίτερα αυτός που έχει μάθει να σκέπτεται κριτικά με αποτέλεσμα να μην αναδεικνύονται καθόλου οι πνευματικές δυνατότητες των εξεταζομένων.

O επιδιωκόμενος στόχος για "κλιμακούμενης δυσκολίας θέματα", επιτεύχθηκε μόνο ως προς τον απαιτούμενο για την απάντησή τους χρόνο (για το 2ο θέμα χρειαζόντουσαν περίπου 15’, για το 3ο 20’ και για το 4ο 25’). Όλα τα ερωτήματα των ασκήσεων πρέπει να είχαν αναλυθεί κατ’ επανάληψη σε όλα τα σχολεία της Ελλάδας και ειδικά στο 2ο θέμα ολόκληρη η θεωρία προσφέρονταν ακόμη και για αντιγραφή-συνεργασία, αφού δεν ζητείτο καμία δικαιολόγηση της απάντησης, ούτε πίνακας τιμών, ούτε κανενός άλλου είδους τεκμηρίωση.

Με τέτοια θέματα επιβραβεύεται η πάγια «μέθοδος» της αποστήθισης που εφαρμόζουν πολλοί "μέτριοι" αλλά επιμελείς μαθητές και έτσι δίνεται το μήνυμα ότι οι διδάσκοντες και ιδιαίτερα οι διδασκόμενοι πρέπει να αναλώνονται κατά κύριο λόγο στην παπαγαλία και τη στείρα απομνημόνευση.

______________________________________________________________________________________


apapag

Εξαιρετική η απάντηση της ΠΕΚΑΠ.
Πήρε πολύ καθαρή θέση, δείχνοντας ένα άλλο επίπεδο -γενικώς!- με εκνευριστική ηρεμία!
Θα ακούσει άραγε η επιτροπή;;;
Νάσια Παπαγιάννη
Ηλ/γος Μηχ/κος και Μηχ/κος Υπολογιστών

EleniK

Νάσια τι νόημα έχει τώρα? Δυστυχώς το κακό έγινε.  :(
Μου άρεσε όμως πολύ ο χαρακτηρισμός: εκνευριστική ηρεμία. Συμφωνώ απόλυτα.  >:D
Ελένη Κοκκίνου
Καθηγήτρια Πληροφορικής, ΠΕ19

hatzaras

Ελένη δεν θα συμφωνήσω απόλυτα μαζί σου. Το κσκό μπορεί να έγινε αλλά οι άμεσα εμπλεκόμενοι φορείς θα πρέπει να καταλάβουν ότι το συγκεκριμένο μάθημα χρίζει διαφορετικής αντιμετώπισης. Οπότε οι φωνές έχουν νόημα γιατί ξυπνούν συνειδήσεις και ίσως την επόμενη φορά τα θέματα είναι περισσότερο "ψαγμένα".
Καθηγητής Πληροφορικής

EleniK

@hatzaras

Συμφωνώ απόλυτα για τις φωνές ότι μελλοντικά μπορεί να πιάσουν τόπο. Βέβαια ολόκληρο το χρόνο, μέσα από το στέκι, αρκετοί συνάδελφοι αναφέρονταν στη φιλοσοφία που πρεπει να έχουν τα θέματα και γενικά στη διαφορετική αντιμετώπιση. Αυτό που εννοούσα είναι ότι δεν άκουσαν τίποτα όλη τη χρονιά.

Τελοσπάντων μακάρι να ήταν ένα ολίσθημα φέτος και από του χρόνου να επανέλθουμε στις καλές εποχές 2005-2007.
Ελένη Κοκκίνου
Καθηγήτρια Πληροφορικής, ΠΕ19

