Επίπεδο μαθητών - Δυσκολία θεμάτων

Ξεκίνησε από psifiakow, 22 Απρ 2016, 01:01:57 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

psifiakow

Κρίνοντας από το επίπεδο των μαθητών μου, αν τα θέματα είναι της ίδιας δυσκολίας με τις προηγούμενες χρονιές τότε το ποσοστό πάνω από την βάση θα είναι πολύ κάτω από το 50% ενώ το ποσοστό των αριστούχων πολύ κάτω του 5%.

Βλέποντας τις συζητήσεις για το 5ο κεφάλαιο και την πολυπλοκότητα απορώ πόσοι  μαθητές είναι σε θέση να διαχειριστούν τέτοια θέματα (ούτε 1%).     

Πολύ φοβάμαι ότι θα είμαστε το μάθημα λαιμητόμος για τους μαθητές......   :-\ :-\

Καρκαμάνης Γεώργιος


τα θέματα της φετινής χρονιάς θα είναι ορόσημο για τα επόμενα χρόνια, τόσο ως προς τη δυσκολία αλλά και ως προς το ύφος και τη δομή

gthal

Παράθεση από: psifiakow στις 22 Απρ 2016, 01:01:57 ΜΜ
Κρίνοντας από το επίπεδο των μαθητών μου, αν τα θέματα είναι της ίδιας δυσκολίας με τις προηγούμενες χρονιές τότε το ποσοστό πάνω από την βάση θα είναι πολύ κάτω από το 50% ενώ το ποσοστό των αριστούχων πολύ κάτω του 5%.

Βλέποντας τις συζητήσεις για το 5ο κεφάλαιο και την πολυπλοκότητα απορώ πόσοι  μαθητές είναι σε θέση να διαχειριστούν τέτοια θέματα (ούτε 1%).     

Πολύ φοβάμαι ότι θα είμαστε το μάθημα λαιμητόμος για τους μαθητές......   :-\ :-\
Συμμερίζομαι απόλυτα τους φόβους σου...
Φιλικά,
Γιώργος Θαλασσινός

Diotima

#3
Μία εκτίμηση από τους μαθητές του καλύτερου μου τμήματος (6 παιδιά), στοχεύω και ελπίζω στο άριστα γι αυτούς στην ΑΕΠΠ, πάνε σε 4 διαφορετικά σχολεία. Δύο από αυτούς στοχεύουν σε τμήμα Πληροφορικής (πρώτη προτίμηση ΕΚΠΑ), μία στα Ναυτιλιακά, ένας στο τμήμα ΔΕΤ, ένας σε Οικονομικό τμήμα και ένας σε Ναυτιλιακά αλλά σκέφτεται και Πληροφορική ή ΔΕΤ, δεν έχει αποφασίσει.

--- Κυρία, τα πράγματα φέτος θα κριθούν από την ΑΕΠΠ (γνώμη όλων).
--- Γιατί το λέτε αυτό παιδιά;
--- Μαθηματικά ή δε θα γράψει κανείς ή άντε κανένα μέτριο βαθμό, ποιος θα γράψει άριστα; ΑΟΘ θα γράψουν όλοι πολύ καλά γιατί είναι εύκολο μάθημα και άμα έχεις διαβάσει πας για άριστα. Η Έκθεση παίζεται, είναι και θέμα τύχης καμιά φορά, στο μέτριο βαθμό ελπίζουν όλοι αλλά ποτέ δεν ξέρεις. Άρα ποιο μάθημα θα κρίνει την εισαγωγή; Η ΑΕΠΠ. Με αυτά που βλέπουμε από συμμαθητές μας μπορούμε να πούμε ότι εκεί έχουμε το πλεονέκτημα, οπότε η επίδοση μας στην ΑΕΠΠ θα κρίνει τα πράγματα.

Λέτε να έχουν δίκιο;

EDIT: Τελικά τον αναποφάσιστο τον κέρδισε η Πληροφορική, αποφάσισε να τη δηλώσει πρώτη, χάρηκα, γιατί είναι ένα πολύ καλό θετικό μυαλό.

meteo_xampos

Μακάρι να έχουν δίκιο για να αναδειχτεί το μάθημά μας!!! Πρέπει να καταλάβουν τα παιδιά ότι το ΑΕΠΠ είναι ένα νέο μάθημα, στο οποίο μπορούν να γράψουν πολύ καλά αν το πάρουν από την αρχή ζεστά!!! Βασικά, από τη στιγμή που είδα το πρόγραμμα των εξετάσεων γέτος, ήταν σα να έβλεπα ότι τα 2 πιο βασικά μαθήματα της κατεύθυνσής μας είναι το ΑΟΘ και το ΑΕΠΠ...

Γιάννης Αναγνωστάκης

Παράθεση από: gthal στις 27 Απρ 2016, 09:07:36 ΠΜ
Συμμερίζομαι απόλυτα τους φόβους σου...

