Το στέκι των παρατηρητών

Ξεκίνησε από ptsiotakis, 16 Οκτ 2004, 08:23:51 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

P.Tsiotakis

Με χαρά βλέπω οτι όλοι οι καθηγητές πληροφορικής έχουν πέσει με τα μούτρα στα ιδιαίτερα και δεν προλαβαίνουν να τοποθετηθούν σε χαζά ζητήματα όπως το διάγραμμα ροής της δομής επίλεξε ή της δομής Για, μόνο 5 άτομα έχουν αμφιβολίες   ???
 
Να αλλάξουμε τον τίτλο, εδώ δεν είναι το στέκι των πληροφορικών, αλλά το στέκι των παρατηρητών     8)

xaidi

Ευχαριστώ,

P.Tsiotakis


Δεν προλαβαίνω     :juggle:  



xaidi

 ??? δεν καταλαβαίνω τι λογική αυτού του θέματος με την συνεχή ανανέωση! :o
Ευχαριστώ,

P.Tsiotakis



8)


Το θέμα αυτό εκθειάζει τη μεγάλη συμμετοχή της κοινότητας των πληροφορικών στο εν λόγω forum και γενικά στην αγωνία των ολίγων
Η μεγάλη αυτή συμμετοχή μας αναγκάζει να ονομάσουμε το forum το στέκι των παρατηρητών αφού όλοι μπαίνουν διαβάζουν και φεύγουν - μένουν ικανοποιημένοι από τις τοποθετήσεις των άλλων


Αυτό το θέμα άλλωστε έχει πιο συνεχή ανανέωση από τα υπόλοιπα, έτσι δεν είναι;   :juggle:


xaidi

 :'( κρίμα - για τους παρατηρητές-
Ευχαριστώ,

P.Tsiotakis



8)


Κρίμα για τους παρατηρητές, κρίμα για τα παιδιά, κρίμα για μας που περιμένουμε...


Βρακόπουλος Αθανάσιος



Μια άσκηση από έναν ολίγο παρατηρητή

Ο ΟΛΘ ( Οργανισμός Λιμανιού Θεσσαλονίκης) έχει παραλάβει κοντέινερς τα οποία έχουν προορισμό την Ιταλία και την Γαλλία. Τα κοντέινερς είναι τοποθετημένα σε σειρά, όπως αυτά έχουν ξεφορτωθεί από τα διάφορα φορτηγά πλοία. Κάθε κοντέινερ έχει εξωτερικά έναν αριθμό. Ο αριθμός αυτός εκφράζει την χώρα προορισμού για 1,3,5,7,9 χώρα προορισμού του κοντέινερ είναι η Ιταλία για 2,4,6,8, χώρα προορισμού του κοντέινερ είναι η Γαλλία. Η διοίκηση του ΟΛΘ θέλει να αναδιατάξει τα κοντέινερς κατά χώρα προορισμού, να μπουν πρώτα αυτά που έχουν προορισμό την Γαλλία και μετά αυτά που έχουν προορισμό την Ιταλία. Κάθε μετακίνηση κοντέινερ στοιχίζει 10€. Να γραφεί αλγόριθμος στον οποίο θα περιγράφεται η διαδικασία αναδιάταξης των  κοντέινερς. Να βρεθεί και να εκτυπωθεί το κόστος της αναδιάταξης. των κοντέινερς.

gpapargi

Καλημέρα

Να θεωρήσουμε τοποθετημένα σε πίνακα τα νούμερα έτσι;
Φαντάζομαι εννοείς τροποποίηση μιας μεθόδου ταξινόμησης που αντί να συγκρίνει τους αριθμούς να συγκρίνει τα υπόλοιπα (mod) με 2 και να αντιστρέφει όποτε χρειάζεται. Έτσι θα διαχωρίζει τους ζυγούς από τους μονούς. Υπάχει δευτερεύον κριτήριο ταξινόμησης; Μας ενδιαφέρει βελτιστοποίηση ή απλά να τρέχει; (πχ μπορείς να χρησιμοπιήσεις δεύτερο πίνακα και να σαρώσεις μια φορά τον πρωτο και κάθε φορά που βρίσκεις ζυγό να τον βάζεις από τη μια μεριά ενώ κάθε φορά που βρίσκεις μονό να τον βάζεις από την άλλη. Με μια σάρωση του πρώτου πίνακα καθάρισες και το κόστος μετράει)
Δώσε τις διευκρινίσεις για να προχωρήσουμε στην υλοποίηση.