apapag

Ελένη,
πράγματι το στέκι -και ειδικά η Ομάδα των Διαγωνισμάτων- έκανε φέτος πολύ δουλειά.... η αλήθεια είναι ότι μόλις είδα τα θέματα, σκέφτηκα τον gpapargi!!! Ήταν τόσο έκδηλη η αγωνία του και η προσπάθειά του για ποιοτικά θέματα... Από την άλλη θεωρώ λίγο "hardcore" την προσέγγιση πολλών από το στέκι, και ειδικά του gpapargi για θέματα αντίστοιχης δυσκολίας με τα Μαθηματικά... Για ένα μάθημα που διδάσκεται μόνο μία χρονιά, πρέπει να είμαστε πιο προσγειωμένοι... (και η αντιστοίχιση της  ΑΕΠΠ με τη Χημεία -που έκανε ένας συνάδελφος προ ημερών- είναι μία άλλη οπτική γωνία, με την οποία εν μέρει συμφωνώ)
Πέραν όμως όλων των απόψεων που έχει ο καθένας, θεωρώ εξαιρετικά σημαντικό, η επίσημη ένωση των καθηγητών της Πληροφορικής, να παίρνει μία τόσο καλή θέση, όπως αυτή που πήρε η ΠΕΚΑΠ.
Είναι πολύ σημαντικές οι φωνές του Στεκιού, αλλά όσο και αν το Στέκι, είναι βασικότατο σημείο αναφοράς όσον αφορά το μάθημα της Πληροφορικής, δεν παύει να είναι μία αυθόρμητη, open type κοινότητα. Είναι διαφορετικό όταν μιλάει σωστά, ο θεσμοθετημένος εκπρόσωπός σου. Και αν θέλουμε να κάνουμε πράγματα για την Πληροφορική στο Σχολείο (είτε αυτό λέγεται ΑΕΠΠ και σωστά θέματα, είτε αυτό λέγεται αλλαγή της Τεχνολογίας Επικοινωνιών με ένα σύγχρονο μάθημα που έχει νόημα να διδάσκεται, είτε αυτό λέγεται αύξηση των ωρών διδασκαλίας στο Γυμνάσιο, είτε λέγεται αλλαγή του πλαισίου πραγματοποίησης αλλά και της ουσίας των μαθημάτων επιλογής του Λυκείου , είτε τόσα άλλα), αν λοιπόν θέλουμε να τα κάνουμε όλα αυτά, χρειαζόμαστε μία δυνατή ένωση που θα εκπροσωπεί τον πολυδιασπασμενο μας κλάδο.
Το ότι φέτος δεν μπήκαν καλά θέματα δεν σημαίνει ότι χάθηκε ο πόλεμος. Απ΄ότι ξέρουμε, η επιτροπή φέτος ήταν νέα. Όπως πολύ σωστά είπε ο gpapargi, τα θέματα έδειχναν φόβο.
Ελπίζω λοιπόν, η ΠΕΚΑΠ να είναι μία δυνατή ένωση για να έχει λόγο στα πράγματα και στις εξελίξεις. Είμαι από εκείνους/ες, που πιστεύουν στη συλλογικότητα. Και για να είναι δυνατή, χρειάζεται τη στήριξή μας. Και για να έχει τη στήριξή μας, χρειάζεται να βλέπουμε ανθρώπους που δεν φοβούνται.
Πόσοι από εμάς μπαίνουμε στον κόπο να επισκεφτούμε το blog της ΠΕΚΑΠ και να εκφέρουμε λόγο και άποψη εκεί;
Καλώς ή κακώς, είμαστε στον 21ο αιώνα και πολλές παράμετροι παίζουν λόγο στο οτιδήποτε, ακόμα και στα θέματα των Πανελληνίων. Η Μαθηματική επιστήμη είναι αυτή που είναι, τα Μαθηματικά στο ελληνικό Πρόγραμμα Σπουδών είναι εκεί που είναι και η Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία είναι αυτή που είναι...
Η Πληροφορική που βρίσκεται άραγε;;;;;

@gpapargi: δεν ξέρω αν είμαι έτοιμη για την ανταπάντησή σου...  ;D

ΥΓ: Μάλλον πρέπει να βιαστώ να γραφτώ στην ΠΕΚΑΠ μετά απ'όλα αυτά που είπα...  :D

Νάσια Παπαγιάννη
Ηλ/γος Μηχ/κος και Μηχ/κος Υπολογιστών

alkisg

Παράθεση από: apapag στις 06 Ιουν 2008, 05:47:58 ΜΜ
Από την άλλη θεωρώ λίγο "hardcore" την προσέγγιση πολλών από το στέκι, και ειδικά του gpapargi για θέματα αντίστοιχης δυσκολίας με τα Μαθηματικά...