Συγνώμη..δηλαδή το κακό το δημιουργεί η ΑΕΠΠ? Το ότι στα μαθηματικά θα γράψουν 5 φορές χειρότερα δεν σας λέει κάτι;
Τι πρέπει δηλαδή? Να ειναι η ΑΕΠΠ το μαθηματάκι που γράφουν όλοι;;

Για μένα πρέπει να υπάρχει κλιμάκωση θεμάτων για να ξεχωριζει 5 απο το 10, το 10 απο το 12, το 12 απο το 14 κ.ο.κ

Και τα τελευταία χρόνια, έχουν αρχίσει και το πετύχουν αν δείτε την κατανομή των βαθμών...

Δεν γίνεται όμως να αυτοκατηγορούμαστε κάποιοι, χωρίς να έχουμε δει τα θέματα, επειδή κάποια παιδιά, που δεν έχουν δουλέψει όλη τη χρονιά, δεν θα γράψουν καλά..Δεν φταίει η ΑΕΠΠ σε αυτό , πως να το κάνουμε........

Είμαστε το 2ο δυσκολότερο μάθημα της κατεύθυνσης και αναμένεται να έχουμε τα 2α χειρότερα αποτελέσματα , λογικό δεν είναι;;



Diotima

#6
Συμφωνώ απόλυτα Γιάννη, φυσικά και πρέπει να υπάρχει κλιμάκωση των θεμάτων στα θέματα των Πανελλαδικών και να μην είναι ισοπεδωτικό το διαγώνισμα.
Οι μαθητές που ανέφερα παραπάνω έχουν δουλέψει και διαβάσει συστηματικά όλο το χρόνο και ελπίζουν σε έναν πολύ καλό βαθμό που θα ανταμείψει τους κόπους τους.

Και φυσικά η ΑΕΠΠ είναι το 2ο πιο δύσκολο μάθημα της κατεύθυνσης, αλλά με συστηματική προσπάθεια ένας μαθητής μπορεί να καταφέρει πολλά. Είναι ένα μάθημα ιδιαίτερα αγαπητό για πολλά παιδιά που αποφασίζουν να προσπαθήσουν πραγματικά.

Και θέλω να συμπληρώσω επίσης και στα λεγόμενα του συναδέλφου meteo_xampos, ότι και οι μαθητές της Β' Λυκείου πρέπει να καταλάβουν ότι το μάθημα Εισαγωγή στις Αρχές της Επιστήμης των Η/Υ αποτελεί μία βάση για την ΑΕΠΠ της Γ' και θα πρέπει να δώσουν σημασία στο μάθημα αυτό και όχι να έρχονται στη Γ' άσχετοι, ακόμα κι αν έχουν επιλέξει άλλη ομάδα προσανατολισμού. Έχω 9 μαθητές που φέτος στη Β' μετακινήθηκαν από τη Θετική στην Οικονομίας-Πληροφορικής και πήραν την απόφαση στη μέση της χρονιάς. Όπως διαβάζουν Μαθηματικά, Γλώσσα, Φυσική κ.τ.λ. στη Β', πρέπει να διαβάζουν και αυτό το μάθημα γιατί πλέον υπάρχει συνέχεια. Επαναλαμβάνεται η ύλη στην ΑΕΠΠ, αλλά θα τους βοηθήσει πολύ να έχουν πάρει στη Β' μία σωστή βάση.
Εξ άλλου η Πληροφορική είναι βασικό μάθημα σε όλες τις θετικές επιστήμες, χρήσιμο θα τους είναι να μάθουν μερικά πράγματα στη Β' και στη Γ', ακόμα κι αν δε το δώσουν Πανελλαδικά. Ας ρωτήσουν τι τραβάνε αυτοί που έχουν περάσει από Θετική με το προηγούμενο σύστημα σε Πληροφορικές, Μαθηματικό, Φυσικό και Πολυτεχνεία.....