Φιλικά


P.Tsiotakis



http://users.kor.sch.gr/ptsiotakis/aepp/aepp_ask3_1_2.htm, άσκηση 3.1.2.Ασκ7, 3.1.2.Ασκ8

αλλά με άρτιους/περιττούς


gpapargi

Από ότι καταλαβαίνω Παναγιώτη και η δική σου προσέγγιση είναι προς την βελτιστοποίηση και όχι προς την πλήρη ταξινόμηση και συμφωνώ απόλυτα. Πρώτον γιατί είναι γνωστό το «κόλλημά μου» και δεύτερον γιατί η άσκηση λέει ότι κάθε μετακίνηση κοστίζει οπότε ουσιαστικά φωτογραφίζει τη λύση με τις λιγότερες μετακινήσεις.

Σε αυτή την κατεύθυνση έχω 2 λύσεις:

Πρώτη λύση
Αυτή που περιέγραψα στην προηγούμενη αποστολή μου: Δηλαδή χρησιμοποιείς δεύτερο πίνακα.  Σαρώνεις μια φορά τον πρώτο και κάθε φορά που βλέπεις ζυγό τον βάζεις από το πάνω μέρος του δεύτερου, ενώ κάθε φορά που βλέπεις μονό τον βάζεις από το κάτω μέρος. Εννοείτε ότο στο δεύτερο έχεις 2 δείκτες που μετα από κάθε καταχώρηση μετακινούνται προς τα κάτω ο ένας και προς τα πάνω ο άλλος δείχνοντας πάντα τη θέση της τελευταίας καταχώρηση προς εκείνη τη μεριά.


Δεύτερη λύση
Δεν χρησιμοποιείς δεύτερο πίνακα. Έχεις 2 δείκτες στον πρώτο, ο ένας πάνω και ο άλλος κάτω. Ο πάνω κατεβαίνει και σταματάει σε μονούς και ο κάτω ανεβαίνει και σταματάει σε   ζυγούς. Μόλις και οι 2 σταματήσουν ανταλλάσουν τις τιμές τους. Και μετά συνεχίζουν μέχρι να συναντηθούν.
(Λεπτομέρειες δεν κοίταξα. Θα τις δω κατά την υλοποίηση)

Για ν/2 μονούς και ν/2 ζυγούς, η πρώτη λύση έχει σταθερό αριθμό μετακινήσεων που είναι ν. Η δεύτερη έχει 3ν/2 στη χειρότερη περίπτωση και 3ν/4 στη μέση περίπτωση (αν δε μου ξέφυγε κάτι). Κάθε ανταλλαγή θέσεων (λύση 2) τη χρεώνω με 3 μετακινήσεις και κάθε απλή μετακίνηση (λύση 1) με 1 μετακίνηση.
Φυσικά τον ακριβή αριθμο στη λύση 2 το βρίσκεις κατα την εκτέλεση.
Από δω και πέρα περιμένουμε το σχόλιο του Θανάση.

Φιλικά

Βρακόπουλος Αθανάσιος

Παρατηρώ ότι πολλοί επισκέπτονται τις δημοσιεύσεις, λίγοι όμως διαθέτουν χρόνο για να εκφράζουν την άποψη τους δημόσια. Καλό είναι να ενημερώνεσαι, να δίνεις στους άλλους τις σκέψεις σου, να παίρνεις από τους άλλους άλλα ερεθίσματα και έτσι να συνεχίζεις. Μπορείς κάνοντας αυτά να  ασχολείσαι και με ιδιαίτερα μαθήματα δεν πρέπει όμως αυτά να γίνουν αυτοσκοπός.

Προσωπικά όταν έχω κάτι να πω πχ μια άσκηση έναν προβληματισμό πάνω στο μάθημα το βγάζω προς τα έξω.
Από την άλλη μεριά όμως βλέπω να γίνεται πολύ συζήτηση για πολύ ασήμαντα θέματα ( δεν να τα αναφέρω).