Τον αδικείς τώρα, δεν λέει για δύσκολα θέματα, απλά για πρωτότυπα θέματα (και συμφωνώ μαζί του). Στόχος του μαθήματος είναι η ανάπτυξη αλγοριθμικής σκέψης, όχι παπαγαλιστικής ικανότητας. Και απλά ζητάμε να αντικατοπτρίζεται αυτός ο στόχος και στα θέματα.
Ας είναι εύκολα, αρκεί να είναι πρωτότυπα.

Δίκιο έχεις όμως, το στέκι μπορεί να είναι κατάλληλος χώρος για ανταλλαγή απόψεων, αλλά δεν θα μπορέσει ποτέ να θεωρηθεί επίσημη "φωνή". Όταν συζητάμε και βλέπουμε ότι υπάρχουν προβλήματα, θα πρέπει στη συνέχεια να προσπαθούμε να τα λύσουμε μέσα από επίσημους φορείς.

Sergio

Παράθεση από: apapag στις 06 Ιουν 2008, 05:47:58 ΜΜ
Από την άλλη θεωρώ λίγο "hardcore" την προσέγγιση πολλών από το στέκι, και ειδικά του gpapargi για θέματα αντίστοιχης δυσκολίας με τα Μαθηματικά... Για ένα μάθημα που διδάσκεται μόνο μία χρονιά, πρέπει να είμαστε πιο προσγειωμένοι...

Μάλλον θα πρέπει να κανονίσεις να είσαι στη συνάντηση που ετοιμάζεται (Πήλιο;;) για να τον γνωρίσεις και θα αλλάξεις γνώμη.

Sorry που απαντάω και γω στο ίδιο σημείο με τον Άλκη, δε σου "τη λέω" ;)  Πρόφαση ψάχνω για να είμαστε πολλοί:)
Απ τη μια η θητεία μου σε σχολικές αίθουσες: να φλυαρώ - να ελπίζω πως κατι κατάλαβαν - να εξερευνώ - να μαθαίνω. Απ την άλλη, σχεδόν συνομήλικη, η Διδακτική της Πληροφορικής: ερευνά διαδικασίες μάθησης - φλερτάρει με την Ψυχολογία - με καλεί να αφήσω το βλέμμα του Πληροφορικού και να δω με τα μάτια του δασκάλου. Τέκνα των 2, οι απόψεις μου.. (προσαρμοσμένο από τον πρόλογο του βιβλίου "Το μακρόν Φυσική προ του βραχέως διδάσκω" του Ανδρέα Κασσέτα)

EleniK

Νάσια καλημέρα,

συμφωνώ απόλυτα σε αυτά που προανάφερες. Ειδικά πέρσυ στην ομάδα των διαγωνισμάτων εγώ ήμουν στο 'εύκολο' ακρο και για πολλά δύσκολα θέματα ειχα διαφωνήσει.

Δεν προτείνω να πέσουν θέματα όπως ίσως τα φρουτάκια κλπ. που τρομάζουν ίσως τον περισσότερο κόσμο , αλλά τα θέματα να έχουν τουλάχιστον κάτι έξυπνο. Η φιλοσοφία των θεμάτων που με εκπροσωπεί αν θέλεις είναι Θ4 του 2005, Θ3 και Θ4 του 2006, τα περσυνα των ημερησίων (-τη μετατροπή του μη δομημένου) και από αυτά των επαναληπτικών το Θ2 και Θ3. Δεν μου άρεσε η μορφή του πίνακα στο Θ4 τόσο. 

Μιλάω για κάτι έξυπνο ή έστω έξυπνες εκφωνήσεις, οχι δύσκολα θέματα. Ίσα ίσα να έχουν περιθώριο οι σκεπτόμενοι μαθητές που ίσως να παραπατήσουν θεωρία, να ξεπεράσουν τα παπαγαλάκια που λέει ο Αντρέας και ο Γιώργος. Φέτος πολλοί καλοί χασανε 6 μονάδες απο τη θεωρία του 4ου κεφαλαίου, όπως επίσης και πολλοί μέτριοι είναι στο 16-17. Δλδ είναι πολύ κοντά στα μόρια και αν σκεφτείς οτι τα παπαγαλάκια εχουν τη θεωρια του ΑΟΔΕ να τους ευνοεί, οι υπόλοιποι περιμένουν και το μάθημά μας για να ισοφαρίουν/ξεπεράσουν τους υπόλοιπους.

Ελένη Κοκκίνου
Καθηγήτρια Πληροφορικής, ΠΕ19