gthal

Παράθεση από: Γιάννης Αναγνωστάκης στις 27 Απρ 2016, 02:47:05 ΜΜ
Το ότι στα μαθηματικά θα γράψουν 5 φορές χειρότερα δεν σας λέει κάτι;
Για μένα κι αυτό που συμβαίνει στα μαθηματικά αποτελεί ντροπή των εξετάσεων. Δεν θα ήθελα να το μιμηθούμε.
Δεν καταλαβαίνω ποιο το νόημα να μπαίνουν θέματα που Μαθηματικοί με 40 χρόνια εμπειρία χρειάζονται μισή ώρα για να τους έρθει η έμπνευση (αναφέρομαι σε ένα θέμα Β πριν 2-3 χρόνια αλλά και γενικότερα στη δυσκολία των τελευταίων ετών)
Δεν θα ήθελα να συμβεί το ίδιο στην ΑΕΠΠ
Εγώ συμφωνώ ότι πρέπει να υπάρχει κλιμάκωση και δεν πρέπει να γράφουν όλοι καλά (προσωπικά, τα θέματα του '15 ήταν περισσότερο προς αυτή την κατεύθυνση παρά άλλων ετών, κι ελπίζω να συνεχίσουν έτσι)
Αλλά τη γνώμη μου περί των (υψηλών κατα τη γνώμη μου) απαιτήσεων την έχω γράψει και σε άλλο θέμα.
Πιστεύω ότι ο χρόνος και το μέγεθος της ύλης δεν επιτρέπουν σε κάποιον να έχει προετοιμαστεί σε τόσο βάθος όσο χρειάζονται οι εξετάσεις με τα θέματα που μπαίνουν τα τελευταία χρόνια, παρά μόνο αν είναι από μόνος του προικισμένος. (αλλά οι συγκεκριμένες εξετάσεις δεν είναι για να ξεχωρίσουμε τα ταλέντα - υπάρχουν οι ολυμπιάδες)
Όταν το υποργείο δίνει μία και δύο διδακτικές ώρες σε θέματα που θα ήθελες 1-2 μήνες για να εμβαθύνεις, είναι ρεαλιστικό να ζητάει να εξετάζει αυτά που ζητάει τώρα τελευταία? Η δική μου απάντηση είναι απερίφραστα όχι !
Γιαυτό πιστεύω ότι ένα από τα δύο πρέπει να χαλαρώσει: ή η ύλη (ο όγκος της) ή οι απαιτήσεις των θεμάτων. Έτσι, οι κανόνες του παιχνιδιού θα ένιωθα ότι είναι πιο δίκαιοι. Τώρα, έχω συνεχώς την αίσθηση ότι η ΚΕΕ ξεκινάει με γκολ από τα αποδυτήρια - έναντι των περισσότερων μαθητών, τουλάχιστον.
Φιλικά,
Γιώργος Θαλασσινός

dpa2006

Παράθεση από: Diotima στις 01 Μαΐου 2016, 10:58:01 ΜΜ
Το ότι στα μαθηματικά θα γράψουν 5 φορές χειρότερα δεν σας λέει κάτι;

Συμφωνώ με όσα λες παραπάνω.
Ας μου επιτρέψεις να απομονώσω την παρατήρηση αυτή για τα Μαθηματικά.
Δεν ήταν κανόνας να υπάρχει 70-90% αποτυχία (κάτω από τη βάση) στα Μαθηματικά.
Πάντα υπήρχε μεγάλη αποτυχία,περίπου στο 50-60% από την αρχή των Δεσμών (για παλαιότερα δεν έχω πρόχειρα στατιστικά)
Η κατάσταση με την τεράστια αποτυχία γιγαντώθηκε στο δεύτερο μισό των Δεσμών(μετά το 1992) όταν και άλλαξαν τα βιβλία των Μαθηματικών Α και Δ Δέσμης.Η Δ Δέσμη ήταν αυτή στην οποία παρατηρήθηκε η ραγδαία αύξηση των αποτυχιών στα Μαθηματικά (αν και ευκολότερα από την Α Δέσμη σε γενικές γραμμές,τόσα στα θέματα όσο και την ύλη) λόγω ότι συγκέντρωνε δυναμικό μαθηματικών με χαμηλότερες επιδόσεις συνολικά και ειδικά στα Θετικά Μαθήματα(Μαθηματικά,Φυσική,Χημεία).
Αυτό συνεχίστηκε και μετά το 1999 με το Ενιαίο Απολυτήριο με τις Κατευθύνσεις και δείχνει να είναι πολιτική....
Ανάλογες δύσκολες εξετάσεις και αποτελέσματα εμφανίστηκαν και στη Φυσική,ήδη από το πρώτο μισό των Δεσμών 1983-1992
http://mikrokellari.blogspot.gr/2010/06/1987.html
και έπειτα μπήκαν δύσκολα θέματα στην Φυσική με αποκορύφωμα το 2010 με το θέμα-άλυτη άσκηση από το Engineering Mechanics του Stephen Timoshenko και την Ελληνική του μετάφραση,Μηχανική Timoshenko
....
http://mikrokellariphys.blogspot.gr/2010/05/2010.html

Το Δ4 στο βιβλίο των Timosenko and Young "Engineering Mechanics" τέταρτη έκδοση (1956) πρωτη έκδοση 1938.
problem set 9.3
http://1.bp.blogspot.com/_AcTmXgv7FjI/TAIPqIBge6I/AAAAAAAAA58/7mB1mu1r_6A/s1600/TIMOS+438.jpg

Ελπίζω να μην αρχίσουμε να βλέπουμε ανάλογα θέματα στην Πληροφορική/ΑΕΠΠ...
Computer science (abbreviated CS or CompSci) is the scientific and practical approach to computation and its applications. It is the systematic study of the feasibility, structure, expression, and mechanization of the methodical processes (or algorithms) that underlie the acquisition, representation, processing, storage, communication of, and access to information, whether such information is encoded in bits and bytes in a computer memory or transcribed engines and protein structures in a human cell.source:http://en.wikipedia.org/wiki/Computer_science