Για να αλλάξουν τα πράγματα, ώστε στο τέλος να μην χαρακτηρισθούμε γραφικοί,  θα πρέπει κατά την γνώμη μου όλοι μας να συνεισφέρουμε προτείνοντας και συζητώντας προβλήματα τα οποία μπορούν να παρουσιασθούν στους μαθητές μας. Είναι χρέος μας να δώσουμε στους μαθητές μας,  όσο το δυνατόν περισσότερα και καλύτερα προβλήματα. Μέσα από σχετικά δύσκολα προβλήματα μπορούν να κατανοήσουν οι μαθητές  καλύτερα άλλα προβλήματα ευκολότερα.
Για το πρόβλημα τώρα. Το πρόβλημα αυτό τέθηκε περισσότερο να ταράζει λίγο τα λιμνάζοντα νερά. Θα ακολουθήσουν και άλλες.

Όταν έδωσα την άσκηση για πρώτη φορά, ένας μαθητής που πήγαινε φροντιστήριο μου απαντά θα κάνουμε στον πίνακα ταξινόμηση (μέθοδος της φυσαλίδας) με κριτήριο άρτιοι, περιττοί. Με τον τρόπο αυτό λύνεται το πρόβλημα. Όμως είχα άλλη άποψη για τον συγκεκριμένο αλγόριθμο. Έτσι σκέφτηκα να περιορίσω τις πιθανές λύσεις και έβαλα ένα οικονομικό κριτήριο. Ο αλγόριθμος που θα περιγράφει την λύση θα χρησιμοποιεί έναν πίνακα, τα περιεχόμενα του πίνακα θα είναι οι αριθμοί των κοντέινερς, δεν θα χρησιμοποιεί δεύτερο πίνακα. Θα χρησιμοποιεί δυο δείκτες. Ο ένας δείκτης (Ι) θα διατρέχει τον πίνακα από αριστερά προς τα δεξιά μέχρι να συναντήσει κοντέινερ που δεν πρέπει να βρίσκεται στο σημείο εκείνο. Ο άλλος δείκτης (J) θα διατρέχει τον πίνακα από το δεξιά προς τα αριστερά μέχρι να συναντήσει κοντέινερ που δεν πρέπει να βρίσκεται στο σημείο εκείνο.  Αν  I<J τότε πρέπει να γίνει αλλαγή των κοντέινερς Επαναλαμβάνεται η παραπάνω διαδικασία όσο I<J.

Ευχαριστώ για το χρόνο που διαθέσατε.
Βρακόπουλος Λ. Αθανάσιος
Vraa8@sch.gr

gpapargi

Σε ένα forum που συμμετέχει κόσμος είναι λογικό να υπάρχουν πολλά ρεύματα απόψεων. Υπάρχουν αυτοί που θέλουν δύσκολα, αυτοί που θέλουν εύκολα, αυτοί που θέλουν να μάθουν τα παιδιά να σκέφτονται, αυτοί που θέλουν να κάνουν τα παιδιά απλά να γράψουν καλά στο τέλος κλπ. Μου έχει τύχει κάποιες κουβέντες να τις θεωρώ χωρίς ιδιαίτερο ενδιαφέρον και είμαι βέβαιος ότι κάποιοι θεωρούν τις κουβέντες που ανοίγω εγώ εκτός πνεύματος του μαθήματος. Αυτά είναι φυσιολογικά και συμβαίνουν παντού. Όποιος θεωρεί ότι ένα θέμα δεν τον αφορά απλά δε συμμετέχει. Δε χρειάζεται να μπαίνουμε σε χαρακτηρισμούς. Όταν διαβάζεις ένα επιστημονικό περιοδικό δε διαβάζεις όλες τις στήλες

Τώρα ως προς την άσκηση:

Από ότι βλέπω Θανάση θεωρείς σωστό αυτό που αναφέρω παραπάνω ως λύση 2. Επίσης βλέπω ότι είσαι κατά της πλήρους ταξινόμησης και σε αυτό είμαι σύμφωνος. Για να ολοκληρώσουμε την κουβέντα θα ήθελα να κάνω 2 ερωτήσεις:
1) Αναφέρω σα λύση 1 (το ίδιο και ο Παναγιώτης στη σελίδα του) τη λύση με το δεύτερο πίνακα. Μου αρέσει σα λύση γιατί είναι εύκολη στη σύλληψη από το μαθητή και ταυτόχρονα κάνει τις λιγότερες μετακινήσεις (που είναι το ζητούμενο της άσκησης).
Έχεις κάποιο επιχείρημα εναντίον της (εκτός από τη σπατάλη μνήμης που όμως φαίνεται λιγότερο σημαντική από το κόστος) ή τη θεωρείς εξίσου αποδεκτή;

2) Στη λύση σου μέτρησες 3 χρεώσεις σε κάθε ανταλλαγή ή 2;